abonnement Unibet Coolblue
pi_138432374
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:56 schreef jvo91 het volgende:
Maar jammer door all het negatief geschreeuw wordt het inderdaad vrij off topic ;)
Volgens mij is het vrij on topic: de kern is niet solliciteren.
I feel kinda Locrian today
  woensdag 2 april 2014 @ 13:01:53 #27
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_138432443
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:51 schreef jvo91 het volgende:

[..]

Vind ik moeilijk om zo te typen, in het echt vertel je dat makkelijker. Maar vele kanten van het werk passen bij mij; ik ben actief, vind het fijn als ik een hulpverlener kan zijn, het denk werk achter het oplossen van problemen, de afwisseling je weet begin van de dag nooit wat je gaat doen. Ik heb een hekel aan 9 tot 5 daar wordt ik echt akelig van. Werken in een team. De vele diverse richtingen die je uit kan bij de politie spreekt me aan, en natuurlijk ook een beetje actie daar houd ik wel van!

Kan nog wel even door gaan, maargoed hoop dat er gewoon mensen zijn hier die in dezelfde situatie zitten en je gewoon daarover kan kletsen en niet mijn hele story hier open gooien ofso! Maar snap dat je het vraagt ;)
Met een hulpverlener zijn bedoel je dan boetes uitdelen? :')
Irene is bae <3
  woensdag 2 april 2014 @ 13:06:39 #28
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_138432598
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:59 schreef starla het volgende:

[..]

Volgens mij is het vrij on topic: de kern is niet solliciteren.
Mijn opzet was praten met mensen die in dezelfde situatie zitten als mij, en dus willen gaan solliciteren bij de politie en er eventueel ook al lang op wachten!
  woensdag 2 april 2014 @ 13:06:53 #29
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_138432607
quote:
10s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:01 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Met een hulpverlener zijn bedoel je dan boetes uitdelen? :')
ja ;)
  woensdag 2 april 2014 @ 13:11:30 #30
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_138432753
De politie is lang niet meer zo leuk als vroegah om bij te werken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 2 april 2014 @ 13:13:46 #31
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_138432819
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:56 schreef jvo91 het volgende:

Maar jammer door all het negatief geschreeuw wordt het inderdaad vrij off topic ;)
Ja, maar als je daar nu al moeite mee hebt...
Eenmaal bij de politie gaan dat soort zaken niet minder worden...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  woensdag 2 april 2014 @ 13:16:25 #32
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_138432907
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:13 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ja, maar als je daar nu al moeite mee hebt...
Eenmaal bij de politie gaan dat soort zaken niet minder worden...
Nogmaals, dat besef ik me zeker, maar voor die uitingen er van had ik dit topic niet geopend! Je mag je mening hebben over de politie, dat meen ik en vind het zeker jammer, maar als het je mening is dan is dat zo. Hoop dat niet iedereen hier met negatieve mening ook persoonlijks iets vervelend heeft meegemaakt maar het dwaalt hier nu beetje af, en eindigt wss in een discussie wat niet mijn bedoeling was...
  woensdag 2 april 2014 @ 13:23:02 #33
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_138433153
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:16 schreef jvo91 het volgende:

[..]

Nogmaals, dat besef ik me zeker, maar voor die uitingen er van had ik dit topic niet geopend! Je mag je mening hebben over de politie, dat meen ik en vind het zeker jammer, maar als het je mening is dan is dat zo. Hoop dat niet iedereen hier met negatieve mening ook persoonlijks iets vervelend heeft meegemaakt maar het dwaalt hier nu beetje af, en eindigt wss in een discussie wat niet mijn bedoeling was...
Ik denk dat het eerder harde feiten zijn, dan mijn mening..
Waarom denk je dat er maar heel weinig agenten zijn die er openbaar voor uit komen dat ze agent zijn in de prive sfeer.. (zoals hier op fok bijv..) Dat is ook de reden waarom dit soort topics altijd een beetje verzand...
Maar goed.. als jij bij de politie wil, moet je dat lekker doen... ik hou je niet tegen..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  woensdag 2 april 2014 @ 13:24:26 #34
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138433217
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:16 schreef jvo91 het volgende:

[..]

Hoop dat niet iedereen hier met negatieve mening ook persoonlijks iets vervelend heeft meegemaakt
De drie keer dat ik de politie nodig had in m'n hele leven heb ik niks aan ze gehad. Sterker nog: ik wilde vroeger zelf bij de politie maar na de eerste twee slechte ervaringen was ik er wel klaar mee.
  woensdag 2 april 2014 @ 13:28:19 #35
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_138433387
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:23 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ik denk dat het eerder harde feiten zijn, dan mijn mening..
Waarom denk je dat er maar heel weinig agenten zijn die er openbaar voor uit komen dat ze agent zijn in de prive sfeer.. (zoals hier op fok bijv..) Dat is ook de reden waarom dit soort topics altijd een beetje verzand...
Maar goed.. als jij bij de politie wil, moet je dat lekker doen... ik hou je niet tegen..
Veel mensen hebben een negatief beeld over de politie dat is zeker een feit ja, maar veel is denk vooral gebaseerd op persoonlijke ervaringen. En meen ik oprecht dat ik dat vervelend vind, maar goed dat zijn inderdaad discussie waardige punten maar was niet mijn bedoeling om hier nu te doen.
  woensdag 2 april 2014 @ 13:29:46 #36
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_138433448
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:24 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

De drie keer dat ik de politie nodig had in m'n hele leven heb ik niks aan ze gehad. Sterker nog: ik wilde vroeger zelf bij de politie maar na de eerste twee slechte ervaringen was ik er wel klaar mee.
Als je dan inderdaad maar doet waar je wel 100% achter staat.
  woensdag 2 april 2014 @ 13:33:27 #37
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_138433566
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:23 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ik denk dat het eerder harde feiten zijn, dan mijn mening..
Waarom denk je dat er maar heel weinig agenten zijn die er openbaar voor uit komen dat ze agent zijn in de prive sfeer.. (zoals hier op fok bijv..) Dat is ook de reden waarom dit soort topics altijd een beetje verzand...
Maar goed.. als jij bij de politie wil, moet je dat lekker doen... ik hou je niet tegen..
Trouwens er openbaar voor uit komen.. tja fok is idd openbaar maar nog niemand weet wie je bent dus ja niet echt van belang denk ik dan. In real life zal iemand die bij de politie zit niet ontkennen dat die er bij zit. Misschien tegen vreemde maar kan ik in komen, er gebeuren bij de politie idd andere dingen dan een dagje achter de kassa of op een accountant kantoor of wat dan ook.
  woensdag 2 april 2014 @ 13:59:40 #38
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_138434300
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:33 schreef jvo91 het volgende:

[..]

Trouwens er openbaar voor uit komen.. tja fok is idd openbaar maar nog niemand weet wie je bent dus ja niet echt van belang denk ik dan. In real life zal iemand die bij de politie zit niet ontkennen dat die er bij zit. Misschien tegen vreemde maar kan ik in komen, er gebeuren bij de politie idd andere dingen dan een dagje achter de kassa of op een accountant kantoor of wat dan ook.
Ook op bijv. een verjaardag in real life heb je het er liever niet over..omdat er elke keer weer hetzelfde van komt..

Verder snap je niet helemaal waar ik het over heb geloof ik.. ik heb het niet over mensen die je kwaad aankijken omdat "ze toch enkel bonnen uitschrijven" maar over de binnenkant van het politiewerk..

Dat bedoel ik met feiten...

Corruptie bijv.. er word altijd heel hard gebruld dat het er niet is, terwijl dat toch elke keer weer naar buiten komt... (en daarmee bedoel ik niet de irt affaire)
Typ voor de grap eens "politie" en "corruptie" op google... en dat zijn enkel de berichten die naar buiten komen...
Dan denk je: dat overkomt mij niet.. maar de verleidingen zijn te groot en je salaris te krap..

En dan heb ik het nog niet over doorgedraaide agenten die compleet ontspoord een uitbarsting met rampzalige gevolgen hebben...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  woensdag 2 april 2014 @ 14:34:21 #39
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_138435243
Het zou me kunnen overkomen maar met die gedachte ga ik niet een selectie in en ja ... eindeloze discussie ik denk er gewoon anders over. Logisch ook als ik weet dat dat me allemaal zou overkomen zou ik natuurlijk niet voor een baan bij de politie gaan. Ik snap je en ook wat je bedoelt met het inhoudelijk politie de feiten die je noemt. Je lult schreeuwt iig ook niet maar wat randoms over politie. Heb je bij de politie gezeten? Dat ga ik zelfs denken.

Maargoed nogmaals we zitten nu al in een discussie wat ik overigens niet erg vind. Hoor graag meer kanten van alles waar ik ook maar iets van kan opsteken. Maar ben in dit geval gewoon wel zeker van mij zaak. Maar waardeer je commentaar weet ook zeker dat dit soort zaken spelen.
  woensdag 2 april 2014 @ 15:20:18 #40
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_138436745
Nee hoor.. ik heb een eigen bedrijf...
Ik ben enkel een heel klein beetje crimewatcher... en lees wel eens wat boeken of rechtbankverslagen.. maar dan houd t wel op..
Ik vind het leuk om het spel tussen de overheid en de misdaad te volgen, en daarbij zie je vaak dat die twee niet zo heel ver uit elkaar liggen en er wel eens (half) overgevlogen word naar de andere kant.... Het lijntje tussen goed en slecht is heel dun..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  woensdag 2 april 2014 @ 17:01:46 #41
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_138440297
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:20 schreef Snowballed het volgende:
Nee hoor.. ik heb een eigen bedrijf...
Ik ben enkel een heel klein beetje crimewatcher... en lees wel eens wat boeken of rechtbankverslagen.. maar dan houd t wel op..
Ik vind het leuk om het spel tussen de overheid en de misdaad te volgen, en daarbij zie je vaak dat die twee niet zo heel ver uit elkaar liggen en er wel eens (half) overgevlogen word naar de andere kant.... Het lijntje tussen goed en slecht is heel dun..
Oke! Duidelijk en ook geloofwaardig. Hopelijk ga ik ook vooral veel van het positieve mee maken (al is veel bij dit vak in zekere zin negatief moord, drugs, criminaliteit etc) maar je snapt vast wel wat ik bedoel. En ja ieder beroep heeft wel iets natuurlijk. Niet dat ik corruptie etc acceptabel vind als zijnde negatieve kant van het vak.

Maargoed ik wil alsnog steeds morgen solliciteren haha en wens iedereen die dat ook gaat doen (wie weet lees je mee en reageer je niet ;)) veel succes!

En snowballed bedankt voor je ook zeker inhoudelijk reacties
pi_138441571
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:36 schreef jvo91 het volgende:
He fokkers,

Vraag me af of er nog meer mensen zijn die (al lang) wachten op vacatures bij de politie?
Wil jij aan de Politie'academie' een opleiding gaan volgen? Ik zal geen professionele politiemedewerker worden maar misschien word ik nog eens een vrijwillige agent nadat ik ben afgestudeerd indien ik het gevoel heb dat het voldoende nuttig is. Voor mijn professionele leven heb ik andere plannen.
Tip voor de selectie, bereid je vooral goed voor op de psychologische proeven aan het einde, dat is waar het sterkst wordt geselecteerd. Als je weet naar wat voor karaktereigenschappen en wat voor profiel ze op zoek zijn dan kan je daar je voordeel mee doen. Niet liegen maar wel een beetje sociaal wenselijk antwoorden. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138442842
Als je naar het salaris van onze politie kijkt dan moet het wel haast een roeping zijn. Succes met de sollicitatie, TS, die is best pittig ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 2 april 2014 @ 22:02:07 #44
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_138453053
Heb je dit altijd al willen doen?
Doe je dit gelijk vanuit je middelbare school of heb je eerst iets anders gedaan?

Hoop voor je dat je het haalt.
Succes!
  woensdag 2 april 2014 @ 23:07:40 #45
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_138456228
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:26 schreef Isabeau het volgende:
Als je naar het salaris van onze politie kijkt dan moet het wel haast een roeping zijn. Succes met de sollicitatie, TS, die is best pittig ^O^
Thanks! Ben het met je eens dat het een soort van roeping is in de zin van dat je niet zomaar besluit ohja laat ik maar politie worden..
  woensdag 2 april 2014 @ 23:10:22 #46
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_138456361
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:02 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Heb je dit altijd al willen doen?
Doe je dit gelijk vanuit je middelbare school of heb je eerst iets anders gedaan?

Hoop voor je dat je het haalt.
Succes!
Ja eigenlijk wel van jongs af aan. Maar ivm leeftijd (je moet 18 zijn) niet direct na middelbare school gestart. Achteraf ook alleen maar goed denk ik. Heb de hotelschool af gerond geweldige tijd gehad veel geleerd stages in buitenland etc. Dus ook waar vaak over wordt gesproken " levenservaring" is al wat groter dan wanneer je direct van de middelbare afkomt.
pi_138458405
quote:
17s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:23 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Of niet _O_
Het kan geen kwaad. Het is niet dat ze een modepopje is die voor een PR-campagne is gefotografeerd terwijl ze geen rechercheur is, zij is het toevallig ook echt. Dat gezegd hebbende, voor vrouwen ligt de lat flink wat lager om bij de politie binnen te geraken. https://www.kombijdepolitie.nl/Selectie/Pages/sporttest.aspx
Een meisje in de bloei van haar leven moet ongeveer dezelfde conditie hebben als een man van ongeveer 55 jaar oud. :D
We hebben nog een lange weg te gaan met de emancipatie. Persoonlijk vind ik het ook een belediging van de meisjes, het gaat hier immers niet om een toptijd maar om een haalbare tijd voor een middelmatig getrainde man. Leg de lat maar hoger voor de dames, dat halen ze wel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 2 april 2014 @ 23:59:21 #48
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_138458488
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het kan geen kwaad. Het is niet dat ze een modepopje is die voor een PR-campagne is gefotografeerd terwijl ze geen rechercheur is, zij is het toevallig ook echt. Dat gezegd hebbende, voor vrouwen ligt de lat flink wat lager om bij de politie binnen te geraken. https://www.kombijdepolitie.nl/Selectie/Pages/sporttest.aspx
Een meisje in de bloei van haar leven moet ongeveer dezelfde conditie hebben als een man van ongeveer 55 jaar oud. :D
We hebben nog een lange weg te gaan met de emancipatie. Persoonlijk vind ik het ook een belediging van de meisjes, het gaat hier immers niet om een toptijd maar om een haalbare tijd voor een middelmatig getrainde man. Leg de lat maar hoger voor de dames, dat halen ze wel.
Hoe weet je dat het echt is dan? bron?

Als mensen voorbij de sollicitatie zijn dan gaat het weer achteruit met de conditie hoor :')
Sommige agenten die je op straat ziet kunnen jou echt niet bijhouden.... :')
Irene is bae <3
pi_138458524
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:53 schreef jvo91 het volgende:

[..]

Ja die 20.000 zullen heus niet allemaal nu solliciteren maar zijn toch in iedergeval geintereseerd. Ben ook wel benieuwd naar het aantal dat ze nodig hebben, maar zodra het aantal sollicitaties binnen zijn wat ze nodig hebben gaat de vacature er ook direct weer af, van het internet!
Daar zitten ook veel kansloze sollicitanten tussen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138458795
quote:
11s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:59 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het echt is dan? bron?
Je weet nooit voor 100% zeker dat iets in de media echt is maar je mag in dit geval aannemen dat het echt is. Bekijk zelf de bron maar (link foto bekijken en googelen en je zal het snel vinden).

quote:
Als mensen voorbij de sollicitatie zijn dan gaat het weer achteruit met de conditie hoor :')
Dat hangt natuurlijk van de persoon af maar inderdaad is het slechts een voorwaarde om de opleiding met succes te volgen. Als het goed is dan zou de conditie tijdens de opleiding moeten verbeteren (is in België het geval dus dat zal hier vast ook wel zo zijn). Wat mij betreft moeten politiefunctionarissen een paar keer per jaar bewijzen dat hun conditie voldoende is en mogen ze anders alleen bureauwerk doen. Eis het en verreweg de meeste politiefunctionarissen zullen er wel voor zorgen dat ze het halen.
Als wordt gesteld dat die norm nodig is voor de mannen dan is die norm ook nodig voor de vrouwen. Niet alleen vind ik het oneerlijk t.o.v. de mannelijke sollicitanten die worden benadeeld, ook vind ik het een belediging voor de dames die wel hard werken.
Ik ken een aantal van die dames die het echt niet leuk zouden vinden dat ze een minder hoge norm hoeven te halen en daar zitten ook vrouwelijke dames tussen, dat gaat prima samen. :)

quote:
Sommige agenten die je op straat ziet kunnen jou echt niet bijhouden.... :')
Mijn conditie is beter dan die van verreweg de meeste poltiefunctionarissen (ik sport best veel) alleen ben ik van nature meer een duursporter dan een sprinter, dat werkt niet in mijn voordeel. ;)
Ken jij Mike & Molly? Zo extreem is het in Nederland gelukkig niet (in de USA ook niet maar er zitten wel nogal wat dikzakken tussen) maar dat kan toch niet? Een straatagent moet gewoon fit zijn, anders ben je niet geschikt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')