abonnement Unibet Coolblue
pi_138508556


Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc. Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk. Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde. Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen. Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden. Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden. Een hond mag beslist geen slipketting dragen! Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen. Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race. Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining


Linkje naar het vorige deel:

Deze OP is hier te vinden
I solemnly swear i'm up to no good
pi_138508900
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2014 16:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik zou het afstraffen. Grommen, happen/bijten hoort niet. :N
Dat was mijn gedachte ook inderdaad. Onze hondenschool (Martin Gaus school) is er erg op tegen.

Wat is dan de beste manier? Op de rug leggen en zo houden tot ze van je weg kijkt?
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  vrijdag 4 april 2014 @ 17:04:15 #3
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_138509767
Ik heb zelf geen idee wat de beste manier is.

Als bijvoorbeeld afleiden, NEE / FOEI, negeren van het negatieve gedrag en weglopen niet werkte bij Jacky, dan ging ze bij ons gewoon op haar zij tot ze stopte met tegenstribbelen en zich er aan over gaf. (We doen dit niet heel hardhandig natuurlijk). Zal misschien niet de perfecte manier zijn volgens velen. Bij ons heeft het gewerkt. En nee, ze is niet angstig voor ons geworden.

Wij hebben een flinke macht periode moeten doorstaan met Jacky. Ze heeft ons allemaal uitgedaagd. Maar vooral bij mijn vader (die heeft gezondheidsproblemen) heeft ze lang geprobeerd om boven hem te komen staan.

Als ze nu nog wel eens te ver gaat. Steken we onze vinger op en zeggen NEE. Luistert ze echt niet en kom je dichterbij, dan gaat ze soms vanzelf al liggen. Hoeven we haar niet eens meer aan te raken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bienelientjee op 04-04-2014 17:09:53 ]
pi_138535226
Niet zomaar gaan bestraffen maar nagaan waarom je hond dit doet. Je hond vind jou erg spannend. Omdat hij nog zo jong is en weggehaald bij alles wat hij kende etc. Je moet juist werken aan de band met je hond. Hij moet juist jou kunnen vertrouwen. Dus niet straffen voor overprikkeld gedrag maar negeren en rust bieden. Pups doen dat nou eenmaal... Sommmige langer en meer dan anderen. Zorg dat er rust is en je hond zich veilig voelt. Het is net als bij kleine kinderen zijn ze moe en hebben ze teveel indrukken opgedaan en meegemaakt dan worden ze vervelend.
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:18:55 #5
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_138535271
Volg je een cursus met je pup?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 5 april 2014 @ 13:22:28 #6
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_138536558

Mijn kleine retard...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_138540022
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:18 schreef Harajuku. het volgende:
Volg je een cursus met je pup?
We zijn deze week begonnen met een puppy cursus bij een Martin Gaus hondenschool. We hadden daar goede verhalen over gehoord.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_138540163
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:16 schreef naiipajiiau het volgende:
Niet zomaar gaan bestraffen maar nagaan waarom je hond dit doet. Je hond vind jou erg spannend. Omdat hij nog zo jong is en weggehaald bij alles wat hij kende etc. Je moet juist werken aan de band met je hond. Hij moet juist jou kunnen vertrouwen. Dus niet straffen voor overprikkeld gedrag maar negeren en rust bieden. Pups doen dat nou eenmaal... Sommmige langer en meer dan anderen. Zorg dat er rust is en je hond zich veilig voelt. Het is net als bij kleine kinderen zijn ze moe en hebben ze teveel indrukken opgedaan en meegemaakt dan worden ze vervelend.
Happen/grommen valt niet altijd te negeren vind ik. Ik ben het met je eens dat een pup moet wennen en daarom misschien geprikkeld kan reageren, maar mijn gevoel zegt ook dat ze moet weten wat niet mag. En mijn gevoel zegt dat als we nu niet ingrijpen we er later alleen maar meer last van krijgen.

Ik wil overigens niet zeggen dat het nu een vervelende pup is, ze heeft gewoon af en toe wat nukken die we af willen leren.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_138540585
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:22 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn kleine retard...
Leuke foto!
Wat heeft hij voor bultjes in zijn hals?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_138540603
Thinkpink, wat voor badje heb jij voor jouw hond? Een opblaasbare? Zo ja, gaat dat dan niet heel snel stuk?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_138584440
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Zonde. Groter badje kopen dan haha. Loebes zwemt ook veel in meertjes enzo maar privé zwembad vind hij ook wel tof. Jij woont toch ook hier in de buurt? Welk meer ga je dan heen?
Woon toch wel 25km van Eindhoven weg hoor. Ik ga altijd in Budel-dorplein bij de afgravingen van de zinkfabriek daar, (daar is heel veel zand weggehaald voor koelmeren elders). Mooi water opzich en staat een hek omheen dus je hond kan niet zomaar ergens op een straat belanden waar auto's rijden.
Kunt daar ongeveer in 45 min om dat meer heen wandelen. Komen altijd veel honden dus er is altijd wel 1 om mee te spelen.

En gelukkig kan Obi het wel met alle honden vinden. Lobbes was een stuk kieskeuriger wat dat betreft.
pi_138585574
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 20:38 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Woon toch wel 25km van Eindhoven weg hoor. Ik ga altijd in Budel-dorplein bij de afgravingen van de zinkfabriek daar, (daar is heel veel zand weggehaald voor koelmeren elders). Mooi water opzich en staat een hek omheen dus je hond kan niet zomaar ergens op een straat belanden waar auto's rijden.
Kunt daar ongeveer in 45 min om dat meer heen wandelen. Komen altijd veel honden dus er is altijd wel 1 om mee te spelen.

En gelukkig kan Obi het wel met alle honden vinden. Lobbes was een stuk kieskeuriger wat dat betreft.
Ik zal het eens onthouden en er eens gaan lopen. Wij lopen ook weleens bij het Buntven in Deurne. Of bij het keelVen bij Someren. Of bij Vessem maar dat is weer de andere kant op haha.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_138586353
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 20:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik zal het eens onthouden en er eens gaan lopen. Wij lopen ook weleens bij het Buntven in Deurne. Of bij het keelVen bij Someren. Of bij Vessem maar dat is weer de andere kant op haha.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 16:38 schreef Njosnavelin het volgende:
Thinkpink, wat voor badje heb jij voor jouw hond? Een opblaasbare? Zo ja, gaat dat dan niet heel snel stuk?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_138586815
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 21:02 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]


[..]

Opblaasbare idd. En blijven wonderbaarlijk genoeg heel.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_138586833
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 21:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Opblaasbare idd. En blijven wonderbaarlijk genoeg heel.
En hoe groot? Heb je er een foto van?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_138587683
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 21:09 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

En hoe groot? Heb je er een foto van?
Uh zo'n rechthoekige van de action. Is van het merk imtex ofzoiets. Ben nu niet thuis dus kan er niet naar kijken :-)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_138587799
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 21:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Uh zo'n rechthoekige van de action. Is van het merk imtex ofzoiets. Ben nu niet thuis dus kan er niet naar kijken :-)
Okee, dankje! Ga ik daar eens kijken.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_138588059
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 21:21 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Okee, dankje! Ga ik daar eens kijken.
Kruidvat heeft ze ook regelmatig.

Weer eens even een foto van onze boeven

S. 2014
J. 2016
pi_138588456
Als ik mij niet vergis heeft Think ook deze, misschien andere kleur maar dit idee...

S. 2014
J. 2016
pi_138588522
Oh dat is echt een groot bad! Ik stelde me iets heel kleins voor.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_138594386
Grappig badje. Hmmm zou zoiets heel blijven bij Obi...?
pi_138595181
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 21:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Als ik mij niet vergis heeft Think ook deze, misschien andere kleur maar dit idee...

[ link | afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 21:30 schreef Njosnavelin het volgende:
Oh dat is echt een groot bad! Ik stelde me iets heel kleins voor.
Die ja :Y heb ook nog een klein peuter badje voor op de camping voor hem op de camping.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_138595244
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 23:06 schreef naiipajiiau het volgende:
Grappig badje. Hmmm zou zoiets heel blijven bij Obi...?
Bij Loebes lukt het ook. En dat is nou ook niet bepaald de meest subtiele hond.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_138618958
Serieus nog nooit een ander badje hoeven kopen? Obi is echt the destroyer af en toe. Hij heeft momenteel ook geen kussentje in z'n mand omdat ie dat dus ook kapot gemaakt had... *zucht*.

[ Bericht 1% gewijzigd door naiipajiiau op 07-04-2014 18:20:57 ]
pi_138619517
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:04 schreef naiipajiiau het volgende:
Serieus nog nooit een ander badje hoeven kopen? Obi is echt the destroyer af en toe. Hij heeft momenteel ook geen kussentje in mand omdat ie dat dus ook kapot gemaakt had... *zucht*.
Dit zwembad gaat nu zijn derde zomer in :-) heb wel een gaatje geplakt maar dat is niet Loebes geweest.
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')