Klopt, de V helpt natuurlijk ook erg mee als je hem wat hoger legt. Maar het moet wel heel snel draaien en dus met minieme tolerantie, dus moet je het vrij zwaar uitvoeren. Terwijl turbo's altijd zo ligt mogelijk werden uitgevoerd om de lag te beperken.quote:Op zaterdag 12 april 2014 14:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Het lijkt me minder extreem, dan in eerste instantie gedacht. Maar een 1,6 V6 is maar net zo lang als een blokkie uit een Aygo of Matiz. En de MGU-H maakt het toch al een langere turbo.
Ah dat filmpje had ik gemist, dank!quote:Op maandag 14 april 2014 12:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Eerder in dit topic is er al wat over gepost.
SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 145: Shaken, not stirred (Artikel)
SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 145: Shaken, not stirred (Filmpje)
Inmiddels geen gerucht meer.quote:
Of hij goed is/was weet ik niet maar vond hem wel altijd prettig overkomen in interviewsquote:Op maandag 14 april 2014 14:15 schreef 4-elements het volgende:
Tja. Als succes zolang uitblijft bij een team als Ferrari moeten er koppen rollen. Aan de andere kant wordt de auto hier niet beter van, en dat is toch echt het voornaamste probleem van Ferrari...
En Bob Bell na dit seizoen weg bij Mercedes:quote:
quote:Bell gaat op zoek naar 'nieuwe uitdagingen' buiten het team.
Het probleem lijkt me minder erg aangezien de MGU-H nu zorgt dat de turbo op snelheid blijft/komt.quote:Op maandag 14 april 2014 13:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Terwijl turbo's altijd zo ligt mogelijk werden uitgevoerd om de lag te beperken.
Dat maakt alle verschil. Het goede van het idee zit hem er dan ook vooral in dat ze meteen een rethink van het concept van een turbo hebben gedaan toen die elektrisch ging worden aangedreven.quote:Op maandag 14 april 2014 17:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Het probleem lijkt me minder erg aangezien de MGU-H nu zorgt dat de turbo op snelheid blijft/komt.
Wat een idioot.quote:Op maandag 14 april 2014 20:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Er zouden beelden zijn van het ontslag van Dominicale.....
[ afbeelding ]
Geheel mee eens.quote:Op maandag 14 april 2014 16:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Of hij goed is/was weet ik niet maar vond hem wel altijd prettig overkomen in interviews
quote:Red Bull have lost their appeal against Daniel Ricciardo’s disqualification from the Australian Grand Prix following a hearing of the FIA Court of Appeal in Paris.
The FIA issued a statement saying: “The court, after having heard the parties and examined their submissions, decided to uphold the decision number 56 of the stewards by which they decided to exclude Infiniti Red Bull Racing’s car number three from the results of the 2014 Australian Grand Prix.
“The International Court of Appeal was presided over by Mr Harry Duijm (Netherlands), and included Mr Rui Botica Santos (Portugal), Mr Philippe Narmino (Monaco), Mr Antonio Rigozzi (Switzerland) and Mr Jan Stovicek (Czech Republic).”
An FIA Court of Appeal was convened yesterday in Paris to hear Red Bull’s appeal.
The FIA will publish a full reasoning for the verdict later this week.
Als ik het goed begrijp is die manager van nu een tussenpaus en komt die Bell naar Ferrari, die zal misschien achter de schermen al wat eerder beginnen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 02:10 schreef twiFight het volgende:
[..]
Geheel mee eens.
Ik vraag mij ook af hoe het helpt. In mijn optiek kwam de rol van Dominicali meer over als een team manager, die het pitteam managede en de race en strategie begeleidde. Het probleem van Ferrari zit 'm allerzins in de techniek, die in de fabriek gemaakt wordt. Hoe denkt Ferrari nu vooruit te gaan?
goed nieuws voor de sportquote:Op dinsdag 15 april 2014 11:14 schreef sasquatsch het volgende:
Red Bull verliest beroep tegen diskwalificatie Ricciardo
[..]
Zeker, nu kijken of die Mateschitz de ballen heeft om de stekker eruit te trekken, daar dreigde hij toch mee?quote:
Bell gaat toch aan het einde van het seizoen naar McLaren?quote:Op dinsdag 15 april 2014 11:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp is die manager van nu een tussenpaus en komt die Bell naar Ferrari, die zal misschien achter de schermen al wat eerder beginnen.
Het is goed dat ze de mazen in de regels opzoeken, maar ook goed dat als ze daarin te ver gaan teruggefloten wordenquote:Op dinsdag 15 april 2014 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeker, nu kijken of die Mateschitz de ballen heeft om de stekker eruit te trekken, daar dreigde hij toch mee?
Mee eens, het gaat toch ook om zo goed mogelijk te engineeren binnen de regels.quote:Op dinsdag 15 april 2014 11:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is goed dat ze de mazen in de regels opzoeken, maar ook goed dat als ze daarin te ver gaan teruggefloten worden
quote:Apr.15 (GMM) F1 drivers are threatening to strike if their teams do not pay them.
Germany's Sport Bild reports that, in Bahrain recently, Kimi Raikkonen's manager Steve Robertson was seen arguing in the paddock with Lotus team boss Federico Gastaldi.
Reportedly, that is because the Finn, who switched to Ferrari at the end of last year, still has not been paid in full by Lotus for the 2013 season.
The magazine claims that Romain Grosjean, Nico Hulkenberg, Adrian Sutil and Kamui Kobayashi are all also waiting on overdue payments.
It is believed that, under the auspices of their union, the GPDA, the F1 drivers have signed a document vowing to strike if the growing trend of not being paid continues.
Sport Bild claims that Raikkonen - not a GPDA member - and one of F1's very highest earners, Lewis Hamilton, have refused to sign the document.
Hulkenberg would not comment.
"What we talk about in meetings, we keep to ourselves," said the German, who moved from Sauber to Force India for the 2014 season.
He admitted, however, that unpaid wages is an issue for the drivers.
"That's right. The teams are aware of the situation -- the driver can be easily replaced. Maybe not with the same quality, but they (the teams) do take advantage of that."
Hulkenberg also expressed some understanding for the situation of the teams.
"They are not doing it (failing to pay drivers) for fun," he acknowledged. "The money just isn't there. The sport is too expensive."
quote:Formula 1 teams are considering lifting the ban on active suspension as part of a move to control costs, AUTOSPORT has learned.
With F1's Strategy Group having decided against a cost cap, it is instead looking at alternative ways to keep spending under control.
And one of the proposals being evaluated is to allow active suspension back in F1 for the first time since 1993 (pictured).
The belief is that the electronic technology would actually be more cost effective for teams in terms of achieving the optimum car set-up than the current complicated mechanical-only systems.
The move is being considered for 2017, and could come in at the same time as a switch to 18-inch tyre rims.
AUTOSPORT understands that a number of other short and long-term proposals are being evaluated by the Strategy Group for implementation over the next few years.
They include efforts to simplify parts of the car where there is currently vast expense, including in the fuel system, crash structures, the front wing design, inter-connected front and rear suspension, and brake ducts.
There could also be tweaks to the GP weekend curfew hours and further reductions on staff numbers allowed at races.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |