abonnement Unibet Coolblue
pi_138291422
Ik zit met een heel groot probleem.

Moeders weet dat ik van vakanties houd, en sinds ik op me zelf woon heb ik weinig geld.
Dus ze heeft een vakantie voor me geboekt een 15 daagse rondreis door de koningssteden van
Marokko en het atlas/rifgebergte etcetera.

Opzich heel cool allemaal, op kamelen rijden door de sahara, jeeptocht door de woestijn.
Slapen in een sprookjesachtig hotel (hotel helemaal van een soort zand zwembad met palmbomen, elke dag onbeperkt ontbijt en avondmaal)

Ik had gezegd toen ik het hoorde van ''Dankjewel ma ik ben er echt blij mee''.

Maar toen ik op ''reisadvies Marokko'' ging kijken sloegen de stoppen door bij me.

''Reisadvies Marokko

Extra waakzaamheid betrachten
U dient zich bewust te zijn van het wereldwijde verhoogde risico van terroristische aanslagen (en de laatste tijd vooral ook in de Sahel-regio). Ook in Marokko, waar in 2003, 2007 en 2011 terroristische aanslagen plaatsvonden, wordt aangeraden extra waakzaamheid te betrachten op toeristische plaatsen en andere plaatsen waar veel buitenlanders samenkomen ''

''GICM wil een fundamentalistische islamitische staat vestigen in Marokko, daarnaast ondersteunt of ondersteunde ze Al Qaida in de strijd tegen het Westen. Op 16 mei 2003 kwamen er bij een zelfmoordaanslag in Casablanca (Marokko) 45 mensen om het leven, dit dodental is inclusief de twaalf zelfmoordterroristen. Salafia Jihadia wordt ook verdacht van betrokkenheid bij de terroristische aanslagen in Madrid van 11 maart 2004.''

Toen ik dat allemaal las begon ik echt te shaken als de golera,

Las ook dat er in 1993 een aantal terroristen een hotel waren binnengedrongen en alle gasten dood hadden geschoten..
Nu weet ik dat zelfs een aanslag in bv Nederland kan voorkomen (Apeldoorn Koninginnedag) Of zelfs in Noorwegen met breivik (±80 doden?)..
Dat zijn al meer doden in Noorwegen als in alle tijden in Marokko zijn gevallen..

Maar toch .. alle landen om Marokko (Algerije Mali, SyrIë,) zitten in oorlog..
Ik vind het toch een heel eng gevoel denk om in een islamitisch land te zijn..

Iedereen die een baard heb ga ik straks misschien argwanen of denken dat hij explosieven heeft, ik denk dat het gewoon niet relaxed gaat worden.

Me zussie van 15 gaat ook mee en die vind het heel erg leuk, en ik voel me gewoon voorschut als ik niet durf en me zussie wel dus ik heb niks laten merken, heb alleen het reisadvies ff doorgemaild.

Vraag: om de 3/4 jaar is een aanslag voorgekomen, en de laatste was in 2011 in Marrakech dus dan zou je denken dat aankomende zomer weer tijd is voor een nieuwe aanslag, hoe groot is het risico dat je eventueel omkomt?

En verder denk ik.. moet ik wel zeuren.. want sommige verslaggevers of journalisten lopen zelfs in Somalië rond wat nog veel erger is..

1 durven jullie zo'n vakantie?
2 omdat ik hypergondrie heb zou het best kunnen dat ik altijd in ellende denk
3 is het volgens jullie veilig genoeg ?
en heeft iemand misschien ervaring met een reis naar Marokko?

Bedankt alvast, en ik hoop op serieuze reacties want ik sta al weken in de zenuwen zacht uitgedrukt gezegd.. terwijl een vakantie juist ontspannend hoort te zijn..
Was liever naar Kaapverdië of Spanje gegaan...

Want ik ben heel zuinig op mijn leven ''wie zich zelf spaart krijgt nooit rente'' is me motto wel een beetje, en ik weet dat als ik omkom er op geenstijl zou staan
''Ik heb geen medelijden met die Nederlanders die daar zijn omgekomen je zoekt het zelf ook een beetje op als je op vakantie gaat in de zandbak van allah''
en dat soort reacties.
pi_138291437
:')
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_138291492
Laat je niet zo gek maken door onze overheid die liever bange burgers zoals jij hebt.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:18:18 #4
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_138291528
De kans is groter dat je overlijdt in de auto onderweg naar het vliegveld, dan de kans dat dat je overlijdt in het vliegtuig en het hotel samen. Dus waar doe je moeilijk over?
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_138291534
niet vergeten alle slechte marrokanen zitten hier al xd
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:20:32 #6
277627 Seven.
We are Borg.
pi_138291581
TS, dit is een hele typische uiting van je hypochondrie of hoe dat ook heet. Niks aan de hand, de kans dat je iets overkomt is minimaal.
Resistance is futile.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:20:55 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_138291588
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:18 schreef Beach het volgende:
niet vergeten alle slechte marrokanen zitten hier al xd
:') !!
Resistance is futile.
pi_138291673
Nou ja Beach helemaal gelijk hebbie niet hoor haha! :P

http://nieuws.marokko.nl/(...)rt-tegen-criminelen/

Casablanca hoort in de top zoveel gevaarlijkste steden in de wereld.
Maar jullie hebben wel gelijk in NL vallen per jaar 500 doden in het verkeer, overlijden 500 mensen aan de spierziekte ALS en hebben rond de 600 mensen aids.. Dus dat is allemaal hoger dan omkomen bij een aanslag!
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:23:54 #9
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_138291675
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:18 schreef Beach het volgende:
niet vergeten alle slechte marrokanen zitten hier al xd
_O-
En altijd het laatste woord.
pi_138291684
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:18 schreef Beach het volgende:
niet vergeten alle slechte marrokanen zitten hier al xd
Badumtssssjjj
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_138291707
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:18 schreef Beach het volgende:
niet vergeten alle slechte marrokanen zitten hier al xd
_O-
pi_138291732
Jeetje kerel, lastig dit! Een mooie aanbieding van je ma, naar een mooi land en dan krijg je de bibbers te pakken. Vraag is of je bibbers terecht zijn. ;)

Die informatie die jij quote over aanslagen e.d. dat is iets waar ik zelf dan niet wakker van zou liggen, die kans lijkt me nihil dat je daar last van krijgt. Ik denk meer dat je alert moet zijn op de criminaliteit zoals je die in alle grote steden op de wereld tegen kan komen, straatroof etc. :{

Maar met een goede gids en tips waar je beter niet kan zijn, moet daar ook wel een mouw aan te passen zijn. Grote kans dat als je gaat en terug komt dat je zegt; "wat een mooi land, wat een vriendelijke mensen en dat ik daar nou zo bang voor ben geweest!" *O*

1 en ander is wel afhankelijk van hoe je in elkaar steekt, je perceptie, want je hersens die neem je overal mee naar toe, dus als je een beetje bang in elkaar steekt, dan kan het een heel avontuur zijn. Als die angsten de kop op steken, rationeel of irrationeel dan kan het je vakantie wel verpesten natuurlijk. Kortom je moet er wel vertrouwen in hebben en er echt achter staan. ^O^

1 durven jullie zo'n vakantie?
Ja, maar ik zou me goed inlezen en alert zijn daar waar nodig.

2 omdat ik hypergondrie heb zou het best kunnen dat ik altijd in ellende denk.
Dat is een belangrijke factor die je niet zo maar even corrigeert. Je zou je gedachten kunnen onderzoeken in hoeverre je irrationeel denkt, en dat kunnen corrigeren, maar dat is een wat lange leerweg eer je daar profijt van hebt.

