abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 april 2014 @ 23:53:08 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138636186
Renault en Honda zullen nu ook voor deze oplossing gaan.

Reken er maar op dat overal al sinds de eerste tests druk gekeken wordt waar nog verbeteringen mogelijk zijn en ik weet vrij zeker dat met name in Maranello al sinds de eerste wintertest alle alarmbellen rinkelen vanwege de Mercedes.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:03:26 #202
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138636507
Dat snap ik allemaal wel. Maar daar moeten we dus nog een jaar op wachten.

En dan nog met droge ogen claimen dat F1 innovatief is :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:04:54 #203
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_138636551
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 21:55 schreef Wombcat het volgende:
Ik vermoed het laatste :P Hoelang duurde het ook al weer voordat je doorhad waar Toro Rosso voor stond?
oeff, suckerpunch
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 april 2014 @ 00:13:25 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138636833
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:03 schreef Fir3fly het volgende:
Dat snap ik allemaal wel. Maar daar moeten we dus nog een jaar op wachten.

En dan nog met droge ogen claimen dat F1 innovatief is :').
in zekere zin wel, want de vondst van Mercedes is geniaal.

De dominantie van McLaren in 1988 zou wel eens overtroffen kunnen worden. De enige race die ze mogelijk niet gaan winnen is Monaco waar Red Bull de grootste concurrent zal gaan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_138638727
quote:
9s.gif Op maandag 7 april 2014 23:45 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind die regel nog wel het meeste onzin. Ferrari kan nu al gewoon dit seizoen weggooien en aan de motor voor 2015 beginnen. Het bespaart geen cent en zorgt alleen maar voor stagnatie.

Dat ze het deden met de oude V8's was te begrijpen, die dingen waren zo goed als uitontwikkeld. Maar dit slaat nergens op.
Klantenteams als Williams en Saubers kunnen dan niet constant over de updates beschikken, daar hebben ze het geld niet voor. Vroeger was dat ook zo dat Sauber altijd met oude spec Ferrari motoren reed, dat is wel voorkomen met deze regel.
pi_138638732
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in zekere zin wel, want de vondst van Mercedes is geniaal.

De dominantie van McLaren in 1988 zou wel eens overtroffen kunnen worden. De enige race die ze mogelijk niet gaan winnen is Monaco waar Red Bull de grootste concurrent zal gaan worden.
Hungaroring heb je ook niet veel vermogen nodig, aerodynamisch gezien is de Red Bull nog steeds de beste van het veld denk ik.
pi_138639019
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 02:53 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Klantenteams als Williams en Saubers kunnen dan niet constant over de updates beschikken, daar hebben ze het geld niet voor. Vroeger was dat ook zo dat Sauber altijd met oude spec Ferrari motoren reed, dat is wel voorkomen met deze regel.
Dat was bewust gedaan.

Zodat het fabrieksteam niet voorbij werd gereden door Sauber ...
  dinsdag 8 april 2014 @ 08:00:44 #208
131800 Tarado
capô de fusca
pi_138639400
quote:
9s.gif Op maandag 7 april 2014 23:45 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind die regel nog wel het meeste onzin. Ferrari kan nu al gewoon dit seizoen weggooien en aan de motor voor 2015 beginnen. Het bespaart geen cent en zorgt alleen maar voor stagnatie.

Dat ze het deden met de oude V8's was te begrijpen, die dingen waren zo goed als uitontwikkeld. Maar dit slaat nergens op.
Ik kan me herinneren dat bij die vorige engine freeze er wel gelegenheid was om wat pk's bij te spijkeren, toen lag Mercedes ook voor meen ik, maar goed in dit geval betekent het gewoon een nieuwe motor bouwen en dat duurt waarschijnlijk toch wel tot volgend jaar.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 april 2014 @ 09:38:03 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138640885
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 02:55 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Hungaroring heb je ook niet veel vermogen nodig, aerodynamisch gezien is de Red Bull nog steeds de beste van het veld denk ik.
Die paar rechte stukken compenseren dat wel weer, zeker omdat Mercedes het gat op aerodynamisch gebied wel een stuk gedicht heeft
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_138641523
quote:
14s.gif Op maandag 7 april 2014 23:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja, maar zij kwamen er pas achter toen het contract voor de motoren getekend werd. Zij hadden daardoor minder tijd om zich aan dit voordeel aan te passen.
Klopt, de andere teams die de Mercedes motor hebben zijn veelal te veilig gebouwd qua koeling en packaging, ze waren niet betrokken bij het ontwikkelen van deze aandrijflijn.
  dinsdag 8 april 2014 @ 10:34:24 #211
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138642206
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die paar rechte stukken compenseren dat wel weer, zeker omdat Mercedes het gat op aerodynamisch gebied wel een stuk gedicht heeft
Met alleen een goede aero-package (RBR) gaan ze er niet snel voorbij komen natuurlijk. Toch zijn er kansen genoeg. Er kan altijd een Mercedes uitvallen (zie race 1) en op de baan heeft RBR al oprecht kunnen vechten met Mercedes (als ik het goed herinner Ricciardo vs. Rosberg, Ricciardo zat binnen DRS tijd). Zo'n godswonder is er dus niet nodig om een andere top 3 te hebben, maar als Mercedes een goed weekend heeft dan hebben ze vooralsnog niet zo veel te vrezen.

Ik zie RBR echt nog wel een race win halen dit jaar. Ferrari daarentegen... drama, drama, drama (tm Olav Mol).
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_138642372
Ik ben eerder benieuwd of Mercedes al alles heeft laten zien, heb niet de races gezien aangezien ik elke keer weg moest. Maar tot nu toe leek het er steeds op dat Mercedes zodra anderen te dichtbij kwamen er makkelijk van weg kon rijden, dus dat er daar nog genoeg in het vat zit.

En leuk dat ze allemaal nu het geluid willen veranderen, maar kan dat ook wel zonder dat een van de motor fabrikanten er hier veel hinder van heeft.

http://somersf1.blogspot.(...)ow-is-there-one.html
Hier wordt uitgelegd dat Ecclestone en cornuiten wel van alles roepen, maar dat de voornaamste rijden lijkt te zijn om Renault en Ferrari een kans te geven om nog een beetje in de buurt te kunnen komen van de Mercedes motor.
  dinsdag 8 april 2014 @ 13:33:37 #213
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138647874
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 10:40 schreef Ermanon het volgende:
En leuk dat ze allemaal nu het geluid willen veranderen, maar kan dat ook wel zonder dat een van de motor fabrikanten er hier veel hinder van heeft.
Het geluid kun je wellicht iets vervormen met wat truucjes, maar echt verbeteren kan alleen met regelementsaanpassingen. Als ze dat gaan doen, dan is pas echt de spanning uit de F1. De Red Bull huilbui over de Pirelli banden all over again.

De teams zitten niet zo met dat geluid, maar het is voor de zwakkere teams wel het perfecte excuus om huilie huilie te doen om zo een regelementsaanpassing voor elkaar te krijgen die hun een kans geeft weer terug te komen. Ik vind het competitievervalsing. Waarom zou een team nog geld steken in goede engineeringsoplossingen voor de nieuwe regels? Steek al je geld in de rest van de auto (aero, chassis, etc.) en huil krokodillentranen over de nieuwe regels en ze worden wel weer aangepast.

Als de FIA de regels aanpast dan verliezen ze alle geloofwaardigheid. Het enige wat dat bereikt is het straffen van de teams die hun zaken wél voor elkaar hebben.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_138648571
Ik hoop van harte dat de FIA wel de stelling aanneemt dat men best mag kijken of het geluid harder kan, maar dat men niet straks halverwege het seizoen dan bijvoorbeeld bedenkt dat de fuel-flow naar 120kg per uur gaat om zo meer revs en geluid te krijgen. En dat men dan straks met 120kg in totaal rond mag rijden, omdat er anders competitie-vervalsing is.

Het is gewoon simpel weg een feit dat Mercedes hun zaakjes het beste op orde heeft qua motor-ontwikkeling, Renault ongelooflijk heeft lopen prutsen met hun motor en dat Ferrari er tussen hangt, maar nou ook niet bepaald denderende prestaties neerzet.
En zeker omdat Red Bull het hardst loopt te huilen omdat zij niet meer vooraan mee kunnen doen ben ik er zeer op tegen de regels te veranderen. Want toen men suggereerde dat men regels of "loop-holes" moest inperken waarvan Red Bull gebruikt maakte, was de wereld te klein en iedereen jaloers op hun.
Spijtig voor Vettel en vriendjes, maar dit is gewoon een goede reality-check. Ja, jullie zijn best goed geweest de afgelopen jaren, maar de rest van de F1 zijn echt geen prutsers en kunnen ook jullie aan of voorbij of zelfs slimmer zijn dan jullie.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 april 2014 @ 14:05:26 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138649082
ben het absoluut met je eens
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 april 2014 @ 16:56:31 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138655751
Simona de Silvestro heeft vandaag bij Sauber een stoeltje gepast
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 april 2014 @ 18:04:49 #217
56724 Wombcat
rent wiel
pi_138658187
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 13:33 schreef twiFight het volgende:

[..]

Het geluid kun je wellicht iets vervormen met wat truucjes, maar echt verbeteren kan alleen met regelementsaanpassingen. Als ze dat gaan doen, dan is pas echt de spanning uit de F1. De Red Bull huilbui over de Pirelli banden all over again.

De teams zitten niet zo met dat geluid, maar het is voor de zwakkere teams wel het perfecte excuus om huilie huilie te doen om zo een regelementsaanpassing voor elkaar te krijgen die hun een kans geeft weer terug te komen. Ik vind het competitievervalsing. Waarom zou een team nog geld steken in goede engineeringsoplossingen voor de nieuwe regels? Steek al je geld in de rest van de auto (aero, chassis, etc.) en huil krokodillentranen over de nieuwe regels en ze worden wel weer aangepast.

Als de FIA de regels aanpast dan verliezen ze alle geloofwaardigheid. Het enige wat dat bereikt is het straffen van de teams die hun zaken wél voor elkaar hebben.
Tijdens het seizoen moeten ze niks aanpassen wat betreft het technische reglement.
in a crowd you lose humanity
pi_138684858
Marussia Motors geen eigenaar meer van Marussia F1
quote:
Formula 1 team Marussia has split with its Russian supercar maker owner.

The sports arm of the Russian news agency Ria Novosti reports that Marussia Motors, headed by Nikolai Fomenko, is no longer making cars and has given up ownership of the UK-based Formula 1 team that bears its name.

R-Sport said Marussia staff have “left the company en masse and joined a government-run technical institute”.

“The supercar project was ambitious, but it is disappointing that it was unable to get to market,” team spokeswoman Tracy Novak confirmed.

“There is no impact whatsoever on the Formula 1 team’s operation,” she insisted.

Novak explained that the team is now owned by another company with a Marussia-themed name, Marussia Communications Limited.

There is a company called Marussia Communications Ireland Limited, which is registered to a house on a street in Dublin.

“There is no link between the two companies financially or technically,” Novak said. “The Formula 1 team has been an independent operation for some time.”

It was reported recently that Marussia Motors president Fomenko was in Formula 1 takeover talks with Zoran Stefanovich, but Novak played down fears the future of the backmarker team is in doubt.

“The Formula 1 team has had a positive start to the 2014 season and looks forward to continued success in the pursuit of its racing ambitions,” she said. (GMM)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 9 april 2014 @ 13:11:22 #219
131800 Tarado
capô de fusca
pi_138687044
f1fanatic_co_uk twitterde op woensdag 09-04-2014 om 13:04:31 McLaren consider legal action in Red Bull row: http://t.co/rbhtD8HtgT #F1 reageer retweet
McLaren consider legal action in Red Bull row
2014 F1 season

April 9, 2014 at 12:04 pm by Keith Collantine

quote:
McLaren are considering legal action following Red Bull’s announcement that Dan Fallows will continue to work for them.

Red Bull stated earlier today Fallows will remain at the Milton Keynes team as their head of aerodynamics. However McLaren claim they have the rights to Fallows’ services having previously announced he had been hired from their rivals.

McLaren racing director Eric Boullier gave the following statement: “Dan Fallows has a legally binding contract with McLaren and the matter is now in the hands of our lawyers.”

Fallows originally joined Red Bull in 2001, when it competed as Jaguar. He left in 2005 but returned the following year, after the team became Red Bull.

According to Red Bull, Fallows also “left the team for a short time last year” before returning.

Boullier would not comment on when Peter Prodromou, Red Bull’s former head of aerodynamics whose hiring was announced at the same time as Fallows’, will be joining McLaren. Red Bull announced today he has gone on “gardening leave” prior to his departure.
  woensdag 9 april 2014 @ 14:37:18 #220
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138689664
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 13:50 schreef Ermanon het volgende:
Ik hoop van harte dat de FIA wel de stelling aanneemt dat men best mag kijken of het geluid harder kan, maar dat men niet straks halverwege het seizoen dan bijvoorbeeld bedenkt dat de fuel-flow naar 120kg per uur gaat om zo meer revs en geluid te krijgen. En dat men dan straks met 120kg in totaal rond mag rijden, omdat er anders competitie-vervalsing is.

Het is gewoon simpel weg een feit dat Mercedes hun zaakjes het beste op orde heeft qua motor-ontwikkeling, Renault ongelooflijk heeft lopen prutsen met hun motor en dat Ferrari er tussen hangt, maar nou ook niet bepaald denderende prestaties neerzet.
En zeker omdat Red Bull het hardst loopt te huilen omdat zij niet meer vooraan mee kunnen doen ben ik er zeer op tegen de regels te veranderen. Want toen men suggereerde dat men regels of "loop-holes" moest inperken waarvan Red Bull gebruikt maakte, was de wereld te klein en iedereen jaloers op hun.
Spijtig voor Vettel en vriendjes, maar dit is gewoon een goede reality-check. Ja, jullie zijn best goed geweest de afgelopen jaren, maar de rest van de F1 zijn echt geen prutsers en kunnen ook jullie aan of voorbij of zelfs slimmer zijn dan jullie.
Ben benieuwd wat jij had gezegd als niet Mercedes maar Red Bull zo ver vooraan reed.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_138690882
quote:
13s.gif Op woensdag 9 april 2014 14:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat jij had gezegd als niet Mercedes maar Red Bull zo ver vooraan reed.
Dat Renault haar werk goed had gedaan en dat Red Bull er optimaal gebruik van maakt.
  woensdag 9 april 2014 @ 15:13:38 #222
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138690969
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 15:11 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Dat Renault haar werk goed had gedaan en dat Red Bull er optimaal gebruik van maakt.
En dat was ook een 'reality-check'?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_138696397
quote:
13s.gif Op woensdag 9 april 2014 14:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat jij had gezegd als niet Mercedes maar Red Bull zo ver vooraan reed.
Waarschijnlijk dit:

quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 14:04 schreef Ermanon het volgende:
Kut, Vettel op 1
  woensdag 9 april 2014 @ 17:51:32 #224
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138696437
Exact. Mensen die hun plezier halen uit het feit dat Red Bull en Vettel een mindere periode hebben kun je als F1-fans nauwelijks serieus nemen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 9 april 2014 @ 18:04:31 #225
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138696793
quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:51 schreef Fir3fly het volgende:
Exact. Mensen die hun plezier halen uit het feit dat Red Bull en Vettel een mindere periode hebben kun je als F1-fans nauwelijks serieus nemen.
Precies ja. Feyenoordsupportermentaliteit.
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')