Je hebt toch wel een maat voor de ramen op de tekening staan ?quote:Op zondag 30 maart 2014 16:49 schreef wbc het volgende:
En wat raden jullie aan, nu al offertes gaan opvragen (nog voordat de bouw is gestart)? De exacte maten kunnen nu namelijk nog vrij worden bepaald (dit i.v.m. eventuele kostenbesparing i.v.m. "standaard maten"?)
Veel mensen vallen toch voor het "onderhoudsvrije", schilderen hoef je tenminste niet.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:04 schreef mighty_myte het volgende:
Ik snap niet waarom je alu of plastic zou willen, maargoed.
Ik vind het vooral niet mooi. Dat onderhoud valt ook nogal mee. 1x in de 5 jaar schilderen is natuurlijk weinig werk eigenlijk he.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:10 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Veel mensen vallen toch voor het "onderhoudsvrije", schilderen hoef je tenminste niet.
Ik heb het zelf ook bij mijn huis.
Maar soms zie je het ook bij een opgeknapte boerderij ofzoDat is vloeken in de kerk vind ik.
Als je gaat voor een moderne uitstraling kies je volgens mij geen houtnerflook. Houten kozijnen hebben ook geen hoeken in verstek dus in die zin spreekt dit kozijn zich zelf tegen. Voor aluminium is Schüco inderdaad een erg goed merk. Voor een aanbouw lijkt me het een beetje over de top zelfs. In Nederland heb je zoveel eisen aan tochtdichtheid en inbraakwerendheid dat ik mij afvraag of een B-merk dat ook aan die eisen voldoet niet goed genoeg is. Voor mijn woninguitbreiding mag de aannemer met een voorstel komen voor een merk en daar reageer ik dan wel op. Over standaardmaten zou ik mij niet druk maken. Naar ik weet worden alle kozijnen op bestelling gemaakt en hebben fabrikanten geen kozijnen op voorraad staan ofzo.quote:Als je voor kunststof gaat heb je tegenwoordig ook houtnerf look.
Ja.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:49 schreef wbc het volgende:
Is het verstandig om in Duitsland offertes op te vragen?
Ja natuurlijk, welke taal wilde jij dan gebruiken?quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:39 schreef Knuppel1983 het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar wat doe je als er een geschil ontstaat? (wat bij kunststof kozijnen zeker niet onmogelijk is)
Ga je die dan in het Duits oplossen?
Ziet er mooi uitquote:Op vrijdag 4 april 2014 13:38 schreef Oledanmaarweer het volgende:
Als je voor kunststof gaat heb je tegenwoordig ook houtnerf look.
[ afbeelding ]
Deze zijn ook als bi-color te verkrijgen waarbij er op de buitenzijde een door en door gekleurde laag bij het extruderen van de profielen aangebracht (ingesmolten als het ware) wordt. Kijk ook eens naar renovatieprofielen hierin, deze geven een bepaalde diepte uitstraling van oudere houten kozijnen. Het is natuurlijk maar wat je mooi vind maar weet je in ieder geval dat het bestaat.
Schuco is idd een goed duits merk (http://www.schueco.com/we(...)ren/produkte/fenster)
Het is denk ik wel interessant om es in Duitsland te gaan kijken, zeker qua prijzen. Let wel dat de duitse stijl van kozijnen plaatsen verschilt van de nederlandse. Laat ze gewoon ff een aansluitdetail maken.
Een leek ziet dat niet. Iemand die in het hout zit gruwelt ervan.quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:09 schreef _mido het volgende:
[..]
Als je gaat voor een moderne uitstraling kies je volgens mij geen houtnerflook. Houten kozijnen hebben ook geen hoeken in verstek dus in die zin spreekt dit kozijn zich zelf tegen.
Correct, ziet er gewoon niet uit.quote:Op zondag 6 april 2014 16:06 schreef Knuppel1983 het volgende:
Laat je niet verleiden naar kunststof kozijnen met horizontale lasnaden, deze zijn minder stevig. Daarnaast is de binnenzijde van het kozijn gewoon met diagonale naden. Zelfde geldt voor de houtnerffolie, de binnenkant is wit/glad.
Wij hebben voor houtnerf gekozen om de glans van het kozijn af te halen. Een glad kozijn glanst teveel in de zon.
Ik vind het toch aardig in de buurt komen van echt hout. We hebben wel net een nieuwe variant van Schuco, welke meer en kleinere nerfjes heeft. Van een afstandje zie je het sowieso niet. En iemand die in het hout zit spreekt sowieso voor eigen parochie.
Is inderdaad een logica van niks :-)quote:Op maandag 7 april 2014 10:10 schreef FrankV34 het volgende:
Wij hebben ook houtnerf maar eigenlijk is het krom. Als je een houten kozijn verft wil je het juist zo strak mogelijk hebben. Het slaat dus eigenlijk helemaal nergens op die houtnerf.
Kijk voor de schuifdeur ook eens naar de hefschuifdeur uitvoering. Deze zijn over het algemeen technisch beter en blijven ook beter. Ik zou hier niet op bezuinigen daar slecht lopende schuifdeuren een bron van frustratie zijn. (http://www.mijn-offerte.nl/kunststof-hefschuifdeuren)quote:Op maandag 7 april 2014 10:43 schreef wbc het volgende:
Voor de schuifpui hebben we wel gekozen voor aluminium (kan kiezen tussen Blyweert en Reynaers). Waarom voor aluminium?, uit eigen ervaring hebben we geleerd dat kunststof schuifpuien vaak een behoorlijk gewicht hebben om ze open te maken. Aluminium is hier wat lichter in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |