abonnement Unibet Coolblue
pi_138445108


archief
Klik op de topictitel

tot 100 euro
Fossil
Lorus
Pulsar
Seiko
Swatch

100 - 200 euro
Breil
Bulova
Lorus
Luminox
Mondaine
Poljot
Pulsar
Sector
Seiko
Swiss Army Victorinox

200 - 400 euro
Candino
Certina
Festina
Tissot
Zeno

400 - 600 euro
Oris
Mido
Xemex

600 - 1000 euro
Epos
Fortis
lMido
Oris
Raymond Weil
Sinn

1000 euro en meer
A. Lange & Söhne
Breitling
Bulgari
Cartier
Chronoswiss
Christiaan van der Klaauw
Glashütte Original
IWC
Jaeger-LeCoultre
Nomos
Omega
Panerai
Patek Philippe
Rolex
Tag Heuer

handige linkjes
monsterwatches.nl

En nog een aantal belangrijke begrippen:

quartz horloge
Loopt op batterij. Wijzer tikt en beweegt per seconde.

Voordelen: erg nauwkeurig (computergestuurd), uurwerk is klein en dun
Nadeel: geen nostalgische waarde, batterij gaat leeg

mechanisch horloge
Horloge met mechanisch uurwerk, dus "radertjes en tandwieltjes". Het aantal jewels staat voor het aantal synthetische robijnen in zo'n uurwerk. Meer hoeft niet altijd beter te betekenen. Wijzer tikt en beweegt meerdere malen per seconde. ("zwevende wijzer")

Voordelen: nostalgische waarde, oogt kostbaarder
Nadelen: alleen kwaliteitsuurwerken zijn nauwkeurig, onderhoud eens per 5/10 jaar

automatisch horloge
Een automatisch horloge wordt opgewonden of opgeladen d.m.v. bewegingen (Kinetische energie). Veel automatische horloges hebben mechanische uurwerken, maar o.a. Seiko (met Kinetic techniek) en Pulsar (met Eco drive) gebruiken quartz-uurwerken.

chrono, chronograph, chronograaf
Dit zijn termen om aan te geven dat het horloge als "stopwatch" te gebruiken is. Meestal met 3 aparte wijzertjes voor seconden, minuten en uren. Chronograaf horloges kunnen een quartz of mechanisch uurwerk bevatten. Mechanische chronographs zijn vaak erg duur, omdat het uurwerk erg compliceerd is.

Overigens niet te verwarren met een Chronometer. Een chronometer is een uurwerk waarvan de tijdsaanduiding voldoet aan de standaard van nauwkeurigheid zoals deze is opgesteld door het COSC

Complicaties
Complicaties zijn functies op een horloge anders dan de tijd of datum aangeven.
Voorbeelden van complicaties zijn:

• Automaat
• Chronograaf
• Rattrapante (Split second chronograaf)
• Dubbele chronograaf
• Maanfase
• Tourbillon
• Perpetual Kalender
• Minute Repeater

Imageshack toont een kikker omdat FOK! daar op de zwarte lijst staat, gelieve een andere uploader te gebruiken, bijvoorbeeld: tinypic.com of photobucket.com

Hop, en door!
pi_138445223
Dit horloge is mij opgevallen: TW Steel TW406

Binnenkort eens naar een juwelier om te kijken hoe die er in het echt uit ziet
:D
  woensdag 2 april 2014 @ 19:38:34 #3
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_138445807
Iemand tips voor leuke mooie vintage horloges? <500 euro, goudkleurig en automaat/handopgewonden. :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_138446047
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:27 schreef terrorsjaak het volgende:
Dit horloge is mij opgevallen: TW Steel TW406

Binnenkort eens naar een juwelier om te kijken hoe die er in het echt uit ziet
[ afbeelding ] :D
Lijkt best veel hier op
  woensdag 2 april 2014 @ 20:08:22 #5
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_138447400
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:27 schreef terrorsjaak het volgende:
Dit horloge is mij opgevallen: TW Steel TW406

Binnenkort eens naar een juwelier om te kijken hoe die er in het echt uit ziet
[ afbeelding ] :D
Ik heb de niet-chronograph versie (gekocht als tijdelijke vervanger voor m'n sinn 656 die op onderhoud moest). Dat nep-rosegoud was ik vrij snel zat.
pi_138452241
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:08 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik heb de niet-chronograph versie (gekocht als tijdelijke vervanger voor m'n sinn 656 die op onderhoud moest). Dat nep-rosegoud was ik vrij snel zat.
Heb je toevallig een fototje?
  woensdag 2 april 2014 @ 22:32:05 #7
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_138454595
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:46 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Heb je toevallig een fototje?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_138455342
Ben me zelf op dit moment aan het orienteren voor een net 'dress' horloge. Klok moet sowieso staalkleur met een zwarte band worden, denk met een lichte wijzerplaat. Op het moment spreekt de Jaeger-LeCoultre Master me wel erg aan, iemand nog een mooi alternatief?

May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_138455384
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:32 schreef OEM het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks, ik was benieuwd hoe "roze" dat roze goud nou was
pi_138461952
Mijn nieuwe Seiko, heb hem al wel even een tijdje. Hij bevalt mij niet zo goed als dat mijn Tag Heuer het doet. De Seiko heeft net niet de luxe die ik van een horloge verwacht..

Mijn volgende klok zal waarschijnlijk een Rolex worden. In het vorige topic stond een Rolex Oyster van een van de fokkers, van die ben ik wel erg gecharmeerd en maakt een goede kans mijn volgende te worden. Mits mijn rekening en vrouw het toestaat :P

pi_138462633
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:49 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Thanks, ik was benieuwd hoe "roze" dat roze goud nou was
Rose.
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  donderdag 3 april 2014 @ 09:53:40 #12
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_138463204
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:09 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Toevallig hetzelfde klokje voor de kerst gekregen van mijn vriendin, toch wel ideaal om een horloge te hebben die je gewoon om kan doen tijdens het tuinieren of klussen zonder dat je je zorgen erom hoeft te maken. :P

Ben me zelf op dit moment aan het orienteren voor een net 'dress' horloge. Klok moet sowieso staalkleur met een zwarte band worden, denk met een lichte wijzerplaat. Op het moment spreek de Jaeger-LeCoultre Master me wel erg aan, iemand nog een mooi alternatief?

[ afbeelding ]
precies - en je geen zorgen hoeft te maken dat er drie man in je nek springen en je klok van je af trekken tijdens een concert :P

Qua dress-watches is voor mij de IWC portuguese chrono de ultieme, of iets eenvoudiger de IWC portofino. Eenvoudig en chic.

De Jaeger Ultra Thin is ook erg mooi en draagt heel comfortabel!
  donderdag 3 april 2014 @ 10:26:36 #13
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_138463953
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:48 schreef LordLynx het volgende:
Ben me zelf op dit moment aan het orienteren voor een net 'dress' horloge. Klok moet sowieso staalkleur met een zwarte band worden, denk met een lichte wijzerplaat. Op het moment spreekt de Jaeger-LeCoultre Master me wel erg aan, iemand nog een mooi alternatief?

[ afbeelding ]
Tissot Visodate :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 3 april 2014 @ 10:33:22 #14
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_138464111
Ik denk dat ik het idee van een vintage horloge maar laat varen, heb liever minder risico's.

Nu dacht ik eerst aan een Tissot Le Locle, maar als ik iets meer uitgeef kan ik voor een Frédérique Constant gaan. Ben echt verliefd op deze modellen:











Waar zouden jullie voor gaan? :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  donderdag 3 april 2014 @ 10:34:33 #15
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_138464137
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:33 schreef Susteren het volgende:
Ik denk dat ik het idee van een vintage horloge maar laat varen, heb liever minder risico's.

Nu dacht ik eerst aan een Tissot Le Locle, maar als ik iets meer uitgeef kan ik voor een Frédérique Constant gaan. Ben echt verliefd op deze modellen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Waar zouden jullie voor gaan? :)
Ligt aan je budget, ik vind het goud btw echt helemaal niks, maar dat is smaak :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 3 april 2014 @ 10:37:21 #16
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_138464218
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:34 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ligt aan je budget, ik vind het goud btw echt helemaal niks, maar dat is smaak :)
Nouja op Jomashop kosten sommige van die modellen bijna evenveel als een Le Locle (500). :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_138464552
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:37 schreef Susteren het volgende:

[..]

Nouja op Jomashop kosten sommige van die modellen bijna evenveel als een Le Locle (500). :P
Bij Jomashop betaal je gegarandeerd invoerrechten. Ook is de service matig, hou daar rekening mee
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_138465195
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:26 schreef Michielos het volgende:

[..]

Tissot Visodate :)
Zeker geen lelijk horloge, maar het mag eigenlijk wel iets meer kosten (hoewel mijn vriendin dit waarschijnlijk de perfecte oplossing vind :P

quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:53 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

precies - en je geen zorgen hoeft te maken dat er drie man in je nek springen en je klok van je af trekken tijdens een concert :P

Qua dress-watches is voor mij de IWC portuguese chrono de ultieme, of iets eenvoudiger de IWC portofino. Eenvoudig en chic.

De Jaeger Ultra Thin is ook erg mooi en draagt heel comfortabel!
Inderdaad, best wel prettig. Vorige week wezen karten en paintballen, dat doe je toch ook niet heel prettig met je Omega of Bvlgari om :P

IWC Portuguese is ook altijd een favoriet van mij geweest maar als ik die neem zou ik voor de 7-days gaan en eigenlijk vind ik die gewoon net wat te duur.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  donderdag 3 april 2014 @ 11:34:52 #19
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138465743
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:33 schreef Susteren het volgende:
Ik denk dat ik het idee van een vintage horloge maar laat varen, heb liever minder risico's.

Nu dacht ik eerst aan een Tissot Le Locle, maar als ik iets meer uitgeef kan ik voor een Frédérique Constant gaan. Ben echt verliefd op deze modellen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Waar zouden jullie voor gaan? :)
Voor geen enkele. Heb altijd een nare smaak bij goud(kleurige) horloges.
Romeinse cijfers vind ik ook een beetje een oudbollige uitstraling hebben.
pi_138466073
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:33 schreef Susteren het volgende:
Ik denk dat ik het idee van een vintage horloge maar laat varen, heb liever minder risico's.

Nu dacht ik eerst aan een Tissot Le Locle, maar als ik iets meer uitgeef kan ik voor een Frédérique Constant gaan. Ben echt verliefd op deze modellen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Waar zouden jullie voor gaan? :)
Dat je aanraders vraagt begrijp ik, maar waarom kom je zo vaak terug om anderen een keuze voor je te laten maken uit een rijtje horloges? Weet je zelf niet wat je wil?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  donderdag 3 april 2014 @ 11:54:41 #21
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138466253
quote:
5s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:47 schreef Quir het volgende:

[..]

Dat je aanraders vraagt begrijp ik, maar waarom kom je zo vaak terug om anderen een keuze voor je te laten maken uit een rijtje horloges? Weet je zelf niet wat je wil?
Dat doet Susteren met alles.
Z'n hele outfit is door FOK! uitgekozen geloof ik.
pi_138467080
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:33 schreef Susteren het volgende:
Ik denk dat ik het idee van een vintage horloge maar laat varen, heb liever minder risico's.

Nu dacht ik eerst aan een Tissot Le Locle, maar als ik iets meer uitgeef kan ik voor een Frédérique Constant gaan. Ben echt verliefd op deze modellen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Waar zouden jullie voor gaan? :)
Als je maar niet deze kiest want mijn hemel wat is die wijzerplaat lelijk. Overdreven groteske cijfers en ze zijn niet allemaal even groot en dan ook nog de zes weggelaten. :r

pi_138468699
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:24 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Rose.
Rosé bedoelde ik sorry hoor
pi_138472625
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:13 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Zeker geen lelijk horloge, maar het mag eigenlijk wel iets meer kosten (hoewel mijn vriendin dit waarschijnlijk de perfecte oplossing vind :P

[..]

Inderdaad, best wel prettig. Vorige week wezen karten en paintballen, dat doe je toch ook niet heel prettig met je Omega of Bvlgari om :P

IWC Portuguese is ook altijd een favoriet van mij geweest maar als ik die neem zou ik voor de 7-days gaan en eigenlijk vind ik die gewoon net wat te duur.
Nieuwe rolex cellini (wel wat duurder), andere JLC's (master ultra thin bv.), nieuwe portugieser classic zijn de eerste dingen die me te binnen schieten :)
pi_138475517
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:49 schreef warchaser44 het volgende:

[..]

Nieuwe rolex cellini (wel wat duurder), andere JLC's (master ultra thin bv.), nieuwe portugieser classic zijn de eerste dingen die me te binnen schieten :)
Die Cellini is wel erg mooi maar met 38mm misschien wel erg klein en ik betwijfel of ik blij wordt van een handopwinder....

Denk dat het toch of een JLC of een IWC moet worden inderdaad, volgende maand maar even bij de stores in Zurich kijken....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_138476311
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:25 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Rosé bedoelde ik sorry hoor
Np
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_138483889
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:33 schreef Susteren het volgende:
Ik denk dat ik het idee van een vintage horloge maar laat varen, heb liever minder risico's.

Nu dacht ik eerst aan een Tissot Le Locle, maar als ik iets meer uitgeef kan ik voor een Frédérique Constant gaan. Ben echt verliefd op deze modellen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Waar zouden jullie voor gaan? :)
Afgelopen zaterdag in basel geweest. Ze hebben tegenwoordig veel manufactuur bij FC. Ik hebel hun catalogus hier ook. Zitten wel fraaie modelen tussen.
pi_138484118
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:49 schreef warchaser44 het volgende:

[..]

Nieuwe rolex cellini (wel wat duurder), andere JLC's (master ultra thin bv.), nieuwe portugieser classic zijn de eerste dingen die me te binnen schieten :)
Als een 7 dagen versie te duur is zal de chrono classic dat ook zijn. Is wel een erg mooie klok. Ik heb hem een keer gepast en is jammer genoeg net wat te groot voor mij.

pi_138485103
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 21:10 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Als een 7 dagen versie te duur is zal de chrono classic dat ook zijn. Is wel een erg mooie klok. Ik heb hem een keer gepast en is jammer genoeg net wat te groot voor mij.

[ afbeelding ]
Ik heb naar het model gezocht maar heb hem niet kunnen vinden.
Welke IWC is het precies?
Of nog beter; wat is de diameter van de kast?

Bedankt.
pi_138491353
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 21:28 schreef rumiii het volgende:

[..]

Ik heb naar het model gezocht maar heb hem niet kunnen vinden.
Welke IWC is het precies?
Of nog beter; wat is de diameter van de kast?

Bedankt.
De chrono classic is het. Hij is 42mm maar door de lange lugs valt hij net buiten de zijkant van mijn pols.
pi_138492864
Weet iemand een goede site voor straps?

Ik zoek eigenlijk een strap als onderstaande, maar dan 22mm (die op foto is 24mm) :

  vrijdag 4 april 2014 @ 09:28:44 #32
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_138496720
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 21:10 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Als een 7 dagen versie te duur is zal de chrono classic dat ook zijn. Is wel een erg mooie klok. Ik heb hem een keer gepast en is jammer genoeg net wat te groot voor mij.

[ afbeelding ]
Of de gewone chrono...! die is weer net wat kleiner (en nog steeds de fijnste klok die ik (weer) heb) :)
  vrijdag 4 april 2014 @ 09:42:53 #33
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_138497041
Ik denk dat ik toch voor de Tissot ga. :)

Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 4 april 2014 @ 10:30:49 #34
425425 KitKatChunky
Have a break, have a kitkat!
pi_138498074
Hey guys,

Misschien kunnen jullie mij helpen. Voor mijn verjaardag mag ik van mijn ouders een horloge uitzoeken van zo'n 200 euro en liever niet meer. Zelf was mijn oog tot nu toe gevallen op Diesel horloges, zwarte schakelbanden met een redelijk groot uurwerk, maar misschien weten jullie nog andere mooie horloges aan te raden. Het liefste heb ik een schakelband, en een rond uurwerk. En eentje die gewoon de tijd aangeeft anders raak ik maar in de war!

Thanks!
Meow?!
pi_138509127
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 09:28 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Of de gewone chrono...! die is weer net wat kleiner (en nog steeds de fijnste klok die ik (weer) heb) :)
Jammer genoeg is die weer niet uitgerust met een manufactuur.
In Basel stond Blancpain trouwens ook. Ze waren v9lgens mij voornamelijk de bathyscape aan het promoten terwijl deze niet echt nieuw is. Als mijn laptop terug is van reparatie dan post ik wat fotos
  vrijdag 4 april 2014 @ 17:29:19 #36
67670 Skv
Cynist.
pi_138510555
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 21:10 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Als een 7 dagen versie te duur is zal de chrono classic dat ook zijn. Is wel een erg mooie klok. Ik heb hem een keer gepast en is jammer genoeg net wat te groot voor mij.

[ afbeelding ]
Wat is de omtrek van je pols?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138514750
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2014 17:29 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat is de omtrek van je pols?
Ongeveer 16,5 cm. Behoorlijk smal dus. Maar de diameter zegt niet alles. Ik heb weleens een radiomir gepast van 45mm. Dat is absoluut niet te groot. Die kast heeft dan ook niet zon lange bandaanzet.
pi_138519305
Ik heb wat plaatjes weten te uploaden via mijn telefoon































pi_138537745
Whoa. :7 Op Hodinkee staan er ook veel gereviewed zag ik. Zit echt bijzonder spul tussen (die klok met die groene temperatuurring is geweldig, bijna autotechniek!). Maar die Milgauss.. die zou ik echt met liefde dragen. Hippe kleurtjes, prachtig ding.



En ik zag dat de Tudor Black Bay nu ook in het blauw verkrijgbaar is (was eerst rood). Vind ik ook wel wat:

Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 5 april 2014 @ 14:31:41 #40
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138538043
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 14:17 schreef Skv het volgende:
Zit echt bijzonder spul tussen (die klok met die groene temperatuurring is geweldig, bijna autotechniek!)
Temperatuur? Die ring geeft de uren aan, als je deze bedoelt:

pi_138538112
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 14:31 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Temperatuur? Die ring geeft de uren aan, als je deze bedoelt:

Je hebt helemaal gelijk. Er was een andere indicator voor de temperatuur oid, was iets in mijn hoofd blijven hangen door een van die filmpjes. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138543615
Na een geruime tijd op zoek te zijn geweest heb ik eindelijk een Constellation aangeschaft.
Enige 'nadeel' voor nu: de case opent aan de voorzijde door het plexiglas er af te halen. Hier heb ik de tools niet voor, dus kan het uurwerk nog niet bekijken. ;(

Volgens de verkoper loopt hij keurig op tijd. Heb er 410 E voor betaald, lijkt me een schappelijke prijs.




Foto's van de verkoper; ik krijg 'm dinsdag pas binnen.

Iemand suggesties waar ik een originele gouden 'gesp' van Omega voor het bandje kan vinden?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138543879
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 10:30 schreef KitKatChunky het volgende:
Hey guys,

Misschien kunnen jullie mij helpen. Voor mijn verjaardag mag ik van mijn ouders een horloge uitzoeken van zo'n 200 euro en liever niet meer. Zelf was mijn oog tot nu toe gevallen op Diesel horloges, zwarte schakelbanden met een redelijk groot uurwerk, maar misschien weten jullie nog andere mooie horloges aan te raden. Het liefste heb ik een schakelband, en een rond uurwerk. En eentje die gewoon de tijd aangeeft anders raak ik maar in de war!

Thanks!
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 16:46 schreef Skv het volgende:
Ik vind het voornamelijk opvallend dat er eens in de zoveel weken iemand in dit topic komt met niet al te veel verstand van horloges, die dan gaat vragen om advies, en dan zelf aan komt met een of andere fugly Dieselklok. Waarom trekken die dingen het publiek zo? Ik kan er echt niks moois aan herkennen.
pi_138543928
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 14:31 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Temperatuur? Die ring geeft de uren aan, als je deze bedoelt:

Wat tof :D Echt een prachtig horloge, qua techniek.
  zondag 6 april 2014 @ 09:58:34 #45
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_138561670
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 18:27 schreef Skv het volgende:
Na een geruime tijd op zoek te zijn geweest heb ik eindelijk een Constellation aangeschaft.
Enige 'nadeel' voor nu: de case opent aan de voorzijde door het plexiglas er af te halen. Hier heb ik de tools niet voor, dus kan het uurwerk nog niet bekijken. ;(

Volgens de verkoper loopt hij keurig op tijd. Heb er 410 E voor betaald, lijkt me een schappelijke prijs.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Foto's van de verkoper; ik krijg 'm dinsdag pas binnen.

Iemand suggesties waar ik een originele gouden 'gesp' van Omega voor het bandje kan vinden?
Kroon lijkt me niet origineel. Die zijn normaliter zeshoekig bij een Connie. Gesp via Ebay zoeken. Staat wel een hoop nep russen
Het beste horlogeforum van Nederland
  zondag 6 april 2014 @ 10:46:04 #46
67670 Skv
Cynist.
pi_138562481
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 09:58 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Kroon lijkt me niet origineel. Die zijn normaliter zeshoekig bij een Connie. Gesp via Ebay zoeken. Staat wel een hoop nep russen
Kroon is wel origineel; dit is een 'front loader' die aan de voorzijde wordt geopend. Je kan de kroon er dan ook simpel uitklikken om het uurwerk vrij te geven. Heb ook al gezocht op Ofrei.com naar een vervangende kroon voor dit referentienummer, maar daar wordt dezelfde weergegeven als dat er nu op zit.

Op Omegaforums vond ik iemand met deze in SS:
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 6 april 2014 @ 10:59:44 #47
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_138562749
Komt doordat de hoekige kroon niet meer door Omega wordt gemaakt

http://omegaforums.net/threads/vintage-constellation-crown.7487/
Het beste horlogeforum van Nederland
  zondag 6 april 2014 @ 11:39:00 #48
67670 Skv
Cynist.
pi_138563558
Ah, ik vat hem. Maar is die zeshoekige kroon ook in de unishell variant gemaakt? Dus niet met een lange 'stem' maar een korte? http://www.ofrei.com/page_147.html

Zoek op 168.025, kan niet direct linken..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 6 april 2014 @ 11:43:01 #49
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138563636
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 11:39 schreef Skv het volgende:
Ah, ik vat hem. Maar is die zeshoekige kroon ook in de unishell variant gemaakt? Dus niet met een lange 'stem' maar een korte? http://www.ofrei.com/page_147.html

Zoek op 168.025, kan niet direct linken..
Dus die 2 of 3 die op ebay staan zijn niet goed? Ga er eigenlijk wel vanuit dat je daar al had gekeken.
pi_138572868


Deze had ik ook gezien in Basel. Heeft een mechanische barometer.
pi_138574555
Ik ben op zoek naar een opvolger voor mijn Seiko 7T62-0GM0. Ik heb vandaag bij V&D en Bijenkorf (ja, I know...) rondgekeken, en de volgende horloges spraken mij wel aan.

Bering CLAS 11939-078
Bering Radio Controlled 51940-077
Bering Ceramic 32139-309
Bering Radio Controlled 51940-229
Bering 32039-447
Seiko Premier SUR015P2

Damn, nagenoeg alleen maar Bering horloges.. Van Seiko zag ik niet veel mooie modellen.

Misschien hebben jullie als deskundigen op dit gebied nog tips/adviezen voor me? :) Het liefst koop ik een horloge voor rond de ¤ 200, maar wil best tot ¤ 300 gaan (als het echt een mooi horloge is, dan is ¤ 350 ook een optie :P). Iemand nog tips? Thanks!
  zondag 6 april 2014 @ 16:29:07 #52
67670 Skv
Cynist.
pi_138574791
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 11:43 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dus die 2 of 3 die op ebay staan zijn niet goed? Ga er eigenlijk wel vanuit dat je daar al had gekeken.
Sorry, welke bedoel je? Heb geen enkele op ebay gezien met hetzelfde ref.nr. Ik zal nog eens op zoek gaan naar of die zeskantige kroon ook gemaakt is voor een monocoque case. :s)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138574810
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 16:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik ben op zoek naar een opvolger voor mijn Seiko 7T62-0GM0. Ik heb vandaag bij V&D en Bijenkorf (ja, I know...) rondgekeken, en de volgende horloges spraken mij wel aan.

Bering CLAS 11939-078
Bering Radio Controlled 51940-077
Bering Ceramic 32139-309
Bering Radio Controlled 51940-229
Bering 32039-447
Seiko Premier SUR015P2

Damn, nagenoeg alleen maar Bering horloges.. Van Seiko zag ik niet veel mooie modellen.

Misschien hebben jullie als deskundigen op dit gebied nog tips/adviezen voor me? :) Het liefst koop ik een horloge voor rond de ¤ 200, maar wil best tot ¤ 300 gaan (als het echt een mooi horloge is, dan is ¤ 350 ook een optie :P). Iemand nog tips? Thanks!
Garmin forerunner 220. ;) :P
  zondag 6 april 2014 @ 16:31:47 #54
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138575009
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 16:29 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Garmin forerunner 220. ;) :P
Ik heb al een FR610. ;)
  zondag 6 april 2014 @ 18:12:30 #56
67670 Skv
Cynist.
pi_138578219
quote:
Volgens mij heb ik een speciaal type nodig met 'female stem'.



Of kan ik misschien de stem van de oude kroon in deze nieuwe schroeven..?

http://www.old-omegas.com/tool107.html
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 6 april 2014 @ 18:17:34 #57
67670 Skv
Cynist.
pi_138578373
Overigens vind ik op Google bij dit type slechts de kroon die ik er ook op heb zitten volgens mij:
https://www.google.nl/sea(...)oAQ&biw=1920&bih=955
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 6 april 2014 @ 18:26:16 #58
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_138578645
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 21:22 schreef Fisherman het volgende:
Ik heb wat plaatjes weten te uploaden via mijn telefoon


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel leuk hoe hier ook een heel aantal exemplaren bij zitten die, als je niet naar de techniek kijkt, net zo goed in het straatje 'chinese doorkijkklokken' passen: zeker die met die groene ring.

En ja, hier zit dan geavanceerde techniek in, maar schuif dan niet alles af op 'modeklok' en 'hondslelijk' als je daarna dit soort spul gaat zitten aanbidden :')

Moet trouwens zeggen dat die 5e Rolex (met antraciet wijzerplaat) best mooi is :Y
pi_138588938
quote:
10s.gif Op zondag 6 april 2014 18:26 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Wel leuk hoe hier ook een heel aantal exemplaren bij zitten die, als je niet naar de techniek kijkt, net zo goed in het straatje 'chinese doorkijkklokken' passen: zeker die met die groene ring.

En ja, hier zit dan geavanceerde techniek in, maar schuif dan niet alles af op 'modeklok' en 'hondslelijk' als je daarna dit soort spul gaat zitten aanbidden :')

Moet trouwens zeggen dat die 5e Rolex (met antraciet wijzerplaat) best mooi is :Y
Het is misschien op de fotos niet goed te zien. Die zijn ook gemaakt met mijn telefoon. Als je deze exemplaren in het echt ziet. Zeker als je ze vast kan houden. Dan zie je echt een wereld van verschil met een chinees ding. De afwerking en techniek zijn gewoon te bizar om te beschrijven bij sommige van deze merken.
  zondag 6 april 2014 @ 21:45:38 #60
67670 Skv
Cynist.
pi_138589635
quote:
Toch bedankt, heb een tienzijdige gouden kroon voor 8,80 Euro op de kop weten te tikken. :s) Het blijkt dat de kroon die ik er nu op heb de originele is, maar ik vind zo'n tienzijdige minsten zo mooi staan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 6 april 2014 @ 21:48:34 #61
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138589806
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2014 21:45 schreef Skv het volgende:

[..]

Toch bedankt, heb een tienzijdige gouden kroon voor 8,80 Euro op de kop weten te tikken. :s) Het blijkt dat de kroon die ik er nu op heb de originele is, maar ik vind zo'n tienzijdige minsten zo mooi staan.
Ok dan ^O^ Maar is het gewoon een kwestie van dat asje eruit draaien en in die nieuwe kroon zetten dan?
  zondag 6 april 2014 @ 21:55:50 #62
67670 Skv
Cynist.
pi_138590292
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2014 21:48 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ok dan ^O^ Maar is het gewoon een kwestie van dat asje eruit draaien en in die nieuwe kroon zetten dan?
Volgens mij wel. :7 Dat maak ik iig uit dat plaatje op dat ik eerder postte. En anders moet ik op Ofrei een nieuwe kroon incl stem kopen voor 50 dollar, en dan verkoop ik deze weer. :s) Eerst maar eens zien of de kleur een beetje matcht.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 6 april 2014 @ 21:58:23 #63
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138590433
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2014 21:55 schreef Skv het volgende:

[..]

Volgens mij wel. :7 Dat maak ik iig uit dat plaatje op dat ik eerder postte. En anders moet ik op Ofrei een nieuwe kroon incl stem kopen voor 50 dollar, en dan verkoop ik deze weer. :s) Eerst maar eens zien of de kleur een beetje matcht.
Ach, voor die 8,80 kun je het allicht proberen. Wel zuinig zijn op die originele kroon hè.
  zondag 6 april 2014 @ 22:00:50 #64
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_138590559
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 21:35 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Het is misschien op de fotos niet goed te zien. Die zijn ook gemaakt met mijn telefoon. Als je deze exemplaren in het echt ziet. Zeker als je ze vast kan houden. Dan zie je echt een wereld van verschil met een chinees ding. De afwerking en techniek zijn gewoon te bizar om te beschrijven bij sommige van deze merken.
Dat zal best, maar een groot deel hiervan zijn ook wanstaltige designs, als je het mij vraagt ;(
  zondag 6 april 2014 @ 22:02:39 #65
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_138590680
Overigens, als je de prijzen vergelijkt mag de afwerking ook wel top zijn, natuurlijk. Ik vind het gewoon opvallend dat design hier niet als losstaand iets gezien lijkt te worden, maar altijd gecombineerd moet worden met onderliggende techniek ;(
  zondag 6 april 2014 @ 22:09:50 #66
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138591152
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 22:02 schreef IrishBastard het volgende:
Overigens, als je de prijzen vergelijkt mag de afwerking ook wel top zijn, natuurlijk. Ik vind het gewoon opvallend dat design hier niet als losstaand iets gezien lijkt te worden, maar altijd gecombineerd moet worden met onderliggende techniek ;(
Een Lada met spoilers en special paint blijft ook maar gewoon een Lada.
pi_138591893
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2014 21:45 schreef Skv het volgende:

[..]

Toch bedankt, heb een tienzijdige gouden kroon voor 8,80 Euro op de kop weten te tikken. :s) Het blijkt dat de kroon die ik er nu op heb de originele is, maar ik vind zo'n tienzijdige minsten zo mooi staan.
Ik zou de originele kroon niet gaan vervangen voor een andere die ook origineel is.
De kroon die er nu op zit hoort gewoon bij dat horloge. Ook al is die andere mooier.
  zondag 6 april 2014 @ 22:34:24 #68
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_138592702
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 22:09 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Een Lada met spoilers en special paint blijft ook maar gewoon een Lada.
Klopt. Maar van klokjes in een range onder de 500 euro zeggen dat ze lelijk zijn etc. voegt dan toch ook niets toe?

Er zijn er best bij die mooi zij, maar technisch minder. Waarom dat dan afkeuren maar flappen op iets dat technisch geweldig is, maar lelijk als de nacht?

Een Lada met een Ferrari blok is technisch geweldig, maar nog steeds lelijk ;)
  zondag 6 april 2014 @ 22:49:21 #69
67670 Skv
Cynist.
pi_138593523



Iemand een idee welk bandje hierbij zit? Het lijkt hierop, maar dan gestikt:
http://www.horlogebanden.(...)r-Bruin-p-16506.html
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 6 april 2014 @ 22:54:33 #70
67670 Skv
Cynist.
pi_138593761
Ah, nevermind, degene die dat horloge heeft heb ik toevallig gisteren een paar DM's mee gewisseld op weer een ander forum. It's a small world. :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138595418
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 22:34 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Klopt. Maar van klokjes in een range onder de 500 euro zeggen dat ze lelijk zijn etc. voegt dan toch ook niets toe?

Er zijn er best bij die mooi zij, maar technisch minder. Waarom dat dan afkeuren maar flappen op iets dat technisch geweldig is, maar lelijk als de nacht?

Een Lada met een Ferrari blok is technisch geweldig, maar nog steeds lelijk ;)
Het gaat ook om de afwerking. Je zit toch niet te wachten op een horloge waar de markers bijvoorbeeld schots en scheef staan? Of dat je horloge na 3 maanden niet meer doet? Ik liep laatst met mijn sub rond, en kreeg een compliment, men vond het 'duur' uitzien, zonder dat diegene wist dat het om een Rolex ging. Het is ook nog eens een 12 in een dozijn model, maar toch die kwaliteit dat net het verschil maakt. Wil overigens niet zeggen dat je geen kwaliteit kan krijgen voor beneden de 500 euro.
  maandag 7 april 2014 @ 09:11:52 #72
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_138601541
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 23:28 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Het gaat ook om de afwerking. Je zit toch niet te wachten op een horloge waar de markers bijvoorbeeld schots en scheef staan? Of dat je horloge na 3 maanden niet meer doet? Ik liep laatst met mijn sub rond, en kreeg een compliment, men vond het 'duur' uitzien, zonder dat diegene wist dat het om een Rolex ging. Het is ook nog eens een 12 in een dozijn model, maar toch die kwaliteit dat net het verschil maakt. Wil overigens niet zeggen dat je geen kwaliteit kan krijgen voor beneden de 500 euro.
Want dat is natuurlijk direct het geval bij iedere modeklok die je koopt :Y
  maandag 7 april 2014 @ 16:22:55 #73
67670 Skv
Cynist.
pi_138614762
Vraagje over een servicebeurt voor mijn 'Connie'. Ik heb drie offertes opgevraagd voor een service van het uurwerk, het opnieuw olieën en afstellen. Expliciet aangegeven dat ik geen werk wil hebben gedaan aan de kast/wijzerplaat etc. Alleen het uurwerk servicen.

Ik heb de volgende reacties:
Ferrie Schweitzer: E210,- excl onderdelen.
Nico Rijsman (Culemborg): E145,- excl onderdelen. Nieuwe mainspring kost E32 en nieuwe kroon E38.
Peter Klemann (Haarlem): E85,- excl. onderdelen.

Op horlogeforum lees ik over alledrie de heren goede reacties:

Schweitzer: http://www.horlogeforum.nl/read.php?20,183214,183214#msg-183214
Rijsman: http://www.horlogeforum.nl/read.php?20,296155,296155#msg-296155
Klemann: http://www.horlogeforum.nl/read.php?20,837322,837322#msg-837322

Wel wat minder reacties van Klemann, maar die is dan wel weer een heel stuk goedkoper. Iemand ervaring met deze laatste meneer? Ik ben al wel een paar keer in de winkel geweest en heb er wel een goed gevoel bij. Maar het gaat om de kwaliteit natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Skv op 07-04-2014 20:42:51 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138623961
Je bedoelt Ferry en niet Freddie neem ik aan? Ik heb wel begrepen dat je bij hem wel aan het "hoogste adres" zit. Maar dat zal zich ook reflecteren in het uurloon natuurlijk.
En op dat eerdere plaatje van je deelbare opwindas zie je dat de as gewoon in de kroon geschroefd zit, kan gewoon los dus en een andere passende kroon er op :)

Ik heb weer een leuk stemvork horloge aan de gang gekregen, lag al een poos in de la bij mij.

...
  maandag 7 april 2014 @ 20:43:41 #75
67670 Skv
Cynist.
pi_138626306
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 19:57 schreef Garbageman het volgende:
Je bedoelt Ferry en niet Freddie neem ik aan? Ik heb wel begrepen dat je bij hem wel aan het "hoogste adres" zit. Maar dat zal zich ook reflecteren in het uurloon natuurlijk.
En op dat eerdere plaatje van je deelbare opwindas zie je dat de as gewoon in de kroon geschroefd zit, kan gewoon los dus en een andere passende kroon er op :)

Ik heb weer een leuk stemvork horloge aan de gang gekregen, lag al een poos in de la bij mij.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ferrie idd. :s) Geinig klokje, die Longines. Bijzonder positie van de kroon ook! :o
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138629333
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 23:28 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Het gaat ook om de afwerking. Je zit toch niet te wachten op een horloge waar de markers bijvoorbeeld schots en scheef staan? Of dat je horloge na 3 maanden niet meer doet? Ik liep laatst met mijn sub rond, en kreeg een compliment, men vond het 'duur' uitzien, zonder dat diegene wist dat het om een Rolex ging. Het is ook nog eens een 12 in een dozijn model, maar toch die kwaliteit dat net het verschil maakt. Wil overigens niet zeggen dat je geen kwaliteit kan krijgen voor beneden de 500 euro.
Voor de keramische versie geef ik je gelijk. De oude is toch wat meer oldschool. Daar straalt de kwaliteit niet bepaald vanaf bij alleen het zien ervan. Sterker nog. Ik heb een gmt gehad en mensen vonden hem er goedkoop uitzien. Ik had alle 3 verschillende lunettes erbij. De kleur maakte weinig verschil.
Wanneer je echter aan de lunette draait of aan de kroon, merk je goed hoe kwalitatief goed het in elkaar zit.
De oude modellen zijn overigens denk ik sterker dan de nieuwe modellen. Zelfs de fragiel aanvoelende banden zijn erg sterk.
pi_138635328


Voor ¤20,23 is dit best nice toch?
  maandag 7 april 2014 @ 23:41:02 #78
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138635732
quote:
10s.gif Op maandag 7 april 2014 23:31 schreef KapiteinKoala het volgende:
[ afbeelding ]

Voor ¤20,23 is dit best nice toch?
:|W
pi_138635762
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:41 schreef Woelwater het volgende:

[..]

:|W
Wel automatisch trouwens.
  maandag 7 april 2014 @ 23:43:22 #80
67670 Skv
Cynist.
pi_138635842
quote:
10s.gif Op maandag 7 april 2014 23:31 schreef KapiteinKoala het volgende:
[ afbeelding ]

Voor ¤20,23 is dit best nice toch?
;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138635915
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 23:43 schreef Skv het volgende:

[..]

;(
Ik ga wel ergens anders ruig doen met mijn cool chinees horloge. :{
  maandag 7 april 2014 @ 23:46:21 #82
67670 Skv
Cynist.
pi_138635954
Oke!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 7 april 2014 @ 23:47:53 #83
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138636020
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:45 schreef KapiteinKoala het volgende:

[..]

Ik ga wel ergens anders ruig doen met mijn cool chinees horloge. :{
GC / [Chinese Webshops] Topic #292 Op naar deeltje #300!

Alstu.
pi_138655407
Ik zou er maar niet te ruig mee doen als je hem heel wilt houden
  dinsdag 8 april 2014 @ 17:03:53 #85
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_138656059
Afgelopen weekend in Munchen geweest en op de terugweg even langs Steinhart geweest in Augsburg. Uurtje zitten kletsen met herr Steinhart zelf, ook over het gebruik van het Rolex-ontwerp. Super enthousiaste man: zelf m'n maat die niks met horloges heeft werd er enthousiast van. gmt-ocean meegenomen die ze al eerder voor me apart hadden gelegd:

pi_138656227
Na 2 jaar maar eens het bandje aangepast en gaan dragen:

een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
  dinsdag 8 april 2014 @ 17:57:52 #87
67670 Skv
Cynist.
pi_138657969



Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 8 april 2014 @ 22:25:45 #88
310497 drx86
Fulltime Proefkonijn
pi_138671699
quote:
Netjes hoor! :)

Zo'n oude omega, bijvoorbeeld een vintage de volle, lijkt me ook wel wat. Echter ben ik bang dat ik een kat in de zak zal kopen. (Repainted dial, verkeerde onderdelen, samen geraapt horloge etc)
pi_138673804
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 17:08 schreef JCPepino het volgende:
Na 2 jaar maar eens het bandje aangepast en gaan dragen:

[ afbeelding ]
Word je niet helemaal gek van zo'n druk horloge? :P Er is echt geen stukje onbedekt met lijntjes en dingetjes _O-
pi_138673867
quote:
Heel erg mooi :Y
pi_138679689
quote:
_O_
pi_138683024
Thanks, ik ben er ook echt onwijs tevreden mee. Wat een prachtklokje zeg. Zit al een paar maanden op een te azen, en om dan zo'n mooie voor zo'n schappelijke prijs te vinden.. *O*

Het gaat me nog wel wat meer kosten vrees ik. Om te beginnen heb ik net een donkerbruin bandje besteld van hagedissenleer van Hirsch. Hier wil ik nog een originele vintage Omega gesp op. En dan nog een servicebeurt van het uurwerk.. Maar dan ben ik er ook. :7

Er is vast niet iemand hier die toevallig zo'n gesp heeft liggen? Op Ebay staat alleen maar namaaktroep.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138684104
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:25 schreef drx86 het volgende:

[..]

Netjes hoor! :)

Zo'n oude omega, bijvoorbeeld een vintage de volle, lijkt me ook wel wat. Echter ben ik bang dat ik een kat in de zak zal kopen. (Repainted dial, verkeerde onderdelen, samen geraapt horloge etc)
Er zijn inderdaad duizend dingen waar je op moet letten. Als je zo'n oude Constellation mooi vindt, dan kan ik je iig deze website aanraden: http://omega-constellation-collectors.blogspot.nl/. Let vooral op de posts over hoe je kan zien of je klokje 'klopt' of niet (bijvoorbeeld de 'MOY-test').

Ik heb deze direct gekocht toen ik hem online zag verschijnen. Ik wist natuurlijk niet 100% zeker of het wat was, maar soms moet je een gokje nemen. Daarna de proef op de som genomen door foto's en details te delen op WUS, Omegaforums en wat heen en weer te mailen met Desmond (eigenaar van de eerdergenoemde blogspot-site). Blijkt dat alles 100% in orde is. Volledig origineel, op de band en gesp na. Heb mijn horlogemaker gevraagd foto's te schieten als ik 'm laat servicen. Denk dat ik hem van de week even langsbreng bij hem.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138684186
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 17:03 schreef OEM het volgende:
Afgelopen weekend in Munchen geweest en op de terugweg even langs Steinhart geweest in Augsburg. Uurtje zitten kletsen met herr Steinhart zelf, ook over het gebruik van het Rolex-ontwerp. Super enthousiaste man: zelf m'n maat die niks met horloges heeft werd er enthousiast van. gmt-ocean meegenomen die ze al eerder voor me apart hadden gelegd:

[ afbeelding ]
Leuk spul he, die Steinharts? :Y Prima kwaliteit voor je geld.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138689702
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 17:03 schreef OEM het volgende:
Afgelopen weekend in Munchen geweest en op de terugweg even langs Steinhart geweest in Augsburg. Uurtje zitten kletsen met herr Steinhart zelf, ook over het gebruik van het Rolex-ontwerp. Super enthousiaste man: zelf m'n maat die niks met horloges heeft werd er enthousiast van. gmt-ocean meegenomen die ze al eerder voor me apart hadden gelegd:

[ afbeelding ]
Nu is het slechts een kwestie van wachten op de eerste die je vraagt of het een GMT Master is ;)
pi_138689791
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 17:08 schreef JCPepino het volgende:
Na 2 jaar maar eens het bandje aangepast en gaan dragen:

[ afbeelding ]
quote:
Twee absolute uitersten in de horlogewereld direct onder elkaar.
Modern, druk en quartz versus klassiek, stijlvol en mechnisch.
pi_138693400
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:50 schreef Skv het volgende:
Thanks, ik ben er ook echt onwijs tevreden mee. Wat een prachtklokje zeg. Zit al een paar maanden op een te azen, en om dan zo'n mooie voor zo'n schappelijke prijs te vinden.. *O*

Het gaat me nog wel wat meer kosten vrees ik. Om te beginnen heb ik net een donkerbruin bandje besteld van hagedissenleer van Hirsch. Hier wil ik nog een originele vintage Omega gesp op. En dan nog een servicebeurt van het uurwerk.. Maar dan ben ik er ook. :7

Er is vast niet iemand hier die toevallig zo'n gesp heeft liggen? Op Ebay staat alleen maar namaaktroep.
Voor een gesp en kroon gewoon even bij ofrei op de site kijken denk ik. Mooi klokje hoor. Is deze nu massief goud, goldfilled of verguld?
pi_138693779
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:50 schreef Skv het volgende:
Thanks, ik ben er ook echt onwijs tevreden mee. Wat een prachtklokje zeg. Zit al een paar maanden op een te azen, en om dan zo'n mooie voor zo'n schappelijke prijs te vinden.. *O*
Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt?
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:41 schreef KapiteinKoala het volgende:

[..]

Wel automatisch trouwens.
No shit...
pi_138697094
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 16:19 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Voor een gesp en kroon gewoon even bij ofrei op de site kijken denk ik. Mooi klokje hoor. Is deze nu massief goud, goldfilled of verguld?
wat is het verschil tussen gold filled en verguld? Gold capped noemde men het op omegaforums.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 9 april 2014 @ 18:20:52 #100
67670 Skv
Cynist.
pi_138697237
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 16:31 schreef Deshain het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt?

[..]

No shit...
410. Komt nog nieuwe gesp, service en nieuw bandje bij. Dan rond de 750 voor het totaal. Zeer prima prijs lijkt me!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138697450
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2014 11:26 schreef Skv het volgende:

[..]

Leuk spul he, die Steinharts? :Y Prima kwaliteit voor je geld.
Ja, fantastisch die Steinharts. Vooral de goede kwaliteitscontroles; mooi dat de duikring recht zit en er geen deuken in de lume van de wijzers zitten.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  woensdag 9 april 2014 @ 19:57:51 #102
67670 Skv
Cynist.
pi_138700826
quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:29 schreef Quir het volgende:

[..]

Ja, fantastisch die Steinharts. Vooral de goede kwaliteitscontroles; mooi dat de duikring recht zit en er geen deuken in de lume van de wijzers zitten.
*checkt*

Klopt. *O*
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 9 april 2014 @ 21:05:58 #103
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_138704226
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2014 11:26 schreef Skv het volgende:

[..]

Leuk spul he, die Steinharts? :Y Prima kwaliteit voor je geld.
Jep. Is ook wat Steinhart zelf zegt: hij wil kwalitatief goede horloges maken zonder enorme marges erop . Gezien z'n pand en z'n auto is dat een prima bedrijfsmodel ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 14:38 schreef F10F30 het volgende:
Nu is het slechts een kwestie van wachten op de eerste die je vraagt of het een GMT Master is ;)
Compenseert een beetje de mensen die m'n Sinn uitmaken voor kermishorloge :P
pi_138704753
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2014 19:57 schreef Skv het volgende:

[..]

*checkt*

Klopt. *O*
Als het nou gewoon een misser was was het niet zo erg geweest, maar na wat speurwerk en navraag ben ik zeker niet de enige. Het feit dat ik maar geen oplossing krijg maakt me ook niet echt vrolijker.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_138712713
quote:
Word je niet helemaal gek van zo'n druk horloge? Er is echt geen stukje onbedekt met lijntjes en dingetjes
Haha nee hoor, speciaal zelfs uit Japan gehaald :P Was hier niet te bestellen, ja of voor een hoop meer. Heb daarnaast ook nog een minder druk horloge hoor, TIssot PRC200 :)
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
pi_138714674
quote:
2s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:15 schreef Quir het volgende:

[..]

Als het nou gewoon een misser was was het niet zo erg geweest, maar na wat speurwerk en navraag ben ik zeker niet de enige. Het feit dat ik maar geen oplossing krijg maakt me ook niet echt vrolijker.
Ik las dat mensen met een fohn de bezel wat opwarmden en hem dan iets in de goede richting konden verplaatsen. Gek dat de QC er niets mee doet. Al geprobeerd op te schalen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 10 april 2014 @ 12:35:07 #107
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138722690
-edit: ONZ is een paar deuren verder

[ Bericht 94% gewijzigd door Mylene op 10-04-2014 13:24:35 ]
pi_138736730
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 00:23 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik las dat mensen met een fohn de bezel wat opwarmden en hem dan iets in de goede richting konden verplaatsen. Gek dat de QC er niets mee doet. Al geprobeerd op te schalen?
QC is erg belangrijk in het streven naar perfectie. Bij veel grote merken slipt er weleens wat doorheen, maar dat is dan een uitzondering.

Rolex heeft bijvoorbeeld een van de beste qc afdelingen die er zijn voor horloges. Met de productieaantallen die zij halen hebben ze erg weinig fouten in de productie. Ik heb echter weleens een 116613lb gezien met een plaat van de 116619lb of een gmt met een verkeerd gepolijste kast.
pi_138752179
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 19:22 schreef Fisherman het volgende:

[..]

QC is erg belangrijk in het streven naar perfectie. Bij veel grote merken slipt er weleens wat doorheen, maar dat is dan een uitzondering.

Rolex heeft bijvoorbeeld een van de beste qc afdelingen die er zijn voor horloges. Met de productieaantallen die zij halen hebben ze erg weinig fouten in de productie. Ik heb echter weleens een 116613lb gezien met een plaat van de 116619lb of een gmt met een verkeerd gepolijste kast.
Perfectie is onmogelijk, natuurlijk. En dat soort 'foutieve' Rolexen zullen om de zeldzaamheid wel weer veel meer waard worden :') :D
pi_138753237
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 00:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Perfectie is onmogelijk, natuurlijk. En dat soort 'foutieve' Rolexen zullen om de zeldzaamheid wel weer veel meer waard worden :') :D
Sommige fouten zoals de spiderweb platen zijn een apart verhaal. Slordigheden tijdens fabricatie zal niet aantoonbaar origineel kunnen zijn met waardevermindering tot gevolg.
  vrijdag 11 april 2014 @ 07:11:54 #111
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_138753381
Heb je een linkje. Kan me oprecht niet voorstellen dat zoiets wordt uitgeleverd.
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_138755802
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:11 schreef Jackal_Omega het volgende:
Heb je een linkje. Kan me oprecht niet voorstellen dat zoiets wordt uitgeleverd.
Ik heb momenteel geen pc. Ik heb het gezien op rolexforums.com
Ik zal vanavond proberen te zoeken via de telefoon
pi_138759982
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 00:23 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik las dat mensen met een fohn de bezel wat opwarmden en hem dan iets in de goede richting konden verplaatsen. Gek dat de QC er niets mee doet. Al geprobeerd op te schalen?
Wat is opschalen? Ik heb ze eindelijk te pakken gekregen, en kan hem terugsturen. In tussentijd nog wat bonussen gevonden, ietwat uitgewreven lume op 6 uur, en de schuin aflopende zijdes van de wijzers zijn beschadigd.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  vrijdag 11 april 2014 @ 14:21:47 #114
67670 Skv
Cynist.
pi_138763760
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 april 2014 12:27 schreef Quir het volgende:

[..]

Wat is opschalen? Ik heb ze eindelijk te pakken gekregen, en kan hem terugsturen. In tussentijd nog wat bonussen gevonden, ietwat uitgewreven lume op 6 uur, en de schuin aflopende zijdes van de wijzers zijn beschadigd.
Opschalen, als de klantenservice je niet helpt vragen naar meneer Steinhart zelf.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 11 april 2014 @ 15:51:03 #115
67670 Skv
Cynist.
pi_138766384
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138767297
quote:
Had hem al gezien. Jammer dat de batterij iedere 36 uur vervangen moet worden. Anders was het uitermate handig geweest om de afwijking van een mechanisch uurwerk bij te houden
  vrijdag 11 april 2014 @ 16:49:43 #117
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138768206
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 16:20 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Had hem al gezien. Jammer dat de batterij iedere 36 uur vervangen moet worden. Anders was het uitermate handig geweest om de afwijking van een mechanisch uurwerk bij te houden
quote:
Die zorgt ervoor dat de klok 36 uur blijft werken voordat de accu opnieuw moet worden opgeladen.
Gewoon samen met je iPhone aan de oplader hangen.
  vrijdag 11 april 2014 @ 16:56:18 #118
67670 Skv
Cynist.
pi_138768467


Zo ziet mijn Pie Pan er van binnen uit. Mooi uurwerkje vind ik. O+

[ Bericht 25% gewijzigd door Skv op 11-04-2014 17:15:58 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138769174
Ziet er netjes uit. Zo'n Pie-Pan heeft wel wat. Veel leuker dan de huidige Constellations.
  zaterdag 12 april 2014 @ 01:09:14 #120
67670 Skv
Cynist.
pi_138786945
Zo, de praktisch onvindbare originele gesp uit de '60s heb ik er ook bij gevonden voor een relatief zachte prijs (maar nog steeds best veel..)




Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138788396
quote:
Heel erg vet. En die prijs viel me trouwens nog echt enorm mee. :P
  zaterdag 12 april 2014 @ 03:20:27 #122
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138788578
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 03:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

Heel erg vet. En die prijs viel me trouwens nog echt enorm mee. :P
Is dan wel het meest precieze horloge ter wereld, maar hoe zet je hem dan gelijk als je vergeten bent om de batterijen op te laden?
pi_138789205
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 april 2014 03:20 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Is dan wel het meest precieze horloge ter wereld, maar hoe zet je hem dan gelijk als je vergeten bent om de batterijen op te laden?
Met de atoomklok die je thuis hebt natuurlijk.
pi_138794945
Ff mijn zomerklokje uit de kluis gehaald

  zaterdag 12 april 2014 @ 14:50:55 #125
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_138795744
Me likes,het rode accent op de secondewijzer is een leuke toevoeging :Y

Ben voor de Montblanc aan het kijken voor een mooie lederen strap. Zat zelf te denken aan iets van Hermès, gezien het extreem soepele en mooie leer wat hun hebben. Kan iemand mij hier vertellen of ik deze straps gewoon zonder morren in Maastricht op kan pikken en dat ze hiervan verschillende soorten en maten hebben? Kan op hun Nederlandse website zo 1-2-3 niets vinden.

Overigens ben er ik de afgelopen week achter gekomen dat er bij mijn bijbaan eerst een aantal ingevulde formulieren richting Swatch Group moeten, eer deze onderdelen van Omega(en dus mijn Kevlar strap) aan mijn werkgever geleverd kunnen worden. Dus dat gaat nog wel even duren, jammer want het is er wel het weer voor..
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_138796300
Misschien kan iemand hier me helpen. Ik zoek een mechanisch dameshorloge waarbij het uurwerk gedeeltelijk zichtbaar is. Bij voorkeur met een ronde stalen kast (34-38mm) en leren band. Liefst niet te tuttig, dus klein simpel herenhorloge kan misschien ook voldoen. Max ¤1000.
Iemand een idee?
  zaterdag 12 april 2014 @ 15:36:07 #127
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138796506
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 15:23 schreef a2b2c2 het volgende:
Misschien kan iemand hier me helpen. Ik zoek een mechanisch dameshorloge waarbij het uurwerk gedeeltelijk zichtbaar is. Bij voorkeur met een ronde stalen kast (34-38mm) en leren band. Liefst niet te tuttig, dus klein simpel herenhorloge kan misschien ook voldoen. Max ¤1000.
Iemand een idee?
Zat keus: https://www.google.nl/sea(...)..0.1.81.PiZdRvZ1Elw
  zaterdag 12 april 2014 @ 15:42:32 #128
67670 Skv
Cynist.
pi_138796616
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 14:07 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Ff mijn zomerklokje uit de kluis gehaald

[ afbeelding ]
Thunderbird _O_
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138796706
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 15:23 schreef a2b2c2 het volgende:
Misschien kan iemand hier me helpen. Ik zoek een mechanisch dameshorloge waarbij het uurwerk gedeeltelijk zichtbaar is. Bij voorkeur met een ronde stalen kast (34-38mm) en leren band. Liefst niet te tuttig, dus klein simpel herenhorloge kan misschien ook voldoen. Max ¤1000.
Iemand een idee?
pi_138796794
Die vind ik mooi, dankjewel! Ik heb hem al gevonden.
pi_138796915
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 15:52 schreef a2b2c2 het volgende:
Die vind ik mooi, dankjewel! Ik heb hem al gevonden.
Heb je ook al gezien dat de zijkant en binnenkant van de leren band rood is? Je moet het maar mooi vinden, maar ik vind dat het juist sportief maakt.
pi_138796996
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 april 2014 15:42 schreef Skv het volgende:

[..]

Thunderbird _O_
Thanks, irl is het een mega gave klok. Aan de ene kant jammer dat het zo ondergewaardeerd is, maar dat maakt het weer uniek. Zie je niet zo heel vaak. De Sub die ik heb zie ik regelmatig.
  zaterdag 12 april 2014 @ 16:06:18 #133
67670 Skv
Cynist.
pi_138797040
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 16:03 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Thanks, irl is het een mega gave klok. Aan de ene kant jammer dat het zo ondergewaardeerd is, maar dat maakt het weer uniek. Zie je niet zo heel vaak. De Sub die ik heb zie ik regelmatig.
Ik vind deze kleurstelling de mooiste van die re-issue thunderbird. Ver buiten mijn budget en niet geheel mijn stijl, maar een smaakvolle keuze! Nog nooit 'in het wild' gezien; heb niet het idee dat ze echt als warme broodjes zijn gegaan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 12 april 2014 @ 16:07:21 #134
67670 Skv
Cynist.
pi_138797062
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 12 april 2014 @ 17:55:05 #135
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_138799439
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 april 2014 16:07 schreef Skv het volgende:
Holy shit, kijk dit: http://www.antiquorum.com(...)42-lot-282-70?page=2

$32.500,-!
Volgens mij gebruik je 't verkeerde linkje. Ik kom uit bij een NOS GMT-master bezel welke tussen de 5 en 8000 dollar op mag brengen.

Overigens ben ik helemaal gek op onderstaande lot:
http://www.antiquorum.com(...)-lot-282-302?page=31

Is volgens mij de chronograaf versie van de door Picasso gedragen Patek.

Edit: Ik hou maar op met rond kijken daar. Teveel mooie klokjes. Stond ook een prachtige 70's Paul Newman Rolex op. Alleen een beetje hetzelfde probleem als de Patek, de prijs :')
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_138799476
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 17:55 schreef x3ro het volgende:

[..]

Volgens mij gebruik je 't verkeerde linkje. Ik kom uit bij een NOS GMT-master bezel welke tussen de 5 en 8000 dollar op mag brengen.

Overigens ben ik helemaal gek op onderstaande lot:
http://www.antiquorum.com(...)-lot-282-302?page=31

Is volgens mij de chronograaf versie van de door Picasso gedragen Patek.
Het is een veilig en heeft 32.000 usd opgeleverd.
  zaterdag 12 april 2014 @ 17:59:28 #137
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_138799532
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 17:56 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Het is een veilig en heeft 32.000 usd opgeleverd.
Ik zie het al, dacht dat de veiling nog moest plaatsvinden :+
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_138799542
Alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste horloge heb gekocht, zit te denken aan de volgende RC horloges, wat denken jullie:


  zaterdag 12 april 2014 @ 18:22:27 #139
67670 Skv
Cynist.
pi_138800074
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 17:55 schreef x3ro het volgende:

[..]

Volgens mij gebruik je 't verkeerde linkje. Ik kom uit bij een NOS GMT-master bezel welke tussen de 5 en 8000 dollar op mag brengen.

Overigens ben ik helemaal gek op onderstaande lot:
http://www.antiquorum.com(...)-lot-282-302?page=31

Is volgens mij de chronograaf versie van de door Picasso gedragen Patek.

Edit: Ik hou maar op met rond kijken daar. Teveel mooie klokjes. Stond ook een prachtige 70's Paul Newman Rolex op. Alleen een beetje hetzelfde probleem als de Patek, de prijs :')
hier doet hij het hoor.. ROLEX REF. 6542 BEZEL Rolex Bakelite Bezel, Ref. 6542, stainless steel GMT-Master. Condition: New old stock


Edit, was al duidelijk :s)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 12 april 2014 @ 18:25:24 #140
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_138800141
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 18:22 schreef Skv het volgende:

[..]

hier doet hij het hoor.. ROLEX REF. 6542 BEZEL Rolex Bakelite Bezel, Ref. 6542, stainless steel GMT-Master. Condition: New old stock
Je had ook gelijk, ik had alleen links naar de estimated prices zitten kijken. Niet gezien dat hij al verkocht was voor het bedrag rechtsboven ;) Dat is een behoorlijk bedrag voor een bezel.. Zelfde met die Paul Newman Daytona, estimated 50 tot 70.000 USD, uiteindelijk voor net wat meer dan 230.000$ verkocht.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zaterdag 12 april 2014 @ 18:27:23 #141
67670 Skv
Cynist.
pi_138800189
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 18:00 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste horloge heb gekocht, zit te denken aan de volgende RC horloges, wat denken jullie:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 12 april 2014 @ 18:28:20 #142
67670 Skv
Cynist.
pi_138800212
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 18:25 schreef x3ro het volgende:

[..]

Je had ook gelijk, ik had alleen links naar de estimated prices zitten kijken. Niet gezien dat hij al verkocht was voor het bedrag rechtsboven ;) Dat is een behoorlijk bedrag voor een bezel.. Zelfde met die Paul Newman Daytona, estimated 50 tot 70.000 USD, uiteindelijk voor net wat meer dan 230.000$ verkocht.
Lijkt de Omegamania veiling van 2007 wel..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138802234
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 april 2014 16:07 schreef Skv het volgende:
Holy shit, kijk dit: http://www.antiquorum.com(...)42-lot-282-70?page=2

$32.500,-!
Wat in godsnaam kan er zo bijzonder zijn aan een bezel dat 'ie 32K oplevert? :{
  zaterdag 12 april 2014 @ 19:48:32 #144
67670 Skv
Cynist.
pi_138802553
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 19:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat in godsnaam kan er zo bijzonder zijn aan een bezel dat 'ie 32K oplevert? :{
NOS eerste GMT. Zeer karakteristiek stuk natuurlijk. Maar zoveel geld..?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138806809
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 18:27 schreef Skv het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

?
Leuk wel, maar mij geen 1750 euro waard. Voor dat bedrag koop ik wel een gebruikte Speedy Pro. Maar wil voorlopig een beetje rustig aan doen.
pi_138813608
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 14:07 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Ff mijn zomerklokje uit de kluis gehaald

[ afbeelding ]
Ik heb ooit overwogen er een te kopen. Toen toch voor een milgauss gegaan. Ik vind het wel leuke modellen. Ik had gehoopt dat ze dit jaar een groter model uit zouden brengen aangezien deze nu uit de collectie is. Het kleine formaat is de reden waarschijnlijk voor de slechte verkoop en afschrijving.
  zondag 13 april 2014 @ 01:10:18 #147
67670 Skv
Cynist.
pi_138813940
Iemand hier in bezit van een vintage Air King? Ik heb het idee dat het erg kleine klokjes zijn, maar ik vind ze op afbeeldingen altijd erg mooi. klik
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 13 april 2014 @ 01:17:25 #148
67670 Skv
Cynist.
pi_138814123
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138816962
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 01:10 schreef Skv het volgende:
Iemand hier in bezit van een vintage Air King? Ik heb het idee dat het erg kleine klokjes zijn, maar ik vind ze op afbeeldingen altijd erg mooi. klik
Tja, 34mm is ook best klein en het design met bijvoorbeeld een doomed bezel helpt ook niet mee. Vroeger werd het nog gezien als unisex, tegenwoordig is met meer een vrouwenmaat.
pi_138816971
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 00:56 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik heb ooit overwogen er een te kopen. Toen toch voor een milgauss gegaan. Ik vind het wel leuke modellen. Ik had gehoopt dat ze dit jaar een groter model uit zouden brengen aangezien deze nu uit de collectie is. Het kleine formaat is de reden waarschijnlijk voor de slechte verkoop en afschrijving.
Hangt ook een beetje af van je polsmaat, ik heb niet bijzonder dikke polsen en daar past dit uitstekend bij. Daarnaast oogt de Thunderbird wat groter dan andere horloges van 36mm. Als ik zo op mijn foto kijkt heb ik totaal niet het gevoel dat het bij mij te klein is in ieder geval.
pi_138817989
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 08:00 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Hangt ook een beetje af van je polsmaat, ik heb niet bijzonder dikke polsen en daar past dit uitstekend bij. Daarnaast oogt de Thunderbird wat groter dan andere horloges van 36mm. Als ik zo op mijn foto kijkt heb ik totaal niet het gevoel dat het bij mij te klein is in ieder geval.
Hij zou ook zeker niet te klein zijn voor mij. Bij jou staat ie trouwens ook goed. Volgens mij is het alleen zo dat 36mm tegenwoordig dor rolex als damesmodel gezien wordt sinds de dj2 en de dd2 er zijn.
Ik weet niet of je hem nieuw gekocht hebt en of je er een keer vanaf wil in de toekomst. Dan pas zou het nadelig kunnen zijn. Ik zou hem iig gewoon nooit meer wegdoen als ik jou was. En dat is natuurlijk geen straf.
pi_138820374
quote:
Voortreffelijk!

