abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:35:52 #1
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_138294329


Inleiding

Aangezien ik hier op FOK! nog maar weinig ben tegen gekomen over elektronisch roken, ook wel dampen, e-smoken of vapen genoemd, ben ik zelf maar even een topic begonnen (veel schaamteloos gejat van Tweakers). Ik ben nu ongeveer 5 weken gestopt met analoog roken (the real deal dus). Dit viel niet mee. Ik rookte vrij veel namelijk. Het laatste jaar rookte ik ongeveer een pakje Javaanse Jongens 3/4 (37.5 gram) per anderhalve dag. Ik gok dat dit neerkwam op een shagje of 30 a 35 per dag.

Ik had gehoopt dat mijn verlangen naar een shagje na een week of 4 wel tot praktisch 0 gereduceerd zou zijn, maar helaas bleef ik op momenten last houden van een aanhoudende drang om te roken. Ik moest gewoon iets inhaleren en de drang om toch maar wat te roken te gaan halen bleef zo nu en dan in me opkomen. In de weekenden, vaak onder het genot van een biertje of wat, ging ik dan ook regelmatig voor gaas en bietste ik her en der een shagje of sigaret. Door de weeks was dit een stuk minder, maar ook dan kreeg ik regelmatig met die drang om te roken te maken.

Uiteindelijk werd ik er gek van en ben me eens gaan verdiepen in het fenomeen elektronisch roken. Ik raakte aardig nieuwsgierig en heb dus meer uit nieuwsgierigheid een elektronisch roken starter kitje gekocht. Sinds gisteren heb ik dus een elektronische sigaret en ben er best positief over. Dit wil ik met jullie delen en ik denk ook serieus dat dit mij gaat helpen om niet meer te roken.

Elektronisch roken? Huh..wat is dat?

Een e-smoke is een apparaatje dat bestaat uit een batterij, een verdamper en een reservoir waar je vloeistof in doet. De zogennaamde e-liquid. Deze vloeistof wordt door de verdamper verhit waardoor er een damp wordt geproduceerd welke je vervolgens kunt inhaleren. De damp lijkt sterk op rook, maar aangezien er geen sprake is van een verbrandingsproces, mag je eigenlijk niet van rook spreken. De vloeistof bestaat voornamelijk uit Propyleenglycol waarin nog enkele andere stoffen zijn opgelost, zoals bijvoorbeeld smaak en geurstoffen.


Een voorbeeld van een e-sigaret.

E-smoken is vele malen minder slecht dan gewoon roken. Aangezien er geen sprake is van verbranding, krijg je dus ook geen schadelijke verbrandingsproducten binnen. Ik schrijf bewust dat het minder slecht is, omdat het nog altijd gezonder is om niet te e-smoken. De liquids bevatten namelijk wel nicotine, hoewel er ook liquids zijn die geen nicotine bevatten. Toch is de nicotine wel essentieel om de zogenaamde "troath hit" te behalen. Dit is de prikkel in de keel die je ervaart bij het inhaleren..

De damp lost veel sneller op dan rook, het is praktisch geurloos en ook niet schadelijk voor je omgeving. Ook zul je geen vieze smaak meer in je mond hebben na het roken van zo'n e-smoke, hetgeen bij het roken van tabak wel het geval is. Je stinkt ook niet meer na het roken. Man wat stinken rokers zeg... ik heb dus ook altijd zo gestonken :r

In theorie mag je overal e-smoken omdat er geen sprake is van een verbrandingsproces en je dus geen rook produceert. In de praktijk blijkt dat nogal eens tegen te vallen. Mensen zouden je vaak raar aankijken en het e-smoken verwarren met echt roken. Onwetendheid, voornamelijk. Wellicht dat dit in de toekomst wel wat zal veranderen.

Hieronder even een aantal voordelen ten opzichte van het roken van tabak:

• Er is geen verbranding, dus er komen (bijna) geen giftige stoffen vrij, en de damp geeft nagenoeg geen geur af.
• De damp lost snel op, dus het zal geen rokerige kamer veroorzaken.
• Je kan/mag het ding in theorie overal roken
• Je hebt geen asbak of aansteker nodig
• Je bergt hem eenvoudig weer op, ook na één snel trekje!
• Je hoeft je geen zorgen te maken over wat met de as te doen, of waar het filter weg te gooien
• Je stinkt niet. Je kleren, auto, huis, handen etc. ook niet (tenminste niet naar rook ;) )
• Er komt geen irriterende rook vanaf.
• Hij rookt niet door terwijl je hem niet gebruikt.

Gezondheid

Zoals je al waarschijnlijk aan de hand van bovenstaande tekst kan raden, is een e-smoke veel minder ongezond voor je dan analoge peuken verbranden. Waarom zeg ik "minder ongezond" ? Nou.. er zit nog steeds nicotine in, bijvoorbeeld. Echter, het is een ieder duidelijk dat het roken (dampen) van e-smokes alleen al op basis van het feit dat er geen verbranding plaats vindt, gezonder moet zijn dan een normale peuk. Daarr kan in ieder geval geen twijfel over bestaan. Je vraagt je wellicht af - maar waarom lees ik dan zo veel over schadelijkheid als ik even op Google naar "e-cigarette" zoek?

Nou... als ik heel eerlijk ben is dat gewoon een beetje vaag. Er is redelijk wat onderzoek gedaan naar e-smokes, en daarbij zijn her en der wat licht schadelijke gevolgen gevonden. Bijvoorbeeld dat het je adem-weg vernauwt. Dat duurt dan tot 10 minuten na gestopt te zijn met het gebruik. Echter is in dit onderzoek alleen gekeken naar e-smoken. Niet wat er gebeurd met gewoon roken, of het stomweg inhaleren van damp (denk sauna) of dan hetzelfde effect optreedt.

In de USA hebben ze de FDA een onderzoek laten doen naar alle kwalijke eigenschappen. "Helaas" (voor de FDA) kwam daar echter uit dat het helemaal niet zo slecht was en al helemaal niet als je het vergeleek met een sigaret. Het rapport is op de site van de FDA te vinden en daar wordt heel veel gesproken over het aantreffen van bepaalde stoffen die slecht zijn voor de mens. Echter, ze vermelden er niet bij dat de concentraties waarin die stoffen voorkomen een factor 1000 tot 15000 lager zijn dan in een normale sigaret. Voor een goede analyse van het rapport (helaas in het Duits), deze link. Hierbij zitten alle links, inclusief bronnen in het engels en aanverwante zaken.

Je kunt het even allemaal doorlezen, maar kort samengevat komt het hier op neer:

• In 1ml e-liquid zit 40x minder Nitrosamine dan in een nicotinepleister of nicotinekauwgom
• In één sigaret zit 15000x zo veel Nitrosamine als in 1ml e-liquid
• In één liter bier zit twee keer zo veel Nitrosamine als in 1ml e-liquid

Dus als we het even snel uitrekenen:

Je kunt acht jaar lang 5ml e-liquid per dag dampen en dan heb je dezelfde hoeveelheid nitrosamine opgenomen als met het roken van één sigaret.

Daarbij wordt er gedaan alsof de andere gebruikte materialen in de liquids enge chemische middelen zijn, terwijl dit (afgezien van de nicotine!) allemaal middelen zijn die goedgekeurd zijn voor de menselijke voedselverwerking!

Los van het stoppen met nicotine innemen heeft e-smoken alle voordelen die je kan verwachten van het totaal stoppen met het roken van sigaretten. Ik geef toe, dat is een redelijk grote "los van", en Nicotine is zeker ook niet speciaal goed voor je. Het probleem bij het online onderzoeken van wat Nicotine nou precies met je doet is dat de meeste studies eigenlijk meer studies zijn van het roken zelf (per slot van rekening zijn er geen andere noemenswaardige bronnen van nicotine, dus het bestuderen los van sigaretten lijkt weinig zinvol). Maar het is in ieder geval duidelijk dat Nicotine net als caffeine een drug is, en je die stof uiteraard liever niet in je lichaam wil.

Er zijn evenwel een paar problemen die nog nader moeten worden onderzocht. Zo is het bijvoorbeeld nog onbekend hoeveel van de nicotine die in e-liquids zit, daadwerkelijk in je bloedstroom terecht komt. Sommige mensen zeggen 10% in vergelijking tot een normale sigaret, anderen weer 30%. Een (realistisch) nadeel van e-smokes die vaak wordt aangehaald is dat het moeilijk is te bepalen hoeveel nicotine je binnen krijgt. Dat is correct, en is wellicht het enige nadeel dat daadwerkelijk en objectief gezien als zodanig kan worden gezien. Echter, mijn mening is dat je dit op den duur zelf zal reguleren. Je moet het wel heel, heel bont maken om een overdosis nicotine tot je te nemen, en het feit dat dit nog geen enkele e-smoker ter wereld is gelukt zou je gerust moeten stellen. Het is overigens in theorie wel mogelijk om een overdosis te scoren met normale peuken, echter in de meeste gevallen zal je lichaam dermate hard beginnen met protesteren dat je waarschijnlijk nooit zo ver zal komen.

Even samenvattend de gezondheids-voordelen van de e-smoke versus de normale sigaret:

• Geen teer, kool-monoxide, en andere verbrandings-producten
• Geen ammonia en 4500 andere chemische stoffen die in normale sigaretten zitten
• Geen rook die de mensen in je omgeving een hoger risico op ziektes geeft
• Geen vervelende hoest, grijze huid, gele vingers, kortademigheid

De kosten

Voor met name sigarettenrokers is het qua kosten besparing vrij interessant om over te stappen op elektronisch roken. Voor shagrokers iets minder, maar ook die zullen voordeel behalen.

Men neme een gemiddeld eGo starter setje. Later hieronder behandel ik nog uitgebreid de hardware, maar neem van mij even voorlopig aan dat een eGo setje waarschijnlijk jouw keuze zal worden, dus laten we hier even van uitgaan. Nou, dat kost je zo'n EUR 60. Dat is dan een quality setje van JoyeTech, met twee e-smokes. Daar krijg je ook twee tankjes en twee atomizers bij. We gaan even een jaar-berekening maken, dus laten we even uitgaan dat een atomizer zo 3-4 weken meegaat (15 per jaar nodig) en een batterij voor een maand of 4-6. Voor het gemak, rekenen we twee extra batterijen. Een atomizer is zo EUR 7.50, een batterij EUR 20. (nogmaals, ik neem de prijzen ruim. Je kan ze waarschijnlijk voor 5 EUR en 15 EUR ook wel krijgen). Nou, (15x 7.50) = EUR 112.50 + (2x 20) = EUR 40 == EUR 152.50 aan onderdelen. Zitten we voor de hardware op EUR 212.50 per jaar.

Dan - de liquids. Daar ga ik uit van een verbruik van 2.5ml per dag, elke dag. In het begin zal dit waarschijnlijk hoger liggen (nieuw, leuk, spannend!) en later waarschijnlijk minder, maar laten we er even van uit gaan dat jij een fanatieke damper wordt! Nou... 365 dagen gedeeld door 4 = 91.25 flesjes per jaar. 10ml flesjes kosten zo tussen 3.95 en 5.95, laten we even uit gaan van 5 Euro per flesje. Er bestaan ook flesjes van meer dan 10ml, en die zijn vaak ietsje goedkoper trouwens. Goed. 91.25 * 5 EUR = 456.25 EUR per jaar aan e-liquids. Laten we even voor de volledigheid wat oplaad-kosten erbij nemen, zeg, twee tientjes op jaar-basis. Ok. Dan hebben wij in totaal... EUR 212.50 (hardware) + EUR 456.25 (e-liquids) + EUR 20.00 (electriciteit) = EUR 688.75 per jaar (EUR 1.89 per dag).

Jaja... je ziet hem al aankomen... met dat per-dag bedrag natuurlijk... maar goed, even verder rekenen. Hoeveel geef je uit aan normale sigaretten? We nemen even aan dat je een pakje van 19 peuken per dag zal verbranden. Dat is 365x 5.40 = EUR 1971.00. Ja dat ziet er al een stuk minder fijn uit he? Gooi er nog 20 aanstekers bij.. 20 EUR... in totaal komt dat neer op EUR 2000 per jaar. Twee Duizend pieken. Versus 688.75.

De hardware
Ok, je hebt genoeg van analoog roken en je wil een e-smoker worden. Goed zo! Maar nu... er is zo veel aanbod, wat is nou de goede keuze? Ik zeg er meteen eerlijk bij - het wordt je niet makkelijk gemaakt! Er zijn heel veel soorten e-smokes, sommige daarvan zijn wel in NL te koop, andere weer niet. Sommige werken met weg-werp cartridges, andere met vloeistof-tankjes. Sommige zijn klein, andere groot. Het is inderdaad een ramp om zo als n00b even te vinden wat je nou wil. Dus, we gaan het even allemaal uitleggen.

Voordat ik begin, De Gulden Regel Van E-Smokes Kopen:

!! Koop altijd een setje met twee peuken/batterijen !!
!! Single e-smoke "sets" (tenzij als vervanging voor een stuk exemplaar) zijn een total no-go !!

Want ja, ook jou zal het overkomen dat 1 stuk is, de batterij op is, etc. en je wil NIET weer terugschakelen op analogs. Dus - ALTIJD een duo-set kopen. Het is ietsje duurder, maar veel, veel beter.

Veel mensen willen dat hun e-smoke zo veel mogelijk op een sigaret lijkt. Dat is géén goed uitgangs-punt. Ten eerste ben je dan gedoemd tot het kopen van kant-en-klare modellen met een kleine batterij, ten tweede wordt het lastiger om het ding te dampen waar je niet mag roken. Wellicht vind je dat niet belangrijk, kan. Maar het is wel een feit. Zijn er dan helemaal geen goede sigaret-achtige e-smokes? Jawel... als je wat nadelen voor lief neemt. Maar als je echt serieus wil dampen, dan begin je toch met een stapje hoger. Maar, ik laat de keuze aan jou. Laten we eens de gangbare systemen in een lijstje zetten.

A - De "iSmoke"

Deze naam is door een mede-poster bedacht, en hij vat best goed samen wat de simpelste versie van de e-emoke is. Ze lijken op normale sigaretten, zijn klein en handzaam, en kosten in sommige gevallen het minst. Echter, je zit dikwijls vast aan 1 leverancier. Hieronder een paar voorbeeldje:


NuCig Pro 4 (website: http://www.nucig.co.uk/)

Voordelen van deze "iSmokes":

• Goedkoop als instap model
• Lijken op een sigaret
• Er is geen knopje dat je in moet drukken om te inhaleren, werkt op luchtdruk
• Geen geklooi met vloeistofjes bijvullen
• Batterij laad redelijk snel op (minder dan 30 min)

En dan even de nadelen:

• Relatief weinig rookontwikkeling (zeker met de el-cheapos)
• Lijken op een sigaret (kan voor verwarring zorgen)
• Er is geen knopje dat je in moet drukken om te inhaleren (ja, dit is ook een nadeel want je kan hem bijvoorbeeld niet voorgloeien voor een sterkere flash
• Weinig keuze met smaken van de vullingen (zeker met de el-cheapos)
• Korte tijd voor je weer ding moet opladen (2 uur medium-intensief dampen)
• Je zit vast aan de producent voor de cartridges/atomizers

Voor een E-Health setje zou je niet meer dan EUR 15 moeten betalen (2-peuken set) - alles daarboven is afzetterij. Voor NuCig... hangt af van welke optie je wil, maar alleen NuCig zelf verkoopt ze, dus afgezet worden is niet mogelijk (als je hun prijs billijk vind, natuurlijk ;)). Echter, mocht je ergens online andere vergelijkbare e-smokes vinden, wees alert op de prijs. Ze mogen onder geen omstandigheid meer dan EUR 50 kosten, en dan is dat al erg veel en hoop ik dat je er een flinke dosis cartridges er bij krijgt.

B - eGo/510 systemen

Dit zijn de meest gangbare e-smokes, en hebben ook de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jaja... dit is de sweet-spot als je op zoek bent naar een goede, complete rook ervaring, af en toe wil eperimenteren met smaakjes en atomizers, maar geen zin hebt om echt hard core alles zelf te maken en rond te lopen met een bazooka. Er zijn heel, heel veel modellen, maar het belangrijkste aan al deze dingen is het nummer "510". Dat wil zeggen - 510 is (in de praktijk) de benaming van een schroefdraad-formaat waar dan de meeste accessoires op passen. Echter, dit betekent niet dat ze allemaal even dik zijn! Het kan dus zo uitkomen dat als je helemaal random 510-compatible accessoires/apparaten koopt je een combinatie zal hebben die van dik naar dun naar dik verloopt. Als je esthetiek belangrijk vind, let daar dan op. Nou, even wat plaatjes...


Standaard EGO-T model (niet JoyeTech, maar knock-off, echter dikwijls net zo goed)


JoyeTech Ego-C systeem, Ego-T met los vervangbare verdampers (website: http://www.joyetech.com)


JoyeTech eCab systeem met verwisselbare verdamper en batterij (website: http://www.joyetech.com)

Mensen die al wat langer dampen en ervaring hebben met de apparaten raden JoyeTech aan. Echter, dit zal niet lang meer zo blijven - laten we eerlijk zijn, deze dingen zijn niet bepaald complex (batterij, chipje, atomizer... whooptiedoo!) dus het is dan ook vrij lastig om ze echt te vergallen. Maar, als je wat meer zekerheid wil, en garantie op prijs stelt, is JoyeTech aan te raden. We zetten weer even de voor en nadelen op een rij:

Voordelen van de eGo:

• Goede, degelijke rook-ontwikkeling met goede Throat Hit (TH)
• Je kan elk soort liquid proberen van elke verkoper (geen vendor lock-in)
• Met normaal dampen gaat de batterij een hele dag mee
• Relatief handzaam formaat, meestal geen led op de tip
• Ruim aanbod van accessoires
• Onderdelen zijn relatief goedkoop (zie voorbeeld onder "kosten")
• Meer controle over hoeveel liquid je rookt
• Je kan hem voorgloeien door het knopje even ingedrukt houden voor een hijs

En de nadelen:

• Aanzienlijk groter en zwaarder dan een normale peuk. Je went er aan, maar duurt even
• Meer geklooi met liquids, af en toe wat lekkage wegvegen, etc.
• Als atomizers tegen het eind van hun leven zitten kan de smaak onprettig zijn
• In de meeste gevallen geen voltage-regulatie (zal waarschijnlijk veranderen in 2013)
• Past maar met moeite in een broekzak, kan breken als je lomp bezig bent
• Beter opletten met accessoires kopen (zoals juiste weerstand/voltage van atomizers etc.)

Zoals je ziet, er kleven relatief weinig nadelen aan de 510 setjes, en veel voordelen. Dit is dan ook de reden dat ze het meest populaire model zijn. Als je de grootte voor lief neemt, is het de perfecte e-smoke voor de meerderheid van rokers. En als je eenmaal je combinatie van atomizers/batterij hebt gevonden ben ja klaar. Nou, hoeveel moet het kosten? Een goede due e-smoke set zou je niet meer dan 60 EUR moeten kosten. EUR 80 als je er allemaal accessoires bij krijgt, maar ook echt niet meer. Je kan ze al krijgen vanaf EUR 35, maar dat zijn dan vaak niet de "originele" JoyeTech.

De eCab is een nieuwe versie van JoyeTech, en wordt geprezen om zijn degelijke rook-ontwikkeling en bouw-kwaliteit. Het nadeel ervan is echter dat de meegeleverde batterijen slechts 360mAh zijn. Dat is in vergelijking met de 650mAh of zelfs 1100mAh van eGo setjes vrij weinig - houd er dus rekening mee dat je bij de eCab wat vaker van batterij zal moeten verwisselen!

De pro gear

Okay... als je even wat serieuzer met dampen aan de slag wil, bereid bent wat meer cash uit te geven, en op zoek bent naar de ultieme damp-ervaring, dan zijn er nog een paar apparaten die je aanzienlijk meer mogelijkheden bieden. Deze kosten over het algemeen een stuk meer (EUR 100-300) maar dan heb je ook wat. Overigens, in sommige gevallen is het zo dat het kopen van een Pro apparaat op de lange termijn goedkoper zal blijken te zijn, maar dan moet je wel bereid zijn om je eigen atomizers in elkaar te draaien. Althans - het verhittings-element ervan. Dit heet een zelf-wikkelaar. Je koopt speciaal dun gloeidraaid, glas-vezel draad, en maakt je eigen wikkels. Dit is tot wel 90% goedkoper dan een atomizer vervangen, maar vereist wel dat je stabiele handjes hebt ;) Het zelf maken van je gloei-draad geeft je ook absolute en totale controle over de smaak. Meer of minder draad, veel of weinig glasvezel, al die dingen zullen bepalen hoeveel smaak, damp en throat hit je zal krijgen. De ultieme dampers maken zelfs hun eigen apparaten, maar dat is even iets voor een andere keer. Hier onder even een paar plaatjes van Pro gear:


Een van de meest populaire "pro" apparaten, de LavaTube


Versie 2.0 van de LavaTube, de Epic Storm (Normaal en mini)


Zelf-wikkel verdampers van Bulli-Smoker.de (tussen 50 en 70 EUR per stuk)

Zoals je ziet, zijn deze dingen ook erg groot - je zal er niet snel mee over straat lopen. Als je een van deze wil kopen, zou ik je aanraden dat je de eGo voor buiten koopt, en deze voor binnen. Let wel, in de meeste gevallen zijn de accessoires voor de twee te gebruiken op beide (al dan niet met (meegeleverde) adapters). De LavaTube kost een relatief bescheiden EUR 50-70 (afhankelijk van het pakket dat je kiest) en de Epic Storm zou je voor zo rond de 90-110 EUR moeten kunnen scoren. Op allebei de apparaten kan je het voltage instellen in stapjes van 0.1 V, tussen 3.0 en 6.0V. Het grootste technische verschil is dat de Epic Storm ook de weerstand van je atomizer kan meten. Het voltage is van elementair belang bij hoeveel rook en Throat Hit je krijgt. Echter, als je ook de weerstand van de atomizer weet, dan is het makkelijker in te schatten welk voltage correct is. Anders is het even pielen/proberen.

Voordelen van de Pro Gear:

• Uitstekende damp-ervaring, volle smaak, zeer goede throat hit
• Je kan elk soort liquid proberen van elke verkoper (geen vendor lock-in)
• Met normaal dampen gaat de batterij een hele dag mee
• Totale controle over hoe het smaakt, dampt en voelt
• Ruim aanbod van accessoires
• Verwisselbare batterijen
• Je kan hem voorgloeien door het knopje even ingedrukt houden voor een hijs
• Diverse instellingen mogelijk (voltage, weerstand meting, etc.)

En de nadelen:

• Groot, log apparaat (tot wel 200 gram of meer)
• Vereist meer handarbeid (alhoewel je ook "normale" atomizers kan gebruiken)
• Relatief hoge kosten aan het begin, accessoires zijn duurder
• Past maar met moeite in een broekzak, kan breken als je lomp bezig bent
• Adapters nodig voor sommige accessoires

Okay... dat is dan de hardware. Dit is bij lange na niet alles, er zijn nog veel meer systemen, zoals de 810, de 910... het houdt niet op. Echter, op dit moment (September 2012) is de 510 met grote voorsprong het meest gebruikte systeem, er zijn de meeste accessoires voor te vinden voor de beste prijs, en is plenty informatie te vinden online over deze systemen. Je staat natuurlijk altijd vrij om iets anders te kopen, en we horen graag over andere systemen! Nog even tot slot om er zeker van te zijn dat je dit onthoud... tenzij je een pro-systeem koopt met verwisselbare batterijen, koop altijd een setje van twee peuken. Echt, trust me, het is van cruciaal belang. Zelfs als je maar heel af en toe wil dampen, is het alsnog aan te raden. Al was het maar omdat je vader/vriend/oom het ding ook lekker vindt en hem even wil lenen. Just do it!

Voor goede, lange demonstraties van de hier besproken producten, raad ik je aan om deze videos te bekijken. Ze zijn in het Duits, maar de man weet echt waar hij het over heeft!

Video voor beginners (vooral ove eGo)
eGo videos (demos en product-reviews)
Review van Epic Storm en Lava Tube

De Liquids - De smaak van dampen

Liquids kunnen we relatief kort over zijn. Om te beginnen, zijn er een heleboel. Er is de "originele" liquid, Dekang (DK) die door menig damper ook als beste wordt ervaren. Maar er zijn ook nog merken als @37, LiQueen, High Class, White Premium... echt te veel om op te noemen. Smaakjes zullen persoonlijk zijn, alhoewel mijn persoonlijke mening is dat je in het liefst wil beginnen met rook-achtige smaakjes. Ga dus niet voor blije aardbei of kauwgom - neem in ieder geval een smaak die ongeveer in de richting van tabak ligt, zoals koffie, noten of uiteraard tabak zelf. Dit is voornamelijk van belang als je wilt overstappen naar dampen. De dag dat je verlangt naar de smaak van een analoge sigaret zal ongetwijfeld komen. Het is dan van belang dat je dit op kunt lossen met een rokerige liquid in plaats van terug te vallen naar sigaretten.
Daarnaast zit er uiteraard nicotine in de vloeistoffen. De nicotine is helaas belangrijk. Niet eens alleen vanwege de verslaving die je er aan hebt, maar ook omdat de "throat hit" (TH) door de nicotine tot stand komt. Men heeft reeds geprobeerd om die TH met iets anders teweeg te brengen, echter dit is niet zo succesvol.

Het lijkt vanzelfsprekend dat je eerst wil overschakelen op e-smokes met nicotine zodat je van de sigaret af bent, en dan als tweede stap ook af wil van de nicotine. Dit is echter dus wat lastiger, vooral door het gebrek aan TH. Het roken van nicotinevrije liquids voelt dan ook een beetje alsof je gewoon warme wolkjes lucht inademt - wellicht leuk als je een heel lichte roker was, maar voor degenen die wat langer aan de analoge sticks zaten, geeft dit vaak toch geen voldoening. Zelf heb ik heel hoopvol drie flesjes zero nicotine spul gekocht, en helaas heb ik het grootste deel reeds weg-gegeven, want het beviel niet. Je kan uiteraard wel mengen, zodat je de hoeveel nicotine verkleint, maar echt er helemaal van af zijn... dat wil nog niet echt werken.

Als je besluit liquids te mengen, die dit bij voorkeur met liquids van hetzelfde merk. Ik heb gemerkt dat als je liquids van verschillende merken samenvoegt, je dikwijls "laagjes" maakt, zodat dus de ene liquid bovenop de andere ligt. Schijnbaar mengen ze niet zo lekker. Maar goed, ik heb dat "mengen" ook in de atomizer gedaan, wellicht is het slimmer om dit even te doen voordat je ze er in giet ;)

Onderhoud - Het reinigen van de elektrische sigaret

Voor iedere elektrische sigaret geldt feitelijk hetzelfde. Zorg dat deze in een goede staat blijft en maak hem regelmatig schoon. Aangezien sommige elektrische sigaretten herbruikbaar zijn is het belangrijk dat deze periodiek worden ontsmet met bijvoobeeld isopropyl alcohol. Een goede indicator voor onderhoud is het verbrand smaken van de damp, een stijve teug of verminderde dampproductie. Let op! Een stijve teug kan in het geval van een automatische batterij ook komen doordat er een rookkanaaltje in de batterij-atomizer verbinding verstopt is.

Globaal bestaat een elektrische sigaret uit drie onderhoudsdelen. Een deel waarin de vloeistof wordt opgeslagen, een deel waarin de vloeistof elektrisch wordt verdampt en een deel dat zorgt voor de stroomvoorzienning. Er bestaan meerdere constructies van de elektrische sigaret. Constructies waarbij de verdamper en vloeistof opslag ontkoppelbaar zijn en constructies waarbij deze delen geïntegreerd zijn. Bij sommige systemen is de verdamper opnieuw op te bouwen. Onderhoud op deze systemen is het meest fijn, aangezien alles vervangbaar is. De geïntegreerde systemen maken onderhoud moeilijker. Vaak zijn deze delen dan ook bedoeld om te vervangen zodra ze op zijn. Het onderhoud van een elektrische sigaret is dus erg merkspecifiek.

Behalve de batterij, is ieder deel van een elektrische sigaret af te spoelen. Als de vloeistof is opgedroogd kan deze eenvoudig met lauw tot warm water verwijderd worden. De vloeistofjes lossen goed op in water. Verschillen in resultaat tussen het uitkoken van een verdamper of het eenvoudig gebruik maken van warm water worden niet gemeld.

Op de verdamper kan aanslag ontstaan door niet goed verdampte of ingedroogde vloeistof. Deze aanslag is wat lastiger te verwijderen. Vaak wordt er gebruik gemaakt van een methode waarbij de spoel in de verdamper voor lange tijd zonder liquid wordt verhit. Eventueel kan je ervoor kiezen op de spoel te blazen of water toe te voegen, zodat de spoel schoon kookt. Het verhitten van de spoel kan op diverse manieren.

• Het is mogelijk de spoel periodiek kortstondig te verhitten zonder dat er vloeistof in het reservoir aanwezig is. Deze manier van verhitten zorgt ervoor dat het residu op de spoel alsnog opgebrand wordt. Deze manier zorgt tevens voor een aanslag op de levensduur van de spoel en lading van de batterij. Pas op dat je niet de spoel zelf verbrand en laadt de batterij opnieuw op.

• Een andere manier is om de spoel door een vlam te verhitten. Hiervoor moet de verdamper uit elkaar gehaald worden zodat er goede toegang tot de spoel ontstaat. Door middel van een vlam van een gasfornuis of aansteker kan nu de spoel schoon gebrand worden.

Bij de meeste elektrische sigaretten is het verwijderen van aanslag niet bijzonder goed mogelijk. Het is daardoor van belang de verdamper regelmatig te onderhouden. Er worden goede resultaten geboekt met het periodiek laten weken van de verdamper. Na het weken is het belangrijk dat de verdamper goed opgedroogd is voor gebruik. Dit kan gedaan worden door deze even op de kachel te plaatsen of te verwarmen met een föhn. Het live opdrogen van de verdamper in de elektrische sigaret is geen groot succes. Het kost bijzonder veel batterijlading en het gaat langzaam. Het is altijd aan te raden een reserve verdamper bij de hand te hebben.

Verklarende woordenlijst



E-shops

- http://www.e-rookshop.nl
- http://www.e-sigaretspecialist.nl
- http://www.novosmoke.nl
- http://www.ebnferro.com
- http://www.ismoke.nl
- http://www.cmalo.nl
- http://www.e-cig4u.nl
- http://www.oliespuitje.nl
- http://www.rookwinkel.nl
- http://www.nucig.co.uk

Forums:

- http://www.e-cigarette-forum.com (Engelstalig)
- http://www.elektrisch-roken.com

Overigens alle credits voor user Webdoc van http://gathering.tweakers.net _O_
pi_138294365
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:34 schreef Anne het volgende:

[..]

Die ik postte is ook voor een Evod en die jij post zijn ook voor een protank ;) Maar goed: Misschien is het handiger als je opzoekt welke Evod Clearomizer je precies hebt via de website en dan staan daar de gerelateerde coils wel bij.

Makkelijker dan dat kan het niet :P.
http://www.fasttech.com/p(...)argeable-e-cigarette

hier bij replacement heating coils staan er 3, std heeft hij 2,4 ohm en hier staat er maar 1 van bij dus dan zal het deze toch wel zijn? http://www.fasttech.com/products/1411/10004696/1386200
  zaterdag 29 maart 2014 @ 14:01:29 #3
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138296255
Koop die Evod coils toch gewoon in NL, heb je ze in no time in huis. Waarom zo moeilijk doen met Fasttech?

http://www.e-cig4u.nl/Kanger-BCC-bcc-coil
6 euro voor 5 coils. Nu bestellen en je hebt ze dinsdag in huis. Is dat nou zo moeilijk?
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_138299806
Kayfun Lite en Kick zijn binnen. Kick werkt naar behoren en maakt van mijn mechanische mods een VW device, mits je weerstand niet lager is dan 1.5ohm.



Eerste build op de Lite en het is meteen raak! Heerlijk ding, goede smaak, geen lekkages of dry hits. Hij ziet er alleen niet uit op mijn Vamo en Launcher v2 dus ik vermoed dat er een nieuwe mech moet komen... :) Ik heb een o-ring tussen de top cap van de chimney en de voet van de chimney geplaatst en nu past alle waterdicht en strak op elkaar. Als tutorial voor het wicken heb ik deze gebruikt:

pi_138300540
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:01 schreef PalmRoyale het volgende:
Koop die Evod coils toch gewoon in NL, heb je ze in no time in huis. Waarom zo moeilijk doen met Fasttech?

http://www.e-cig4u.nl/Kanger-BCC-bcc-coil
6 euro voor 5 coils. Nu bestellen en je hebt ze dinsdag in huis. Is dat nou zo moeilijk?
moet daar toch nog wat bestellen en heeft niet echt haast, als het zo ver dat ik het met een aantal dagen moet hebben kan ik e-cig4u inderdaad goed gebruiken, thx. ^O^
  zaterdag 29 maart 2014 @ 17:13:38 #6
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138300601
Ik snap dus echt niet waarom mensen tabak smaakjes dampen terwijl er zo ontzettend veel meer aan smaken te krijgen is. Ik zelf was er na een week helemaal klaar mee en damp nu bijna een jaar alles behalve tabak smaken :r
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_138301803
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:13 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik snap dus echt niet waarom mensen tabak smaakjes dampen terwijl er zo ontzettend veel meer aan smaken te krijgen is. Ik zelf was er na een week helemaal klaar mee en damp nu bijna een jaar alles behalve tabak smaken :r
Als je de RY4 in mijn foto bedoelt, die smaakt naar caramel. Romig en zoet met een vleugje gedroogde tabaksbladeren. Ik damp normaal geen tabak maar de M&P RY4 is iets heel anders dan je verwacht... ;)
pi_138323762
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:13 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik snap dus echt niet waarom mensen tabak smaakjes dampen terwijl er zo ontzettend veel meer aan smaken te krijgen is. Ik zelf was er na een week helemaal klaar mee en damp nu bijna een jaar alles behalve tabak smaken :r
Zoals bovengenoemd zijn tabaksmaken geen as-smaak zoals reguliere sigaretten, maar volle smaken, met vaak zoete smaak toevoegingen.
pi_138323952
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:13 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik snap dus echt niet waarom mensen tabak smaakjes dampen terwijl er zo ontzettend veel meer aan smaken te krijgen is. Ik zelf was er na een week helemaal klaar mee en damp nu bijna een jaar alles behalve tabak smaken :r
Ik snap dus echt niet waarom mensen fruit/snoep smaakjes dampen terwijl er tabaksmaak te krijgen is. Ik zelf was er na een week helemaal klaar mee en damp nu tabaksmaak :r

smaken verschillen, is dat nou zo moeilijk te bevatten? :{
  Official ESF Kreviewer maandag 31 maart 2014 @ 09:20:14 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138354185
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:46 schreef Prego het volgende:
smaken verschillen, is dat nou zo moeilijk te bevatten?
Mijn smaak is de enige goede smaak.

