abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:06:54 #26
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_138220595
Komend weekend de kaart er weer eens uit halen. Alleen nog kijken hoe want filmrooster sluit niet echt lekker aan.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:43:09 #27
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_138221488
Helaas mijn kaart opgezegd.. in 6 maanden 4x naar de film geweest met een gold abbo..
  Redactie Frontpage donderdag 27 maart 2014 @ 13:22:24 #28
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_138224138
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:43 schreef JaafkeEHV het volgende:
Helaas mijn kaart opgezegd.. in 6 maanden 4x naar de film geweest met een gold abbo..
das wel zonde ja

Ik heb 300 in Imax overgeslagen. Wel een kaartje gekocht voor een 2e bigmac gratis
pi_138224219
Jij met je 2e big mac :')

Heb je wel een slechte zitplaats uitgekozen? :P
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_138224512
Nog altijd jammer dat Pathe Maastricht dicht is, was altijd erg makkelijk om daar in het weekend wat films mee te pakken.

Eerste indrukken van Captain America 2?
pi_138224908
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:35 schreef Professional het volgende:
Nog altijd jammer dat Pathe Maastricht dicht is, was altijd erg makkelijk om daar in het weekend wat films mee te pakken.
failliet?

Pathe delft is doordeweeks erg rustig.

Hopelijk houdt die wel zijn hoofd boven water. Ik woon op 10 minuten wandwlen van die bios namelijk :@
lekker faxen heel de dag echt genot
  Redactie Frontpage donderdag 27 maart 2014 @ 14:39:32 #32
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_138226325
quote:
11s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:49 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

failliet?


volgens mij liep t huurcontract af
pi_138231875
Transcendence gaat van 17 april naar 19 juni...
pi_138231912
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:30 schreef -Mo- het volgende:
Transcendence gaat van 17 april naar 19 juni...
Is dat de nieuwe Nolan?

edit: O nee, dat was Interstellar.
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:48:13 #35
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_138232505
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:35 schreef Professional het volgende:
Nog altijd jammer dat Pathe Maastricht dicht is, was altijd erg makkelijk om daar in het weekend wat films mee te pakken.

Eerste indrukken van Captain America 2?
Supertof _O_
Malheureusement le fromage de cacahoučte.
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:48:54 #36
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_138232532
Op een een of andere manier weten ze altijd X-Men films te verneuken ;( Ook weinig hoop voor deze
Malheureusement le fromage de cacahoučte.
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:49:20 #37
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_138232543
quote:
11s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:49 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

failliet?

Pathe delft is doordeweeks erg rustig.

Hopelijk houdt die wel zijn hoofd boven water. Ik woon op 10 minuten wandwlen van die bios namelijk :@
Ze zijn een nieuwe aan het bouwen, maar die komt pas in 2015
Malheureusement le fromage de cacahoučte.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 07:49:38 #38
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_138253007
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:49 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

Ze zijn een nieuwe aan het bouwen, maar die komt pas in 2015
Precies, huurcontract van de huidige eigenaar liep af. Daarbij gaf Pathe aan dat de huidige bioscoop niet meer voldeed aan de eisen en wensen van het bioscoop publiek.
Persoonlijk vind ik het jammer, want Maastricht heeft nu zeker tot midden 2014 (Gemeente Maastricht zegt dan het nieuwe terrein waar een nieuwe bioscoop komt af te hebben) geen grote bioscoop meer.
Maar het Belgische Euroscoop heeft interesse getoond in de bioscoop en ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat ze bijna een akkoord hebben om de bioscoop over te nemen.
pi_138253125
Captain America niet echt mijn soort film. Snapte niks van verhaallijn behelave dat alles altijd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar Scarlet in IMAX zien is natuurlijk altijd top :)

[ Bericht 24% gewijzigd door Deezertje op 28-03-2014 08:07:45 ]
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:48:54 #40
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_138256435
Gisteravond ook Captain America 2 gezien. Vond hem goed, maar ik vond het niet bepaald een Captain America film, meer een Avengers 1.5 met aanvullende karakters die later weer gaan terugkomen.
Actie was goed en uiteindelijke absoluut beter als deel 1, wat meer op een propaganda film leek.
  FOK!fotograaf zaterdag 29 maart 2014 @ 21:05:46 #41
364681 over_hedge
pi_138308306
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:48 schreef Professional het volgende:
Gisteravond ook Captain America 2 gezien. Vond hem goed, maar ik vond het niet bepaald een Captain America film, meer een Avengers 1.5 met aanvullende karakters die later weer gaan terugkomen.
Actie was goed en uiteindelijke absoluut beter als deel 1, wat meer op een propaganda film leek.
ik vond hem leuk. Vraag me alleen altijd af waarom iron man en the hulk Enzo niet komen helpen :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Redactie Frontpage zaterdag 29 maart 2014 @ 21:17:02 #42
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_138308862
Iron man denkt, bekijk t maar. Je hielp mij ook niet
pi_138357215
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 07:49 schreef Professional het volgende:
Maar het Belgische Euroscoop heeft interesse getoond in de bioscoop en ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat ze bijna een akkoord hebben om de bioscoop over te nemen.
Op de website van Euroscoop staat Maastricht inmiddels al als locatie vermeld naast Maasmechelen, Lanaken, Genk en Tilburg. Vraag me af of ze dat kunnen bolwerken, of dat het qua prijzen anders gaat worden dan hun andere vestigingen, die op goedkopere locaties liggen.
pi_138358756
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:05 schreef over_hedge het volgende:

[..]

ik vond hem leuk. Vraag me alleen altijd af waarom iron man en the hulk Enzo niet komen helpen :P
omdat het niet Avengers 2 is.
lekker faxen heel de dag echt genot
  FOK!fotograaf maandag 31 maart 2014 @ 13:11:44 #45
364681 over_hedge
pi_138359721
quote:
10s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:41 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

omdat het niet Avengers 2 is.
Ja. Maar is toch raar. Ze zijn samen een groep die de aarde beschermen, maar als er 20 miljoen mensen gedood worden helpen ze elkaar niet :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 31 maart 2014 @ 13:25:31 #46
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_138360257
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 07:49 schreef Professional het volgende:

[..]

Precies, huurcontract van de huidige eigenaar liep af. Daarbij gaf Pathe aan dat de huidige bioscoop niet meer voldeed aan de eisen en wensen van het bioscoop publiek.
Persoonlijk vind ik het jammer, want Maastricht heeft nu zeker tot midden 2014 (Gemeente Maastricht zegt dan het nieuwe terrein waar een nieuwe bioscoop komt af te hebben) geen grote bioscoop meer.
Maar het Belgische Euroscoop heeft interesse getoond in de bioscoop en ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat ze bijna een akkoord hebben om de bioscoop over te nemen.
Onzin. Dat zal dan niet aan het gebouw of het filmaanbod hebben gelegen; maar uit het feit dat het totaal buiten het centrum is gelegen. Anderhalve kilometer van het stadscentrum en 750 meter van Centre Ceramique.

Maar als inwoner van Maastricht weet je de bioscoop gewoon te vinden; tis moeilijker als je niet in Maastricht woont en naar het centrum loopt en verwacht dat daar een bioscoop is waar je de blockbusters kunt zien en dan te horen krijgt dat die bioscoop vlak bij het station ligt in een buitenwijk. De bioscoop ligt vlak bij het centraal station; maar vanuit het centraal station is de bioscoop onzichtbaar; vanuit de hoofdwegen rechtstreeks van/naar het station is de bioscoop onzichtbaar; voor het publiek dat van/naar het station over de brug naar het centrum loopt is de bioscoop onzichtbaar. Maar dat probleem hadden ze 3 jaar geleden ook en toen waren de 'wensen' hetzelfde.

De zalen zijn prima; de grote zaal is zelfs erg relaxed, er zijn geen meerdere verdiepingen waardoor alles geconcentreerder is; dat maakt het navigeren overzichtelijker en voornamelijk sneller zodra je binnenkomt (je hoeft geen roltrap op en door gangen te lopen zoals bij De Munt).

Het is niet dat Maastricht geen behoefte heeft aan een Pathe bioscoop; het is dat Maastricht de lokatie dat ver verwijderd is van het winkelend publiek ongewennig vindt. Dat probleem heeft Kinepolis in Hasselt ook, daar moeten mensen speciaal een dagje uit voor plannen (de bioscoop ligt in de middle of nowhere); daar kun je dus niet spontaan naartoe als je klaar bent met winkelen. Datzelfde probleem heeft Euroscoop in Lanaken. Maar de jongeren/studenten in Maastricht wisten de Pathe bioscoop in Maastricht wel te vinden; de dertigers en veertigers die al hun hele leven in Maastricht wonen kennen de bioscoop ook al (maar dat zijn vaak niet de grootste bioscoop-gangers). Alles daarboven (50+) is meer geinteresseerd in arthouse films (bij Lumiere).

Ik kan het mis hebben, misschien is Maastricht wel niet groot genoeg als stad voor het Pathe-formule en is er te weinig animo om ook ochtend en middag voorstellen te draaien; het is niet kostendekkend om 12 tot 18 voorstellingen (wat gemiddeld de dagelijkse ratio van voorstelling binnen Pathe is) te hebben voor 18:00 waar gezamenlijk slechts 50 tot 75 personen voor komen opdagen. Maar het Pathe-formule noodzaakt dat de biosganger de hele dag de mogelijkheid heeft om een voorstelling te zien (met als enige uitzondering Rembrandt Utrecht; maar die verdwijnt nu ook, zie je het verband?).

Maar dat is allemaal nooit concreet gebleken vanuit de bezoekerstevredenheidonderzoek vanuit Pathe headquarters omdat die vraagstuk nooit op die manier is voorgelegd aan de bioscoopganger. Er werd meer getoetst op algemene vragen omtrent de service binnen de bioscoop. Een totale verkeerde focus die het probleemstuk niet aanpakt, want aan de service van Pathe is an sich totaal niets op aan te merken; stukken beter dan zijn concurrentie)

Pathe zou kunnen pogen om te heropenen op een gunstigere locatie, bijvoorbeeld bij het Mosae Forum (waar genoeg ruimte is). Ik geloof heilig in dat het mogelijk is om een perfect rendabele Pathe bioscoop binnen het bestaande Pathe formule (hele dag door voorstellingen) te runnen in Maastricht; maar dan moet je wel een beetje zichtbaar zijn voor het winkelend publiek. Zoals in bijna alle andere Pathe steden het geval is. Dat is mijn aanbeveling als voormalig Pathe stagiair.

[ Bericht 20% gewijzigd door Asskicker14 op 31-03-2014 14:18:03 ]
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 31 maart 2014 @ 14:08:46 #47
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_138361755
Euroscoop zal hetzelfde probleem ondervinden als het de lokatie overneemt van Pathe in Maastricht. Echter; zij hoeven zich niet aan het Pathe-formule te houden omdat ze niet gebonden zijn aan het Pathe franchise dus ze kunnen de kosten lager houden en daardoor makkelijker rendabel opereren.

Dit kunnen ze bewerkstelligen door voor het doorgaanse filmaanbod (wisselend tussen 10 en 12 films in een gegeven week) uitsluitend voorstellingen na 18:00 te draaien (bijv. een blockbuster die om 19:30; 21:00 en 22:30 draait). En dan kan het wel werken. Maar als er een derde bioscoop bij zou komen in de binnenstad; zou Euroscoop ook binnen no-time kopje onder gaan, dit geeft aan dat het puur aan de lokatie ligt. Het publiek wil gemakshalve het liefst een bioscoop in het epicentrum van hartje Maastricht.

Het is nooit een marketing-technisch probleem geweest wat Pathe Maastricht de nek omdraait, want je kunt mensen er op wijzen waar de Pathe ligt, je kunt meer posters ophangen, je kunt zelfs promoties doen, je kunt de prijzen verlagen, je kunt meer of minder voorstellingen draaien, maar het houdt op als men de bios niet makkelijk kan bereiken vanuit het centrum want voor het merendeel voor het publiek geldt; ZO graag hoeven ze niet naar de film, zeker niet in deze economische zware tijden, de lokatie maakt de drempel om het te bezoeken hoger.

Om een marketeer te vragen om dit lokatie-probleem op te lossen is hetzelfde als een marketeer te vragen om een Apple Store in Jemen te promoten. Allicht ietwat overdreven gesteld. Maar het punt is. Het is niet ideaal, een H&M (of insert elke andere high-level brand) flagship store kun je ook geisoleerd neerzetten ver verwijderd van alle andere winkels en het centrum, maar ook die zal binnen no-time failliet gaan. Lokatie doet het halve werk voor je qua promotie zolang je zichtbaar bent.

[ Bericht 3% gewijzigd door Asskicker14 op 31-03-2014 14:26:12 ]
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 31 maart 2014 @ 14:37:14 #48
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_138362715
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 11:39 schreef sensei_sensurround het volgende:

[..]

Op de website van Euroscoop staat Maastricht inmiddels al als locatie vermeld naast Maasmechelen, Lanaken, Genk en Tilburg. Vraag me af of ze dat kunnen bolwerken, of dat het qua prijzen anders gaat worden dan hun andere vestigingen, die op goedkopere locaties liggen.
3 opties wat mij betreft: Mosae Forum; Centre Ceramique of vlakbij Vrijthof. Vrijthof is onmogelijk omdat je moeilijk binnen een historische binnenstad een nieuwbouw pand kunt aanleggen ervanuit gaande dat die ruimte er momenteel uberhaupt bestaat. Centre Ceramique is ook aardig volgebouwd maar daar kan eventueel ruimte gecreeerd worden door (leegstaande) kantoorpanden weg te halen of weg te kopen en daar een bioscoop voor in de plek te zetten.

Mosae Forum lijkt mij dan het meest reeele optie.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_138363421
Euroscoop komt gewoon op de oude Pathé-locatie hoor. Sowieso, hoe je denkt dat er nog een bioscoop in het Mosae Forum geplaatst kan worden is mij een raadsel.

De belangrijkste eigenschappen van de Euroscoop-formule vind ik:
1) Goedkoop in toegangs- en buffetprijzen -> moeilijk op een duurdere locatie, maar wie weet hoe laag de huurprijs is die ze hebben weten te bedingen
2) veel gratis parkeerplekken -> niet mogelijk op de locatie in Maastricht
3) inpandige horeca -> volgens mij niet mogelijk in Maastricht
4) vaste aanvangstijden -> dat moet wel te doen zijn.

Qua tijden heeft de Euroscoop in zijn Belgische locaties altijd vier vaste aanvangstijden gehad: 14:00 17:00 20:00 en 22:30 gehad. In Tilburg wijkt het iets af, maar nog steeds vier voorstellingen per dag: 13:30/14:00 16:00/16:30 19:00/19:30 en 22:00. Op sommige dagen vervalt dan de eerste of de eerste twee voorstellingen. Maar volgens mij was de bioscoop in Maastricht altijd al op maandag- en dinsdagmiddag dicht.

De nieuwe locatie van Pathé is niet per se dichterbij het winkelcentrum, maar wel aan de zelfde kant van de Maas. Bovendien zijn de mogelijkheden voor parkeren daar beter dan bij de oude locatie. Dat is belangrijk aangezien de concurrentie voor Pathé (Foroxity Geleen en Euroscoop Lanaken/Maasmechelen), wel voldoende gratis parkeerplekken hebben. Het was in Maastricht altijd al de normaalste zaak van de wereld om in de auto te stappen om naar de film te gaan.
pi_138368818
Net naar CA geweest. Vrij vermakelijk, vind Marvel films sowieso wel tof altijd :D

Enige wat ik dan niet begrijp:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon normaal doen ja.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')