abonnement Unibet Coolblue
pi_139081698
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 17:52 schreef Ryon het volgende:
Mocht de LP wel een zetel in een volksvertegenwoordigendorgaan weten te bemachtigen. Wat voor een type wetsvoorstellen en moties en dergelijke kunnen wij dan verwachten? Minder belasting? Afschaffing van het onderwijs, zorg en de veiligheidsdiensten?
Elk voorstel wat leidt tot minder dwang, dus minder overheidscontrole, lagere belastingen, minder staatsschuld etc. Als de LP 100 zetels zou krijgen in de TK dan worden alle zogenaamde staatsbezittingen per opbod verkocht (vastgoed, grond, staatsbedrijven zoals NS), alle overheidsonderdelen die iets nuttigs doen worden geprivatiseerd en de opbrengsten worden teruggegeven aan ons allemaal. Vrij wapenbezit, afschaffing van krijgsmacht en staatspolitie. De TK zelf wordt opgeheven. :P

Maar als de zogenaamd liberale VVD het hoogste belastingtarief wil verlagen van 52% naar 51%, steunt de LP dat natuurlijk. En er komt dan een stem tegen de oprukkende politiestaat, iets wat wellicht zelfs op jouw steun zou kunnen rekenen. Op lokaal niveau moet je denken aan de politie 0 prioriteit te laten geven aan zogenaamde misdrijven zonder slachtoffer, het afschaffen van alle subsidies, lokale belastingen en vergunningen etc.

Waarom stemmen op de Libertarische Partij?

Er wordt momenteel gewerkt aan een nieuw partijprogramma, er worden nog meer lokale afdelingen opgezet die borrels en lezingen organiseren, er komen steeds meer leden bij en er is een nieuwe voorzitter (Victor van der Sterren).

Er staan trouwens ook een paar libertariėrs en nog een voormalig LP-lid op de Europese lijst bij artikel50

[ Bericht 9% gewijzigd door heiden6 op 20-04-2014 19:19:15 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 20 april 2014 @ 19:18:36 #27
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_139082241
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 14:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk naar de tolwegen in bv italie en frankrijk
Prima voor een snelweg maar ik denk niet dat tol heffen op mijn woonwijk een prima idee is.
pi_139082561
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:06 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Elk voorstel wat leidt tot minder dwang, dus minder overheidscontrole, lagere belastingen, minder staatsschuld etc. Als de LP 100 zetels zou krijgen in de TK dan worden alle zogenaamde staatsbezittingen per opbod verkocht (vastgoed, grond, staatsbedrijven zoals NS), alle overheidsonderdelen die iets nuttigs doen worden geprivatiseerd en de opbrengsten worden teruggegeven aan ons allemaal. Vrij wapenbezit, afschaffing van krijgsmacht en staatspolitie. De TK zelf wordt opgeheven. :P

Maar als de zogenaamd liberale VVD het hoogste belastingtarief wil verlagen van 52% naar 51%, steunt de LP dat natuurlijk. En er komt dan een stem tegen de oprukkende politiestaat, iets wat wellicht zelfs op jouw steun zou kunnen rekenen. Op lokaal niveau moet je denken aan de politie 0 prioriteit te laten geven aan zogenaamde misdrijven zonder slachtoffer, het afschaffen van alle subsidies, lokale belastingen en vergunningen etc.

Waarom stemmen op de Libertarische Partij?

Er wordt momenteel gewerkt aan een nieuw partijprogramma, er worden nog meer lokale afdelingen opgezet die borrels en lezingen organiseren, er komen steeds meer leden bij en er is een nieuwe voorzitter (Victor van der Sterren).

Er staan trouwens ook een paar libertariėrs en nog een voormalig LP-lid op de Europese lijst bij artikel50
Als we de overheid af gaan schaffen en vrij wapenbezit invoeren, dan word ik alsnog gedwongen. Door diegenen die de beste wapens bezitten en ze het beste kunnen gebruiken.
pi_139083436
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:24 schreef Rurik het volgende:

[..]

Als we de overheid af gaan schaffen en vrij wapenbezit invoeren, dan word ik alsnog gedwongen. Door diegenen die de beste wapens bezitten en ze het beste kunnen gebruiken.
Dat is de huidige situatie.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_139083571
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:37 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is de huidige situatie.
Dat is dan ook de situatie.
pi_139083687
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:38 schreef Rurik het volgende:

[..]

Dat is dan ook de situatie.
Er zullen altijd mensen zijn die geweld willen gebruiken en elkaar willen overheersen, daarom is het ook zo gevaarlijk om die mensen het een geweldsmonopolie, de mogelijkheid om geld van anderen af te nemen zonder gevolgen, en bovendien een leger te geven.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_139083800
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:40 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Er zullen altijd mensen zijn die geweld willen gebruiken en elkaar willen overheersen, daarom is het ook zo gevaarlijk om die mensen het een geweldsmonopolie, de mogelijkheid om geld van anderen af te nemen zonder gevolgen, en bovendien een leger te geven.
Ok. Dus je bent het met me eens?

Mensen met de beste wapens (groepen die bijvoorbeeld een leger kunnen organiseren), die zullen ons dan overheersen.
  zondag 20 april 2014 @ 20:14:48 #33
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_139086028
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:06 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Elk voorstel wat leidt tot minder dwang, dus minder overheidscontrole, lagere belastingen, minder staatsschuld etc. Als de LP 100 zetels zou krijgen in de TK dan worden alle zogenaamde staatsbezittingen per opbod verkocht (vastgoed, grond, staatsbedrijven zoals NS), alle overheidsonderdelen die iets nuttigs doen worden geprivatiseerd en de opbrengsten worden teruggegeven aan ons allemaal. Vrij wapenbezit, afschaffing van krijgsmacht en staatspolitie. De TK zelf wordt opgeheven. :P

Maar als de zogenaamd liberale VVD het hoogste belastingtarief wil verlagen van 52% naar 51%, steunt de LP dat natuurlijk. En er komt dan een stem tegen de oprukkende politiestaat, iets wat wellicht zelfs op jouw steun zou kunnen rekenen. Op lokaal niveau moet je denken aan de politie 0 prioriteit te laten geven aan zogenaamde misdrijven zonder slachtoffer, het afschaffen van alle subsidies, lokale belastingen en vergunningen etc.
Ja, dat er mits er een absolute meerderheid behaald wordt er een libertarische heilstaat opgericht wordt kan ik mij voorstellen. Dat er met de VVD meegestemd wordt kan ik ook begrijpen. Immers dat is de partij die nu voor minder overheidsbemoeienis gaat.

De kans dat er een absolute meerderheid gehaald wordt is echter klein. En ik ben meer benieuwd wat de burger dan verder kan verwachten en wat de LP onderscheid van de VVD.

Concreet voorbeeld:

Stel de LP had een zetel of twee gehaald in de gemeenteraad van Amsterdam. Een college onder leiding van D66 kampt met een begrotingstekort en gaat veelvuldig hervormen i.p.v de belasting te verhogen. Op aandringen van coalitiepartner GroenLinks wordt besloten om de bijl te zetten in de brandweer, infrastructuur en de veiligheidsdiensten. Het wordt niet hardop gezegd, maar hierdoor kunnen buurtcentra, groenvoorzieningen en talencurussen voor allochtone ouderen worden ontzien. Een onafhankelijk bureau doet onderzoek en waarschuwt dat de voorgestelde bezuinigingen vergaande gevolgen zullen hebben voor de (brand)veiligheid en de bereikbaarheid van Amsterdam voor bedrijven. Het college geeft aan dit te betreuren maar de consequenties acceptabel te vinden. Veiligheid is slechts een gevoel, dan stapppen mensen maar wat vaker op de fiets of betalen wat meer voor hun parkeerplek.

Van de VVD weet ik dat zij om ideologische, principele en pragmatische reden zich met hand en tand zullen verzetten tegen deze voorgestelde bezuinigingen. Daarom stem ik ook op de VVD. Ik ben echter bang dat de LP zich geen raad met deze situatie zal weten. De voorgestelde bezuinigingen passen binnen de ideologie (minder overheid, hoe dan ook) maar van een libertarische heilstaat zal geen sprake zijn. Mensen betalen nog steeds belasting en krijgen er minder veiligheid en voor terug.

Vanwege de politieke verhoudingen zijn alternatieve bezuinigingen uitgesloten. Zal de LP dan een motie van VVD steunen om bijv de belastingen te verhogen om niet hoeven in te leveren op veiligheid? Of stemt de LP dan mee met de hervormingen van het college? Of stemt de LP dan tegen de hervormingen van het college met als het gevolg dat er geen hervorming doorgevoerd kan worden en er extra geleend moet worden om het gat te dichten? Een praktisch vraagstuk, maar ik zie niet in hoe de LP hier mee om kan gaan.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_139086096
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:42 schreef Rurik het volgende:

[..]

Ok. Dus je bent het met me eens?

Mensen met de beste wapens (groepen die bijvoorbeeld een leger kunnen organiseren), die zullen ons dan overheersen.
Je kunt niet zomaar een leger opzetten als je geen geweldsmonopolie hebt, dus de kans dat het weer afglijdt naar de huidige situatie waarin we overheerst worden door de mensen met de beste wapens lijkt me niet zo groot. Ik heb het dan over de situatie waarin mensen massaal doorhebben dat de overheid niet legitiem is en dus wordt opgeheven, niet de situatie waarin de overheid morgen implodeert. Dan krijg je zeer waarschijnlijk wel een nieuwe overheid.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_139086203
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:15 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je kunt niet zomaar een leger opzetten als je geen geweldsmonopolie hebt, dus de kans dat het weer afglijdt naar de huidige situatie waarin we overheerst worden door de mensen met de beste wapens lijkt me niet zo groot.
Mij wel.
pi_139086463
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:14 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, dat er mits er een absolute meerderheid behaald wordt er een libertarische heilstaat opgericht wordt kan ik mij voorstellen.
Een libertarische heilstaat bestaat niet.

quote:
Dat er met de VVD meegestemd wordt kan ik ook begrijpen. Immers dat is de partij die nu voor minder overheidsbemoeienis gaat.
Dat blijkt helemaal nergens uit.

quote:
De kans dat er een absolute meerderheid gehaald wordt is echter klein. En ik ben meer benieuwd wat de burger dan verder kan verwachten en wat de LP onderscheid van de VVD.
Is dit een serieuze vraag? De verschillen tussen de LP en de VVD zijn vele malen groter dan tussen de VVD en de SP, om maar wat te noemen. Lees het partijprogramma maar eens.

quote:
Concreet voorbeeld:

Stel de LP had een zetel of twee gehaald in de gemeenteraad van Amsterdam. Een college onder leiding van D66 kampt met een begrotingstekort en gaat veelvuldig hervormen i.p.v de belasting te verhogen. Op aandringen van coalitiepartner GroenLinks wordt besloten om de bijl te zetten in de brandweer, infrastructuur en de veiligheidsdiensten. Het wordt niet hardop gezegd, maar hierdoor kunnen buurtcentra, groenvoorzieningen en talencurussen voor allochtone ouderen worden ontzien. Een onafhankelijk bureau doet onderzoek en waarschuwt dat de voorgestelde bezuinigingen vergaande gevolgen zullen hebben voor de (brand)veiligheid en de bereikbaarheid van Amsterdam voor bedrijven. Het college geeft aan dit te betreuren maar de consequenties acceptabel te vinden. Veiligheid is slechts een gevoel, dan stapppen mensen maar wat vaker op de fiets of betalen wat meer voor hun parkeerplek.

Van de VVD weet ik dat zij om ideologische, principele en pragmatische reden zich met hand en tand zullen verzetten tegen deze voorgestelde bezuinigingen. Daarom stem ik ook op de VVD. Ik ben echter bang dat de LP zich geen raad met deze situatie zal weten. De voorgestelde bezuinigingen passen binnen de ideologie (minder overheid, hoe dan ook) maar van een libertarische heilstaat zal geen sprake zijn. Mensen betalen nog steeds belasting en krijgen er minder veiligheid en voor terug.

Vanwege de politieke verhoudingen zijn alternatieve bezuinigingen uitgesloten. Zal de LP dan een motie van VVD steunen om bijv de belastingen te verhogen om niet hoeven in te leveren op veiligheid? Of stemt de LP dan mee met de hervormingen van het college? Of stemt de LP dan tegen de hervormingen van het college met als het gevolg dat er geen hervorming doorgevoerd kan worden en er extra geleend moet worden om het gat te dichten? Een praktisch vraagstuk, maar ik zie niet in hoe de LP hier mee om kan gaan.
Ik denk niet dat er via politieke weg iets noemenswaardigs bereikt kan worden in de richting van vrijheid. Deelname aan verkiezingen is voornamelijk vanwege exposure, mensen informeren en overtuigen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_139086494
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:16 schreef Rurik het volgende:

[..]

Mij wel.
Dat mag, je mag je eigen mening hebben als je die maar niet aan anderen opdringt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_139086840
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:21 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat mag, je mag je eigen mening hebben als je die maar niet aan anderen opdringt.
Wat zou een groep er van weerhouden om NIET met de beste wapens over anderen te heersen? Wat jij zegt: "dat mensen zich massaal realiseren dat het anders moet". En jij gelooft dat? Jij denkt dat mensen elkaar dan vertrouwen en zeker weten dat de ander er net zo vreedzaam over denkt als henzelf? Mensen zullen paranoia worden en ze zullen dan alsnog naar wapens grijpen.
pi_139086863
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:21 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat mag, je mag je eigen mening hebben als je die maar niet aan anderen opdringt.
Waarom steun je dan een libertarische partij die zodra ze in een volksvertegenwoordiging zitten daar dus volop aan meedoen?
En waarom wil je mij dan de onveiligheid van vrij wapenbezit opdringen?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2014 20:27:34 ]
pi_139087072
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:26 schreef Rurik het volgende:

[..]

Wat zou een groep er van weerhouden om NIET met de beste wapens over anderen te heersen? Wat jij zegt: "dat mensen zich massaal realiseren dat het anders moet". En jij gelooft dat? Jij denkt dat mensen elkaar dan vertrouwen en zeker weten dat de ander er net zo vreedzaam over denkt als henzelf? Mensen zullen paranoia worden en ze zullen dan alsnog naar wapens grijpen.
Natuurlijk zal er nog steeds geweld plaatsvinden als er geen overheid is, maar denk je dat er meer of minder geweld plaatsv zal vinden als je alle macht en wapens concentreert bij een klein groepje mensen en je hun geweld als legitiem gaat beschouwen?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_139087126
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 20:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom steun je dan een libertarische partij die zodra ze in een volksvertegenwoordiging zitten daar dus volop aan meedoen?
Het hele idee waar de partij op is gebaseerd is juist om dat niet te doen, zie ook een van mijn eerdere posts hier vandaag.

quote:
En waarom wil je mij dan de onveiligheid van vrij wapenbezit opdringen?
Jij hebt het recht niet om mensen te ontwapenen om je eigen onderbuikgevoelens tegemoet te komen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_139087263
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het hele idee waar de partij op is gebaseerd is juist om dat niet te doen, zie ook een van mijn eerdere posts hier vandaag.
Je zegt dat ze mee zullen stemmen met voorstellen tot belastingverlaging. Dat klopt dan ook niet.
[..]
quote:
Jij hebt het recht niet om mensen te ontwapenen om je eigen onderbuikgevoelens tegemoet te komen.
Maar jij hebt wel het recht om mij een grotere kans om te sterven op te leggen?
pi_139087335
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Natuurlijk zal er nog steeds geweld plaatsvinden als er geen overheid is, maar denk je dat er meer of minder geweld plaatsv zal vinden als je alle macht en wapens concentreert bij een klein groepje mensen en je hun geweld als legitiem gaat beschouwen?
Er zal altijd een elite ontstaan die de beste wapens bezit en mensen dan onderdrukt, dus ik snap niet waar ik het mee zou moeten vergelijken.

Het enige wat ons rest is afspraken maken met de machthebbers zodat we een soort van eerlijke rechtstaat op kunnen bouwen.
pi_139087336
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:15 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je kunt niet zomaar een leger opzetten als je geen geweldsmonopolie hebt
Natuurlijk wel, als je maar genoeg geld hebt.
pi_139087376
quote:
7s.gif Op zondag 20 april 2014 20:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, als je maar genoeg geld hebt.
En nog belangrijker: als er geen overheid is die je in de weg zit.
pi_139087489
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 20:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je zegt dat ze mee zullen stemmen met voorstellen tot belastingverlaging. Dat klopt dan ook niet.
Want?

quote:
Maar jij hebt wel het recht om mij een grotere kans om te sterven op te leggen?
Jij hebt het recht om jezelf te verdedigen en jezelf te bewapenen, en een beveiligingsbedrijf in te huren. Het idee dat de overheid jou beschermt is waanzinnig, de budgetten stijgen, de bevoegdheden worden uitgebreid, er worden meer boetes geļnd maar de oplossingspercentages blijven schrikbarend laag. Een instantie die jouw geld steelt en je ontwapend is er niet voor jouw veiligheid. (Dat ik dat moet uitleggen is eigenlijk al te triest voor woorden.)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_139087526
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:35 schreef Rurik het volgende:

[..]

Er zal altijd een elite ontstaan die de beste wapens bezit en mensen dan onderdrukt, dus ik snap niet waar ik het mee zou moeten vergelijken.

Het enige wat ons rest is afspraken maken met de machthebbers zodat we een soort van eerlijke rechtstaat op kunnen bouwen.
Als jij graag een machthebber wilt hebben: be my guest, maar laat mij er buiten.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_139087554
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:36 schreef Rurik het volgende:

[..]

En nog belangrijker: als er geen overheid is die je in de weg zit.
We hebben een instantie nodig met alle wapens die ons overheerst, om te voorkomen dat er een instantie komt met alle wapens die ons overheerst. |:(
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_139087604
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:40 schreef heiden6 het volgende:
We hebben een instantie nodig met alle wapens die ons overheerst, om te voorkomen dat er een instantie komt met alle wapens die ons overheerst. |:(
Die instantie is beter te controleren dan een of ander vermogend clubje mensen wat een leger opzet.
pi_139087631
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:39 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als jij graag een machthebber wilt hebben: be my guest, maar laat mij er buiten.
:')
Ik zeg nergens dat ik graag een machthebber wil hebben.

Ik zeg alleen dat we altijd machthebbers zullen hebben.

En als we toch machthebbers hebben, dan kunnen we er beter mee onderhandelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')