abonnement Unibet Coolblue
pi_138445953
beste Fokkers,

nu ben ik al een tijdje verliefd op oude kleine fiatjes en nar een goeie tip van monsterd een fiat 126 gekocht

zo trof ik hem aan bij de eerste keer kijken
http://i58.tinypic.com/ndsy0p.jpg

gelijk verliefd geworden

toen kwam het probleem met vervoer maar naar aanleiding van een topic die ik daarover toch vast beraden om hem achterin een bakwagen te schuiven
http://i62.tinypic.com/2saigzs.jpg

nu staat hij thuis in de tuin zondag wou ik hem lopend maken maar dat was geen succes omdat ik geen idee had hoe ik de startmotor aan kreeg :@ dacht aan een kapot contactslot maar na div metingen kwam ik gauw erachter dat dat niet het geval was na een monstertip van dingest dat het een mechanische startmotor was en ik gwn een hendeltje omhoog moest halen ging het heel snel volgende dag duurde het maar 5 min en toen liep ze

verder ben ik nog niet gekomen wat er nog moet gebeuren is

spuiten ( dacht zelf aan creme wit wat je ook bij de 500 ziet)
plaatwerk strak gemaakt worden
nieuw voorscherm
r en l achter 2 hoekje gelast worden in het achterscherm
bij het voorraam en achterraam ook een klein stukje erin gemaakt worden
alles weer opbouwen
alles waar chroom op kan moet er chroom op komen (spiegels bumpers)
en een rekje met rieten mand en strikje achterop
pi_138448054
Die foto's laden bij mij niet, zet ze gewoon even in de OP.
nooit koekjes van vreemden aannemen...
Op woensdag 18 december 2013 05:46 schreef Frank_Drebin het volgende:
Nóg zo'n hilarisch topic. Jeetje, je zult met ts samenleven, dan lig je heel de dag in een deuk.
pi_138450055
Da's nog een redelijk projectje...

Als je hem echt het uiterlijk van de beginjaren wilt geven moet je die plastic stootstrips aan de zijkanten weglaten. In deze staat kan je nog mooi die gaatjes daarvoor dichtlassen/-plamuren. En uit mijn hoofd moet je er dan witte knipperlichtglasjes opschroeven ipv oranje. En deurgrepen/sloten moeten dan (deels) chroom zijn, net als de tankdop. En volgens mij moet er dan een ander raamrubber in, met zo'n chromen pees :P
pi_138451877
quote:
11s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:02 schreef Dingest het volgende:
Da's nog een redelijk projectje...

Als je hem echt het uiterlijk van de beginjaren wilt geven moet je die plastic stootstrips aan de zijkanten weglaten. In deze staat kan je nog mooi die gaatjes daarvoor dichtlassen/-plamuren. En uit mijn hoofd moet je er dan witte knipperlichtglasjes opschroeven ipv oranje. En deurgrepen/sloten moeten dan (deels) chroom zijn, net als de tankdop. En volgens mij moet er dan een ander raamrubber in, met zo'n chromen pees :P
Stips op de zijkant wou ik er idd vanaf hebben chrome handvaten spiegels tankdop il ik er ook op alleen heb ik de raamrubbers nog niet gezien maar dat wil ik er dan idd ook hebben


Zal morgen effe kijken of ik de foto's direct krijg
  woensdag 2 april 2014 @ 23:43:57 #5
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_138457925
Zou je hem niet een originele kleur willen geven? Ze leverden de 126 personal toen ook in het Bordeaux rood, vond ik persoonlijk erg mooi. ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_138458765
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:43 schreef monsterd. het volgende:
Zou je hem niet een originele kleur willen geven? Ze leverden de 126 personal toen ook in het Bordeaux rood, vond ik persoonlijk erg mooi. ;)
Rood past eigelijk ook niet echt met wat ik er van plan mee ben en het is een rot kleurtje wordt dof enz
  donderdag 3 april 2014 @ 00:14:10 #7
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_138458903
Dit bedoel ik?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_138459279
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:14 schreef monsterd. het volgende:
Dit bedoel ik?
[ afbeelding ]
Dat is idd ook een heel mooi kleurtje effe met de spuiter overleggen dan
pi_138465150
Leuk, klawie! We gaan dus weer veel vragen krijgen hier in PTA ;) ?

Meteen het topic even omgebouwd tot heus PROJECT-topic en tevens in het lijstje gezet!
pi_138478035
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:11 schreef Anne het volgende:
Leuk, klawie! We gaan dus weer veel vragen krijgen hier in PTA ;) ?

Meteen het topic even omgebouwd tot heus PROJECT-topic en tevens in het lijstje gezet!
Hahaha zeker jullie zullen nog gek worden van de vragen :P


Eerste vraag ik ben opzoek naar een goedkope spuiter in de buurt van gouda rotterdam utrecht ongv spuiter hier in de buurt wou er 1500euro voor hebben dat vind ik veel te veel voor dat geld laten we op werk limo's overspuiten
pi_138478203
Vraag turq, die spuit in een tentje _O-
pi_138478282
quote:
10s.gif Op donderdag 3 april 2014 18:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Vraag turq, die spuit in een tentje _O-
Haha ik zou het totaal niet erg vinden gaat immers om het resultaat en niet hoe je die bereikt
pi_138478684
Als ik zo de prijzen hoor scheelt het niet veel voor ik zelf een tentje opzet idd
pi_138490546
Zowel de 500 als de 126 hebben het volgens mij vrij zeldzame kenmerk dat eigenlijk elke kleur er wel goed op staat, helemaal als hij strak in de lak staat ^O^

Ik weet niet wat de kwaliteit is van het geleverde werk aan het plaatwerk. Spuiten is wel een vak apart en zelf spuiten met redelijk resultaat kan dan zonde zijn. Als het voorbereidende werk goed is gedaan dan heb je uiteindelijk misschien wel meer plezier aan een goed (professioneel) spuitwerk....
  donderdag 3 april 2014 @ 23:24:58 #15
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_138490956
1500 lijkt mij ook veel. Kun je niet een klus op marktplaats of werkspot plaatsen? Of wat andere spuiters bellen?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_138491268
Hij moet nog wel strak gemaakt worden op sommige plekken

Maar me neef komt binnen kort voor een week naar nederland en denk dat ik hem er gewoon aan ga zetten :P


Maar de spuiter die vandaag kwam kijken raade rood ook af omdat het idd een kleur is die je echt vaak moet poetsen omdat hij anders dof wordt zijn er nog andere mooie kleurtjes bij deze auto


Weet iemand ook waar ik de verf kan kopen en de orginale kleurnummers vind van die tijd
pi_138493359
Verf kan je bij tal van toko's kopen.
Dit zijn alle kleurcodes die Fiat heeft gebruikt - http://www.uniquecarsandparts.com.au/colour_codes_fiat.htm - en wat verderop staan voor een paar bouwjaren ook pagina's met voorbeelden van de kleuren. Of er nog andere/betere overzichten zijn weet ik zo niet. Als je hem toch al niet bouwjaar-origineel houdt zou ik gewoon lekker m'n eigen gewenste kleur kiezen :P

Wel hier een hele lijst van 126jes die rondreden, meestal met foto. http://fiat-126.nl/kentekens.htm Kan je kijken of er wat leuks tussen zit. Dat oranje staat in combinatie met de oude chroom-look best goed, en dat middel/lichtblauw op de eerste pagina is ook een erg mooie kleur :) Knal- of gifgroen heb ik ook gezien en dat heeft ook wel wat.

Dat wat gebroken geel of olijfachtig groen is ook iets heel typische jaren '70.
pi_138658425
Weet iemand hoeveel verf en verharder enz nodig hebt om zo'n auto te spuiten wil nl weten wat het kost als ik alles zelf ga doen
pi_138660575
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 01:13 schreef klawie het volgende:
http://www.autowereld.nl/(...)836/foto.html#foto-3

Deze kleur wil ik ongv hebben
Mwa, ik vind het een beetje te veilige kleur voor zo'n leuk apart autootje. Daar hoort een retro-look achtige pasteltint op. Blauw, groen, geel, oranje of perzik, het maakt indd niet zo gek veel uit, als het maar wel wat vrolijks heeft. Past echt goed bij zo'n wagentje.

Zelf denk ik dat een heldere lichtblauwe kleur ook erg goed staat op deze 126, of je nu een beige of zwart interieur hebt, ook dat staat dan weer erg mooi in contrast met elkaar. En dan wel uni-kleur natuurlijk en geen metallic ! ;)
Edit : Zoiets dus :

pi_138665957
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:11 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Mwa, ik vind het een beetje te veilige kleur voor zo'n leuk apart autootje. Daar hoort een retro-look achtige pasteltint op. Blauw, groen, geel, oranje of perzik, het maakt indd niet zo gek veel uit, als het maar wel wat vrolijks heeft. Past echt goed bij zo'n wagentje.

Zelf denk ik dat een heldere lichtblauwe kleur ook erg goed staat op deze 126, of je nu een beige of zwart interieur hebt, ook dat staat dan weer erg mooi in contrast met elkaar. En dan wel uni-kleur natuurlijk en geen metallic ! ;)
Edit : Zoiets dus :

[ afbeelding ]

Eigelijk wel ja ben het helemaal met jullie eens maar het past niet bij wat ik later met de auto van plan ben get moet later ook nog een reclame auto worden vandaar
pi_138667312
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 20:49 schreef klawie het volgende:

[..]

Eigelijk wel ja ben het helemaal met jullie eens maar het past niet bij wat ik later met de auto van plan ben get moet later ook nog een reclame auto worden vandaar
Het 'gaat' later een reclame auto worden. Zo'n klassiek wagentje ga je toch niet afhankelijk van een bedrijf wit spuiten ? Eeuwig zonde lijkt me dat. Dan kan je hem nog altijd op kosten van dat bedrijf laten wrappen? Blijft je kleurrijke laklaagje ook lekker vers ;)
pi_138667570
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 21:10 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Het 'gaat' later een reclame auto worden. Zo'n klassiek wagentje ga je toch niet afhankelijk van een bedrijf wit spuiten ? Eeuwig zonde lijkt me dat. Dan kan je hem nog altijd op kosten van dat bedrijf laten wrappen? Blijft je kleurrijke laklaagje ook lekker vers ;)
het is ons familie bedrijfje dus zo sla ik 2 vliegen in 1 klap vandaar
pi_138667573
Als je richting wit gaat zou ik kiezen voor een crème kleurtje :)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_138667650
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 21:14 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Als je richting wit gaat zou ik kiezen voor een crème kleurtje :)
dat zou idd ook nog kunnen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')