Onzin. Die mensen zijn geen Vettel fan.quote:Op woensdag 9 april 2014 17:51 schreef Fir3fly het volgende:
Exact. Mensen die hun plezier halen uit het feit dat Red Bull en Vettel een mindere periode hebben kun je als F1-fans nauwelijks serieus nemen.
Wat een onzin.quote:Op woensdag 9 april 2014 17:51 schreef Fir3fly het volgende:
Exact. Mensen die hun plezier halen uit het feit dat Red Bull en Vettel een mindere periode hebben kun je als F1-fans nauwelijks serieus nemen.
Vind dit niet echt een eerlijk vergelijk. Die 1980 is van redelijk dichtbij een revvende en wegrijdende motor genomen en deels vlak naast de baan zo te horen (en met een gewone microfoon want 1980). De 2014 vanaf de tribune op redelijke afstand van de baan, met hoorbaar windgeluid in de microfoon (waarschijnlijk die van een mobieltje).quote:Op woensdag 9 april 2014 22:22 schreef Nattekat het volgende:
Eindelijk gevonden hoe ver terug in de tijd het geluid van de F1 is gegaan, verschrikkelijk zeg
Hoax! Want iedereen zegt dat met zulk geluid de F1 kapot gemaakt wordt en er geen fans meer over blijven. Toch bestaat F1 nog. Moet dus wel nep zijn.quote:Op woensdag 9 april 2014 22:22 schreef Nattekat het volgende:
Eindelijk gevonden hoe ver terug in de tijd het geluid van de F1 is gegaan, verschrikkelijk zeg
Bovendien heeft de Ferrari van 1980 geen turbo. Je zou met 1981-1987 moeten vergelijken.quote:Op woensdag 9 april 2014 23:49 schreef Karstman het volgende:
[..]
Vind dit niet echt een eerlijk vergelijk. Die 1980 is van redelijk dichtbij een revvende en wegrijdende motor genomen en deels vlak naast de baan zo te horen (en met een gewone microfoon want 1980). De 2014 vanaf de tribune op redelijke afstand van de baan, met hoorbaar windgeluid in de microfoon (waarschijnlijk die van een mobieltje).
Die kon ik helaas niet vinden. Maar dit komt ook wel aardig overeen, turbo of niet. Dat geluid van 2014 is trouwens tijdens de wintertests gemaakt, heel dicht naast de baan.quote:Op donderdag 10 april 2014 07:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bovendien heeft de Ferrari van 1980 geen turbo. Je zou met 1981-1987 moeten vergelijken.
Het geluid is gewoon waardeloos nu maar het reglement wijzigen om het beter te krijgen is nog erger, volgend jaar maar dan wat beterquote:Op donderdag 10 april 2014 07:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die kon ik helaas niet vinden. Maar dit komt ook wel aardig overeen, turbo of niet. Dat geluid van 2014 is trouwens tijdens de wintertests gemaakt, heel dicht naast de baan.
Het is wel leuk dat het nu eens iemand anders isquote:Op woensdag 9 april 2014 17:51 schreef Fir3fly het volgende:
Exact. Mensen die hun plezier halen uit het feit dat Red Bull en Vettel een mindere periode hebben kun je als F1-fans nauwelijks serieus nemen.
Mee eens, niets tegen Vettel en RBR maar het is altijd goed andere teams vooraan te zien, overigens heeft RBR nog steeds de beste auto/chassis alleen motorisch moeten ze het afleggenquote:Op donderdag 10 april 2014 08:19 schreef kepler het volgende:
[..]
Het is wel leuk dat het nu eens iemand anders is
F1 plezier haal ik uit races zoals Bahrein
Massa wordt gewoon door Bottas om de oren gereden, dat is ook best zorgelijk voor een bijna wereldkampioen.quote:Op donderdag 10 april 2014 21:50 schreef opreis het volgende:
En Massa die eindelijk is geen voetveegje is, al had ie Bottas er best langs mogen laten.
Maar totaal niet verrassend. Massa heeft in zijn 'bijna-kampioensjaar' ook niet zo geweldig gepresteerd. Daar zaten nogal wat rariteiten in. Cruciaal was het moment op Hockenheim waarin hij, onderweg naar de hairpin, de deur wagenwijd open zette voor Hamilton.quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:16 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Massa wordt gewoon door Bottas om de oren gereden, dat is ook best zorgelijk voor een bijna wereldkampioen.
quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:16 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Massa wordt gewoon door Bottas om de oren gereden, dat is ook best zorgelijk voor een bijna wereldkampioen.
Bij AMG zijn ze natuurlijk ook niet achterlijk qua motoren techniek, wie weet kwam het daar wel vandaan.quote:Op zaterdag 12 april 2014 12:31 schreef Fer het volgende:
Lol, lees me nu pas in over die geniale layout van de PU106A, scheelt dus een hoop zware buizen achterin de Mercedes. Precies de rommel die ervoor zorgt dat RB10 helemaal propvol zat en te heet werd.
Vraag me toch af hoeveel pints of lager ze op hadden in Brixton/Brackley toen ze dit bedachten.
Brixworthquote:Op zaterdag 12 april 2014 12:31 schreef Fer het volgende:
Vraag me toch af hoeveel pints of lager ze op hadden in Brixton/Brackley toen ze dit bedachten.
Bij het bedenken waren ze waarschijnlijk nuchter, bij het besluit om het te gaan doen zo dronken als een tempelier. Het is nogal wat, een as door het motorblok leggen, die gelagerd moet worden in enorme hitte, waarbij je tegen een heleboel problemen aan kunt lopen waardoor je grandioos achterloopt met de ontwikkeling als je die niet goed en snel opgelost krijgt. Waarschijnlijk is het ook al veel eerder eens bedacht, maar afgewimpeld vanwege grotere turbolag door het gewicht en de weerstand van die as. Maar nu wordt de turbo aangedreven door elektriciteit, waardoor het nu wel haalbaar was.quote:Op zaterdag 12 april 2014 12:31 schreef Fer het volgende:
Lol, lees me nu pas in over die geniale layout van de PU106A, scheelt dus een hoop zware buizen achterin de Mercedes. Precies de rommel die ervoor zorgt dat RB10 helemaal propvol zat en te heet werd.
Vraag me toch af hoeveel pints of lager ze op hadden in Brixton/Brackley toen ze dit bedachten.
Het lijkt me minder extreem, dan in eerste instantie gedacht. Maar een 1,6 V6 is maar net zo lang als een blokkie uit een Aygo of Matiz. En de MGU-H maakt het toch al een langere turbo.quote:Op zaterdag 12 april 2014 12:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is nogal wat, een as door het motorblok leggen, die gelagerd moet worden in enorme hitte,
Bron met volledige artikel.quote:Lotus: We're on the verge of scoring points
Lotus are on the verge of breaking into the top ten on merit, despite their torrid start to the 2014 season, according to the team's technical director Nick Chester.
The Enstone-based squad have been consigned to competing at the back of the field in the opening three Grands Prix, with neither Romain Grosjean nor Pastor Maldonado starting from higher than 15th on the grid. The Renault-powered E22 has only made it to the chequered flag once, in Grosjean's hands in Malaysia, though his 11th place finish was achieved in part by seven retirements during the race.
Heb je toevallig een link naar een artikeltje hierover??quote:Op zaterdag 12 april 2014 12:31 schreef Fer het volgende:
Lol, lees me nu pas in over die geniale layout van de PU106A, scheelt dus een hoop zware buizen achterin de Mercedes. Precies de rommel die ervoor zorgt dat RB10 helemaal propvol zat en te heet werd.
Vraag me toch af hoeveel pints of lager ze op hadden in Brixton/Brackley toen ze dit bedachten.
Eerder in dit topic is er al wat over gepost.quote:Op maandag 14 april 2014 08:37 schreef kepler het volgende:
[..]
Heb je toevallig een link naar een artikeltje hierover??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |