abonnement Unibet Coolblue
pi_138473380
Seksualiteit. Zelf vind ik dit een verwonderlijk iets. Ik kan er enorm van genieten, van werkelijk elk aspect. Het leren kennen van een nieuwe vrouw vind ik super leuk, het uitdagen en het opbouwen van de spanning ook. Als het dan uiteindelijk tot seks komt is dat natuurlijk helemaal geweldig.

Mijn vriendin en ik delen deze visie en hebben dan ook een open relatie. Dit geeft ons enorm veel vrijheid en maakt het hebben van een relatie een stuk leuker. We zijn allebei nog jong (beide in de 20) en genieten van het leven. We willen graag samen door het leven, maar ons seksueel gezien niet vastleggen. Ons bevalt het, maar toch krijgen we vaak scheve blikken van mensen die in een monogame relatie zitten. Zij vinden dit soms echt niet kunnen en vinden dat we of geen relatie moeten hebben of een monogame relatie moeten aangaan.

Waarom is dat toch? Wat is er mis met het ontwikkelen van jezelf op seksueel gebied, ook al zit je in een relatie. Helemaal voor een vrouw lijkt dit verboden gebied, zoals ook in de VPRO-documentaire Sletvrees. Dit vind ik onbegrijpelijk. Een man krijgt een schouderklopje als hij met een hoop vrouwen seks heeft gehad, terwijl een vrouw als slet wordt gezien. Waarom is dat toch? En, zoals ook in de documentaire wordt gevraagd, is dit niet heel paradoxaal? Aan de ene kant wil een man een vrouw die weet wat ze doet in bed, maar aan de andere kant moet ze het liefst ook maagd zijn. Dat is toch vreemd?

Vervolgens heb je dan ook nog homoseksualiteit en biseksualiteit. Nog zoiets waar mensen zich zo enorm over kunnen opwinden. Ook hier snap ik het probleem niet zo. Ik merk er niets van als een ander met iemand van hetzelfde geslacht naar bed gaat. Ik zie dit niet, ik ruik dit niet en ik hoor dit niet. Waarom wordt er dan wel een probleem van gemaakt? Met wie je het bed deelt is toch een persoonlijke zaak en niet die van de samenleving of überhaubt van iemand met wie je geen (seksuele)relatie hebt?

Hoe denken jullie over dit soort kwesties?
  donderdag 3 april 2014 @ 16:13:22 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_138473433
Zolang het consenting adults betreft, moet iedereen gewoon lekker seks op zijn/haar manier invullen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_138473546
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:13 schreef Copycat het volgende:
Zolang het consenting adults betreft, moet iedereen gewoon lekker seks op zijn/haar manier invullen.
Precies, zo denk ik er ook over. Pedoseksualiteit keur ik bijvoorbeeld wel af, puur uit bescherming van de kinderen die nog niet volwassen genoeg zijn om hier zelf een beslissing over te kunnen maken en te beïnvloedbaar zijn door volwassenen.

Maar seks tussen volwassenen die het beide graag willen: ga je gang.
  Leukste jonkie 2022 donderdag 3 april 2014 @ 16:22:20 #4
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_138473737
Zo lang beide partijen instemmen maakt het toch geen neuk uit wat je in de slaapkamer uitspookt
-XOXO- Je maintiendrai
pi_138473884
Als mensen anderen gaan afzeiken omdat ze volwassen zijn en hun eigen keuzes maken is het gesprek wat mij betreft behoorlijk snel afgelopen.
pi_138473967
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:22 schreef datismijnmening het volgende:
Zo lang beide partijen instemmen maakt het toch geen neuk uit wat je in de slaapkamer uitspookt
Dat zou je denken, maar toch zijn er een hoop mensen die het afkeuren en zich maar wat graag bemoeien met de relatie van een ander.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:26 schreef Franknfurter het volgende:
Als mensen anderen gaan afzeiken omdat ze volwassen zijn en hun eigen keuzes maken is het gesprek wat mij betreft behoorlijk snel afgelopen.
Precies. Maar blijkbaar zijn er een hoop mensen die er niet zo over denken en het lijkt me heel erg interessant om te weten te komen waarom mensen zo denken. Hopelijk komt er ook iemand in dit topic met een afwijkende mening, die het niet met ons eens is. Ik wil heel graag die gedachtegang leren begrijpen.
pi_138474064
Daarnaast, als ik zo nu en dan eens een blik werp in bepaalde slowchats zie ik de verontwaardiging op Fok! ook, als een vrouw erom bekend staat dat ze met veel mannen naar bed is geweest. Ook dan wordt ze voor 'slet' of 'hoer' uitgemaakt. Kan iemand me uitleggen waarom?
  donderdag 3 april 2014 @ 16:31:56 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_138474078
heb je het zelf wel eens met iemand van hetzelfde geslacht geprobeerd? ik ben erg open minded met dit soort dingen ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_138474084
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:29 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dat zou je denken, maar toch zijn er een hoop mensen die het afkeuren en zich maar wat graag bemoeien met de relatie van een ander.

[..]

Precies. Maar blijkbaar zijn er een hoop mensen die er niet zo over denken en het lijkt me heel erg interessant om te weten te komen waarom mensen zo denken. Hopelijk komt er ook iemand in dit topic met een afwijkende mening, die het niet met ons eens is. Ik wil heel graag die gedachtegang leren begrijpen.
Ik weet natuurlijk niet precies waar het door komt, maar ik denk dat opvoeding een belangrijke rol speelt hierin. Een huisgenootje van mij heeft bijvoorbeeld commentaar op alles wat niet 'normaal' is volgens haar. Als ik dan doorvraag komt uiteindelijk bijna altijd aan het licht dat dit haar als kind constant is verteld door haar moeder. Mijn moeder was dan weer het tegenovergestelde, als ik als kind commentaar had op iemand die 'vreemd' was kreeg ik te horen dat ik niet zomaar mijn klasgenootjes moest nalullen daarover maar moest na denken over of die persoon iemand kwaad doet met zijn/haar gedrag.
pi_138474129
ik kan me ook niet echt opwinden over homoseksualiteit, ben zelf nogal heteroseksueel ingesteld ..
ik heb wel een aantal vrienden die zich wel enorm erover kunnen opwinden en er graag aan meedoen, maar dat moeten ze verder zelf uitmaken.

Bij mij is het zo dat mijn sexuele belevenissen enkel mezelf, mn partner en de buren aangaan.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_138474269
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:31 schreef Maanvis het volgende:
heb je het zelf wel eens met iemand van hetzelfde geslacht geprobeerd?
Ik heb meerdere mmvv kwartetjes gedaan. Hierbij heb ik me opengesteld voor de andere man, maar ik kon mezelf niet zo ver krijgen er daadwerkelijk iets mee te doen. Het trekt me niet (ironische woordspeling, maar je snapt wat ik bedoel). Het is dus gewoon niet mijn ding. Ik kan het echter wel begrijpen als een ander dat wel fijn vind en zie daar ook geen probleem in. Ikzelf heb er dus verder niets mee.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:32 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet precies waar het door komt, maar ik denk dat opvoeding een belangrijke rol speelt hierin. Een huisgenootje van mij heeft bijvoorbeeld commentaar op alles wat niet 'normaal' is volgens haar. Als ik dan doorvraag komt uiteindelijk bijna altijd aan het licht dat dit haar als kind constant is verteld door haar moeder. Mijn moeder was dan weer het tegenovergestelde, als ik als kind commentaar had op iemand die 'vreemd' was kreeg ik te horen dat ik niet zomaar mijn klasgenootjes moest nalullen daarover maar moest na denken over of die persoon iemand kwaad doet met zijn/haar gedrag.
Daar zou je wel eens heel erg gelijk in kunnen hebben. Religie speelt volgens mij ook een grote rol, evenals de normen en waarde die worden bepaald door de omgeving van een persoon. Maar dan nog ben ik benieuwd naar het waarom.

quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:33 schreef RM-rf het volgende:
ik kan me ook niet echt opwinden over homoseksualiteit, ben zelf nogal heteroseksueel ingesteld ..
ik heb wel een aantal vrienden die zich wel enorm erover kunnen opwinden en er graag aan meedoen, maar dat moeten ze verder zelf uitmaken.

Bij mij is het zo dat mijn sexuele belevenissen enkel mezelf, mn partner en de buren aangaan.
Ghehehe, ja de buren, die zijn een verhaal apart idd. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2014 16:37:00 ]
pi_138474270
De gedachte dat iemand anders je vrouw loopt vol te blaffen...:')
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
  donderdag 3 april 2014 @ 16:38:48 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_138474337
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:36 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ik heb meerdere mmvv kwartetjes gedaan. Hierbij heb ik me opengesteld voor de andere man, maar ik kon mezelf niet zo ver krijgen er daadwerkelijk iets mee te doen. Het trekt me niet (ironische woordspeling, maar je snapt wat ik bedoel). Het is dus gewoon niet mijn ding. Ik kan het echter wel begrijpen als een ander dat wel fijn vind en zie daar ook geen probleem in. Ikzelf heb er dus verder niets mee.
En als hij je dan gaat pijpen? Duw je hem dan weg of vind je het dan lekker?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 3 april 2014 @ 16:39:30 #14
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_138474364
Tsjah...is het ook niet iets oerinstinct achtig iets? Dat je open en vrijer bent. Dat de monogamiteit een gevolg is van beschaafdheid en normen en waarden in de huidige maatschappij.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  donderdag 3 april 2014 @ 16:39:34 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_138474368
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:36 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
De gedachte dat iemand anders je vrouw loopt vol te blaffen...:')
ja dat moet je dus niet doen, wel hem zijn zaad in een hoesje laten spuiten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 3 april 2014 @ 16:40:18 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_138474394
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:39 schreef awiebo het volgende:
Tsjah...is het ook niet iets oerinstinct achtig iets? Dat je open en vrijer bent. Dat de monogamiteit een gevolg is van beschaafdheid en normen en waarden in de huidige maatschappij.
ik denk juist dat het evolutie is dat we sex als een plezierding zijn gaan zien..
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_138474428
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ja dat moet je dus niet doen, wel hem zijn zaad in een hoesje laten spuiten.
Ojah precies. Nu lijkt het me wel chill.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
  donderdag 3 april 2014 @ 16:42:08 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_138474472
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:41 schreef jemappellefrikandelle het volgende:

[..]

Ojah precies. Nu lijkt het me wel chill.
anders zit je binnen dek ortste keren met een druiper of pis je scheermesjes.. of erger.. AIIIIDDSSSS!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_138474484
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:36 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
De gedachte dat iemand anders je vrouw loopt vol te blaffen...:')
Als je het niet prettig vindt, moet je het niet doen he ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En als hij je dan gaat pijpen? Duw je hem dan weg of vind je het dan lekker?
Nee, ik wil dat niet, dus dan gebeurd dat ook niet. Waar wil je precies heen hiermee?

quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik denk juist dat het evolutie is dat we sex als een plezierding zijn gaan zien..
Zeker. Volgens mij hebben alleen dolfijnen (die als meest intelligente zoogdieren worden beschouwd, volgens mij) als enige seks voor de fun. Wel heb ik het idee dat steeds meer mensen van mijn generatie open staan voor open relaties. Zeker als je het vergelijkt me de vorige generatie(s).
pi_138474485
quote:
5s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:31 schreef DW457 het volgende:
Daarnaast, als ik zo nu en dan eens een blik werp in bepaalde slowchats zie ik de verontwaardiging op Fok! ook, als een vrouw erom bekend staat dat ze met veel mannen naar bed is geweest. Ook dan wordt ze voor 'slet' of 'hoer' uitgemaakt. Kan iemand me uitleggen waarom?
Ik kan het niet uitleggen.. maar ik heb dat zelf namelijk ook..

Als ik weet dat een vrouw met veel mannen seks heeft gehad dan heb ik automatisch iets van "Okay, laat maar zitten".

Ik denk dat het iets is wat door de maatschappij is ingebakken, als man mag je met veel vrouwen seks hebben en dan ben je goed bezig, maar als een vrouw dat doet is zij slecht!.

Tevens probeer ik ook een open mindset te houden wat dat betreft, en praat ik ook met redelijk wat vrouwen over seks en hun avonturen puur uit interesse.. maar als zij mij dan proberen warm te krijgen met hun ervaringen dan vind ik dat maar een beetje vies, denk dat dat het meer is, het idee dat een andere man jou voor is geweest, het is volgens mij een soort trots wat veel mannen hebben... in iemand anders zijn saus roeren is namelijk not done :P.

Open relatie hebben is voor mij ook not done, ik moet er niet aan denken dat ik in de avond/nacht thuis kom en mijn vriendin zoen, die een paar uur daarvoor een jongen heeft gepijpt die zij in de kroeg heeft ontmoet :r. Moet wel eerlijk zeggen dat ik door het hebben van een relatie soms wel het idee heb dat ik wat mis op het gebied van vrouwen maar goed, dat is dan de keuze die je neemt.. en als jij je goed voelt bij een open relatie zal ik wellicht wel mijn mening geven zoals hier boven, maar als het voor jou werkt.. wie ben ik dan om te klagen dat het niet mag?.

Op het gebied van homo/biseksualiteit heb ik overigens geen problemen mee, ik ben weliswaar hetero maar mensen moeten doen wat zij niet laten kunnen, en ga ze daar ook niet anders door behandelen.. WEL moet ik eerlijk zeggen dat ik me irriteer aan mannen die echt als wijven doen, ik weet dat je homo bent maar kom op.. het hoeft niet zo in my face.
Waz met jou!
  donderdag 3 april 2014 @ 16:43:21 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_138474511
quote:
2s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:42 schreef DW457 het volgende:
Nee, ik wil dat niet, dus dan gebeurd dat ook niet. Waar wil je precies heen hiermee?
Nou je zegt dat je open staat voor MMV maar dus niet open voor als een man je pijpt ;). Doorgaans kunnen mannen dat namelijk veel beter dan vrouwen :D. Dus dan maakt alleen zijn geslacht het zo dat je het niet lekker vindt, en dat vind ik raar van een open minded persoon als jij ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_138474573
Couldn't agree more met TS. Heb me vaak hetzelfde afgevraagd.
Nee.
pi_138474783
weer zo'n topic?

het is gewoon simpel. over het algemeen hoeft een vrouw geen moeite te doen om een kerel haar bed in te lokken. en een man wel. dus voor een man is het een prestatie, voor een vrouw niet.

daarom zit er verschil in perceptie tussen het seksleven van een vrouw of man. kun je lang of kort over lullen, het niet leuk vinden dat wanneer je als vrouw graag veel neukt je gezien wordt als makkelijke slet, het niet leuk vinden als man wanneer je aangewezen bent op een slet tegen betaling of wanneer het misschien 1 keer op de 100 pogingen lukt.

ik denk dat het trouwens erg cultuurgebonden is, hoe er naar mannen en vrouwen gekeken wordt en wat een ieder zich daarin kan veroorloven, om het zo even te zeggen.
dat zie je vooral goed terug in de wereldwijde discussie rondom het homohuwelijk of uberhaupt de acceptatie van homokoppels.

verder moet iedereen lekker doen waar hij of zij zich goed bij voelt, zolang je anderen maar geen schade berokkent. ~:)
pi_138474871
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:42 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

Ik kan het niet uitleggen.. maar ik heb dat zelf namelijk ook..

Als ik weet dat een vrouw met veel mannen seks heeft gehad dan heb ik automatisch iets van "Okay, laat maar zitten".

Ik denk dat het iets is wat door de maatschappij is ingebakken, als man mag je met veel vrouwen seks hebben en dan ben je goed bezig, maar als een vrouw dat doet is zij slecht!.

Tevens probeer ik ook een open mindset te houden wat dat betreft, en praat ik ook met redelijk wat vrouwen over seks en hun avonturen puur uit interesse.. maar als zij mij dan proberen warm te krijgen met hun ervaringen dan vind ik dat maar een beetje vies, denk dat dat het meer is, het idee dat een andere man jou voor is geweest, het is volgens mij een soort trots wat veel mannen hebben... in iemand anders zijn saus roeren is namelijk not done :P.

Open relatie hebben is voor mij ook not done, ik moet er niet aan denken dat ik in de avond/nacht thuis kom en mijn vriendin zoen, die een paar uur daarvoor een jongen heeft gepijpt die zij in de kroeg heeft ontmoet :r. Moet wel eerlijk zeggen dat ik door het hebben van een relatie soms wel het idee heb dat ik wat mis op het gebied van vrouwen maar goed, dat is dan de keuze die je neemt.. en als jij je goed voelt bij een open relatie zal ik wellicht wel mijn mening geven zoals hier boven, maar als het voor jou werkt.. wie ben ik dan om te klagen dat het niet mag?.

Op het gebied van homo/biseksualiteit heb ik overigens geen problemen mee, ik ben weliswaar hetero maar mensen moeten doen wat zij niet laten kunnen, en ga ze daar ook niet anders door behandelen.. WEL moet ik eerlijk zeggen dat ik me irriteer aan mannen die echt als wijven doen, ik weet dat je homo bent maar kom op.. het hoeft niet zo in my face.
Goede post, thx! Ik moet het trouwens wel een beetje nuanceren wat de open relatie betreft. Het is echt niet zo dat we continu met andere in bed liggen. Zo moet je het niet zien. Het is echter wel zo dat het zo nu en dan gebeurd, na goed overleg. Ook kunnen we beide er op elk moment een punt achter zetten en (tijdelijk) overschakelen op monogamie, mocht dat wenselijk zijn.

Wel prima dat je voor jezelf duidelijk hebt wat je prima vindt en wat niet, maar dat je andere niet afkeurt als zij er een andere voorkeur op nahouden.

Over homoseksualiteit als uiting: zou je dit volgens jou als een cultuur kunnen bestempelen?

quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nou je zegt dat je open staat voor MMV maar dus niet open voor als een man je pijpt ;). Doorgaans kunnen mannen dat namelijk veel beter dan vrouwen :D. Dus dan maakt alleen zijn geslacht het zo dat je het niet lekker vindt, en dat vind ik raar van een open minded persoon als jij ;).
Zou zomaar kunnen, maar ik vind mannen seksueel gezien simpelweg totaal niet interessant.
quote:
19s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:50 schreef perro. het volgende:
weer zo'n topic?

het is gewoon simpel. over het algemeen hoeft een vrouw geen moeite te doen om een kerel haar bed in te lokken. en een man wel. dus voor een man is het een prestatie, voor een vrouw niet.

daarom zit er verschil in perceptie tussen het seksleven van een vrouw of man. kun je lang of kort over lullen, het niet leuk vinden dat wanneer je als vrouw graag veel neukt je gezien wordt als makkelijke slet, het niet leuk vinden als man wanneer je aangewezen bent op een slet tegen betaling of wanneer het misschien 1 keer op de 100 pogingen lukt.

verder moet iedereen lekker doen waar hij of zij zich goed bij voelt, zolang je anderen maar geen schade berokkent. ~:)
Ben ik niet helemaal met je eens. Ja, het is als vrouw wellicht makkelijker, maar als je als man het spel een beetje leert spelen, kan je ook genoeg vrouwen mee naar huis sleuren. Toch blijft de afkeuring bij vrouwen wel aanwezig en is die bij mannen er niet. Dat vind ik vreemd.
pi_138475046
Kan mij volledig vinden in de openingspost en zit ook zo in de relatie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')