abonnement Unibet Coolblue
pi_138697059
quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:51 schreef Fir3fly het volgende:
Exact. Mensen die hun plezier halen uit het feit dat Red Bull en Vettel een mindere periode hebben kun je als F1-fans nauwelijks serieus nemen.
Onzin. Die mensen zijn geen Vettel fan. :+
pi_138697200
Vettel :r
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_138699519
Sorry dan voor het feit dat ik inderdaad geen fan ben van Vettel :') .
En het gewoon leuk vindt dat het dit jaar niet zo makkelijk is voor Vettel en Red Bull en zij nu eens tijdens het seizoen echt ervoor moeten werken om voorin mee te kunnen doen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 april 2014 @ 22:22:00 #229
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_138708824

Eindelijk gevonden hoe ver terug in de tijd het geluid van de F1 is gegaan, verschrikkelijk zeg ;(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_138709347
quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:51 schreef Fir3fly het volgende:
Exact. Mensen die hun plezier halen uit het feit dat Red Bull en Vettel een mindere periode hebben kun je als F1-fans nauwelijks serieus nemen.
Wat een onzin.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_138713647
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 22:22 schreef Nattekat het volgende:

Eindelijk gevonden hoe ver terug in de tijd het geluid van de F1 is gegaan, verschrikkelijk zeg ;(
Vind dit niet echt een eerlijk vergelijk. Die 1980 is van redelijk dichtbij een revvende en wegrijdende motor genomen en deels vlak naast de baan zo te horen (en met een gewone microfoon want 1980). De 2014 vanaf de tribune op redelijke afstand van de baan, met hoorbaar windgeluid in de microfoon (waarschijnlijk die van een mobieltje).
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 10 april 2014 @ 04:52:53 #232
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138716124
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 22:22 schreef Nattekat het volgende:

Eindelijk gevonden hoe ver terug in de tijd het geluid van de F1 is gegaan, verschrikkelijk zeg ;(
Hoax! Want iedereen zegt dat met zulk geluid de F1 kapot gemaakt wordt en er geen fans meer over blijven. Toch bestaat F1 nog. Moet dus wel nep zijn.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_138716512
quote:
2s.gif Op woensdag 9 april 2014 23:49 schreef Karstman het volgende:

[..]

Vind dit niet echt een eerlijk vergelijk. Die 1980 is van redelijk dichtbij een revvende en wegrijdende motor genomen en deels vlak naast de baan zo te horen (en met een gewone microfoon want 1980). De 2014 vanaf de tribune op redelijke afstand van de baan, met hoorbaar windgeluid in de microfoon (waarschijnlijk die van een mobieltje).
Bovendien heeft de Ferrari van 1980 geen turbo. Je zou met 1981-1987 moeten vergelijken.
in a crowd you lose humanity
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 april 2014 @ 07:53:18 #234
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_138716567
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 07:45 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Bovendien heeft de Ferrari van 1980 geen turbo. Je zou met 1981-1987 moeten vergelijken.
Die kon ik helaas niet vinden. Maar dit komt ook wel aardig overeen, turbo of niet. Dat geluid van 2014 is trouwens tijdens de wintertests gemaakt, heel dicht naast de baan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 10 april 2014 @ 07:59:36 #235
131800 Tarado
capô de fusca
pi_138716607
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 07:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die kon ik helaas niet vinden. Maar dit komt ook wel aardig overeen, turbo of niet. Dat geluid van 2014 is trouwens tijdens de wintertests gemaakt, heel dicht naast de baan.
Het geluid is gewoon waardeloos nu maar het reglement wijzigen om het beter te krijgen is nog erger, volgend jaar maar dan wat beter
  donderdag 10 april 2014 @ 08:19:59 #236
34586 kepler
No bounce, no play
pi_138716800
quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:51 schreef Fir3fly het volgende:
Exact. Mensen die hun plezier halen uit het feit dat Red Bull en Vettel een mindere periode hebben kun je als F1-fans nauwelijks serieus nemen.
Het is wel leuk dat het nu eens iemand anders is :Y

F1 plezier haal ik uit races zoals Bahrein :P
The line is a dot to you!
  donderdag 10 april 2014 @ 08:34:17 #237
131800 Tarado
capô de fusca
pi_138716946
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 08:19 schreef kepler het volgende:

[..]

Het is wel leuk dat het nu eens iemand anders is :Y

F1 plezier haal ik uit races zoals Bahrein :P
Mee eens, niets tegen Vettel en RBR maar het is altijd goed andere teams vooraan te zien, overigens heeft RBR nog steeds de beste auto/chassis alleen motorisch moeten ze het afleggen
pi_138743203
Het is gewoon goed te zien dat Hamilton en Rosberg tegen elkaar racen, net zoals Vettel en Riciardo. Beter dan al die number two drivers die geen tegengewicht leveren.
.
pi_138743858
En Massa die eindelijk is geen voetveegje is, al had ie Bottas er best langs mogen laten.
  vrijdag 11 april 2014 @ 09:16:06 #240
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_138754667
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 21:50 schreef opreis het volgende:
En Massa die eindelijk is geen voetveegje is, al had ie Bottas er best langs mogen laten.
Massa wordt gewoon door Bottas om de oren gereden, dat is ook best zorgelijk voor een bijna wereldkampioen.
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 11 april 2014 @ 11:40:06 #241
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_138758402
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 april 2014 09:16 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Massa wordt gewoon door Bottas om de oren gereden, dat is ook best zorgelijk voor een bijna wereldkampioen.
Maar totaal niet verrassend. Massa heeft in zijn 'bijna-kampioensjaar' ook niet zo geweldig gepresteerd. Daar zaten nogal wat rariteiten in. Cruciaal was het moment op Hockenheim waarin hij, onderweg naar de hairpin, de deur wagenwijd open zette voor Hamilton.
pi_138766814
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 april 2014 09:16 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Massa wordt gewoon door Bottas om de oren gereden, dat is ook best zorgelijk voor een bijna wereldkampioen.
:?
Tot nu toe staat het gewoon 2-1 voor Massa in de kwalificatie en 2-0 in races.
pi_138793129
Lol, lees me nu pas in over die geniale layout van de PU106A, scheelt dus een hoop zware buizen achterin de Mercedes. Precies de rommel die ervoor zorgt dat RB10 helemaal propvol zat en te heet werd.

Vraag me toch af hoeveel pints of lager ze op hadden in Brixton/Brackley toen ze dit bedachten.
.
  zaterdag 12 april 2014 @ 12:38:05 #244
131800 Tarado
capô de fusca
pi_138793249
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:31 schreef Fer het volgende:
Lol, lees me nu pas in over die geniale layout van de PU106A, scheelt dus een hoop zware buizen achterin de Mercedes. Precies de rommel die ervoor zorgt dat RB10 helemaal propvol zat en te heet werd.

Vraag me toch af hoeveel pints of lager ze op hadden in Brixton/Brackley toen ze dit bedachten.
Bij AMG zijn ze natuurlijk ook niet achterlijk qua motoren techniek, wie weet kwam het daar wel vandaan.
  zaterdag 12 april 2014 @ 12:39:19 #245
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_138793273
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:31 schreef Fer het volgende:
Vraag me toch af hoeveel pints of lager ze op hadden in Brixton/Brackley toen ze dit bedachten.
Brixworth ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_138793565
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:31 schreef Fer het volgende:
Lol, lees me nu pas in over die geniale layout van de PU106A, scheelt dus een hoop zware buizen achterin de Mercedes. Precies de rommel die ervoor zorgt dat RB10 helemaal propvol zat en te heet werd.

Vraag me toch af hoeveel pints of lager ze op hadden in Brixton/Brackley toen ze dit bedachten.
Bij het bedenken waren ze waarschijnlijk nuchter, bij het besluit om het te gaan doen zo dronken als een tempelier. Het is nogal wat, een as door het motorblok leggen, die gelagerd moet worden in enorme hitte, waarbij je tegen een heleboel problemen aan kunt lopen waardoor je grandioos achterloopt met de ontwikkeling als je die niet goed en snel opgelost krijgt. Waarschijnlijk is het ook al veel eerder eens bedacht, maar afgewimpeld vanwege grotere turbolag door het gewicht en de weerstand van die as. Maar nu wordt de turbo aangedreven door elektriciteit, waardoor het nu wel haalbaar was.

Dat is ook weer iets waarom het zo goed is voor de ontwikkeling van de straatauto dat de F1 zich met efficientie bezighoudt. Zodra het fenomeen turbolag bekend was, moet iemand op het idee zijn gekomen om dat ding aan te drijven. Alleen is de uitvoering lastig, en wordt dat pas aangepakt als er races mee te winnen zijn door raceteams met een heel groot budget.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_138795155
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is nogal wat, een as door het motorblok leggen, die gelagerd moet worden in enorme hitte,
Het lijkt me minder extreem, dan in eerste instantie gedacht. Maar een 1,6 V6 is maar net zo lang als een blokkie uit een Aygo of Matiz. En de MGU-H maakt het toch al een langere turbo.

Volgens mij moet het er prachtig uitzien, jammer dat ze dus een paar nep foto;s hebben gepubliceerd.



En zo is ie echt.



Hopelijk meer foto's na China.

Ook wel begrijpelijk nu dat Mercedes toch liever een V6 had ipv een I4, terwijl ze in hun straatauto;s de V6 eruit gaan gooien.

[ Bericht 6% gewijzigd door Fer op 12-04-2014 16:34:13 ]
.
  maandag 14 april 2014 @ 05:10:43 #248
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138856582
quote:
Lotus: We're on the verge of scoring points

Lotus are on the verge of breaking into the top ten on merit, despite their torrid start to the 2014 season, according to the team's technical director Nick Chester.

The Enstone-based squad have been consigned to competing at the back of the field in the opening three Grands Prix, with neither Romain Grosjean nor Pastor Maldonado starting from higher than 15th on the grid. The Renault-powered E22 has only made it to the chequered flag once, in Grosjean's hands in Malaysia, though his 11th place finish was achieved in part by seven retirements during the race.
Bron met volledige artikel.

Ik vind het nogal een statement. Lotus loopt hopeloos achter. Ik ben het eens met de statement dat de enige reden dat Lotus uberhaupt in de buurt kon komen van punten puur is omdat er meestal een zestal retirements zijn. Ik draag ze een warm hart toe, maar geef ze de komende drie races niet veel kans, zonder de hulp van uitvallers. Waar al deze statements altijd aan voorbij gaan is dat de andere tien teams ook niet op hun reet zitten. Dus als Lotus 0,5 sec in kan halen met updates, waarom zouden de andere teams niet weer 0,5 sec kunnen uitlopen met hun updates, waardoor de stand gelijk blijft? Anyway, als ze dan een puntje scoren, laat het bij god niet dankzij Maldonado zijn :{
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 14 april 2014 @ 08:37:46 #249
34586 kepler
No bounce, no play
pi_138857389
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:31 schreef Fer het volgende:
Lol, lees me nu pas in over die geniale layout van de PU106A, scheelt dus een hoop zware buizen achterin de Mercedes. Precies de rommel die ervoor zorgt dat RB10 helemaal propvol zat en te heet werd.

Vraag me toch af hoeveel pints of lager ze op hadden in Brixton/Brackley toen ze dit bedachten.
Heb je toevallig een link naar een artikeltje hierover??
The line is a dot to you!
pi_138863136
quote:
2s.gif Op maandag 14 april 2014 08:37 schreef kepler het volgende:

[..]

Heb je toevallig een link naar een artikeltje hierover??
Eerder in dit topic is er al wat over gepost.

SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 145: Shaken, not stirred (Artikel)
SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 145: Shaken, not stirred (Filmpje)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')