oeff, suckerpunchquote:Op maandag 7 april 2014 21:55 schreef Wombcat het volgende:
Ik vermoed het laatste Hoelang duurde het ook al weer voordat je doorhad waar Toro Rosso voor stond?
in zekere zin wel, want de vondst van Mercedes is geniaal.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:03 schreef Fir3fly het volgende:
Dat snap ik allemaal wel. Maar daar moeten we dus nog een jaar op wachten.
En dan nog met droge ogen claimen dat F1 innovatief is .
Klantenteams als Williams en Saubers kunnen dan niet constant over de updates beschikken, daar hebben ze het geld niet voor. Vroeger was dat ook zo dat Sauber altijd met oude spec Ferrari motoren reed, dat is wel voorkomen met deze regel.quote:Op maandag 7 april 2014 23:45 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind die regel nog wel het meeste onzin. Ferrari kan nu al gewoon dit seizoen weggooien en aan de motor voor 2015 beginnen. Het bespaart geen cent en zorgt alleen maar voor stagnatie.
Dat ze het deden met de oude V8's was te begrijpen, die dingen waren zo goed als uitontwikkeld. Maar dit slaat nergens op.
Hungaroring heb je ook niet veel vermogen nodig, aerodynamisch gezien is de Red Bull nog steeds de beste van het veld denk ik.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in zekere zin wel, want de vondst van Mercedes is geniaal.
De dominantie van McLaren in 1988 zou wel eens overtroffen kunnen worden. De enige race die ze mogelijk niet gaan winnen is Monaco waar Red Bull de grootste concurrent zal gaan worden.
Dat was bewust gedaan.quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:53 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Klantenteams als Williams en Saubers kunnen dan niet constant over de updates beschikken, daar hebben ze het geld niet voor. Vroeger was dat ook zo dat Sauber altijd met oude spec Ferrari motoren reed, dat is wel voorkomen met deze regel.
Ik kan me herinneren dat bij die vorige engine freeze er wel gelegenheid was om wat pk's bij te spijkeren, toen lag Mercedes ook voor meen ik, maar goed in dit geval betekent het gewoon een nieuwe motor bouwen en dat duurt waarschijnlijk toch wel tot volgend jaar.quote:Op maandag 7 april 2014 23:45 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind die regel nog wel het meeste onzin. Ferrari kan nu al gewoon dit seizoen weggooien en aan de motor voor 2015 beginnen. Het bespaart geen cent en zorgt alleen maar voor stagnatie.
Dat ze het deden met de oude V8's was te begrijpen, die dingen waren zo goed als uitontwikkeld. Maar dit slaat nergens op.
Die paar rechte stukken compenseren dat wel weer, zeker omdat Mercedes het gat op aerodynamisch gebied wel een stuk gedicht heeftquote:Op dinsdag 8 april 2014 02:55 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hungaroring heb je ook niet veel vermogen nodig, aerodynamisch gezien is de Red Bull nog steeds de beste van het veld denk ik.
Klopt, de andere teams die de Mercedes motor hebben zijn veelal te veilig gebouwd qua koeling en packaging, ze waren niet betrokken bij het ontwikkelen van deze aandrijflijn.quote:Op maandag 7 april 2014 23:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, maar zij kwamen er pas achter toen het contract voor de motoren getekend werd. Zij hadden daardoor minder tijd om zich aan dit voordeel aan te passen.
Met alleen een goede aero-package (RBR) gaan ze er niet snel voorbij komen natuurlijk. Toch zijn er kansen genoeg. Er kan altijd een Mercedes uitvallen (zie race 1) en op de baan heeft RBR al oprecht kunnen vechten met Mercedes (als ik het goed herinner Ricciardo vs. Rosberg, Ricciardo zat binnen DRS tijd). Zo'n godswonder is er dus niet nodig om een andere top 3 te hebben, maar als Mercedes een goed weekend heeft dan hebben ze vooralsnog niet zo veel te vrezen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die paar rechte stukken compenseren dat wel weer, zeker omdat Mercedes het gat op aerodynamisch gebied wel een stuk gedicht heeft
Het geluid kun je wellicht iets vervormen met wat truucjes, maar echt verbeteren kan alleen met regelementsaanpassingen. Als ze dat gaan doen, dan is pas echt de spanning uit de F1. De Red Bull huilbui over de Pirelli banden all over again.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:40 schreef Ermanon het volgende:
En leuk dat ze allemaal nu het geluid willen veranderen, maar kan dat ook wel zonder dat een van de motor fabrikanten er hier veel hinder van heeft.
twitter:simdesilvestro twitterde op dinsdag 08-04-2014 om 16:13:56 First F1 seat done @OfficialSF1Team !!! http://t.co/ivd4KoUk1a reageer retweet
Tijdens het seizoen moeten ze niks aanpassen wat betreft het technische reglement.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:33 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het geluid kun je wellicht iets vervormen met wat truucjes, maar echt verbeteren kan alleen met regelementsaanpassingen. Als ze dat gaan doen, dan is pas echt de spanning uit de F1. De Red Bull huilbui over de Pirelli banden all over again.
De teams zitten niet zo met dat geluid, maar het is voor de zwakkere teams wel het perfecte excuus om huilie huilie te doen om zo een regelementsaanpassing voor elkaar te krijgen die hun een kans geeft weer terug te komen. Ik vind het competitievervalsing. Waarom zou een team nog geld steken in goede engineeringsoplossingen voor de nieuwe regels? Steek al je geld in de rest van de auto (aero, chassis, etc.) en huil krokodillentranen over de nieuwe regels en ze worden wel weer aangepast.
Als de FIA de regels aanpast dan verliezen ze alle geloofwaardigheid. Het enige wat dat bereikt is het straffen van de teams die hun zaken wél voor elkaar hebben.
quote:Formula 1 team Marussia has split with its Russian supercar maker owner.
The sports arm of the Russian news agency Ria Novosti reports that Marussia Motors, headed by Nikolai Fomenko, is no longer making cars and has given up ownership of the UK-based Formula 1 team that bears its name.
R-Sport said Marussia staff have “left the company en masse and joined a government-run technical institute”.
“The supercar project was ambitious, but it is disappointing that it was unable to get to market,” team spokeswoman Tracy Novak confirmed.
“There is no impact whatsoever on the Formula 1 team’s operation,” she insisted.
Novak explained that the team is now owned by another company with a Marussia-themed name, Marussia Communications Limited.
There is a company called Marussia Communications Ireland Limited, which is registered to a house on a street in Dublin.
“There is no link between the two companies financially or technically,” Novak said. “The Formula 1 team has been an independent operation for some time.”
It was reported recently that Marussia Motors president Fomenko was in Formula 1 takeover talks with Zoran Stefanovich, but Novak played down fears the future of the backmarker team is in doubt.
“The Formula 1 team has had a positive start to the 2014 season and looks forward to continued success in the pursuit of its racing ambitions,” she said. (GMM)
McLaren consider legal action in Red Bull rowtwitter:f1fanatic_co_uk twitterde op woensdag 09-04-2014 om 13:04:31 McLaren consider legal action in Red Bull row: http://t.co/rbhtD8HtgT #F1 reageer retweet
quote:McLaren are considering legal action following Red Bull’s announcement that Dan Fallows will continue to work for them.
Red Bull stated earlier today Fallows will remain at the Milton Keynes team as their head of aerodynamics. However McLaren claim they have the rights to Fallows’ services having previously announced he had been hired from their rivals.
McLaren racing director Eric Boullier gave the following statement: “Dan Fallows has a legally binding contract with McLaren and the matter is now in the hands of our lawyers.”
Fallows originally joined Red Bull in 2001, when it competed as Jaguar. He left in 2005 but returned the following year, after the team became Red Bull.
According to Red Bull, Fallows also “left the team for a short time last year” before returning.
Boullier would not comment on when Peter Prodromou, Red Bull’s former head of aerodynamics whose hiring was announced at the same time as Fallows’, will be joining McLaren. Red Bull announced today he has gone on “gardening leave” prior to his departure.
Ben benieuwd wat jij had gezegd als niet Mercedes maar Red Bull zo ver vooraan reed.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:50 schreef Ermanon het volgende:
Ik hoop van harte dat de FIA wel de stelling aanneemt dat men best mag kijken of het geluid harder kan, maar dat men niet straks halverwege het seizoen dan bijvoorbeeld bedenkt dat de fuel-flow naar 120kg per uur gaat om zo meer revs en geluid te krijgen. En dat men dan straks met 120kg in totaal rond mag rijden, omdat er anders competitie-vervalsing is.
Het is gewoon simpel weg een feit dat Mercedes hun zaakjes het beste op orde heeft qua motor-ontwikkeling, Renault ongelooflijk heeft lopen prutsen met hun motor en dat Ferrari er tussen hangt, maar nou ook niet bepaald denderende prestaties neerzet.
En zeker omdat Red Bull het hardst loopt te huilen omdat zij niet meer vooraan mee kunnen doen ben ik er zeer op tegen de regels te veranderen. Want toen men suggereerde dat men regels of "loop-holes" moest inperken waarvan Red Bull gebruikt maakte, was de wereld te klein en iedereen jaloers op hun.
Spijtig voor Vettel en vriendjes, maar dit is gewoon een goede reality-check. Ja, jullie zijn best goed geweest de afgelopen jaren, maar de rest van de F1 zijn echt geen prutsers en kunnen ook jullie aan of voorbij of zelfs slimmer zijn dan jullie.
Dat Renault haar werk goed had gedaan en dat Red Bull er optimaal gebruik van maakt.quote:Op woensdag 9 april 2014 14:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat jij had gezegd als niet Mercedes maar Red Bull zo ver vooraan reed.
En dat was ook een 'reality-check'?quote:Op woensdag 9 april 2014 15:11 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Dat Renault haar werk goed had gedaan en dat Red Bull er optimaal gebruik van maakt.
Waarschijnlijk dit:quote:Op woensdag 9 april 2014 14:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat jij had gezegd als niet Mercedes maar Red Bull zo ver vooraan reed.
quote:
Precies ja. Feyenoordsupportermentaliteit.quote:Op woensdag 9 april 2014 17:51 schreef Fir3fly het volgende:
Exact. Mensen die hun plezier halen uit het feit dat Red Bull en Vettel een mindere periode hebben kun je als F1-fans nauwelijks serieus nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |