abonnement Unibet Coolblue
  maandag 24 maart 2014 @ 18:58:41 #1
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138125193
*O* Welkom in het topic over Aotearoa! *O*



De OP heb ik niet veranderd, als er wat in moet, of als er wat veranderd moet worden dan is dat geen enkel probleem. We hadden het over goede voorbereidingen als je zelf op pad gaat in de rugged nature van NZ. Wel een aantal steden toegevoegd aan het 'grote steden'-lijstje en bij alle steden korte omschrijving gegeven wat er te doen is.

Dit topic is het vervolg op het succesvolle eerste deel: TRV / Nieuw Zeeland. :) In dit topic kan je terecht voor al je vragen, opmerkingen, tips, trucs, handigheidjes en andere zaken waarmee je andere users kan helpen! :)

Deel 8: TRV / Nieuw-Zeeland #8



Aotearoa is Maori voor Ao = cloud, tea = white and roa = long oftwel Land of the long white clouds. Maori is de taal van de inheemse vroegere bevolking en wordt nog steeds overal volop gesproken. De hoofdstad van Nieuw Zeeland is Wellington. :)



Grote steden in NZ
Auckland (JAFA-stad, qua inwoners de grootste, veel te doen en goede stad om te stappen, uitvalsbasis voor oa Bay of Islands en Far North)
Wellington (de hoofdstad en veel cultuur, in de bergen is hier ook genoeg te doen)
Hamilton (ontdek de Waikato)
Christchurch (cultuurstad en zoveel meer)
Queenstown (wintersport, extreme sports)
Dunedin (studentenstad, stijlste straat ter wereld)
Napier (art deco capital)
Gisborne (prachtig verlaten oostkust)
Tauranga (startpunt voor oa Coromandel)
Taupo (startpunt voor Tongariro National. Park, het meer en meer)
Rotorua (het vulkanische gebied)
Whakatane (ideale uitgangsbasis voor de Bay of Plenty en White Island excursies)
Invercargill (voor het zuidelijkste deel van NZ, ontdek Raikura)

Feiten
Naam: Nieuw-
Zeeland
Hoofdstad: Wellington
Koningin: Queen Elizabeth II
Premier: John Key
Bevolking: 4,1 miljoen.
Grootste stad: Auckland met 1,3 miljoen inwoners.
Tijdverschil: Half maart - Half oktober 10 uur. Half oktober - Half maart 12 uur.
Voltage: 230 volt en je bent een verloopstekkertje nodig.
Visum: Voor Nieuw Zeeland is geen visumplicht als je niet langer dan 90 dagen blijft. Wel dient je paspoort nog 6 maanden geldig te zijn na de datum van je terugreis.
Geld: Nieuw Zeelandse dollar. 1 NZD = 0,53 euro op het moment van schrijven.

Klimaat
NZ heeft een gematigd zeeklimaat in het zuiden en een subtropisch klimaat in het noorden. Hou er rekening mee dat de jaargetijden in NZ omgekeerd zijn. Tijdens de Nederlandse zomer kun je in NZ dus ski�n. En tijdens de Nederlandse winter (jan/feb) is het in NZ overdag gemiddeld zo'n 25 graden. Het weer kan nogal eens omslaan. Four seasons in a day. Een regenjas in je tas kan handig zijn.

• Gemiddelde temperatuur jul/aug/sep 14 �C
• Gemiddelde temperatuur jan/feb/mrt 24 �C

Eten en drinken
De kiwi en appel uit Nieuw Zeeland kennen we natuurlijk allemaal. Daarnaast heeft de keuken veel overkomsten met de Britse keuken. Maar ook Aziatische gerechten zijn in opkomst. Of neem een visje uit de Grote Oceaan. Je kan het water uit de kraan drinken maar lekker is het niet.

Gebieden
Bay Of Islands
Coromandel
Wairarapa
Taranaki
East Coast
Waikato
Hawke's Bay
Southland
Marborough
Hamner Springs, Wairapa, Kaikoura
Westcoast South Island
Fjordland / Queenstown
Stewart Island

Vliegen naar NZ
Onderstaande maatschappijen vliegen op NZ. De goedkoopste bestemming is Auckland. Vanuit Christchurch en Wellington gaan er minder vluchten en is het duurder. Voor alle internationale vertrekken vanuit NZ betaal je 25 NZ$ vertrekbelasting op het vliegveld. Alle vluchten heb tenminste 1 overstap.

KLM (tot Kuala Lumpur, dan overstap op Malaysia Airlines.
Malaysia Airlines
Singapore Airlines
Korean Airlines
Lufthansa
British Airways
Qantas
Cathay Pacific
Thai Air
Air New Zealand
United Airlines
Emirates

Vergeet ook niet te kijken bij Vluchtzoeker, Cheaptickets, Vliegwinkel, Skybreakers, Tix.nl, Skyscanner en Vliegtarieven.

Rondreizen in NZ
Een reis door Nieuw Zeeland gaat prima met een auto (jeep of camper). Deze kun je kopen of huren. De wegen zijn goed, maar soms pittig door de bergen. Wel moet je links rijden.

Of reis met de populaire hop-on hop-off bus. Je stapt weer in wanneer jij dat wil. Via deze busmaatschappijen (Kiwi Experience, Magic of Intercity) leer je als backpacker snel mensen kennen, maak je stops in alle bezienswaardige gebieden en vertelt de buschauffeur veel informatie over het land. Bij sommige maatschappijen kan je uren inkopen.

Ook rijden er beperkt treinen. De prachtige TranzAlpine is de bekendste route. Sommige delen fietsen of wandelen is natuurlijk het mooiste. Nergens zijn zoveel tracks en hikingtochten dan hier. Binnenlandse vliegreizen zijn er eveneeens, maar zo zie je natuurlijk te weinig van Nieuw Zeeland. De veerboot biedt soms ook uitkomst (tussen het Noorder- en Zuider Eiland). Vrij camperen is toegestaan. Liften is populair maar wees op je hoede. Tip: boek je vliegreis vanuit Nederland naar Auckland (Noordereiland) en reis terug via Christchurch (Zuidereiland). Zo bespaar je eenmaal de ferry vanaf Wellington en hoef je niet helemaal terug naar Auckland. Je kan ook vliegen op Wellington maar dit is aanzienelijk duurder. Tevens kan je er ook voor kiezen om vanaf Christchurch terug te vliegen naar Auckland. Tickets kosten ongeveer 80 dollar - 40 euro per enkeltje incl taxes.

• Oppervlakte Nieuw Zeeland: Rond de 6.5 keer Nederland.
• Afstand vanaf Nederland: Ongeveer 18800 km.
• Maximale snelheid: 100 km per uur.

Intercity Coachlines
Newmans Coachlines
Kiwi Experience
Stray Travel
Magic Bus
Interislander Ferry
Tranz Scenic Train

Sightseeing Auckland
SkyTower: Voor mooie uitzichten.
Mount Eden: Voor een perfect zicht over de hele stad.
Sailing cruise: Met Sail NZ zeilen door de baai.
Auckland Domain: Groot park om te relaxen.
Auckland Harbour Bridge: Maak een wandeling van 1,5 uur over de brug.
Rangitoto Island: Ongerepte natuur, vulkaaneiland.
Fietsen door Auckland: Huur een fiets en wees sportief!
North Head (Devonport): Idyllisch dorpje op 12 minuten varen.
Waitakere Ranges: Natuurgebied, populair bij wandelaars en hikers
Stranden van Whatipu, Karekare, Anawhata, Piha en Bethells: Om te relaxen.
Woodhill en Riverhead: Bossen om te fietsen
Auckland Regional Botanic Gardens: Mooie tuinen.

Extreme Sports
QT: Skydiven Tandemsprong
TA: Huka Jet
QT: Twin Rivers Jet
CH: Kayaking Christchurch
QT: Extreme sports in Queenstown
WA: Waitomo Caves + glowworms
TA: Bungyjump Taupo
MC: Air Safaris Mount Cook
WC: Fox Glacier
WC: Franz Josef Glacier

QT = Queenstown
TA = Taupo
CH = Christchurch
WA = Waitomo
MC = Mount Cook
WC = West Coast

Nuttige linkjes
New Zealand Travel
Startpagina Nieuw Zeeland
New Zealand Home Of Middle Earth
Startpagina Lord Of The Rings
Hobbiton Matamata
Algemeen Nieuw Zeeland

*O* Welkom in het mooiste land in de pacific! *O*



















[ Bericht 0% gewijzigd door Uncle op 11-04-2014 09:11:29 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Redactie Frontpage maandag 24 maart 2014 @ 20:40:29 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_138131027
ALLEMAAL GAAN!!!!

De wharf van Tolaga Bay (in de OP) is een mooi voorbeeld van een leuk iets aan de East Coast. De mogelijkheden zijn er trouwens eindeloos!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_138145139
Overmorgen laatste dag, aan de ene kant wel jammer dat ik dan weer terug naar NL moet maar aan de andere kant wil ik ook wel weer eens wat werk verrichten..
Fotos volgen uiteraard nog :)

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2014 04:03:50 ]
pi_138147398
Is het misschien een idee om de Magicbus uit de OP te halen? Dat is namelijk nu Kiwi.

En ik denk dat het rijtje extreme sports misschien nog wel aangevuld kan worden met raften (uit m'n hoofd in Rotorua - Kaituna, met de waterval! en Turangi - Tongariro) en hydrospeed (Rotorua). Dat laatste was zeker het engste/zwaarste van alle extreme uitstapjes die ik in Nieuw-Zeeland gedaan heb!
pi_138181826
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:40 schreef JeMoeder het volgende:
ALLEMAAL GAAN!!!!

De wharf van Tolaga Bay (in de OP) is een mooi voorbeeld van een leuk iets aan de East Coast. De mogelijkheden zijn er trouwens eindeloos!
Ik ben er geweest, :D prachtig!! Helaas weinig golven en niet veel langer kunnen blijven dus niet gesurft maar jongens wat een mooie plek..!

Nu in wanaka, over twee dagn door naar queenstown.. Jeetje wat gaat t snel.... Ik ben nog niet klaar hier
  woensdag 26 maart 2014 @ 08:17:07 #6
286575 Roces18
Chef de party
pi_138182771
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:44 schreef TinyTuna het volgende:
Is het misschien een idee om de Magicbus uit de OP te halen? Dat is namelijk nu Kiwi.

En ik denk dat het rijtje extreme sports misschien nog wel aangevuld kan worden met raften (uit m'n hoofd in Rotorua - Kaituna, met de waterval! en Turangi - Tongariro) en hydrospeed (Rotorua). Dat laatste was zeker het engste/zwaarste van alle extreme uitstapjes die ik in Nieuw-Zeeland gedaan heb!
Hmm ja. En glowworms is nou niet bepaald een extreme sport :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Redactie Frontpage woensdag 26 maart 2014 @ 09:06:44 #7
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_138183307
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 03:31 schreef azrielle het volgende:

[..]

Ik ben er geweest, :D prachtig!! Helaas weinig golven en niet veel langer kunnen blijven dus niet gesurft maar jongens wat een mooie plek..!

Nu in wanaka, over twee dagn door naar queenstown.. Jeetje wat gaat t snel.... Ik ben nog niet klaar hier
^O^

Ik ben nooit klaar met Nieuw-Zeeland :) Aan de East Coast zou ik met gemak mijn dagen kunnen slijten. Jammer dat je niet kon surfen of bodyboarden in Wainui of Makorori, zijn normaal wel sweet spots :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_138183496
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:40 schreef JeMoeder het volgende:
Tolaga Bay
Ziet er mooi uit O+

Ook van Hawkes Bay lees ik veel goede dingen, dat staat nog zeker op mijn to do lijstje :P

Wat houdt je tegen om er niet je dagen te slijten? ;)
In the coolest little capital of the world
  Redactie Frontpage woensdag 26 maart 2014 @ 09:59:05 #9
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_138184348
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:18 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Ziet er mooi uit O+

Ook van Hawkes Bay lees ik veel goede dingen, dat staat nog zeker op mijn to do lijstje :P

Wat houdt je tegen om er niet je dagen te slijten? ;)
Napier is mooi, maar ook zeker Te Urewera met Waikaremoana, relatief onbekende great walk, maar zeer zeker aan te raden.

Wat betreft mijn dagen in NZ slijten: eerst nog te veel verplichtingen in NL, daarnaast vind ik het zwaar wegen of ik het mijn familie en vrienden wel zou willen aandoen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 26 maart 2014 @ 18:42:39 #10
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138199775
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 03:31 schreef azrielle het volgende:

[..]

Ik ben er geweest, :D prachtig!! Helaas weinig golven en niet veel langer kunnen blijven dus niet gesurft maar jongens wat een mooie plek..!

Nu in wanaka, over twee dagn door naar queenstown.. Jeetje wat gaat t snel.... Ik ben nog niet klaar hier
to vrijdag!! (we hebben vrjidag een bedrijfsuitje in Queenstown ;) )
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 26 maart 2014 @ 19:11:19 #11
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_138200690
Van Nieuw-Zeeland kan ik alleen maar dromen ;(...
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_138216529
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:06 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

^O^

Ik ben nooit klaar met Nieuw-Zeeland :) Aan de East Coast zou ik met gemak mijn dagen kunnen slijten. Jammer dat je niet kon surfen of bodyboarden in Wainui of Makorori, zijn normaal wel sweet spots :)
Jammer indd, ben 5 dagen in het oosten geweest maar geen golven, nul...

Wel veel stingrays, wat een mooie beesten :):) en zacht! Haha
pi_138216536
quote:
9s.gif Op woensdag 26 maart 2014 19:11 schreef Leafeon672 het volgende:
Van Nieuw-Zeeland kan ik alleen maar dromen ;(...
ik ook ooit

groetjes uit nz
  Redactie Frontpage donderdag 27 maart 2014 @ 09:16:14 #14
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_138218055
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 05:10 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

ik ook ooit

groetjes uit nz
:7
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 27 maart 2014 @ 09:17:49 #15
286575 Roces18
Chef de party
pi_138218094
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:59 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Napier is mooi, maar ook zeker Te Urewera met Waikaremoana, relatief onbekende great walk, maar zeer zeker aan te raden.

Wat betreft mijn dagen in NZ slijten: eerst nog te veel verplichtingen in NL, daarnaast vind ik het zwaar wegen of ik het mijn familie en vrienden wel zou willen aandoen.
#yolo toch ;)
Gewoon doen wat je zelf leuk vindt en niet wat anderen van je verwachten.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Redactie Frontpage donderdag 27 maart 2014 @ 09:20:33 #16
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_138218157
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 09:17 schreef Roces18 het volgende:

[..]

#yolo toch ;)
Gewoon doen wat je zelf leuk vindt en niet wat anderen van je verwachten.
Het gaat me ook niet om wat anderen verwachten, maar ik ben nou eenmaal een mensen-mens :P All comes naturally.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_138220254
Erg mooi land, schitterende natuur en zo rustig (in vergelijking met de oostkust van OZ). Auckland vond ik persoonlijk niet zo spectaculaire, hebben vanuit daar een auto gehuurd (die bussen komen nl niet overal) om het noorden eiland te ontdekken. Cape Reinga is echt een aanrader, dat is het eindpunt van het noorden en voelt echt als het einde van de wereld! De weg erheen is echt eindeloos, maar wel heel mooi. Meer aanraders: Whangarei Falls, Paihia, Piha (surfen), uiteraard Rotorua (niet de lucht), The Cathedral Cove, een avontuurlijke wandeling in het natuurgebied bij Mount Mauganui. Ik persoonlijk snap niet waarom iedereen aar Lake Taupo gaat, vrijwel niks te zien/ te doen. Een tip is altijd om de locals om advies te vragen, zij weten de mooiste plekjes!
pi_138220394
Die weg naar Cape Reinga O+ Echt heerlijk om zelf te mogen rijden in een Nissan Sunny :) Briljante weg, dramatische auto :')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_138220570
Volgens mij hadden wij een Toyota Yaris die het aardig goed deed, bijna botsing gehad op de smalle weg vlak voor de sand dunes, kwam ff een tourbus met flinke snelheid naar beneden en je eerste reflex is natuurlijk uitwijken naar links haha. Maar wat een lange weg, dacht komt geen eind aan, maar als je eenmaal op plaats van bestemming bent: wauw!
pi_138226254
quote:
12s.gif Op donderdag 27 maart 2014 10:53 schreef Ietjewietje het volgende:
Ik persoonlijk snap niet waarom iedereen aar Lake Taupo gaat, vrijwel niks te zien/ te doen. Een tip is altijd om de locals om advies te vragen, zij weten de mooiste plekjes!
:'(

Als (ex)local had ik je het volgende kunnen aanraden:

- Wandelen naar Huka Falls/Aratiatia dam met bezoekje aan de hot water spring
- Whakaipo Bay to Kinloch (W2K) wandeling
- Mount Tauhara beklimmen
- Geothermisch park Craters of the moon
- Parachutespringen
- Raften
- Mountainbiken
- Quadbiken
- Bungy jumpen
- Kayakken naar de Maori Carvings/over de Waikato
- Zeiltocht over het meer
- Huka Jet
- DeBretts spa
- Wairakei geothermal village/spa

Toegegeven, als het slecht weer is, is er bar weinig te doen. Maar dat er niks te zien en te doen valt... daar ben ik het niet helemaal (helemaal niet?) mee eens. ;)
pi_138245769
Wat heerlijk om nu te weten welke prachtige gebieden er bij al die namen horen.. Toen ik aan het oriënteren was duizelde het me een beetje, geen idee wat waar te doen was en die namen alleen al! maar kan nu bijna alles van mijn lijstje vinken en i love it! Nog tips voor in queenstown? (Behalve de fergburger hahahaha)
pi_138246341
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:35 schreef azrielle het volgende:
Wat heerlijk om nu te weten welke prachtige gebieden er bij al die namen horen.. Toen ik aan het oriënteren was duizelde het me een beetje, geen idee wat waar te doen was en die namen alleen al! maar kan nu bijna alles van mijn lijstje vinken en i love it! Nog tips voor in queenstown? (Behalve de fergburger hahahaha)
downhill mountainbiken is daar wel heel vet, als je ervan houdt. en als je wil bungy jumpen zou ik het daar doen, omdat het de hoogste van nz is. waar in nz ben je overal al geweest?
pi_138246409
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:35 schreef azrielle het volgende:
Wat heerlijk om nu te weten welke prachtige gebieden er bij al die namen horen.. Toen ik aan het oriënteren was duizelde het me een beetje, geen idee wat waar te doen was en die namen alleen al! maar kan nu bijna alles van mijn lijstje vinken en i love it! Nog tips voor in queenstown? (Behalve de fergburger hahahaha)
ik vond zelf de weg naar Glenorchy (en Paradise) erg mooi.. ik weet echter niet of daar bussen naar rijden, voor als je zelf geen auto tot je beschikking hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In the coolest little capital of the world
  donderdag 27 maart 2014 @ 22:57:14 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138246930
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:35 schreef azrielle het volgende:
Wat heerlijk om nu te weten welke prachtige gebieden er bij al die namen horen.. Toen ik aan het oriënteren was duizelde het me een beetje, geen idee wat waar te doen was en die namen alleen al! maar kan nu bijna alles van mijn lijstje vinken en i love it! Nog tips voor in queenstown? (Behalve de fergburger hahahaha)
Tips voor queenstown? Mijden als de pest!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_138248371
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tips voor queenstown? Mijden als de pest!
Dit, vond er echt geen flikker aan, onwijs duur en veel arrogante mensen.. Alleen leuk als je er 1000euro in een week door heen wilt jassen. Beter rijdt je door richting glenorchy. Verderop heb je de routeburn track. Echt fenomenale omgeving.

Ik denk dat mn favoriete spot van het zuidereiland owaka is. Niet zo toeristisch, zwaar ontspannen omgeving en prachtige stranden + catlins forest binnen handbereik. Ook veel wildlife in de omgeving.
pi_138256954
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:35 schreef azrielle het volgende:
Wat heerlijk om nu te weten welke prachtige gebieden er bij al die namen horen.. Toen ik aan het oriënteren was duizelde het me een beetje, geen idee wat waar te doen was en die namen alleen al! maar kan nu bijna alles van mijn lijstje vinken en i love it! Nog tips voor in queenstown? (Behalve de fergburger hahahaha)
Hier iemand die QT wel kan waarderen. ;)

Ik ben wezen canyoningen (Routeburn), dat was erg gaaf, met hele goede gidsen. De rodelbaan bovenaan de gondel is ook leuk voor wat makkelijk vermaak. Je hebt op diezelfde berg ook een bungy waar je aan je middel vastzit, ipv je voeten. Was wel leuk, maar zou er persoonlijk niet nog een keer geld aan uitgeven. Als budget optie heb je de frisbee-golfbaan in 't park, daar kan je jezelf ook wel een tijdje mee vermaken.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:41:30 #27
286575 Roces18
Chef de party
pi_138257960
QT is machtig zoals ik al vaker gepropagandeerd hebt. Je moet zeker wel een stapel geld meenemen, maar dan heb je wel veel plezier!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:16:56 #28
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_138269861
Ik vond QT ook onwijs leuk! White water raften was daar leuk, ik ben met een heli bovenop de Remarkables geland (nog leuker) en zelfs de Lord of the Rings tour vond ik fantastisch haha. Ik was de enige geinteresseerde, dus ik had een prive gids (geoff, die wist echt alles. Het is 6 jaar geleden, maar ik weet zn naam nog). Oh en teapots drinken in World Bar.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 20:25:59 #29
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138274876
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 23:25 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Dit, vond er echt geen flikker aan, onwijs duur en veel arrogante mensen.. Alleen leuk als je er 1000euro in een week door heen wilt jassen. Beter rijdt je door richting glenorchy. Verderop heb je de routeburn track. Echt fenomenale omgeving.

Ik denk dat mn favoriete spot van het zuidereiland owaka is. Niet zo toeristisch, zwaar ontspannen omgeving en prachtige stranden + catlins forest binnen handbereik. Ook veel wildlife in de omgeving.
Owaka..... dan bedoel je toch wel de omgeving van Owaka neem ik aan? Want Owaka zelf is gewoon een gehucht van 100 man en een paardekop waar niets, maar dan ook niet te beleven is
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_138282782
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Owaka..... dan bedoel je toch wel de omgeving van Owaka neem ik aan? Want Owaka zelf is gewoon een gehucht van 100 man en een paardekop waar niets, maar dan ook niet te beleven is
Jup, maar owaka ligt denk het centraalst in de omgeving. Anders is Dunedin ook een mooie plek als je wat meer mensen om je heen wilt.

Niks tegen owaka he, ze hebben lekkere burgers bij het cafe.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 04:31:04 #31
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138289396
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:59 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Jup, maar owaka ligt denk het centraalst in de omgeving. Anders is Dunedin ook een mooie plek als je wat meer mensen om je heen wilt.

Niks tegen owaka he, ze hebben lekkere burgers bij het cafe.
ik zou zelf voor Kaka Point gaan maar het ligt inderdaad redelijk centraal als je voor rust en ruimte naar Nieuw-Zeeland ga...en inderdaad de Catlins, imo een van de meest ondergewaardeerde gebieden van NZ
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:28:14 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138290073
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 04:31 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik zou zelf voor Kaka Point gaan maar het ligt inderdaad redelijk centraal als je voor rust en ruimte naar Nieuw-Zeeland ga...en inderdaad de Catlins, imo een van de meest ondergewaardeerde gebieden van NZ
Ligt ook wel een beetje uit de route van de meesten
8-)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_138461188
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 04:31 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik zou zelf voor Kaka Point gaan maar het ligt inderdaad redelijk centraal als je voor rust en ruimte naar Nieuw-Zeeland ga...en inderdaad de Catlins, imo een van de meest ondergewaardeerde gebieden van NZ
Queenstown was nice, blij dat ik daar een paar dagen ben geweest, maar de Catlins.. Wauw... Zeeleeuwen up close and personal en de zee in bij curio bay, met dolfijnen :)
Stewart island niet gedaan, alle hostels zaten vol, maar wat was het prachtig! En heeeeeel goed weer, wat hier zeldzaam schijnt te zijn!
  donderdag 3 april 2014 @ 19:09:07 #34
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138479017
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 06:45 schreef azrielle het volgende:

[..]

Queenstown was nice, blij dat ik daar een paar dagen ben geweest, maar de Catlins.. Wauw... Zeeleeuwen up close and personal en de zee in bij curio bay, met dolfijnen :)
Stewart island niet gedaan, alle hostels zaten vol, maar wat was het prachtig! En heeeeeel goed weer, wat hier zeldzaam schijnt te zijn!
}:|
het is hier heel vaak mooi weer in The Deep South alleen komen mensen vaak te vroeg om het mooie weer mee te maken. Januari en Februari zijn vaak nog winderig en lang niet altijd zomers maar in Maart,April en Mei komt de natuur "tot rust" en heb je vaak schitterend nazomerweer.
Gister en eergister bijv. 25 graden!
En geloof me, als tuinbouwer ben ik van het weer afhankelijk dus dan let je er meer op ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_138506510
Zo, even foto's geselecteerd, van de 1600 nog 64 over :')
pi_138678913
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 april 2014 15:09 schreef andreas612 het volgende:
Zo, even foto's geselecteerd, van de 1600 nog 64 over :')
Whaha ben je zo'n slechte fotograaf dan?
Of zijn die 64 zo uitzonderlijk mooi, in dat geval, deel ze met ons! :)

Mijn nieuw Zeeland avontuur zit er helaas al weer op damn wat is dat snek gegaan! Zo sad dat ik hier weg moet... Ga het missen...maar kom zeker hier terug!!!
pi_138679874
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:16 schreef Smash-it het volgende:
Ik vond QT ook onwijs leuk! White water raften was daar leuk, ik ben met een heli bovenop de Remarkables geland (nog leuker) en zelfs de Lord of the Rings tour vond ik fantastisch haha. Ik was de enige geinteresseerde, dus ik had een prive gids (geoff, die wist echt alles. Het is 6 jaar geleden, maar ik weet zn naam nog). Oh en teapots drinken in World Bar.
Teapots _O_
Deze mevrouw weet _O_
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_138680485
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 april 2014 15:09 schreef andreas612 het volgende:
Zo, even foto's geselecteerd, van de 1600 nog 64 over :')
Pics or it didn't happen!! :P

Overigens ben ik ook wel vrij kritisch. Staan maar een foto of 30 op flickr van nieuw zeeland. Alleen weinig echte 'vakantiefoto's'. Dat is de enige kritiek die ik thuis nog wel eens krijg. :')

[ Bericht 18% gewijzigd door Uncle op 09-04-2014 09:00:53 ]
pi_138697972
Bij deze de pica's:

1. Milford Sound


2. Arthur's Pass - Greymouth


3. Milford Sound


4. Milford Sound


5. Milford Sound


6. Punakaiki


7. Punakaiki


8. Franz Josef


9. Wanaka


10. Wanaka


11. Glenorchy


12. Pukaki


13. Tekapo


14. Mt. Cook, hooker loop


15. Mt. Cook, hooker loop


16. Mt. Cook, hooker loop


17. Pukaki


18. Mouraki


19. Queen Charlotte track


20. Whites bay


21. Nugget Point


Nog wat wild:

22. Newhaven


23. Newhaven


24. Shag point


25. Mouraki lighthouse


26. Mouraki lighthouse


En nog wat toppen:

27. Crown Terrace pass


28. Queenstown


29. Mt. Cook


En nog eentje die ik vergeten was, maar omdat ik geen zin heb om de nummering aan te passen komt ie als laatst ;)

30. Clay cliffs
  woensdag 9 april 2014 @ 20:18:41 #40
168739 Red_85
'echt wel'
pi_138701666
Toffe foto's. Wat er op staat en de effecten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_138701986
Knetters, wat een foto's! _O_ Wat voor camera heb je?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_138714692
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 20:25 schreef robuust89 het volgende:
Knetters, wat een foto's! _O_ Wat voor camera heb je?
Thx, k schiet met een 5D (1)
pi_138722706
Prachtig!! Knap hoor ik wordt altijd lichtelijk jaloers en denk dan kon ik dat maar zulke foto's maken.. Talent!
Ben benieuwd wat er van mijn foto's overblijft.. Maar hier kunnen ze niet aan tippen ;)
pi_138728075
Wat een super mooie foto's! Mijn complimenten
  vrijdag 11 april 2014 @ 00:35:35 #45
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138751859
wat een schitterende foto's!!
en Nugget Point O+ ik heb zelf 7 jaar in Kaka Point gewoond
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_138754836
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:48 schreef andreas612 het volgende:
Bij deze de pica's:
3. Milford Sound
[ afbeelding ]
Gafe serie!

Wel een beetje veel 'dezelfde' foto's van Milford sounds maar foto 3 vind ik een gave plaat met die bomen in het midden. Weer eens wat anders dan de standaard milford plaatjes.

Die ik ook heb :(



en Mouraki O+



Ben benieuwd naar jouw andere platen want een hoop locaties staan er niet tussen waar je vast ook geweest bent :P
pi_138755154
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:48 schreef andreas612 het volgende:
Bij deze de pica's:
[...]
Prachtig. Dank voor het delen ^O^
In the coolest little capital of the world
pi_138755931
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 09:24 schreef Uncle het volgende:

[..]

Gafe serie!

Wel een beetje veel 'dezelfde' foto's van Milford sounds maar foto 3 vind ik een gave plaat met die bomen in het midden. Weer eens wat anders dan de standaard milford plaatjes.

Die ik ook heb :(

[ afbeelding ]

en Mouraki O+

[ afbeelding ]

Ben benieuwd naar jouw andere platen want een hoop locaties staan er niet tussen waar je vast ook geweest bent :P
Ik kan nog wel even spitten zo ;)
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:09:09 #49
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_139052971
iemand van de posters hier die last heeft gehad van het noodweer van de afgelopen dagen?
Het lijkt er op dat alleen de onderste 30km van het Zuider Eiland de dans ontsprongen is
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_139056762
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
iemand van de posters hier die last heeft gehad van het noodweer van de afgelopen dagen?
Het lijkt er op dat alleen de onderste 30km van het Zuider Eiland de dans ontsprongen is
in wellington nergens last van gehad hoor, alleen wat regen en wind zoals gebruikelijk. wel veel regen gehad de laatste weken, de afgelopen dagen ging het juist weer wat beter. die storm was toch vooral in auckland?
pi_139056784
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:48 schreef andreas612 het volgende:
Bij deze de pica's:

nondeju _O_
pi_139060104
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 22:31 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

in wellington nergens last van gehad hoor, alleen wat regen en wind zoals gebruikelijk. wel veel regen gehad de laatste weken, de afgelopen dagen ging het juist weer wat beter. die storm was toch vooral in auckland?
ik las dat er in wellington zo'n 700 woningen zonder stroom zaten door de storm? dat viel allemaal wel mee dan uiteindelijk?
In the coolest little capital of the world
pi_139060441
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 00:09 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

ik las dat er in wellington zo'n 700 woningen zonder stroom zaten door de storm? dat viel allemaal wel mee dan uiteindelijk?
oh dat was een stukje naar het noorden toe lees ik nu, niks van gemerkt in de stad zelf.
  zondag 20 april 2014 @ 00:29:08 #54
340341 Blester
Membre très utile
pi_139060782
Nieuw-Zeeland staat op mijn to-do list, lijkt me zo ontzettend gaaf. Zo te zien aan de prachtige foto's hier is het hebben van een goede camera wel een echte aanrader als je zo'n reis gaat maken.

Als je echt alle hoogtepunten wilt zien, hoeveel dagen moet de reis dan duren denken jullie?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_139060894
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 00:29 schreef Blester het volgende:
Nieuw-Zeeland staat op mijn to-do list, lijkt me zo ontzettend gaaf. Zo te zien aan de prachtige foto's hier is het hebben van een goede camera wel een echte aanrader als je zo'n reis gaat maken.

Als je echt alle hoogtepunten wilt zien, hoeveel dagen moet de reis dan duren denken jullie?
als je alles wil zien (en dat wil je) heb je wel minimaal 4-6 weken nodig. en dan heb je voor iedere plaats 1 dag om alles te doen, als je de complete ervaring wil kan je best een paar maanden erover doen. de meeste toeristen die ik heb ontmoet zitten in een tussenjaar dus hebben alle tijd, dat is wel het fijnste.

[ Bericht 5% gewijzigd door Deeltjesversneller op 20-04-2014 00:39:02 ]
  zondag 20 april 2014 @ 00:40:19 #56
340341 Blester
Membre très utile
pi_139061082
Valt me op dat er ook veel georganiseerde reizen worden aangeboden (o.a. http://www.fox.nl/individuele-reizen/nieuw-zeeland), wat zijn jullie ervaringen daarmee? Ik denk dat je dan wel binnen korte tijd zoveel mogelijk ziet.
~ Love comes unseen; we only see it go
  zondag 20 april 2014 @ 07:30:51 #57
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_139064497
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 00:40 schreef Blester het volgende:
Ik denk dat je dan wel binnen korte tijd zoveel mogelijk ziet.
inderdaad, van "tourist trap to tourist trap"......
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:06:30 #58
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_139630903
oke, het toeristenseizoen loopt op zijn eind hier in Nieuw-Zeeland, schopje dan maar
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:08:49 #59
194695 franklop
Fran knock
pi_139631014
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 07:30 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

inderdaad, van "tourist trap to tourist trap"......
precies. Ik hou daar echt niet van. Zeker als je in die landen prima zelf kan reizen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:14:16 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139631310
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 00:40 schreef Blester het volgende:
Valt me op dat er ook veel georganiseerde reizen worden aangeboden (o.a. http://www.fox.nl/individuele-reizen/nieuw-zeeland), wat zijn jullie ervaringen daarmee? Ik denk dat je dan wel binnen korte tijd zoveel mogelijk ziet.
Tja. Als je het zaanse schans en scheveningen van NZ wil zien..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:14:56 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139631342
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
oke, het toeristenseizoen loopt op zijn eind hier in Nieuw-Zeeland, schopje dan maar
Al bij die ene wijnboer geweest?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_139636841
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 00:29 schreef Blester het volgende:
Nieuw-Zeeland staat op mijn to-do list, lijkt me zo ontzettend gaaf. Zo te zien aan de prachtige foto's hier is het hebben van een goede camera wel een echte aanrader als je zo'n reis gaat maken.

Als je echt alle hoogtepunten wilt zien, hoeveel dagen moet de reis dan duren denken jullie?
Ik heb 5 weken gedaan over het zuidereiland. Achteraf nog redelijk krap.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:31:43 #63
286575 Roces18
Chef de party
pi_139642772
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 00:29 schreef Blester het volgende:
Nieuw-Zeeland staat op mijn to-do list, lijkt me zo ontzettend gaaf. Zo te zien aan de prachtige foto's hier is het hebben van een goede camera wel een echte aanrader als je zo'n reis gaat maken.

Als je echt alle hoogtepunten wilt zien, hoeveel dagen moet de reis dan duren denken jullie?
Het hebben van een goede camera is natuurlijk een pluspunt, verder heb je een statief nodig en goede lezen. En lijkt me ook dat het een en ander bewerkt is. Zo mooi als je het op zijn foto's ziet zal je het niet meemaken ;) (althans, tenzij je veel geluk hebt)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:24:24 #64
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_139653882
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Al bij die ene wijnboer geweest?
:@
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_140284524
Dit topic is te stil, dus ik gooi er maar een nieuwtje in. Mijn residence visa is approved *O* Wellington is binnenkort twee Nederlandse inwoners rijker :D
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 23 mei 2014 @ 17:46:51 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140285079
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:31 schreef Drebbelman het volgende:
Dit topic is te stil, dus ik gooi er maar een nieuwtje in. Mijn residence visa is approved *O* Wellington is binnenkort twee Nederlandse inwoners rijker :D
Leuke stad, en je wordt geen Jaffa
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 22:08:44 #67
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_140294113
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Leuke stad
als je van slecht weer houd ;)
maar alles beter dan een Jafa idd
Wellington is toch wel een beetje de culturele hoofdstad, het bruist en is meer flamboyant dan Auckland
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_140306046
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 22:08 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

als je van slecht weer houd ;)
maar alles beter dan een Jafa idd
Wellington is toch wel een beetje de culturele hoofdstad, het bruist en is meer flamboyant dan Auckland
op het weer na is de stad perfect ja.
het zoeken van een leuke huurwoning die beetje gericht is op het noorden wordt nog een hele klus. dat schijnt wel enorm te schelen in de energierekening.
In the coolest little capital of the world
  zaterdag 24 mei 2014 @ 10:06:54 #69
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_140306172
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 09:58 schreef Drebbelman het volgende:

[..]


het zoeken van een leuke huurwoning die beetje gericht is op het noorden wordt nog een hele klus. dat schijnt wel enorm te schelen in de energierekening.
:Y
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 24 mei 2014 @ 16:44:16 #70
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_140315593
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:31 schreef Drebbelman het volgende:
Dit topic is te stil, dus ik gooi er maar een nieuwtje in. Mijn residence visa is approved *O* Wellington is binnenkort twee Nederlandse inwoners rijker :D
Hier nog een paar maanden en dan gaat mijn residence visa applicatie ook de deur uit. Nogal een gedoe omdat het een partnership visum betreft en ik dus niet alleen mijzelf maar ook m'n vrouw (die in 3 landen heeft gewoont) door de molen moet halen.

En kom maar op met de bak stront want ik word wel een jafa!
pi_140317307
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 09:58 schreef Drebbelman het volgende:
op het weer na is de stad perfect ja.

nog altijd beter dan nederland

deze week was het 18 graden terwijl het zowat winter is ^O^
pi_140339290
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:32 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

nog altijd beter dan nederland

deze week was het 18 graden terwijl het zowat winter is ^O^
ooh lekker. :D
In the coolest little capital of the world
pi_140347595
Iemand een idee waarom er zo veel duitsers in Nieuw zeeland zijn? k werd er echt schijtziek van, had het aan zo'n duitser gevraagd maar hij verschool zich achter het excuus dat hij van DDR was.. dus eigenlijk geen Duitsland (onzin).
  zondag 25 mei 2014 @ 16:47:42 #74
194695 franklop
Fran knock
pi_140348991
quote:
7s.gif Op zondag 25 mei 2014 16:06 schreef andreas612 het volgende:
Iemand een idee waarom er zo veel duitsers in Nieuw zeeland zijn? k werd er echt schijtziek van, had het aan zo'n duitser gevraagd maar hij verschool zich achter het excuus dat hij van DDR was.. dus eigenlijk geen Duitsland (onzin).
bij mij zeiden ze om Engels te leren. Vervolgens gaan ze dan wel bij elkaar zitten en Duits praten :')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_140349578
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 16:47 schreef franklop het volgende:

[..]

bij mij zeiden ze om Engels te leren. Vervolgens gaan ze dan wel bij elkaar zitten en Duits praten :')
Dan is Nieuw-Zeeland natuurlijk wel de beste/ dichtstbijzijnde locatie om zuiver Engels te leren :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2014 17:06:03 ]
pi_140371214
quote:
7s.gif Op zondag 25 mei 2014 16:06 schreef andreas612 het volgende:
Iemand een idee waarom er zo veel duitsers in Nieuw zeeland zijn? k werd er echt schijtziek van, had het aan zo'n duitser gevraagd maar hij verschool zich achter het excuus dat hij van DDR was.. dus eigenlijk geen Duitsland (onzin).
waarom ze nieuw-zeeland kiezen weet ik niet, maar bijna alle duitsers die ik heb gesproken hebben een tussenjaar tussen de middelbare school en universiteit, daarom gaan ze allemaal op reis. waren ook meestal 18-19 jarigen.
  maandag 26 mei 2014 @ 07:22:55 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140374496
quote:
7s.gif Op zondag 25 mei 2014 16:06 schreef andreas612 het volgende:
Iemand een idee waarom er zo veel duitsers in Nieuw zeeland zijn? k werd er echt schijtziek van, had het aan zo'n duitser gevraagd maar hij verschool zich achter het excuus dat hij van DDR was.. dus eigenlijk geen Duitsland (onzin).
Ach gus, knulletje toch, pilletje niet gehad?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_140374870
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 07:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach gus, knulletje toch, pilletje niet gehad?
Jij kennelijk niet, wat let je om er niet op te reageren.
  maandag 26 mei 2014 @ 10:59:03 #79
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_140378514
quote:
7s.gif Op zondag 25 mei 2014 16:06 schreef andreas612 het volgende:
Iemand een idee waarom er zo veel duitsers in Nieuw zeeland zijn? k werd er echt schijtziek van
verklaar je nader...... want erger dan vaak arrogante en ongemanierde Nederlanders kan het haast niet
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Redactie Frontpage maandag 26 mei 2014 @ 11:22:36 #80
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_140379204
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:02 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Jij kennelijk niet, wat let je om er niet op te reageren.
Wat maakt het uit dat er veel Duitsers waren? Die gedragen zich tenminste.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_140394733
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:59 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

verklaar je nader...... want erger dan vaak arrogante en ongemanierde Nederlanders kan het haast niet
Niet qua ongemanierdheid maar meer dat ik op gegeven moment alleen maar Duitsers overal tegen kwam. Beetje jammer als je in de keuken alleen maar Duits hoort dag in dag uit. Verder niks tegen Duitsers.
  maandag 26 mei 2014 @ 21:34:30 #82
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_140402395
quote:
7s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:04 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Niet qua ongemanierdheid maar meer dat ik op gegeven moment alleen maar Duitsers overal tegen kwam. Beetje jammer als je in de keuken alleen maar Duits hoort dag in dag uit. Verder niks tegen Duitsers.
misschien heeft het iets te maken met het feit dat de Duitse economie net iets beter draait dan de rest van Europa en de duitsers makkelijker een verre vakantie kunnen betalen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 27 mei 2014 @ 00:30:01 #83
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_140412333
Hm nee Frankrijk doet het ook niet slecht en zo veel Fransen zie je ook niet in NZ. Dit is al jaren zo. Toen m'n (kiwi) vrouw nog klein was en ze met haar ouders door NZ toerde barstte het ook al van de Duitse campers. Heel veel NZ-ers maken daar zelfs grapjes over dat als er een camper rijdt het vast een Duitser moet zijn.. Weet niet waarom het zo is, Duitsers hebben een voorkeur voor Canada en NZ als vakantielanden blijkt. Heb er zelf geen problemen mee kan prima met Duitsers opschieten :)
pi_140412958
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 00:30 schreef MartijnUK het volgende:
Hm nee Frankrijk doet het ook niet slecht en zo veel Fransen zie je ook niet in NZ.
ik ken er 10 in wellington
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:34:49 #85
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_142901882
Heb dit topic van ver moeten halen :o

Vanaf december/januari wil ik twee/drie maanden door Nieuw Zeeland reizen. O.a. naar aanleiding van dit (en eerdere) topic wil ik met Stray rondgaan. Het idee is om met de bus de grote rondtocht te maken en op een aantal plekken te blijven hangen, eventueel een auto huren, en een weekje zelf rond te trekken.

Is dit aan te bevelen, of zijn de "busgroepjes" allemaal erg hecht en verlaat je die niet zo snel?

Iemand een idee wanneer de beste acties komen om een pass te kopen?
pi_142905838
mijn "busgroepje" was wel redelijk hecht ja, maar je had nog steeds wel iedere keer mensen die weggingen en erbij kwamen, en regelmatig dat je oude bekenden op de nieuwe bestemming weer ziet. stray is wel leuk en handig als je niemand kent, maar anders is vanaf het begin een auto huren kopen om later weer te verkopen ook wel aan te raden, dan heb je wat meer vrijheid om buiten de gebaande paden te gaan. in hostels kan je dan wel andere toeristen ontmoeten, ook om samen mee verder te reizen wellicht.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:42:01 #87
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_142962973
Ik had een hecht stray groepje van ongeveer 5 a 6 man, dus de bus verlieten we regelmatig. Dan ergens hangen, autootje huren, en daarna weer op een Stray bus.

Dus het is net zo flexibel als je zelf wilt!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:25:36 #88
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_142964297
quote:
7s.gif Op zondag 25 mei 2014 16:06 schreef andreas612 het volgende:
Iemand een idee waarom er zo veel duitsers in Nieuw zeeland zijn? k werd er echt schijtziek van, had het aan zo'n duitser gevraagd maar hij verschool zich achter het excuus dat hij van DDR was.. dus eigenlijk geen Duitsland (onzin).
Is mij nooit opgevallen. Kwam veel meer Engelsen, Australiërs en Nederlanders tegen eerlijk gezegd.
Half bezopen is weggegooid geld.
  maandag 15 september 2014 @ 09:46:01 #89
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_144542689
schopje dan maar.....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 15 september 2014 @ 09:50:42 #90
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_144542755
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 09:46 schreef rechtsedirecte het volgende:
schopje dan maar.....
Plannen worden nu gemaakt om in maart/april naar het Zuidereiland te gaan :D
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_144542775
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 18:25 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Is mij nooit opgevallen. Kwam veel meer Engelsen, Australiërs en Nederlanders tegen eerlijk gezegd.
Nou wij kwamen 3 jaar geleden ook ontzettend veel Duitsers tegen. En dat ondanks dat het WK Rugby nog bezig was.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 15 september 2014 @ 09:53:33 #92
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_144542793
quote:
10s.gif Op maandag 15 september 2014 09:50 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Plannen worden nu gemaakt om in maart/april naar het Zuidereiland te gaan :D
prachtige tijd van het jaar....vaak veel beter weer dan Jan/Febr!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 15 september 2014 @ 09:56:00 #93
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_144542825
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 09:53 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

prachtige tijd van het jaar....vaak veel beter weer dan Jan/Febr!
Dat is precies wat ik van mijn ouders hoorde, die wonen in Auckland (jafa's! :D ).

Vorige keer zijn we in januari op het Noordeiland geweest, en nu dus terug om het Zuideiland te verkennen :) Waarschijnlijk weer met een camper/tent :)
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_144557740
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 09:53 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

prachtige tijd van het jaar....vaak veel beter weer dan Jan/Febr!
Ben toen ook in maart geweest, aanrader inderdaad
pi_144557998
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 09:53 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

prachtige tijd van het jaar....vaak veel beter weer dan Jan/Febr!
ik had deze februari anders een maand lang zon, 20-25 graden, en een paar druppeltjes regen max. maar ik had wel geluk dat ik net tussen de regenbuien door reisde.
pi_144558792
Toen ik er eind afgelopen jaar, en begin dit jaar in NZ was, was het ook vol met Duitsers. Denk zelfs dat 50/75% van alle backpackers uit Duitsland komen...
  maandag 15 september 2014 @ 19:04:29 #97
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144558893
quote:
10s.gif Op maandag 15 september 2014 09:50 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Plannen worden nu gemaakt om in maart/april naar het Zuidereiland te gaan :D
Zou een paar maanden eerder gaan, April is het flink Herfst, zeker op het zuidereiland.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 15 september 2014 @ 19:07:56 #98
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_144559018
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zou een paar maanden eerder gaan, April is het flink Herfst, zeker op het zuidereiland.
Zou graag willen, maar Maart is echt de eerste maand die mogelijk is, en ik weet niet of ik daarna nog een keer ga ;(
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_144559375
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:01 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
Toen ik er eind afgelopen jaar, en begin dit jaar in NZ was, was het ook vol met Duitsers. Denk zelfs dat 50/75% van alle backpackers uit Duitsland komen...
om Engels te leren. Om vervolgens alleen maar bij elkaar te zitten :')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 15 september 2014 @ 19:35:14 #100
286575 Roces18
Chef de party
pi_144560161
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 19:17 schreef franklop het volgende:

[..]

om Engels te leren. Om vervolgens alleen maar bij elkaar te zitten :')
Naja, soort zoekt :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 15 september 2014 @ 20:53:06 #101
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_144563831
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zou een paar maanden eerder gaan, April is het flink Herfst, zeker op het zuidereiland.
Piet, al bollenkweker leef ik bij het weer en april is bijna altijd een prachtige maand... oke, de dagen worden wat korter en de avonden koeler maar 9 van de 10 keer heb je, vooal in Central Otago een Indian Summer.
half Mei moet je echter zorgen dat je weg bent....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_144565447
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:53 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Piet, al bollenkweker leef ik bij het weer en april is bijna altijd een prachtige maand... oke, de dagen worden wat korter en de avonden koeler maar 9 van de 10 keer heb je, vooal in Central Otago een Indian Summer.
half Mei moet je echter zorgen dat je weg bent....
Wat was jou laagste temperatuur dan zo'n beetje?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 15 september 2014 @ 21:24:41 #103
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_144565624
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat was jou laagste temperatuur dan zo'n beetje?
wat is..... ik woon in New Zealand Red.
Maar in Central Otago kan het op een mooie dag Mid April nog gerust 22-23 graden worden...en met een zon die veel sterker is dan in Nederland heb je dan al snel prachtig weer.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_144566081
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:24 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

wat is..... ik woon in New Zealand Red.

Dat weet ik dat je ergens op het zuidereiland bivakeerd. Zijn slechtere plekken op de wereld. En wrijf het er nog maar eens lekker in :)

quote:
Maar in Central Otago kan het op een mooie dag Mid April nog gerust 22-23 graden worden...en met een zon die veel sterker is dan in Nederland heb je dan al snel prachtig weer.
Was zelf diep in een maart in Te Anau. 27 28 graden.

Maar wat was jou laagste temperatuur tot nu toe dan? Weet dat het daar best warm kan worden, maar hoe koud?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 15 september 2014 @ 21:38:00 #105
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_144566402
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat weet ik dat je ergens op het zuidereiland bivakeerd. Zijn slechtere plekken op de wereld. En wrijf het er nog maar eens lekker in :)

[..]

Was zelf diep in een maart in Te Anau. 27 28 graden.

Maar wat was jou laagste temperatuur tot nu toe dan? Weet dat het daar best warm kan worden, maar hoe koud?
ik woon zelf in Wyndham waar een zeeklimaat heerst... 's winters een graad of 5 onder nul maar als het zonnetje door komt een prachtige dag en dan is het rond een uur of 10 weer aangenaam.

Als je meer landinwaarts ga dan zal het hooguit rond de -8 zijn (Queenstown/Wanaka etc.) echt strenge vorst die jullie in Nederland hebben kennen wij hier nagenoeg niet of je moet hoog de bergen in gaan hartje winter
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_145420627
Schopje.. het is veel te stil hier :)

Zit momenteel plannen te maken voor het labour weekdn. Zijn er een beetje mooie hikes te doen in Hawkes Bay, of ergens anders in die hoek van het land?
In the coolest little capital of the world
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 08:42:55 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145421391
Te Urewera National Park?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 09:49:16 #108
286575 Roces18
Chef de party
pi_145421929
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 03:05 schreef Drebbelman het volgende:
Hawkes Bay
http://www.doc.govt.nz/pa(...)wkes-bay/hawkes-bay/

Maar ik zou toch een mountainbike huren ofzo
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_146167183
Ik heb van half maart tm half april vrij gekregen op mijn werk.
Nu was ik dus aan het twijfelen of ik naar Thailand of Nieuw-Zeeland zou gaan.

Is 4 weken in Nieuw-Zeeland genoeg om zo'n beetje alle leuke, mooie, bijzondere plekken te zien?

En hoe kan ik me er het beste verplaatsen in die relatief korte tijd? Is zo'n hop on-hop off bus ideaal (en goed te betalen)?

Ik heb wel al gelezen dat maart en april goede maanden zijn om naar N-Z te gaan.

Ik wil dit weekend of net na het weekend zeker mijn vliegticket boeken... retourtje Auckland (900 euro).

Alle ideeen en tips zijn welkom!
pi_146183330
Alle mooie plekken zal denk ik net niet lukken, dat zijn er teveel. De meeste hoogtepunten kan net, heb ik destijds in een maand gedaan met de hop-on/off bus. Je ziet in ieder geval meer mooie dingen dan in vier weken Thailand. Het is natuurlijk wel een stuk duurder.
  Moderator zaterdag 1 november 2014 @ 13:08:24 #111
155227 crew  Guppy
dus
pi_146183433
Bedenk je dat je makkelijk twee à drie dagen kwijt bent aan het vliegen. Daarnaast is het zo dat als je terugkomt, je ook niet meteen de volgende dag fluitend naar je werk gaat. Je moet even bijkomen van de jetlag, zeg maar ;)
De bus is goed te doen en prima te betalen (vond ik), maar houd er rekening mee dat je daarmee meer tijd kwijt bent dan dat je dat zou zijn met eigen vervoer. Je bent toch afhankelijk van de bustijden.

