abonnement Unibet Coolblue
pi_139237204
Het is de bedoeling met Google Adsense dat je een eigen website opricht, maar er zijn al zoveel websites op het internet. Hoe maak je nu een website in godsnaam nog aantrekkelijk?
pi_139239498
The underdog: er zijn toch zat baggersites? Sites waar van alles op staat maar niet wat je zoekt, sites waar je compleet de weg kwijt raakt, sites met onwaarheden, sites die het aangluren niet waard zijn. Maak iets beters! Ik denk dat er nog miljoenen sites gemaakt kunnen worden in NL die beter zijn dan wat er nu is. Meer van dezelfde bagger heeft idd weinig zin, maar gewoon goede sites kunnen nog altijd een plekje in de top 10 veroveren op heeeeel veel onderwerpen.
pi_139245939
Inderdaad, ben vorig jaar een site gestart in een branche waar zoveel concurrentie is, al jaren lang, maar door gewoon een betere site te hebben dan de rest kun je er toch mooi tussen komen.
Facts don't care about your feelings
pi_139274133
Weet een van jullie misschien of het ook mogelijk is om ergens in de instellingen iets aan te passen zodat er geen advertenties op basis van persoonlijke zoekacties etc worden getoond?

Ik wil alleen advertenties die gerelateerd zijn aan de content, niet aan de gemoedstoestand van de bezoeker. Ik zie zelf op mijn eigen site de meest uiteenlopende - niet relevante - reclame. Ik snap dat Google aanneemt dat de bezoeker blijkbaar geinteresseerd is in een bepaald product vanwege eerdere zoekacties, maar ik wil het niet zien op mijn site (omdat het totaal niet relevant is).

In mijn eigen voorbeeld: Gisteren server zitten bekijken op Leaseweb. Zie ik Leaseweb banners op een website die voor 100% over reizen gaat. Nog erger; na een refresh zie ik reclame voor babyspullen (omdat ik daar zo'n twee weken terug op zocht)....

Iemand?

(btw. ik heb mijn lijst met blocked advertisers al volstaan).

[ Bericht 5% gewijzigd door Veelzijdigmaleisie op 26-04-2014 12:09:00 ]
pi_139297257
Veelzijdigmaleisië, ik zou geen adverteerders blokkeren en je geeft precies aan waarom Google Adsense effectief is. Jij krijgt advertenties te zien die voor jou relevant zijn. Google zal altijd afwegen waar zij en dus ook jij het meeste aan zal verdienen dus of dit op basis van content is of op basis van persoonlijke interesses. Je kunt advertenties zo instellen dat ze alleen op content richten maar ik ben bang dat je inkomsten dan omlaag zullen gaan: minder concurrentie voor je banners en dus lagere CPC.
pi_139301762
Een van mijn websites is sinds gisteren ineens van 4500 unieke naar 700 bezoekers per dag gegaan. Zo'n grote terugval kan nooit door Koningsdag/weekend/vakantie komen. Aan mijn website is nergens iets raars te vinden en ik sta ook nog gewoon in Google. Maar nu las ik op een aantal Amerikaanse sites dat meer mensen rankingsverschillen hebben sinds vrijdag, omdat Google een algoritme update zou hebben uitgevoerd; een softe panda update.

Hebben meer mensen iets gemerkt? Positief of negatief?

Ik heb overigens ongeveer 20 websites, en alléén de bezoekers van deze website zijn zo enorm gedropt.
  zondag 27 april 2014 @ 14:24:56 #182
340341 Blester
Membre très utile
pi_139302366
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 14:06 schreef Kemestry het volgende:
Een van mijn websites is sinds gisteren ineens van 4500 unieke naar 700 bezoekers per dag gegaan. Zo'n grote terugval kan nooit door Koningsdag/weekend/vakantie komen. Aan mijn website is nergens iets raars te vinden en ik sta ook nog gewoon in Google. Maar nu las ik op een aantal Amerikaanse sites dat meer mensen rankingsverschillen hebben sinds vrijdag, omdat Google een algoritme update zou hebben uitgevoerd; een softe panda update.

Hebben meer mensen iets gemerkt? Positief of negatief?

Ik heb overigens ongeveer 20 websites, en alléén de bezoekers van deze website zijn zo enorm gedropt.
Loop je posities binnen Google dan eens na? Kijk binnen webmasters tool even naar 'handmatige acties' bij 'zoekverkeer'.

Naar mijn weten is er geen grote update geweest in ieder geval.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_139305111
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 14:24 schreef Blester het volgende:

[..]

Loop je posities binnen Google dan eens na? Kijk binnen webmasters tool even naar 'handmatige acties' bij 'zoekverkeer'.

Naar mijn weten is er geen grote update geweest in ieder geval.
Posities zijn (ook na uitloggen bij Google :D) ongeveer hetzelfde gebleven. Handmatige acties is leeg, en bij alle andere tools ziet alles er prima uit. Het enige verschil is dat mensen ineens niet meer lijken te zoeken naar content op mijn site. Ik wacht nog even af, want bepaalde dingen in de webmaster tools worden niet elke dag geupdate.
  zondag 27 april 2014 @ 15:42:18 #184
340341 Blester
Membre très utile
pi_139305353
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 15:36 schreef Kemestry het volgende:

[..]

Posities zijn (ook na uitloggen bij Google :D) ongeveer hetzelfde gebleven. Handmatige acties is leeg, en bij alle andere tools ziet alles er prima uit. Het enige verschil is dat mensen ineens niet meer lijken te zoeken naar content op mijn site. Ik wacht nog even af, want bepaalde dingen in de webmaster tools worden niet elke dag geupdate.
Je mag me even de URL via PM/DM toesturen, dan kan ik eventueel even kijken of ik wat kan vinden. Is het onderwerp van je website niet tijdsgebonden? Want als de posities gelijk zijn en het verkeer voornamelijk uit Google komt, dan kan dat nog een van de enige redenen zijn.
~ Love comes unseen; we only see it go
  zondag 27 april 2014 @ 20:27:09 #185
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_139316604
Hier ook teruglopende bezoekers, maar dat kan alleen liggen aan Koningsdag of gewoon het goede weer de afgelopen tijd... dus vandaag moet de dalende lijn weer veranderen in een stijgende lijn, want wat een kutweer is het geweest vandaag.... prima weer geweest om weer een video voor YouTube in elkaar te zetten. Ben er toch wel heel wat uurtjes mee bezig geweest vandaag (wel rustig aan).
pi_139317314
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 10:52 schreef WebBeestje het volgende:
Veelzijdigmaleisië, ik zou geen adverteerders blokkeren en je geeft precies aan waarom Google Adsense effectief is. Jij krijgt advertenties te zien die voor jou relevant zijn. Google zal altijd afwegen waar zij en dus ook jij het meeste aan zal verdienen dus of dit op basis van content is of op basis van persoonlijke interesses. Je kunt advertenties zo instellen dat ze alleen op content richten maar ik ben bang dat je inkomsten dan omlaag zullen gaan: minder concurrentie voor je banners en dus lagere CPC.
Dank voor je input. Ik begrijp je punt, maar ik heb liever minder inkomsten, dan hoge inkomsten op storende cpc banners. Ik doe niet aan tekstbanners, dat past/staat niet op de site. Ik blok verder wel degelijk adverteerders; want er zijn er die geen directe regeling willen aangaan, maar wel voor een habbekrats via adwords op mijn sites willen staan (doen we dus niet). Ook wil ik geen Unibet bullshit dat volgens mij met een grote zak poen door Google extra gepushed wordt. Verder stoort persoonlijke targetting mij enorm, en een groot deel van mijn bezoekers ook. Kijk; als ik een pagina over restaurants in Praag heb, wil ik hier brede doch relevante advertenties over Praag en reizen naar Praag hebben draaien; niet een Makita schuurmachine omdat mijn bezoeker daar toevallig op zocht. Dat is een negatieve associatie met mijn site; wil ik liever niet. De vraag is dus, kan ik dat zelf actief uitschakelen, ondanks de evt negatieve consequenties rond mijn cpc
  zondag 27 april 2014 @ 21:01:04 #187
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_139318720
Meh, weer een copyright claim direct op de nieuwe video. Kan ik weer een dispute schrijven. Even terug in mijn mail gezocht, aangepast en opgestuurd. Benieuwd of het binnen 5 a 10 minuten weer verholpen is.

edit; pff.. deze duurt langer. Kan 30 dagen duren maximaal. Sjezus, ik ben verdomme de hele dag druk en dan wil ik er geld mee verdienen en dan komt er weer zo'n hoerentoko langs die denkt het copyright te hebben terwijl ik netjes aan de licentievoorwaarden voldoe.

edit2; na een extra mail is ie nu weer van mij. Beetje geld verdienen met mijn werk.. tfoe.

[ Bericht 25% gewijzigd door JK op 27-04-2014 23:37:37 ]
pi_139327708
Veelzijdigmaleisië, ik begrijp je punt en ik overweeg een bedrijf te blokkeren dat eerst serieus vroeg naar de tarieven om rechtstreeks te adverteren maar na twee mails die kant op niks meer laat weten.

Maar om je vraag te beantwoorden, ja dat kan aangepast worden zodat er geen banners op interesse meer komen. Bovenin je dashboard bij Adsense staat "Advertenties toestaan en blokkeren", dan onder "Advertentieweergave" kijken en daar kun je een schuifbalkje omzetten.
  maandag 28 april 2014 @ 12:09:55 #189
340341 Blester
Membre très utile
pi_139336352
Website met CTR 15,53% gemiddeld, komt AdSense aan met verbeteringen die een CTR van 4,78% oplevert :') Heb het even een dagje aangekeken en toen weer gewijzigd naar mijn oude indeling.
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 28 april 2014 @ 14:40:09 #190
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  maandag 28 april 2014 @ 20:22:23 #191
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_139351767
Gvd, nu alweer een copyright claim aan mijn broek van dezelfde tent, maar dan een andere afdeling. AdRev is echt pure kanker van YouTube volgens mij, ze claimen wat ze kunnen om geld te jatten.
Sorry dat ik het zeg, maar 2x achter elkaar van hetzelfde bedrijf is gewoon dom.

Op het moment dat ze een claim doen, verlies jij je recht om geld te verdienen en krijgt dat bedrijf jouw video om reclame op te verdienen. Dit bedrijf deelt dat met de maker van het nummer (die het vrij heeft gegeven aan iedereen, maar ok) en neemt dan bijv. 30% en geeft 70% aan de maker. Lekker onrechtmatig dus... YouTube moet vooral zo door gaan...

edit; Hij is er van af, hopelijk wel gewhitelist nu. Heb ook de makers van het nummer meteen een mail gestuurd en of ze hier van op de hoogte zijn. 1x per video, OK... maar 2x door hetzelfde bedrijf terwijl ik aan alle regels voldoe.. kom op joh, ga een ander pesten.

[ Bericht 17% gewijzigd door JK op 28-04-2014 20:36:08 ]
  maandag 28 april 2014 @ 22:43:07 #192
340341 Blester
Membre très utile
pi_139358249
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 20:22 schreef JK het volgende:
Gvd, nu alweer een copyright claim aan mijn broek van dezelfde tent, maar dan een andere afdeling. AdRev is echt pure kanker van YouTube volgens mij, ze claimen wat ze kunnen om geld te jatten.
Sorry dat ik het zeg, maar 2x achter elkaar van hetzelfde bedrijf is gewoon dom.

Op het moment dat ze een claim doen, verlies jij je recht om geld te verdienen en krijgt dat bedrijf jouw video om reclame op te verdienen. Dit bedrijf deelt dat met de maker van het nummer (die het vrij heeft gegeven aan iedereen, maar ok) en neemt dan bijv. 30% en geeft 70% aan de maker. Lekker onrechtmatig dus... YouTube moet vooral zo door gaan...

edit; Hij is er van af, hopelijk wel gewhitelist nu. Heb ook de makers van het nummer meteen een mail gestuurd en of ze hier van op de hoogte zijn. 1x per video, OK... maar 2x door hetzelfde bedrijf terwijl ik aan alle regels voldoe.. kom op joh, ga een ander pesten.
Daarom doe ik dus niets met Youtube in combinatie met AdSense :D
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_139361712
Eigenlijk best wel slecht dat facebook geen eigen facebook ads analytics heeft. Nu moet ik Google Analytics gebruiken om mijn ads te analyseren.
If not now, then when.
  dinsdag 29 april 2014 @ 02:01:41 #194
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_139363609
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 20:22 schreef JK het volgende:
Gvd, nu alweer een copyright claim aan mijn broek van dezelfde tent, maar dan een andere afdeling. AdRev is echt pure kanker van YouTube volgens mij, ze claimen wat ze kunnen om geld te jatten.
Sorry dat ik het zeg, maar 2x achter elkaar van hetzelfde bedrijf is gewoon dom.

Op het moment dat ze een claim doen, verlies jij je recht om geld te verdienen en krijgt dat bedrijf jouw video om reclame op te verdienen. Dit bedrijf deelt dat met de maker van het nummer (die het vrij heeft gegeven aan iedereen, maar ok) en neemt dan bijv. 30% en geeft 70% aan de maker. Lekker onrechtmatig dus... YouTube moet vooral zo door gaan...

edit; Hij is er van af, hopelijk wel gewhitelist nu. Heb ook de makers van het nummer meteen een mail gestuurd en of ze hier van op de hoogte zijn. 1x per video, OK... maar 2x door hetzelfde bedrijf terwijl ik aan alle regels voldoe.. kom op joh, ga een ander pesten.
https://productforums.goo(...)/youtube/42xLenp36Co
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 29 april 2014 @ 06:25:43 #195
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_139364310
Die had ik idd gelezen star_gazer. Gelukkig is het bedrijf wel vlot met reageren.

Blester, er valt best leuk mee te verdienen, dus ik ben nog zeker niet van plan te stoppen.
Je bent even druk met monteren (afhankelijk van je opnames en onderwerp), maar daarna kan je lui achterover zitten. Het enige wat wel een voorwaarde is, is dat het wel een beetje populair moet zijn, met een paar views krijg je niets.
pi_139365963
Ik doe ook niks met Youtube en Adsense. Ads zijn brak en irritant. Verder leveren kliks in mijn geval geen moer op. Al die uren werk die ik in de vids steek zijn vooral bedoelt zodat mijn bezoekers iets leuks kunnen bekijken; eventueel wat kliks zou leuk zijn als extra...maar het is tot nog toe altijd flink tegen gevallen.
pi_139367303
@JK, als die organisatie tijdens de claim het geld van je video vangt en later blijkt dat de claim onterecht is, zou het dan niet logisch zijn de je het verdiende geld terugkrijgt? Of ben ik nou te optimistisch ^^. Youtube moet wel oppassen dat ze aantrekkelijk blijven voor publishers .. :s

Is hier iemand die een Adsense site over (huis)dieren heeft? Het lijkt me leuk om wat tips o.i.d. uit te wisselen.
  dinsdag 29 april 2014 @ 19:48:34 #198
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_139385987
Je moet in elk geval genoeg kijkers hebben om het interessant te maken qua kliks. Minimaal 1500-2000 views per dag in totaal op je kanaal voor het een beetje leuk begint te druppelen. Maar je hoeft ook maar net die ene film te maken die viral gaat... zoals die Amerikaan met die schop voor z'n kop. Inmiddels al 30 miljoen keer bekeken. Die heeft nu minimaal toch al wel iets van 50.000 dollar binnen met een beetje mazzel.

@jeronald; dat terugclaimen ligt er denk ik ook aan hoe lang het duurt. Ik ben er altijd als de kippen bij als ze het flikken. YouTube moet idd wel oppassen, op den duur gaan mensen vertrekken met deze rare regels.

MaGNeT hier op het forum had een kanaal over fretten, meende dat hij zei dat hij 1500 euro per maand verdiende met YouTube, maar hij was gestopt met Adsense, weet alleen de reden niet meer. Misschien zelfde copyright gezeik, wie weet.
  dinsdag 29 april 2014 @ 19:50:51 #199
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_139386103
Hmm edit werkt niet in Firefox... anyway, wat ik nog wilde zeggen;

Meteen maar Semalt.com in de .htaccess geblokkeerd, ze blijven opkomen als normale bezoekers, ondanks dat ik mijn URL heb doorgegeven. Misschien komen ze op één van de andere url's die gekoppeld staat aan mijn site nog binnen. Dan maar op de harde manier. Dag Semalt!
  dinsdag 29 april 2014 @ 19:59:18 #200
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_139386475
Google AdSense Leak

I am a former Google employee and I am writing this to leak information to the public of what I
witnessed and took part in while being an employee. My position was to deal with AdSense accounts,
more specifically the accounts of publishers (not advertisers). I was employed at Google for a period of
several years in this capacity.

Leesvoer : http://pastebin.com/qh6Tta3h
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')