abonnement Unibet Coolblue
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 3 april 2014 @ 18:58:53 #77
74056 crew  ToT
pi_138478582
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 18:56 schreef Maria2.0 het volgende:
Als rechtgeaarde vrouwenliefhebber wil ik dat best doen hoor :D

Balen van die inschrijfkosten ToT maar wie weet wat er op je pad komt.

De uitslag van het gesprek vind ik zo zo. Ik had ergens gehoopt op een duidelijkere uitslag. Nu is het: Ja ik denk aan autisme maar je hebt ook ADHD trekken. Nou lees ik ook dat dat vaak samengaat. Ik denk dat ze willen gaan kijken wat overheerst. Ik baal er met name van omdat het nu allemaal nog langer gaat duren voor ik concreet aan de slag kan met dingen.
Tja ikzelf heb Asperger en ADD met hyperactieve kenmerken, maar van de Asperger heb ik wel echt het meeste last.

Overigens nu net weer bij een nieuwe woningstichting ingeschreven. :P
  donderdag 3 april 2014 @ 20:25:36 #78
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_138482065
Ik functioneerde blijkbaar ook te goed om echt overtuigd autisme te hebben ofzo. Maar ik heb mezelf gewoon in de loop der jaren een goed leefbaar patroon aangeleerd. Ik denk dat dat wat verwarring brengt. Ach, ik zie het allemaal wel weer.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_138482265
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 18:52 schreef Poesopstokje het volgende:
Wie geeft me een kusje? ;(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien beter aan de andere kant en niet op die pijnlijke plek? :*

[ Bericht 7% gewijzigd door Re op 04-04-2014 20:45:32 ]
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 3 april 2014 @ 22:06:09 #80
74056 crew  ToT
pi_138487092
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:25 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik functioneerde blijkbaar ook te goed om echt overtuigd autisme te hebben ofzo. Maar ik heb mezelf gewoon in de loop der jaren een goed leefbaar patroon aangeleerd. Ik denk dat dat wat verwarring brengt. Ach, ik zie het allemaal wel weer.
Tja te lang te goed functioneren, herkenbaar.
In 13 jaar 13 verschillende banen gehad omdat jer nergens een vaste baan kon krijgen --> "Oh, het is u dus langdurig gelukt om zelf aan het werk te blijven. Sorry, geen WaJong uitkering of re-integratieplannen daarvoor."
pi_138487400
quote:
2s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja te lang te goed functioneren, herkenbaar.
In 13 jaar 13 verschillende banen gehad omdat jer nergens een vaste baan kon krijgen --> "Oh, het is u dus langdurig gelukt om zelf aan het werk te blijven. Sorry, geen WaJong uitkering of re-integratieplannen daarvoor."
Herkenbaar :X

Vandaag ook zoiets, eigenlijk kunnen we je niet helpen om sociale contacten op te bouwen en vast te houden. Dat moet je zelf maar doen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 3 april 2014 @ 22:12:09 #82
74056 crew  ToT
pi_138487425
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:11 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Herkenbaar :X

Vandaag ook zoiets, eigenlijk kunnen we je niet helpen om sociale contacten op te bouwen en vast te houden. Dat moet je zelf maar doen.
:r Echt he!
pi_138487793
quote:
2s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:12 schreef ToT het volgende:

[..]

:r Echt he!
Ach ja leuk als je behandelaar dat tegen je zegt. Vooral ook handig omdat ik eigenlijk niemand heb die mij echt steunt/helpt. Wat ik als een paar keer heb aangegeven.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 3 april 2014 @ 22:20:39 #84
74056 crew  ToT
pi_138487840
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:19 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ach ja leuk als je behandelaar dat tegen je zegt. Vooral ook handig omdat ik eigenlijk niemand heb die mij echt steunt/helpt. Wat ik als een paar keer heb aangegeven.
Mijn begeleidster heb ik meer aan; die had het over dat stichting MEE ook specifieke contactavonden en sportdagen had voor mensen met ASS enzo. :)
pi_138487926
quote:
2s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:20 schreef ToT het volgende:

[..]

Mijn begeleidster heb ik meer aan; die had het over dat stichting MEE ook specifieke contactavonden en sportdagen had voor mensen met ASS enzo. :)
Ik moet eens kijken wat ik nu eigenlijk wil en hoe ik dat ga bereiken
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_138490980
Foto verwijderd, genoeg aandacht gekregen O+

Misschien was het handig geweest om even een ''no quote'' er bij te zetten :') Zouden jullie de foto uit de quotes willen halen? ;) :*
  vrijdag 4 april 2014 @ 12:13:46 #87
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_138500793
Nou ja het is leuk om te horen dat je goed functioneert en een leuke vrouw bent maar ik functioneer moeizaam en ben vaak helemaal niet zo leuk. Dat uurtje dat ik daar zit ga ik mezelf niet tegen mijn hoofd slaan of wegduiken voor geluid natuurlijk, dus ik begrijp ergens wel waarom er dan gedacht wordt dat het wel okee gaat. Ik kan prima normaal overkomen :')
Ik zit er echter niet voor niets. De voorzichtige wijze waarmee zaken worden geformuleerd vond ik wel hilarisch. 'Is op haar hoede met het inschatten van sociale situaties' op de vraag: als een groepje staat te praten, weet je dan of het over leuke of verdrietige zaken gaat? En mijn antwoord: als ze lachen zijn ze blij en als ze huilen verdrietig. Voor de rest heb ik geen idee :P
L'Enfer, c'est les autres.
  vrijdag 4 april 2014 @ 12:59:20 #88
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_138502377
Ik zie hier meer mensen die last hebben van overprikkeling.

Hoe gaan jullie daar mee om?

Klein voorbeeld ik woon in een typische nederlandse jaren '50 wijk, gezellige buurt waar veel mensen buiten zitten als het mooi weer is. En die kakofonie van geluiden die trek ik niet, kan dan wel met oordopjes buiten gaan zitten maar dat is dan niet handig als je bezoek hebt...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 4 april 2014 @ 13:05:50 #89
74056 crew  ToT
pi_138502619
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 12:13 schreef Maria2.0 het volgende:
Nou ja het is leuk om te horen dat je goed functioneert en een leuke vrouw bent maar ik functioneer moeizaam en ben vaak helemaal niet zo leuk. Dat uurtje dat ik daar zit ga ik mezelf niet tegen mijn hoofd slaan of wegduiken voor geluid natuurlijk, dus ik begrijp ergens wel waarom er dan gedacht wordt dat het wel okee gaat. Ik kan prima normaal overkomen :')
Ik zit er echter niet voor niets. De voorzichtige wijze waarmee zaken worden geformuleerd vond ik wel hilarisch. 'Is op haar hoede met het inschatten van sociale situaties' op de vraag: als een groepje staat te praten, weet je dan of het over leuke of verdrietige zaken gaat? En mijn antwoord: als ze lachen zijn ze blij en als ze huilen verdrietig. Voor de rest heb ik geen idee :P
_O- :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 12:59 schreef Klonk het volgende:
Ik zie hier meer mensen die last hebben van overprikkeling.

Hoe gaan jullie daar mee om?

Klein voorbeeld ik woon in een typische nederlandse jaren '50 wijk, gezellige buurt waar veel mensen buiten zitten als het mooi weer is. En die kakofonie van geluiden die trek ik niet, kan dan wel met oordopjes buiten gaan zitten maar dat is dan niet handig als je bezoek hebt...
Ja moeilijk, het ligt er heel sterk aan hoe ik in mijn vel zit en wat de situatie is.
Drukke supermarkt: me sterk concentreren op de producten in de schappen, proberen mijn spierspanning niet te hoog op te laten lopen, en "zone out" te proberen; mijn bewustzijn van mijn directe omgeving proberen te verlagen.

Verder zo veel mogelijk geluid proberen te ontlopen of te overstemmen met muziek, monotoon geluid van ventilator of wat dan ook. Muziek trek ik echter soms erg moeilijk als ik erg overprikkeld ben.
Mijn gevoelens ventileren naar anderen helpt vaak wel aardig. Soms een Oxazepammetje en/of whisky.
  vrijdag 4 april 2014 @ 20:52:34 #90
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_138517745
Soms dwing ik mezelf, als ik bezoek heb dan móet ik. Ben ik erna kapot maar over het algemeen gaat het wel goed. Onze buurt is niet zo druk. Supermarkten, tja. Daar ren ik in een halve blinde paniek doorheen, reken af en ren naar buiten. Verjaardagen waar kinderen zijn vermijd ik.
Ik ben gewoon heel erg veel op mezelf, ook amper bezoek, en dat scheelt. Daardoor kan ik andere situaties wat beter aan. Ik ben meer 'opgeladen' daardoor.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_138520636
Maria, ze moeten dus nog even puzzelen op hoe het etiketje eruit moet zien... succes met afwachten :*
Herkenbaar trouwens wel, dat je jezelf al zoveel trucs hebt eigen gemaakt...
Ik merk wel dat nu ik een diagnose heb, ik wel veel meer merk wat er eigenlijk gebeurd, waardoor het eigenlijk wel lijkt alsof het alleen maar erger wordt, maar ik vermoed dat dat ook is dat ik nu zie en weet wat er gebeurd.

TOT gewoon even een knuffel :*

Poesopstok, niet gezien, maar klinkt auw :*

Vandaag geen tijd gehad om stil te staan bij wat dan ook. Vanmorgen tandarts, daarna vrijwilligerswerk, kind ophalen thuis en naar sportclubje, wachten en weer naar huis. Andere kind wegbrengen naar sportclubje, wachten en weer ophalen. Cavia hok schoonmaken, eten, kinderen naar bed. Lijst invullen voor intake van de jongste en toen was er nog een uurtje over voor ik eigenlijk mn bed in zou moeten (althans, als ik genoeg wil slapen). Race tegen de klok en dat moet anders. Ik denk dat ik de Cavia's op een andere dag zou moeten doen... (dat wordt omschakelen...). Wellicht dat papa ook een van de kinderen weg kan brengen en halen.
Ik heb zelfs gedacht dat ik misschien maar moet stoppen met het vrijwilligerswerk, maar dat wil ik eigenlijk ook niet... (ook een beetje uit plichtsbesef moet ik toegeven) n ergens voegt het ook echt wel wat toe.

Van de week mn therapie afgezegd omdat ik met een kind zat wat nergens kon spelen en wat ik niet mee wilde nemen, omdat het me allemaal zo hoog zat dat ik daar niet wilde gaan janken met kind erbij, volgende week wel heen, onder schooltijd gelukkig.
Volgende week lijkt een vrij rustige week, het is ook niet dat ik het enorm druk heb ofzo. Ja, voor mezelf voelt het zo, maar het is niet daadwerkelijk zo. Ik wil teveel en kom tot weinig.
Wel op het programma om volgende week met mn begeleider te beslissen of we nog verder gaan, we hebben beiden het idee dat het weinig toevoegd, maar ik denk dat het meer aan haar manier van begeleiden ligt, dan aan dat er niet wat nodig is (getuige het stressgehalte op dit moment). Ik zie gewoon niet goed waar ik mezelf nog kan ontlasten verder... Er zijn vast mogelijkheden hoor, is ook eigenwijsheid waarschijnlijk.
Een weekend zeilen dat zou wel voor een hoop minder stress kunnen zorgen, maar ik zie het weggaan van huis even niet zitten (controledingetje, maar wellicht laat ik dat wel makkelijker los als de stress ook minder is). Waar te beginnen dus. Ooit was de afspraak dat ik 1 a 2 keer per jaar zo'n weekend zou doen, maar ik gun het mezelf niet meer...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_138523792
Wow Nijntje.. heftig allemaal..
Ik zei het al eerder; kun je de vrijwilligersdingen niet een tijdje opzij schuiven? Als ik het zo hoor is dat wel nodig, je vliegt jezelf voorbij..
En dat weekendje zeilen klinkt ook goed. Je bent méér dan alleen rennenhollenvliegen-mama hè.. Waarom gun je het jezelf niet?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 4 april 2014 @ 22:50:47 #93
74056 crew  ToT
pi_138523832
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 21:47 schreef Nijna het volgende:

TOT gewoon even een knuffel :*

:@ Woei!
  vrijdag 4 april 2014 @ 22:55:18 #94
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_138524030
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 12:59 schreef Klonk het volgende:
Ik zie hier meer mensen die last hebben van overprikkeling.

Hoe gaan jullie daar mee om?

Klein voorbeeld ik woon in een typische nederlandse jaren '50 wijk, gezellige buurt waar veel mensen buiten zitten als het mooi weer is. En die kakofonie van geluiden die trek ik niet, kan dan wel met oordopjes buiten gaan zitten maar dat is dan niet handig als je bezoek hebt...
Beetje last van. Dat er een paar kinderen spelen, boeit me niet zoveel.

Ik heb regelmatig oordopjes in. De onderburen hebben een kudtklok, zo'n bimbamklok. Rond kerst lag die er 10 dagen uit, maar jammer genoeg was dat ding niet kapot.

Sinds ik weet dat buren een veel stillere woning hebben, heb ik meer wel last van die geluiden (ook contactgeluiden van bovenburen). Het zit hem bij mij blijkbaar tussen de oren.

Verder kijk ik soms naar beneden of naar mijn telefoon als er te veel mensen om me heen zijn.
pi_138524031
Ik herken me gelukkig niet in jullie overprikkeling ervaringen :@
Ik heb een vrij strak ritme wat ik mijn zoon ook doorvoer. Zolang ik alle controle kan houden gaat het prima. Het niet hebben van werk en alles wat daar bij komt kijken helpt ook wel mee :@
  zaterdag 5 april 2014 @ 07:06:29 #96
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_138531864
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 22:55 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik herken me gelukkig niet in jullie overprikkeling ervaringen :@
Ik heb een vrij strak ritme wat ik mijn zoon ook doorvoer. Zolang ik alle controle kan houden gaat het prima. Het niet hebben van werk en alles wat daar bij komt kijken helpt ook wel mee :@
Werk helpt mij juist ontzettend, ik kan dan even de 'herrie' thuis ontvluchten. Ik werk als chauffeur en breng mensen met een verstandelijke beperking van en naar hun werk en woonplek.

Is af en toe best confronterend maar het helpt me wel op alles te relativeren zeker als je bedenkt dat een van mijn passagiers iemand van mijn leeftijd is die het thuis niet meer kon redden en nu begeleid woont en dat is verder een heel gewoon iemand, aardig maar wel een heleboel dingen doet zoals ik die ook doe, dan besef ik me heel erg dat ik verrotte veel mazzel heb met mijn vriendin en directe familie. Ik roep voor de gein wel eens dat is niet mijn vriendin maar mijn pb-er :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 5 april 2014 @ 09:41:36 #97
74056 crew  ToT
pi_138532775
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 07:06 schreef Klonk het volgende:

[..]

Werk helpt mij juist ontzettend, ik kan dan even de 'herrie' thuis ontvluchten. Ik werk als chauffeur en breng mensen met een verstandelijke beperking van en naar hun werk en woonplek.

Is af en toe best confronterend maar het helpt me wel op alles te relativeren zeker als je bedenkt dat een van mijn passagiers iemand van mijn leeftijd is die het thuis niet meer kon redden en nu begeleid woont en dat is verder een heel gewoon iemand, aardig maar wel een heleboel dingen doet zoals ik die ook doe, dan besef ik me heel erg dat ik verrotte veel mazzel heb met mijn vriendin en directe familie. Ik roep voor de gein wel eens dat is niet mijn vriendin maar mijn pb-er :P
Werken helpt mij ook enorm! :Y ......naar de klote! :')
In m'n eentje thuis kan ik me al helemaal over de toeren jagen. Kun je nagaan als ik in een drukke omgeving zit met allemaal ontevreden zeikerds die van alles van me moeten hebben en continu kritiek hebben! :')

Maar lijkt me op zich ook wel weer mooi werk wat jij doet! :Y
  zaterdag 5 april 2014 @ 10:05:27 #98
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_138533060
Werk hou ik wel aardig vol maar ik zal nooit meer (tenzij het echt noodzakelijk is) 40 uur gaan werken. 32 zou al prima zijn, dat geeft me meer ademruimte. Heb jarenlang 40 uur gewerkt en dat vergde toch wel erg veel.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_138534103
Eigenlijk nooit last van overprikkeling. Maar ik ben wel vaak geen fut meer om wat te doen na een dag werken
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_138538144
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 11:17 schreef tijnbrein het volgende:
Eigenlijk nooit last van overprikkeling. Maar ik ben wel vaak geen fut meer om wat te doen na een dag werken
Dit. Vooral in de zomer, was t 5 uur uit bed, 7 uur beginnen met werken en half 5 klaar, en was ik tegen half 6 thuis. Dan een half uurtje uitrusten, en daarna beginnen met het boodschappen doen en eten maken (heb een kleine koelkast/vriezertje).
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 5 april 2014 @ 18:52:28 #101
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_138544320
Na een dag overvol prikkels wil ik soms stilte. En soms muziek. Dus ik gooi er even iets heel tofs in O+
L'Enfer, c'est les autres.
pi_138544369
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 18:52 schreef Maria2.0 het volgende:
Na een dag overvol prikkels wil ik soms stilte. En soms muziek. Dus ik gooi er even iets heel tofs in O+
Zou jij naar een concert kunnen gaan van Rammstein of geeft dat te veel prikkels?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zaterdag 5 april 2014 @ 18:56:09 #103
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_138544437
Absoluut niet. Ik zou huilend na 2 minuten naar buiten rennen geloof ik.
Wel erg jammer. Ik ben inmiddels al 14 jaar erg gecharmeerd van Green Day en een concert staat wel op mijn bucketlist maar not going to happen...
L'Enfer, c'est les autres.
pi_138544486
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 18:56 schreef Maria2.0 het volgende:
Absoluut niet. Ik zou huilend na 2 minuten naar buiten rennen geloof ik.
Wel erg jammer. Ik ben inmiddels al 14 jaar erg gecharmeerd van Green Day en een concert staat wel op mijn bucketlist maar not going to happen...
Ik ben ook nog nooit naar een concert geweest, hoe graag ik het ook wil.

Ik ging al knock-out bij een half vol zaaltje bij Blof :@ :')
pi_138544877
Ik ga dus regelmatig naar concerten en festivals toe. Ik heb weinig last van prikkels, drukte en geluid, etc
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_138544986
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:09 schreef tijnbrein het volgende:
Ik ga dus regelmatig naar concerten en festivals toe. Ik heb weinig last van prikkels, drukte en geluid, etc
Dat is een van de plekken waar ik dus niet kan komen. Té veel prikkels, té hard geluid, té veel mensen..

Supermarkten, winkels, thuis, buren etc nergens geen last van.
pi_138545165
Ik ben dan ook een autist light :P ik kan prima functioneren helaas op sociaal gebied niet
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_138545178
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:17 schreef tijnbrein het volgende:
Ik ben dan ook een autist light :P ik kan prima functioneren helaas op sociaal gebied niet
:D Autist light :D
You made my day.
  zaterdag 5 april 2014 @ 19:30:27 #109
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_138545693
Haha! Nou dat snap ik om andere redenen dan wel weer :P
Ik vind het inderdaad erg jammer. Ik heb erg veel bands die ik leuk vind maar sowieso is dat allemaal wat drukkere muziek en het publiek is vaak ook vrij uitbundig bij concerten dus ik ga het niet eens proberen.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_138545893
heuj aangenomen voor informatica *O*
krijg alleen nog wel een extra gesprekje met studieloopbaandecaan over mijn pdd-nos en het plannen
pi_138545940
Ik heb nergens last van bij een druk concert of een drukke ruimte als ik weet dat t druk word, anders vind ik t ook de eerste 10 min niet heel erg prettig.
pi_138545993
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:30 schreef Maria2.0 het volgende:
Haha! Nou dat snap ik om andere redenen dan wel weer :P
Ik vind het inderdaad erg jammer. Ik heb erg veel bands die ik leuk vind maar sowieso is dat allemaal wat drukkere muziek en het publiek is vaak ook vrij uitbundig bij concerten dus ik ga het niet eens proberen.
Wel jammer dat je dingen niet kan doen door je "beperking"
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_138546548
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:35 schreef badschaap het volgende:
heuj aangenomen voor informatica *O*
krijg alleen nog wel een extra gesprekje met studieloopbaandecaan over mijn pdd-nos en het plannen
Gefeliciteerd *O*

Krijg je ook hulp of begeleiding? Of gaat dat gesprek daar over?
pi_138546586
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:50 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O*

Krijg je ook hulp of begeleiding? Of gaat dat gesprek daar over?
nee wat de mogelijkheden zijn en of ik extra begeleiding nodig heb.
Antwoord is nee, alleen met plannen is extra hulp ofzo wel handig
  zaterdag 5 april 2014 @ 20:00:01 #115
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_138547056
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:37 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Wel jammer dat je dingen niet kan doen door je "beperking"
Ach, het gaat enkel om concerten, voor de rest doe ik alles wel gewoon. Ja behalve stappen maar daar hou ik toch niet zo van. Overigens; gooi een paar wijntjes in me en dan trek ik alles veel beter :')
L'Enfer, c'est les autres.
pi_138547114
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:00 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Ach, het gaat enkel om concerten, voor de rest doe ik alles wel gewoon. Ja behalve stappen maar daar hou ik toch niet zo van. Overigens; gooi een paar wijntjes in me en dan trek ik alles veel beter :')
Dus met genoeg wijn op zou een concert ook wel lukken? :P
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zaterdag 5 april 2014 @ 20:12:12 #117
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_138547647
Hahaha ik weet het niet. Wel een experiment op zich. FOK! meet bij Rammstein dan maar? :D

Badschaap, wat fijn! En fijn dat je mogelijkheden hebt tot extra begeleiding met plannen.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_138548348
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:17 schreef tijnbrein het volgende:
Ik ben dan ook een autist light :P ik kan prima functioneren helaas op sociaal gebied niet
Hier hetzelfde.
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 5 april 2014 @ 20:34:23 #119
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_138548727
Ik functioneer beter op sociaal gebied dan in combinatie met overprikkeling geloof ik. Ik heb in elk geval een aantal mensen om me heen die me daadwerkelijk leuk vinden en grappig. Ben geloof ik ook wel echt een grappige bijdrage aan een gezelschap. Al zeg ik het zelf.
Het kost me wel heel veel moeite maar het loopt wel redelijk.

Nou ja, als ik toch geen autisme blijk te hebben blijf ik toch plakken hier. Vind het veel te gezellig :)
L'Enfer, c'est les autres.
pi_138548854
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:34 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik functioneer beter op sociaal gebied dan in combinatie met overprikkeling geloof ik. Ik heb in elk geval een aantal mensen om me heen die me daadwerkelijk leuk vinden en grappig. Ben geloof ik ook wel echt een grappige bijdrage aan een gezelschap. Al zeg ik het zelf.
Het kost me wel heel veel moeite maar het loopt wel redelijk.

Nou ja, als ik toch geen autisme blijk te hebben blijf ik toch plakken hier. Vind het veel te gezellig :)
Dat kon ik hebben gezegd O+ Mooi verwoord, heel herkenbaar :)
pi_138548936
Vandaag een date gehad. We zijn naar de dierentuin geweest. Het was leuk, maar ik weet nu niet echt of ze mij wel aardig of meer. En toenadering zoeken dus knuffel, zoen, etc durf ik niet zo goed omdat ik niet weet hoe het moet. En zij doet het ook niet
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_138549001
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:34 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik functioneer beter op sociaal gebied dan in combinatie met overprikkeling geloof ik. Ik heb in elk geval een aantal mensen om me heen die me daadwerkelijk leuk vinden en grappig. Ben geloof ik ook wel echt een grappige bijdrage aan een gezelschap. Al zeg ik het zelf.
Het kost me wel heel veel moeite maar het loopt wel redelijk.

Nou ja, als ik toch geen autisme blijk te hebben blijf ik toch plakken hier. Vind het veel te gezellig :)
Mensen zonder autisme zijn ook welkom hier, het is geen enge sekte ofzo hier. Het is ook goed dat andere hier meelezen en reageren.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zaterdag 5 april 2014 @ 20:42:25 #123
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_138549103
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:38 schreef tijnbrein het volgende:
Vandaag een date gehad. We zijn naar de dierentuin geweest. Het was leuk, maar ik weet nu niet echt of ze mij wel aardig of meer. En toenadering zoeken dus knuffel, zoen, etc durf ik niet zo goed omdat ik niet weet hoe het moet. En zij doet het ook niet
Ik zou het direct vragen. Qua zoenen ook trouwens. Wel fijn dat het leuk was!
L'Enfer, c'est les autres.
  zaterdag 5 april 2014 @ 20:45:31 #124
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_138549252
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:27 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Hier hetzelfde.
Jouw avatar blijft zo misleidend he? Op basis van Jabba the Hut daar dacht ik altijd (vraag me niet waarom, gekke associatie) dat je veel minder aantrekkelijk was. Maar je bent verdorie een hapje!
Even een zijsprong hoor. Sorry. Dat doen de Dire Straits met je blijkbaar :')
L'Enfer, c'est les autres.
pi_138550107
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:45 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Jouw avatar blijft zo misleidend he? Op basis van Jabba the Hut daar dacht ik altijd (vraag me niet waarom, gekke associatie) dat je veel minder aantrekkelijk was. Maar je bent verdorie een hapje!
Even een zijsprong hoor. Sorry. Dat doen de Dire Straits met je blijkbaar :')
Woeiii :D Jullie ook maar op Fok!date..
pi_138550655
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:42 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Ik zou het direct vragen. Qua zoenen ook trouwens. Wel fijn dat het leuk was!
Goed idee :) Alleen hoe pak je zoiets goed aan
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zaterdag 5 april 2014 @ 21:18:55 #127
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_138550769
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:16 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Goed idee :) Alleen hoe pak je zoiets goed aan
Aangeven dat je haar erg leuk vindt maar dat je niet zo goed weet of dat wederzijds is. En als dat zo is óf hoppeta zoenen óf nochalant vragen of je haar mag zoenen.
Ik vond dat heel lief, als dat werd gevraagd O+
Ik neem overigens meestal initiatief maar ben van tevoren wel heel erg miss obvious. Giechelen enzo, heel kansloos :') Maar ik vind het zelf altijd heel handig als iets onduidelijk is dat het dan uitgesproken wordt.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_138551323
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:18 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Aangeven dat je haar erg leuk vindt maar dat je niet zo goed weet of dat wederzijds is. En als dat zo is óf hoppeta zoenen óf nochalant vragen of je haar mag zoenen.
Ik vond dat heel lief, als dat werd gevraagd O+
Ik neem overigens meestal initiatief maar ben van tevoren wel heel erg miss obvious. Giechelen enzo, heel kansloos :') Maar ik vind het zelf altijd heel handig als iets onduidelijk is dat het dan uitgesproken wordt.
Wat ik van haar vind weet ik eigenlijk ook niet zo goed :@
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zaterdag 5 april 2014 @ 21:33:51 #129
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_138551376
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:32 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Wat ik van haar vind weet ik eigenlijk ook niet zo goed :@
Oh :D
L'Enfer, c'est les autres.
pi_138554323
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 22:49 schreef Poesopstokje het volgende:
Wow Nijntje.. heftig allemaal..
Ik zei het al eerder; kun je de vrijwilligersdingen niet een tijdje opzij schuiven? Als ik het zo hoor is dat wel nodig, je vliegt jezelf voorbij..
En dat weekendje zeilen klinkt ook goed. Je bent méér dan alleen rennenhollenvliegen-mama hè.. Waarom gun je het jezelf niet?
Het lastige is dat ik op zich die dingen ook wel graag doe. Tenminste de dingen op school (halve ochtend en dan niet eens wekelijks) zijn gewoon leuk. Dan leer ik de kinderen bij mijn kinderen in de klas wat beter kennen en dat is prettig.

Misschien nadenken over de bieb...
Voordelen:
* leuk om te doen (maar op momenten dat ik het minder vind denk ik: ik vond het toch leuk, dus nu ook, net alsof ik het dan niet minder leuk kan/mag vinden...)
* even weg uit huis (maar het is op het moment ook wel een beetje moeten)

Nadelen:
* mede-vrijwilligster op het moment is het type zure oude vrijster. Overal commentaar op en alles beter weten, dat is wel jammer, maar vaak gaat zij boeken opruimen en ben ik de binnenkomende boeken aan het sorteren (heerlijk het rijk voor mij alleen ;)
* ik ben een groot deel van de vrijdagochtend kwijt, de dag waarop mn man vrij is en ik dus eigenlijk even zonder op de tijd te letten wat dingen zou kunnen doen die ik anders ergens tussen moet zien te proppen.

En heel voorzichtigjes begint mn weegschaaltje wat te wiebelen nu ik dat laatste nadeel opschrijf.
Misschien maar eens overleggen of ik een paar weken pauze kan inlassen om te kijken of ik die stress daar mede wat mee kan verminderen. En daarna bekijken of ik het weer ga oppakken.

Qua zeilen, waarom gun ik het mezelf niet... Tja, ik ben er niet zo gerust op dat het allemaal wel voor elkaar komt thuis (ja suf, ik weet het want het komt echt wel goed), de kosten... (kan het wel missen, maar koop dan liever iets voor de kinderen). Allerstomste reden (heel zeurverhaal dus misschien beter maar overslaan):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe dan ook, ik moet wel iets doen, want rennen heeft geen zin, dat zou ik inmiddels moeten weten... Straks zit ik weer een tijd in de kliniek omdat ik ben omgevallen en dat moeten we eigenlijk zien te voorkomen...

Sorry voor mn ge-emmer.
Vandaag redelijke dag, morgen niks op het programma en ik hoef niet te koken :). Kijken of ik nog wat energie kan bijtanken voor de komende week.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_138556636
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:34 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik functioneer beter op sociaal gebied dan in combinatie met overprikkeling geloof ik. Ik heb in elk geval een aantal mensen om me heen die me daadwerkelijk leuk vinden en grappig. Ben geloof ik ook wel echt een grappige bijdrage aan een gezelschap. Al zeg ik het zelf.
Het kost me wel heel veel moeite maar het loopt wel redelijk.

Nou ja, als ik toch geen autisme blijk te hebben blijf ik toch plakken hier. Vind het veel te gezellig :)
Dit heb ik ook. Bij overprikkeling, bij bijvoorbeeld tien personen in een ruimte klap ik grotendeels dicht doordat het me allemaal teveel energie kost. Een persoon of drie, vier bij me in de buurt is perfect voor me en dan kan kom ik sociaal het best uit de verf.

Ik weet niet of ik autistisch ben (waarschijnlijk een light variant) maar ik ben nu bezig met een diagnose laten stellen. Ik heb een paar vraagjes aan jullie:

Zijn er behandelingen die helpen omgaan met autisme en werken die ook?

Ik studeer geneeskunde. Als het autisme blijkt te zijn kan ik die opleiding beter laten vallen of niet?
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  zondag 6 april 2014 @ 10:40:23 #132
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_138562395
Wat betreft de laatste vraag: waarom? Tenzij je echt keihard tegen zaken aanloopt zou ik gewoon doorgaan.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_138562455
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:48 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

Dit heb ik ook. Bij overprikkeling, bij bijvoorbeeld tien personen in een ruimte klap ik grotendeels dicht doordat het me allemaal teveel energie kost. Een persoon of drie, vier bij me in de buurt is perfect voor me en dan kan kom ik sociaal het best uit de verf.

Ik weet niet of ik autistisch ben (waarschijnlijk een light variant) maar ik ben nu bezig met een diagnose laten stellen. Ik heb een paar vraagjes aan jullie:

Zijn er behandelingen die helpen omgaan met autisme en werken die ook?

Ik studeer geneeskunde. Als het autisme blijkt te zijn kan ik die opleiding beter laten vallen of niet?
Behandeling: er bestaat oa psycho educatie, meer leren over autisme en handvatten krijgen vaak. Dat kan wel werken ja.

Hoe gaat het nu met de opleiding? Als dat goed gaat, waarom dan stoppen? Ik bedoel, etiketje of niet, het gaat zoals het gaat. Als jij het aankan, waarom dan niet...

Wat maakt dat je bent begonnen aan dat diagnose traject?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_138563589
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 10:44 schreef Nijna het volgende:

[..]

Behandeling: er bestaat oa psycho educatie, meer leren over autisme en handvatten krijgen vaak. Dat kan wel werken ja.

Hoe gaat het nu met de opleiding? Als dat goed gaat, waarom dan stoppen? Ik bedoel, etiketje of niet, het gaat zoals het gaat. Als jij het aankan, waarom dan niet...

Wat maakt dat je bent begonnen aan dat diagnose traject?
Dat ik me vrijwel nooit op mijn gemak voel bij anderen. Er zit altijd wel een rem. En dat grote groepen zoals ik eerder zei lastig voor me zijn. Hierdoor vind ik nergens aansluiting op de uni en bij verenigingen. Sinds mijn achttiende heb ik mezelf hierin sterk verbeterd maar nu lukt het niet meer verder en gaat het eerder achteruit dan vooruit. Mezelf op mijn gemak voelen kost een lange tijd en het gebeurt nooit als ik me niet geaccepteerd voel. En als ik gespannen overkom, wordt ik juist minder geaccepteerd.

Wat betreft mijn opleiding: waar ik tegenaan loop is zenuwachtig worden bij normale dingen, zoals een bloeddrukmeter omdoen bij iemand en het is natuurlijk niet handig om je bij patiënten ook gespannen te voelen.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_138568320
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:45 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Jouw avatar blijft zo misleidend he? Op basis van Jabba the Hut daar dacht ik altijd (vraag me niet waarom, gekke associatie) dat je veel minder aantrekkelijk was. Maar je bent verdorie een hapje!
Even een zijsprong hoor. Sorry. Dat doen de Dire Straits met je blijkbaar :')
:D

Bedankt :P
Children of the night. What music they make.
pi_138569684
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 11:40 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

Dat ik me vrijwel nooit op mijn gemak voel bij anderen. Er zit altijd wel een rem. En dat grote groepen zoals ik eerder zei lastig voor me zijn. Hierdoor vind ik nergens aansluiting op de uni en bij verenigingen. Sinds mijn achttiende heb ik mezelf hierin sterk verbeterd maar nu lukt het niet meer verder en gaat het eerder achteruit dan vooruit. Mezelf op mijn gemak voelen kost een lange tijd en het gebeurt nooit als ik me niet geaccepteerd voel. En als ik gespannen overkom, wordt ik juist minder geaccepteerd.

Wat betreft mijn opleiding: waar ik tegenaan loop is zenuwachtig worden bij normale dingen, zoals een bloeddrukmeter omdoen bij iemand en het is natuurlijk niet handig om je bij patiënten ook gespannen te voelen.
Hier herken ik me ook wel in ja.
Children of the night. What music they make.
pi_138587181
Morgen kan ik eindelijk na maanden wachten naar een groepsgesprek. Dit keer organiseren ze er ééntje Ljouwert en niet in Drachten. Scheelt mij weer 45 minuten reizen :P Ben wel zenuwachtig maar we zien wel wat er gaat gebeuren :)
pi_138644229
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 21:13 schreef s0ul1991 het volgende:
Morgen kan ik eindelijk na maanden wachten naar een groepsgesprek. Dit keer organiseren ze er ééntje Ljouwert en niet in Drachten. Scheelt mij weer 45 minuten reizen :P Ben wel zenuwachtig maar we zien wel wat er gaat gebeuren :)
Hoe ist gong juster yn Ljouwert? :)
pi_138644415
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 11:41 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Hoe ist gong juster yn Ljouwert? :)
Ik daar aankomen en bij de balie melden. Zeiden ze dat het volgende week begint. Terwijl de eerste afspraak op 7 April stond, in de brief die ik kreeg. 45 minuten voor niks in de bus gezeten 8)7
  dinsdag 8 april 2014 @ 21:30:08 #140
402517 Dactylus
I just watch...
pi_138668595
Wie van jullie beoefend of beoefende ooit een teamsport?

Daarnaast, op het werk een beleidsverandering gehad. Sinds dag 1 werd mijn dag/weekritme onverwacht omgegooid. Ze willen dingen anders, verwachten ook dingen anders van mij, a la. Het werkt alleen wat op de zenuwen dat ik bij bepaalde werkzaamheden best ruw te horen heb gekregen dathet niet goed genoeg gaat en anders moet. Afijn, nieuwe uitdaging. Er moet gewoon mee om te gaan zijn!
... and I hope it's not bothering you.
  dinsdag 8 april 2014 @ 21:39:35 #141
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_138669152
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 21:30 schreef Dactylus het volgende:
Wie van jullie beoefend of beoefende ooit een teamsport?

Daarnaast, op het werk een beleidsverandering gehad. Sinds dag 1 werd mijn dag/weekritme onverwacht omgegooid. Ze willen dingen anders, verwachten ook dingen anders van mij, a la. Het werkt alleen wat op de zenuwen dat ik bij bepaalde werkzaamheden best ruw te horen heb gekregen dathet niet goed genoeg gaat en anders moet. Afijn, nieuwe uitdaging. Er moet gewoon mee om te gaan zijn!
Nee eigenlijk nooit alleen wel op scouting gezeten
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  woensdag 9 april 2014 @ 18:04:59 #142
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_138696802
Hier ook een blauwe maandag scouting toen ik 12 was ofzo.
Voor de rest is wel duidelijk wat ik al van mensen in de rij bij de kassa vind, laat staan zwetende mensen die je misschien zouden aanraken. Horror.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_138696944
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 21:30 schreef Dactylus het volgende:
Wie van jullie beoefend of beoefende ooit een teamsport?

Daarnaast, op het werk een beleidsverandering gehad. Sinds dag 1 werd mijn dag/weekritme onverwacht omgegooid. Ze willen dingen anders, verwachten ook dingen anders van mij, a la. Het werkt alleen wat op de zenuwen dat ik bij bepaalde werkzaamheden best ruw te horen heb gekregen dathet niet goed genoeg gaat en anders moet. Afijn, nieuwe uitdaging. Er moet gewoon mee om te gaan zijn!
Ik heb lang (+5 jaar) op volleybal gezeten.
Children of the night. What music they make.
pi_138697267
ik heb altijd binnen gezeten eigenlijk voor de tv thundercats ninja turtles en batman en zorro en carmen santiago. :P

mijn moeder kreeg het dan in haar bol dat ik judo moest doen heb ik 2 weken gedaan en vond ik niet leuk
ook omdat mijn moeder zo 2dehands tenue had gekocht en daar stond karate op en ze zei dat dat net hetzelfde kleren waren dat ik me daar niet druk om maken maar al de rest lachte me wel ui :')
pi_138697273
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 21:39 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nee eigenlijk nooit alleen wel op scouting gezeten
Akela wij doen ons best! ^O^ Welpen en verkenners heb ik gezeten.
pi_138698068
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 21:30 schreef Dactylus het volgende:
Wie van jullie beoefend of beoefende ooit een teamsport?
Nee, nooit gedaan want daar hadden we het geld niet voor. Er kon er maar 1 iets doen en dat werd mn zusje dus ipv ik ;(
  woensdag 9 april 2014 @ 19:07:18 #147
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_138698709
Als het meezit word ik morgen gebeld door de psychiater over het vervolgtraject. Ik ben erg benieuwd.
Voor nu gaat het opperbest, heb geen college meer voorlopig dus ik kan de komende dagen helemaal zelf doseren. Betekent dus veel met de honden bezig en huishouden en dat soort meuk. Weinig mensen. Jee! :D
L'Enfer, c'est les autres.
pi_138702167
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 21:30 schreef Dactylus het volgende:
Wie van jullie beoefend of beoefende ooit een teamsport?

8 jaar hockey. En toen ik een jaar of 15 was ben ik gaan golfen. Mijn ouders wilden graag dat ik een teamsport deed, want dat was goed voor me. Overigens had ik toen nog geen diagnose ofzo.
Op zich ook wel met aardig wat plezier gedaan hoor en ik denk dat ik er ook best wel wat van heb geleerd eigenlijk. Maar als ik naar mijn dochter kijk dan denk ik dat we haar echt geen plezier doen met een teamsport. Ik vind het belangrijker dat ze ie ts van sport/beweging/muziek/creatief doet, maar wel graag met plezier.

Van de week begeleidster gesproken, ik ga nu eerst weer met vk van ggz contact opnemen. Kijken of die nog weet wat handig is, dan met begeleidster kijken of we nog verder gaan samen of niet.
Want ik blijf min of meer "vastlopen" om de zoveel tijd.
En het suffe is dat ik dan heel rationeel ga praten en vertellen dat ik echt wel weet wat er anders moet, maar vervolgens lukt het me dus niet... 8)7 .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_138706518
Hallo, heb wel al eens hier wat geroepen, maar met regelmaat iets roepen hier lukt me nog niet.

Ik ben Randa, 35 jaar en heb diagnose Asperger en ADHD-nao. Zoonlief heeft ook vermoeden van. Eigenlijk allemaal hier wel binnen het gezin, haha.

Ik heb nooit een teamsport gedaan wel altijd bij de scouting gezeten, kabouters en gidsen. Paar jaar laer nog beverleidster geweest maar weggegaan omdat zelf programma maken en draaien niet lukte door uitstelgedrag.

Nijna, komt me bekent voor alles gaan rationaliseren. Kan ik ook heel goed, vandaar dat de adhd-coach mij nu niet verder kan helpen. Hij mag niet ambulant helpen en ben ik nu doorgestuurd.

Ik moet hulpverlening thuis hebben. Ik moet hulp krijgen om structuur in het huishouden aan te brengen als ik alleen ben of met het gezin, ook bij het doen van het huishouden en met de financien. Dat laatste is een beetje stom aangezien ik boekhouder van beroep ben, maar het structureren lukt niet.

Op het moment is het chaos hier in huis, zo wel letterlijk al figuurlijk bij mij. Denk dat men schrikt als ze hier binnenlopen. Ik kan het echt allemaal wel, maar die schop onder mijn kont. Het zou ook al helpen als ik niet steeds zo moe was. Werkdag of thuis met kinderen is en blijft erg vermoeiend, veel prikkels en op het moment ben ik die balans weer en nog steeds kwijt. Kan veel minder aan dan vroeger en dat is erg lastig om mij daarbij neer te leggen.

Ik probeer weer vaker langs te komen hier vind het leuk om te lezen hoe anderen het doen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 9 april 2014 @ 22:17:51 #150
74056 crew  ToT
pi_138708525
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:47 schreef Randa_v het volgende:
Hallo, heb wel al eens hier wat geroepen, maar met regelmaat iets roepen hier lukt me nog niet.

Ik ben Randa, 35 jaar en heb diagnose Asperger en ADHD-nao. Zoonlief heeft ook vermoeden van. Eigenlijk allemaal hier wel binnen het gezin, haha.

Ik heb nooit een teamsport gedaan wel altijd bij de scouting gezeten, kabouters en gidsen. Paar jaar laer nog beverleidster geweest maar weggegaan omdat zelf programma maken en draaien niet lukte door uitstelgedrag.

Nijna, komt me bekent voor alles gaan rationaliseren. Kan ik ook heel goed, vandaar dat de adhd-coach mij nu niet verder kan helpen. Hij mag niet ambulant helpen en ben ik nu doorgestuurd.

Ik moet hulpverlening thuis hebben. Ik moet hulp krijgen om structuur in het huishouden aan te brengen als ik alleen ben of met het gezin, ook bij het doen van het huishouden en met de financien. Dat laatste is een beetje stom aangezien ik boekhouder van beroep ben, maar het structureren lukt niet.

Op het moment is het chaos hier in huis, zo wel letterlijk al figuurlijk bij mij. Denk dat men schrikt als ze hier binnenlopen. Ik kan het echt allemaal wel, maar die schop onder mijn kont. Het zou ook al helpen als ik niet steeds zo moe was. Werkdag of thuis met kinderen is en blijft erg vermoeiend, veel prikkels en op het moment ben ik die balans weer en nog steeds kwijt. Kan veel minder aan dan vroeger en dat is erg lastig om mij daarbij neer te leggen.

Ik probeer weer vaker langs te komen hier vind het leuk om te lezen hoe anderen het doen.
^O^ Welkom hier! :D Ook al heb je hier dus al wel wat gesnuffeld! :P
pi_138710201
Heb me dit altijd wel afgevraagd: mensen met autisten kunnen verminderde emoties hebben of geen empathie tonen je kent het wel.

Zijn autisten die 'verliefd' zijn dan ook echt verliefd of denken zij dat ze verliefd zijn maar omdat ze autisme hebben de 'echte' emotie nooit kunnen ervaren en dat hun gevoel dan een creatie is om maar zo dicht bij het 'echte' gevoel te komen? ( iets met spiegel neuronen )

Geldt niet voor alle autisten
pi_138717686
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 22:40 schreef elbowpudding het volgende:
Heb me dit altijd wel afgevraagd: mensen met autisten kunnen verminderde emoties hebben of geen empathie tonen je kent het wel.

Zijn autisten die 'verliefd' zijn dan ook echt verliefd of denken zij dat ze verliefd zijn maar omdat ze autisme hebben de 'echte' emotie nooit kunnen ervaren en dat hun gevoel dan een creatie is om maar zo dicht bij het 'echte' gevoel te komen? ( iets met spiegel neuronen )

Geldt niet voor alle autisten
In hoeverre weten niet-autisten dat zij hetzelfde ervaren als een andere niet-autist? ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')