Ik meng mijn Statex-Red (sigaretsmaak) met Mango (mega zoet, maar het lijkt niet op mango) en dat maakt het voor mij de perfecte smaak. :7.

4 weken gestopt met roken nu. Op de eerste week na, heb nog maar zelden zin in een sigaret. met 16mg hou ik het goed vol. Met 11 merk ik dat ik teveel ga dampen en niet genoeg binnenkrijg. Dus ik hou het voorlopig op 16mg en heb er een 3e e-smokert bijgekocht voor op het werk.

De overstap bevalt me dus wel goed.
  maandag 31 maart 2014 @ 10:00:19 #11
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138354916
Ik snap ook niet dat mensen het lekker vinden, maar als ze dat willen dampen moeten ze dat lekker doen :P
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138355509
Heb mijn mini protank 3 nu in gebruik genomen en deze werkt echt veel beter dan de 2. Meegeleverde driptip vind ik ook veel fijner. Heb ook maar een C-twist 650 mah besteld, verrassend lange batterijduur. Die 22mm maken echt een groot verschil in de handzaamheid, had ik niet echt verwacht moet ik zeggen maar ^O^
pi_138356750
Iemand hier die 100VG dampt? Ik heb de laatste dagen het idee dat het hoge PG gehalte niet helemaal goed valt voor mijn keel..
  maandag 31 maart 2014 @ 23:08:33 #14
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138384197
Vandaag Rocket Blend van Rocketfuel Vapes gedampt, wat dat is ongelofelijk lekker spul. Het is een cremige vanille met een soort nootachtige specerijen smaak. Echt heel goed :9~ Dit is een blijvertje.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_138384680
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:13 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik snap dus echt niet waarom mensen tabak smaakjes dampen terwijl er zo ontzettend veel meer aan smaken te krijgen is. Ik zelf was er na een week helemaal klaar mee en damp nu bijna een jaar alles behalve tabak smaken :r
Ik damp alleen maar tabakssmaak van J.Well :P Niet aangelengd met mango, zoals Kreator, maar met ijsmint, waardoor het zoete randje van de smaak afgaat. Ik heb ook wel eens een andere tabakssmaak geproefd en die was afschuwelijk. Je moet even zoeken, maar uiteindelijk lijkt (een lekkere) tabakssmaak mij een logischer keuze, want om nou de hele dag meloen, kers of chocola te dampen... ik word al onwel als ik eraan denk 8-)

De twee zoete smaken die ik geprobeerd heb, perzik en rood fruit, waren allebei ongelooflijk smerig en, nou ja: zoet :{
  dinsdag 1 april 2014 @ 18:24:16 #16
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138404938
Vandaag het 2e Rocketfuel sapje gedampt, Razz My Berries. Dit is zonder twijfel 1 van de lekkerste liquids ooit. Het is net of ik licht zoete frambozen limonade damp. Ook een top liquid.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_138424932
Ik stap ook maar over van het traditionele roken op het electronische, net een eGo-T DT3 besteld met wat Rocketfuel smaakjes, ben benieuwd :D
Ook te boeken voor feestjes en partijen
  woensdag 2 april 2014 @ 07:40:15 #18
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138425433
Ik rook nu bijna een week elektronisch, en m'n belangrijkste bevindingen zijn:

• Het is super goedkoop! Ik was 30 euro kwijt voor de damper en 1 flesje liquid, waar ik normaal makkelijk meer dan 50 euro aan sigaretten uitgegeven zou hebben.
• Er is niks beters dan op kantoor, achter je bureau paffen terwijl je ouderwets rokende collega iedere keer naar beneden moet om buiten te roken.
• Ik proef echt bijna niks van het smaakje van m'n liquid (iets vruchterigs, meloen ofzo), maar dat maakt me niet echt uit.
• Er is niks ergers dan een batterij die onverwachts leeg is. :P

So far, so good!
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  woensdag 2 april 2014 @ 08:32:18 #19
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138425888
Daarom heb ik een lader bij mij. Of een volle 2400mah accu :P wat voor hardware je?

Onorgineel ook welkom :) gaat hard in het topic hier, mooi!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 2 april 2014 @ 08:45:00 #20
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138426038
Ik heb de zwarte Starterset Zipper van Bookwill. Niks bijzonders, gewoon een vapertje van ¤25,- van de Primera. Ik had ook m'n lader bij de hand (ik zat thuis), maar als je een heis wilt nemen en hij het niet meer doet omdat hij leeg is dan helpt dat toch niet helemaal. Maar goed, het was 's avonds en ik ben toen maar gewoon naar bed gegaan. :P
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  Official ESF Kreviewer woensdag 2 april 2014 @ 09:32:07 #21
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138426757
quote:
2s.gif Op woensdag 2 april 2014 08:45 schreef LeBeau het volgende:
Ik heb de zwarte Starterset Zipper van Bookwill. Niks bijzonders, gewoon een vapertje van ¤25,- van de Primera. Ik had ook m'n lader bij de hand (ik zat thuis), maar als je een heis wilt nemen en hij het niet meer doet omdat hij leeg is dan helpt dat toch niet helemaal. Maar goed, het was 's avonds en ik ben toen maar gewoon naar bed gegaan. :P
Daarom heb ik er 3. 2 dezelfde en een noodgevalletje. Kun je oook nog eens van smaak wisselen.
  Official ESF Kreviewer woensdag 2 april 2014 @ 09:37:46 #22
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138426889
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 18:24 schreef PalmRoyale het volgende:
Vandaag het 2e Rocketfuel sapje gedampt, Razz My Berries. Dit is zonder twijfel 1 van de lekkerste liquids ooit. Het is net of ik licht zoete frambozen limonade damp. Ook een top liquid.
Via hun eigen site besteld? Ik zoek nog een leuk online adresje en een goed merk. Haal ze nu in de winkel voor 5 euro per 10ml.
pi_138428988
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 11:20 schreef Bobross88 het volgende:
Iemand hier die 100VG dampt? Ik heb de laatste dagen het idee dat het hoge PG gehalte niet helemaal goed valt voor mijn keel..
Ik damp 100% VG maar verdun het soms met een paar druppels PG als bijvoorbeeld mijn Kayfun Lite moeite heeft met het wicken van die dikke vloeistof. Ik krijg zelf ook last van keel irritatie als ik te hoog PG damp.
pi_138430442
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:10 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Ik damp 100% VG maar verdun het soms met een paar druppels PG als bijvoorbeeld mijn Kayfun Lite moeite heeft met het wicken van die dikke vloeistof. Ik krijg zelf ook last van keel irritatie als ik te hoog PG damp.
Denk je dat een Kangertech T2 clearomizer de 100vg aankan?
pi_138430540
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:56 schreef Bobross88 het volgende:

[..]

Denk je dat een Kangertech T2 clearomizer de 100vg aankan?
Ik denk het wel. De wick staat bij die clearo direct in contact met de liquid. Je kunt altijd nog verdunnen met een paar druppels gedestilleerd water.

Bij de Kayfun Lite wordt de liquid eerst via een vacuum een kanaal opgezogen en komt dan pas bij de wick. De kanalen zijn slank en hierdoor "zuigt" 100% VG er niet goed door omdat het te stroperig is.
pi_138434063
Na 2 weken aangekloot te hebben met een Snoke, nu een Zwoofs VV Pro, met 5 extra coils en een Zwoofs e-liquid proefpakket besteld. :D
Abracadabra, tapate guarra!
  Official ESF Kreviewer woensdag 2 april 2014 @ 14:48:12 #27
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138435698
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:56 schreef Bobross88 het volgende:

[..]

Denk je dat een Kangertech T2 clearomizer de 100vg aankan?
Ik lees elke keer Kankertech. Dan denk ik van also also also, het is dampen, dat is toch niet zo kankerverwekkend. :@.
pi_138436310
quote:
11s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:48 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik lees elke keer Kankertech. Dan denk ik van also also also, het is dampen, dat is toch niet zo kankerverwekkend. :@.
Volgens mij leest/hoort iedereen het zo haha! Maar ze leveren erg fijne kwalitatieve producten gelukkig
pi_138444614
Wat is precies het doel van een regelbaar voltage? Bepaal je daarmee de hoeveelheid damp?
Kindness
  woensdag 2 april 2014 @ 20:33:26 #30
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_138448678
Meer damp en throathit. :)
You dont believe me ? Read this line again.
  woensdag 2 april 2014 @ 21:44:44 #31
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138452129
quote:
5s.gif Op woensdag 2 april 2014 09:37 schreef Kreator het volgende:

[..]

Via hun eigen site besteld? Ik zoek nog een leuk online adresje en een goed merk. Haal ze nu in de winkel voor 5 euro per 10ml.
Op rookesigaret.nl besteld.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_138452368
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:56 schreef Bobross88 het volgende:

[..]

Denk je dat een Kangertech T2 clearomizer de 100vg aankan?
Toevallig heeft mijn vriend de T2 in combinatie met deze 100% VG:

http://www.smokesmarter.n(...)vg-virgin-vapor.html

En dat gaat prima samen ^O^.
  woensdag 2 april 2014 @ 21:50:17 #33
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138452423
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:15 schreef GeorgeMichael het volgende:
Wat is precies het doel van een regelbaar voltage? Bepaal je daarmee de hoeveelheid damp?
Met regelbaar voltage kun je het voltage aanpassen aan de weerstand van het coil. Lagere weerstand=lager voltage. Hogere weerstand=hoger voltage. Daarnaast is het zo dat de ene e-liquid beter smaakt op een hoger voltage en andere op een lager voltage, je kunt het met een VV mod dus helemaal naar je eigen smaak fine tunen. Zo damp ik bv Indo Tea op 3.8 volt met een 1.6 ohm coil. Als ik mijn Provari op 4 volt zet dan is het net wat te veel en zit er een licht verbrand smaakje aan.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  donderdag 3 april 2014 @ 09:00:09 #34
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138462256
Echt, sommige mensen...

Collega: "Je moet het niet achter je bureau doen."
Ik: "Waarom niet?"
Collega: "Omdat je dan nooit stopt."
Ik: "Waarom zou ik stoppen?"
Collega: "Omdat het ongezond is?"
Ik: "Wat is er ongezond aan dan?"
Collega: "De nicotine?"
Ik: "Weinig ongezonds aan, dan kan jij net zo goed stoppen met al die koffie omdat cafeïne ongezond is."

En toen was hij uitgeluld. Ik gaf nog even aan dat ik helemaal niet wil stoppen met roken (ik vind vapen een stom woord, wat ik uitblaas ziet eruit als rook. close enough :P), ik wil alleen stoppen met het roken van sigaretten.

De aanleiding was trouwens dat mijn andere collega zei dat hij nu toch iets rook (niet negatief bedoeld), waar de andere collega op in sprong. Gelukkig had hij het niet over de geur, want dan was ik even los gegaan over het feit dat de geur van parfum/aftershave op m'n keel slaat en ik ervan moet hoesten, en dat hij en een andere collega in dat geval mooi buiten mogen gaan zitten.

/end rant
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
pi_138465891
Zojuist mijn VV Pro met Kanger Protank Mini 2 binnengehad, werkt perfect :Y . Moet je bij een smaakwissel de clearomizer ook schoonmaken? Zoja, hoe kun je dit het beste doen?
Abracadabra, tapate guarra!
pi_138466348
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:40 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Zojuist mijn VV Pro met Kanger Protank Mini 2 binnengehad, werkt perfect :Y . Moet je bij een smaakwissel de clearomizer ook schoonmaken? Zoja, hoe kun je dit het beste doen?
Hoeft niet per se eigenlijk, doe het ook lang niet altijd.

Maar gewoon even afspoelen onder de warme kraan, droogblazen en even droogbranden.
pi_138469647
Alle spullen zijn binnen, ben benieuwd :D
Ook te boeken voor feestjes en partijen
pi_138470410
Hoort het als je de knop indrukt geluid te maken, soort zacht knetterig achtig
Ook te boeken voor feestjes en partijen
  donderdag 3 april 2014 @ 14:29:14 #39
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138470437
quote:
11s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:28 schreef Onorgineel het volgende:
Hoort het als je de knop indrukt geluid te maken, soort zacht knetterig achtig
De mijne doet dat in ieder geval wel.
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
pi_138470488
quote:
11s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:28 schreef Onorgineel het volgende:
Hoort het als je de knop indrukt geluid te maken, soort zacht knetterig achtig
Verdamping ;)
pi_138470515
quote:
11s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:28 schreef Onorgineel het volgende:
Hoort het als je de knop indrukt geluid te maken, soort zacht knetterig achtig
Ja, dat is normaal :P.
pi_138470570
Okee, bedankt :')

De eerste paar hitjes had ik echt het gevoel dat ik spijkers inhaleerde trouwens, nu neemt het langzaam af :')
Ook te boeken voor feestjes en partijen
pi_138470649
Okee dit word mijn nieuwe standaard voor roken, ik vind het fantastisch :D
Ook te boeken voor feestjes en partijen
pi_138470746
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:33 schreef Onorgineel het volgende:
Okee, bedankt :')

De eerste paar hitjes had ik echt het gevoel dat ik spijkers inhaleerde trouwens, nu neemt het langzaam af :')
Welke Rocket Fuel liquid heb je er nu in zitten?
pi_138470960
quote:
3s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:40 schreef Anne het volgende:

[..]

Welke Rocket Fuel liquid heb je er nu in zitten?
Blueberry Hill

Maar kwam er net achter dat er aan de onderkant 'best by 9/14' staat, dus kan zijn dat 'ie nog ff moet 'rijpen' ofzo? :')
Ook te boeken voor feestjes en partijen
pi_138471202
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:50 schreef Onorgineel het volgende:

[..]

Blueberry Hill

Maar kwam er net achter dat er aan de onderkant 'best by 9/14' staat, dus kan zijn dat 'ie nog ff moet 'rijpen' ofzo? :')
Dat kan inderdaad. Dat betekent overigens niet dat je hem niet meteen al kunt dampen, maar mocht je hem niet lekker (genoeg) vinden, dan kun je hem inderdaad eens laten rijpen wat ook wel steepen wordt genoemd (koel (maar niet in de koelkast) en in het donker bewaren). Dan komt de smaak beter tot zijn recht.

Mocht je straks zover zijn om zelf liquids te gaan mixen, dan is het ook wel raadzaam om deze te laten rijpen.
pi_138471294
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:59 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad. Dat betekent overigens niet dat je hem niet meteen al kunt dampen, maar mocht je hem niet lekker (genoeg) vinden, dan kun je hem inderdaad eens laten rijpen wat ook wel steepen wordt genoemd (koel (maar niet in de koelkast) en in het donker bewaren). Dan komt de smaak beter tot zijn recht.

Mocht je straks zover zijn om zelf liquids te gaan mixen, dan is het ook wel raadzaam om deze te laten rijpen.
Inderdaad, vind de smaak nog niet helemaal je van het, beetje plastic achtig nog, zometeen meteen een andere proberen :D
Ook te boeken voor feestjes en partijen
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 april 2014 @ 15:34:46 #48
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138472143
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:50 schreef Onorgineel het volgende:

[..]

Blueberry Hill

Maar kwam er net achter dat er aan de onderkant 'best by 9/14' staat, dus kan zijn dat 'ie nog ff moet 'rijpen' ofzo? :')
'' te gebruiken tot " is een vrije vertaling.
pi_138472480
Als dat zo is, hadden ze by wel mogen vervangen door before.
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 april 2014 @ 15:49:46 #50
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138472618
quote:
11s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:45 schreef Anne het volgende:
Als dat zo is, hadden ze by wel mogen vervangen door before.
Dit is het verschil:

Generally, foods that have a use by date written on the packaging must not be eaten after the specified date. This is because such foods usually go bad quickly and may be injurious to health if spoiled. It is also important to follow storage instructions carefully for these foods (for example, if they specify that the product must be refrigerated).

Foods with a best before date are usually safe to eat for a time after that date, although they are likely to have deteriorated either in flavour, texture, appearance or nutritional value.
pi_138472926
Weer wat geleerd ^O^.

Dat wordt dus doorzuigen, kreng Onorgineel!
pi_138472977
quote:
11s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dit is het verschil:

Generally, foods that have a use by date written on the packaging must not be eaten after the specified date. This is because such foods usually go bad quickly and may be injurious to health if spoiled. It is also important to follow storage instructions carefully for these foods (for example, if they specify that the product must be refrigerated).

Foods with a best before date are usually safe to eat for a time after that date, although they are likely to have deteriorated either in flavour, texture, appearance or nutritional value.
Zoals ten minste houdbaar tot/niet gebruiken na.
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 april 2014 @ 16:14:42 #53
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138473476
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:00 schreef Deshain het volgende:

[..]

Zoals ten minste houdbaar tot/niet gebruiken na.
Yup.
pi_138473686
quote:
11s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dit is het verschil:

Generally, foods that have a use by date written on the packaging must not be eaten after the specified date. This is because such foods usually go bad quickly and may be injurious to health if spoiled. It is also important to follow storage instructions carefully for these foods (for example, if they specify that the product must be refrigerated).

Foods with a best before date are usually safe to eat for a time after that date, although they are likely to have deteriorated either in flavour, texture, appearance or nutritional value.
Oh duidelijk, bedankt :7
Ook te boeken voor feestjes en partijen
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 april 2014 @ 16:23:32 #55
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138473770
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:59 schreef Anne het volgende:
zuigen, kreng
Goeie tip wel.
pi_138473932
Ik wist dat je daar op ging reageren 8-).
pi_138474182
Wel vervelend dat je aan deze dingen kan blijven hangen tot je een ons weegt, word maar eens tijd om 'm weg te leggen :')
Ook te boeken voor feestjes en partijen
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 april 2014 @ 16:34:45 #58
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138474197
Ik wist dat je dat dacht, dus ik voldeed gewoon aan je verwachting. :7.
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 april 2014 @ 16:35:08 #59
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138474213
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:34 schreef Onorgineel het volgende:
Wel vervelend dat je aan deze dingen kan blijven hangen tot je een ons weegt, word maar eens tijd om 'm weg te leggen :')
Dat wordt vannacht heftig dromen. Teveel nicotine. :7.
pi_138477662
Zwoofs Cold Rush. _O_
Abracadabra, tapate guarra!
  donderdag 3 april 2014 @ 18:58:57 #61
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138478587
Vandaag weer een top sapje gedampt, green eyed monster van Chefs Vapour. Het is een combinatie van appel en kiwi en lekker fris van smaak. Eindelijk écht goede sapjes in NL te koop.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_138480172
Ik damp net weer wat, krijg ik een borrelend geluid, is 't naar m'n batterij gelekt :|W
Ook te boeken voor feestjes en partijen
pi_138487393
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:40 schreef Onorgineel het volgende:
Ik damp net weer wat, krijg ik een borrelend geluid, is 't naar m'n batterij gelekt :|W
dat heb ik ook vaak. Ik heb soms ook het idee dat het uit m'n aan / uit knop druppelt :+
Kindness
pi_138489402
Die 'Ol River van Rocket Fuel is erg lekker trouwens _O_
Ook te boeken voor feestjes en partijen
  vrijdag 4 april 2014 @ 10:38:16 #65
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138498244
Ik mag weer posten :P

Ik heb ondertussen mijn Taifun binnen












En krijg vandaag een tweedehands setje binnen, Chi You (mechmod, clone) met een Kayfun clone

Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138498491
Nu snap ik wel hoe ze ooit voor Rocket Fuel als merknaam hebben kunnen kiezen...
  Official ESF Kreviewer vrijdag 4 april 2014 @ 11:59:16 #67
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138500334
Nondeju. Da's geen kattepis.Rookt dat nou ook nog daadwerkelijk beter dan een simpel standaard apparaatje van 25 euro?
  vrijdag 4 april 2014 @ 12:16:56 #68
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138500918
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 april 2014 11:59 schreef Kreator het volgende:
Nondeju. Da's geen kattepis.Rookt dat nou ook nog daadwerkelijk beter dan een simpel standaard apparaatje van 25 euro?
Ja. Veel beter.

Maar het hele verhaal loopt nogal uit de hand. Maar gelukkig zijn t allemaal clones.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer vrijdag 4 april 2014 @ 12:19:34 #69
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138501047
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2014 12:16 schreef Catch22- het volgende:
Ja. Veel beter.
In welk opzicht dan?
  vrijdag 4 april 2014 @ 12:23:52 #70
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138501206
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 april 2014 12:19 schreef Kreator het volgende:

[..]

In welk opzicht dan?
Veel meer smaak :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138506310
Al dat elektronisch gerook van ons, heeft zelfs de Philip Morris doen sluiten. :{

http://www.bndestem.nl/re(...)rris-video-1.4299648
Abracadabra, tapate guarra!
  vrijdag 4 april 2014 @ 15:06:28 #72
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138506420
"Het gaat alleen maar om winstmaximalisatie"

Ja koekoek, het is geen charitatieve instelling
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138511371
Ik had dus een starterkitje besteld met een eGo-t batterij en een DT3 Clearomizer, alleen die blijft om de haverklap juice lekken, enige tips van jullie om te verhelpen of eventueel andere betere producten die ik kan gebruiken?
Ook te boeken voor feestjes en partijen
  vrijdag 4 april 2014 @ 18:04:21 #74
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138511433
Ik heb in dit topic al een aantal maal een leuk setje aangeraden. Een ego twist met een protank mini is leuk. Of voor 18 euro een itaste vv v3 van fasttech.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138511601
Is die protank mini ook een beetje lek-proof, ik heb het idee dat mijn huidige clearomizer vaak lekt door die bottom coil
Ook te boeken voor feestjes en partijen
  vrijdag 4 april 2014 @ 18:13:19 #76
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138511647
Mijne lekt nooit.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138513275
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 april 2014 18:11 schreef Onorgineel het volgende:
Is die protank mini ook een beetje lek-proof, ik heb het idee dat mijn huidige clearomizer vaak lekt door die bottom coil
Hoe vol douw je 'm? En inhaleer je een beetje rustig of loop je als een gek aan dat ding te lurken ;)?
pi_138527616
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 april 2014 19:05 schreef Anne het volgende:

[..]

Hoe vol douw je 'm? En inhaleer je een beetje rustig of loop je als een gek aan dat ding te lurken ;)?
meestal half tot 3kwart, en ik inhaleer altijd rustig
Ook te boeken voor feestjes en partijen
pi_138531382
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2014 12:16 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ja. Veel beter.

Maar het hele verhaal loopt nogal uit de hand. Maar gelukkig zijn t allemaal clones.
Geloof ik zo :)

Maar een belangrijk detail is toch de grootte van het ding. Dit is echt een reusachtige pijp :o Daar ga je niet de deur mee uit, mag ik hopen.

Natuurlijk is smaak belangrijk. En gebruiksvriendelijkheid. Maar ik vind het vooral heel belangrijk dat je met zo'n e-sigaret je normale sigaret kunt vervangen, en dat je je er dus mee in het openbaar kunt vertonen.

Dit gevaarte lijkt me alleen leuk voor een rustig avondje thuis })
  zaterdag 5 april 2014 @ 10:19:35 #80
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138533233
Is ook. Die hammer valt qua grootte wel mee trouwens, alleen wel zwaar. Onderweg heb ik de itaste met pt mini altijd mee. En naar werk ook, maar daar neem ik de evic ook nog wel eens mee naar toe.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138535302
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 10:19 schreef Catch22- het volgende:
Is ook. Die hammer valt qua grootte wel mee trouwens, alleen wel zwaar. Onderweg heb ik de itaste met pt mini altijd mee. En naar werk ook, maar daar neem ik de evic ook nog wel eens mee naar toe.
Ok, die itaste ga ik dan ook maar eens proberen :Y

Gisteren was ik trouwens op een feest waar iedereen jaloers was op mijn damper *O* Terwijl mensen massaal buiten stonden te roken, kon ik gewoon op de dansvloer blijven en af en toe een trekje nemen *O* Steeds minder trekjes, inmiddels, want ik probeer de nicotine af te bouwen en dat gaat best goed.
pi_138548478
Vandaag even een nieuwe clearomizer gehaald, tot nu toe niks gelekt en hij rookt een heel stuk lekkerder *O*
Ook te boeken voor feestjes en partijen
  zaterdag 5 april 2014 @ 20:31:12 #83
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138548560
Welke?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138548640
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:31 schreef Catch22- het volgende:
Welke?
Eentje van een winkeltje in den haag, Puff Store, soort eigen merk, dit ding

Ook te boeken voor feestjes en partijen
  zondag 6 april 2014 @ 00:02:29 #85
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138557102
Waarom niet gewoon een protank?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138563572
Nano kitje voor mijn Kayfun Lite is binnen! Een stuk compacter nu. Mooi! Hij staat hier sexy te wezen boven op mijn Launcher v2 en naast mijn Valkyrie. ;)

  zondag 6 april 2014 @ 12:11:52 #87
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138564374
Zo hé, wat een mooie artistieke foto! Ik denk dat heel wat dampers nu groen zien van jaloezie! Tering zeg, ik krijg er gewoon een harde plasser van.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_138565629
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 12:11 schreef PalmRoyale het volgende:
Zo hé, wat een mooie artistieke foto! Ik denk dat heel wat dampers nu groen zien van jaloezie! Tering zeg, ik krijg er gewoon een harde plasser van.
Hahaha dank je, denk ik. :D Ik vind sommige mech mods echt prachtig en probeer dat ook in de fotos te laten zien. Veel mods zijn meer dan gewoon een stalen batterij huls en hebben hele mooie details en lijnen. Erg leuk om te fotograferen. Is weer eens wat anders dan mijn normale werk... ;)
  zondag 6 april 2014 @ 14:54:26 #89
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138570306
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 6 april 2014 @ 14:57:31 #90
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138570489
:')
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138573378
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 14:54 schreef PalmRoyale het volgende:
[ afbeelding ]
Iets ontgaat me blijkbaar...
  zondag 6 april 2014 @ 16:20:28 #92
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138574402
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 15:58 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Iets ontgaat me blijkbaar...
flauw sarcasme
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138574851
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 16:20 schreef Catch22- het volgende:

[..]

flauw sarcasme
Ah... In een topic over electronisch roken had ik geen sarcasme verwacht als iemand fotos van zijn electronische rookwaar post. :p Ik zit denk ik teveel op het ECF forum de laatste tijd.
  zondag 6 april 2014 @ 16:31:26 #94
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138574884
True. Maar dit lag er wel erg dik bovenop. Mag toch lijen dat niemand een harde plasser krijgt van een mod
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138575077
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 16:31 schreef Catch22- het volgende:
True. Maar dit lag er wel erg dik bovenop. Mag toch lijen dat niemand een harde plasser krijgt van een mod
Ik iig niet :+ _O-
pi_138575196
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 16:31 schreef Catch22- het volgende:
True. Maar dit lag er wel erg dik bovenop. Mag toch lijen dat niemand een harde plasser krijgt van een mod
Als er luier fetishisten bestaan en zoöfielen, dan verbaast het me niet dat iemand geilt op een roestvrijstalen buis. Who am I to judge? ;) Ieder z'n ding.
  zondag 6 april 2014 @ 20:16:47 #97
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138583088
Je weet iig dat je hem kan negeren
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138590901
Hebben jullie suggesties voor batterijen die handzaam zijn voor onderweg? Heb nu de Zwoofs VV Pro batterij met pt mini 2, maar is een beetje te lang om mee te nemen.

Batterij zou dus wat korter moeten zijn, maar wel met redelijke power.
Abracadabra, tapate guarra!
  zondag 6 april 2014 @ 22:07:11 #99
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138590967
De regelbare zijn allemaal wat groter. De lengte komt vooral door de batterij. Dus kleiner is ook minder power.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138591333
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 22:07 schreef Catch22- het volgende:
De regelbare zijn allemaal wat groter. De lengte komt vooral door de batterij. Dus kleiner is ook minder power.
Nee klopt, ik gebruik hem ook nooit op volle sterkte. Regelbare sterkte voor onderweg is dan ook geen issue, ik zoek gewoon iets wat makkelijk in je broekzak past.
Abracadabra, tapate guarra!
  zondag 6 april 2014 @ 22:16:58 #101
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138591569
Dan kom je toch op die 240mAh dingetjes. Ego t, k enzo
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138599895
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 22:16 schreef Catch22- het volgende:
Dan kom je toch op die 240mAh dingetjes. Ego t, k enzo
Ik heb dit geknutseld voor onderweg. Innokin automatic met een X8 cartotank en een Boge cartomizer.

pi_138623233
Ik zit te overwegen om naast m'n smoke-stik nog een damper aan te schaffen
Wel 1 van een klein formaat, heeft iemand ervaring met de Joytech Eroll ? en is het een aanrader ?
  maandag 7 april 2014 @ 19:47:30 #104
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138623372
Denk niet dat je daar beter mee af bent. Die kleine zijn 1 pot nat volgens mij
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138633038
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 19:47 schreef Catch22- het volgende:
Denk niet dat je daar beter mee af bent. Die kleine zijn 1 pot nat volgens mij
Hangt een beetje van je verwachtingen af. Check deze review over de Eroll:

[youtube][/youtube]
  maandag 7 april 2014 @ 23:58:19 #106
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138636341
sja, het dampt.. niet mijn ding :)

vandaag katoen binnengekregen en even getest in de taifun en de protank. Echt meer smaak :)

http://www.deonlinedrogist.nl/nature-watten-zigzag-p-33113.html

kost haast niets ook nog
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138637938
Jullie nog tips voor lekkere dampjes? Geniet tot nog toe nog van de Rocket Fueltjes _O_ maar wil weer nieuwe liquids kopen :9~
Ook te boeken voor feestjes en partijen
pi_138637969
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:06 schreef Onorgineel het volgende:
Jullie nog tips voor lekkere dampjes? Geniet tot nog toe nog van de Rocket Fueltjes _O_ maar wil weer nieuwe liquids kopen :9~
Waar bestel je Rocket Fuel? En welke smaken zijn goed te doen? Heb verder geen tips, ben ook nog maar een beginner. :o
Abracadabra, tapate guarra!
pi_138638159
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:08 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Waar bestel je Rocket Fuel? En welke smaken zijn goed te doen? Heb verder geen tips, ben ook nog maar een beginner. :o
Ik heb het besteld op rookesigaret.nl, heb zelf 6 verschillende besteld, persoonlijke favorieten van die 6 zijn Love Potion No. 9 en 'Ol River :7
Ook te boeken voor feestjes en partijen
pi_138638172
Hijs nu van de Peachy Keen, ook wel prima te doen
Ook te boeken voor feestjes en partijen
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:24:12 #111
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138638190
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:06 schreef Onorgineel het volgende:
Jullie nog tips voor lekkere dampjes? Geniet tot nog toe nog van de Rocket Fueltjes _O_ maar wil weer nieuwe liquids kopen :9~
Goodlife
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138638235
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:24 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Goodlife
Ga ik even naar kijken, bedankt
Ook te boeken voor feestjes en partijen
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:31:47 #113
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138638278
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:28 schreef Onorgineel het volgende:

[..]

Ga ik even naar kijken, bedankt
Daar ga ik bestellen als mijn nicvape op is. Als je het in de vs haalt kost het bijna niks (50ml voor 30 dollar ofzo)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138651451
Hi,

Ik twijfel heel erg en hoop dat iemand op onderstaande kan antwoorden. Of mij op weg kan helpen.

Ik rook denk ik al een jaar of 6. Verschillende soorten/merken sigaretten. Vaak gedacht aan stoppen. Ik heb de laatste paar weken gezocht op internet naar electrische sigaretten. Thuis ook besproken. Maar er is zoveel keus dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ook zijn sommige e-sigaretten qua uiterlijk zo apart dat het me afschrikt. Thuis word afgeraden over te stappen op electronisch, zou schadelijk zijn, lijkt extreem, alsof het drugs is vanwege de navulsetjes en aparte uiterlijk. Het liefst zou ik voor mijn eerste e-sigaret eentje willen hebben zonder nicotine en met zo min mogelijk (schadelijke) stoffen erin. Eentje die ook qua uiterlijk uitziet als een gewone sigaret. Nou zag ik Dicaprio met eentje, heeft iemand enig idee welke merk exact hij gebruikt?

pi_138651636
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:06 schreef lonewolf20 het volgende:
Hi,

Ik twijfel heel erg en hoop dat iemand op onderstaande kan antwoorden. Of mij op weg kan helpen.

Ik rook denk ik al een jaar of 6. Verschillende soorten/merken sigaretten. Vaak gedacht aan stoppen. Ik heb de laatste paar weken gezocht op internet naar electrische sigaretten. Thuis ook besproken. Maar er is zoveel keus dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ook zijn sommige e-sigaretten qua uiterlijk zo apart dat het me afschrikt. Thuis word afgeraden over te stappen op electronisch, zou schadelijk zijn, lijkt extreem, alsof het drugs is vanwege de navulsetjes en aparte uiterlijk. Het liefst zou ik voor mijn eerste e-sigaret eentje willen hebben zonder nicotine en met zo min mogelijk (schadelijke) stoffen erin. Eentje die ook qua uiterlijk uitziet als een gewone sigaret. Nou zag ik Dicaprio met eentje, heeft iemand enig idee welke merk exact hij gebruikt?

[ afbeelding ]
SmokeStik
  dinsdag 8 april 2014 @ 15:12:16 #116
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138651719
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138658023
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 19:45 schreef michiel_merk het volgende:
Ik zit te overwegen om naast m'n smoke-stik nog een damper aan te schaffen
Wel 1 van een klein formaat, heeft iemand ervaring met de Joytech Eroll ? en is het een aanrader ?
Ik heb prima ervaring met de E-Smart BCC, doet niet onder voor mijn Evod.

http://www.dampwinkel.nu/E-Smart-BCC-starterset-single
pi_138664404
Na een 'relapse' van een paar maanden kom ik me hier ook weer melden. Waarom precies weet ik niet, maar na een maand m'n eGo-C te hebben gebruikt ben ik langzaam maar zeker weer normale sigaretten gaan roken. Vanaf vandaag hou ik het weer bij m'n vaper! Nu maar weer even wat lekkere smaakjes etc. aanschaffen. Iemand nog tips? Ik hou vooral van de wat zoetere smaken, maar niet té zoet. Appel bijv. vind ik erg lekker.

Oh en, ik had toen ik 'm nog elke dag gebruikte erg veel last van het lekken van het tankje waar de liquid in gaat, en dat komt vervolgens in m'n mond terecht wat erg ranzig is en me ook niet erg gezond lijkt. Kan ik dat standaard tankje vervangen voor iets wat beter werkt ofzo?

[ Bericht 25% gewijzigd door BartMcCormick op 08-04-2014 20:29:18 ]
  dinsdag 8 april 2014 @ 21:22:24 #119
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138668065
Protank 2 mini :)

Liquids bij zwoofs of easyvapes
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138677710
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 21:22 schreef Catch22- het volgende:
Protank 2 mini :)

Liquids bij zwoofs of easyvapes
Thx! Nog tips voor specifieke liquids daar? Heb tot nu namelijk alleen van rookwinkel liquids gehad.
  woensdag 9 april 2014 @ 09:07:25 #121
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138680713
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 00:44 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Thx! Nog tips voor specifieke liquids daar? Heb tot nu namelijk alleen van rookwinkel liquids gehad.
Ik vind de mental berry van easyvapes erg lekker. Welk nicotinegehalte gebruik je?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 9 april 2014 @ 11:11:26 #122
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_138683669
Ik heb afgelopen zaterdag Five Pawns - Gambit gehaald in Duitsland (was toevallig in de buurt) Mijn god wat is die shit lekker zeg. Maar 30 euro voor 30 ml, dan gaan we niet veel vaker doen. Ik zie het maar als een fles Talisker. Die drink ik ook niet dagen achter elkaar. Gewoon eens in de zoveel tijd een glaasje/tankje.
pi_138686730
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 21:22 schreef Catch22- het volgende:
Protank 2 mini :)

Liquids bij zwoofs of easyvapes
Is die beter dan de protank mini 3 denk je? Ik ga vandaag of morgen nieuwe tanks bestellen.

Ik moet ook een nieuwe batterij. Iemand ervaring met deze? http://www.zwoofs.nl/batt(...)fa-batterij-900-mah/

En valt zo'n VV Batterij aan te raden?
Kindness
  woensdag 9 april 2014 @ 13:05:08 #124
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138686837
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:02 schreef GeorgeMichael het volgende:

[..]

Is die beter dan de protank mini 3 denk je? Ik ga vandaag of morgen nieuwe tanks bestellen.

Ik moet ook een nieuwe batterij. Iemand ervaring met deze? http://www.zwoofs.nl/batt(...)fa-batterij-900-mah/

En valt zo'n VV Batterij aan te raden?
Die PT3 is ook prima, maar die coils zijn bijna een keer zo duur :) Is wel goedkoper in aanschaf. Zal wel wat beter dampen.

Ik heb bijna alleen maar VV's (en een mechmod, maar dat is een ander verhaal). Ik weet niet hoe die FA's zijn. Ik start hem vaak iets voordat ik hijs, om hem op gang te krijgen, dat wil niet met een automatische.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138687323
Oja de prijs van de coils is ook wel een goeie om op te letten :+

Dus dan zal ik deze maar nemen
http://www.zwoofs.nl/verd(...)protank-2-v2-zwoofs/

Ik heb alleen geen ervaring met VV's. Stel dat ik deze neem:
http://www.zwoofs.nl/batt(...)-vv-batterij-900mah/

Wat zou de beste keuze zijn om mee te beginnen qua weerstand op de coils denk je?

quote:
11s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:05 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Die PT3 is ook prima, maar die coils zijn bijna een keer zo duur :) Is wel goedkoper in aanschaf. Zal wel wat beter dampen.

Ik heb bijna alleen maar VV's (en een mechmod, maar dat is een ander verhaal). Ik weet niet hoe die FA's zijn. Ik start hem vaak iets voordat ik hijs, om hem op gang te krijgen, dat wil niet met een automatische.
Kindness
  woensdag 9 april 2014 @ 13:22:37 #126
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138687406
Met een VV maakt het niet zoveel uit, ik zou 2.0 of 2.2 doen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138687450
Thanks!
Kindness
  woensdag 9 april 2014 @ 13:24:34 #128
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138687481
no biggie.

Welk nicotinegehalte heb je besteld?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138688048
quote:
11s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:24 schreef Catch22- het volgende:
no biggie.

Welk nicotinegehalte heb je besteld?
Ik damp altijd 12 mg tot nu toe
Kindness
  woensdag 9 april 2014 @ 14:44:43 #130
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_138689905
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:43 schreef GeorgeMichael het volgende:

[..]

Ik damp altijd 12 mg tot nu toe
Wellicht maakt dat niet zo veel uit?

Volgens deze wetenschapper in ieder geval niet: http://kronstantinople.bl(...)-cigarettes-are.html

Ik ben lichtelijk verbaasd in ieder geval.
pi_138694687
Haha je het maakt mij ook niet uit hoeveel nicotine ik damp. Merk geen verschil.
Kindness
  woensdag 9 april 2014 @ 17:04:22 #132
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138694796
Ik wel, met 12mg kreeg ik het niet. Maar het onderzoek vertrouw ik niet zo.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138694948
wat is het verschil tussen bijvoorbeeld een 2.0 ohm atomizer of een 2,8?
  woensdag 9 april 2014 @ 17:15:12 #134
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138695143
De weerstand :P

Een lage weerstand wordt sneller heet.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138695219
quote:
11s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:15 schreef Catch22- het volgende:
De weerstand :P

Een lage weerstand wordt sneller heet.
dat snap ik maar wat zal een betere smaak/vape opleveren?
  woensdag 9 april 2014 @ 17:46:05 #136
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138696256
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:17 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

dat snap ik maar wat zal een betere smaak/vape opleveren?
als je geen vv device hebt de laagste waarschijnlijk. Ligt aan je smaak en de liquid
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138697495
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:46 schreef Catch22- het volgende:

[..]

als je geen vv device hebt de laagste waarschijnlijk. Ligt aan je smaak en de liquid
mijn ego c twist 1100mah vv komt als het goed is met een weekje, heb er een 2,8ohm atomizer bij besteld. zal de 2,4 EVOD beter zijn dan de 2,8 vivi nova?
  woensdag 9 april 2014 @ 18:33:02 #138
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138697530
2.8 is wel knap veel. 2.2-1.8 wordt t meest gebruikt
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138697570
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:33 schreef Catch22- het volgende:
2.8 is wel knap veel. 2.2-1.8 wordt t meest gebruikt
oke, zal door 2,8 de smaak/rook minder worden dan bij bijvoorbeeld een 2,2?
  woensdag 9 april 2014 @ 18:34:56 #140
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138697586
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:34 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

oke, zal door 2,8 de smaak/rook minder worden dan bij bijvoorbeeld een 2,2?
Ja waarschijnlijk wel. Je moet er in elk geval veel meer stroom door jagen voor t zelfde effect. Dus is je accu sneller leeg.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138697611
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:34 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ja.
is dat verschil groot of wat moet ik me hier bij voorstellen?
  woensdag 9 april 2014 @ 18:36:07 #142
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138697622
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:35 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

is dat verschil groot of wat moet ik me hier bij voorstellen?
Dat merk je zelf wel. Is niet echt te beschrijven.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138697635
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:36 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Dat merk je zelf wel. Is niet echt te beschrijven.
oke bedankt voor de info! ook in m'n andere topic!
  woensdag 9 april 2014 @ 18:39:25 #144
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138697728
quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:36 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

oke bedankt voor de info! ook in m'n andere topic!
Dingen met smaak, weerstand, top of bottomcoil, voltages, wattages moet ke zelf uitdokteren. Die voorkeuren zijn heel persoonlijk en van meerdere dingen afhankelijk.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138699859
Ik heb trouwens de VV besteld met de protank mini 2 en wat 2,2 ohm coils. Moet wel goedkomen denk ik als ik die power vaping chart erbij pak.

Enig idee welke weerstand de coils zijn die er standaard bij de pt mini 2 zitten? Staat er niet bij...
Kindness
  woensdag 9 april 2014 @ 19:34:57 #146
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138699872
2.2 :)

Die er standaard bij zitten zijn vrij gauw brak trouwens.

Ik heb op fasttech kant en klare coils en wicks besteld, 50 voor 2,50. Daarmee ververs ik mijn protank coilheads. Is vrij makkelijk.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138699956
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 19:34 schreef Catch22- het volgende:
2.2 :)

Die er standaard bij zitten zijn vrij gauw brak trouwens.

Ik heb op fasttech kant en klare coils en wicks besteld, 50 voor 2,50. Daarmee ververs ik mijn protank coilheads. Is vrij makkelijk.
1.8 & 2.2 & 2.5 toch!?
pi_138699959
Haha geen geld :P Zal het onthouden voor de volgende ronde

quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 19:37 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

1.8 & 2.2 & 2.5 toch!?
Er zitten 2 bij iig
Kindness
  woensdag 9 april 2014 @ 19:38:34 #149
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138699996
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 19:37 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

1.8 & 2.2 & 2.5 toch!?
Die zijn leverbaar als coilheads ja. Volgens mij zijn de twee die je er bij krijgt 2.2 ohm.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138700326
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 19:38 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Die zijn leverbaar als coilheads ja. Volgens mij zijn de twee die je er bij krijgt 2.2 ohm.
Ik heb even gekeken. 1 1,8 ohm en 1 2,5 ohm. Idd 2 coil's
  woensdag 9 april 2014 @ 20:05:19 #151
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138701099
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:34 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ja waarschijnlijk wel. Je moet er in elk geval veel meer stroom door jagen voor t zelfde effect. Dus is je accu sneller leeg.
Dat klopt dus niet. Als je met een VV op een hogere weerstand en dus een hoger voltage dampt gaat je batterij juist langer mee. Als je bijvoorbeeld een 1.8 ohm coil hebt en je dampt op 4 volt dan trek je 2.2 ampere. Heb je een 2,7 ohm coil en damp je op 5 volt dan trek je 1,85 ampere en doe je langer met je batterij. Volt gedeeld door weerstand=ampere. Hoe lager het amperage hoe langer je met een batterij doet.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  woensdag 9 april 2014 @ 20:48:35 #152
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138703163
Dat klinkt idd wel logisch. Nooit zo bij nagedacht.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138706171
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 20:05 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Dat klopt dus niet. Als je met een VV op een hogere weerstand en dus een hoger voltage dampt gaat je batterij juist langer mee. Als je bijvoorbeeld een 1.8 ohm coil hebt en je dampt op 4 volt dan trek je 2.2 ampere. Heb je een 2,7 ohm coil en damp je op 5 volt dan trek je 1,85 ampere en doe je langer met je batterij. Volt gedeeld door weerstand=ampere. Hoe lager het amperage hoe langer je met een batterij doet.
Hier zeggen ze W=V2/R, wat klopt dan?
http://www.ecigarettedire(...)angel-ohms-chart.jpg
pi_138707036
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 20:48 schreef Catch22- het volgende:
Dat klinkt idd wel logisch. Nooit zo bij nagedacht.
Hoe was die Blueberry Cheese Cake op de lange termijn? Die heb ik ook meebesteld :+
Kindness
  woensdag 9 april 2014 @ 21:57:54 #155
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138707114
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:56 schreef GeorgeMichael het volgende:

[..]

Hoe was die Blueberry Cheese Cake op de lange termijn? Die heb ik ook meebesteld :+
Had ik maar 10ml van. Was wel lekker :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138710729
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:07 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik vind de mental berry van easyvapes erg lekker. Welk nicotinegehalte gebruik je?
ok thanks! 12mg gebruik ik
  woensdag 9 april 2014 @ 23:16:11 #157
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138711974
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:40 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Hier zeggen ze W=V2/R, wat klopt dan?
http://www.ecigarettedire(...)angel-ohms-chart.jpg
Het aantal watts is iets anders dan ampere. Watt is vermogen, ampere is stroom. Volt gedeeld door weerstand=ampere. Volt keer volt gedeeld door weerstand=watt.

Ik zal het voorbeeld gebruiken dat ik eerder postte.

Als je een 1.8 ohm coil hebt en je dampt op 4 volt dan trek je 2.2 ampere en produceert je atomizer 8.88 watt. Met een 2.7 ohm coil op 5 volt trek je 1.85 ampere en produceert je atomizer 9.26 watt.

Stel nou dat je je favoriete sapje op 8 watt dampt. Dan krijg je de volgende rekensom.

1.8 ohm coil: 3,8 volt x 3,8 volt gedeeld door 1.8 ohm=8.02 watt. Op dat wattage trek je 2.11 ampere want 3,8 gedeeld door 1.8=2.11.

2.7 ohm coil: 4.7 volt x4.7 volt gedeeld door 2.7=8.18 watt. 4.7 gedeeld door 2.7=1.74 ampere.

Met de coil met een hogere weerstand trek je minder ampere dus een langere batterij duur. De keerzijde is dat je met een coil met een lagere weerstand meer ampere verbruikt maar daardoor warmt de coil sneller op en krijg je meer damp en smaak. het is dus maar net wat je liever hebt. Langer doen met een batterij of meer damp en smaak.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_138716462
Gisteren zelf een coil gedraaid voor mijn Aspire BDC. Kwam op 3.6(!) ohm uit. Maar met watten als wick op 10 Watt dampt het verassend goed en lekker
Het is wat.......
  donderdag 10 april 2014 @ 08:15:59 #159
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138716762
Wow. Hoeveel windingen met wat voor materiaal?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138716868
6 of 7windingen met 0.28 mm kanthal. Aantal windingen weet ik eigenlijk niet meer precies. Kan ook 6,5 zijn
Het is wat.......
  donderdag 10 april 2014 @ 08:28:00 #161
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138716879
Dat vind ik wel heel bijzonder. 0.28 mm kanthal is lage(re) weerstand draad dus dan zou je een diameter van ongeveer 6 mm hebben.

[ Bericht 69% gewijzigd door PalmRoyale op 10-04-2014 08:37:40 ]
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  donderdag 10 april 2014 @ 09:11:41 #162
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138717487
Ja ik denk dat er iets mis zit
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138717815
.28 mm heeft een hogere weerstand dan .30 mm of .32 mm. Speelt ook nog mee dat ik hem om een M2-bout heb gedraaid, en niet om een boortje 1.5. Dus de diameter van de coil is ook groter --> meer weerstand
Het is wat.......
pi_138719834
bedankt tegen de mensen die hebben aangegeven welke dicaprio gebruikt.

ik ga vanmiddag misschien even langs de winkels om te kijken.

iemand ervaringen met smikestick of snoke? (zonder nicotine), vooral naar eerste ervaring ben ik benieuwd. wat ging er door je heen, hoe voelde het etc.

wat ik me afvraag blu sig, waar kan je die kopen in nederland?

als je de e-sig gebruikt gaat die net zo lang door totdat de batterij leeg is? want een normale sigaret rook je op, na wat trekken. mooiste zou zijn dat een e-sig ook na wat trekken stopt, maar wellicht moet je zelf stoppen na paar minuten of na 10 trekken.. kan je een overdosis krijgen?

stom eigenlijk, tis alsof ik zenuwachtig ben om het te proberen.
pi_138719881
Weet je wel zeker dat je aan de blu cigs wilt beginnen? Dan zit je namelijk aan dat merk vast. En zo goedkoop is het nou ook weer niet.
  donderdag 10 april 2014 @ 11:02:47 #166
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138719915
Het is geen cocaine ofzo :P Als je genoeg hebt gehad dan stop je wel. En als je nicotinevrij dampt kan er al helemaal weinig gebeuren.

Die dingen zijn inderdaad niet bepaald goedkoop. En het dampt ook niet zo lekker.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138720379
quote:
11s.gif Op donderdag 10 april 2014 10:59 schreef lonewolf20 het volgende:
kan je een overdosis krijgen?
Ja, alleen niet zonder daar bewust voor te gaan.
  donderdag 10 april 2014 @ 11:28:38 #168
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138720666
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:20 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ja, alleen niet zonder daar bewust voor te gaan.
en dan nog geef ik het je te doen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138720685
quote:
11s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:28 schreef Catch22- het volgende:

[..]

en dan nog geef ik het je te doen.
Dat sowieso, het is met andere woorden geen reëel risico waar je je druk om hoeft te maken.
  donderdag 10 april 2014 @ 11:30:07 #170
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138720713
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:29 schreef Deshain het volgende:

[..]

Dat sowieso, het is met andere woorden geen reëel risico waar je je druk om hoeft te maken.
Je krijgt eerder dusdanig veel last van je longen/strot dan dat je een nicotineoverdosis krijgt. Helemaal met plug n play apparatuur. Misschien dat het je lukt met een quadcoil dripper met katoen en 24mg liquids, maar dan nog moet je wel echt onwijs je best doen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138721168
quote:
3s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:01 schreef Anne het volgende:
Weet je wel zeker dat je aan de blu cigs wilt beginnen? Dan zit je namelijk aan dat merk vast. En zo goedkoop is het nou ook weer niet.
quote:
11s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:02 schreef Catch22- het volgende:
Het is geen cocaine ofzo :P Als je genoeg hebt gehad dan stop je wel. En als je nicotinevrij dampt kan er al helemaal weinig gebeuren.

Die dingen zijn inderdaad niet bepaald goedkoop. En het dampt ook niet zo lekker.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:20 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ja, alleen niet zonder daar bewust voor te gaan.
bedankt voor de reacties terug. naa het is meer omdat thuis hebben ze liever niet dat ik overstap op een e-sig. ze vinden het gevaarlijk (uitzien met al die navulsetjes, de media ophef laatst door RIVM die aangaf dat het gevaarlijk is). Terwijl een gewone sigaret veel schadelijker is. De rede waarom ik dus die van dicaprio zocht is omdat ik dan thuis kan zeggen kijk hij doet het ook. ik ben me nog meer aan het inlezen en hier en daar informeren, zodat ik thuis kan overtuigen dat mijn overweging voor e-sig helemaal niet zo gek is. ze vinden het beter dat ik gewone sigaretten rook of helemaal stop. door dit alles ben ik ook zo zenuwachtig en twijfelend over e-sigs. en als blu sig het merk is dat die acteur gebruikt, zal ik daarmee moeten aankomen voor mijn gevoel.alhoewel ik waarschijnlijk thuis weer reactie ga krijgen dat ze zeggen, als hij dit doet hoef jij dat niet te doen..
pi_138721324
oh en de overdosis vraag kwam doordat ik weet dat als je uitgaat en drinkt je (tenminste de meeste mensen), normaal gesproken zo een hele pakje sigaretten oproken. meestal word je wel misselijk en stop je, maar met een e-sig als daar niet een rem op zit..?
pi_138721402
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:44 schreef lonewolf20 het volgende:

[..]

[..]

[..]

bedankt voor de reacties terug. naa het is meer omdat thuis hebben ze liever niet dat ik overstap op een e-sig. ze vinden het gevaarlijk (uitzien met al die navulsetjes, de media ophef laatst door RIVM die aangaf dat het gevaarlijk is). Terwijl een gewone sigaret veel schadelijker is. De rede waarom ik dus die van dicaprio zocht is omdat ik dan thuis kan zeggen kijk hij doet het ook. ik ben me nog meer aan het inlezen en hier en daar informeren, zodat ik thuis kan overtuigen dat mijn overweging voor e-sig helemaal niet zo gek is. ze vinden het beter dat ik gewone sigaretten rook of helemaal stop. door dit alles ben ik ook zo zenuwachtig en twijfelend over e-sigs. en als blu sig het merk is dat die acteur gebruikt, zal ik daarmee moeten aankomen voor mijn gevoel.alhoewel ik waarschijnlijk thuis weer reactie ga krijgen dat ze zeggen, als hij dit doet hoef jij dat niet te doen..
Zoals je zelf al zegt denk ik niet dat het veel indruk zal maken dat Leo dat specifieke merk gebruikt.
Sorry, ik moet er stiekem zelfs een beetje om lachen :@ :P.

Laat ze dan liever iets lezen zoals dit:
www.trimbos.nl/~/media/Nieuws en Persberichten/AF1285 070414 factsheet e-sigaret.ashx
pi_138721888
quote:
14s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:52 schreef Anne het volgende:

[..]

Zoals je zelf al zegt denk ik niet dat het veel indruk zal maken dat Leo dat specifieke merk gebruikt.
Sorry, ik moet er stiekem zelfs een beetje om lachen :@ :P.

Laat ze dan liever iets lezen zoals dit:
www.trimbos.nl/~/media/Nieuws en Persberichten/AF1285 070414 factsheet e-sigaret.ashx
hahaha. geloof me, ik heb zelfs youtube filmpjes en alle foto's die ik kon vinden op internet van hem verzameld voor me overtuigings presentatie thuis. naast de overige informatie over e-sig van internet die ik vind.

thanks voor die bijlage. ik heb het gelijk uitgeprint, straks rustig doorlezen en thuis ook afgeven.
  donderdag 10 april 2014 @ 13:13:43 #175
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138724090
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:30 schreef gooddaddy het volgende:
.28 mm heeft een hogere weerstand dan .30 mm of .32 mm. Speelt ook nog mee dat ik hem om een M2-bout heb gedraaid, en niet om een boortje 1.5. Dus de diameter van de coil is ook groter --> meer weerstand
Dan klopt het nog steeds niet. Een M2 bout heeft een metrische draad van 2 mm gemeten op de buitenzijde van de draad. Effectief heb je dan een spoeltje met een interne diameter van +- 1,6 mm. Met 0.28 mm A1 kanthal heb je 27 wikkelingen nodig om op 3.6 ohm uit te komen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_138725094
toch knap dat ik dan dan met 6 à 7 wikkelingen voor elkaar gekregen heb :D

Maar alle gekheid op een stokje. Geen idee hoe dat dan kan, maar het dampt in ieder geval goed
Het is wat.......
  donderdag 10 april 2014 @ 13:54:31 #177
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138725517
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 13:41 schreef gooddaddy het volgende:
toch knap dat ik dan dan met 6 à 7 wikkelingen voor elkaar gekregen heb :D

Maar alle gekheid op een stokje. Geen idee hoe dat dan kan, maar het dampt in ieder geval goed
Misschien slecht contact ofzo? Of is je tester niet lekker.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138728251
Mijn tester is mijn Vamo V5 zelf. Daarp kun nje de wwerstand van de c oil zien
Het is wat.......
  donderdag 10 april 2014 @ 16:14:24 #179
63302 rockstah
New World Disorder
pi_138730524
Misschien hebben ze je per ongeluk .20 gestuurd of zo, daar komen de resultaten meer mee overeen.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_138733234
Iemand die goedkope en lekkere e-liquids kent? ik ben wel fan van mint en zoet etc.
ook ben ik op zoek naar goedkope sites waar je e-liquids kan kopen, heb gehoord dat de liquids van hangsen en dekang niet echt goed zijn. de prijs van deze liquids staan me wel erg aan dus heb er daarvan een aantal besteld. :')
pi_138734553
quote:
10s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:30 schreef 0315CASUAL het volgende:
Iemand die goedkope en lekkere e-liquids kent? ik ben wel fan van mint en zoet etc.
ook ben ik op zoek naar goedkope sites waar je e-liquids kan kopen, heb gehoord dat de liquids van hangsen en dekang niet echt goed zijn. de prijs van deze liquids staan me wel erg aan dus heb er daarvan een aantal besteld. :')
Dit is mijn favo http://www.zwoofs.nl/liqu(...)an-stars-blue-magic/ :) Blue Magic e-liquid combineert donkere frambozen met aardbeien en een vleugje menthol. Al proef ik de menthol bijna niet hoor ;) Mocht je de 12mg nicotine variant willen,die is volgende week pas weer leverbaar
pi_138735049
quote:
10s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:30 schreef 0315CASUAL het volgende:
Iemand die goedkope en lekkere e-liquids kent? ik ben wel fan van mint en zoet etc.
ook ben ik op zoek naar goedkope sites waar je e-liquids kan kopen, heb gehoord dat de liquids van hangsen en dekang niet echt goed zijn. de prijs van deze liquids staan me wel erg aan dus heb er daarvan een aantal besteld. :')
Yaeliq. 100ml voor $18 http://www.yaeliq.com/ Check de reviews.

pi_138735909
Mn vriendin zegt duizelig te worden van de lucht dat uit mn mond komt na t vapen :') :'(
Ook te boeken voor feestjes en partijen
pi_138736133
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 19:02 schreef Onorgineel het volgende:
Mn vriendin zegt duizelig te worden van de lucht dat uit mn mond komt na t vapen :') :'(
Gewoon zeggen dat Leonardo DiCaprio het ook doet :D

Sorry, flauw. Maar eh... tja. Voor zo ver ik weet zitten er geen rare stofjes in, behalve water, glycerine en wat geur- en/of kleurstofjes, en eventueel wat nicotine, dus waar die duizeligheid dan vandaan komt..?
pi_138736877
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 19:08 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Gewoon zeggen dat Leonardo DiCaprio het ook doet :D
Ik moest hardop lachen!
  donderdag 10 april 2014 @ 19:26:35 #186
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138736898
Het valt me op dat de liquid bij mij best lang mee gaat. Ik ben vandaag precies twee weken geleden begonnen met elektronisch roken, en ik heb nog ruim een kwart over van m'n eerste flesje. En dat terwijl ik vape wanneer ik wil, waar ik wil, en ik voorheen makkelijk een pakje per dag rookte.
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
pi_138737003
En hoe groot is dat flesje?
  donderdag 10 april 2014 @ 20:12:31 #188
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138738694
Oh, 10 ml. Zou wel handig geweest zijn om erbij te zeggen ja. :')
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
pi_138740124
Heb vanmiddag de Joytech Eroll maar aangeschaft , moet zeggen dat het een stuk beter is (trhoat hit) :D 'sigaret' is ook een stuk kleiner dan de Smoke-Stik en mooi van design de portable charging case ziet er ook strak uit, doet me denken aan de Iphone 8-) tnx voor de link Negakinu dat heeft me uiteindelijk over de streep getrokken :)

[ Bericht 14% gewijzigd door michiel_merk op 10-04-2014 21:27:40 ]
pi_138740865
quote:
10s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:12 schreef LeBeau het volgende:
Oh, 10 ml. Zou wel handig geweest zijn om erbij te zeggen ja. :')
Dan doe je er inderdaad lang mee!
  donderdag 10 april 2014 @ 21:21:45 #191
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138742119
Ja lol. Ik doe wel 5-6ml per dag.

Vandaag chi you en kayfun clones met een sony 30a batterij binnengekregen. Die gozer waarvan ik hem kocht had er een .7 ohm microcoil in gedaan. Met 16mg nicotine is dat niet te doen. Volgende batch maar even 12 halen.

Die 30A batterij dipt veel minder dan de efest en dus knalt t nog harder
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 10 april 2014 @ 21:28:12 #192
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138742466
Och, das niks. Ik jaag er met de Kayfun Lite makkelijk 10ml per dag door heen :P
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_138753537
idd, de Kayfun is een slurper. Een dagje thuiswerken haal ik niet met één tank.
Over de smaakjes. Ik ben een ontzettende fan van Dekang Koffie en Joytech walnoot. Er is nu ook een 50 ml fles Dekang Koffie van Banggood onderweg.
Dark Love van Zwoofs was één van mijn favorieten, maar op de één of andere manier vindt ik die nu niet meer lekker. Gisteren toevallig Nutty Brandy Bridge van Easyvapes geprobeerd en dat is ook wel te doen. Iets te weinig nutty. Vandaar dat ik die vandaag heb gemixt met wat extra joytech walnoot. Das al stukken beter
Het is wat.......
  vrijdag 11 april 2014 @ 07:55:01 #194
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138753650
Ik las dat de 10 ml flesjes die ik gebruik gelijk staan aan 5 pakjes cigaretten. Om dat er nu in 1 dag doorheen te werken vind ik wel wat extreem.
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
pi_138755676
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:55 schreef LeBeau het volgende:
Ik las dat de 10 ml flesjes die ik gebruik gelijk staan aan 5 pakjes cigaretten. Om dat er nu in 1 dag doorheen te werken vind ik wel wat extreem.
Een normale sigaret bevat 0,7 - 0,8 mg nicotine * 19 st. = 13,3 - 15,2 mg/pakje

Stel je dampt 12 mg/ml eliquid (waarvan je 50-75% opneemt door de mindere doordringing in de longen door de grote van de deeltjes in de damp, binding met de glycerol en verbranding oa wat een voorzichtige en waarschijnlijk héél ruime aanname is, verder onderzoek noodzakelijk):

12 mg/ml * 10 (flesje) * 50-75% = 60 - 90 mg/flesje

Dat van die 5 pakjes is dus waarschijnlijk wel wat voor te zeggen Qua absolute waarde maar de werkelijke waarde van opname is nog niet duidelijk genoeg.

Ik doe 4 dagen met 10ml (12 mg/ml) en rookte een heel pakje per dag, qua nicotine zal het dus niet veel schelen nog.
  vrijdag 11 april 2014 @ 11:18:48 #196
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138757802
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:55 schreef LeBeau het volgende:
Ik las dat de 10 ml flesjes die ik gebruik gelijk staan aan 5 pakjes cigaretten. Om dat er nu in 1 dag doorheen te werken vind ik wel wat extreem.
Ik damp al een tijd op 0mg, ik doe het nu omdat ik het gewoon lekker vind. Ook al zou ik 20ml op een dag dampen dan maakt dat bij mij helemaal niks uit.

Je neemt met dampen trouwens veel minder nicotine op, volgens de laatste inzichten ongeveer 20-25%. Waarschijnlijk zelfs nog minder want het lijkt er op dat dampen zelfs heel erg ineffectief is voor het toedienen van nicotine. Dat is ook de reden waarom verstokte rokers die gaan dampen vrijwel altijd 18 of 24 mg/ml moeten beginnen. Zelf merkte ik dat ik zonder problemen van 6 mg/ml op 0 mg/ml kon overstappen. Ik had totaal geen ontwenningsverschijnselen en ben ook niet meer gaan dampen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_138761835
Na al mijn fruit vapes van mijn Zwoofs proefpakket op te hebben gedampt, zit ik nu alleen nog met Desert tabakssmaak. Bah wat is dat goor. :N
Abracadabra, tapate guarra!
  vrijdag 11 april 2014 @ 13:31:56 #198
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138762083
quote:
8s.gif Op vrijdag 11 april 2014 13:24 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Na al mijn fruit vapes van mijn Zwoofs proefpakket op te hebben gedampt, zit ik nu alleen nog met Desert tabakssmaak. Bah wat is dat goor. :N
Jôh :P
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138762513
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 april 2014 13:31 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Jôh :P
Gelukkig komt er morgen een sample pakket Rocket Fuel binnen. :D
Abracadabra, tapate guarra!
pi_138762992
Help ik zoek ook een e-sig.

Liefst met een batterij die langer mee gaat als 4 uurtjes en elke keer een knopje indrukken als je wilt dampen lijkt me niets dus een automatische batterij ? en het liefst met een plat mondstuk en clearomizer en er was ook iets met 510 zodat je niet verplicht bent om het bij 1 merk te houden ?

Meer weet ik niet op het moment maar volgens mij kom ik al een heel eind.
ik blijf een beetje hangen bij joyetech en kanger dus als iemand nog een goed ander merk weet dan zou ik dat graag willen weten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sorella op 11-04-2014 14:06:11 ]
  vrijdag 11 april 2014 @ 14:17:13 #201
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138763592
Volgens mij hebben alleen de standaard Ego C devices een automatic.

driptip (mondstuk) kan je gewoon los kopen, kost haast niets.

Ik zou even kijken naar een iTaste VV of Ego Twist met 800+ mAh.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 11 april 2014 @ 14:24:22 #202
63302 rockstah
New World Disorder
pi_138763831
Je hebt deze:

http://www.zwoofs.nl/zwoofs-fa-batterij-900-mah/

En deze lijkt zelfs VV te hebben, hoewel het niet in de beschrijving staat:

http://www.ea-sigaret.nl/(...)e-knoploze-batterij/
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  vrijdag 11 april 2014 @ 15:17:35 #203
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138765339
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 14:24 schreef rockstah het volgende:
En deze lijkt zelfs VV te hebben, hoewel het niet in de beschrijving staat:

http://www.ea-sigaret.nl/(...)e-knoploze-batterij/
quote:
handig, geen gedoe met knopjes indrukken, gewoon roken.
Dat is de beschrijving op die site bij dat ding. Het is geen fucking roken. Wat een mongolen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  vrijdag 11 april 2014 @ 15:36:50 #204
63302 rockstah
New World Disorder
pi_138765890
Tsja, het staat ook in de TT hier.
De term dampen is gewoon nog niet erg ingeburgerd, en het klinkt sowieso al niet erg lekker al je het mij vraagt. Teveel vreemde associaties. Het Engelse 'vaping' is het meer een op zichzelf staande term, ze kunnen ook niet zeggen dat hun koffie aan het vapen is bijvoorbeeld. Zoiets hebben wij ook nodig als je het mij vraagt.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  vrijdag 11 april 2014 @ 15:49:06 #205
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138766313
Ik vind dampen persoonlijk nogal een nare term. Vapen klinkt gewoon wel goed.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138766390
Ik heb de kanger evod gekocht met een plat mondstuk erbij, ben benieuwd :)
pi_138768698
quote:
8s.gif Op vrijdag 11 april 2014 13:24 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Na al mijn fruit vapes van mijn Zwoofs proefpakket op te hebben gedampt, zit ik nu alleen nog met Desert tabakssmaak. Bah wat is dat goor. :N
Ik heb een sample pack van Zwoofs gekregen met wat fruitsmaken en andere ongein erin maar ik vind ze allemaal niet te harden. Smaakt echt naar die cheape Chinese liquids. Eén-dimensionale smaak en super synthetisch. Keihard PG ook.

Europa heeft echt een eigen gourmet liquid scene nodig. Amerika is zo veel verder! En hier betaal je je blauw aan die Amerikaanse liquids die door Europese distributeurs worden verkocht... :(

Leuke tip voor mensen die eens wat anders willen proberen: www.southcoastvapor.com in de US heeft veel heerlijke liquids (check hun huismerk Strawberry Cheesecake bijvoorbeeld) en maar een paar dollar verzendkosten naar Nederland.

pi_138769527
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 13:57 schreef Sorella het volgende:
Help ik zoek ook een e-sig.

Liefst met een batterij die langer mee gaat als 4 uurtjes en elke keer een knopje indrukken als je wilt dampen lijkt me niets dus een automatische batterij ? en het liefst met een plat mondstuk en clearomizer en er was ook iets met 510 zodat je niet verplicht bent om het bij 1 merk te houden ?
Ik denk dat jouw weerzin tegen het 'knopje indrukken' voortkomt uit gebrek aan ervaring, want je merkt er echt helemaal niks van, gaat automatisch en ik kan me niet voorstellen dat je er na een paar uur vapen nog last van zou hebben.
pi_138769746
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 17:28 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik denk dat jouw weerzin tegen het 'knopje indrukken' voortkomt uit gebrek aan ervaring, want je merkt er echt helemaal niks van, gaat automatisch en ik kan me niet voorstellen dat je er na een paar uur vapen nog last van zou hebben.
Innokin AIO Automatic battery en een Boge cartomizer van 2.0ohm? Dit neem ik zelf mee als ik geen zin heb om mijn mechmods mee te zeulen. Smaak is prima, damp is natuurlijk minder dan van een mech, maar zeker niet zo weinig dat het me stoort. Vergelijkbaar met een gewone peuk. Gaat een uur of 2 mee.



Vier uur batterij op een automatic is gewoon niet mogelijk. Dan heb je een automatic die zo zwaar is dat hij niet in je mond te houden is. Trouwens, niks mis met een knopje indrukken. Ik zou dat hele automatic idee overslaan en gewoon een iTaste v3 met een goed gerecenseerde clearomizer als eerste rig kopen. Veel betere dampervaring, zeker als het je eerste kennismaking is.

pi_138771311
Misschien hebben jullie wel gelijk over mijn weerzin tegen dat knopje :)
Die e-roll is trouwens wel elegant heb er wel even over getwijfeld maar een tank van 0,4 ml is niet erg veel.

Morgen komt mijn kanger evod.
Wel meer uitgegeven als dat ik wou maar meteen coils erbij gedaan, zo,n proefpakket liquids, een etui en een plat mondstuk
Ik zie net dat ik zo,n naaldflesje vergeten ben ;( morgen in de stad maar halen.
pi_138771989
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 17:02 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Ik heb een sample pack van Zwoofs gekregen met wat fruitsmaken en andere ongein erin maar ik vind ze allemaal niet te harden. Smaakt echt naar die cheape Chinese liquids. Eén-dimensionale smaak en super synthetisch. Keihard PG ook.

Europa heeft echt een eigen gourmet liquid scene nodig. Amerika is zo veel verder! En hier betaal je je blauw aan die Amerikaanse liquids die door Europese distributeurs worden verkocht... :(

Leuke tip voor mensen die eens wat anders willen proberen: www.southcoastvapor.com in de US heeft veel heerlijke liquids (check hun huismerk Strawberry Cheesecake bijvoorbeeld) en maar een paar dollar verzendkosten naar Nederland.

[ afbeelding ]
Herkenbaar, ik hou het mooi bij Halo en Virgin Vapor, alleen je moet ze dan niet in NL kopen, maar gewoon in Amerika. En dan natuurlijk in zo'n hoeveelheid dat de verzendkosten er niet meer toe doen :)
BlaBlaBla
  vrijdag 11 april 2014 @ 19:12:23 #212
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138772342
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 18:36 schreef Sorella het volgende:
Misschien hebben jullie wel gelijk over mijn weerzin tegen dat knopje :)
Die e-roll is trouwens wel elegant heb er wel even over getwijfeld maar een tank van 0,4 ml is niet erg veel.

Morgen komt mijn kanger evod.
Wel meer uitgegeven als dat ik wou maar meteen coils erbij gedaan, zo,n proefpakket liquids, een etui en een plat mondstuk
Ik zie net dat ik zo,n naaldflesje vergeten ben ;( morgen in de stad maar halen.
Naaldflesje is nergens voor nodig :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138772380
Ik heb bibberende handjes :) en die 1.60 kan er ook nog wel bij
pi_138772477
Ik dacht laat ik eens 4.8 volt door m'n oude ce5+ atomizer pompen. Even 1 goede hijs genomen en dat was het einde van m'n oude vriend.
Kindness
pi_138772625
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 19:03 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Herkenbaar, ik hou het mooi bij Halo en Virgin Vapor, alleen je moet ze dan niet in NL kopen, maar gewoon in Amerika. En dan natuurlijk in zo'n hoeveelheid dat de verzendkosten er niet meer toe doen :)
Precies om die reden importeer ik nu ook alles uit Amerika. De truc is alleen net die online winkels te vinden die lage internationale verzendkosten hebben. :)
pi_138772770
Heeft iemand toevallig ervaring met deze lijn?

http://www.zwoofs.nl/liquids/Liqua-fruit-e-liquid/
Kindness
pi_138773131
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 19:21 schreef GeorgeMichael het volgende:
Heeft iemand toevallig ervaring met deze lijn?

http://www.zwoofs.nl/liquids/Liqua-fruit-e-liquid/
Ja. Dit is een Chinees budget liquid merk, zoals Hangsen en Dekang. Ik vind het persoonlijk rotzooi (kocht ze ook toen ik net begon maar kreeg al snel spijt). Als je het toch wilt proberen, op Fasttech kosten ze een kwart van die prijs. Dat geeft ook ongeveer de kwaliteit van de ingrediënten aan...
  vrijdag 11 april 2014 @ 19:32:27 #218
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138773227
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 19:18 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Precies om die reden importeer ik nu ook alles uit Amerika. De truc is alleen net die online winkels te vinden die lage internationale verzendkosten hebben. :)
Good life vapor en nic ticket wil ik zelf nog proberen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138773285
Haha goed om te weten. Ik kom na veel smaken testen steeds weer terug op appel. Heb jij een importsite die je kunt aanraden?
Kindness
pi_138773474
Paar posts boven je... ;)

EDIT: Yaeliq.com is ook een topper.
  zaterdag 12 april 2014 @ 01:35:02 #221
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138787436
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 19:32 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Good life vapor en nic ticket wil ik zelf nog proberen
Goodlife Vapor is heel goed. Vooral Strawberry Obsession en Mexican Hat Dance zijn erg lekker. Mijn vriendin en ik hebben vandaag ook maar weer even wat besteld. 4x30ml Green Eyed Monster en 4x30ml Jungle Juice, beide van Chefs Vapour. Verder nog 4x30ml Indo Tea van Easy Vapes, 2x30ml Modern Fruit en 2x30ml Taza, beide van Flavorjoy. Van Strawberry Obsession en Mexican Hat Dance hebben we gelukkig nog genoeg, daar hebben we dinsdag van beide smaken een 100ml fles van binnen gekregen. Het leuke is dat we echt exact dezelfde damp smaak hebben. Als mijn vriendin een sapje lekker vind dan is het 95% zeker dat ik 'm ook lekker vind en omgekeerd is dat ook het geval. Het einge verschil is wanneer we het lekker vinden. Zo damp ik Indo Tea graag 's avonds en mijn vriendin vind die 's ochtends juist het lekkerst. 's ochtends heb juist liever Green Eyed Monster of Jungle Juice terwijl mijn vriendin die het liefst in de avond dampt.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_138787817
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:35 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Goodlife Vapor is heel goed. Vooral Strawberry Obsession en Mexican Hat Dance zijn erg lekker. Mijn vriendin en ik hebben vandaag ook maar weer even wat besteld. 4x30ml Green Eyed Monster en 4x30ml Jungle Juice, beide van Chefs Vapour. Verder nog 4x30ml Indo Tea van Easy Vapes, 2x30ml Modern Fruit en 2x30ml Taza, beide van Flavorjoy. Van Strawberry Obsession en Mexican Hat Dance hebben we gelukkig nog genoeg, daar hebben we dinsdag van beide smaken een 100ml fles van binnen gekregen. Het leuke is dat we echt exact dezelfde damp smaak hebben. Als mijn vriendin een sapje lekker vind dan is het 95% zeker dat ik 'm ook lekker vind en omgekeerd is dat ook het geval. Het einge verschil is wanneer we het lekker vinden. Zo damp ik Indo Tea graag 's avonds en mijn vriendin vind die 's ochtends juist het lekkerst. 's ochtends heb juist liever Green Eyed Monster of Jungle Juice terwijl mijn vriendin die het liefst in de avond dampt.
Ze is gewoon bang voor je en durft daarom niet te zeggen dat die liquids van je rete goor zijn. :p
pi_138787895
Binnenkort protank mini 3 bestellen, tevens nogsteeds dik tevreden over het vapen, laatst weer een normale sigaret gerookt maar halverwege weggegooid omdat ik 'm echt enorm smerig vond smaken :7
Ook te boeken voor feestjes en partijen
pi_138789353
Ik ben eens even aan het kijken voor liquids van dekang maar dan lees ik geschikt voor joytech en nog een maar geen kanger, maar daar kan ik het toch ook gewoon ingooien ?
pi_138789934
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 07:53 schreef Sorella het volgende:
Ik ben eens even aan het kijken voor liquids van dekang maar dan lees ik geschikt voor joytech en nog een maar geen kanger, maar daar kan ik het toch ook gewoon ingooien ?
Ja hoor :Y!
pi_138789958
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 19:13 schreef Sorella het volgende:
Ik heb bibberende handjes :) en die 1.60 kan er ook nog wel bij
1,60 voor een naaldflesje?
pi_138791895


10x 5ml sample van Mt. Baker Vapor ejuice voor 22 euro incl. verzenden: http://cloudhousevapor.co(...)ml-Sampler-Pack.html

Gebruik coupon code POV20 voor 20% korting. :)
pi_138792506
Het mondstuk kan niet vervangen worden ;(.
Hij hangt nu aan de lader en die geeft een groen lampje aan dat het vol is, moet ik hem alsnog 4 uur laten hangen zoals verteld werd in een filmpje waar ze uit ging van een rood lampje en als die groen werd gewoon moest laten hangen ?
Deze werd meteen groen, misschien is die al wel gebruikt ?
  zaterdag 12 april 2014 @ 12:02:24 #229
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138792576
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 11:59 schreef Sorella het volgende:
Het mondstuk kan niet vervangen worden ;(.
Hij hangt nu aan de lader en die geeft een groen lampje aan dat het vol is, moet ik hem alsnog 4 uur laten hangen zoals verteld werd in een filmpje waar ze uit ging van een rood lampje en als die groen werd gewoon moest laten hangen ?
neehoor.

Gewoon vannacht even volladen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138792601
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:02 schreef Catch22- het volgende:

[..]

neehoor.

Gewoon vannacht even volladen
Oke dus ik kan hem nu gaan gebruiken
pi_138792606
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 11:59 schreef Sorella het volgende:
Het mondstuk kan niet vervangen worden ;(.
Hij hangt nu aan de lader maar die geeft een groen lampje aan dus hij is vol, moet ik hem alsnog 4 uur laten hangen ?
Hoe kom je erbij dat een Evod een verwisselbare driptip heeft? Op alle produktfotos zie je dat ze uit één stuk zijn.



Trouwens, wanneer je Evod begint te lekken, te borrelen of verbrand begint te smaken, en als je hem het liefst uit het raam wilt flikkeren uit pure frustratie en gewoon weer sigaretten gaat kopen, onthoud dan dat er veel betere alternatieven zijn dan een Evod en je het dampen zeker niet moet opgeven. ;)
pi_138792728
Ik heb zoveel van die dingen gezien dat ik deze genomen heb maar nu ga ik dus twijfelen ook vanwege de accesoirs. Ik had toch beter voor joytech kunnen gaan denk.

Hm op dat plaatje van jou staat bcc op die van mij niet maar er zit wel zo,n bcc coil in.

Wat zijn de betere alternatieven dan ? terug sturen kan ik altijd nog.
pi_138792813
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:08 schreef Sorella het volgende:
Ik heb zoveel van die dingen gezien dat ik deze genomen heb maar nu ga ik dus twijfelen ook vanwege de accesoirs. Ik had toch beter voor joytech kunnen gaan denk.

Hm op dat plaatje van jou staat bcc op die van mij niet maar er zit wel zo,n bcc coil in.

Wat zijn de betere alternatieven dan ? terug sturen kan ik altijd nog.
Een losse variable wattage batterij zoals een MVP, iTaste V3.0 of Vision Spinner 2 (VV) met een goed gerecenseerde clearomizer als, bijvoorbeeld, de Aspire Nautilus, Davide BDC, Kanger Aerotank mini of iClear 30s.

Bijvoorbeeld deze kant en klare instap setjes:

http://www.fasttech.com/p(...)variable-voltage-apv

http://www.fasttech.com/p(...)v3-0-7-in-1-variable
pi_138792890
Die bovenste vind ik niet mooi.
Ik ga toch liever voor een ronde e-sig als je het niet erg vind.

Ik probeer het gewoon bevalt het niet koop ik wel een andere na een half jaar ofzo
pi_138792955
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:18 schreef Sorella het volgende:
Die bovenste vind ik niet mooi.
Ik ga toch liever voor een ronde e-sig als je het niet erg vind.

Ik probeer het gewoon bevalt het niet koop ik wel een andere na een half jaar ofzo
Ik vind het niet erg hoor. ;) Je kunt ook alleen een goede clearomizer, zoals die ik opnoemde, gebruiken op je huidige Ego batterij. Dan dump je alleen de Evods. :) Je kunt voor een euro een beauty ring kopen, zodat de clearo's er beter uitzien.



Dat ziet er dan een beetje zo uit:

  zaterdag 12 april 2014 @ 12:28:54 #236
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138793070
Ik doe zelf ook geen fullsize clearos op kleine batterijen. Daar past een protank mini toch mooier op.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138799774
Eerste parallel nano coil geknutseld. 2 coils van 1 stuk 26awg draad, dus geen twee losse coils. Komt uit op 0.8ohm. Waarom? Omdat het kan! :D Enorme wolken warme, smaakvolle damp.

pi_138799877
Ik snap het gezeik op de Evod niet zo. Werkt hier prima.
  zaterdag 12 april 2014 @ 18:15:18 #239
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138799916
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 april 2014 18:13 schreef Anne het volgende:
Ik snap het gezeik op de Evod niet zo. Werkt hier prima.
Ik kan er niets over zeggen want ik heb hem nooit gebruikt. Maar er zijn volgens mij wel betere tanks
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138799960
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 april 2014 18:13 schreef Anne het volgende:
Ik snap het gezeik op de Evod niet zo. Werkt hier prima.
Hoe lang gebruik je ze al? Ze borrelen of lekken nooit bij jou?
pi_138800143
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 18:17 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Hoe lang gebruik je ze al? Ze borrelen of lekken nooit bij jou?
Ik heb er ook geen problemen mee. :?
pi_138800255
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 18:25 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ik heb er ook geen problemen mee. :?
Dan heb ik gewoon pech gehad. :p Bij mij gingen ze na een week of twee altijd lekken, gorgelen of spuugden ze gloeiend hete liquid tegen mijn lippen. Vullen was ook altijd een knoeiboel. Ik zelf vind de iClear 30s bijvoorbeeld een veel betere budget instap clearo. Super makkelijk vullen, veel betere smaak en damp productie en makkelijk te verversen met een nieuwe coil. De 30s heeft ook een verwisselbare driptip trouwens. :)

  zaterdag 12 april 2014 @ 18:32:30 #243
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138800313
Ik vind de 30s niet echt super. Veel te strakke draw
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138800385
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 18:32 schreef Catch22- het volgende:
Ik vind de 30s niet echt super. Veel te strakke draw
Ik vind de draw prima te doen, zeker als je kijkt naar wat vergelijkbare clearos met airflow control kosten. Voor het geld ken ik persoonlijk geen betere. :) Ik heb zelf ook een Aerotank, Nautilus en Davide en die hebben allen wel airflow control, maar kosten ook een stuk meer. Als low budget instapper is de 30s denk ik toch wel het meeste bang for your buck. Of ik moet er een vergeten zijn...?
  zaterdag 12 april 2014 @ 18:37:24 #245
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138800430
Protank 2 met aerotank bottom is prima toch? Ben je twee tientjes kwijt.

Ook vind ik de bouw niet geweldig, maar dat kan aan fasttech liggen. Daarnaast kut om te dryburnen en niet te recoilen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138800565
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 18:30 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Dan heb ik gewoon pech gehad. :p Bij mij gingen ze na een week of twee altijd lekken, gorgelen of spuugden ze gloeiend hete liquid tegen mijn lippen. Vullen was ook altijd een knoeiboel. Ik zelf vind de iClear 30s bijvoorbeeld een veel betere budget instap clearo. Super makkelijk vullen, veel betere smaak en damp productie en makkelijk te verversen met een nieuwe coil. De 30s heeft ook een verwisselbare driptip trouwens. :)

[ afbeelding ]
Als ze gaan lekken na 2 weken is het tijd om de coil te vervangen. ;)
pi_138800613
Twijfel is afgenomen (gelukkig) alleen 18mg is toch een beetje teveel van het goede dus hetzelfde proefpakket besteld maar nu met 6 mg en dan mengen.
Ik kwam nog 3 van die 500 puffs sigaretten tegen maar sjee wat moet je daar aan trekken zeg vandaar dat ze achter in de la lagen.

Die Iclear kan toch op op de evod ? die heeft een ego/510 aansluiting.
pi_138800809
Ik denk er op eens aan dat ik nog een ongebruikte iclear 30 heb liggen die bij mijn MVP zat. Ik ga hem eens testen. :P
pi_138800865
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 18:37 schreef Catch22- het volgende:
Protank 2 met aerotank bottom is prima toch? Ben je twee tientjes kwijt.

Ook vind ik de bouw niet geweldig, maar dat kan aan fasttech liggen. Daarnaast kut om te dryburnen en niet te recoilen.
Dryburnen gaat wel, recoilen gaat niet maar ik zie de iClear 30s ook als een goede instapper. Iemand die net begint van vapen gaat denk ik geen coils wikkelen. De meeste mensen die net beginnen willen denk ik, gewoon iets dat makkelijk vult, gewoon werkt en niet lekt.
  zaterdag 12 april 2014 @ 18:54:51 #250
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138800937
Dryburnen gaat niet bepaald makkelijk. Dus smaakjes wisselen wil ook niet makkelijk. En je moet ook de extra tastewick verwijderen als je dryburned toch?

Leuk experiment, maar ik gebruik hem niet. Heb hem aan een vapemaatje gegeven en die was ook niet om.

Dus ik vape mijn pt 2 mini, pt2 met aerotankbottom en taifun wel. Dripper en kayfun ben ik nog niet helemaal vriendjes mee.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138810448
Mijn protank geeft zoveel damp dat ik tijdens het autorijden richting de zijkant moet uitblazen omdat ik anders het zicht op de weg blokkeer met die rookwolk

Kindness
  zondag 13 april 2014 @ 15:46:36 #252
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138828403
Hier een link naar een uitzending van P&W waarin Halbe Zijlstra toegeeft (van 13:10 tot 15:00) dat de accijns op tabakswaar enkel dient om de staatskas te spekken.
http://www.npo.nl/pauw-witteman/11-04-2014/VARA_101341751
Nu kunnen ze nooit meer zeggen dat er een ontmoedigingsbeleid wordt gevoerd.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_138828707
ervaringen met http://cloudhousevapor.com/? ik zie dat ze veel 5x ... ml aanbiedingen hebben
ben van plan een 5x20 ml pakket te kopen voor 20,80 ( 20% kortingscode bovenop de aanbiedingen zelf)
pi_138828992
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 23:28 schreef GeorgeMichael het volgende:
Mijn protank geeft zoveel damp dat ik tijdens het autorijden richting de zijkant moet uitblazen omdat ik anders het zicht op de weg blokkeer met die rookwolk

[ afbeelding ]
pi_138829009
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 15:56 schreef 0315CASUAL het volgende:
ervaringen met http://cloudhousevapor.com/? ik zie dat ze veel 5x ... ml aanbiedingen hebben
ben van plan een 5x20 ml pakket te kopen voor 20,80 ( 20% kortingscode bovenop de aanbiedingen zelf)
Ik heb op de vorige pagina over ze geschreven. Goed bedrijf. Geen klachten. :) Mt. Baker Juice voor weinig!
pi_138829583
quote:
12s.gif Op zondag 13 april 2014 16:03 schreef Anne het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O- herkenbaar
Kindness
  zondag 13 april 2014 @ 16:22:45 #257
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138829823
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 15:56 schreef 0315CASUAL het volgende:
ervaringen met http://cloudhousevapor.com/? ik zie dat ze veel 5x ... ml aanbiedingen hebben
ben van plan een 5x20 ml pakket te kopen voor 20,80 ( 20% kortingscode bovenop de aanbiedingen zelf)
nooit van gehoord. Voor die prijs kan je t proberen. Wat is de code? :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138830790
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 16:22 schreef Catch22- het volgende:

[..]

nooit van gehoord. Voor die prijs kan je t proberen. Wat is de code? :)
"POV20" credits naar Negakinu!
pi_138830848
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 16:04 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Ik heb op de vorige pagina over ze geschreven. Goed bedrijf. Geen klachten. :) Mt. Baker Juice voor weinig!
zijn de mt baker juice goede liquids? welke heb jij zelf geprobeerd/goede verhalen over gehoord?
  zondag 13 april 2014 @ 16:43:21 #260
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138830870
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 16:41 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

"POV20" credits naar Negakinu!
Ok. Vanavond even kijken :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138831914
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 16:42 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

zijn de mt baker juice goede liquids? welke heb jij zelf geprobeerd/goede verhalen over gehoord?
Mt Baker maakt enkele van de goedkoopste ejuices in Amerika. Ze kunnen zich niet meten met de bekendere en duurdere Amerikaanse gourmet juices, maar ze zijn mijlenver lekkerder dan de Chinese liquids die hier in Nederland verkocht worden. De lekkerste vind ik zelf Thug Juice, Spurberry en Vanilla Custard.
pi_138832216
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 17:06 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Mt Baker maakt enkele van de goedkoopste ejuices in Amerika. Ze kunnen zich niet meten met de bekendere en duurdere Amerikaanse gourmet juices, maar ze zijn mijlenver lekkerder dan de Chinese liquids die hier in Nederland verkocht worden. De lekkerste vind ik zelf Thug Juice, Spurberry en Vanilla Custard.
Wat zijn dan goede Amerikaanse gourmet (?) Juices? Ik heb alleen nog maar liquids in Nederland gekocht dus ben wel benieuwd hoe die Amerikaanse dan smaken
Kindness
  zondag 13 april 2014 @ 17:16:54 #263
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138832348
Good life en nicoticket sowieso. Die eerst kan je in NL kopen bij vaporlounge. Daar ga ik t eerst zelf bestellen om te proberen, daarna haal ik een order uit de vs (aanzienlijk goedkoper in grote hoeveelheden)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138832588
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 17:14 schreef GeorgeMichael het volgende:

[..]

Wat zijn dan goede Amerikaanse gourmet (?) Juices? Ik heb alleen nog maar liquids in Nederland gekocht dus ben wel benieuwd hoe die Amerikaanse dan smaken
Virgin Vapor, Alice in Vapeland, Five Pawns, Vapor Chef, Halo, Namberjuice, Mom&Pop... dit zijn maar een paar bekendere. Er zijn er honderden! De markt is daar zo veel verder dan hier.

EDIT: Dit is een goede facebook group om op de hoogte te blijven: https://www.facebook.com/groups/juicejunkies/

EDIT2: deze heb ik pas ontdekt. De recensies zijn bizar lovend. Sample onderweg. :) http://highbrowvapor.com/collections/all

[ Bericht 10% gewijzigd door Negakinu op 13-04-2014 17:27:02 ]
  zondag 13 april 2014 @ 17:23:26 #265
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138832662
En daarbij doen ze vaak wél grotere flessen. In nederland is t vaak 10ml en dat is veel duurder.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138833097
Nice ^O^ vanavond even checken
Kindness
  zondag 13 april 2014 @ 20:18:05 #267
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138840196
Vapemunki heeft ook erg goede liquids voor een redelijke prijs. Prom Night, The Anvil, Sky Wizard en Vanilla Ice zijn erg lekker.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_138840679
En wat houdt gourmet dan in?
Kindness
pi_138841627
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 20:26 schreef GeorgeMichael het volgende:
En wat houdt gourmet dan in?
Dat is gewoon een woord dat gebruikt wordt voor duurdere liquids. Net zoals je bij voedsel fastfood hebt (Dekang, Hangsen, Liqua) en gourmet food (Virgin Vapor, Halo etc). De een is een burger van McDonald's, ondefinieerbare ingrediënten en industrieel gemaakt, en de ander is een filet mignon uit een goed restaurant met biologische ingedriënten. :p
pi_138841830
Bij www.esmokedeal.nl (nog niet bekend mee, jullie wel?) hebben ze trouwens 10% korting op hun Virgin Vapor liquids. Van een ander forum:
quote:
Als je gebruik wilt maken van deze actie voer je de code virgin10forum in tijdens het bestelproces op Esmokedeal.nl
Deze actie geldt tot en met 18 april 2014.
Gratis verzendkosten ook.
pi_138841850
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 20:18 schreef PalmRoyale het volgende:
Vapemunki heeft ook erg goede liquids voor een redelijke prijs. Prom Night, The Anvil, Sky Wizard en Vanilla Ice zijn erg lekker.
Die kende ik nog niet! Thanks! Hobbit's Choice lijkt me lekker, als ik de reviews lees. :)
pi_138842302
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 20:40 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Dat is gewoon een woord dat gebruikt wordt voor duurdere liquids. Net zoals je bij voedsel fastfood hebt (Dekang, Hangsen, Liqua) en gourmet food (Virgin Vapor, Halo etc). De een is een burger van McDonald's, ondefinieerbare ingrediënten en industrieel gemaakt, en de ander is een filet mignon uit een goed restaurant met biologische ingedriënten. :p
Haha duidelijk _O_
Kindness
pi_138842688
quote:
3s.gif Op zondag 13 april 2014 20:44 schreef Anne het volgende:
Bij www.esmokedeal.nl (nog niet bekend mee, jullie wel?) hebben ze trouwens 10% korting op hun Virgin Vapor liquids. Van een ander forum:

[..]

Gratis verzendkosten ook.
Thans. Ik wil het wel proberen. Iemand toevallig een aanrader van Virgin?
Kindness
  zondag 13 april 2014 @ 20:58:50 #274
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138842784
Prijs is mij net even te gek. Dan haal ik t wel uit de vs
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138842815
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 20:57 schreef GeorgeMichael het volgende:

[..]

Thans. Ik wil het wel proberen. Iemand toevallig een aanrader van Virgin?
Best Damn Tobacco, Original Sin, Creamsicle, Death by Chocolate! :)
pi_138843282
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 20:58 schreef Catch22- het volgende:
Prijs is mij net even te gek. Dan haal ik t wel uit de vs
Best een pittig prijsje inderdaad :+

Heb even de ceramische besteld (die kortingscode werkt). Ik ben toch wel benieuwd geworden naar de gourmets :P
Kindness
pi_138844174
Smakelijk alvast :P.
  zondag 13 april 2014 @ 22:12:27 #278
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138848205
Original Sin van Virgin Vapor is de beste pure appel smaak die ik ooit heb geproefd. Wij bestellen trouwens veel in de US, daar heb je gewoon veel meer keuze aan hoogkwalitatieve liquids. Virgin Vapor, Goodlife Vapor, Bombies, Suicide Bunny en The Vapor Chef zijn onze favorieten.

Edit: Alchemyst Vapes is ook 1 om in de gaten te houden. Wij hebben via via een flesje Aphrodite en The Arabian gekregen. Ook heel lekker.

[ Bericht 26% gewijzigd door PalmRoyale op 13-04-2014 22:53:48 ]
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_138868076
Collega kwam aanzetten met Original Sin. Smaakte toch even wat anders dan mijn snoep-appel smaakje :+
Kindness
  Official ESF Kreviewer maandag 14 april 2014 @ 15:23:17 #280
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138868274
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 22:12 schreef PalmRoyale het volgende:
hoogkwalitatieve liquids
Maar nu even serieus hè. Gewoon zo voor de amateur-damper die ik ben. Wat is er nou technisch gezien anders aan dan? Andere grondstoffen? Betere smaakstof?
pi_138868383
quote:
5s.gif Op maandag 14 april 2014 15:23 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar nu even serieus hè. Gewoon zo voor de amateur-damper die ik ben. Wat is er nou technisch gezien anders aan dan? Andere grondstoffen? Betere smaakstof?
Ik ben er ook benieuwd naar. Ik merk wel dat sommige van de goedkope liquids die ik heb erg synthetisch of nep smaken
Kindness
pi_138868651
Hier recenseert een masochist de volgende eliquid smaken:

- hotdog
- italian cheese
- wine
- small panda
- vitamine-A

  maandag 14 april 2014 @ 18:09:49 #283
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138873848
quote:
5s.gif Op maandag 14 april 2014 15:23 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar nu even serieus hè. Gewoon zo voor de amateur-damper die ik ben. Wat is er nou technisch gezien anders aan dan? Andere grondstoffen? Betere smaakstof?
De kwaliteit van de grond/smaakstoffen en het talent van degene die de smaken ontwikkeld.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_138875900
bij e-sigaretwinkel.com is het merk hangsen nu in de aanbieding 10 ml voor 2,50
Voor dat geld is het te proberen lijkt mij.
  maandag 14 april 2014 @ 19:15:58 #285
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138875967
Mja. Hangsen is goedkoop vooral. Maar wel te dampen uiteraard.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 14 april 2014 @ 20:14:24 #286
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138878393
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 15:17 schreef GeorgeMichael het volgende:
Collega kwam aanzetten met Original Sin. Smaakte toch even wat anders dan mijn snoep-appel smaakje :+
Heb nu Original Sin in m'n dripper, das echt genieten :9~
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_138879813
quote:
7s.gif Op maandag 14 april 2014 20:14 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Heb nu Original Sin in m'n dripper, das echt genieten :9~
Welke dripper gebruik je? Ik heb zelf o.a. de Gaia besteld.

pi_138882516
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 15:33 schreef Negakinu het volgende:
Hier recenseert een masochist de volgende eliquid smaken:

- hotdog
- italian cheese
- wine
- small panda
- vitamine-A

Wat een vent :')

Net de Protank mini 3 besteld, ben benieuwd *O*
Ook te boeken voor feestjes en partijen
  maandag 14 april 2014 @ 21:43:48 #289
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138883948
Nice.

Keek net nog even naar de prijzen van good life vapor.

19 dollar voor 50ml. 31 dollar voor 100. Wow.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138884769
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:43 schreef Catch22- het volgende:
Nice.

Keek net nog even naar de prijzen van good life vapor.

19 dollar voor 50ml. 31 dollar voor 100. Wow.
Ervaring mee? Ik krijg deze morgen binnen (stukkie duurder :+ )

http://www.vaperlounge.nl(...)r/products/atom-bomb
Kindness
pi_138884770
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:43 schreef Catch22- het volgende:
Nice.

Keek net nog even naar de prijzen van good life vapor.

19 dollar voor 50ml. 31 dollar voor 100. Wow.
Tijdelijke deal, 100ml voor $10 excl. verzenden.
http://www.yaeliq.com/steal-of-a-deal.html
pi_138884996
Was vandaag bij de Jiksu by Joyetech brandstore in Rotterdam, mede om wat info over liquids te vragen etc. Tijdens het gesprek kwam ik erachter dat ik al meer kennis van elektronisch roken had dan de verkoopsters daar. :') Verder wel een mooie winkel, waar je alle smaken uit kunt proberen.
Abracadabra, tapate guarra!
  maandag 14 april 2014 @ 21:59:18 #293
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138885024
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:55 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Tijdelijke deal, 100ml voor $10 excl. verzenden.
http://www.yaeliq.com/steal-of-a-deal.html
ff checken ;)
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 21:55 schreef GeorgeMichael het volgende:

[..]

Ervaring mee? Ik krijg deze morgen binnen (stukkie duurder :+ )

http://www.vaperlounge.nl(...)r/products/atom-bomb
nee maar lees wel veel goeds
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138885155
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:43 schreef Catch22- het volgende:
Nice.

Keek net nog even naar de prijzen van good life vapor.

19 dollar voor 50ml. 31 dollar voor 100. Wow.
Coupon VAPETV voor wat korting op Goodlifevapor. :)
  maandag 14 april 2014 @ 22:10:12 #295
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138885947
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 22:01 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Coupon VAPETV voor wat korting op Goodlifevapor. :)
Dan dus 20 euro voor 100ml. Als t ook nog kwaliteit is is dat helemaal mooi
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 14 april 2014 @ 22:44:02 #296
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138888257
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 20:41 schreef Negakinu het volgende:
Welke dripper gebruik je? Ik heb zelf o.a. de Gaia besteld.
De Igo-L. Met een dripper maakt het geen ruk uit of je er 1 hebt van 10 of van 50 euro. Het komt met een dripper puur en alleen aan op de coil en de wick en hoe groot het luchtgaatje is.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  maandag 14 april 2014 @ 22:45:30 #297
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138888342
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 22:44 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

De Igo-L. Met een dripper maakt het geen ruk uit of je er 1 hebt van 10 of van 50 euro. Het komt met een dripper puur en alleen aan op de coil en de wick en hoe groot het luchtgaatje is.
heb jij je L opgeboord? Ik vind mijne echt niet te doen met dat standaard gaatje. Moet hem nog steeds opboren.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 14 april 2014 @ 22:50:46 #298
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138888623
Ik heb 'm idd opgeboord. Naar 1.8 mm. Is precies goed voor mij.

Edit: Atom Bomb van GLV is idd erg lekker. GLV heeft heel veel lekkere smaken.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  maandag 14 april 2014 @ 22:52:18 #299
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138888708
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 22:50 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik heb 'm idd opgeboord. Naar 1.8 mm. Is precies goed voor mij.
Ga ik ook maar even doen. Ik heb nu alleen maar 16mg liquids en dat is niet zon succes in de dripper
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138889164
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 22:44 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

De Igo-L. Met een dripper maakt het geen ruk uit of je er 1 hebt van 10 of van 50 euro. Het komt met een dripper puur en alleen aan op de coil en de wick en hoe groot het luchtgaatje is.
Ben ik niet met je eens. Ik heb zelf ook een IGO-L en dat ding is echt onhandig en ouderwets vergeleken met andere drippers. Geen airflow control, geen airholes voor dual coil, geen adjustable 510, schroeven waaronder je je draad moet "vangen" ipv gaten in de posts. Onmogelijk om dikkere draad dan 26awg om die posts te krijgen door de piepkleine schroefjes. De draad glipt er gewoon onderdoor. Tevens is de smaak een stuk minder dan bijvoorbeeld de Atomic door het ontwerp van de damp kamer. Een goede dripper is echt een vak apart. :)

Het voordeel van de IGO-L is trouwens wel de lekkere diepe juice well. Passen best veel druppels in voordat hij begint te lekken vanuit het luchtgat. Ik heb die van mij trouwens ook opgeboord. :)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 april 2014 @ 08:23:31 #301
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138894624
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 23:00 schreef Negakinu het volgende:
de lekkere diepe juice well.
:').
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')