abonnement Unibet Coolblue
pi_138230082
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:36 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Daarom schreef ik ook 'gemiddelde rechtenstudent' :7
Ik zag het ja. Toch wilde ik deze opmerking maken. Misschien om te laten zien dat het altijd erger kan.

grotjens
wat kijk jij
pi_138230118
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:32 schreef housesoftheholy het volgende:

[..]

Ik studeer rechten en heb geen sociaal en seksueel leven. Een dubbel verlies. :')
Je had toch laatst een date met een fokker?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:38:52 #103
389399 jelfrikandel
speciaal met ketchup
pi_138230135
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:30 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ik wil niet veel zeggen, maar als je ook maar 10% van het sociale en sexuele leven van zeg de gemiddelde rechtenstudent weet te behalen al techniekstudent, dan ben je echt de grootste partypeep annex playboy van je opleiding.

En ja, ik spreek uit ervaring. Niet eens zozeer mijn eigen ervaring. Ik ken zowel de UT, de TUD als de TU/e (universiteit gedeeld door het getal e!??) goed, om niet te zeggen zeer goed. 90% van mijn medestudenten had nog minder een sociaal leven en seks dan ik.
Studenten van alphastudies daarentegen komen vaak om in hun sociale leven. Borrels en shit tot ze er dood bij neervallen. Daar komen ook de verhalen vandaan dat single zijn veel gaver is => ook neuken totdat je er dood bij neervalt.
Ik dacht dat het tegenwoordig wel meeviel hoeveel autisten er op die opleidingen zaten. Ik ga naar TU/e en dan ook op kamers. Het is ver weg van hier dus ik hoop daar wel een beetje een sociaal gebeuren op te bouwen voor doordeweeks.

Ach, ik maak snel vrienden. Ik zie wel. *zucht *
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:41:24 #104
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_138230234
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het klopt. Je zit tussen nerds, geeks en autisten. '

Maar hoe je sociale leven is, en hoeveel vrouwen je verslind heb je echt zelf in de hand.
Ja en wat is je sociale leven!?? Juist, je sociale omgeving. Als student meestal voor 95% medestudenten en als dus nerds, geeks en autisten zijn heb je geen sociaal leven en heb je ook niks te neuken.

Ik ben zelf doelbewust naar andere studentensteden gegaan altijd (vrienden, zeilwedstrijden), maar zelfs met een ov-studentenkaart is het toch vrij lastig om 150 km* verderop een sociaal leven op te bouwen. Je komt er gewoon niet te vaak genoeg om 'one of them' te worden.

* ja, Nederland is groter dan de meesten denken. Komt waarschijnlijk omdat veel mensen niet weten dat Nederland groter is dan alleen de randstad.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:42:19 #105
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_138230273
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:37 schreef housesoftheholy het volgende:

[..]

Ik zag het ja. Toch wilde ik deze opmerking maken. Misschien om te laten zien dat het altijd erger kan.

grotjens
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je had toch laatst een date met een fokker?
Ja, inderdaad :D

Oprechte vraag: hoe is het daarmee afgelopen eigenlijk!? Leuke vent? Vriendje?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_138230341
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:41 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ja en wat is je sociale leven!?? Juist, je sociale omgeving. Als student meestal voor 95% medestudenten en als dus nerds, geeks en autisten zijn heb je geen sociaal leven en heb je ook niks te neuken.

Ik ben zelf doelbewust naar andere studentensteden gegaan altijd (vrienden, zeilwedstrijden), maar zelfs met een ov-studentenkaart is het toch vrij lastig om 150 km* verderop een sociaal leven op te bouwen. Je komt er gewoon niet te vaak genoeg om 'one of them' te worden.

* ja, Nederland is groter dan de meesten denken. Komt waarschijnlijk omdat veel mensen niet weten dat Nederland groter is dan alleen de randstad.
Nou, dat is dus de reden dat ik lekker thuis bij paps en mams ben blijven wonen.

Dan kon ik gewoon in mijn sociale omgeving blijven en kon ik na de colleges direct weer in mijn andere leven stappen. ik leefde in 2 werelden: mijn studiewereld en mijn echte wereld.

Ik ben tijdens mijn hele studie 2 of 3 keer iets wezen drinken met mijn medestudenten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:46:34 #107
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_138230445
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou, dat is dus de reden dat ik lekker thuis bij paps en mams ben blijven wonen.

Dan kon ik gewoon in mijn sociale omgeving blijven en kon ik na de colleges direct weer in mijn andere leven stappen. ik leefde in 2 werelden: mijn studiewereld en mijn echte wereld.

Ik ben tijdens mijn hele studie 2 of 3 keer iets wezen drinken met mijn medestudenten.
Holy shit! Need I say more :X *iets mompelt over spoorknor*
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_138230594
quote:
15s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:46 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Holy shit! Need I say more :X *iets mompelt over spoorknor*
Ja, er waren tijdens mijn studie 2 jongens waarmee ik me kon identificeren, die net als ik waren. De rest had ik he-le-maal niks mee. Dat waren van die types die op zaterdagavond modelvliegtuigjes gingen bouwen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:51:48 #109
389399 jelfrikandel
speciaal met ketchup
pi_138230642
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, er waren tijdens mijn studie 2 jongens waarmee ik me kon identificeren, die net als ik waren. De rest had ik he-le-maal niks mee. Dat waren van die types die op zaterdagavond modelvliegtuigjes gingen bouwen.
_O- _O- _O-
pi_138230669
quote:
Het klopt. Je zit tussen nerds, geeks en autisten. '

Maar hoe je sociale leven is, en hoeveel vrouwen je verslind heb je echt zelf in de hand.
Haha ik wou zeggen, heb dan wel geen TU gedaan maar HBO techniek, maar heb toch aardig wat uren versleten in de kroegen van Breda sweekends dan wel doordeweeks.. Geweldige tijd gehad als student en voel me nog te jong om al 40 uur per week aan een bureau te zitten, zou het zo over doen!
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:03:46 #111
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_138231017
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:52 schreef maikuhpaik het volgende:

[..]

Haha ik wou zeggen, heb dan wel geen TU gedaan maar HBO techniek, maar heb toch aardig wat uren versleten in de kroegen van Breda sweekends dan wel doordeweeks.. Geweldige tijd gehad als student en voel me nog te jong om al 40 uur per week aan een bureau te zitten, zou het zo over doen!
In Enschede hadden we de Vestingbar:

Treffend lied over de VB (must hear)

Inderdaad, drie keer peer week naar de kroeg :X
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_138232890
Denken dat je in Nederland veel geld kan verdienen met werken :')
  vrijdag 28 maart 2014 @ 05:23:32 #113
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_138252481
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:00 schreef antfukker het volgende:
Denken dat je in Nederland veel geld kan verdienen met werken :')
Dat kan, maar niet als ingenieur.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_138252483
Hoi ingenieur hiero 4500 netto per maand hallo
pi_138252527
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:09 schreef jelfrikandel het volgende:
Heb me net ingeschreven voor een TU opleiding. :{ techniek is alles wat me boeit, ben er al van jongs af aan mee bezig. Ben ermee opgegroeid. Maar dit baart me ernstig zorgen. :'( Ik ben een sociale jongen, ik wil uitgaan, lol maken met vrienden, chicks versieren en een leven hebben. Gewoon 's weekends, prima.
Blijf dan thuis wonen
Of wordt lid van een vereniging
Of kies een andere studie
pi_138252532
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:30 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ik wil niet veel zeggen, maar als je ook maar 10% van het sociale en sexuele leven van zeg de gemiddelde rechtenstudent weet te behalen al techniekstudent, dan ben je echt de grootste partypeep annex playboy van je opleiding.

En ja, ik spreek uit ervaring. Niet eens zozeer mijn eigen ervaring. Ik ken zowel de UT, de TUD als de TU/e (universiteit gedeeld door het getal e!??) goed, om niet te zeggen zeer goed. 90% van mijn medestudenten had nog minder een sociaal leven en seks dan ik.
Studenten van alphastudies daarentegen komen vaak om in hun sociale leven. Borrels en shit tot ze er dood bij neervallen. Daar komen ook de verhalen vandaan dat single zijn veel gaver is => ook neuken totdat je er dood bij neervalt.
Ik kan dit wel bevestigen. Als TU student ben je de loser van de relatiemarkt.

Wat me ook altijd opviel is dat chicks uit vrouwen-steden als leiden of Nijmegen nooit interesse hadden in delft of Eindhoven. Terwijl er toch echt een gruwelijk groot mannenoverschot was.

[ Bericht 4% gewijzigd door LogiteX op 28-03-2014 06:12:43 ]
  vrijdag 28 maart 2014 @ 07:29:11 #117
389399 jelfrikandel
speciaal met ketchup
pi_138252859
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 06:01 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Blijf dan thuis wonen
Of wordt lid van een vereniging
Of kies een andere studie
Het is hier ruim 1,5/2uur vandaan.
Gezelligheidsvereniging, ja :)
Nee dit is de studie die k leuk vind.
pi_138253674
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 07:29 schreef jelfrikandel het volgende:

[..]

Het is hier ruim 1,5/2uur vandaan.
Gezelligheidsvereniging, ja :)
Nee dit is de studie die k leuk vind.
Welke studie?
pi_138253826
Ik ben gestopt met HBO civiel vanwege de ongunstige carričremogelijkheden. En hoewel het klinkt als een schijtreden om je studie aan de kant te zetten telt het gebrek aan dames misschien ook mee. Ik zie mezelf al elke dag als een zuurpruim op het kantoor zitten voor een modaal salaris :+ In plaats daarvan ga ik nu voor WO biomedische wetenschappen. Officieel is de baankans daarmee slechter dan voor civiele techniek maar het salaris een stuk hoger als je een beetje gunstige master kiest.

De mensen die schreeuwen dat er een tekort aan technici is zijn niet goed op de hoogte denk ik. Buiten enkele specifieke takken van CT is er bijna niks te vinden en ze betalen je ook niet naar je opleiding. Mijn theorie is dat mensen economie etc. studeren specifiek voor het geld en niet omdat het werkveld zo interessant is. Zij zijn minder bereid om een lager salaris te accepteren.
pi_138254045
Er is best leuk te verdienen in de techniek, op zee dan.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 09:13:42 #121
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_138254081
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:00 schreef m.w. het volgende:
Ik ben gestopt met HBO civiel vanwege de ongunstige carričremogelijkheden. En hoewel het klinkt als een schijtreden om je studie aan de kant te zetten telt het gebrek aan dames misschien ook mee. Ik zie mezelf al elke dag als een zuurpruim op het kantoor zitten voor een modaal salaris :+ In plaats daarvan ga ik nu voor WO biomedische wetenschappen. Officieel is de baankans daarmee slechter dan voor civiele techniek maar het salaris een stuk hoger als je een beetje gunstige master kiest.

De mensen die schreeuwen dat er een tekort aan technici is zijn niet goed op de hoogte denk ik. Buiten enkele specifieke takken van CT is er bijna niks te vinden en ze betalen je ook niet naar je opleiding. Mijn theorie is dat mensen economie etc. studeren specifiek voor het geld en niet omdat het werkveld zo interessant is. Zij zijn minder bereid om een lager salaris te accepteren.
Bedoel je met CT Civiel?
Zo ja, welke takken bedoel je dan? Offshore?
pi_138258935
Met CT bedoel ik civiele techniek ja.

Offshore, waterwegen in het buitenland. Veel klasgenoten van me vonden heel makkelijk goedbetaalde stageplaatsen aan de andere kant van de wereld. Van zand opspuiten in Dubai tot irrigatie-infrastructuur in Ghana. Ik moet terugkomen op wat ik eerder zei; er zijn wel carričremogelijkheden maar je zou dan te veel offers moeten maken en rondreizen, iets wat ik niet lang zou willen doen.

Als je in Nederland wil blijven zijn er denk ik weinig goede mogelijkheden. In Nederland zitten de concepten voor aanbestedingen doorgaans zo dicht op elkaar qua kosten dat je door op het salaris van een ingenieur te besparen het project kunt winnen. Die aanbestedingen zijn heel mooi voor de belastingbetaler maar zorgt voor een moordende concurrentie onder bouw- en infrabedrijven ;) En concurrentie is niet gunstig voor je winstmarge.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:17:39 #123
389399 jelfrikandel
speciaal met ketchup
pi_138258946
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 08:49 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Welke studie?
Automotive TU/e
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:20:57 #124
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_138259019
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:17 schreef m.w. het volgende:
Met CT bedoel ik civiele techniek ja.

Offshore, waterwegen in het buitenland. Veel klasgenoten van me vonden heel makkelijk goedbetaalde stageplaatsen aan de andere kant van de wereld. Van zand opspuiten in Dubai tot irrigatie-infrastructuur in Ghana. Ik moet terugkomen op wat ik eerder zei; er zijn wel carričremogelijkheden maar je zou dan te veel offers moeten maken en rondreizen, iets wat ik niet lang zou willen doen.

Als je in Nederland wil blijven zijn er denk ik weinig goede mogelijkheden. In Nederland zitten de concepten voor aanbestedingen doorgaans zo dicht op elkaar qua kosten dat je door op het salaris van een ingenieur te besparen het project kunt winnen. Die aanbestedingen zijn heel mooi voor de belastingbetaler maar zorgt voor een moordende concurrentie onder bouw- en infrabedrijven ;) En concurrentie is niet gunstig voor je winstmarge.
Ik denk dat je qua salaris als civiel ingenieur het beste in de Noorse offshore kunt werken.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:58:00 #125
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_138261673
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:11 schreef niels0 het volgende:
Er is best leuk te verdienen in de techniek, op zee dan.
Ah, daar zit het sociale leven en zijn de vrouwen 8)7

Serieuze vraag: wat moet je met (veel) geld als je geen leven hebt en niet eens een vriendin/vrouw om het samen mee uit te geven!? (Of aan uit te geven. Lees: een vrouw die jouw geld opmaakt)
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')