Wat vind je hiervan?

Omega De Ville Hour Vision Blue



DeVille is een erg mooie serie imo
  zondag 13 april 2014 @ 11:58:26 #153
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_138820746
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 01:10 schreef Skv het volgende:
Iemand hier in bezit van een vintage Air King? Ik heb het idee dat het erg kleine klokjes zijn, maar ik vind ze op afbeeldingen altijd erg mooi. klik
Ik zie de 34mm Airkings toch ook nog regelmatig als 'heren' worden aangeboden, ondanks de maat. Overigens zou ik zo'n Airking persoonlijk links laten liggen, gezien je voor een minimale extra investering met veel meer horloge huiswaarts kan keren. Wanneer ik de Airkings zo'n 2500 tot 3000 euro zie doen, zou ik mijn geld op de knip houden en mijn ogen open houden voor een Datejust II in 41mm. Ook gezien de Airkings qua leeftijd geen jong gebruikt horloge zijn, maar ook geen 'vintage'(gezien wat ik zie allemaal uit de 90's is).
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_138820936
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 11:42 schreef elbowpudding het volgende:

[..]

Voortreffelijk!

Wat vind je hiervan?

Omega De Ville Hour Vision Blue

[ afbeelding ]


DeVille is een erg mooie serie imo
Ik vind de hour vision van die serie het minst mooi.
De chrono daarentegen zag ik laatst in Basel en ziet er erg mooi uit.




Ook het vermelden waard zijn de seamasters





pi_138821033
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 11:58 schreef x3ro het volgende:

[..]

Ik zie de 34mm Airkings toch ook nog regelmatig als 'heren' worden aangeboden, ondanks de maat. Overigens zou ik zo'n Airking persoonlijk links laten liggen, gezien je voor een minimale extra investering met veel meer horloge huiswaarts kan keren. Wanneer ik de Airkings zo'n 2500 tot 3000 euro zie doen, zou ik mijn geld op de knip houden en mijn ogen open houden voor een Datejust II in 41mm. Ook gezien de Airkings qua leeftijd geen jong gebruikt horloge zijn, maar ook geen 'vintage'(gezien wat ik zie allemaal uit de 90's is).
De ak was idd vroeger een herenhorloge. Hij is nog steeds in productie maar nu toch echt of voor dames of als junior horloge.

Ik heb hem weleens in mijn handen gehad die nieuwe versie. Vooral de wijzerplaten en sluiting zien er goedkoper uit dan andere modellen.
  zondag 13 april 2014 @ 12:16:31 #156
67670 Skv
Cynist.
pi_138821303
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 11:42 schreef elbowpudding het volgende:

[..]

Voortreffelijk!

Wat vind je hiervan?

Omega De Ville Hour Vision Blue

[ afbeelding ]

DeVille is een erg mooie serie imo
Ik ben er niet zo'n fan van om eerlijk te zijn. Moet sowieso zeggen dat ik de klassieke Omega's (jaren 60-70) mooier vind dan de meer recente modellen. En de klokjes van de jaren '80-'90 zijn over het algemeen gewoon lelijk :s)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138821335
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 12:05 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik vind de hour vision van die serie het minst mooi.
De chrono daarentegen zag ik laatst in Basel en ziet er erg mooi uit.


[ afbeelding ]

Ook het vermelden waard zijn de seamasters


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Dat ziet er ook niet verkeerd uit nee :)
  zondag 13 april 2014 @ 12:19:27 #158
67670 Skv
Cynist.
pi_138821377
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 11:58 schreef x3ro het volgende:

[..]

Ik zie de 34mm Airkings toch ook nog regelmatig als 'heren' worden aangeboden, ondanks de maat. Overigens zou ik zo'n Airking persoonlijk links laten liggen, gezien je voor een minimale extra investering met veel meer horloge huiswaarts kan keren. Wanneer ik de Airkings zo'n 2500 tot 3000 euro zie doen, zou ik mijn geld op de knip houden en mijn ogen open houden voor een Datejust II in 41mm. Ook gezien de Airkings qua leeftijd geen jong gebruikt horloge zijn, maar ook geen 'vintage'(gezien wat ik zie allemaal uit de 90's is).
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 12:08 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De ak was idd vroeger een herenhorloge. Hij is nog steeds in productie maar nu toch echt of voor dames of als junior horloge.

Ik heb hem weleens in mijn handen gehad die nieuwe versie. Vooral de wijzerplaten en sluiting zien er goedkoper uit dan andere modellen.
Dan zet ik 'm voorlopig uit mijn hoofd. Als ik horloges van die prijs ga kopen dan wil ik wel iets hebben dat 'af' is.

Ik zit me nu even te bedenken wat de diameter van mijn Omega Geneve is. Volgens mij 36 mm, maar dat vind ik dan weer een prima formaat voor zakelijk gebruik. Mijn Constellation is volgens mij zelfs 34 mm, maar die draagt wel weer wat groter.

Geneve:


Connie (perspectief helaas niet zichtbaar omdat ik een t shirt droeg):


[ Bericht 1% gewijzigd door Skv op 13-04-2014 13:20:33 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138821938
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2014 12:19 schreef Skv het volgende:

[..]


[..]

Dan zet ik 'm voorlopig uit mijn hoofd. Als ik horloges van die prijs ga kopen dan wil ik wel iets hebben dat 'af' is.

Ik zit me nu even te bedenken wat de diameter van mijn Omega Geneve is. Volgens mij 36 mm, maar dat vind ik dan weer een prima formaat voor zakelijk gebruik. Mijn Constellation is volgens mij ook 34 mm, maar die draagt wel weer wat groter.

Geneve:
[ afbeelding ]

Connie (perspectief helaas niet zichtbaar omdat ik een t shirt droeg):
[ afbeelding ]
Vroeger was 36mm gewoon wat nu 40mm of zelfs 41mm is. Ik vind het zeker niet misstaan op een normale pols. Ik heb ook weleens een 36mm horloge gehad en die dragen vaak wel comfortabeler dan 40mm.
Hoe groot een horloge voor het oog lijkt is niet alleen afhandelijk van de diameter.
pi_138824438
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 09:54 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Hij zou ook zeker niet te klein zijn voor mij. Bij jou staat ie trouwens ook goed. Volgens mij is het alleen zo dat 36mm tegenwoordig dor rolex als damesmodel gezien wordt sinds de dj2 en de dd2 er zijn.
Ik weet niet of je hem nieuw gekocht hebt en of je er een keer vanaf wil in de toekomst. Dan pas zou het nadelig kunnen zijn. Ik zou hem iig gewoon nooit meer wegdoen als ik jou was. En dat is natuurlijk geen straf.
Dat is niet helemaal waar. Rolex bestempelt het als unisex. Hoewel de trend wel steeds meer naar dames model gaan. Gros van de 36mm Rolex modellen zijn dames en een enkele nog heren.

Heb het gebruikt gekocht dus zal er waarschijnlijk geen verlies op lijden. Nieuw zal ik dit model nooit kopen want deze was nog al belachelijk geprijsd. Ik hoop dat het ooit de kant opgaat als de oude Explorer II, ook een enorme waarde daling gehad, maar tweedehands immens populair.

Maar ben sowieso niet van plan om het te verkopen. Misschien ga ik er nog wat op laten graveren. Maar dan is het helemaal niet meer verkoopbaar.
pi_138828031
In de prijsklasse waar de meeste hier waarschijnlijk niet eens kijken, maar ik ben er erg blij mee: :)

  zondag 13 april 2014 @ 16:14:15 #162
67670 Skv
Cynist.
pi_138829454
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 15:36 schreef MartijnA3 het volgende:
In de prijsklasse waar de meeste hier waarschijnlijk niet eens kijken, maar ik ben er erg blij mee: :)

[ afbeelding ]
Jouw klok doet me ergens denken aan een klassieke Speedmaster met dauphine wijzers.. :s)

http://forums.watchuseek.(...)olex-sub-405424.html
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 13 april 2014 @ 16:56:16 #163
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_138831391
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 15:36 schreef MartijnA3 het volgende:
In de prijsklasse waar de meeste hier waarschijnlijk niet eens kijken, maar ik ben er erg blij mee: :)

[ afbeelding ]
Gaaf! Quartz of een 3133? Overigens zelf ook een Vostok besteld n
Het beste horlogeforum van Nederland
  zondag 13 april 2014 @ 17:00:22 #164
67670 Skv
Cynist.
pi_138831589
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 16:56 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Gaaf! Quartz of een 3133? Overigens zelf ook een Vostok besteld n
Vostok of Vostok Europe? Zijn verschillende bedrijven.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138831784
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 16:56 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Gaaf! Quartz of een 3133? Overigens zelf ook een Vostok besteld n
Thanks!
Nee, is quartz, Vostok Europe idd.
pi_138837098
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 14:00 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Rolex bestempelt het als unisex. Hoewel de trend wel steeds meer naar dames model gaan. Gros van de 36mm Rolex modellen zijn dames en een enkele nog heren.

Heb het gebruikt gekocht dus zal er waarschijnlijk geen verlies op lijden. Nieuw zal ik dit model nooit kopen want deze was nog al belachelijk geprijsd. Ik hoop dat het ooit de kant opgaat als de oude Explorer II, ook een enorme waarde daling gehad, maar tweedehands immens populair.

Maar ben sowieso niet van plan om het te verkopen. Misschien ga ik er nog wat op laten graveren. Maar dan is het helemaal niet meer verkoopbaar.
Klopt het is unisex, iedereen interpreteert dat anders. Het is gewoon een erg fraaie klok zowel voor heren als dames. Hopelijk komt ie in de toekomst weer in de catalogus. Het blijft toch de voorloper van de sub.

De kans dat deze erg gevraagd zal gaan worden is vrijwel nihil. Dan zou ik toch mijn geld gezet hebben op de zwarte milgauss.

Als je hem trouwens laat graveren op de sluiting dan is die gewoon vervangbaar.
pi_138838398
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 19:13 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Klopt het is unisex, iedereen interpreteert dat anders. Het is gewoon een erg fraaie klok zowel voor heren als dames. Hopelijk komt ie in de toekomst weer in de catalogus. Het blijft toch de voorloper van de sub.

De kans dat deze erg gevraagd zal gaan worden is vrijwel nihil. Dan zou ik toch mijn geld gezet hebben op de zwarte milgauss.

Als je hem trouwens laat graveren op de sluiting dan is die gewoon vervangbaar.
Dat deze terug komt is wat mij betreft net zo zeker als dat er een prijsstijging komt, de vraag is alleen wanneer. Rolex is goed in het promoten van hun eigen spullen, zeker iets wat al een historie heeft.

Wat betreft het graveren, ik zit inderdaad te denken aan de sluiting. Binnenkort maar eens informeren wat dit geintje mij gaat kosten. Misschien dat ik een extra sluiting ga aanschaffen, maar dat is mogelijk een onverstandige keus.
pi_138839859
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 19:41 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Dat deze terug komt is wat mij betreft net zo zeker als dat er een prijsstijging komt, de vraag is alleen wanneer. Rolex is goed in het promoten van hun eigen spullen, zeker iets wat al een historie heeft.

Wat betreft het graveren, ik zit inderdaad te denken aan de sluiting. Binnenkort maar eens informeren wat dit geintje mij gaat kosten. Misschien dat ik een extra sluiting ga aanschaffen, maar dat is mogelijk een onverstandige keus.
Ik zou eerder een jubilee band erbij kopen. En dan wel de moderne met blinde sluiting. Dat is toch wel een gave band om te zien. Die past ook op je sub.
  maandag 14 april 2014 @ 07:13:01 #169
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_138856747
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 17:00 schreef Skv het volgende:

[..]

Vostok of Vostok Europe? Zijn verschillende bedrijven.
Limited Amphibian van Meranom
Het beste horlogeforum van Nederland
  Eindredactie Games dinsdag 15 april 2014 @ 11:39:42 #170
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_138899177


Ik vind de Breil Aviator een tof ding, alleen vind ik de kast met 45mm eigenlijk iets te groot (heb 'm niet gepast, wel een ander model - Hugo Boss - met dezelfde omvang en zelfde stijl en vond 't nèt wat te groot).

Ben geen connaisseur, maar wellicht mensen hier die een leuk alternatief weten? Budget ~ ¤300,-
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_138899798
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2014 12:19 schreef Skv het volgende:

[..]


[..]

Dan zet ik 'm voorlopig uit mijn hoofd. Als ik horloges van die prijs ga kopen dan wil ik wel iets hebben dat 'af' is.

Ik zit me nu even te bedenken wat de diameter van mijn Omega Geneve is. Volgens mij 36 mm, maar dat vind ik dan weer een prima formaat voor zakelijk gebruik. Mijn Constellation is volgens mij zelfs 34 mm, maar die draagt wel weer wat groter.

Geneve:
[ afbeelding ]

Connie (perspectief helaas niet zichtbaar omdat ik een t shirt droeg):
[ afbeelding ]
Ik vind dat je een geweldige smaak hebt. Wat een mooie klokken heb je _O_
pi_138941831


Even vanaf een terrasje kwijlen. IWC in de etalage *;
  woensdag 16 april 2014 @ 17:15:23 #173
67670 Skv
Cynist.
pi_138947672
Hagedissenleerbandje van Hirsch is binnen! O+

Helaas is het klokje waar 'ie op moet nog bij de horlogemaker, dus maar even aan een Vostok gehangen die dezelfde kleurstelling heeft als dat klokje.. 8-) Later nog even het gespje vervangen en dan ben ik klaar. :7

Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 16 april 2014 @ 17:30:20 #174
67670 Skv
Cynist.
pi_138948183


Direct maar even gedaan. :s) Tijd voor een biertje!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138949151
quote:
17s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:15 schreef Prof_Hoax het volgende:
[ afbeelding ]

Even vanaf een terrasje kwijlen. IWC in de etalage *;
Idd leuke etalage daar. Ze hebben naast IWC ook Chopard. Naast deze 2 topmerken hebben ze ook nog Van der gang en Cartier geloof ik. Voorheen hadden ze ook altijd van der Klaauw liggen.
pi_138949437
quote:
Wauw. O+ Zo'n horloge wil ik ook. Later. Ooit. :+
pi_138950621
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:02 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Idd leuke etalage daar. Ze hebben naast IWC ook Chopard. Naast deze 2 topmerken hebben ze ook nog Van der gang en Cartier geloof ik. Voorheen hadden ze ook altijd van der Klaauw liggen.
Cartier, Rolex(occasions), Zelfs enkele Frank Muller, IWC , Jaeger-LeCoultre en nog vele andere.
pi_138973295
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:50 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Cartier, Rolex(occasions), Zelfs enkele Frank Muller, IWC , Jaeger-LeCoultre en nog vele andere.
Ik doelde op merken waarvan ze dealer zijn. Ze hebben daar idd ook andere topmerken zoals AP en JLC. Franck muller vind ik niet daaronder vallen eigenlijk.
pi_138973426
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:39 schreef 2dope het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind de Breil Aviator een tof ding, alleen vind ik de kast met 45mm eigenlijk iets te groot (heb 'm niet gepast, wel een ander model - Hugo Boss - met dezelfde omvang en zelfde stijl en vond 't nèt wat te groot).

Ben geen connaisseur, maar wellicht mensen hier die een leuk alternatief weten? Budget ~ ¤300,-
Aangezien niemand je vraag beantwoord zal ik een poging doen. :)

Als ik zelf 300 euro in mijn horlogebudget over zou hebben dan zou ik eens gaan Google'n op merken als Seiko, Citizen, Orient, Tissot of Vostok. Dit zijn merken die m.i. meer te bieden hebben dan de merken die jij opnoemt. Dit is echter persoonlijk, als je een horloge mooi vindt moet je hem gewoon kopen, ongeacht het merk. Het is wel altijd verstandig om goed rond te shoppen. De prijzen variëren enorm.

Misschien vindt je deze Seiko SSC081 wel wat, hij doet me een klein beetje denken aan de Breil die jij postte.

  donderdag 17 april 2014 @ 11:41:44 #180
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
  Eindredactie Games donderdag 17 april 2014 @ 12:37:11 #181
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_138975306
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:26 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Aangezien niemand je vraag beantwoord zal ik een poging doen. :)

Als ik zelf 300 euro in mijn horlogebudget over zou hebben dan zou ik eens gaan Google'n op merken als Seiko, Citizen, Orient, Tissot of Vostok. Dit zijn merken die m.i. meer te bieden hebben dan de merken die jij opnoemt. Dit is echter persoonlijk, als je een horloge mooi vindt moet je hem gewoon kopen, ongeacht het merk. Het is wel altijd verstandig om goed rond te shoppen. De prijzen variëren enorm.

Misschien vindt je deze Seiko SSC081 wel wat, hij doet me een klein beetje denken aan de Breil die jij postte.

[ afbeelding ]
Bedankt voor je reactie!

Tissot had ik ook naar gekeken, zitten leuke apparaten tussen - dit was me overigens aangeraden door de medewerker bij de V&D, omdat ik had aangegeven nogal een lompe boer te zijn en bang ben dat ik binnen no-time m'n klokje zou slopen. Hij gaf aan dat Tissot over het algemeen bekend staan als robuust / tegen een stootje kunnen.

Die Seiko klok die je post is ook wel èrg dik! Zal me eens verdiepen, thanks again.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_138984940
quote:
2s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:37 schreef 2dope het volgende:

[..]

Hij gaf aan dat Tissot over het algemeen bekend staan als robuust / tegen een stootje kunnen.

Dat is dan weer complete onzin. Hangt natuurlijk helemaal af van het type...wil je een horloge dat niet kapot te krijgen is dan neem een G-shock, wel een iets andere stijl :)
  donderdag 17 april 2014 @ 18:13:08 #183
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_138985132
Zojuist knoop doorgehakt en een Tissot Le Locle gehaald. :)

http://www.tissot.ch/?col(...)TOMATIC/T41.5.413.73
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_138985668
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:41 schreef TheSilencer het volgende:
Heden...

[ afbeelding ]
Leuk ding hoor zon el primero.
pi_138987319
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:41 schreef TheSilencer het volgende:
Heden...

[ afbeelding ]
Heel mooi spul! _O_ Heb laatst zelf deze eens gepast. Vind alleen de vintage versie een stuk mooier :@

Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138987349
quote:
99s.gif Op donderdag 17 april 2014 18:13 schreef Susteren het volgende:
Zojuist knoop doorgehakt en een Tissot Le Locle gehaald. :)

http://www.tissot.ch/?col(...)TOMATIC/T41.5.413.73
Dude, was je niet al vier weken bezig met die klok bestellen? ;) Gefeliciteerd hoor, ben benieuwd naar je foto's.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138988142
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 19:33 schreef Skv het volgende:

[..]

Heel mooi spul! _O_ Heb laatst zelf deze eens gepast. Vind alleen de vintage versie een stuk mooier :@

[ afbeelding ]
Bij die moderne zijn de verhoudingen heel scheef. De subdials zitten erg ver naar binnen. Het el primero uurwerkje is erg klein van formaat zoals veel uurwerken die langer geleden ontwikkeld zijn. Bij een chrono is dat snel te zien tenzij ze dat aangepast hebben.
  donderdag 17 april 2014 @ 19:55:01 #188
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_138988222
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 19:52 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Bij die moderne zijn de verhoudingen heel scheef. De subdials zitten erg ver naar binnen. Het el primero uurwerkje is erg klein van formaat zoals veel uurwerken die langer geleden ontwikkeld zijn. Bij een chrono is dat snel te zien tenzij ze dat aangepast hebben.
Precies! Dan 100 x liever de échte vintage dan de re-issue!
pi_138988302

:7
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138989590
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 19:57 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
:7
Ik bedoelde ook niet dat er geen vintage modelle zijn die dezelfde scheve verhoudingen hebben. De vintage versie van die moderne heeft dezelfde verhoudingen. Je ziet dat dit uurwerk bedoeld is voor een wat kleinere kast of in combinatie met een duikring wat de wijzerplaat kleiner maakt.
pi_138996227
kwijl.....

...
pi_138998261
Puur toeval, kom net deze tegen op Omegaforums: http://omegaforums.net/th(...)-used-it-good.11592/
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138998662
Hoewel ik dit ook bijzonder mooi vind:

Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_139004415
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 23:31 schreef Skv het volgende:
Hoewel ik dit ook bijzonder mooi vind:

[ afbeelding ]
Gaaf model die breitling. Mooi gerestaureerd ook al zijn ze ongerestaureerd net zo mooi.
pi_139021352
Als je nou een horloge zoekt dat (bijna) niemand hier heeft...

De Chaika "resonator" quartz uit de voormalige Soviet Unie, alleen gemaakt voor de binnenlandse markt tussen eind jaren '70 en ongeveer 1983 dus nooit geëxporteerd.

Grote foute seventies kast.


En het eerste "in house" analoge Soviet quartz uurwerk.


Eens wat anders dan een "Fossil" of een "Diesel" of een "Guess" etc ;)
...
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:14:59 #196
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_139022572


Ik vind deze echt extreem vet, helaas heb ik geen 4000 euro liggen om er één te halen. Wat is een mooi alternatief rond de 500euro?
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:16:16 #197
67670 Skv
Cynist.
pi_139022627
Voor DSOTM Speedie? Weinig alternatieven. Je zou een iets gedateerde Speedy kunnen kopen, die vind je gebruikt vanaf ongeveer 2000.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:52:18 #198
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_139024145
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:41 schreef Garbageman het volgende:
Als je nou een horloge zoekt dat (bijna) niemand hier heeft...

De Chaika "resonator" quartz uit de voormalige Soviet Unie, alleen gemaakt voor de binnenlandse markt tussen eind jaren '70 en ongeveer 1983 dus nooit geëxporteerd.

Grote foute seventies kast.
[ afbeelding ]

En het eerste "in house" analoge Soviet quartz uurwerk.
[ afbeelding ]

Eens wat anders dan een "Fossil" of een "Diesel" of een "Guess" etc ;)
Ik vind 'm wel tof :Y
pi_139024217
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:14 schreef Jahr00n het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind deze echt extreem vet, helaas heb ik geen 4000 euro liggen om er één te halen. Wat is een mooi alternatief rond de 500euro?
Mist er nou een stuk van de wijzers of lijkt dat maar zo? :P
pi_139024994
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:16 schreef Skv het volgende:
Voor DSOTM Speedie? Weinig alternatieven. Je zou een iets gedateerde Speedy kunnen kopen, die vind je gebruikt vanaf ongeveer 2000.
Is een Mark II, zal ietsjes goedkoper ook wel kunnen.
pi_139026806
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Mist er nou een stuk van de wijzers of lijkt dat maar zo? :P
Die ghost hands bedoel je? Dat heeft de zwarte explorer 2 ook. Ben ik nooit fan van geweest.


  vrijdag 18 april 2014 @ 21:54:28 #202
67670 Skv
Cynist.
pi_139027021
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:11 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Is een Mark II, zal ietsjes goedkoper ook wel kunnen.
Das waar, die oude Marks zijn iets goedkoper.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_139041758
Vanmorgen is dit apparaat binnengekomen. Vond het wel een geinig ding. Kan natuurlijk geen kwaad het ook af en toe te gebruiken.

  zaterdag 19 april 2014 @ 14:21:56 #204
310497 drx86
Fulltime Proefkonijn
pi_139042586
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:38 schreef Fisherman het volgende:
Vanmorgen is dit apparaat binnengekomen. Vond het wel een geinig ding. Kan natuurlijk geen kwaad het ook af en toe te gebruiken.

[ afbeelding ]
Wat is het?
pi_139043042
Apparaatje om je horloges te demagnetiseren.
pi_139088250
Heel handig! Voor geknutsel aan mijn quartz horloges heb ik deze:


http://www.ebay.com/itm/Q(...)s-tool-/201071636137

En voor mechanische horloges deze, werkt heel goed!


http://www.ebay.nl/itm/Ne(...)tem3f107c1389&_uhb=1
...
  maandag 21 april 2014 @ 10:08:41 #207
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_139102792
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_139119767
quote:
Een van de mooiste calibers van AP wat mij betreft.
pi_139131862
Gewoon jammer dat er een deksel op zit :)
...
  maandag 21 april 2014 @ 23:53:39 #210
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_139133831
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 23:08 schreef Garbageman het volgende:
Gewoon jammer dat er een deksel op zit :)
Inderdaad. Ligt nu bij horlogemaker. Kaliber k2072. Zijn er maar 1200 van gemaakt. Die robijnen rolletjes voor de rotor is toch pure porno
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_139137738
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 23:53 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Inderdaad. Ligt nu bij horlogemaker. Kaliber k2072. Zijn er maar 1200 van gemaakt. Die robijnen rolletjes voor de rotor is toch pure porno
Dit caliber wordt toch ook gebruikt bij JLC?
  dinsdag 22 april 2014 @ 15:20:03 #212
67670 Skv
Cynist.
pi_139147323
quote:
Is dat jouw klokkie? wat een ding zeg. _O_
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_139151052
Horlogenoob hier. Ik ziet dat digitale horloges hier niet tot nauwelijks aan bod komen maar als jullie er dan toch één moeten aanraden tot ¤ 200,- wat gaat het dan worden :) ? Of een bepaalde serie/merk?
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:32:00 #214
67670 Skv
Cynist.
pi_139151493
Een retro g-shock zou mijn voorkeur hebben.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_139151498
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:18 schreef Broodjebitterbal het volgende:
Horlogenoob hier. Ik ziet dat digitale horloges hier niet tot nauwelijks aan bod komen maar als jullie er dan toch één moeten aanraden tot ¤ 200,- wat gaat het dan worden :) ? Of een bepaalde serie/merk?
Seiko
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:35:05 #216
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_139151587
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:18 schreef Broodjebitterbal het volgende:
Horlogenoob hier. Ik ziet dat digitale horloges hier niet tot nauwelijks aan bod komen maar als jullie er dan toch één moeten aanraden tot ¤ 200,- wat gaat het dan worden :) ? Of een bepaalde serie/merk?
Hangt een beetje af van de uitstraling die je wilt. Puur digitaal of analoog/digitaal, classic of modern.
pi_139151949
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:32 schreef Skv het volgende:
Een retro g-shock zou mijn voorkeur hebben.
^O^

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:32 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Seiko
^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:35 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Hangt een beetje af van de uitstraling die je wilt. Puur digitaal of analoog/digitaal, classic of modern.
Puur digitaal modern :)
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:55:55 #218
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_139152161
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:47 schreef Broodjebitterbal het volgende:

[..]

^O^

[..]

^O^

[..]

Puur digitaal modern :)
Dan zou ik idd voor een g-shock gaan.. Zijn ook nog te verkrijgen met wave ceptor en solar met dat budget.
pi_139154014
Als je budget toereikend is dan Breitling B1.
pi_139171205
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:07 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Als je budget toereikend is dan Breitling B1.
Voor 200 euro lijkt me dat niet genoeg.
Wel de moeite waard om even door te sparen natuurlijk.
pi_139177437
Valt mij toch wel op dat in alle delen dat ik mee lees ik nergens Rado voorbij heb zien komen. Prachtige horloges en toch zeker niet geheel onbekend.
Overigens, die mark 2 ziet er toch wel erg strak uit.
pi_139178898
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 12:43 schreef Crepes_Suzette het volgende:
Valt mij toch wel op dat in alle delen dat ik mee lees ik nergens Rado voorbij heb zien komen. Prachtige horloges en toch zeker niet geheel onbekend.
Overigens, die mark 2 ziet er toch wel erg strak uit.
Ze hebben dan ook erg veel quartz in de collectie. Onder liefhebbers is dit merk niet zo geliefd. Heeft niet met het feit te maken dat deze aan de onderkant van de markt opereren.
Het gebeurt ook met high end merken zoals piaget en chopard bijvoorbeeld. Dit zie je dan ook altijd terug in de waardevastheid van deze merken.
pi_139192993


mijn cadeautje. Van het weekeind mag ik het pas openmaken... vraag me af wat er in zit :o
pi_139193460
quote:
17s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:45 schreef Prof_Hoax het volgende:
[ afbeelding ]

mijn cadeautje. Van het weekeind mag ik het pas openmaken... vraag me af wat er in zit :o
Ik hoop een Rolex ;)
pi_139194993
quote:
17s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:45 schreef Prof_Hoax het volgende:
[ afbeelding ]

mijn cadeautje. Van het weekeind mag ik het pas openmaken... vraag me af wat er in zit :o
Spannond :o :o :o
  woensdag 23 april 2014 @ 22:08:16 #226
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_139196864
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:15 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Dit caliber wordt toch ook gebruikt bij JLC?
Zou kunnen. Iig Patek en Vacheron Constantin
Het beste horlogeforum van Nederland
  woensdag 23 april 2014 @ 22:10:06 #227
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_139196927
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 april 2014 15:20 schreef Skv het volgende:

[..]

Is dat jouw klokkie? wat een ding zeg. _O_
Inderdaad de mijne. Overigens vertelde m'n horlogemaker dat de kast rose is verguld en dat ie normaal geelgoud is. De bodem is wel massief rosegoud. Laat m toch opnieuw rose vergulden, stuk mooier dan geelgoud. Bovenste lugs zijn ietsje dunner, deze laat ik denk ik wat dikker maken met goud.
Het beste horlogeforum van Nederland
  woensdag 23 april 2014 @ 22:36:47 #228
67670 Skv
Cynist.
pi_139198120
Heb je een foto van de voorzijde?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_139199543
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:56 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ik hoop een Rolex ;)
Wie weet.. het zou zomaar kunnen :o
  donderdag 24 april 2014 @ 01:15:03 #230
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_139204375
quote:
Heeft deze nu een of meerdere voorgaande eigenaren gehad op dzvl?
  donderdag 24 april 2014 @ 22:17:47 #232
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_139232207
Hij is van twee forumleden geweest.

Er is nog een andere nieuwe aanwinst maar deze moet eerst even op de foto

- 43mm breed, 22mm lugs
- 200m waterdicht
- Plexiglas

Voor de rest is t een limited en inmiddels uitverkocht.
En ja, het bandje is duurder dan t horloge. Ik vind 't echter zo'n gave combo.

(Even via photobucket, Flickr doet t ff niet)





Het beste horlogeforum van Nederland
  donderdag 24 april 2014 @ 22:50:26 #233
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_139233992
Mooi spul.
En altijd het laatste woord.
pi_139241796
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:17 schreef Jackal_Omega het volgende:
Hij is van twee forumleden geweest.

Er is nog een andere nieuwe aanwinst maar deze moet eerst even op de foto

- 43mm breed, 22mm lugs
- 200m waterdicht
- Plexiglas

Voor de rest is t een limited en inmiddels uitverkocht.
En ja, het bandje is duurder dan t horloge. Ik vind 't echter zo'n gave combo.

(Even via photobucket, Flickr doet t ff niet)

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Waar laat je nou eigenlijk zon caliber als die AP servicen?
Die oranje band is wel leuk voor aankomende zaterdag trouwens.
  vrijdag 25 april 2014 @ 07:58:29 #235
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_139241807
Nog een wristshot

Camera Roll-781 by -Tom*K-
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_139287145
Fotootje van mijn klokkie:

  zaterdag 26 april 2014 @ 22:18:55 #237
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_139288307
De andere aanwinst!

My Photo Stream-482 by -Tom*K-
Het beste horlogeforum van Nederland
  zondag 27 april 2014 @ 08:45:38 #238
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_139295838
quote:
prachtig!
pi_139299688


Mijn cadeautje *O*
  Moderator zondag 27 april 2014 @ 13:02:52 #240
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_139300088
quote:
14s.gif Op zondag 27 april 2014 12:45 schreef Prof_Hoax het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn cadeautje *O*
Mooi klokkie Hoaxmans :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_139300122
quote:
Niet helemaal mijn smaak, maar qua uurwerk zeker wel een leuke klok.
Veel draagplezier in ieder geval.
Gaat de planet ocean er nu uit met de komst van de nieuwe seamasters?
pi_139301417
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 13:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mooi klokkie Hoaxmans :)
Danku :D
pi_139310693
quote:
14s.gif Op zondag 27 april 2014 12:45 schreef Prof_Hoax het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn cadeautje *O*
Mooie klokje, welke is dit?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_139313193
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 17:50 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Mooie klokje, welke is dit?
Dankjewel! Het is de tissot t-classic tradition perpetual calendar. (T063.637.16.037.00)
  maandag 28 april 2014 @ 14:34:28 #245
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_139340754


Daar is 'ie dan eindelijk! :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_139341894
quote:
99s.gif Op maandag 28 april 2014 14:34 schreef Susteren het volgende:
[ afbeelding ]

Daar is 'ie dan eindelijk! :D
Mooi hoor, oh grappig zeg die van jou is ook in 1853 gemaakt, net als die van mij ! ^O^
  maandag 28 april 2014 @ 17:04:15 #247
67670 Skv
Cynist.
pi_139345738
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 19:05 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Dankjewel! Het is de tissot t-classic tradition perpetual calendar. (T063.637.16.037.00)
Had ik je laatst verteld wat ik altijd zie in dit model? :@
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 28 april 2014 @ 17:09:37 #248
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_139345874
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 17:04 schreef Skv het volgende:

[..]

Had ik je laatst verteld wat ik altijd zie in dit model? :@
:+
pi_139346030
quote:
99s.gif Op maandag 28 april 2014 14:34 schreef Susteren het volgende:
[ afbeelding ]

Daar is 'ie dan eindelijk! :D
Eindelijk keuze gemaakt. Mooi ding
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_139346060
quote:
99s.gif Op maandag 28 april 2014 14:34 schreef Susteren het volgende:
[ afbeelding ]

Daar is 'ie dan eindelijk! :D
Blijf het een leuk ding vinden, is zowel casual als formeel te dragen.
Is deze nu goudkleurig? Dat lijkt het althans op de foto. Dat zou het enige puntje van kritiek zijn.
Niet dat ik niet van de kleur houdt, maar als het goud lijkt, heb ik het liever helemaal van goud.
pi_139346189
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 17:04 schreef Skv het volgende:

[..]

Had ik je laatst verteld wat ik altijd zie in dit model? :@
:Y en ik zie het ook op de stock foto's alleen als hij niet op 10voor2 staat valt het best wel mee :D
Maar doet niets af van m'n keus :D Blijf hem mooi vinden, mijn clownswatch :+
  maandag 28 april 2014 @ 17:34:57 #252
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_139346515
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 17:17 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Blijf het een leuk ding vinden, is zowel casual als formeel te dragen.
Is deze nu goudkleurig? Dat lijkt het althans op de foto. Dat zou het enige puntje van kritiek zijn.
Niet dat ik niet van de kleur houdt, maar als het goud lijkt, heb ik het liever helemaal van goud.
Hij is inderdaad goudkleurig. Trouwens wat me opvalt is dat je het uurwerk gewoon kunt horen. :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_139346628
quote:
99s.gif Op maandag 28 april 2014 17:34 schreef Susteren het volgende:

[..]

Hij is inderdaad goudkleurig. Trouwens wat me opvalt is dat je het uurwerk gewoon kunt horen. :D
Haha, en een 2824 is niet eens een heel gehorig uurwerk, het is zelfs heel stil. Houd er maar eens een Unitas naast. Een glazen achterdeksel is natuurlijk ook wel iets luidruchtiger dan een dichte kast.

Ik heb het uurwerk in het verleden weleens gehad in een Superocean en in een Pontos day-date. Daar zat nogal wat verschil qua geluid in.
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:08:23 #254
67670 Skv
Cynist.
pi_139396914
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 17:40 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Haha, en een 2824 is niet eens een heel gehorig uurwerk, het is zelfs heel stil. Houd er maar eens een Unitas naast. Een glazen achterdeksel is natuurlijk ook wel iets luidruchtiger dan een dichte kast.

Ik heb het uurwerk in het verleden weleens gehad in een Superocean en in een Pontos day-date. Daar zat nogal wat verschil qua geluid in.
zit er in die tissot een 2824 of 2824-2 elabore? Zal voor het geluid niet veel uitmaken maar toch.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 30 april 2014 @ 16:20:31 #255
67670 Skv
Cynist.
pi_139415994


Terug van service, nieuwe bandje er op gezet, klaar! *O*
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_139416144
:9~ :9~ :9~ veel draagplezier! is erg mooi ding :Y
  woensdag 30 april 2014 @ 23:56:50 #257
67670 Skv
Cynist.
pi_139438017
Thanks! Ik trok alleen die nieuwe kroon niet dus die heb ik weer vervangen door de originele.



Terug naar



[ Bericht 17% gewijzigd door Skv op 01-05-2014 12:39:47 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_139458240
Na al een tijd te hebben gezocht naar een vervangende wijzerplaat voor mijn Tudor ( ik heb nu een zwarte en wil eigenlijk anthraciet of zilver, zonder de 'Tiger' opdruk ) heb ik besloten dat 'ie naar een ander huis mag. Mocht er hier een liefhebber wandelen, geef me dan even een PM :) Heb de vraagprijs wat stevig ingezet wegens de trolletjes in V&A. Voor een serieus bod van een liefhebber sta ik open :)

V&A / [TK/TR] Tudor (by Rolex) Tiger Prince Date Chrono (79280)

[ Bericht 0% gewijzigd door IntensiveGary op 01-05-2014 18:28:51 ]
pi_139458898
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 17:58 schreef IntensiveGary het volgende:
Na al een tijd te hebben gezocht naar een vervangende wijzerplaat voor mijn Tudor ( ik heb nu een zwarte en wil eigenlijk anthraciet of zilver, zonder de 'Tiger' opdruk ) heb ik besloten dat 'ie naar een ander huis mag. Mocht er hier een liefhebber wandelen, geef me dan even een PM :) Heb de vraagprijs wat stevig ingezet wegens de trolletjes in V&A. Voor een serieus bod van een liefhebber sta ik op en :)

V&A / [TK/TR] Tudor (by Rolex) Tiger Prince Date Chrono (79280)
Oh die is wel heel gaaf. Ik zal er eens serieus over nadenken. Stuur me anders je vraagprijs per PM zal er dan eens over nadenken.

Wat is de service historie overigens? En waar afhalen?
pi_139459009
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 18:28 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Oh die is wel heel gaaf. Ik zal er eens serieus over nadenken. Stuur me anders je vraagprijs per PM zal er dan eens over nadenken.

Wat is de service historie overigens?
Biedingen boven 1750 euro neem ik in beraad. Voor twee mille mag 'ie meteen weg.

Ik heb 'm begin januari in Tokyo gekocht bij dezelfde zaak waar ik een paar jaar geleden m'n Tag Heuer kocht. Zij hebben 'm ook geserviced. Dit soort zaken neemt men in Japan vrij serieus en je koopt daar in principe dan ook geen rommel :)

Je kunt 'm bekijken en - voorzichtig - bepotelen in Amsterdam :)
  donderdag 1 mei 2014 @ 19:03:21 #261
67670 Skv
Cynist.
pi_139459898
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 17:58 schreef IntensiveGary het volgende:
Na al een tijd te hebben gezocht naar een vervangende wijzerplaat voor mijn Tudor ( ik heb nu een zwarte en wil eigenlijk anthraciet of zilver, zonder de 'Tiger' opdruk ) heb ik besloten dat 'ie naar een ander huis mag. Mocht er hier een liefhebber wandelen, geef me dan even een PM :) Heb de vraagprijs wat stevig ingezet wegens de trolletjes in V&A. Voor een serieus bod van een liefhebber sta ik open :)

V&A / [TK/TR] Tudor (by Rolex) Tiger Prince Date Chrono (79280)
erg mooie klok! Alleen doet de vermelding van tiger woods de begeerlijkheid voor mij persoonlijk wat afnemen. Ik krijg er een 'branded' gevoel bij op de een of andere manier. Succes met de verkoop, er zijn ongetwijfeld liefhebbers voor!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_139460206
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 19:03 schreef Skv het volgende:

[..]

erg mooie klok! Alleen doet de vermelding van tiger woods de begeerlijkheid voor mij persoonlijk wat afnemen. Ik krijg er een 'branded' gevoel bij op de een of andere manier. Succes met de verkoop, er zijn ongetwijfeld liefhebbers voor!
Ik ben er ook erg gek op! Maar tevens vind ik de zilveren en/of anthraciet wijzerplaat nog een stukje mooier. Eerst nog even gekeken naar een losse wijzerplaat, maar die kan ik niet vinden. Dus dan maar een andere.

Het Tiger-logo stoort mij niet, maar zonder vind ik 'm wel mooier. Hoe rustiger de wijzerplaat is, hoe mooier ik het vind. Scheelt ook al gauw zo'n 1000 tot 1400 euro in prijs. Da's dan wel weer jammer :P
pi_139460344


Dit is ongeveer zoals ik 'm wil :)
pi_139466501
:9~
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_139467454
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 19:13 schreef IntensiveGary het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is ongeveer zoals ik 'm wil :)
Wauw! Niet mijn smaak, maar wauw! Doe mij maar zon omega als die van skv hierboven :9~
pi_139467854
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:52 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Wauw! Niet mijn smaak, maar wauw!
Dit is de mijne:

Ook heel mooi (vind ik dan :P ), maar die ik mijn vorige post plaatste vind ik toch net even fijner :)
  Eindredactie Games vrijdag 2 mei 2014 @ 08:26:18 #267
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_139478889
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:26 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Aangezien niemand je vraag beantwoord zal ik een poging doen. :)

Als ik zelf 300 euro in mijn horlogebudget over zou hebben dan zou ik eens gaan Google'n op merken als Seiko, Citizen, Orient, Tissot of Vostok. Dit zijn merken die m.i. meer te bieden hebben dan de merken die jij opnoemt. Dit is echter persoonlijk, als je een horloge mooi vindt moet je hem gewoon kopen, ongeacht het merk. Het is wel altijd verstandig om goed rond te shoppen. De prijzen variëren enorm.

Misschien vindt je deze Seiko SSC081 wel wat, hij doet me een klein beetje denken aan de Breil die jij postte.

[ afbeelding ]
Nog bedankt voor je advies Nega :)

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_139478990
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:59 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dit is de mijne: [ afbeelding ]

Ook heel mooi (vind ik dan :P ), maar die ik mijn vorige post plaatste vind ik toch net even fijner :)
Ben meer van de Panda, maar de jouwe mag er ook zeker wezen



[ Bericht 8% gewijzigd door DarkerThanBlack op 02-05-2014 08:45:06 ]
pi_139482157
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:37 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ben meer van de Panda, maar de jouwe mag er ook zeker wezen

[ afbeelding ]
Die is ook zeker erg mooi. Da's de andere kanshebber.. als ik die, of de anthraciet dial ergens voor een leue prijs tegenkom is 'ie mijn ;) Vooropgesteld dat ik de mijne voor een beetje leuke prijs kwijtraak. Word via MP overspoeld met ruilvoorstellen voor goedkope horloges, horloges met onduidelijke afkomst, scooters, spelcomputers en wat men nog meer op de rommelzolders heeft liggen. Oh, en de handelaren die me wel een gunst willlen doen door voor 500 euro 'dat klokkie' vandaag nog van me over te nemen :P
pi_139482738
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 11:23 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Die is ook zeker erg mooi. Da's de andere kanshebber.. als ik die, of de anthraciet dial ergens voor een leue prijs tegenkom is 'ie mijn ;) Vooropgesteld dat ik de mijne voor een beetje leuke prijs kwijtraak. Word via MP overspoeld met ruilvoorstellen voor goedkope horloges, horloges met onduidelijke afkomst, scooters, spelcomputers en wat men nog meer op de rommelzolders heeft liggen. Oh, en de handelaren die me wel een gunst willlen doen door voor 500 euro 'dat klokkie' vandaag nog van me over te nemen :P
Ik heb nog ergens een Davis chorno onder het stof liggen, laat mij jou een plezier doen en we ruilen.
Ik verwacht een pm met je adresgegevens, dan zal ik zo schappelijk zijn om hem te komen ruilen bij je thuis.

Tot vanmiddag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139482935
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 11:44 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Ik heb nog ergens een Davis chorno onder het stof liggen, laat mij jou een plezier doen en we ruilen.
Ik verwacht een pm met je adresgegevens, dan zal ik zo schappelijk zijn om hem te komen ruilen bij je thuis.

Tot vanmiddag.

Moet ik daarvoor thuis zijn, of red je je wel? :P
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 11:44 schreef Prof_Hoax het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
't Is sneu. Kreeg gisteravond een mooie dress watch aangeboden. Ik dat ding door Google jagen. Honderdje of negen waard. Vond het wel een mooie klok, dus zei: leg het verschil (zo'n 1000 euro) erbij en we zijn rond. Krijg ik: "Nou, bijleggen was toch niet helemaal het plan'... Of ik ff een rug wil inslikken. Mafklappers :P
pi_139519648
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 11:50 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Moet ik daarvoor thuis zijn, of red je je wel? :P

[..]

't Is sneu. Kreeg gisteravond een mooie dress watch aangeboden. Ik dat ding door Google jagen. Honderdje of negen waard. Vond het wel een mooie klok, dus zei: leg het verschil (zo'n 1000 euro) erbij en we zijn rond. Krijg ik: "Nou, bijleggen was toch niet helemaal het plan'... Of ik ff een rug wil inslikken. Mafklappers :P
Tja juist op marktplaats krijg je in het goedkopere segment te maken met gelukszoekers. Ik zou hem dan eerder aanbieden op een forum of chrono24.nl

Nog beter is gewoon inruilen, dan heb je dat gedoe niet.
pi_139519738
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 13:48 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Tja juist op marktplaats krijg je in het goedkopere segment te maken met gelukszoekers. Ik zou hem dan eerder aanbieden op een forum of chrono24.nl

Nog beter is gewoon inruilen, dan heb je dat gedoe niet.
Ach, zo'n moeite is het niet, hoor. De meeste mailtjes gaan rechtstreeks de vuilnisbak in ;)

Inruilen is altijd een drama. Dan lever je er enorm op in. Over het algemeen kun je op MP best goed handelen. Je moet alleen door de idioten heen. Ben ik wel gewend. Heb jaren in oud speelgoed gehandeld en verzamelaars daarvan zijn de grootste zeikerds die er zijn. Kan dus wel een stootje hebben ;)
  zaterdag 3 mei 2014 @ 14:12:15 #274
67670 Skv
Cynist.
pi_139520191
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 13:48 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Tja juist op marktplaats krijg je in het goedkopere segment te maken met gelukszoekers. Ik zou hem dan eerder aanbieden op een forum of chrono24.nl

Nog beter is gewoon inruilen, dan heb je dat gedoe niet.
op Chrono vraagt iedereen minimaal de dubbele marktwaarde. Echt heel irritant.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_139525590
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 13:52 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ach, zo'n moeite is het niet, hoor. De meeste mailtjes gaan rechtstreeks de vuilnisbak in ;)

Inruilen is altijd een drama. Dan lever je er enorm op in. Over het algemeen kun je op MP best goed handelen. Je moet alleen door de idioten heen. Ben ik wel gewend. Heb jaren in oud speelgoed gehandeld en verzamelaars daarvan zijn de grootste zeikerds die er zijn. Kan dus wel een stootje hebben ;)
ik heb slechts 1 keer particulier verkocht, nog nooit van een particulier gekocht overigens.
Ik zou in ieder geval nooit thuis afspreken.

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 14:12 schreef Skv het volgende:

[..]

op Chrono vraagt iedereen minimaal de dubbele marktwaarde. Echt heel irritant.
Als ik de prijzen daar bekijk, zie ik geen gekke dingen, zeker omdat het bijna of handelaren of juweliers zijn.
Particulieren vragen in veel gevallen vaak teveel, omdat ze de prijs willen krijgen waarvoor een juwelier of handelaar hem zou kunnen verkopen. Als particulier moet je mikken op een prijs tussen de inruilwaarde en de prijs waarvoor een juwelier hem te koop zou gaan aanbieden.
pi_139533765
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 18:06 schreef Fisherman het volgende:

[..]

ik heb slechts 1 keer particulier verkocht, nog nooit van een particulier gekocht overigens.
Ik zou in ieder geval nooit thuis afspreken.

Dat sowieso niet. Dure dingen doe ik altijd in de kroeg op de hoek. Daarbij voldoe ik volledig aan het stereotype drager voor dit soort horloges; stoppelbaard, vrijwel kale kop en 100+ kilo. En ook zorg ik dat een nog wat groter maatje een tafeltje verderop zit. Qua veiligheid maak ik me dan ook weinig zorgen ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door IntensiveGary op 03-05-2014 21:53:50 ]
  zondag 4 mei 2014 @ 13:04:54 #277
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_139547003
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 13:52 schreef IntensiveGary het volgende:
en drama. Dan lever je er enorm op in. Over het algemeen kun je op MP best goed handelen. Je moet alleen door de idioten heen. Ben ik wel gewend. Heb jaren in oud speelgoed gehandeld en verzamelaars daarvan zijn de grootste zeikerds die er zijn. Kan dus wel een stootje h
Mijn ervaringen met inruil zijn zo slecht nog niet. Ligt ook een beetje aan de zaak en het feit of je horloge initieel daar vandaan komt. Zo heb ik een tijd terug bij inruil van mijn Breitling bij de ene handelaar ruim 500 euro meer gekregen, dan bij de handelaar waar ik nog nooit geweest was. En op een horloge met een waarde van <1500 is dat behoorlijk naar mijn mening.

Omtrent het thuis afspreken. Dat ligt een beetje aan het totaalplaatje. Zo ben ik bij Eriksd gezellig thuis geweest voor de Montblanc en ook ik zou menig user in dit topic zonder al te veel morren thuis uitnodigen voor zaken. Bij kopers via marktplaats zou ik daar dan weer minder happig op zijn.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_139547150
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 13:04 schreef x3ro het volgende:

[..]

Mijn ervaringen met inruil zijn zo slecht nog niet. Ligt ook een beetje aan de zaak en het feit of je horloge initieel daar vandaan komt. Zo heb ik een tijd terug bij inruil van mijn Breitling bij de ene handelaar ruim 500 euro meer gekregen, dan bij de handelaar waar ik nog nooit geweest was. En op een horloge met een waarde van <1500 is dat behoorlijk naar mijn mening.

Omtrent het thuis afspreken. Dat ligt een beetje aan het totaalplaatje. Zo ben ik bij Eriksd gezellig thuis geweest voor de Montblanc en ook ik zou menig user in dit topic zonder al te veel morren thuis uitnodigen voor zaken. Bij kopers via marktplaats zou ik daar dan weer minder happig op zijn.
Tja dat is dan ook anders hè, als ik naar je post historie kijk en het staat al op 13.000+ post, dan denk ik ook eerder dat je betrouwbaarder en serieuzer bent dan iemand van marktplaats waar je gewoon niks van af weet. Geldt dus ook op FOK als er zo'n knaapje komt met 2 posts achter zijn naam die wel even 2k wilt aftikken voor je horloge, dan zal ik dat weer minder serieus en veilig voelen.
pi_139547171
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 13:04 schreef x3ro het volgende:

[..]

Mijn ervaringen met inruil zijn zo slecht nog niet. Ligt ook een beetje aan de zaak en het feit of je horloge initieel daar vandaan komt. Zo heb ik een tijd terug bij inruil van mijn Breitling bij de ene handelaar ruim 500 euro meer gekregen, dan bij de handelaar waar ik nog nooit geweest was. En op een horloge met een waarde van <1500 is dat behoorlijk naar mijn mening.

Omtrent het thuis afspreken. Dat ligt een beetje aan het totaalplaatje. Zo ben ik bij Eriksd gezellig thuis geweest voor de Montblanc en ook ik zou menig user in dit topic zonder al te veel morren thuis uitnodigen voor zaken. Bij kopers via marktplaats zou ik daar dan weer minder happig op zijn.
Bij mij is dat precies andersom. Zuslief & zwager probeerden laatst een Breitling van anderhalf jaar oud in te ruilen op een Rolex. Nota bene bij de winkel waar ze hem vandaan had en de 'inruilwaarde' kwam amper uit boven de korting die ze zouden krijgen als ze contant zouden afrekenen. Lang verhaal kort: De Breit is nu haar daily beater ;) Verder ben ik zelf ook al een beetje wezen kijken en ik werd niet heel vrolijk van de geboden prijzen.

En ja, bij forumleden ben ik iets minder voorzichtig. Maar ook die ken ik - de meesten dan - niet persoonlijk en zou ik dus ook niet zomaar over de vloer halen.
  zondag 4 mei 2014 @ 13:20:07 #280
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_139547262
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 13:12 schreef DarkerThanBlack het volgende:
rder en serieuzer bent dan iemand van marktplaats waar je gewoon niks van af weet. Geldt dus ook op FOK als er zo'n knaapje komt met 2 posts achter zijn naam die
Die 13+k posts zeggen meer over mijn (overschot aan) vrije tijd, dan mijn betrouwbaarheid :+ Het is gewoon vaak dat je bij bepaalde users toch wel een idee of voorgevoel hebt. En dat is via een forum gewoon makkelijker dan via marktplaats.Bij marktplaats is het vaak deels op te maken uit de manier van mailcontact maar zelfs hierbij kom ik nog zaken tegen waarbij ik vraagtekens heb. Mensen die bijvoorbeeld ineens afhaken wanneer je een product op wil komen halen ipv het te laten versturen. Echter heb ik ook een aantal duurdere zaken succesvol via marktplaats gekocht/verkocht. Zo heb ik destijds mijn circuitauto via MP gekocht en heb ik iemand blij kunnen maken met mijn oude Nicolai downhill bike.

quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 13:14 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Bij mij is dat precies andersom. Zuslief & zwager probeerden laatst een Breitling van anderhalf jaar oud in te ruilen op een Rolex. Nota bene bij de winkel waar ze hem vandaan had en de 'inruilwaarde' kwam amper uit boven de korting die ze zouden krijgen als ze contant zouden afrekenen. Lang verhaal kort: De Breit is nu haar daily beater ;) Verder ben ik zelf ook al een beetje wezen kijken en ik werd niet heel vrolijk van de geboden prijzen.

En ja, bij forumleden ben ik iets minder voorzichtig. Maar ook die ken ik - de meesten dan - niet persoonlijk en zou ik dus ook niet zomaar over de vloer halen.
De marges op horloges in acht nemende en het feit dat je door wat extra's te doen heel ver kan komen met klanten, vind ik het enorm dom dat de betreffende handelaar zo zijn eigen ruiten in is aan het gooien. Zo komen de mensen echt niet bij je terug..
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_139547570
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 13:20 schreef x3ro het volgende:

De marges op horloges in acht nemende en het feit dat je door wat extra's te doen heel ver kan komen met klanten, vind ik het enorm dom dat de betreffende handelaar zo zijn eigen ruiten in is aan het gooien. Zo komen de mensen echt niet bij je terug..
Breitling - ik meen - Colt (de 'diagonale' glimmende band, blauwe wijzerplaat) van een maand of zestien, zeventien jong. Gekocht voor rond de 1800 euro. Zo uit m'n hoofd wilde hij er iets van 700 euro voor terug geven bij inruil op een Rolex. Die afschrijving was een tikkie té... Inderdaad niet handig, zou je denken. Blijkbaar heeft 'ie klanten genoeg ;-)
pi_139547791
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 13:37 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Breitling - ik meen - Colt (de 'diagonale' glimmende band, blauwe wijzerplaat) van een maand of zestien, zeventien jong. Gekocht voor rond de 1800 euro. Zo uit m'n hoofd wilde hij er iets van 700 euro voor terug geven bij inruil op een Rolex. Die afschrijving was een tikkie té... Inderdaad niet handig, zou je denken. Blijkbaar heeft 'ie klanten genoeg ;-)
Klinkt als een goede deal, voor de verkopende partij althans. Die heeft dan voor niets die Breitling terug gekregen plus een leuke marge op de Rolex.
pi_139553846
Of hij had gewoon geen zin in een gebruikt Breitling instappertje in z'n collectie :D
  maandag 5 mei 2014 @ 14:42:34 #284
243116 Skjelter
Helter Skelter
pi_139584028
Heeft iemand een idee welk merk/model het horloge op de volgende foto is: https://www.flickr.com/ph(...)in/pool-unclutterer/
Dat horloge is namelijk precies wat ik zoek!
pi_139591105
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 13:37 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Breitling - ik meen - Colt (de 'diagonale' glimmende band, blauwe wijzerplaat) van een maand of zestien, zeventien jong. Gekocht voor rond de 1800 euro. Zo uit m'n hoofd wilde hij er iets van 700 euro voor terug geven bij inruil op een Rolex. Die afschrijving was een tikkie té... Inderdaad niet handig, zou je denken. Blijkbaar heeft 'ie klanten genoeg ;-)
Lijkt mij op zich een normale inruilwaarde. Het is niet zon gewild model die colt. Ik neem aan dat het geen chronograaf was. Die leveren denk ik bij inruil wel iets meer op.
pi_139592684
Ik ben opzoek naar een horlogeband van leer met slangen/python patroon. Weet iemand een goede site waar ze deze bandjes verkopen?
  maandag 5 mei 2014 @ 20:06:05 #287
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_139594688
quote:
5s.gif Op maandag 5 mei 2014 14:42 schreef Skjelter het volgende:
Heeft iemand een idee welk merk/model het horloge op de volgende foto is: https://www.flickr.com/ph(...)in/pool-unclutterer/
Dat horloge is namelijk precies wat ik zoek!
Timex Style Originals Big Brown?
  maandag 5 mei 2014 @ 23:53:27 #288
67670 Skv
Cynist.
pi_139606195
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:24 schreef Astonmartin22 het volgende:
Ik ben opzoek naar een horlogeband van leer met slangen/python patroon. Weet iemand een goede site waar ze deze bandjes verkopen?
Site weet ik niet, maar Hirsch is goede kwaliteit.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_139610506
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 18:41 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Lijkt mij op zich een normale inruilwaarde. Het is niet zon gewild model die colt. Ik neem aan dat het geen chronograaf was. Die leveren denk ik bij inruil wel iets meer op.
Nee, da's geen normale inruilprijs. Als ik bij jou voor ruim 1800 euro een nieuw horloge koop en ik kom iets meer dan een jaar later 'm inruilen op een Rolex, dan is een afschrijving van bijna tweederde van de nieuwprijs ronduit schandalig. Zeker als je weet dat er sowieso al een honderdje of vijf, zes van de Rolex af kon. Per saldo gaf 'ie dus een honderdje of twee voor de Breitling.
pi_139610632
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 08:49 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Nee, da's geen normale inruilprijs. Als ik bij jou voor ruim 1800 euro een nieuw horloge koop en ik kom iets meer dan een jaar later 'm inruilen op een Rolex, dan is een afschrijving van bijna tweederde van de nieuwprijs ronduit schandalig. Zeker als je weet dat er sowieso al een honderdje of vijf, zes van de Rolex af kon. Per saldo gaf 'ie dus een honderdje of twee voor de Breitling.
Vergelijk het eens met een auto. Dan is het opeens heel normaal.
pi_139610690
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 08:59 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Vergelijk het eens met een auto. Dan is het opeens heel normaal.
Nee, ook niet.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 09:54:17 #292
243116 Skjelter
Helter Skelter
pi_139611625
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 20:06 schreef OEM het volgende:

[..]

Timex Style Originals Big Brown?
In ieder geval een Timex, bedankt!
pi_139616294
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:26 schreef 2dope het volgende:

[..]

Nog bedankt voor je advies Nega :)

[ afbeelding ]
Prachtig man! Mocht je ooit nog wat kleingeld over hebben, zet er dan een dikke zwarte pilotenband op!

pi_139622626
Iemand een laatste tip? Ik twijfel tussen een Hamilton Jazzmaster gent (H32411555) of een Khaki field (quartz of de handwinder) Op beiden kan ik een goede deal krijgen (218 euro ipv de adviesprijs van 300 euro)
pi_139624903
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:13 schreef bear87 het volgende:
Iemand een laatste tip? Ik twijfel tussen een Hamilton Jazzmaster gent (H32411555) of een Khaki field (quartz of de handwinder) Op beiden kan ik een goede deal krijgen (218 euro ipv de adviesprijs van 300 euro)
Poeh, beiden een leuk horloge. De field is wat meer casual. Wat draag je meer: spijkerbroek of pantalon? Als het binnen de mogelijkheden valt zou ik proberen ze beiden te kopen. Voor dat geld kun je je er geen buil aan vallen.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 17:31:52 #296
165912 Moe_Szyslak
Respect my authoritah!!!
pi_139625152
Kwestie van smaak maar ik zou kiezen voor de khaki field automatic :Y
PS3 Fat 320GB | PSN ID: Moe_Szyslak1987
Xbox 360 Elite | Gamertag: Moe Szyslak1987
pi_139626356
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 17:31 schreef Moe_Szyslak het volgende:
Kwestie van smaak maar ik zou kiezen voor de khaki field automatic :Y
Die is ook vet (330 euro) maar weer een tikje duurder (als ik er telkens een goede 100 euro bij blijf doen dan ken ik nog wel wat leuke horloges ;) ) en op een field watch vind ik het geheel matte ook wel leuk, de automatic heeft een glanzende bezel.
pi_139638323
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 09:02 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Nee, ook niet.
Ik heb ook weleens een Breitling ingeruild, was nieuw toen ook ongeveer 2200 en ook 1,5 jaar oud toen ik hem inruilde. Ik kreeg er toen 900 euro voor terug, vandaar dat ik het een normaal bedrag vind. Het was overigens een nieuw type superocean, niet het hele oude model. Een Colt is net zoals de superocean niet echt een goedlopend model en ook geen technisch hoogstandje met een eta 2824 erin.

Bij de vergelijking met een auto doelde ik meer op als je inruilt krijg je bij een auto van 1,5 ook minder dan de helft vaak. Als je geen inruil hebt, kan je ook een korting krijgen die je dan bij inruil niet krijgt natuurlijk. De korting wordt bij een auto ook niet opgeteld bij de inruil.

Maar om een lang verhaal kort te houden heeft je schoonzus er voor die paar honderd euro er zeker goed aan gedaan om hem gewoon te houden.
Hoewel ik de eta uitgeruste Breitlings niet zo bijzonder vind, blijven het toch wel leuke klokjes met een erg mooie afwerking.
pi_139664399
Graag jullie mening over de volgende klokjes







Ik ben van plan om een van deze klokjes te gaan aanschaffen. Mijn voorkeur ligt bij de Rolex (wel met een gladde ring maar die kon ik zo snel niet vinden) maar prijstechnisch is een ander aantrekkelijker.

Graag julile mening en alvast bedankt.
  woensdag 7 mei 2014 @ 18:45:42 #300
67670 Skv
Cynist.
pi_139668153
Ik vind die omega en rolex beiden prachtig. Tag kan me niet zo bekoren. Als je budget het aan kan zou ik voor de rolex gaan.

Hoewel, ik vind die date met cyclops ook niet echt wat. Dan toch de omega. :Y
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_139671944
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:45 schreef CamelNLD het volgende:
Graag jullie mening over de volgende klokjes

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik ben van plan om een van deze klokjes te gaan aanschaffen. Mijn voorkeur ligt bij de Rolex (wel met een gladde ring maar die kon ik zo snel niet vinden) maar prijstechnisch is een ander aantrekkelijker.

Graag julile mening en alvast bedankt.
De Aqua Terra is een prachtig horloge, maar ook een beetje under the radar. Als je er van houdt om je waar te laten zien dan zeker de DJII anders denk ik dat de AT beter past. De Tag heb ik niks mee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')