3 is het volgens jullie veilig genoeg ? En heeft iemand misschien ervaring met een reis naar Marokko?
Ik denk het wel, qua terrorisme zou ik niet vrezen (disclaimer; dit is geen advies, maar mijn mening, keuzes maken op eigen risico! :P) Maar de 'gewone' grotestadsproblemen kunnen natuurlijk wel voorkomen, ja waar niet. Geen ervaring met dat land, maar staat wel op mijn lijstje!
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_138291791
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:18 schreef Beach het volgende:
niet vergeten alle slechte marrokanen zitten hier al xd
Dit zijn dan wel weer van die typische reacties waar ik graag voor op Fok! kom! Lol! :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_138291964
Sangha bedankt voor je uitgebreide mening en advies, hier heb ik wel wat aan! :)

Komt denk goed, ik ga het gewoon doen! Is moeder ook weer gelukkig, en warme landen spreken me sowieso altijd meer aan als pakweg Noorwegen/Denemarken.
Het is een hele anderen wereld, en misschien geeft het ook weer een anderen kijk op de wereld!

bedankt nogmaals!!
pi_138292040
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:38 schreef djakkaa3033 het volgende:
Sangha bedankt voor je uitgebreide mening en advies, hier heb ik wel wat aan! :)

Komt denk goed, ik ga het gewoon doen! Is moeder ook weer gelukkig, en warme landen spreken me sowieso altijd meer aan als pakweg Noorwegen/Denemarken.
Het is een hele anderen wereld, en misschien geeft het ook weer een anderen kijk op de wereld!

bedankt nogmaals!!
Graag gedaan! Ik ben benieuwd naar je reisverslag. ;) Wanner ga je eigenlijk?
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_138292207
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:38 schreef djakkaa3033 het volgende:
Sangha bedankt voor je uitgebreide mening en advies, hier heb ik wel wat aan! :)

Komt denk goed, ik ga het gewoon doen! Is moeder ook weer gelukkig, en warme landen spreken me sowieso altijd meer aan als pakweg Noorwegen/Denemarken.
Het is een hele anderen wereld, en misschien geeft het ook weer een anderen kijk op de wereld!

bedankt nogmaals!!
zo! Jij bent snel om!
pi_138293215
Zal ik zeker doen Sangha in dit topic! :) Eerste week van juni vertrek ik!
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:37:43 #18
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_138294366
Ik ben in december in marokko geweest en ga ik juni nog ff weekendje zo'n en cultuur pakken. Ik heb mij in december geen moment angstig gevoeld...
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:56:23 #19
256666 leeell
I know you're lonely
pi_138294809
Niet aanstellen, al zou ik persoonlijk niet zo'n toeristische tour doen, gewoon in een riad slapen en met het OV
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_138294824
Relax en geniet gewoon van je vakantie! De kans dat je de komende dagen op weg naar werk dood wordt gereden is velen malen groter dan dat een woedende baardman je tijdens je vakantie opblaast.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_138295236
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:18 schreef Beach het volgende:
niet vergeten alle slechte marokkanen zitten hier al xd
^O^
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_138295281
Lief van je moeder O+
pi_138295292
Die reisadviezen zijn altijd schromelijk overdreven. Er is geen enkele reden waarom je nu niet naar Marokko zou kunnen. Gewoon voorzichtig aan doen (met wat je eet en je dure spullen), maar dat moet je op vakantie altijd doen.

Wat Syrië, Mali en Algerije er mee te maken hebben snap ik ook niet. Van die drie grenst alleen Algerije aan Marokko, Syrië ligt zelfs een paar duizend kilometer verderop.
pi_138296109
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:14 schreef Beach het volgende:
:')
Price is what you pay, value is what you get
pi_138296242
Ik ben een aantal jaar terug een week in Marrakech geweest. We (vriendin incl. ik) zaten in een B&B ergens in een lokale wijk, ver verwijderd van alle toeristen. Niets aan het handje. Het verkeer daar, in de stad, was wel chaotisch. Dat was dan ook zo een beetje het enige wat gevaarlijk was. Voor de rest hadden we wat last van de lokale jeugd daar, die op geld uit waren; het bleef bij intimidatie en dingen roepen.

Zolang je met een gids bent, of geen angst uitstraalt is er weinig aan de hand. Voor de gebieden waar weinig mensen zijn, zoals de woestijn en bergen kan ik geen advies geven. Het lijkt mij dat je daar vooral last zult hebben van de mooie natuur en zand in je kleding ;-).

Een terroristische aanslag concentreert zich op één plek, op één tijdstip. De kans dat jij daar op dat moment bent is nihil, en de kans dat er überhaupt een aanslag gepleegd wordt is nihil. Geen reden tot zorgen dus.
De klaagbaak is een machine.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')