abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_138476194
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bla bla bla, prachtig allemaal. Alsof ik dit niet weet :').

Kleine turbomotoren zijn prima. Ik vind turbo's cool en het geluid staat me eigenlijk ook wel aan. ERS en al die andere systemen zijn prachtige technieken. Oordeel dus niet zomaar voordat je iets weet.

Maar het niet kunnen ontwikkelen van die techniek gedurende het seizoen en het beperken van de fuel flow doen al dat teniet. En dan zijn we nog maar net van het gezeik over die banden af :{.
Het beperken van de fuel flow zou moeten leiden naar efficiëntere motoren die wel vol kunnen pushen. Zover zijn ze alleen nog niet.

En het kunnen ontwikkelen ligt niet stil. Alleen mogen ze gedurende het seizoen geen performance verbeteringen doen. Voor volgend jaar weer wel. Efficiëntie- en betrouwbaarheidsverbeteringen mogen daarentegen wel, mits toestemming van de FIA.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 3 april 2014 @ 17:32:15 #102
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138476242
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:30 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Relevante techniek = niet na elke rit met je auto naar de dealer voor een nieuw blok of een nieuwe bak.
F1 laat fabrikanten nu relevante techniek ontwikkelen. Dussss...

Nee, ze forceren ze. En zoals altijd zijn daar de gevolgen weer volledig niet van te overzien en lijdt dat weer tot minstens één verloren seizoen. Het is de tendens van de laatste 5 jaar. Steeds meer restricties en steeds meer uitzonderingen die tot de meest bizarre oplossingen leiden. En ondertussen heeft F1 steeds minder met racen te maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_138476351
quote:
13s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, ze forceren ze. En zoals altijd zijn daar de gevolgen weer volledig niet van te overzien en lijdt dat weer tot minstens één verloren seizoen. Het is de tendens van de laatste 5 jaar. Steeds meer restricties en steeds meer uitzonderingen die tot de meest bizarre oplossingen leiden. En ondertussen heeft F1 steeds minder met racen te maken.
Dat zeiden ze ook naar aanleiding van de veiligheidsmaatregelen sinds de jaren 60. Ze = de fans. Het overgrote deel fans vonden de crashes, de branden en het risico juist prachtig. Stoere mannen racen ... het zijn toch geen watjes?

Nu wordt er over gesproken alsof het 't beste is wat F1 ooit is overkomen. Goes to show, eh?
Calm down, please!
  donderdag 3 april 2014 @ 17:45:06 #104
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138476585
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:21 schreef Googolplexian het volgende:
P.S.: De enige coureurs die ik verbaal hoor zijn over het geluid van de motoren zijn de coureurs die na een race tegenvallend geëindigd zijn. Lewis vindt zijn auto "de beste EVER", Vettel is niet te spreken over het geluid. Go figure.
Sterker nog, Hamilton gaf na Malaysia in een interview aan voornamelijk de wind om zijn helm te horen en niet zo heel veel van de motor. Hoe dat voorgaande jaren was weet ik overigens niet.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 3 april 2014 @ 17:48:12 #105
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138476669
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:30 schreef sasquatsch het volgende:
En het kunnen ontwikkelen ligt niet stil. Alleen mogen ze gedurende het seizoen geen performance verbeteringen doen. Voor volgend jaar weer wel. Efficiëntie- en betrouwbaarheidsverbeteringen mogen daarentegen wel, mits toestemming van de FIA.
En dat geldt v.z.i.w. ook alleen maar voor de mechanische onderdelen. Software mag wel aan 'gesleuteld' worden en dat betekent best veel, aangezien het hele management (brandstof, ERS, temperatuur, etc.) via software aanpasbaar is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 3 april 2014 @ 17:58:31 #106
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138476974
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:36 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dat zeiden ze ook naar aanleiding van de veiligheidsmaatregelen sinds de jaren 60. Ze = de fans. Het overgrote deel fans vonden de crashes, de branden en het risico juist prachtig. Stoere mannen racen ... het zijn toch geen watjes?

Nu wordt er over gesproken alsof het 't beste is wat F1 ooit is overkomen. Goes to show, eh?
Dat heet dus een stroman. Betekent meestal dat de argumenten op zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_138477273
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat heet dus een stroman. Betekent meestal dat de argumenten op zijn.
-O- Zat je bovenop het proberen te winnen van een discussie? Doe geen moeite, m'n beste! Ik was er niet eens van op de hoogte dat het om een gelijk ging. Jij wint op voorhand (daar was ik al achter na de eerste "bla")!

Jij hebt jouw mening en geniet dit jaar van F1 op jouw manier. Ik de mijne en op mijn manier. :)
Probeer i.i.g. te genieten ... het seizoen is zo weer om.
Calm down, please!
pi_138477398
Side-pods van McLaren dit weekeinde:



Achtervleugel:

  donderdag 3 april 2014 @ 19:17:26 #109
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_138479325
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:05 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Maar je kan dan de technologie gebruiken in de normale autoindustrie en aangezien iedereen altijd wel een nieuwe auto blijft kopen hebben miljoenen auto's daar 'profijt' van.

F1 was altijd al voor innovatie, al heb je het nou over motoren, banden, active suspension, abs, traction control, whatever. Veel van die technieken zijn op een gegeven moment zover ontwikkeld dat het in een F1 auto bijvoorbeeld te gevaarlijk wordt of het de coureur het te gemakkelijk maakt en dan wordt het verboden. Maar die technieken kunnen dus prima worden verwerkt in jouw auto.

En dan is het logisch dat je opzoek blijft gaan naar nieuwe innovatie. Anders krijg je of levensgevaarlijke auto's met 3000pk en absurd veel downforce, waarbij uiteindelijk de coureur niet eens wat hoeft te doen maar het bewustzijn verliest door de enorme g-krachten in de bochten, of je stelt eenmaal dezelfde regels in en die houden we voor de komende 200 jaar. Maar dan worden alle auto's hetzelfde en daar hebben we al genoeg specseries voor.

F1 = innovatie. Dat dat niet altijd de innovatie is die mensen willen zien is jammer, maar niks aan te doen. En dat is al decennia zo, waarschijnlijk vonden de fans die eind jaren '60 de introductie van vleugels meemaakten het ook maar onzin. Haha, je hebt vleugels, downforce! echte mannen hebben dat toch niet nodig! ;)
Ze kunnen innoveren zonder dit soort regels toch? Ze kunnen regels maken om efficienter om te gaan met de energie maar tegelijk kunnen zel wel 160kg fuel meenemen bijvoorbeeld. Het is een sport hé? Vergeet dat niet. Mensen die massaal naar de races gaan en circuits die goud betalen om F1 binnen te halen , betalen voor amusement en racen, niet om te zien hoe zuinig de race auto's wel kunnen zijn. Snap ook niet dat de teams dit allemaal accepteren.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_138481984

Filmpje over de geluiden van de v10,v8 en de v6 turbo motoren op Melbourne.
  donderdag 3 april 2014 @ 20:28:12 #111
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_138482122
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:36 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dat zeiden ze ook naar aanleiding van de veiligheidsmaatregelen sinds de jaren 60. Ze = de fans. Het overgrote deel fans vonden de crashes, de branden en het risico juist prachtig. Stoere mannen racen ... het zijn toch geen watjes?

Nu wordt er over gesproken alsof het 't beste is wat F1 ooit is overkomen. Goes to show, eh?
Ga je nu een situatie waarin mannen verbrandde in hun bolides vergelijken met een situatie waarin steeds meer coureurs zelf de noodklok luiden omdat het racen steeds saaier wordt?

Krankzinnig.
pi_138483487
Het is vooral doodzonde dat de topcoureurs niet tegen elkaar racen. Een echt gevecht met min of meer gelijke auto's tussen Vettel/Hamilton/Alonso zou geweldig zijn. Nu zie je hoe Vettel met zijn auto vecht, hoe Hamilton onbedreigd zijn rondjes rijdt, en hoe Alonso een backmarker verschalkt. Formule Lame.
pi_138484052
quote:
2s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:58 schreef Gort het volgende:
Het is vooral doodzonde dat de topcoureurs niet tegen elkaar racen. Een echt gevecht met min of meer gelijke auto's tussen Vettel/Hamilton/Alonso zou geweldig zijn. Nu zie je hoe Vettel met zijn auto vecht, hoe Hamilton onbedreigd zijn rondjes rijdt, en hoe Alonso een backmarker verschalkt. Formule Lame.
tja, ze racen wel tegen elkaar, maar alleen om plek 3 t/m 10
(met uitzondering van Hamilton die ergens voorin rijdt zoals Vettel ook wel is deed de afgelopen jaren)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 april 2014 @ 21:16:10 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138484442
Voor nu vind ik het wel even een verademing dat de Mercedessen vooraan rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_138484715
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
Voor nu vind ik het wel even een verademing dat de Mercedessen vooraan rijden
Het is iig weer eens iets anders dan een Red Bull die voorop rijdt :)
in a crowd you lose humanity
pi_138485616
En het wordt gedurende het seizoen wel steeds beter. De Red Bulls komen steeds dichter bij en dat verwacht ik ook wel van de Ferrari's en de McLaren's.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 3 april 2014 @ 22:10:14 #117
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138487314
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:28 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Ga je nu een situatie waarin mannen verbrandde in hun bolides vergelijken met een situatie waarin steeds meer coureurs zelf de noodklok luiden omdat het racen steeds saaier wordt?

Krankzinnig.
Het punt is dat racen en Formula 1 evolueert. In sommige gevallen 'lijdt' het racegevoel daar misschien onder, maar is het uiteindelijk toch beter voor de sport. Of jij als kijker dan blij bent met die verandering of niet, daar mag je zelf een mening over vormen, maar dat de F1 zal blijven evolueren is een feit.

Ik vraag me af wat alle roeptoeters eigenlijk wel hadden willen zien? Nog een jaartje of 10 Vettel die 2/3e van de races wint? Ik vond juist de afgelopen jaren te saai voor woorden. Ik ben in de Schumacher-tijd ook al eens gestopt met kijken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 3 april 2014 @ 22:24:51 #118
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138488037
Opvallend weinig grote crashes meer bij de start. Alleen in La Source en San Devote wil er nog wel eens een stukje plastic van de voorvleugel afbreken, maar de tijd dat er 7 losse wielen in de eerste bocht lagen lijkt ook al eeuwen geleden.
Wie dit leest is gek
pi_138488174
Dat heeft denk ik te maken met de kwaliteit van coureurs die tegenwoordig rond mag rijden.
  donderdag 3 april 2014 @ 22:32:38 #120
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_138488413
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Opvallend weinig grote crashes meer bij de start. Alleen in La Source en San Devote wil er nog wel eens een stukje plastic van de voorvleugel afbreken, maar de tijd dat er 7 losse wielen in de eerste bocht lagen lijkt ook al eeuwen geleden.




Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  donderdag 3 april 2014 @ 22:40:00 #121
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138488775
Ik denk dat het ook te maken heeft met de consequenties (duh). Ik denk dat de gevolgen groter zijn geworden, ook relatief.

Vroeger had je altijd nog een kans dat een motor profte, of dat na een stuurfout iemand in de grindbak kwam te staan. Het kampioenschap zat (voor mijn gevoel?) nooit zo dicht op elkaar en dus waren de consequenties minder. Een DNF was nog wel te slikken en materiaalfalen was altijd een optie.

In deze tijd houdt het materiaal het zo goed als elke race vol en het kampioenschap zit erg dicht bij elkaar. Eruit gekegeld worden door een andere coureur heeft dus vrij grote consequenties.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 3 april 2014 @ 22:40:34 #122
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138488808
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:10 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat alle roeptoeters eigenlijk wel hadden willen zien? Nog een jaartje of 10 Vettel die 2/3e van de races wint? Ik vond juist de afgelopen jaren te saai voor woorden. Ik ben in de Schumacher-tijd ook al eens gestopt met kijken.
Mercedes die elke race wint is toch exact hetzelfde? Jij zit ook te ageren tegen een niet bestaand punt. De afgelopen jaren zijn de regels aan enorme veranderingen onderhevig en het racen wordt er niet beter van. Of het nou Red Bull of Mercedes is dat domineert, wat de FIA ook probeert het helpt niets. In mijn optiek wordt het dus alleen maar erger. Hoe meer de FIA de duimschroeven aandraait, hoe minder interessant de sport wordt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 3 april 2014 @ 22:42:55 #123
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138488933
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
Voor nu vind ik het wel even een verademing dat de Mercedessen vooraan rijden
Wederom, waarom is dat zoveel beter dan Red Bull? Voor iemand die neutraal is maakt het geen reet uit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 3 april 2014 @ 22:44:42 #124
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138489020
quote:
5s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mercedes die elke race wint is toch exact hetzelfde?
Klopt en dat zou ik zeker jammer vinden, maar gedraag je niet als een kleuter zeg. We hebben verdomme nog maar 2 races gehad, niet 4 jaar van Mercedes dominatie.

quote:
Jij zit ook te ageren tegen een niet bestaand punt. De afgelopen jaren zijn de regels aan enorme veranderingen onderhevig en het racen wordt er niet beter van.
Dat is 100% jouw mening.
quote:
Of het nou Red Bull of Mercedes is dat domineert, wat de FIA ook probeert het helpt niets.
Niet elke regel zal in de praktijk even goed werken, maar ze moeten toch iets proberen. Ik vond DRS in de praktijk ook een draak van een maatregel, maar ze hadden wel een punt dat inhalen veel te lastig was.

quote:
In mijn optiek wordt het dus alleen maar erger. Hoe meer de FIA de duimschroeven aandraait, hoe minder interessant de sport wordt.
Je hebt helemaal gelijk, het is ook een ruksport! Maar wat doe je hier dan nog? Ga lekker posten over een sport die je dan wel leuk vindt. Maar nee, je blijft met alle plezier hier je gezanik posten. Volgens mij vind je die veranderingen eigenlijk wel spannend, maar wil je gewoon wat te zeiken hebben.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_138489592
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:10 schreef twiFight het volgende:

[..]

Het punt is dat racen en Formula 1 evolueert. In sommige gevallen 'lijdt' het racegevoel daar misschien onder, maar is het uiteindelijk toch beter voor de sport. Of jij als kijker dan blij bent met die verandering of niet, daar mag je zelf een mening over vormen, maar dat de F1 zal blijven evolueren is een feit.

Ik vraag me af wat alle roeptoeters eigenlijk wel hadden willen zien? Nog een jaartje of 10 Vettel die 2/3e van de races wint? Ik vond juist de afgelopen jaren te saai voor woorden. Ik ben in de Schumacher-tijd ook al eens gestopt met kijken.
Ik ook, in 2001/2002 volledig gestopt met kijken, dan vanaf 2007 of zo weer eens sporadisch een race gekeken, en in 2009 het weer een beetje gaan volgen, en dan vanaf 2010 weer (vrijwel) alle races gekeken.

Al dat gemekker ook altijd. Als je het niet leuk vindt, dan kijk je toch niet? Da's ook de enige manier dat er iets verandert, want als de kijkcijfers naar beneden gaan, dan gaan ze echt wel dingen veranderen.

En sowieso is de F1 sinds 1950 continu veranderd. En dat gaat ook wel door.
Ga er maar alvast vanuit dat over 10-15 jaar het volledig elektrisch is.
in a crowd you lose humanity
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')