Persoonlijk zou ik opteren voor Thailand in jouw geval. Da's een stuk relaxter. Wij zijn 5 weken in NZ geweest, en hebben nog niet het idee dat we alles gezien hebben. Maar dat is natuurlijk ook weer voor iedereen verschillend :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 1 november 2014 @ 13:26:24 #112
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146183797
2-3 dagen vliegen??
Wij deden het in ik meen 26 of 28 uur, via Dubai.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 november 2014 @ 13:28:28 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146183839
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 21:37 schreef Cracker26 het volgende:
Ik heb van half maart tm half april vrij gekregen op mijn werk.
Nu was ik dus aan het twijfelen of ik naar Thailand of Nieuw-Zeeland zou gaan.

Is 4 weken in Nieuw-Zeeland genoeg om zo'n beetje alle leuke, mooie, bijzondere plekken te zien?

En hoe kan ik me er het beste verplaatsen in die relatief korte tijd? Is zo'n hop on-hop off bus ideaal (en goed te betalen)?

Ik heb wel al gelezen dat maart en april goede maanden zijn om naar N-Z te gaan.

Ik wil dit weekend of net na het weekend zeker mijn vliegticket boeken... retourtje Auckland (900 euro).

Alle ideeen en tips zijn welkom!
Wat wil je zien?
Huur een auto zou ik zeggen.
Maak een keuze voor noord of zuideiland en ga touren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 1 november 2014 @ 13:33:07 #114
155227 crew  Guppy
dus
pi_146183946
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:
2-3 dagen vliegen??
Wij deden het in ik meen 26 of 28 uur, via Dubai.
Heen en terug, dus totaal. Wij hadden een shitvlucht op de terugweg, waardoor we er ruim 36 uur over deden… :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 1 november 2014 @ 13:42:36 #115
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146184186
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:33 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Heen en terug, dus totaal. Wij hadden een shitvlucht op de terugweg, waardoor we er ruim 36 uur over deden… :')
Ah, okay, dan snap ik hem.
Zou persoonlijk zo weer gaan vier weken en dan het noordereiland beter bekijken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 1 november 2014 @ 13:44:54 #116
155227 crew  Guppy
dus
pi_146184240
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, okay, dan snap ik hem.
Zou persoonlijk zo weer gaan vier weken en dan het noordereiland beter bekijken
Ik ook! Maar dan zou ik voor het zuidereiland gaan!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 1 november 2014 @ 13:53:11 #117
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146184396
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:44 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik ook! Maar dan zou ik voor het zuidereiland gaan!
Zuidereiland hebben we de vorige keer als zwaartepunt gehad, hence deze keuze.
Wellicht met nog een week frans polynesie erbij, of bora bora
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 1 november 2014 @ 13:55:51 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_146184449
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zuidereiland hebben we de vorige keer als zwaartepunt gehad, hence deze keuze.
Wellicht met nog een week frans polynesie erbij, of bora bora
Oh hou op! We zijn net terug van vakantie, en straks zitten we alweer iets nieuws te plannen :9 :')

Wij hebben de vorige keer voornamelijk het noordereiland bezocht.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 1 november 2014 @ 14:27:34 #119
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146185156
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:55 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Oh hou op! We zijn net terug van vakantie, en straks zitten we alweer iets nieuws te plannen :9 :')

Wij hebben de vorige keer voornamelijk het noordereiland bezocht.
Ik ga in het voorjaar 3 weken naar Kroatie, chillen, beetje vis grillen, wat van de natuur genieten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146188805
@ Announcement: al mooi om te horen dat je in een maand de meeste mooie dingen hebt gezien! Ik twijfel idd wel een beetje of het te overzien is kwa kosten.. als ik het zo snel ff uitreken, gaat dat maandje me wel zeker 3500 euro kosten en dat is toch best veel.

@ Guppyfriend: ik reken 1 vrije dag voor te herstellen. Moet wel genoeg zijn. Daarnaast is het idd jammer dat je zoveel reistijd kwijt bent. Als ik ga wil ik een pas van 24 dagen of zo kopen voor die bus.. pff twijfel twijfel haha. Eigenlijk moet ik gewoon een vliegticket boeken naar waar dan ook.


Is het duur om een auto te huren voor een maand? Het is natuurlijk wel een stuk gezelliger om met anderen in de bus te zitten, of om met een paar mensen een auto te huren.

Enne wat ik wil zien.. zoveel mogelijk natuurlijk. Maar is het zuider- of noordereiland mooier? Heb nog niet echt genoeg tijd gehad om me er goed in te verdiepen waar alle mooie dingen te zien zijn.

Maar het beste is dus 1 van de 2 eilanden te doen in een maand?
  maandag 3 november 2014 @ 01:52:54 #121
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_146240963
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 17:07 schreef Cracker26 het volgende:

Enne wat ik wil zien.. zoveel mogelijk natuurlijk. Maar is het zuider- of noordereiland mooier? Heb nog niet echt genoeg tijd gehad om me er goed in te verdiepen waar alle mooie dingen te zien zijn.

Zuider Eiland.... maar misschien ben ik een beetje beinvloed ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 3 november 2014 @ 01:57:25 #122
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_146241002
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ga in het voorjaar 3 weken naar Kroatie, chillen, beetje vis grillen, wat van de natuur genieten
je UI, is dat Bear Grylls?? ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_146241931
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:52 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Zuider Eiland.... maar misschien ben ik een beetje beinvloed ;)
Haha, dank je.
Maar hoezo beinvloed?
  maandag 3 november 2014 @ 06:06:34 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146241976
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 05:34 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Haha, dank je.
Maar hoezo beinvloed?
Hij woont daar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146242207
Ondanks dat het Noorder Eiland ook mooie plekken heeft, is er op het zuider eiland toch wel meer te zien. Zeker als je veel wilt hiken.

Ik heb een paar weken terug de Tongariro Crossing gedaan. Mooi! Zeker omdat het nog vol lag met sneeuw. Helaas wel erg druk.
Pain is temporary, pride is forever
  dinsdag 6 januari 2015 @ 10:18:41 #126
73386 Fazz
onderweg
pi_148382512
:W Tijd om dit topic eens te kicken :7

Eind feb ga ik voor de 3e keer naar NZ *O* Dit maal met vriend en zoon, die dan 10 maanden is.
De laatste keer met vriend zijn we voornamelijk op het zuid eiland geweest, tot dat de aardbeving ons naar Auckland deed vluchten }:| . Nu willen we de focus leggen op het noord eiland :)

Ik ben op zoek naar een camper/busje waar we met z'n 3en in kunnen. We hebben al 2x eerder een Jucy auto gehuurd, zij hebben campers voor zo'n 90E per dag. Best prijzig dus voor 3,5 week }:|
Iemand tips van andere verhuurbedrijven of is dit nu eenmaal de prijs voor een camper?
pi_148382969
Best een rigoureuze keuze, maar over een jaartje of twee/drie ga ik emigreren naar Nieuw - Zeeland, samen met mijn vriend. Althans, dat is nu het plan. Ik wil daar verder gaan studeren, we zijn echt volledig klaar met Nederland. De mensen, de politiek, alles.

Ik wil mij hier de komende jaren zo goed mogelijk op voorbereiden, maar heb geen idee waar ik moet beginnen. De nationaliteit heb ik al gekregen bij geboorte, maar hij heeft een andere afkomst. Hoe moeilijk is een verblijfsdocument voor hem, of is het dan makkelijker om te trouwen? We zijn dan zes jaar samen dus op zich geen punt.

Iemand ervaring met emigratie naar Nieuw - Zeeland en wat dit allemaal met zich mee heeft gebracht?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2015 10:46:55 ]
  dinsdag 6 januari 2015 @ 11:01:06 #128
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_148383310
Trouwen is de meest eenvoudige optie als je zelf een NZ paspoort hebt.
Ik ben getrouwd met een kiwi en wij verhuizen over 3 maanden naar NZ (vanuit de UK)
Ik heb bij de ambassade in Londen een aanvraag ingediend (let op dit is een MEGA papierwinkel) maar kreeg binnen 2 weken een approval en 3 weken later had ik m'n paspoort terug met blauwe residency sticker erin.

Om de aanvraag af te ronden moet je denken aan zo'n 150 A4-tjes formulieren, medische onderzoeken (röntgenfoto's, bloedonderzoek, algemeen medisch onderzoek), geboorteregister, huwelijksregister, criminele achtergrond check van alle landen waar je de laatste 10 jaar hebt gewoond, alle adresgegevens van de laatste 10 jaar, gegevens van broers/zussen/ouders ook stief-personen als die er bij zitten. Het duurde mij zo'n 5 maanden om alle gegevens bij elkaar te krijgen die ze wilden hebben, maar als je echt wilt (en veel vrije tijd hebt) kun je het wellicht in 3 maanden voor elkaar krijgen.
pi_148383351
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:01 schreef MartijnUK het volgende:
Trouwen is de meest eenvoudige optie als je zelf een NZ paspoort hebt.
Ik ben getrouwd met een kiwi en wij verhuizen over 3 maanden naar NZ (vanuit de UK)
Ik heb bij de ambassade in Londen een aanvraag ingediend (let op dit is een MEGA papierwinkel) maar kreeg binnen 2 weken een approval en 3 weken later had ik m'n paspoort terug met blauwe residency sticker erin.

Om de aanvraag af te ronden moet je denken aan zo'n 150 A4-tjes formulieren, medische onderzoeken (röntgenfoto's, bloedonderzoek, algemeen medisch onderzoek), geboorteregister, huwelijksregister, criminele achtergrond check van alle landen waar je de laatste 10 jaar hebt gewoond, alle adresgegevens van de laatste 10 jaar, gegevens van broers/zussen/ouders ook stief-personen als die er bij zitten. Het duurde mij zo'n 5 maanden om alle gegevens bij elkaar te krijgen die ze wilden hebben, maar als je echt wilt (en veel vrije tijd hebt) kun je het wellicht in 3 maanden voor elkaar krijgen.
Bedankt voor je snelle antwoord. Röntgenfoto's ja? Dat zag ik niet aankomen, maar ik heb dan ook helemaal geen ervaring met emigratie. Nou, ik heb nog tijd zat (eerst mijn studie hier afmaken) dus kan het allemaal rustig aan oppakken.

Vind je het spannend? Veel familie hier? Dat is het enige struikelblok, ik ben ook nog vrij jong (24) en ik denk niet dat familie en schoonfamilie het echt kan waarderen, maarja onze keuze dus ze hebben het maar te accepteren.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2015 11:04:28 ]
  dinsdag 6 januari 2015 @ 11:11:44 #130
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_148383481
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:03 schreef Myrr het volgende:

[..]

Bedankt voor je snelle antwoord. Röntgenfoto's ja? Dat zag ik niet aankomen, maar ik heb dan ook helemaal geen ervaring met emigratie. Nou, ik heb nog tijd zat (eerst mijn studie hier afmaken) dus kan het allemaal rustig aan oppakken.

Vind je het spannend? Veel familie hier? Dat is het enige struikelblok, ik ben ook nog vrij jong (24) en ik denk niet dat familie en schoonfamilie het echt kan waarderen, maarja onze keuze dus ze hebben het maar te accepteren.
Mijn ouders hadden ook te maken met dit soort immigratievoorwaarden toen zij vertrokken. Immigratieprocedure heeft voor hen bijna een jaar gekost, maar dat was wel een iets andere situatie (daar werken als niet NZ-er) :)

Wat betreft je tweede stuk: ik zou het juist als een voordeel zien dat je jong bent! Nu kan je nog mooi de wereld verkennen :) En voor je familie heb je toch Skype? Ik red me al jaren prima met Skype, en af en toe eens NZ aandoen als "familiebezoek" O+
Half bezopen is weggegooid geld.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 11:16:05 #131
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_148383569
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:03 schreef Myrr het volgende:

[..]

Bedankt voor je snelle antwoord. Röntgenfoto's ja? Dat zag ik niet aankomen, maar ik heb dan ook helemaal geen ervaring met emigratie. Nou, ik heb nog tijd zat (eerst mijn studie hier afmaken) dus kan het allemaal rustig aan oppakken.

Vind je het spannend? Veel familie hier? Dat is het enige struikelblok, ik ben ook nog vrij jong (24) en ik denk niet dat familie en schoonfamilie het echt kan waarderen, maarja onze keuze dus ze hebben het maar te accepteren.
Ja, en als je dus niet getrouwd bent moet je een nog gedetailleerder onderzoek laten doen. Alles bij elkaar (incl. alle onderzoeken en wettelijke vereisten) kostte mijn aanvraag zo'n £1500, dus net onder de 2000 euro.

Ik ben vijf jaar geleden naar Engeland verhuisd en dat was (in administratieve zin) zo simpel als je koffers pakken en ergens anders gaan wonen. NZ is toch wel wat lastiger maar dat is maar goed ook :) Moet wel zeggen dat het feit dat ik al eens geëmigreerd ben de stap veel makkelijker maakt om zo ver te gaan wonen.

Zelf ben ik 9 jaar ouder dan jou en we hebben nog geen kinderen, die willen we het eigenlijk ook niet aan doen om in dit wespennest dat West-Europa heet op te laat groeien. We hebben echt de Kiwi dream met een 4-kamer vrijstaand huis en grote tuin zodat ze met veel buitenspeelplezier kunnen opgroeien

Familie aan de kant van m'n vrouw wonen bijna allemaal in NZ op 2 na, mijn familie in NL heb ik niet zulke goede banden mee, m'n grootouders zijn op één na allemaal heengegaan. Het moeilijkste blijven m'n ouders & broer maar ik hoop ze te overtuigen om op basis van een grootouders-visa uiteindelijk over drie jaar ook te migreren :)
pi_148384646
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:11 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Mijn ouders hadden ook te maken met dit soort immigratievoorwaarden toen zij vertrokken. Immigratieprocedure heeft voor hen bijna een jaar gekost, maar dat was wel een iets andere situatie (daar werken als niet NZ-er) :)

Wat betreft je tweede stuk: ik zou het juist als een voordeel zien dat je jong bent! Nu kan je nog mooi de wereld verkennen :) En voor je familie heb je toch Skype? Ik red me al jaren prima met Skype, en af en toe eens NZ aandoen als "familiebezoek" O+
Ja precies, dat laatste is het ook. We zijn nog jong en flexibel, dus beter nu/straks dan wanneer we vast zitten geroest op dit kleine kut stukje van de wereld. We willen ook sowieso geen kinderen krijgen in Nederland, en inderdaad Skypen al zou m'n schoonmoeder wel echt heel erg zwaar gaan balen dat haar kleinkinderen in Nieuw - Zeeland opgroeien.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:16 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Ja, en als je dus niet getrouwd bent moet je een nog gedetailleerder onderzoek laten doen. Alles bij elkaar (incl. alle onderzoeken en wettelijke vereisten) kostte mijn aanvraag zo'n £1500, dus net onder de 2000 euro.

Ik ben vijf jaar geleden naar Engeland verhuisd en dat was (in administratieve zin) zo simpel als je koffers pakken en ergens anders gaan wonen. NZ is toch wel wat lastiger maar dat is maar goed ook :) Moet wel zeggen dat het feit dat ik al eens geëmigreerd ben de stap veel makkelijker maakt om zo ver te gaan wonen.

Zelf ben ik 9 jaar ouder dan jou en we hebben nog geen kinderen, die willen we het eigenlijk ook niet aan doen om in dit wespennest dat West-Europa heet op te laat groeien. We hebben echt de Kiwi dream met een 4-kamer vrijstaand huis en grote tuin zodat ze met veel buitenspeelplezier kunnen opgroeien

Familie aan de kant van m'n vrouw wonen bijna allemaal in NZ op 2 na, mijn familie in NL heb ik niet zulke goede banden mee, m'n grootouders zijn op één na allemaal heengegaan. Het moeilijkste blijven m'n ouders & broer maar ik hoop ze te overtuigen om op basis van een grootouders-visa uiteindelijk over drie jaar ook te migreren :)
Ah, ik mag er dus vanuit gaan dat die 2000 per persoon is?

Ja, ik heb ook een hele horde aan familie in Nieuw - Zeeland en hier alleen maar m'n vader, m'n zus, oom, tante, nichtje en neefje. Schoonfamilie is wel heel groot maar het was mijn vriend zijn idee om over een paar jaar al te vertrekken, dus hij heeft er niet echt een probleem mee. Zelf dacht ik altijd van zo'n beetje als we wat ouder zijn, omdat ik niet van hem wilde vragen om alles hier achter te laten, dus wel fijn dat hij het zelf ter sprake bracht.

Het voelt wel heel onwerkelijk moet ik zeggen, maar gelukkig heb ik daar honderden familieleden en m'n moeder woont er ook weer sinds kort. Die weet er nog niets vanaf, haar wil ik pas verrassen als het echt werkelijkheid gaat worden.
pi_148384820
Mijn visa en residency als partner van een kiwi kostte echt niet zoveel hoor. Paar honderd euro en ik had het in n week of 5-6 bij elkaar.
pi_148385009
Waar wonen of gaan jullie wonen in Nieuw - Zeeland? Ik ben zelf geboren in Tauranga, zou wel heeeeeeel graag bij de Bay willen wonen maar ik ga er even vanuit dat dat heel duur is. Er zit wel een goede uni, weet iemand hoe het zit met studiebeurzen daar? Ik lees dat het lijkt op het Britse onderwijssysteem, maar daar heb ik nou net 0 verstand van.
pi_148385495
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:14 schreef Myrr het volgende:
Ik ben zelf geboren in Tauranga
chill gebied iig, goeie wiet.
pi_148385843
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:29 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

chill gebied iig, goeie wiet.
En de harddrugs? :P
pi_148385937
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:42 schreef Myrr het volgende:

[..]

En de harddrugs? :P
enorm slecht, enorm duur. het uitgaan daar kan je wel vergeten (vergeleken met hier). concerten heb je natuurlijk wel, maar de elektronische muziekscene is om te huilen. paarse haren, neonkleding, amateur hardtrance, dat soort meuk. gezellige barretjes zijn er wel genoeg (heb alleen echt ervaring met wellington).
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:22:56 #138
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_148386885
Wat betreft de kosten, ik heb het bijgehouden:

Borst-röntgenfoto bij privékliniek ¤ 89.60
Bloedonderzoek bij laboratorium ¤ 39.68
Beperkt medisch onderzoek ¤ 112.00 (volledig als je niet getrouwd bent)
Vingerafdrukken Scotland Yard voor politiecheck Australië ¤ 90.24 (voor m'n vrouw)
Politiecertificaat Australië ¤ 70.40 (voor m'n vrouw)
Politiecertificaat UK ¤ 57.60 (voor m'n vrouw)
Verklaring goed gedrag NL ¤ 34.96
Politiecertificaat UK ¤ 57.60 (voor mij)
Geboortecertificaat NL ¤12.50
Gecertificeerde kopiën & declaratie van notaris ¤ 23.04
Visum-fee ¤ 1,049.60
Aanvraag-fee ¤ 23.04
Migrantenheffing ¤ 204.80

Totaal ¤ 1,865.06

M'n vrouw heeft nog 4 jaar in Australië gewoond binnen de 10 jaar vandaar dat politiechecks van daar ook nodig waren voor haar. En je moet politiechecks doen van beide partners over de laatste 10 jaar.

De visum-fee is enorm onderhevig aan verhogingen, toen ik in Juli keek was hij £800 en in September al £820. Heb nul ervaring met de NZ ambassade in NL dus weet niet hoe veel ze daar vragen maar het lijkt me stug dat het goedkoper is.

-edit-
Ik heb net gekeken en het blijkt dat je in NL ook via Londen moet en die staat dus op £820, geen verschil dus.

Oh en ik vergat te zeggen, dat is alleen voor de persoon die geen NZ paspoort heeft.
Degene met het NZ paspoort is vrij te gaan en staan waar die wil en kan dus ook gewoon terug komen zonder kosten.

[ Bericht 2% gewijzigd door MartijnUK op 06-01-2015 13:28:30 ]
pi_148387707
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:22 schreef MartijnUK het volgende:
Wat betreft de kosten, ik heb het bijgehouden:

Borst-röntgenfoto bij privékliniek ¤ 89.60
Bloedonderzoek bij laboratorium ¤ 39.68
Beperkt medisch onderzoek ¤ 112.00 (volledig als je niet getrouwd bent)
Vingerafdrukken Scotland Yard voor politiecheck Australië ¤ 90.24 (voor m'n vrouw)
Politiecertificaat Australië ¤ 70.40 (voor m'n vrouw)
Politiecertificaat UK ¤ 57.60 (voor m'n vrouw)
Verklaring goed gedrag NL ¤ 34.96
Politiecertificaat UK ¤ 57.60 (voor mij)
Geboortecertificaat NL ¤12.50
Gecertificeerde kopiën & declaratie van notaris ¤ 23.04
Visum-fee ¤ 1,049.60
Aanvraag-fee ¤ 23.04
Migrantenheffing ¤ 204.80

Totaal ¤ 1,865.06

M'n vrouw heeft nog 4 jaar in Australië gewoond binnen de 10 jaar vandaar dat politiechecks van daar ook nodig waren voor haar. En je moet politiechecks doen van beide partners over de laatste 10 jaar.

De visum-fee is enorm onderhevig aan verhogingen, toen ik in Juli keek was hij £800 en in September al £820. Heb nul ervaring met de NZ ambassade in NL dus weet niet hoe veel ze daar vragen maar het lijkt me stug dat het goedkoper is.

-edit-
Ik heb net gekeken en het blijkt dat je in NL ook via Londen moet en die staat dus op £820, geen verschil dus.

Oh en ik vergat te zeggen, dat is alleen voor de persoon die geen NZ paspoort heeft.
Degene met het NZ paspoort is vrij te gaan en staan waar die wil en kan dus ook gewoon terug komen zonder kosten.
Okay. Een paspoort heb ik niet fysiek, maar wel de nationaliteit dus dat lijkt me dan een gevalletje paspoort aanvragen?
pi_148387922
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:45 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

enorm slecht, enorm duur. het uitgaan daar kan je wel vergeten (vergeleken met hier). concerten heb je natuurlijk wel, maar de elektronische muziekscene is om te huilen. paarse haren, neonkleding, amateur hardtrance, dat soort meuk. gezellige barretjes zijn er wel genoeg (heb alleen echt ervaring met wellington).
Minder. Nou ja, was toch al niet van plan om nog echt lang door te gebruiken, en dat maakt de bezoekjes aan Nederland ook wel weer extra leuk. Zal over een jaar of drie ook wel (hopelijk) klaar zijn met feesten. Het zal wel enorm gaan schelen met mijn studie.

Had sowieso al gehoord dat clubs daar echt heel vroeg dicht gaan omdat ze anders gaan lopen vechten daar.
pi_148388225
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:53 schreef Myrr het volgende:

[..]

Had sowieso al gehoord dat clubs daar echt heel vroeg dicht gaan omdat ze anders gaan lopen vechten daar.
gelukkig beginnen ze dan ook al vroeg met zuipen. ook al betaal je $7 voor een biertje. standaard kotsende mensen op straat om 9 uur 's avonds in het weekend ;(
  dinsdag 6 januari 2015 @ 14:07:30 #142
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_148388350
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:47 schreef Myrr het volgende:

[..]

Okay. Een paspoort heb ik niet fysiek, maar wel de nationaliteit dus dat lijkt me dan een gevalletje paspoort aanvragen?
Jep dat zou voor jou genoeg zijn. Voor je vriend geldt mijn verhaal (ik ken zijn afkomst niet dus als hij in de laatste 10 jaar in een ander land dan NL heeft gewoond moet hij daar ook checks voor doen)
pi_148388967
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 14:07 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Jep dat zou voor jou genoeg zijn. Voor je vriend geldt mijn verhaal (ik ken zijn afkomst niet dus als hij in de laatste 10 jaar in een ander land dan NL heeft gewoond moet hij daar ook checks voor doen)
Nee hij is hier geboren en getogen (maar half Moluks). Kijjjjkkkk dat scheelt al een boel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 14:03 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

gelukkig beginnen ze dan ook al vroeg met zuipen. ook al betaal je $7 voor een biertje. standaard kotsende mensen op straat om 9 uur 's avonds in het weekend ;(
Oh god :') Dat is dan wel weer jammer.
pi_148403334
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:22 schreef MartijnUK het volgende:
Wat betreft de kosten, ik heb het bijgehouden:

Borst-röntgenfoto bij privékliniek ¤ 89.60
Bloedonderzoek bij laboratorium ¤ 39.68
Beperkt medisch onderzoek ¤ 112.00 (volledig als je niet getrouwd bent)
Vingerafdrukken Scotland Yard voor politiecheck Australië ¤ 90.24 (voor m'n vrouw)
Politiecertificaat Australië ¤ 70.40 (voor m'n vrouw)
Politiecertificaat UK ¤ 57.60 (voor m'n vrouw)
Verklaring goed gedrag NL ¤ 34.96
Politiecertificaat UK ¤ 57.60 (voor mij)
Geboortecertificaat NL ¤12.50
Gecertificeerde kopiën & declaratie van notaris ¤ 23.04
Visum-fee ¤ 1,049.60
Aanvraag-fee ¤ 23.04
Migrantenheffing ¤ 204.80

Totaal ¤ 1,865.06

M'n vrouw heeft nog 4 jaar in Australië gewoond binnen de 10 jaar vandaar dat politiechecks van daar ook nodig waren voor haar. En je moet politiechecks doen van beide partners over de laatste 10 jaar.

De visum-fee is enorm onderhevig aan verhogingen, toen ik in Juli keek was hij £800 en in September al £820. Heb nul ervaring met de NZ ambassade in NL dus weet niet hoe veel ze daar vragen maar het lijkt me stug dat het goedkoper is.

-edit-
Ik heb net gekeken en het blijkt dat je in NL ook via Londen moet en die staat dus op £820, geen verschil dus.

Oh en ik vergat te zeggen, dat is alleen voor de persoon die geen NZ paspoort heeft.
Degene met het NZ paspoort is vrij te gaan en staan waar die wil en kan dus ook gewoon terug komen zonder kosten.
Ik ben in juli naar nz verhuisd met mijn partner.
We zijn niet getrouwd en hebben geen NZ-roots of familie wonen hier en we hebben bijna hetzelfde proces doorlopen als MartijnUK schrijft. Ik kan niet zeggen wat er dan uitgebreider was aan ons medisch onderzoek, maar de prijs was ongeveer hetzelfde. We moesten wel beide nog een engels test doen (IELTS) in A'dam wat ruim vanteoren geboekt moest worden.
We moesten ook, omdat we niet getrouwd zijn, bewijzen tonen van een stabiele relatie, oa door vakantiefoto's en enveloppen met ons adres en namen erop te tonen.

We hadden ervoor gezorgd dat we al het papierwerk klaar hadden liggen zodra onze invitation to apply binnenkwam, en we hadden het visum vervolgens twee weken later. Erg snel, waarschijnlijk omdat we ook een baanaanbod op zak hadden.

Het is veel werk, maar een goede voorbereiding en weten wat je kan verwachten is ook al het halve werk. Een site als www.enz.org is een schat aan informatie wat dat betreft.

De meeste energie ging zitten in het plannen van data voor de keuringen en testen en het reizen ernaar toe. Engels test in A'dam, medische keuring in Breda, röntgenfoto in Tilburg, bloedonderzoek in Eindhoven en de visa stickers ophalen in Londen.

Gelukkig krijg je er wel heel wat voor terug :D
In the coolest little capital of the world
pi_148413753
Drebbelman, volgens mij heb jij het hier over een ander visum, want voor een partner visum is er geen invitation to apply nodig, heb je het toevallig over een skilled migrant visum?

Mijn uitgebreide medische test kostte inclusief rontgenfoto zo'n 150 euro. Application fee voor mn visa was 800$ volgens mij, maar dat zou ik moeten Checken.

[ Bericht 2% gewijzigd door dodoria op 07-01-2015 09:03:18 ]
pi_148414937
Voor mij was het een skilled migrant visa ja
In the coolest little capital of the world
  woensdag 7 januari 2015 @ 09:41:11 #147
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148417490
Even geen Skydives meer boven Taupo.

Het zeer herkenbare roze vliegtuig ligt in het meer.

http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=11383082
http://www.stuff.co.nz/na(...)rashes-in-lake-taupo
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:05:24 #148
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_148419558
Ja ik had het ook gelezen op Stuff, wel grappig dat de piloot er nog even wat langer in bleef en toen zelf ook met een parachute eruit sprong :D
pi_148446616
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:18 schreef Fazzoletti het volgende:
:W Tijd om dit topic eens te kicken :7

Eind feb ga ik voor de 3e keer naar NZ *O* Dit maal met vriend en zoon, die dan 10 maanden is.
De laatste keer met vriend zijn we voornamelijk op het zuid eiland geweest, tot dat de aardbeving ons naar Auckland deed vluchten }:| . Nu willen we de focus leggen op het noord eiland :)

Ik ben op zoek naar een camper/busje waar we met z'n 3en in kunnen. We hebben al 2x eerder een Jucy auto gehuurd, zij hebben campers voor zo'n 90E per dag. Best prijzig dus voor 3,5 week }:|
Iemand tips van andere verhuurbedrijven of is dit nu eenmaal de prijs voor een camper?
Even in de rebound :)
Iemand tips voor verhuur van campers/busjes?
pi_148448603
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:01 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Even in de rebound :)
Iemand tips voor verhuur van campers/busjes?
Wij hadden bij go wild gehuurd, voor 35eu nzd per dag een busje met stahoogte. Moet wel vermeldt worden dat we 50% korting hadden (+ buiten het hoogseizoen) omdat ie redelijk gammel was, dat hebben we geweten ook :') Maar achteraf blij dat we niet meer betaald hebben, ook al was ie gammel.

Maar 'k geloof dat ze met hun 'normale' busjes alsnog aan de lage kant zitten, het overwegen waard in ieder geval.

Verder zagen we deze veel rijden:

happy campers
jucy
britz
kea
maui
mighty
tui
united
apollo
cheapa campa
spaceships
rockets
wilderness
freedom

(ja ik had een lijstje bij gehouden :') )

die naam + new zealand intikken op google moet je bij desbetreffend verhuurbedrijf brengen..

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2015 22:38:57 ]
pi_148461172
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:34 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Wij hadden bij go wild gehuurd, voor 35eu nzd per dag een busje met stahoogte. Moet wel vermeldt worden dat we 50% korting hadden (+ buiten het hoogseizoen) omdat ie redelijk gammel was, dat hebben we geweten ook :') Maar achteraf blij dat we niet meer betaald hebben, ook al was ie gammel.

Maar 'k geloof dat ze met hun 'normale' busjes alsnog aan de lage kant zitten, het overwegen waard in ieder geval.

Verder zagen we deze veel rijden:

happy campers
jucy
britz
kea
maui
mighty
tui
united
apollo
cheapa campa
spaceships
rockets
wilderness
freedom

(ja ik had een lijstje bij gehouden :') )

die naam + new zealand intikken op google moet je bij desbetreffend verhuurbedrijf brengen..
^O^ voor die lijst! Ik had Jucy, Wicked en Apollo al gecheckt. Ik zal de rest ook eens bekijken :)

Go wild is dus niet echt een aanrader met z'n gammele busjes ;)
  donderdag 8 januari 2015 @ 14:16:35 #152
286575 Roces18
Chef de party
pi_148466828
ace-rentals biedt ook busjes aan trouwens. heb ik goede ervaringen mee (zelfs vaak gratis upgrades naar luxere modellen)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_148468303
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:39 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

^O^ voor die lijst! Ik had Jucy, Wicked en Apollo al gecheckt. Ik zal de rest ook eens bekijken :)

Go wild is dus niet echt een aanrader met z'n gammele busjes ;)
Ze hebben goede busjes, alleen wist die kerel al van te voren al dat het een gammele was (het was de vervanger van ons andere busje dat 2 dagen ervoor in een ongeluk verzeilt was geraakt). Daarom kregen we die korting ook. Als ik nog een keer daar heen zou gaan zou ik kijken naar Happy Campers, vond ze er mooi uitzien en de prijzen zijn ook redelijk goed.

Wat betreft het 'gammele', hij startte 's ochtends altijd slecht, duurde 5 tot 10x voordat ie warm genoeg was. Deuren sloten wel maar er zaten kieren in en er zat iets los onder de motorkap wat een teringherrie maakte boven 80km/h, daarbij zat er geen stuurbekrachtiging op wat lastig vertrekken/ draaien is als je een nachtje gespendeerd hebt op één van de drassige campings van de overheid. Maar desondanks zijn we er overal mee gekomen dus vandaar dat 't 't geld gewoon waard was :P

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2015 14:56:48 ]
pi_148470487
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:16 schreef Roces18 het volgende:
ace-rentals biedt ook busjes aan trouwens. heb ik goede ervaringen mee (zelfs vaak gratis upgrades naar luxere modellen)
Ik zie op hun website alleen maar auto's :?

quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:52 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Ze hebben goede busjes, alleen wist die kerel al van te voren al dat het een gammele was (het was de vervanger van ons andere busje dat 2 dagen ervoor in een ongeluk verzeilt was geraakt). Daarom kregen we die korting ook. Als ik nog een keer daar heen zou gaan zou ik kijken naar Happy Campers, vond ze er mooi uitzien en de prijzen zijn ook redelijk goed.

Wat betreft het 'gammele', hij startte 's ochtends altijd slecht, duurde 5 tot 10x voordat ie warm genoeg was. Deuren sloten wel maar er zaten kieren in en er zat iets los onder de motorkap wat een teringherrie maakte boven 80km/h, daarbij zat er geen stuurbekrachtiging op wat lastig vertrekken/ draaien is als je een nachtje gespendeerd hebt op één van de drassige campings van de overheid. Maar desondanks zijn we er overal mee gekomen dus vandaar dat 't 't geld gewoon waard was :P
Wel fijn dat je vooraf gewaarschuwd werd :P
Ik ga happy campers ook even checken :s)
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:50:55 #155
286575 Roces18
Chef de party
pi_148470528
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:49 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ik zie op hun website alleen maar auto's :?

[..]

Wel fijn dat je vooraf gewaarschuwd werd :P
Ik ga happy campers ook even checken :s)
moet je ff naar beneden scrollen
http://www.acerentalcars.co.nz/rental-cars.html
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_148470581
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:50 schreef Roces18 het volgende:

[..]

moet je ff naar beneden scrollen
http://www.acerentalcars.co.nz/rental-cars.html
Ah je bedoelt busjes voor meerdere mensen? Ik ben op zoek naar een camper/busje waar we in kunnen slapen :)
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:52:46 #157
286575 Roces18
Chef de party
pi_148470620
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:51 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ah je bedoelt busjes voor meerdere mensen? Ik ben op zoek naar een camper/busje waar we in kunnen slapen :)
ah je kan ook een auto nemen + tentje :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_148470995
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:52 schreef Roces18 het volgende:

[..]

ah je kan ook een auto nemen + tentje :P
Daar neig ik wel naar als ik die prijzen zo zie :X }:|
Maar goed, even bedenken of dat wel zo relaxed is met baby :+
pi_148473171
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:41 schreef Red_85 het volgende:
Even geen Skydives meer boven Taupo.

Het zeer herkenbare roze vliegtuig ligt in het meer.

http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=11383082
http://www.stuff.co.nz/na(...)rashes-in-lake-taupo
Een tragisch einde voor Pinky. :'( Maar volgens hun FB zijn ze vanaf morgen gewoon weer operational met een gehuurd vliegtuig. (En anders kan men nog terecht bij het andere skydivebedrijf).
pi_148473499
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:05 schreef MartijnUK het volgende:
Ja ik had het ook gelezen op Stuff, wel grappig dat de piloot er nog even wat langer in bleef en toen zelf ook met een parachute eruit sprong :D
Was ook de enige die lichtgewond was geraakt doordat hij in een bessenstruik was geland. Tjah, als jij altijd die kist aan de grond zet en er nooit uitspringt, heb je ergens minder ervaring mee natuurlijk..
:P
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:47 schreef TinyTuna het volgende:

[..]

Een tragisch einde voor Pinky. :'( Maar volgens hun FB zijn ze vanaf morgen gewoon weer operational met een gehuurd vliegtuig. (En anders kan men nog terecht bij het andere skydivebedrijf).
Ja triest. Vond het wel een tof vliegtuig om te zien ook. Lekker roze, best origineel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 8 januari 2015 @ 17:27:35 #161
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148474619
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:51 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ah je bedoelt busjes voor meerdere mensen? Ik ben op zoek naar een camper/busje waar we in kunnen slapen :)
Nieuw Zeelanders hebben een hekel aan die dingen, White Maggots noemen ze dat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 8 januari 2015 @ 17:40:46 #162
286575 Roces18
Chef de party
pi_148475038
Ach waarom zou iemand willen springen boven Lake Taupo als er zoveel betere plekken zijn.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_148475752
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:49 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ik zie op hun website alleen maar auto's :?

[..]

Wel fijn dat je vooraf gewaarschuwd werd :P
Ik ga happy campers ook even checken :s)
Hij gaf ons uiteraard wel de keus he :P doorgaan met gammele of gammele na 2 dagen inwisselen voor een goede.. die 50% korting was de doorslag :P
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:06:20 #164
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148475769
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:40 schreef Roces18 het volgende:
Ach waarom zou iemand willen springen boven Lake Taupo als er zoveel betere plekken zijn.
Tja, waarom willen mensen naar Queenstown?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_148475788
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, waarom willen mensen naar Queenstown?
queenstown is het gezwel van Nieuw Zeeland..
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:09:46 #166
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148475889
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:06 schreef andreas612 het volgende:

[..]

queenstown is het gezwel van Nieuw Zeeland..
Nee hoor, laat dit soort toeristen vooral daarheen gaan en daar blijven. Stel je voor je komt overal voor iedere supermarkt meisjes tegen die zich te lang niet gewassen hebben, drie akkoorden op hun gitaar spelen en halleluja zingen (en waarschijnlijk wat veneries onder de leden)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_148477056
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nieuw Zeelanders hebben een hekel aan die dingen, White Maggots noemen ze dat.
Verbaasd met niets, ik lachte ze vroeger ook uit :') vorige keer NZ hadden we gewoon een klein autootje met ons trekkers tentje. Maar nu met baby ligt het gewoon even anders :+
pi_148478681
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:40 schreef Roces18 het volgende:
Ach waarom zou iemand willen springen boven Lake Taupo als er zoveel betere plekken zijn.
Omdat het daarvoor de goedkoopste plek in NZ is en het uitzicht ook niet verkeerd is?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 09:05:33 #169
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_149531754
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nieuw Zeelanders hebben een hekel aan die dingen, White Road Maggots noemen ze dat.
met 80km/uur over SH1 hobbelen ;(
Als ik langzaam wil rijden zorg ik wel dat ik achter een melktanker kom te rijden.....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:00:52 #170
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_149763145
Wij zijn ons aan het orienteren voor een late zomervakantie dit jaar. Vriend is met Master bezig en is nog onduidelijk in welke maand hij precies klaar is. Hij denkt tussen Augustus en Oktober. Nu weet ik dat Nieuw Zeeland bij ons allebei ver op nummer 1 staat. Er zijn wel rondreizen te vinden, maar vooral met huur auto. Alleen vriend heeft rijbewijs en heeft al jaren niet gereden, dus we reizen het liefst per bus of trein. Ik zag dat je zelfs last minute (zelfs als ik morgen zou willen vliegen) nog kunt boeken, dus dan valt het ook wel te boeken 2-3 maanden van te voren (zodra m'n vriend zeker weet wanneer hij klaar is), neem ik aan? Zat er aan te denken om dan eventueel in Wellington aan te komen en daar een week rond te hangen. Las dat je zo in de natuur zit? We gaan namelijk vooral voor de natuur en het relaxe leven daar.

Dan met de bus richting Hamilton en Auckland. Of in Auckland beginnen en dan gewoon richting het zuiden gaan. Mijn vraag is eigenlijk....is een reis naar Nieuw Zeeland prima last minute te boeken (rekening mee houdend dat het duurder zal zijn)? Willen wel minimaal in 3 sterren hotels zitten. Dan vanaf die steden leuke excursies en dergelijke. Is dat te doen en zie je dan wel genoeg van het land? Reizen per bus/trein dus :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_149774458
Leuk vooruitzicht!
Hoe lang wil je ongeveer in Nieuw-Zeeland rondreizen? Er zijn meerdere manieren waarmee je goed per bus rond kan reizen (intercities, stray, naked bus etc). Als je een keer een tochtje wil maken naar een plek waar die bussen niet komen kun je altijd makkelijk en goedkoop alsnog een autootje huren voor een dag ofzo.

Ik zou me niet één week tot één stad beperken. Wellington en omgeving is mooi (en bij goed weer een zeer relaxte stad), maar aangezien de landschappen in het hele land zo verschillend zijn, is het voor jullie waarschijnlijk leuker om rond te reizen en overal maar een paar dagen te blijven hangen.

Tenzij je een overstap in Australië maakt kom je per vliegtuig vanuit Europa alleen in Christchurch of Auckland aan (Wellington vliegt alleen op Australië, binnenlandse vluchten). Je verdere reissplan hangt dan vooral af van hoelang je te besteden hebt.Met last minute tickets boeken heb ik geen ervaring, maar als ik snel op de site van AirNZ kijk zijn er genoeg mogelijkheden, maar inderdaad wel zo'n 500-700 euro duurder dan als je bijv zes weken vantevoren boekt. In het land zelf zal het geen probleem zijn om last minute overnachtingen te boeken.
In the coolest little capital of the world
  dinsdag 17 februari 2015 @ 22:02:25 #172
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_149776852
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:13 schreef Drebbelman het volgende:
Leuk vooruitzicht!
Hoe lang wil je ongeveer in Nieuw-Zeeland rondreizen? Er zijn meerdere manieren waarmee je goed per bus rond kan reizen (intercities, stray, naked bus etc). Als je een keer een tochtje wil maken naar een plek waar die bussen niet komen kun je altijd makkelijk en goedkoop alsnog een autootje huren voor een dag ofzo.

Ik zou me niet één week tot één stad beperken. Wellington en omgeving is mooi (en bij goed weer een zeer relaxte stad), maar aangezien de landschappen in het hele land zo verschillend zijn, is het voor jullie waarschijnlijk leuker om rond te reizen en overal maar een paar dagen te blijven hangen.

Tenzij je een overstap in Australië maakt kom je per vliegtuig vanuit Europa alleen in Christchurch of Auckland aan (Wellington vliegt alleen op Australië, binnenlandse vluchten). Je verdere reissplan hangt dan vooral af van hoelang je te besteden hebt.Met last minute tickets boeken heb ik geen ervaring, maar als ik snel op de site van AirNZ kijk zijn er genoeg mogelijkheden, maar inderdaad wel zo'n 500-700 euro duurder dan als je bijv zes weken vantevoren boekt. In het land zelf zal het geen probleem zijn om last minute overnachtingen te boeken.
Nja, de vakantie zal ook bedoeld zijn om te ontspannen,dus verblijven in een hotel voor meerdere nachten en daarvandaan reisjes maken heeft onze voorkeur. En met last minute bedoelde ik inderdaad ook 2-3 maanden van te voren. Kunnen het alleen nu nog niet boeken, omdat we nog zitten te twijfelen over bestemmingen en dat is afhankelijk van wanneer hij klaar is en hoe we er aan toe zijn. Of we willen ontspannen op een eiland of iets meer willen doen bv. Weten dus niet of hij in Augustus klaar is (planning) of pas later in November ofzo.

Maar Nieuw Zeeland is dus niet aan te raden als je enkel vanaf de grote steden dagtripjes naar de natuur maakt? Dan is het wel beter voor ons om naar andere bestemmingen te kijken denk ik?

We kunnen maximaal 3-4 weken weg :) Nieuw Zeeland en ook Australie zijn wel onze favorieten. Prachtige natuur.

Ik zocht tickets tussen Amsterdam en Wellington en kwam ze wel gewoon tegen trouwens :O
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_149779246
quote:
Maar Nieuw Zeeland is dus niet aan te raden als je enkel vanaf de grote steden dagtripjes naar de natuur maakt? Dan is het wel beter voor ons om naar andere bestemmingen te kijken denk ik?
Het kan wel, maar het hangt er ook een beetje vanaf wat je wil zien/doen.
Je kunt rondom Wellington supermooi wandelen in de Tararua range, maar mij lijkt dat als je voor een paar weken Nieuw-Zeeland bezoekt je toch iets meer van de 'hotspots' wil zien, zoals bijvoorbeeld de Southern Alps, Fjordland, Tongariro National Park of de kust van Tasman National Park. De Southern Alps en Fjordland kun je wel mooi vanuit Queenstown of Wanaka beleven, maar Tongariro of Tasman zijn moeilijker als dagtocht vanuit een 'grote' stad te bezoeken.

Maargoed, los van de grootste toeristische trekpleisters zijn er genoeg leuke dagtochten te maken vanuit de grotere steden. Het kunnen dan alleen vanwege de afstand wel lange dagen zijn. Bijv Bay of Islands of Waipoua Forest park vanuit Auckland of Arthurs pass en Akaroa vanuit Christchurch.

Nieuw Zeeland heeft prachtige natuur en ik kan een bezoek alleen maar aanraden, maar vergis je niet in de afstanden. Er zijn maar een paar 'grote steden' en de mooiste plekken van het land liggen in gebieden die het meest geisoleerd zijn. Ik denk dat Queenstown wel een goede optie voor je is, want dit ligt toch wel centraal tussen de Southern Alps, en van daaruit kun je veel verschillende activiteiten en dagtochten doen.

En idd, je kan vanuit Amsterdam naar Wellington vliegen, maar dan heb je altijd minimaal één extra overstap in Australië of Auckland/ChCh. De runway in Wellington is (nog) niet lang genoeg om long haul vluchten aan te kunnen.
In the coolest little capital of the world
pi_149823684
:W Wij vertrekken morgen naar NZ voor een vakantie van 4 weken! *O*
Nu zoek ik voor daar een lokale micro sim, voornamelijk voor data. Is dit makkelijk te regelen voor 1 maand? En waar koop je dat?

Alvast dank!
  donderdag 19 februari 2015 @ 15:34:45 #175
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_149828557
quote:
7s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:49 schreef Fazzoletti het volgende:
:W Wij vertrekken morgen naar NZ voor een vakantie van 4 weken! *O*
Nu zoek ik voor daar een lokale micro sim, voornamelijk voor data. Is dit makkelijk te regelen voor 1 maand? En waar koop je dat?

Alvast dank!
Veel plezier alvast! Eerste keer?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_149828849
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 15:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Veel plezier alvast! Eerste keer?
Nee, 3e keer alweer :+ Maar wel voor de eerste keer zo veel tijd op het Noord Eiland O+
  donderdag 19 februari 2015 @ 16:35:15 #177
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_149830238
quote:
7s.gif Op donderdag 19 februari 2015 15:43 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Nee, 3e keer alweer :+ Maar wel voor de eerste keer zo veel tijd op het Noord Eiland O+
Cool! Wij gaan in de verre toekomst nog wel een keer als we wat meer rij-ervaring hebben en een iets groter budget hebben :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_149835552
quote:
7s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:49 schreef Fazzoletti het volgende:
:W Wij vertrekken morgen naar NZ voor een vakantie van 4 weken! *O*
Nu zoek ik voor daar een lokale micro sim, voornamelijk voor data. Is dit makkelijk te regelen voor 1 maand? En waar koop je dat?

Alvast dank!
gewoon prepaid halen bij een willekeurige mobile shop
  donderdag 19 februari 2015 @ 20:14:58 #179
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149837654
quote:
7s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:49 schreef Fazzoletti het volgende:
:W Wij vertrekken morgen naar NZ voor een vakantie van 4 weken! *O*
Nu zoek ik voor daar een lokale micro sim, voornamelijk voor data. Is dit makkelijk te regelen voor 1 maand? En waar koop je dat?

Alvast dank!
Mijn advies, laat de meuk lekker thuis en ga eens 4 weken offline.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149843173
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mijn advies, laat de meuk lekker thuis en ga eens 4 weken offline.
:D Het is ons op eerdere vakantie is goed uitgekomen; telefoon gebruikt voor navigatie, hotels/campings opzoeken e.d.

quote:
7s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:20 schreef andreas612 het volgende:

[..]

gewoon prepaid halen bij een willekeurige mobile shop
Zit er geen verschil tussen de telecom aanbieders daar? :?
pi_149843323
quote:
7s.gif Op donderdag 19 februari 2015 22:06 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

:D Het is ons op eerdere vakantie is goed uitgekomen; telefoon gebruikt voor navigatie, hotels/campings opzoeken e.d.

[..]

Zit er geen verschil tussen de telecom aanbieders daar? :?
Kan je niet beter gewoon wifi gebruiken langs de route? hotels en campings kan je makkelijk in zo'n koffietent regelen. Navigatie? :') gebruik gewoon een kaart jo, zit de medepassagier ook niet de hele tijd te appen :') Daarbij leest een kaart gewoon veel sneller en makkelijker..
pi_149843408
Vorige keren hebben we het in NZ ook met kaart gered ja :) Maar goed, een goedkoop prepaid lijkt me desondanks handig. We zijn helemaal geen 24/7 appende mensen dus daar ben ik niet bang voor :')
pi_149843666
quote:
7s.gif Op donderdag 19 februari 2015 22:12 schreef Fazzoletti het volgende:
Vorige keren hebben we het in NZ ook met kaart gered ja :) Maar goed, een goedkoop prepaid lijkt me desondanks handig. We zijn helemaal geen 24/7 appende mensen dus daar ben ik niet bang voor :')
Bij aankomst op het vliegveld kun je bij Vodafone makkelijk (en vaak tegen een actieprijsje) een prepaid kaartje regelen.
In the coolest little capital of the world
  maandag 23 maart 2015 @ 09:50:41 #184
73386 Fazz
onderweg
pi_150940631
En zo was het weer voorbij -O- Maar wat hebben we genoten O+ Het was heerlijk!

Een van onze mooiste kampeerplekken:


En inderdaad een Vodafone sim gekocht: $35 voor 1GB data en 200 minuten. Dat is ook zeker van pas gekomen!!
  maandag 23 maart 2015 @ 14:07:05 #185
286575 Roces18
Chef de party
pi_150947434
quote:
7s.gif Op donderdag 19 februari 2015 22:09 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Kan je niet beter gewoon wifi gebruiken langs de route? hotels en campings kan je makkelijk in zo'n koffietent regelen. Navigatie? :') gebruik gewoon een kaart jo, zit de medepassagier ook niet de hele tijd te appen :') Daarbij leest een kaart gewoon veel sneller en makkelijker..
Sorry dat ik quote (tijdje terug al :P )
Maar NZ is inderdaad prima te doen met kaart. Aangezien er vaak maar 1 hoofdweg door een plek gaat en de rest zijweggetjes zijn. Dat hoef je in Europa niet te proberen, veel te druk , veel te veel straatjes :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_150962022
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:50 schreef Fazzoletti het volgende:
En zo was het weer voorbij -O- Maar wat hebben we genoten O+ Het was heerlijk!

Een van onze mooiste kampeerplekken:
[ afbeelding ]

En inderdaad een Vodafone sim gekocht: $35 voor 1GB data en 200 minuten. Dat is ook zeker van pas gekomen!!
ooh ziet er lekker uit :)
Waar is dit?
In the coolest little capital of the world
  maandag 23 maart 2015 @ 22:19:24 #187
73386 Fazz
onderweg
pi_150966988
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:49 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

ooh ziet er lekker uit :)
Waar is dit?
Hier! O+

Verder geef ik duidelijk de voorkeur aan navigeren met Google maps boven een kaart :+
  maandag 23 maart 2015 @ 22:29:05 #188
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_150967495
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:50 schreef Fazzoletti het volgende:
En zo was het weer voorbij -O- Maar wat hebben we genoten O+ Het was heerlijk!

Een van onze mooiste kampeerplekken:
[ afbeelding ]

En inderdaad een Vodafone sim gekocht: $35 voor 1GB data en 200 minuten. Dat is ook zeker van pas gekomen!!
goeie schop!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:22:33 #189
168739 Red_85
'echt wel'
pi_150975875
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:19 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Hier! O+

Verder geef ik duidelijk de voorkeur aan navigeren met Google maps boven een kaart :+
Magische plekken daar in de omgeving inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:07:44 #190
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_150977157
Nog 2 dagen en de verhuiscontainer staat voor de deur.
Jammer eigenlijk dat er geen NZ topic in KAA is ?
pi_151148175
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:07 schreef MartijnUK het volgende:
Nog 2 dagen en de verhuiscontainer staat voor de deur.
Jammer eigenlijk dat er geen NZ topic in KAA is ?
leuk. waar in NZ ga je ook alweer naar toe?

volgens mij was er wel ooit een topic in KAA maar dat zal inmiddels wel outdated zijn. misschien wel goed idee om dat weer eens een kick te geven, ben wel benieuwd hoeveel FOK!kers er nu in NZ zitten.

vandaag weer een heerlijke dag in de hoofdstad met een leuk nieuw festival CubaDupa.
In the coolest little capital of the world
  zondag 29 maart 2015 @ 08:48:30 #192
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_151148391
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 08:08 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

leuk. waar in NZ ga je ook alweer naar toe?

volgens mij was er wel ooit een topic in KAA maar dat zal inmiddels wel outdated zijn. misschien wel goed idee om dat weer eens een kick te geven, ben wel benieuwd hoeveel FOK!kers er nu in NZ zitten.

vandaag weer een heerlijke dag in de hoofdstad met een leuk nieuw festival CubaDupa.
er waren destijds volgens mij maar 2 vaste posters, mijzelf en BasejumpNZ (of zoiets)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 29 maart 2015 @ 08:49:54 #193
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_151148401
ik heb het vermoeden dat ik nog de enige Fok!ker ben die hier "echt" woont (dus geen studie etc)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_151148528
Ik woon/werk hier momenteel ook, sinds juli, voor onbepaalde tijd (als in: wellicht permanent). De bedoeling is om over vier jaar de balans eens op te maken en kijken hoe het gaat. Tot nu toe bevalt het in elk geval prima :)
In the coolest little capital of the world
  zondag 29 maart 2015 @ 09:56:10 #195
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_151149318
Sorry Drebbel, dat was ik idd vergeten
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_151149626
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 09:56 schreef rechtsedirecte het volgende:
Sorry Drebbel, dat was ik idd vergeten
Ik denk dat ik in december nog bij jou in de buurt ben geweest. Heb de scenic highway langs de kust van Dunedin naar Invercargill gereden, op O+ weg naar Stewart Island
In the coolest little capital of the world
  zondag 29 maart 2015 @ 10:22:17 #197
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_151149857
25km afstand, Fortrose is 25km bij mij vandaan
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_151150386
En hier nog iemand die permanent in nz woont.
  zaterdag 4 april 2015 @ 22:46:07 #199
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_151373632
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 10:45 schreef dodoria het volgende:
En hier nog iemand die permanent in nz woont.
waar woon je dodoria?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 4 april 2015 @ 22:51:16 #200
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151373814
Intussen al eens bij remarkeble geweest, RD?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 5 april 2015 @ 06:22:43 #201
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_151379398
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 22:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Intussen al eens bij remarkeble geweest, RD?
:@
het lijkt er wel nooit van te komen Piet
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_151410707
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 22:46 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

waar woon je dodoria?
Wellington, al n jaartje of 3 nu.
Jij?
  maandag 6 april 2015 @ 08:19:53 #203
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_151410735
Edendale, tussen Gore en Invercargill

bijna 18 jaar nu in Nieuw-Zeeland
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 8 april 2015 @ 13:33:26 #204
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_151481553
Ik ga in december 5 weken naar NZ met mijn ouders. Tot vorig jaar was mijn langste vliegreis naar Egypte/Jordanië, vorig jaar naar Californië was al een stuk langer. NZ wordt helemaal een lange zit :D

We gaan hoogstwaarschijnlijk met de camper rondtrekken, we beginnen in Auckland en gaan nog langs familie in Christchurch.

Hebben jullie nog tips?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 10 april 2015 @ 00:32:51 #205
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_151537184
quote:
6s.gif Op woensdag 8 april 2015 13:33 schreef Dagoduck het volgende:

Hebben jullie nog tips?
heel veel, als je maar aangeef wat je wilt zien ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 10 april 2015 @ 19:07:41 #206
286575 Roces18
Chef de party
pi_151557221
In 5 weken kan je in principe bijna alles zien, maar dan moet je er wel een fikse vaart in houden.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_151569763
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 19:07 schreef Roces18 het volgende:
In 5 weken kan je in principe bijna alles zien, maar dan moet je er wel een fikse vaart in houden.
Serieus?! Ik zou juist adviseren om niet te proberen om alles te zien, want dat lukt toch niet. Ik zou een paar dingen uitzoeken die je zeker niet wil missen en dan je route uitstippelen en aan de hand daarvan plannen maken.
  zaterdag 11 april 2015 @ 09:38:10 #208
286575 Roces18
Chef de party
pi_151571091
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 03:20 schreef dodoria het volgende:

[..]

Serieus?! Ik zou juist adviseren om niet te proberen om alles te zien, want dat lukt toch niet. Ik zou een paar dingen uitzoeken die je zeker niet wil missen en dan je route uitstippelen en aan de hand daarvan plannen maken.
Dat snap ik maar veel mensen komen maximaal 1 keer in hun leven in NZ als ze er al ooit heen gaan...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_151849342
Voor de geïnteresseerden: een video van mijn reis vorig jaar door (voornamelijk) Nieuw-Zeeland & Australië. In NZ heb ik met de Stray bus gereisd wat zeker een aanrader is! Mocht iemand vragen hebben dan wil ik die graag beantwoorden :)

pi_151849503
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 09:38 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dat snap ik maar veel mensen komen maximaal 1 keer in hun leven in NZ als ze er al ooit heen gaan...
Ik denk dat het verschil van aanpak zit in hoe je reist en wat je er precies uit wil halen. Ik zou ook niet alles proberen te zien als het in een land was waarvan ik wist dat ik er maar 1 keer zou komen.
  maandag 20 april 2015 @ 09:05:19 #211
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_151850220
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 07:43 schreef Levis het volgende:
Voor de geïnteresseerden: een video van mijn reis vorig jaar door (voornamelijk) Nieuw-Zeeland & Australië. In NZ heb ik met de Stray bus gereisd wat zeker een aanrader is! Mocht iemand vragen hebben dan wil ik die graag beantwoorden :)

Muhhhh.. ik wil terug door dit filmpje!

(in 2008 met Stray gereisd)
pi_151877491
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 07:43 schreef Levis het volgende:
Voor de geïnteresseerden: een video van mijn reis vorig jaar door (voornamelijk) Nieuw-Zeeland & Australië. In NZ heb ik met de Stray bus gereisd wat zeker een aanrader is! Mocht iemand vragen hebben dan wil ik die graag beantwoorden :)

Wow, je hebt echt een hoop gave dingen gedaan! (Zal wel veel gekost hebben?)
  maandag 18 mei 2015 @ 08:25:19 #213
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_152703734
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 08:49 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik heb het vermoeden dat ik nog de enige Fok!ker ben die hier "echt" woont (dus geen studie etc)
Niet meer, hehe

Ik woon in Auckland bij mijn schoonouders nu echter nog op zoek naar een huis. Valt niet mee :)
  Redactie Frontpage maandag 18 mei 2015 @ 08:35:01 #214
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_152703863
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 08:25 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Niet meer, hehe

Ik woon in Auckland bij mijn schoonouders nu echter nog op zoek naar een huis. Valt niet mee :)
De huizenmarkt is daar dan ook moordend... kan je niet beter uitwijken richting Hamilton, Mt. Maunganui/Tauranga, Whangarei of alles wat daar tussen ligt?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 18 mei 2015 @ 08:39:01 #215
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_152703938
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 08:35 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

De huizenmarkt is daar dan ook moordend... kan je niet beter uitwijken richting Hamilton, Mt. Maunganui/Tauranga, Whangarei of alles wat daar tussen ligt?
Nope, we hebben allebei werk in het CBD. Ik heb een huis op het oog op de North Shore, ga ik eind van de week kijken. Met de ferry naar m'n werk zie ik wel zitten :)
  Redactie Frontpage maandag 18 mei 2015 @ 08:44:59 #216
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_152704053
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 08:39 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Nope, we hebben allebei werk in het CBD. Ik heb een huis op het oog op de North Shore, ga ik eind van de week kijken. Met de ferry naar m'n werk zie ik wel zitten :)
Klinkt niet slecht. Waar precies dan? Hauraki of Devonport oid?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 19 mei 2015 @ 01:51:30 #217
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_152737898
Brikenhead, kan ik ook gelijk poffertjes en bitterballen snaaien :)
pi_152737955
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 08:39 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Nope, we hebben allebei werk in het CBD. Ik heb een huis op het oog op de North Shore, ga ik eind van de week kijken. Met de ferry naar m'n werk zie ik wel zitten :)
Spannend! Wordt het geveild?
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:20:34 #219
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_152742758
Na Nieuw Zeeland eigenlijk te hebben afgestreept voor de herfst (+- Oktober/November) staat het nu toch weer bovenaan bij ons. We waren er zeker van om naar Hawaii te gaan, maar het openbaar vervoer schijnt daar ruk te zijn, behalve in Honolulu en omgeving. Zonde om daar heen te gaan en maar een eiland te kunnen bezoeken. Ik heb geen rijbewijs en mijn vriend heeft al 7 jaar niet meer gereden.

Had eerder hier gepost en toen kwam er ook wel naar boven dat het in Nieuw Zeeland en Australia ook wel handig is om een auto te hebben, maar ik heb wat rondgekeken en zag dat je vanaf de steden ook genoeg leuke day trips/multi day trips kunt doen waardoor je alsnog het merendeel van de plekken wel kan zien. Tussen de grote steden kun je altijd vliegen of de bus/trein pakken (afhankelijk van wat er beschikbaar is). Nu alleen kijken welke steden we willen gebruiken als uitgaanspunt. Budget even nagaan.

Zal dan om 4-5 weken gaan en zowel Australie als Nieuw Zeeland proberen mee te pakken. Tot nu toe deze steden op het lijstje staan, gezien er uit al die steden een hele hoop mooie excursies vertrekken.

Queenstown, Auckland & Wellington in Nieuw Zeeland, en Sydney, Melbourne, Cairns & Alice Springs in Australia.

Hopelijk kunnen we eind deze maand/begin volgende maand boeken zodat de prijzen nog enigszins meevallen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:39:21 #220
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_152744763
Ambitieus plan, je hebt minimaal 2 weken nodig voor NZ alleen (liefst zelfs 3).
Syd & Melb kun je in 5 dagen wel zien, maar Cairns & Alice Springs zijn enorm ver weg. Ik ben bang dat je als je Aus/NZ wilt combineren 1 van de twee zult moeten laten schieten. Persoonlijk heb ik 6 jaar geleden voor dezelfde keuze gestaan en heb toen Syd/Melb/Bris in Oz gedaan. Brisbane is dichterbij dan Cairns en Alice Springs heb ik moeten laten schieten wegens de afstand..
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:47:18 #221
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_152744998
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:39 schreef MartijnUK het volgende:
Ambitieus plan, je hebt minimaal 2 weken nodig voor NZ alleen (liefst zelfs 3).
Syd & Melb kun je in 5 dagen wel zien, maar Cairns & Alice Springs zijn enorm ver weg. Ik ben bang dat je als je Aus/NZ wilt combineren 1 van de twee zult moeten laten schieten. Persoonlijk heb ik 6 jaar geleden voor dezelfde keuze gestaan en heb toen Syd/Melb/Bris in Oz gedaan. Brisbane is dichterbij dan Cairns en Alice Springs heb ik moeten laten schieten wegens de afstand..
Ja, het is enorm lastig. Punt is dat we beide landen enorm mooi vinden (grote droombestemmingen) en we weten gewoon dat het in de toekomst niet waarschijnlijk is dat we ooit nog die kant op kunnen. Dus we willen het eigenlijk combineren, want het is zonde als je zo dichtbij bent om iets te laten schieten...maar tegelijkertijd weet ik ook dat 4-5 weken krap is voor 2 bestemmingen, waar je ook nog eens meerdere dingen wil zien in de omgeving.

Denk dat Nieuw Zeeland qua natuur wel mooier is? Australia willen we vooral zien om Sydney en de Blue Mountains en Kangaroo/Koala parken. Lastig.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:35:49 #222
286575 Roces18
Chef de party
pi_152748773
Ik zou eerder NZ doen, alles ligt veel dichter bij elkaar dan in Australie.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 20 mei 2015 @ 08:01:24 #223
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_152780455
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, het is enorm lastig. Punt is dat we beide landen enorm mooi vinden (grote droombestemmingen) en we weten gewoon dat het in de toekomst niet waarschijnlijk is dat we ooit nog die kant op kunnen. Dus we willen het eigenlijk combineren, want het is zonde als je zo dichtbij bent om iets te laten schieten...maar tegelijkertijd weet ik ook dat 4-5 weken krap is voor 2 bestemmingen, waar je ook nog eens meerdere dingen wil zien in de omgeving.

Denk dat Nieuw Zeeland qua natuur wel mooier is? Australia willen we vooral zien om Sydney en de Blue Mountains en Kangaroo/Koala parken. Lastig.
Ik bevooroordeeld omdat ik in NZ woon, maar ja, ik vind de natuur hier mooier dan in Australië. Veel groener, meer diversiteit. Blue Mountains zijn vrij dor/droog, als je naar Sydney gaat zijn ze natuurlijk makkelijk te bezichtigen. Vanuit Melbourne kun je Great Ocean Road een dag doen. Wbt Kangaroo/Koala, die kun je in Sydney zien bij de Taronga Zoo maar persoonlijk vond ik Steve Irwin's Australia Zoo bij Brisbane mooier. Daar krijg je ook een goed gevoel voor het tropische Queensland. Alhoewel Cairns en de noordelijkere steden nog veel mooier zijn :)

Alice Springs naar Ayers Rock (Uluru) is iets van 500km van het vliegveld als ik me niet vergis. De vlucht zal ook wel een uur of 3 of 4 zijn. Alleen om die plek te bezoeken ben je al 3~4 dagen zoet.

In NZ heb je stranden, bossen, bergen, fjorden, vulkanen, watervallen.. noem het maar op :D
  woensdag 20 mei 2015 @ 11:14:51 #224
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_152784109
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 08:01 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Ik bevooroordeeld omdat ik in NZ woon, maar ja, ik vind de natuur hier mooier dan in Australië. Veel groener, meer diversiteit. Blue Mountains zijn vrij dor/droog, als je naar Sydney gaat zijn ze natuurlijk makkelijk te bezichtigen. Vanuit Melbourne kun je Great Ocean Road een dag doen. Wbt Kangaroo/Koala, die kun je in Sydney zien bij de Taronga Zoo maar persoonlijk vond ik Steve Irwin's Australia Zoo bij Brisbane mooier. Daar krijg je ook een goed gevoel voor het tropische Queensland. Alhoewel Cairns en de noordelijkere steden nog veel mooier zijn :)

Alice Springs naar Ayers Rock (Uluru) is iets van 500km van het vliegveld als ik me niet vergis. De vlucht zal ook wel een uur of 3 of 4 zijn. Alleen om die plek te bezoeken ben je al 3~4 dagen zoet.

In NZ heb je stranden, bossen, bergen, fjorden, vulkanen, watervallen.. noem het maar op :D
Bedankt voor je advies!

Ben zelf ondertussen ook wat meer geneigd om misschien iets meer tijd door te brengen in Nieuw Zeeland en Australie wat minder te doen...helemaal nadat ik heb gelezen dat er in Australia vrij veel slangen en spinnen voorkomen waar je toch wel enorm voor moet oppassen. Weet dat de kans klein is dat je door zo'n beest gebeten wordt, maar ik ben best wel erg bang voor beide soort dingen :@ Nieuw Zeeland heeft dat veel minder natuurlijk.

Zat een beetje naar vluchten te kijken. Mijn vriend en ik zijn vorig jaar in de zomer in Los Angeles geweest en vonden het daar erg tof. Zou dus geen ramp zijn (en voor ons ook een veiliger gevoel dan over Azie te vliegen) om LA als stop-over te hebben (helemaal fijn als we daar dan misschien 3 dagen kunnen blijven, voordat we doorvliegen. Zijn daar tickets voor?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 20 mei 2015 @ 14:43:09 #225
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_152789784
Iemand ervaring met Wanaka? Ziet er super mooi uit en we hebben dan ook drie dagen + aankomstdag berekent om daar door te brengen. Weet iemand daar leuke dingen te doen?

[ Bericht 84% gewijzigd door AlwaysHappy op 21-05-2015 14:17:04 ]
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 21 mei 2015 @ 19:15:48 #226
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_152830147
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iemand ervaring met Wanaka? Ziet er super mooi uit en we hebben dan ook drie dagen + aankomstdag berekent om daar door te brengen. Weet iemand daar leuke dingen te doen?
Naar Puzzle World!

http://www.puzzlingworld.co.nz/
pi_152857331
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 19:15 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Naar Puzzle World!

http://www.puzzlingworld.co.nz/
Zeker een aanrader! Die maze is ook leuk, maar wel frustrerend wanneer je al een uur de uitgang loopt te zoeken.

Wij zijn ook 3 dagen in Wanaka geweest, waarvan 1 dag naar Queenstown. Als je de korte route neemt ben je er in iets meer dan een uur.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 16:51:58 #228
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_152858386
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:07 schreef Dudette1985 het volgende:

[..]

