abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 april 2014 @ 13:47:17 #176
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_138567315
Valt me net op dat RB t/m Ferrari 4 garages hebben en de rest van de team maar 3 :o
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_138606193
Mercedes dominantie ligt niet alleen aan de motor, maar ook aan de packaging van de motor.
quote:
The secret of Mercedes’ 2014 Formula 1 dominance has been likened to the game-changing advantage last seen with the double diffuser innovation of the 2009 season and active ride suspension of some decades ago.

It emerged in Bahrain that, beneath the skin of the dominant Mercedes-powered cars in 2014, the new turbo V6 features its turbine and air compressors uniquely packaged at either end of the ‘power unit’.

It means that, although McLaren, Williams and Force India are also benefitting from the sleek layout, the works Brackley based team had vast lead-time in designing the aerodynamic concept of the dominant W05 around it.

"We’re talking about 2014′s double diffuser with the exception that you can’t copy it this year,” Mark Hughes, a highly respected Formula 1 technical analyst, told the British broadcaster Sky in Bahrain.

“Its impact is maybe not quite as big as active ride (suspension), which was in the order of two seconds per lap, but it’s certainly a major technical advantage that they’ve engineered themselves in for the rest of the season.”

Hughes explained that, although the customer Mercedes teams are running precisely the same innovation, it is the works squad that is taking most advantage.

“They gave themselves a big head-start — it was the chassis team’s concept to ask for this from the engine people, and they delivered it.

“The difference (for the customer teams) is that they found out about the detail of the engine when they signed the contract.

“But the works team gave themselves three years to conceive the car around that feature.

“For the (customers), it’s presented as a little bit of a surprise, but they’re still getting an advantage from the system,” he added. (GMM)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 7 april 2014 @ 12:42:51 #178
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138606523
Als ik dat zo lees een verdiende voorsprong dus. Alhoewel ik mij wel afvraag hoe zij 3 jaar geleden hier al aan begonnen konden zijn en wat nu daadwerkelijk het voordeel oplevert voor deze package.

RBR is hier normaal heel sterk mee en eerlijk gezegd denk ik dat zij dit jaar nog steeds een van de betere ontwerpen hebben. Maar Mercedes heeft dit jaar ook een goed ontwerp en een sterkere power train.

Ik vind dit mooi om te lezen. Dit is mijns inziens waar F1 om gaat. Oplossingen ontwerpen voor nieuwe uitdagingen (regels) en daar gewoon een goed werkende package voor maken. Voordelen aan de hand van mazen in de wet zijn ook leuk en vaak wat spectaculairder, maar engineering-wise vind ik bovenstaande successen wat respectabeler.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 7 april 2014 @ 12:59:48 #179
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138607143
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:42 schreef twiFight het volgende:

Ik vind dit mooi om te lezen. Dit is mijns inziens waar F1 om gaat. Oplossingen ontwerpen voor nieuwe uitdagingen (regels) en daar gewoon een goed werkende package voor maken
Inderdaad. Jammer alleen dat er dankzij diezelfde regels weer een seizoen voor opgeofferd wordt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 7 april 2014 @ 13:52:08 #180
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138609167
Dat is, wederom, jouw mening. Ik vind het tot nu toe een erg leuk seizoen, grotendeels dankzij die regels. Maar goed, je bent nederlander en je moet wat te zeiken hebben, natuurlijk.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 7 april 2014 @ 16:26:03 #181
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138614884
Of je bent blind en kan geen kritiek aan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 april 2014 @ 16:52:25 #182
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_138616096
quote:
Akkoord bereikt over luider volume F1 motoren

Goed nieuws voor degenen die het nieuwe geluid van de Formule 1 maar niets vinden. De teams, de FIA en Bernie Ecclestone hebben namelijk een unaniem akkoord bereikt over het volume van de nieuwe motoren. Ze vinden allemaal dat het geluid luider zal moeten worden en gaan nu manieren zoeken om dit ook daadwerkelijk te bereiken.

Na een vergadering die gisteren plaatsvond in Bahrein is besloten om wat aan het nieuwe geluid te gaan doen. Het geluid zorgde namelijk voor veel beroering onder de F1 fans en zou dus zomaar schade kunnen toebrengen aan de sport. Daarom is er door eerder genoemde partijen overeengekomen om actie te gaan ondernemen.

Jean Todt van de FIA zei het volgende over deze ontwikkeling: “Het is iets dat we onder de aandacht hebben gebracht van alle fabrikanten die betrokken zijn bij de Formule 1. We moeten kijken of we op de korte, medium of lange termijn kunnen gaan zorgen voor meer lawaai. Dat gaan we doen en we zullen daar unanieme toestemming voor krijgen.”

De FIA zal nu een werkgroep samenstellen waarin de engineers van de teams en van de motorenleveranciers samen gaan werken om te trachten een luider volume te bewerkstelligen. Op de vraag wanneer de auto’s meer geluid zullen gaan produceren gaf Todt toe dat niet zeker te weten maar dat er na de GP van Spanje tests plaats zullen gaan vinden.

“Het is erg moeilijk om daar een accuraat antwoord op te geven. Na Barcelona zullen er twee testdagen zijn dus hopelijk is het geluid ook iets dat daar getest zal worden,” aldus Jean Todt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_138619331
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 16:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wow, na Spanje al.. :o :D

Bij het lezen dacht ik nog, ja dat zal volgend jaar wel worden dan. Maar dit klinkt hoopvol...

*maar blijft wel sceptisch*.
  maandag 7 april 2014 @ 18:20:44 #184
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_138619535
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:15 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Wow, na Spanje al.. :o :D

Bij het lezen dacht ik nog, ja dat zal volgend jaar wel worden dan. Maar dit klinkt hoopvol...

*maar blijft wel sceptisch*.
ja, als het ten koste gaat van de inkomsten kunnen dingen snel veranderen.
  maandag 7 april 2014 @ 18:21:36 #185
34586 kepler
No bounce, no play
pi_138619565
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:32 schreef sasquatsch het volgende:
Mercedes dominantie ligt niet alleen aan de motor, maar ook aan de packaging van de motor.

[..]

Dat is wel echt tof, ik ben benieuwd naar de details (als we die ooit krijgen te zien)
The line is a dot to you!
  maandag 7 april 2014 @ 18:37:33 #186
56724 Wombcat
rent wiel
pi_138620028
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 16:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat een geleuter zeg. "We gaan werken aan luidere motoren". Op welke manier is dat een ontwikkeling die op technologisch vlak ook maar enigszins relevant is en hoe gaat het de wagens sneller maken?

De makkelijkste manier is overigens om er een luidspreker in te zetten met digitaal geluid dat gekoppeld is aan het toerental van de motor.
Zoiets doen ze overigens in de modelspoorbouw ook, dus de technologie bestaat al, je hoeft het alleen maar op te schalen naar de F1.
in a crowd you lose humanity
pi_138620884
Een manier is om de fuel flow rate en het maximaal toegestane brandstofhoeveelheid te verhogen. Hierdoor kunnen de rijders weer vrijelijk 15000 toeren p/m rijden ipv de +-11000 wat ze nu doen om brandstofredenen.
pi_138622370
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Om dan eens een balletje op te gooien; wat zijn jullie favoriete races aller tijden? (en waarom)

Zo, dan gaat het over F1.
de laatste gp.... mooie koprol en vechten tot de finish
koekkoek jonguh
  maandag 7 april 2014 @ 20:10:40 #189
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_138624618
'gevechten' tussen teammates en kunstmatige inhaalacties met DRS.. Spanning en sensatie zeg
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 7 april 2014 @ 20:21:07 #190
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_138625142
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 20:10 schreef Rossdale het volgende:
'gevechten' tussen teammates en kunstmatige inhaalacties met DRS.. Spanning en sensatie zeg
Die gevechten tussen Rosberg en Hamilton waren wel echt hoor. Die lieten elkaar ternauwernood in leven. Er zijn coureurs die geen teamgenoten van elkaar zijn en die de deur wagenwijd voor elkaar open laten staan.
pi_138626708
Meer herrie is minder efficiency. Denk niet dat een team er aan meedoet.
.
  maandag 7 april 2014 @ 21:17:12 #192
369251 Geralt
of Rivia
pi_138628372
Ik vraag me nog steeds af waarom Magnussen een overall van Mercedes Benz aan had tijdens de GP.

Normaal hebben die toch McLaren erop staan op de achterkant en niet Mercedes Benz of ben ik nou gek aan het worden? :@ :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 7 april 2014 @ 21:55:21 #193
56724 Wombcat
rent wiel
pi_138630717
Ik vermoed het laatste :P Hoelang duurde het ook al weer voordat je doorhad waar Toro Rosso voor stond?
in a crowd you lose humanity
pi_138630766
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2014 21:17 schreef Geralt het volgende:
Normaal hebben die toch McLaren erop staan op de achterkant en niet Mercedes Benz of ben ik nou gek aan het worden? :@ :@
Dat sowieso :)

Zat nog even te zoeken naar foto's van magnussen tijdens de race maar kan het niet zo snel vinden.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_138633863
quote:
Als dat klopt, gaat niemand dat zomaar even kopiėren dit seizoen.

De klantenteams van Mercedes hebben deze oplossing dan niet, neem ik aan?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 april 2014 @ 23:09:39 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138634442
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:54 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Als dat klopt, gaat niemand dat zomaar even kopiėren dit seizoen.

De klantenteams van Mercedes hebben deze oplossing dan niet, neem ik aan?
ja, maar zij kwamen er pas achter toen het contract voor de motoren getekend werd. Zij hadden daardoor minder tijd om zich aan dit voordeel aan te passen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 april 2014 @ 23:38:43 #198
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138635636
Ik neem aan dat bijvoorbeeld Ferrari niet zo'n soort verandering aan de motor mogen maken?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 april 2014 @ 23:41:52 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138635777
dit jaar niet meer nee
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 april 2014 @ 23:45:33 #200
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138635926
Ik vind die regel nog wel het meeste onzin. Ferrari kan nu al gewoon dit seizoen weggooien en aan de motor voor 2015 beginnen. Het bespaart geen cent en zorgt alleen maar voor stagnatie.

Dat ze het deden met de oude V8's was te begrijpen, die dingen waren zo goed als uitontwikkeld. Maar dit slaat nergens op.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')