Ik kan het denk ik echt niet verder versimpelen... Als je dit niet kan snappen werkt dit niet ben ik bang. Nee er is geen verbinding meer met de rest van het vliegtuig. Als de neus een wolk losse onderdelen en flarden aluminium is zit het simpelweg niet meer vast aan de rest van het vliegtuig. Je hebt een vaste connectie nodig om een kracht over te brengen. Dat de vleugels weinig zouden wegen klopt ook al voor geen meter. Vleugels zijn juist zeer sterk, en dragen een groot deel van de brandstof. Daar zitten een paar zeer solide balken in, sterk genoeg om het hele vliegtuig meerdere keren te kunnen dragen. Juist daarom gaan ze er dwars doorheen. Dat wil niet zeggen dat ze er intact doorheen gaan! De grote vuurbal laat goed zien hoe erg alles aan flarden is gegaan.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Huh? Hoe wil je dat fysisch voor elkaar krijgen? Ineens is er geen verbinding meer met het vliegtuig? En de vleugels dan? Die dingen wegen niks, maar breken niet af als ze met hun grote spanwijdte tegen stalen balken en betonnen vloeren vliegen, maar gaan er kaarsrecht zonder afremming doorheen.
Hoe verklaar jij dat?
I knowquote:
Relatief vergeleken met het gebouw wegen ze niks. En sterk in de zin van cohesie zijn ze ook niet. Zie het ongeluk in Brazilie, waar een klein vliegtuigje de vleugel van een GOLvliegtuig door wist te snijden.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:54 schreef ATuin-hek het volgende:
Dat de vleugels weinig zouden wegen klopt ook al voor geen meter. Vleugels zijn juist zeer sterk, en dragen een groot deel van de brandstof.
Dat ze sterk genoeg zijn om een vliegtuig te dragen zegt niets over de cohesie als stalen (!) balken met een enorme snelheid worden geraakt.quote:Daar zitten een paar zeer solide balken in, sterk genoeg om het hele vliegtuig meerdere keren te kunnen dragen. Juist daarom gaan ze er dwars doorheen.
Jij ziet een ander filmpje dan ik??quote:Dat wil niet zeggen dat ze er intact doorheen gaan!
Duidelijk niet; dan zouden de motoren en vleugels afbreken. En de staart zou naar beneden klappen.quote:De grote vuurbal laat goed zien hoe erg alles aan flarden is gegaan.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact; de impact zorgt daarvoor. Iets vergelijkbaars zou je moeten zijn bij het aluminium vliegtuig met het stalen en betonnen gebouw.
[..]
Met voldoende vertraging zie je dat wel.
[..]
Was het maar waar, dat zou logisch zijn. Helaas tonen de beelden dat het onvertraagd recht door het gebouw vliegt. Onmogelijk.
[..]
Afremming moet je zien, dat kan niet anders. De weerstand is zo groot dat die afremming gewoon duidelijk zichtbaar hoort te zijn. Dat zie je niet op de filmpjes; het vliegtuig vliegt zonder enige afremming als een scheermes door die WTC-toren.
Dat gaat tegen alle fysische wetten in.
de vleugels zouden aan het uiteinden afknappen en dat gebeurt ook, die gedeeltes snijden niet door het gebouw.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Huh? Hoe wil je dat fysisch voor elkaar krijgen? Ineens is er geen verbinding meer met het vliegtuig? En de vleugels dan? Die dingen wegen niks, maar breken niet af als ze met hun grote spanwijdte tegen stalen balken en betonnen vloeren vliegen, maar gaan er kaarsrecht zonder afremming doorheen.
Hoe verklaar jij dat?
3 topics geleden zo'n beetje heb ik zo'n 15 foto's geplaatst van vliegtuig vs gebouw.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Relatief vergeleken met het gebouw wegen ze niks. En sterk in de zin van cohesie zijn ze ook niet. Zie het ongeluk in Brazilie, waar een klein vliegtuigje de vleugel van een GOLvliegtuig door wist te snijden.
En dat er brandstof in zit, klopt. Dan zou het dus bij die enorme impact direct moeten exploderen, niet als een scheermes door het gebouw heen.
[..]
Dat ze sterk genoeg zijn om een vliegtuig te dragen zegt niets over de cohesie als stalen (!) balken met een enorme snelheid worden geraakt.
[..]
Jij ziet een ander filmpje dan ik??
[..]
Duidelijk niet; dan zouden de motoren en vleugels afbreken. En de staart zou naar beneden klappen.
En alles hier valt zo'n beetje te vatten onder: jij kan door muren kijken? Gezien je denkt dat de vleugels bijvoorbeeld intact door de gevel klappen. In zo'n flilmpje kan je dat simpelweg niet zien. Je kan zien dat ze intact blijven tot ze de gevel raken, wat weer volkomen normaal is. De vleugels en middenstuk zijn sterker dan de romp, vergeet dat niet De romp begeeft het (veel) eerder. Genoeg voorbeelden van andere crashende vliegtuigen waar je precies dat ziet gebeuren.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Relatief vergeleken met het gebouw wegen ze niks. En sterk in de zin van cohesie zijn ze ook niet. Zie het ongeluk in Brazilie, waar een klein vliegtuigje de vleugel van een GOLvliegtuig door wist te snijden.
En dat er brandstof in zit, klopt. Dan zou het dus bij die enorme impact direct moeten exploderen, niet als een scheermes door het gebouw heen.
[..]
Dat ze sterk genoeg zijn om een vliegtuig te dragen zegt niets over de cohesie als stalen (!) balken met een enorme snelheid worden geraakt.
[..]
Jij ziet een ander filmpje dan ik??
[..]
Duidelijk niet; dan zouden de motoren en vleugels afbreken. En de staart zou naar beneden klappen.
Jammer dat ik de aftermatch niet kan vinden.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:58 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Stel dat de snelheid 500 km/h is, dat is 139 m/s
Ook al vertraagt een vliegtuig met bvb 5 g tijdens de botsing, dan zal de snelheid slechts dalen tot 121 m/s in de tijd dat het vliegtuig 48.5 m aflegt (de lengte van een 767-200)
Ook een prima voorbeeldquote:Op dinsdag 22 april 2014 19:58 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Stel dat de snelheid 500 km/h is, dat is 139 m/s
Ook al vertraagt een vliegtuig met bvb 5 g tijdens de botsing, dan zal de snelheid slechts dalen tot 121 m/s in de tijd dat het vliegtuig 48.5 m aflegt (de lengte van een 767-200)
quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En alles hier valt zo'n beetje te vatten onder: jij kan door muren kijken? Gezien je denkt dat de vleugels bijvoorbeeld intact door de gevel klappen. In zo'n flilmpje kan je dat simpelweg niet zien. Je kan zien dat ze intact blijven tot ze de gevel raken, wat weer volkomen normaal is. De vleugels en middenstuk zijn sterker dan de romp, vergeet dat niet De romp begeeft het (veel) eerder. Genoeg voorbeelden van andere crashende vliegtuigen waar je precies dat ziet gebeuren.
Ja en een algemeen gebrek aan kennis over natuurkunde.
de neus zou naar beneden moeten vallen niet als een rookwolkje omhoog gaan.quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:41 schreef TimeJumper het volgende:
Maar ja wat er dan ook sterker is, de vleugels, de romp of de neus.
Ik gok de neus, want die komt er aan de andere kant van het gebouw ongeschonden uit.
Vind ik ook knap, dwars door heel het gebouw met al die stalen balken.
Misschien kon de piloot zelfs nog effe zwaaien
En zoals ik al eerder zei, als zo'n zelfde type vliegtuig dat land zelfs al geen houten palen kan "doorsnijden" met zijn vleugels.
Dan geloof ik never nooit niet dat die met vleugel en al die tower "doorsnijdt"
Ja, daar ging het vliegtuig er niet in ala een scheermes, maar deed een compleet deel instorten. Duidelijk anders dan het vliegtuig in het WTC. Het is dan ook een argument voor, niet tegen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:05 schreef theguyver het volgende:
[..]
3 topics geleden zo'n beetje heb ik zo'n 15 foto's geplaatst van vliegtuig vs gebouw.
In nederland bouwen we met gewapend beton, maar dat belette een 747 niet om er even in te crashen..
Ja, zo lijkt het idd. Maar logisch; een snippertje paspoort wist die enorme klap (die een gehele toren van 110 verdiepingen deed instorten) te overleven en dwarrelde pardoes naar beneden om precies door een FBI-medewerker gevonden te worden. Tuinhek en theguyver stellen daar verder geen vragen bij, dat kan in hun fysisische wereld gewoon.quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:41 schreef TimeJumper het volgende:
Maar ja wat er dan ook sterker is, de vleugels, de romp of de neus.
Ik gok de neus, want die komt er aan de andere kant van het gebouw ongeschonden uit.
Vind ik ook knap, dwars door heel het gebouw met al die stalen balken.
Misschien kon de piloot zelfs nog effe zwaaien
En zoals ik al eerder zei, als zo'n zelfde type vliegtuig dat land zelfs al geen houten palen kan "doorsnijden" met zijn vleugels.
Dan geloof ik never nooit niet dat die met vleugel en al die tower "doorsnijdt"
Ja terwijl er van heel het vliegtuig geen enkele vliegtuigstoel ergens is gevonden. Maar die zijn natuurlijk allemaal dusdanig verbrand door de extreem hoge temperaturen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, zo lijkt het idd. Maar logisch; een snippertje paspoort wist die enorme klap (die een gehele toren van 110 verdiepingen deed instorten) te overleven en dwarrelde pardoes naar beneden om precies door een FBI-medewerker gevonden te worden. Tuinhek en theguyver stellen daar verder geen vragen bij, dat kan in hun fysisische wereld gewoon.
Goed punt dat laatste. Onmogelijk te veroorzaken door een brandend instortend gebouw. Duidt op een thermische bron (Khalezov in de OP gaat uit van thermonucelair), wat vind jij van die mogelijkheid?quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:12 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ja terwijl er van heel het vliegtuig geen enkele vliegtuigstoel ergens is gevonden. Maar die zijn natuurlijk allemaal dusdanig verbrand door de extreem hoge temperaturen.
Die zo hoog waren dat zelfs 6 weken na de crash, er nog "fonteintjes" omhoogspoten net als een soort lava
Maar, er was helemaal geen vuurwerk. Dat was 1 grote false flag. Fysisch is het niet mogelijk dat een paar wondertolletjes zoveel ravage veroorzaken. Ik verdenk de getuigen ervan dat ze daar allemaal acteurs waren, en dat het eigenlijk een nuclaire bom was die Enschede die dag op z'n grondvesten liet trillen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
de vleugels zouden aan het uiteinden afknappen en dat gebeurt ook, die gedeeltes snijden niet door het gebouw.
een van de meest robuuste delen van een vliegtuig is namelijk de overgang tussen een vleugel en de romp.
Maar goed, wat denk jij dan wat het was? als het geen vliegtuig zou zijn?
En liegt dan ruwe gok een paar honderduizend man?
even een vorbeeldje..
nou pak ik even enschede er bij... voor even het simpele voorbeeld ramptoeristen.
1 gebouw staat al in de fik, dus half new york kijkt naar boven dacht ik zo al helemaal wanneer het 1 van de meest iconische gebouwen in de stad is.
Heb nu effe geen tijd om het filmpje te zien. Dat doe ik straksquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goed punt dat laatste. Onmogelijk te veroorzaken door een brandend instortend gebouw. Duidt op een thermische bron (Khalezov in de OP gaat uit van thermonucelair), wat vind jij van die mogelijkheid?
Yep, maar wat wel, is de grote vraag.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:32 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Heb nu effe geen tijd om het filmpje te zien. Dat doe ik straks
Ik ging er tot vandaag vanuit dat er thermite werd gebruikt, omdat ook veel deskundigen daarop uit kwamen
Maar als je alleen al uitgaat van "die troep" die bleef smelten/branden dan kan je eigenlijk alleen al op basis van dat zeggen dat het gewoon gepland is heel die 9/11
Daar kan geen kerosine tegenop, om het zo maar te zeggen.
Dat krijg je als je een foute aanname doet De conclusie dat het vliegtuig er ongeschonden doorheen vloog is een absurde. Die klopt gelukkig niet, want die neus waar men over spreekt was helemaal geen intacte neus, maar een wolk puin, stof en/of rook.quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:41 schreef TimeJumper het volgende:
Maar ja wat er dan ook sterker is, de vleugels, de romp of de neus.
Ik gok de neus, want die komt er aan de andere kant van het gebouw ongeschonden uit.
Vind ik ook knap, dwars door heel het gebouw met al die stalen balken.
Misschien kon de piloot zelfs nog effe zwaaien
En zoals ik al eerder zei, als zo'n zelfde type vliegtuig dat land zelfs al geen houten palen kan "doorsnijden" met zijn vleugels.
Dan geloof ik never nooit niet dat die met vleugel en al die tower "doorsnijdt"
Waarom is dat onmogelijk?quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goed punt dat laatste. Onmogelijk te veroorzaken door een brandend instortend gebouw. Duidt op een thermische bron (Khalezov in de OP gaat uit van thermonucelair), wat vind jij van die mogelijkheid?
off-topicquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:26 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar, er was helemaal geen vuurwerk. Dat was 1 grote false flag. Fysisch is het niet mogelijk dat een paar wondertolletjes zoveel ravage veroorzaken. Ik verdenk de getuigen ervan dat ze daar allemaal acteurs waren, en dat het eigenlijk een nuclaire bom was die Enschede die dag op z'n grondvesten liet trillen.
Nou vooruit, krijg je die "neus" van mij kadoquote:Op dinsdag 22 april 2014 22:45 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat krijg je als je een foute aanname doet De conclusie dat het vliegtuig er ongeschonden doorheen vloog is een absurde. Die klopt gelukkig niet, want die neus waar men over spreekt was helemaal geen intacte neus, maar een wolk puin, stof en/of rook.
quote:Deze man, Larry Silverstein, heeft het WTC-complex ongeveer 6 weken voor de aanslagen van 11 september 2001 gekocht. En heeft er direct voor gezorgd dat de verzekering van het WTC-complex ook terrorisme zou dekken. Het WTC-complex was de grootste energieslurper die u zich voor kunt stellen. Renovatie en asbestverwijdering zouden tientallen miljoenen gaan kosten, als het al mogelijk was om te kunnen doen. Elke staalbalk in het WTC was namelijk bekleed met asbest als brandwerend materiaal. Na het instorten is er nooit enige poging gedaan dit asbest op te ruimen.
Sinds Silverstein het WTC kocht waren er werkzaamheden gaande en in de dagen voor 911 was er een geplande stroomuitval die ook het gehele beveiligingssysteem op non-actief zette. Na de aanslagen heeft Larry Silverstein tot aan de rechtbank toe zijn verzekeringspremie opgeëist. Hij eiste zelfs het dubbele van wat aangegeven was in de polis. Waarom? Omdat de aanslagen op de twee torens als afzonderlijke daden van terrorisme beschouwd moesten worden.
Silverstein heeft uiteindelijk de zaak gewonnen en ontving daarmee vele malen het bedrag waarvoor hij het gebouw vlak voor 11 september 2001 kocht. Een pand dat stampvol asbest zat en voor miljoenen gerenoveerd diende te worden en dat vele malen de stookkosten en elektriciteit nodig had dan van een modern nieuwbouwpand. In de nasleep gingen alle andere WTC-flats uiteindelijk plat. WTC 1, 2 en 3 waren compleet verwoest, WTC 4, 5 en 6 zijn begin 2002 neergehaald en WTC 7 ging onder verdachte omstandigheden neer.
Al met al is het wel een heel groot toeval dat een pand dat veel te duur was in onderhoud doelwit wordt van terrorisme. Ook heeft Silverstein datzelfde gebouw net tegen terrorisme verzekerd. En heel het WTC gaat plat, inclusief gebouw 7. Minder dan een jaar later is er al een nieuw plan voor een nieuw WTC, dat nog groter en hoger moet worden. Het WTC is weg, lang leve het WTC!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |