abonnement Unibet Coolblue
  maandag 7 april 2014 @ 08:55:12 #251
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_138601256
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 08:42 schreef SuperwormJim het volgende:
Gisteren de eerste cycle van 5/3/1 afgerond. En erg verbazingwekkend vond ik m'n 1+ van de deadlift. Voordat ik aan 5/3/1 begon zat m'n deadlift op 5 x 110 kg. Gisteren 120 kg gedeadlift: 9x

Een erg groot verschil. Zou dat te maken kunnen hebben door het gebruik van een riem. Ik heb namelijk gisteren, op aanraden van een vriend, een riem gebruik bij de laatste set deadlift. Het voelde meteen steviger aan. Maakt het gebruik van een riem nu echt zo veel verschil uit of zit het deels ook tussen de oren?
Hoe dan ook, vanaf nu gebruik ik bij de zwaarste set deadlift/squat een riem. :P
Ik doe mijn laatste set ook altijd met een riem ivm oude blessure rug. Helpt zeker wel.
Deathlift or Die.
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 09:19:48 #252
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_138601664
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 08:55 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ik doe mijn laatste set ook altijd met een riem ivm oude blessure rug. Helpt zeker wel.
Behalve dat het fysiek helpt, heb ik ook het idee dat het psychologisch een duwtje in de rug is. Voor mijn eigen gevoel kan ik (zonder riem) zwaarder deadliften, maar hou ik me bijna altijd in omdat ik (onbewust) bang ben voor m'n onderrug. De riem neemt een deel van onbewuste angst weg, denk ik.

Deze week eens kijken of het ook helpt bij m'n squat.
F.K.A. SuperwormJim
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 10:01:44 #253
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_138602456
Nu de eerste cyclus van 5/3/1 achter de rug, heb ik me voorgenomen doelen op lange termijn te stellen.

Op dit moment zijn dit m'n 1+ RM's
SQ: 5 x 117,5 kg
BP: 5 x 102,5 kg
DL: 9 x 120,0 kg
OHP: 5 x 47,5 kg

Uitgaande van cycli van 4 weken (inclusief deload), zijn er 52/4 = 13 cycli per jaar.
Voor de BP/OH houdt dit een maximale toename van 13 x 2,5 = 32,5 kg in. Voor de SQ/DL houdt dit een maximale toename van 13 x 5 = 65 kg in.

Rekening houdend met een (of meerdere) plateau's ga ik voor een toename van 25 kg per jaar in mn BP/OHP en 55 kg in mn SQ/DL

Volgend jaar wil ik dan ik ook op 1 april de volgende gewichten liften.
SQ: 170 kg
BP: 130 kg
DL: 180 kg
OHP: 70 kg

Realistisch?
F.K.A. SuperwormJim
  maandag 7 april 2014 @ 10:42:10 #254
366465 Virtud
y paciencia
pi_138603382
quote:
11s.gif Op maandag 7 april 2014 07:25 schreef RaymondK het volgende:
Er zijn hier mensen die eieren rauw eten toch?
Paar weken terug zat ik nog zo te doen toen iemand dat hier zei -->

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tot dat men zei dat het absoluut minimaal was die salemenala vergiftigingskans, en dat las ik wel op meer plekken...

Ik krijg namelijk geen ei meer door m'n keel de laatste maanden.
Van gekookte krijg ik gas in m'n maag en kokhalsneigingen als ik ze ruik lol....
En gebakken vind ik ook geen hol meer aan...
Veel te veel van die dingen gevroten dus :')

Nu heb ik d'r gisteren en vandaag 6 gewoon rauw gedronken :')

En het viel reuze mee. Seconden werk nu i.p.v. een kwartier zitten kutten voor je ze op hebt.
En het smaakt absoluut nergens naar anders dan naar heel licht gezouten water...

Kwa eiwitten kwaliteit is het brosience en alles, maar ja, nu kan ik wel weer eieren naar binnen krijgen... 8)7

c_/
Als ik het me goed herinner zit er in rauw eiwit ook avidine, wat biotine (vitamine B7) sterk bindt zodat dit niet meer opgenomen kan worden. Als je sporadisch wat rauw ei binnenkrijgt is er denk ik geen enkel gevaar, maar ik denk dat elke dag 6 eieren drinken wel uiteindelijk kan zorgen voor biotinedeficientie, met alle gevolgen van dien.
  maandag 7 april 2014 @ 10:45:09 #255
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_138603446
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 10:01 schreef SuperwormJim het volgende:
Nu de eerste cyclus van 5/3/1 achter de rug, heb ik me voorgenomen doelen op lange termijn te stellen.

Op dit moment zijn dit m'n 1+ RM's
SQ: 5 x 117,5 kg
BP: 5 x 102,5 kg
DL: 9 x 120,0 kg
OHP: 5 x 47,5 kg

Uitgaande van cycli van 4 weken (inclusief deload), zijn er 52/4 = 13 cycli per jaar.
Voor de BP/OH houdt dit een maximale toename van 13 x 2,5 = 32,5 kg in. Voor de SQ/DL houdt dit een maximale toename van 13 x 5 = 65 kg in.

Rekening houdend met een (of meerdere) plateau's ga ik voor een toename van 25 kg per jaar in mn BP/OHP en 55 kg in mn SQ/DL

Volgend jaar wil ik dan ik ook op 1 april de volgende gewichten liften.
SQ: 170 kg
BP: 130 kg
DL: 180 kg
OHP: 70 kg

Realistisch?
De deadlift zal dan wel wat hoger liggen in verhouding met je squat. Voor de rest lijkt het me wel realistisch op de squat na.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  maandag 7 april 2014 @ 11:17:06 #256
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_138604141
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 10:42 schreef Virtud het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner zit er in rauw eiwit ook avidine, wat biotine (vitamine B7) sterk bindt zodat dit niet meer opgenomen kan worden. Als je sporadisch wat rauw ei binnenkrijgt is er denk ik geen enkel gevaar, maar ik denk dat elke dag 6 eieren drinken wel uiteindelijk kan zorgen voor biotinedeficientie, met alle gevolgen van dien.
kijk dat is interessant
thanks

wel vreemd overigens omdat rauweeieren denk ik wel bijna dageljikse kost zouden zijn op de afrikaanse vlaktes 20000jr terug.
pi_138604353
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 11:17 schreef RaymondK het volgende:

[..]

wel vreemd overigens omdat rauweeieren denk ik wel bijna dageljikse kost zouden zijn op de afrikaanse vlaktes 20000jr terug.
Volgens mij aten ze toen hun vlees ook niet rauw. ;)

Hier kun je rauw ei in een pakje kopen, wat best handig is. Geen idee of dat tegenwoordig ook in Nederland is.
  maandag 7 april 2014 @ 11:27:19 #258
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_138604410
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 11:24 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Volgens mij aten ze toen hun vlees ook niet rauw. ;)

Hier kun je rauw ei in een pakje kopen, wat best handig is. Geen idee of dat tegenwoordig ook in Nederland is.
dat si gepasteuriseerd waarsch.

van origine eet je je vlees rauw....
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 11:30:24 #259
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_138604485
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 10:45 schreef Verbosity het volgende:

[..]

De deadlift zal dan wel wat hoger liggen in verhouding met je squat. Voor de rest lijkt het me wel realistisch op de squat na.
De squat lager inschatten of de deadlift hoger? Het veiligst lijkt me het eerste.

[ Bericht 0% gewijzigd door SwJ op 07-04-2014 11:36:25 ]
F.K.A. SuperwormJim
pi_138605242
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 11:30 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

De squat lager inschatten of de deadlift hoger? Het veiligst lijkt me het eerste.
Voor elke persoon is het verschillend. De ene is sterker in een squat vanwege korte benen in verhouding met torso en de ander is sterker in deadliften vanwege lange armen. Meestal is je deadlift iets hoger dan je squat. Bij sommige powerlifters is hun squat sterker dan de deadlift. Ik gok dat je squat lager zal zijn, want bij veel mensen zal hun squat snel op een goodmorning lijken als ze te snel gewicht bijvoegen (bovendien raad ik low bar niet aan, high bar pakt meer je quadriceps en is een veiligere oefening imo).
  maandag 7 april 2014 @ 12:10:45 #261
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_138605498
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 11:17 schreef RaymondK het volgende:

[..]

kijk dat is interessant
thanks

wel vreemd overigens omdat rauweeieren denk ik wel bijna dageljikse kost zouden zijn op de afrikaanse vlaktes 20000jr terug.
Toen hadden ze ook nog geen fatsoenlijk kraanwater (nu nog steeds niet trouwens :') ) wij West-Europeanen zijn niks meer gewend :P
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_138606085
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:03 schreef squatbro het volgende:

[..]

Voor elke persoon is het verschillend. De ene is sterker in een squat vanwege korte benen in verhouding met torso en de ander is sterker in deadliften vanwege lange armen. Meestal is je deadlift iets hoger dan je squat. Bij sommige powerlifters is hun squat sterker dan de deadlift. Ik gok dat je squat lager zal zijn, want bij veel mensen zal hun squat snel op een goodmorning lijken als ze te snel gewicht bijvoegen (bovendien raad ik low bar niet aan, high bar pakt meer je quadriceps en is een veiligere oefening imo).
Een squat is alleen sterker als je het verkeerd doet. Hoeveel je deadlift hoger is dan je squat is verder inderdaad afhankelijk van je lichaam.
  maandag 7 april 2014 @ 12:30:05 #263
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_138606114
quote:
14s.gif Op maandag 7 april 2014 12:10 schreef fathank het volgende:

[..]

Toen hadden ze ook nog geen fatsoenlijk kraanwater (nu nog steeds niet trouwens :') ) wij West-Europeanen zijn niks meer gewend :P
ja, maar wat ik bedoelde was dat het dus zou kunnen athans volgns Virtud dat je van rauwe eieren dus een vitamine def. zou kunnen krijgen.
Wellicht dat dit pas na tig eieren elke dag is...
  maandag 7 april 2014 @ 13:03:53 #264
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_138607302
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:03 schreef squatbro het volgende:

[..]

Voor elke persoon is het verschillend. De ene is sterker in een squat vanwege korte benen in verhouding met torso en de ander is sterker in deadliften vanwege lange armen. Meestal is je deadlift iets hoger dan je squat. Bij sommige powerlifters is hun squat sterker dan de deadlift. Ik gok dat je squat lager zal zijn, want bij veel mensen zal hun squat snel op een goodmorning lijken als ze te snel gewicht bijvoegen (bovendien raad ik low bar niet aan, high bar pakt meer je quadriceps en is een veiligere oefening imo).
En de lowbar squat spreekt meer hamstrings en adductoren aan waardoor de verhoudingen beter kloppen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_138607805
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 13:03 schreef Verbosity het volgende:

[..]

En de lowbar squat spreekt meer hamstrings en adductoren aan waardoor de verhoudingen beter kloppen.
Klopt, echter pak ik die liever middels de roemeense deadlift. High bar squat pakt ook voldoende de adductor spier.
  maandag 7 april 2014 @ 13:59:54 #266
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_138609439
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:16 schreef squatbro het volgende:

[..]

Klopt, echter pak ik die liever middels de roemeense deadlift. High bar squat pakt ook voldoende de adductor spier.
Low bar raad ik wel aan om een eventueel plateau te doorbreken op de squat. Ik zat al maanden vast op 110kg met de squat. Toen ben ik lowbar squat gaan proberen en het resultaat was een 120kg squat.
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
  maandag 7 april 2014 @ 15:04:24 #267
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_138611819
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:16 schreef squatbro het volgende:

[..]

Klopt, echter pak ik die liever middels de roemeense deadlift. High bar squat pakt ook voldoende de adductor spier.
Oke, maar dat is meer persoonlijke voorkeur. Pak zelf de lowbar squat, deadlift en goodmorning voor hamstrings. Was ook nog benieuwd waarom de high bar veiliger is in jouw optiek?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  maandag 7 april 2014 @ 15:06:38 #268
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_138611893
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:59 schreef jeurse04 het volgende:

[..]

Low bar raad ik wel aan om een eventueel plateau te doorbreken op de squat. Ik zat al maanden vast op 110kg met de squat. Toen ben ik lowbar squat gaan proberen en het resultaat was een 120kg squat.
Met een lowbar squat heb je een aantal mechanische voordelen waaronder meer activiteit van de hamstrings en adductoren. Vandaar dat je die ook zwaarder kan pakken. Niet door de variatie, maar door de voordelen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_138615538
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 09:19 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Behalve dat het fysiek helpt, heb ik ook het idee dat het psychologisch een duwtje in de rug is. Voor mijn eigen gevoel kan ik (zonder riem) zwaarder deadliften, maar hou ik me bijna altijd in omdat ik (onbewust) bang ben voor m'n onderrug. De riem neemt een deel van onbewuste angst weg, denk ik.

Deze week eens kijken of het ook helpt bij m'n squat.
Goede nummers man! ^O^

Als ik jou was zou ik gewoon zo lang mogelijk zonder belt liften en je core/onderrug zo sterk als beton krijgen. Is ook een leuke uitdaging. Ik heb zelf nog nooit een belt gebruikt en dat gaat allemaal prima. Als je er eentje gebruikt, pas op dat je er niet aan gewend raakt. Een gozer bij mij in de gym kan zonder belt niet eens meer fatsoenlijk squatten zegt 'ie, wat natuurlijk erg zonde is.
If not now, then when.
pi_138616411
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 15:04 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Oke, maar dat is meer persoonlijke voorkeur. Pak zelf de lowbar squat, deadlift en goodmorning voor hamstrings. Was ook nog benieuwd waarom de high bar veiliger is in jouw optiek?
Veel mensen zullen sneller voorover buigen in een lowbar squat. Dit doen sommigen ook overigens bij de high bar maar dat terzijde. Voor sommige mensen kan lowbar niet goed zijn voor hun schoudergewricht. Ook is er meer spanning op de rug en knie en kan dat tot een blessure lijden bij een 1 RM oi. Je posterior chain (hamstrings, billen, onderrug, trapezius) pak je al zwaar middels conventionele deadlifts en goodmornings oid.

Echter als je een heel goed low bar kan squatten, kun je dat blijven doen.
  maandag 7 april 2014 @ 17:18:56 #271
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_138617326
Doe persoonlijk niet anders als low-bar :P. Heb wel laatst mijn stance getweaked omdat ik elke keer ibj de eerste warm-up setjes een irritant gevoel kreeg bij mijn linkerlies. Als gevolg mn stance iets kleiner maken, geen kutgevoel meer en de squats gingen direct teringgoed. Vandaar ook rep-record van 10 reps op 120kg :D!.

Alleen bench ging iets minder vandaag. Merk heel erg dat als je bij bench niet constant dezelfde bar, setup, 'ritueel' (hoe je het ook kna noemen) doet dat je performance best kan variėren. Normaal activeer ik de pecs door mn hand op mn chest te leggen en de beweging te maken en de contractie voelen. Dit deed ik dit keer niet en meteen ging mn max setje minder :').
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
  maandag 7 april 2014 @ 18:01:24 #272
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_138618862
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 16:58 schreef squatbro het volgende:

[..]

Veel mensen zullen sneller voorover buigen in een lowbar squat. Dit doen sommigen ook overigens bij de high bar maar dat terzijde. Voor sommige mensen kan lowbar niet goed zijn voor hun schoudergewricht. Ook is er meer spanning op de rug en knie en kan dat tot een blessure lijden bij een 1 RM oi. Je posterior chain (hamstrings, billen, onderrug, trapezius) pak je al zwaar middels conventionele deadlifts en goodmornings oid.

Echter als je een heel goed low bar kan squatten, kun je dat blijven doen.
Het voorover buigen is gewoon een technische fout omdat de heupen stijgen in absentie van het bovenlichaam. Dit is te corrigeren met wat cues en pause squats. Schoudergewricht is een kwestie van flexibiliteit, mocht deze niet haalbaar zijn dan kan je inderdaad ervoor kiezen om high bars squats te doen. Maar dit is met wat rek oefeningen op te lossen.

Tijdens lowbar is er juist minder spanning op de knie doordat de hamstrings een deel overnemen en de hoek in het kniegewricht meer open is.

Bij een low bar of high bar positie zou ik zelf meer kijken naar de behoeftes van een atleet. Meer spiermassa, pure kracht=low bar , Sterke quadriceps, meer hypertrofie in de quads, explosiviteit, overdracht naar oly lifts=high bar
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  maandag 7 april 2014 @ 18:11:04 #273
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_138619196
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 17:18 schreef Cataclyst het volgende:
Doe persoonlijk niet anders als low-bar :P. Heb wel laatst mijn stance getweaked omdat ik elke keer ibj de eerste warm-up setjes een irritant gevoel kreeg bij mijn linkerlies. Als gevolg mn stance iets kleiner maken, geen kutgevoel meer en de squats gingen direct teringgoed. Vandaar ook rep-record van 10 reps op 120kg :D!.

Alleen bench ging iets minder vandaag. Merk heel erg dat als je bij bench niet constant dezelfde bar, setup, 'ritueel' (hoe je het ook kna noemen) doet dat je performance best kan variėren. Normaal activeer ik de pecs door mn hand op mn chest te leggen en de beweging te maken en de contractie voelen. Dit deed ik dit keer niet en meteen ging mn max setje minder :').
Ik heb dat ook met de bench. Ik moet precies m'n groove hebben, anders kan ik lang niet zo zwaar benchen. Ik vergeet vooral m'n lichaam hard te maken en bij het unracken voel ik het dan al 'mis' gaan.

In unrackte vanmorgen 60 kilo wat te snel, de bar ging aardig richting m'n knieen maar ik kon het nog net houden. :D Rare move was dat.
  maandag 7 april 2014 @ 20:23:37 #274
58789 Snakey
-||||--------||||-
  maandag 7 april 2014 @ 22:02:39 #275
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_138631118
quote:
14s.gif Op maandag 7 april 2014 20:23 schreef Snakey het volgende:
Wow, die eerste lift in slow motion, geweldig.
Over olympic lifts gesproken. Heeft iemand tips voor de overhead squat? Ik probeer het nu met een kettlebell maar merk dat mijn flexibiliteit te wensen overlaat. Met shoulder dislocations enigszins te fixen voor de lift aan. Met een barbell is het te doen door de barbell naar binnen en naar achteren te drukken. Met kettlebells gaat dat verhaal niet op dus weet iemand hoe ik permanent mijn schouderflexibiliteit?
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')