abonnement Unibet Coolblue
pi_140969191
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:05 schreef Ponjaard het volgende:

[..]

Als dit te maken heeft met naar de voorlichting van 30 gaan terwijl je in 20 gebied woont ben ik ook geïnteresseerd in een pm. :+
Nee ging over mijn glutenintolerantie ;)

Maar zoals ik zei, blijkbaar zat ik ook in een 30 voorlichting, zat zelfs een jongen uit Friesland bij...

Kom zelf uit "10 gebied"

Trouwens leuk detail als ik het goed onthouden had: bergen is dus tegenwoordig van 10 terwijl Amersfoort van 20 is? Heb voorlichting wel opgenomen dus zal even terugluisteren :P

[ Bericht 15% gewijzigd door dartlink op 11-06-2014 21:42:01 ]
pi_140969541
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:36 schreef dartlink het volgende:

[..]

Nee ging over mijn glutenintolerantie ;)

Maar zoals ik zei, blijkbaar zat ik ook in een 30 voorlichting, zat zelfs een jongen uit Friesland bij...

Kom zelf uit "10 gebied"

Trouwens leuk detail als ik het goed onthouden had: bergen is dus tegenwoordig van 10 terwijl Amersfoort van 20 is? Heb voorlichting wel opgenomen dus zal even terugluisteren :P
Ach so.

Bergen als in Bergen Noord-Holland? :?
pi_140969607
Ja ik vond het ook al raar :') kan zijn dat ik plaatsnaam verkeerd heb gehoord, ben nu aan het terugluisteren :P
pi_140969751
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:46 schreef dartlink het volgende:
Ja ik vond het ook al raar :') kan zijn dat ik plaatsnaam verkeerd heb gehoord, ben nu aan het terugluisteren :P
Een nieuwe Baarle-Nassau als het ook echt zo is. :+
pi_140970112
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:35 schreef Schild het volgende:

[..]

Vreemd dat iemand van de werving dit kan zeggen, een (keurings)arts is de enige die hier iets over kan zeggen.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:44 schreef dartlink het volgende:
Hmm inderdaad vreemd nu je het zegt...

Maar even achteraan gaan dus... Eens opzoek naar contact van dat keuringscentrum denk ik?
Wat Schild zegt: je bent niet veilig totdat je uit de keuringsarts zijn mond hebt horen komen dat je goedgekeurd bent, en er zijn mensen om een stuk minder ernstige dingen afgekeurd.

Neem aan dat je DM type II hebt? Spuit je insuline? Hoe vaak check je je bloedsuiker?
Wat betreft je glutenintolerantie: hoe denk je dat te gaan doen met de lunchpakketjes van defensie op een oefening/echte inzet? En hoe ga je dat doen met paresto?

Allemaal vragen om over na te denken. Ik denk persoonlijk dat die diabetes weleens een groot obstakel zou kunnen gaan vormen, glutenintolerantie zal niet zo'n heel groot probleem zijn. Gewoon even om je voor te bereiden op de werkelijkheid, niet om je de grond in te boren ofzo.
pi_140970348
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:59 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

[..]

Wat Schild zegt: je bent niet veilig totdat je uit de keuringsarts zijn mond hebt horen komen dat je goedgekeurd bent, en er zijn mensen om een stuk minder ernstige dingen afgekeurd.

Neem aan dat je DM type II hebt? Spuit je insuline? Hoe vaak check je je bloedsuiker?
Wat betreft je glutenintolerantie: hoe denk je dat te gaan doen met de lunchpakketjes van defensie op een oefening/echte inzet? En hoe ga je dat doen met paresto?

Allemaal vragen om over na te denken. Ik denk persoonlijk dat die diabetes weleens een groot obstakel zou kunnen gaan vormen, glutenintolerantie zal niet zo'n heel groot probleem zijn. Gewoon even om je voor te bereiden op de werkelijkheid, niet om je de grond in te boren ofzo.
Feedback is altijd welkom! :)

Type 1, erfelijk. Insulinepomp, 5-6x per dag check. Erg goed onder controle, over 2 weken afspraak met dokter, dus dan maar direct even vragen hoe en wat zij zegt.

Die kerel die voorlichting gaf zei dat er rekening mee te houden is en eventueel zelf eten mee kan nemen. Maar heb dr al een mailtje uit gestuurd, en morgen toch maar even bellen naar W&S.
pi_140970559
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 22:03 schreef dartlink het volgende:

[..]

Feedback is altijd welkom! :)

Type 1, erfelijk. Insulinepomp, 5-6x per dag check. Erg goed onder controle, over 2 weken afspraak met dokter, dus dan maar direct even vragen hoe en wat zij zegt.

Die kerel die voorlichting gaf zei dat er rekening mee te houden is en eventueel zelf eten mee kan nemen. Maar heb dr al een mailtje uit gestuurd, en morgen toch maar even bellen naar W&S.
Ah, je behoort tot de ongeveer 5 % met type I.
Hier de bijlage van het Militair Keuringsreglement. Keep in mind dat dit lijstje met pathologieën niet bindend is. Ik heb zelf een chronische huidaandoening en die staat er ook tussen en ben toendertijd goedgekeurd. Maar dan heb je in ieder geval een idee.

Met je internist overleggen is ook zeker een goed plan. Ben benieuwd wat hij zegt. :)

(Lijst MKR) Lijst van aandoeningen en gebreken, leidend tot ongeschiktheid
quote:
1.0.
Algemene lichaamsgesteldheid
1.1.
Chromosomale afwijkingen;
1.2.
Ernstige aangeboren afwijkingen;
1.3.
Afwijkingen van de algemene lichaamsontwikkeling;
1.4.
In het oog lopende mismaaktheid;
1.5.
Blijvende, ernstige voedingsstoornissen;
1.6.
Verwondingen, waarvan ernstige blijvende stoornissen te verwachten zijn;
1.7.
Vervroegd optredende ernstige ouderdomsverschijnselen.
2.0.
Algemene ziekten
2.1.
Ernstige, acute of chronische afwijkingen c.q. aandoeningen van het bloed en/of de bloedbereidende organen;
2.2.
Ernstige stoornissen van de bloeddrukregulatie zonder aanwijsbare oorzaak;
2.3.
Ernstige endocriene stoornissen;
2.4.
Chronische stoornissen, ten gevolge van een gebrek aan vitaminen en/of spore-elementen;
2.5.
Jicht;
2.6.
Chronisch rheuma;
2.7.
Intoxicaties met ernstige restverschijnselen;
2.8.
Chronische en/of recidiverende aandoeningen, veroorzaakt door parasieten, bacteriën, virussen of schimmels;
2.9.
Ernstige aandoeningen van allergische aard;
2.10.
Immuniteitsstoornissen;
2.11.
Auto-immuun en overige systeemaandoeningen;
2.12.
Ernstige stofwisselingsstoornissen.
3.0.
Nieuwvormingen van en vreemde voorwerpen in het lichaam:
3.1.
Kwaadaardige nieuwvormingen;
3.2.
Goedaardige nieuwvormingen van blijvende aard, die qua lokalisatie leiden tot ernstige stoornissen;
3.3.
Vreemde voorwerpen of concrementen, die leiden tot ernstige (functie)stoornissen.
4.0.
Ziekten van huid en bewegingsapparaat:
4.1.
Chronische aandoeningen van de huid, al dan niet van infectieuze aard;
4.2.
Insufficiënte littekens;
4.3.
Chronische spieraandoeningen, die leiden tot ernstige functiebeperkingen;
4.4.
Ernstige chronische aandoeningen van pezen, peesscheden, peesvliezen, peesbladen of banden;
4.5.
Chronische aandoeningen van één of meer slijmbeurzen;
4.6.
Scheuring, verslapping, verplaatsing of aangeboren geheel of gedeeltelijk gemis van spieren, pezen of banden met ernstige functiebeperkingen;
4.7.
Slecht genezen botbreuken, die (kunnen) leiden tot ernstige functiebeperkingen;
4.8.
Ernstige, chronische aandoeningen van beenvlies, bot, beenmerg of kraakbeen;
4.9.
Ernstige, recidiverende ontwrichtingen;
4.10.
Ernstige functiestoornis van één of meer gewrichten.
5.0.
Bloed- of lymphevatstelsel:
5.1.
Ernstige aandoeningen van de bloedvaten, die leiden tot verwijding, vernauwing of verstopping;
5.2.
Ernstige chronische aandoeningen van de lymphevaten en/of klieren.
6.0.
Zenuwstelsel:
6.1.
Chronische verworven aandoeningen van het centraal zenuwstelsel;
6.2.
Chronische en/of recidiverende aandoeningen van het perifere zenuwstelsel;
6.3.
Chronische aandoeningen van het autonome zenuwstelsel;
6.4.
Na ziekte of letsel van het zenuwstelsel overgebleven of te verwachten restverschijnselen;
6.5.
Epilepsie;
6.6.
Ernstige vormen van migraine;
6.7.
Onwillekeurige bewegingen;
6.8.
Psychosen;
6.9.
Neurotische stoornissen, persoonlijkheidsstoornissen, gedragsstoornissen;
6.10.
Verslaving aan psychotrope stoffen;
6.11.
Zwakzinnigheid.
7.0.
Hoofd:
7.1.
Gemis van beenweefsel van de hersenschedel;
7.2.
Inwendige misvorming van de neus, waardoor de neusademhaling ernstig bemoeilijkt wordt;
7.3.
Ernstige, chronische aandoeningen van de neusbijholten;
7.4.
Weefselgemis van lip, gehemelte en/of bovenkaak met slik- of spraakstoornissen;
7.5.
Ernstige misvorming van de onder- en/of bovenkaak;
7.6.
Chronische aandoeningen van de mondslijmvliezen;
7.7.
Ernstige cariës van het gebit;
7.8.
Chronische aandoeningen van een speekselklier of haar afvoergang;
7.9.
Gemis van een belangrijk deel van de tong;
7.10.
Ernstige, chronische aandoeningen van de tong;
7.11.
Littekenvorming of vergroeiing in de mondholte met functiebeperkingen;
7.12.
Ernstige spraakstoornissen;
7.13.
Gemis of ernstige misvorming van een oorschelp, al dan niet gepaard gaande met belemmeringen in het functioneren;
7.14.
Chronische aandoeningen van de uitwendige gehoorgang(en);
7.15.
Chronische aandoeningen van trommelvlies, middenoor en/of binnenoor;
7.16.
Chronische aandoeningen van de buizen van Eustachius;
7.17.
Iedere gehoorvermindering van meer dan 15 dB op enige frequentie tot 3000 Hz en/of van meer dan 30 dB op enige frequentie tot 8000Hz. ;
7.18.
Chronische stoornissen van het evenwichtsorgaan;
7.19.
Ernstige, chronische lucht-, ruimte-, wagen- of zeeziekte;
7.20.
Chronische aandoeningen van het traanapparaat;
7.21.
Chronische aandoeningen van de oogleden;
7.22.
Chronische aandoeningen van de oogbol;
7.23.
Ernstige beperking van het gezichtsveld;
7.24.
Chronische aandoeningen van de gezichtszenuw;
7.25.
Gemis van een oogbol;
7.26.
Glaucoom;
7.27.
Chronische accommodatiestoornis van één oog;
7.28.
Verminderde gezichtsscherpte:

a. myopie: bij ten hoogste 6 dioptrieën een gezichtsvermogen van minder dan 0,5 op één of beide ogen;

b. hypermetropie: een correctie van meer dan 3 dioptrieën;

c. astigmatisme: een correctie van meer dan 4 dioptrieën;

d. anisometropie: meer dan 4 dioptrieën verschil in correctie tussen beide ogen;
7.29.
Ernstige nystagmus;
7.30.
Ernstige ex- of enophtalmus;
7.31.
Bewegingsstoornissen van één of meer oogbolspieren, gepaard gaande met diplopie;
7.32.
Asthenopie.
8.0.
Hals:
8.1.
Abnormale stand van het hoofd ten opzichte van de romp;
8.2.
Ernstige struma;
8.3.
Fistelvorming van de slokdarm, luchtpijp en/of strottehoofd;
8.4.
Ernstige, chronische aandoeningen van de mond/keelholte, het strottehoofd en/of luchtpijp;
8.5.
Ernstige, chronische heesheid of stemzwakte;
8.6.
Gemis of verlamming van een stemband;
8.7.
Chronische aandoeningen en/of vernauwing van de luchtpijp;
8.8.
Chronische aandoeningen, vernauwing, verwijding of uitstulping van de slokdarm;
8.9.
Halsrib, gepaard gaande met belemmeringen in het functioneren.
9.0.
Borst:
9.1.
Misvorming of chronische aandoeningen van een borstklier;
9.2.
Ernstige misvorming van de borstkas;
9.3.
Chronische bronchitis (CARA);
9.4.
Chronische vernauwing of verwijding van één of meer bronchiën;
9.5.
Chronische aandoeningen van de longen;
9.6.
Longemphyseem;
9.7.
Asthma bronchiale;
9.8.
Gemis van longweefsel in belangrijke mate;
9.9.
(Spontane) pneumothorax;
9.10.
Chronische pleuritis die leidt tot functiebeperkende pleura-adhaesies;
9.11.
Chronische aandoeningen van mediastinum of middenrif;
9.12.
Aandoeningen van het hart en/of de hartvliezen;
9.13.
Verwijding, degeneratie of belangrijke vergroting van het hart;
9.14.
Klepgebreken van het hart en/of van de grote vaten;
9.15.
Vernauwing en/of verstopping van de kransslagaderen;
9.16.
Ernstige ritmestoornissen van het hart.
10.0.
Buik:
10.1.
Chronische stoornissen van de spijsvertering;
10.2.
Chronische aandoeningen van het slijmvlies van het maag-darmkanaal;
10.3.
Zweer van maag of darm;
10.4.
Ernstige stoornis van de peristaltiek van het maag-darmkanaal;
10.5.
Ernstige lokale vernauwing, verwijding of uitstulping van het maag-darmkanaal;
10.6.
Fistel van één der spijsverteringsorganen;
10.7.
Chronische of recidiverende uitzakking van de endeldarm;
10.8.
Ernstige, chronische anaalfissuren;
10.9.
Anaalfistel;
10.10.
Chronische en/of recidiverende aambeien;
10.11.
Chronische buikvliesontsteking;
10.12.
Verkleving van buikingewanden, gepaard gaande met ernstige klachten;
10.13.
Ernstige aandoeningen van de lever;
10.14.
Chronische aandoeningen van de galblaas of galwegen, dan wel het gemis van de galblaas;
10.15.
Recidiverende galsteenvorming;
10.16.
Chronische aandoeningen van de milt of het gemis van de milt;
10.17.
Chronische aandoeningen van de alvleesklier;

10.18.
Ernstige ingewandsbreuk;
10.19.
Gemis, ernstige misvorming of chronische aandoeningen van één (de) nier(en) en/of urine-afvoerwegen;
10.20.
Recidiverende niersteenvorming;
10.21.
Ernstige, chronische aandoeningen van de prostaat;
10.22.
Gemis, misvorming en/of chronische aandoeningen van de uitwendige geslachtsorganen;
10.23.
Chronische aandoeningen van een (de) teelbal(len);
10.24.
Het niet of niet geheel ingedaald zijn van één of beide teelballen, indien dit gepaard gaat met ernstige belemmeringen van het functioneren in dienst;
10.25.
Hydro- of varicocèle, gepaard gaande met belemmeringen van het functioneren in dienst;
10.26.
Chronische aandoeningen van de inwendige geslachtsorganen.
11.0.
Wervelkolom en ledematen:
11.1.
Chronische ontstekingen, vergroeiingen, verplaatsingen of degeneratieve aandoeningen van hals-, borst-, en/of lendewervels, hun tussenwervelschijven of hun gewrichten;
11.2.
Ernstige standafwijkingen van de wervelkolom;
11.3.
Abnormale stand van het schoudergewricht en/of het schouderblad, al dan niet gepaard gaande met functiebeperkingen;
11.4.
Abnormale stand en/of misvorming van het heupgewricht, al dan niet gepaard gaande met functiebeperkingen;
11.5.
Gemis van een arm, hand, been of voet;
11.6.
Ernstige verkorting, verkromming of misvorming van één of beide armen of benen;
11.7.
Abnormale stand of misvorming van een hand, gepaard gaande met functiebeperkingen;
11.8.
Gemis, abnormale stand of verstijving van één of meer vingers of delen daarvan, gepaard gaande met ernstige functiebeperkingen;
11.9.
Ernstige abnormale stand van één of beide knieën;
11.10.
Gemis, verplaatsing en/of abnormale beweeglijkheid van een knieschijf, gepaard gaande met functiebeperkingen;
11.11.
Abnormale stand of misvorming van een voet, gepaard gaande met functiebeperkingen;
11.12.
Geheel of gedeeltelijk gemis, verstijving of abnormale stand van één of meer tenen, gepaard gaande met functiebeperkingen;
11.13.
Hardnekkige eeltvorming, gepaard gaande met ernstige functiebeperkingen;
11.14.
Ernstig voetzweten;
11.15.
Ernstige misvorming en/of chronische aandoeningen van één of meer nagels, gepaard gaande met belemmeringen in het functioneren.
pi_140972039
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 22:03 schreef dartlink het volgende:

[..]

Feedback is altijd welkom! :)

Type 1, erfelijk. Insulinepomp, 5-6x per dag check. Erg goed onder controle, over 2 weken afspraak met dokter, dus dan maar direct even vragen hoe en wat zij zegt.

Hier idem, type 1, pomp, 5-6x pd of zelfs plus check op een dag. Ik heb een zeer goed HbA1c. Op mijn werk geen problemen, ik red het wel achter mijn bureau met een lage bloedsuiker, dan ben ik soms beetje wazig maar niemand die wat merkt (denk ik). Maar met sporten (boksen) levert het me best wat extra werk op. Meten voor, tijdens, direct na de training en soms moeten stoppen of bijregelen op die momenten. Ik kan me niet voorstellen dat het bij defensie, ook bij Natres, geen probleem is met insuline moeten gebruiken en mogelijk dextro en even moeten stoppen met waar je mee bezig bent.
Vorige week zo'n klimbos parcours gedaan, van de adrenaline was mijn bloedsuiker sky high en rest van de dag was ik compleet gebroken en ook de volgende dag nog brak door die bloedsuiker.

Hoe ga je berekenen hoeveel koolhydraten er in dat lunchpakketje zitten wat je uitgereikt krijgt? Plus dat je (denk ik) niet altijd weet hoeveel inspanning je daarna nog moet doen en wat voor invloed het heeft op je bloedsuiker?
Wat als je pomp in storing gaat, batterij ineens leeg is, infuusset niet meer goed zit omdat je geschuurd hebt bij de pleister? Kun je dat allemaal op de man meenemen (extra batterij, teststrips, meter, infuusset, eventueel ketostix?)
Het klinkt niet zo, maar ik ben echt een behoorlijke zorgeloze "ik zie het vanzelf wel" diabetes patiënt (behalve als ik een nachtje niet thuis slaap en 80 dingen mee moet nemen).

Sorry als ik ontzettend lullig overkom, maar ik zou het echt goed informeren hoe ze hierover denken voordat je je rijk rekent. Zitten behoorlijk wat haken en ogen aan die ziekte denk ik in combi met wat er van je verlangd wordt. Helaas ;(

Desondanks hoop ik van harte voor je dat het geen probleem is!

(oh ja en die gluten.... ook herkenbaar ;( )
pi_140972519
Type 1 diabetes is wel de soort ziekte waarop je fysiek afgekeurd zou kunnen worden. En daar zijn ze redelijk hard in. Wees er op voorbereid dat je hierop wordt afgekeurd.

Als dingen als:
quote:
Vorige week zo'n klimbos parcours gedaan, van de adrenaline was mijn bloedsuiker sky high en rest van de dag was ik compleet gebroken en ook de volgende dag nog brak door die bloedsuiker.
Gebeuren, ga je het ook bij oefeningen ontzettend zwaar hebben.
pi_140972746
Hmmm goed informeren voordat ik die procedures in gang zet... Beetje onzinnig inderdaad om er tijd in te gaan steken met op en neer reizen als ik van te voren weet dat die 2 niet kunnen...

Ik heb wel gelukkig een draadloos pompje, dus dat is gelukkig nog redelijk te overzien :)
pi_140972759
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 22:45 schreef WWolfy het volgende:
Type 1 diabetes is wel de soort ziekte waarop je fysiek afgekeurd zou kunnen worden. En daar zijn ze redelijk hard in. Wees er op voorbereid dat je hierop wordt afgekeurd.

Als dingen als:

[..]

Gebeuren, ga je het ook bij oefeningen ontzettend zwaar hebben.
Ik vergat trouwens nog:

Wat als je berekend hebt hoeveel koolhydraten er in je eten zit, je insuline gebruikt, en kut halverwege je eten moet je ineens dingen gaan doen, dus kun je je eten niet opeten. Teveel insuline......
Als je pas na je eten insuline wilt gebruiken, wederom, je wordt weggeroepen, heb je nog erg in dat je nog insuline moet gebruiken voordat je in actie komt?

Allemaal dingen om goed met die arts te bespreken.

[ Bericht 0% gewijzigd door NedKelly op 11-06-2014 23:56:43 ]
pi_140980379
Wat betreft de locatie Bergen; Het is idd zo dat het verantwoordelijkheidsgebied noordholland valt onder 43mechbrig/10natresbat. Dit betekent vooralsnog niet dat de Bcie welke in Bergen is gehuisvest ook valt onder 10natresbat, dit is nog altijd 20natresbat.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 09:52:35 #238
429453 Protein
Domme vragen bestaan wel.
pi_141021984
In de praktijk denk ik dat alleen tijdens de AMO weken en eventuele steunverleningen (in het veld) last ondervonden kan worden van diabetes en de behandeling er van.
Binnen de normale werkzaamheden van de Natres (bewaken en beveiligen) is er mijn inziens wel voldoende gelegenheid om je ding te doen. Op de oefenavonden en af en toe een oefenzaterdag zul je waarschijnlijk ook geen problemen ondervinden.

Maar zoals ook al gezegd is: Je weet het niet, tot je een keuringsarts hebt gesproken hierover. Officieel is de Natres een infanterie eenheid, je werkt in groepsverband en misschien is er niet altijd tijd voor een check of wat je ook moet doen. Als de keuringsarts er ook zo over denkt, keurt hij sneller af waarschijnlijk.
In de afgelopen jaren werken we steeds meer naar het 'groene werk' toe, waarbij we een echte aanvulling worden voor de beroepsmilitairen, dat merk je aan van alles: vann materiaal verbetering tot gelijkgestelde inentingen. Bij die professionalisering komen mogelijk dus ook iets strengere eisen om de hoek kijken
  Moderator donderdag 19 juni 2014 @ 21:33:32 #239
257132 crew  Awsom
pi_141326755
quote:
So much wow, we lijken wel mariniers op die cover foto :')
  Moderator vrijdag 20 juni 2014 @ 14:32:50 #241
257132 crew  Awsom
pi_141328495
quote:
Tijdens de AMO Plus vindt zowel verdieping van kennis plaats als nieuwe zaken, waaronder [...] de schietopleiding pistool Glock.
:?

Hadden we maar een Glock op de man. :9
  vrijdag 20 juni 2014 @ 17:14:07 #242
429453 Protein
Domme vragen bestaan wel.
pi_141334863
Glock bij AMO plus heb ik nog niet eerder over gehoord.. bovendien nogal zinloos als je ze niet hebt xD
  vrijdag 20 juni 2014 @ 17:25:42 #243
425338 A4papier
Allergisch voor inkt
pi_141335255
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:32 schreef Awsom het volgende:

[..]

:?

Hadden we maar een Glock op de man. :9
Is daarom ook zeker niet waar. Ik was erbij.
210 bij 297 mm
pi_141349731
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:14 schreef Protein het volgende:
Glock bij AMO plus heb ik nog niet eerder over gehoord.. bovendien nogal zinloos als je ze niet hebt xD
Toch wel fijn als alle soldaten tenminste kennis gemaakt hebben met het tweede wapen van defensie, toch? Niet meer dan terecht dat je een paar patronen met de glock doet dan.
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:19:49 #245
429453 Protein
Domme vragen bestaan wel.
pi_141368295
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:10 schreef hcwp het volgende:

[..]

Toch wel fijn als alle soldaten tenminste kennis gemaakt hebben met het tweede wapen van defensie, toch? Niet meer dan terecht dat je een paar patronen met de glock doet dan.
Tegelijkertijd zitten er ook bepaalde eisen aan qua schietniveau onderhouden. Zou je er dus ook een jaarlijks herhaal moment aan moeten verbinden, anders heb je de schutters niet op basisniveau. Het wapen leren kennen zou namelijk ook vanuit Hamil kunnen..

Tevens moet dan iedere militair van de Natres deze kennismaking met de Glock krijgen, ik ken genoeg mensen in mijn peleton wie er nog nooit 1 vastgehouden hebben.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 15:48:15 #246
425338 A4papier
Allergisch voor inkt
pi_141371794
Nogmaals, deze bewering in de November Romeo is ook niet waar. we hebben geen glock gezien, sterker nog. we hebben geen Colt gezien. Diemaco it was ;)
210 bij 297 mm
  zaterdag 21 juni 2014 @ 17:24:05 #247
429453 Protein
Domme vragen bestaan wel.
pi_141374572
Van de Colt is het wel bekend aangezien AMO plus intern geregeld is binnen de Natres, en nog lang niet alle eenheden de Colt hebben gekregen. Zal ook wel na de zomer worden voor dat bij de plus is doorgevoerd, net als bij de normale AMO ;)
pi_141374645
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:24 schreef Protein het volgende:
Van de Colt is het wel bekend aangezien AMO plus intern geregeld is binnen de Natres, en nog lang niet alle eenheden de Colt hebben gekregen. Zal ook wel na de zomer worden voor dat bij de plus is doorgevoerd, net als bij de normale AMO ;)
Alleen het 20e heeft ze pas na de zomervakantie, de twee andere bat's hebben hem nu al als 't goed is.
pi_141379938
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:19 schreef Protein het volgende:

[..]

Tegelijkertijd zitten er ook bepaalde eisen aan qua schietniveau onderhouden. Zou je er dus ook een jaarlijks herhaal moment aan moeten verbinden, anders heb je de schutters niet op basisniveau. Het wapen leren kennen zou namelijk ook vanuit Hamil kunnen..

Tevens moet dan iedere militair van de Natres deze kennismaking met de Glock krijgen, ik ken genoeg mensen in mijn peleton wie er nog nooit 1 vastgehouden hebben.
Er zijn paraat ook genoeg die nooit met n glock geschoten hebben ;)

Zal vast met kosten te maken hebben, je hebt dan ook weer si'en nodig, meer wapens en vooral munitie. En vooral dat laatste schijnt lastig te zijn, zeker 9mm(iig bij mijn ehd).

Ik heb alleen tijdens uitzending een glock gehad en heb ook pas met t opwerken de opleiding voor dat ding gehad.
pi_141482209
Nou na een week wachten antwoord op mijn vraag.

Ik moet jullie (jammer genoeg) toch gelijk geven! Je mag tegenwoordig dus geen medicatieafhankelijkheid hebben en moet het doen met de voedselpakketten van paresto..

Heel erg jammer! Was erg enthousiast, maar dit is de allereerste belemmering die ik tegenkom ;(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')