Zeker een aanrader! Die maze is ook leuk, maar wel frustrerend wanneer je al een uur de uitgang loopt te zoeken.

Wij zijn ook 3 dagen in Wanaka geweest, waarvan 1 dag naar Queenstown. Als je de korte route neemt ben je er in iets meer dan een uur.
Wij zullen een paar dagen in Queenstown zitten en een paar in Wanaka. Doen excursies de natuur in vanuit een paar steden (Auckland, Queenstown, Wanaka, Dunedin & Wellington) en er starten er heel veel in Queenstown en Wanaka.

Nu is het meer kijken wanneer we kunnen boeken. Vriend is aan het afstuderen, maar nog onzeker wanneer hij klaar is. Dus wordt last minute boeken. Oktober/November, of anders eind December pas. Ach, sowieso iets om naar uit te kijken. Budget maakt ons niet heel veel uit, dus we boeken zodra we kunnen :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 19:53:42 #229
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_152863489
Genoeg te doen daar, Wanaka is prachtig :P Heeft mijn voorkeur boven Queenstown.

Skydive en/of zelf vliegen ^O^
Mountainbiken _O_
Mt roy track of de kleine mt iron
Tripje naar Aspiring National Park
En de paradiso bioscoop bezoeken :P
  zaterdag 23 mei 2015 @ 21:40:39 #230
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_152892662
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef vuvuzela het volgende:
Genoeg te doen daar, Wanaka is prachtig :P Heeft mijn voorkeur boven Queenstown.

Dit dus!
Helemaal niets met Queenstown, ik kom graag in beide plaatsen maar de laatste jaren vertoeven wij meer in Wanaka dan in Queenstown.
Wanaka heeft in mijn ogen nog een "dorpse gemoedelijkheid"
Eind volgende week weer even een weekje heen *O*
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 23 mei 2015 @ 23:03:34 #231
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_152897865
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 21:40 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Dit dus!
Helemaal niets met Queenstown, ik kom graag in beide plaatsen maar de laatste jaren vertoeven wij meer in Wanaka dan in Queenstown.
Wanaka heeft in mijn ogen nog een "dorpse gemoedelijkheid"
Eind volgende week weer even een weekje heen *O*
We kijken er naar uit om het te zien! Nu alleen even afwachten wanneer we kunnen boeken/gaan. Ik neem aan dat er 1-2 maanden van te voren nog genoeg hotels/vliegtickets beschikbaar zijn als budget niet echt uitmaakt?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 24 mei 2015 @ 08:47:09 #232
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_152908610
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 23:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

. Ik neem aan dat er 1-2 maanden van te voren nog genoeg hotels/vliegtickets beschikbaar zijn als budget niet echt uitmaakt?
Geen enkel probleem!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 24 mei 2015 @ 19:33:10 #233
286575 Roces18
Chef de party
pi_152924222
Wanaka is in hun zomerperiode wel leuk, maar in de winterperiode vind ik er geen klap aan.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 24 mei 2015 @ 20:56:54 #234
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_152927097
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 19:33 schreef Roces18 het volgende:
Wanaka is in hun zomerperiode wel leuk, maar in de winterperiode vind ik er geen klap aan.
Als je van skieen houdt is er genoeg te doen ;)
Dat zeggende, er is afgelopen nacht een pak sneeuw gevallen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 25 mei 2015 @ 00:44:34 #235
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_152935221
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 08:47 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Geen enkel probleem!
Dankje :) scheelt weer. Hoop dat we eind juni kunnen boeken voor oktober of november, maar met een beetje pech kunnen we het pas een maand van tevoren allemaal boeken..

Reisroute is in ieder geval opgeslagen, dus we kunnen alles meteen boeken zodra er wat meer duidelijkheid is. Ergens tussen oktober en februari in ieder geval :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 22:14:21 #236
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_153288284
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_153688058
Iemand ervaring met skinny mobile? Ik overweeg een local simkaart te kopen om te kunnen bellen en data onderweg. Skinny kijkt goede combo's te hebben maar geen idee of het als buitenlander beetje makkelijk aan te komen is. Is een simkaart te koop op de luchthaven van Ackland?
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
  zaterdag 20 juni 2015 @ 10:54:04 #238
286575 Roces18
Chef de party
pi_153688122
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 10:49 schreef secondant het volgende:
Iemand ervaring met skinny mobile? Ik overweeg een local simkaart te kopen om te kunnen bellen en data onderweg. Skinny kijkt goede combo's te hebben maar geen idee of het als buitenlander beetje makkelijk aan te komen is. Is een simkaart te koop op de luchthaven van Ackland?
Bellen okay, maar wat moet je met data onderweg?? Verder zijn er zat simkaarts te koop op het vliegveld maar ook gewoon in elektronica winkels en van die kleine supermarktjes.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_153688286
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 10:54 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Bellen okay, maar wat moet je met data onderweg?? Verder zijn er zat simkaarts te koop op het vliegveld maar ook gewoon in elektronica winkels en van die kleine supermarktjes.
Navigatie (ipv tomtom) en om onderweg hotels te kunnen reserveren. Het is winter dus mijn inschatting is dat we niet alles hoeven vast te leggen.
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
  zaterdag 20 juni 2015 @ 11:06:18 #240
286575 Roces18
Chef de party
pi_153688318
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 11:04 schreef secondant het volgende:

[..]

Navigatie (ipv tomtom) en om onderweg hotels te kunnen reserveren. Het is winter dus mijn inschatting is dat we niet alles hoeven vast te leggen.
navigatie heb je niet nodig
koop een kaart voor een paar euro en je bent klaar, zo makkelijk rijden daar
en hotels vind je vanzelf wel of reserveer je vanuit het vorige hotel... (of hostel )
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 22 juni 2015 @ 03:36:48 #241
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_153737422
Er is ook gewoon een Vodafone winkel in de aankomsthal op Auckland Airport
pi_153737594
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 11:06 schreef Roces18 het volgende:

[..]

navigatie heb je niet nodig
koop een kaart voor een paar euro en je bent klaar, zo makkelijk rijden daar
en hotels vind je vanzelf wel of reserveer je vanuit het vorige hotel... (of hostel )
Dat is natuurlijk gewoon persoonlijk. Hoewel je navigatie hier niet echt nodig hebt, vind ik het zelf ook altijd wel fijn om met navigatie te rijden.. of om onderweg de mogelijkheid te hebben om booking.com af te speuren of whatsappjes naar familie thuis te kunnen sturen.
In the coolest little capital of the world
  maandag 22 juni 2015 @ 05:27:23 #243
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_153737687
Hangt ook van de locatie af. Op het Zuidereiland heb je navigatie nauwelijks nodig vanwege de beperkte wegen. Als ik hier naar een winkel op het industrieterrein Onehunga op zoek ben heb ik wel navigatie nodig :P
pi_153737938
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 04:12 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk gewoon persoonlijk. Hoewel je navigatie hier niet echt nodig hebt, vind ik het zelf ook altijd wel fijn om met navigatie te rijden.. of om onderweg de mogelijkheid te hebben om booking.com af te speuren of whatsappjes naar familie thuis te kunnen sturen.
Dit. We weten nog niet hoe we willen Reizen (als in route) ook even bellen of een attractie uit de lonely planet open is in de wintermaanden leek me handig
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_153884251
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:37 schreef TinyTuna het volgende:

[..]

:'(

Als (ex)local had ik je het volgende kunnen aanraden:

- Wandelen naar Huka Falls/Aratiatia dam met bezoekje aan de hot water spring
- Whakaipo Bay to Kinloch (W2K) wandeling
- Mount Tauhara beklimmen
- Geothermisch park Craters of the moon
- Parachutespringen
- Raften
- Mountainbiken
- Quadbiken
- Bungy jumpen
- Kayakken naar de Maori Carvings/over de Waikato
- Zeiltocht over het meer
- Huka Jet
- DeBretts spa
- Wairakei geothermal village/spa

Toegegeven, als het slecht weer is, is er bar weinig te doen. Maar dat er niks te zien en te doen valt... daar ben ik het niet helemaal (helemaal niet?) mee eens. ;)
Hi Tiny Tuna, even een beetje OT, maar las dat je in NZ hebt gewoond & gewerkt (toerisme) ik wil in oktober op een WHV naar NZ, heb je misschien tips wat betreft regio/stad: waar heb jij bijv. gewerkt, welke stad & wat voor werk? En vooraf geregeld of ter plekke? Is Wellington een goed idee, of is daar weinig werkgelegenheid? Ben heel benieuwd naar jouw werk, wat je specifiek hebt gedaan etc. Bij voorbaat dank!
  zondag 28 juni 2015 @ 21:48:46 #246
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_153912755
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 17:15 schreef zesvierzeven het volgende:

[..]

Hi Tiny Tuna, even een beetje OT, maar las dat je in NZ hebt gewoond & gewerkt (toerisme) ik wil in oktober op een WHV naar NZ, heb je misschien tips wat betreft regio/stad: waar heb jij bijv. gewerkt, welke stad & wat voor werk? En vooraf geregeld of ter plekke? Is Wellington een goed idee, of is daar weinig werkgelegenheid? Ben heel benieuwd naar jouw werk, wat je specifiek hebt gedaan etc. Bij voorbaat dank!
in welke bedrijfstak zoek je werk?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Redactie Frontpage maandag 29 juni 2015 @ 09:52:30 #247
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_153920854
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 19:15 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Naar Puzzle World!

http://www.puzzlingworld.co.nz/
Veel te laat, maar ik vond Mt. Iron ook een leuke hike.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_153921411
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 17:15 schreef zesvierzeven het volgende:

[..]

Hi Tiny Tuna, even een beetje OT, maar las dat je in NZ hebt gewoond & gewerkt (toerisme) ik wil in oktober op een WHV naar NZ, heb je misschien tips wat betreft regio/stad: waar heb jij bijv. gewerkt, welke stad & wat voor werk? En vooraf geregeld of ter plekke? Is Wellington een goed idee, of is daar weinig werkgelegenheid? Ben heel benieuwd naar jouw werk, wat je specifiek hebt gedaan etc. Bij voorbaat dank!
Hi,

Tip nr 1: Vraag je WHV in het buitenland aan (dwz niet in Nieuw-Zeeland zelf), dat scheelt een hoop gedoe en geld (ivm gezondheidsonderzoeken).

Ik heb in een hostel gewerkt in Taupo. Aanvankelijk wilde ik in Queenstown gaan werken, maar aangezien ongeveer 300 andere mensen ook dat idee hadden, heb ik m'n horizon wat verbreed. ;) Ik heb gewoon naar vacatures gegoogled en (omdat ik wel graag in een hostel wilde werken) alle websites van hostelketens afgegaan.

Ik merkte bij m'n sollicitaties dat meertaligheid een grote pro was (ik spreek Engels, Nederlands en redelijk Duits). Ik had 2 sollicatiegesprekken (via de telefoon) en was bij allebei aangenomen.
Ik weet niet hoe goed je Engels is, ik vond het in ieder geval wel een voordeel dat ik ervoor een jaar lang met een Kiwi in huis gewoond had, want soms wijkt het Engels daar flink af van het middelbare school-Engels wat wij hier kennen. :D

Toen ik eenaal aangenomen was, hoorde ik dat ik een van de weinige was die de moeite had genomen naast m'n CV ook nog een sollicitatiebrief te schrijven, dus wellicht is dat ook nog een tip. ;)

Wellington is de hoofdstad en redelijk toeristisch, dus neem aan dat daar vast wel banen te vinden zijn. Oktober is ook het begin van het seizoen, dus ik denk dat je met een beetje actieve instelling best wel iets moet kunnen vinden.

En misschien handig om te weten (even algemeen gesproken), Nieuw-Zeelanders zijn super vriendelijk en minder formeel dan in Nederland. Maar ook een stuk minder direct, dus breng op- of aanmerkingen altijd als een suggestie, dat is beter voor je band met je collega's (bij mij is een keer de boel bijna geescaleerd toen ik vroeg of m'n collega de theedoeken anders wilde vouwen :o ).

Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel. :)
  dinsdag 30 juni 2015 @ 00:01:59 #249
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_153942158
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 09:52 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Veel te laat, maar ik vond Mt. Iron ook een leuke hike.
afgelopen week nog mee genomen als trainingsrondje!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_153975911
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 10:37 schreef TinyTuna het volgende:

[..]

Hi,

Tip nr 1: Vraag je WHV in het buitenland aan (dwz niet in Nieuw-Zeeland zelf), dat scheelt een hoop gedoe en geld (ivm gezondheidsonderzoeken).

Ik heb in een hostel gewerkt in Taupo. Aanvankelijk wilde ik in Queenstown gaan werken, maar aangezien ongeveer 300 andere mensen ook dat idee hadden, heb ik m'n horizon wat verbreed. ;) Ik heb gewoon naar vacatures gegoogled en (omdat ik wel graag in een hostel wilde werken) alle websites van hostelketens afgegaan.

Ik merkte bij m'n sollicitaties dat meertaligheid een grote pro was (ik spreek Engels, Nederlands en redelijk Duits). Ik had 2 sollicatiegesprekken (via de telefoon) en was bij allebei aangenomen.
Ik weet niet hoe goed je Engels is, ik vond het in ieder geval wel een voordeel dat ik ervoor een jaar lang met een Kiwi in huis gewoond had, want soms wijkt het Engels daar flink af van het middelbare school-Engels wat wij hier kennen. :D

Toen ik eenaal aangenomen was, hoorde ik dat ik een van de weinige was die de moeite had genomen naast m'n CV ook nog een sollicitatiebrief te schrijven, dus wellicht is dat ook nog een tip. ;)

Wellington is de hoofdstad en redelijk toeristisch, dus neem aan dat daar vast wel banen te vinden zijn. Oktober is ook het begin van het seizoen, dus ik denk dat je met een beetje actieve instelling best wel iets moet kunnen vinden.

En misschien handig om te weten (even algemeen gesproken), Nieuw-Zeelanders zijn super vriendelijk en minder formeel dan in Nederland. Maar ook een stuk minder direct, dus breng op- of aanmerkingen altijd als een suggestie, dat is beter voor je band met je collega's (bij mij is een keer de boel bijna geescaleerd toen ik vroeg of m'n collega de theedoeken anders wilde vouwen :o ).

Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel. :)
Helder, dankjewel! Na wat grasduinen kwam ik gisteren tot de conclusie dat het misschien beter is om in Australië te beginnen en dan na een tijdje naar NZ te gaan. Zou namelijk heel graag een beetje geld opzij leggen (waarmee ik dan verder reis) en hoor van verschillende mensen dat Australië dan een betere optie is. Maar na een tijdje wil ik graag door naar NZ en het liefst zou ik inderdaad ook in hostels/horeca werken, dus deze tips zijn heel fijn. Mijn engels is erg goed, heb ook een poos in de UK gewoond, al is dat toch wel wat anders dan het accent e.d. in NZ. Nogmaals thanks! Waarschijnlijk ga ik je nog wel een paar keer stalken, moet je maar kijken of je zin hebt om meer vragen te beantwoorden
pi_153975940
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 21:48 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

in welke bedrijfstak zoek je werk?
liefst in hostels, maar ander werk vind ik ook prima. heb je suggesties/ervaringen?
  woensdag 1 juli 2015 @ 19:43:48 #252
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_153985647
Niet in hostels, maar wat Tina opsomt dekt de lading prima. Queenstown is natuurlijk prachtig als je jong bent maar de baben liggen daar niet voor het oprapen omdat iedereen daar naar toe trekt.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_153997109
Hey! Nice, ik wist niet dat dit topic bestond. Momenteel loop ik stage in NZ (Auckland). Nog 2 weekjes te gaan, en dan begint mijn zuidereiland reis (3 weken). Nog tips?
  donderdag 2 juli 2015 @ 09:53:36 #254
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_153998346
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 08:12 schreef Vincento17 het volgende:
Hey! Nice, ik wist niet dat dit topic bestond. Momenteel loop ik stage in NZ (Auckland). Nog 2 weekjes te gaan, en dan begint mijn zuidereiland reis (3 weken). Nog tips?
ctlins
skieen?? Queenstown, Wanaka places to be deze tijd van het jaar
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_153998391
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:53 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ctlins
skieen?? Queenstown, Wanaka places to be deze tijd van het jaar
Route tot nu toe: Nelson, Kaikoura, Christchurch, Oamaru, Dunedin, Invercargill, te Anau, QTown, Milfourd sounds, Q Town, Mt. Cook, Wanaka, Franz Jozef, Greymouth en dan weer CHC. Op of aanmerkingen? Tips ?:) Leuke plekjes?
  donderdag 2 juli 2015 @ 09:59:08 #256
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_153998439
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:56 schreef Vincento17 het volgende:

[..]

Route tot nu toe: Nelson, Kaikoura, Christchurch, Oamaru, Dunedin, Invercargill, te Anau, QTown, Milfourd sounds, Q Town, Mt. Cook, Wanaka, Franz Jozef, Greymouth en dan weer CHC. Op of aanmerkingen? Tips ?:) Leuke plekjes?
je vergeet Wyndham ;)

Maar verder een mooi rondje om een goede indruk te krijgen van het Zuider Eiland
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 6 juli 2015 @ 22:34:09 #257
168739 Red_85
'echt wel'
pi_154127868
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:56 schreef Vincento17 het volgende:

[..]

Route tot nu toe: Nelson, Kaikoura, Christchurch, Oamaru, Dunedin, Invercargill, te Anau, QTown, Milfourd sounds, Q Town, Mt. Cook, Wanaka, Franz Jozef, Greymouth en dan weer CHC. Op of aanmerkingen? Tips ?:) Leuke plekjes?
Waarom Milford en niet Doubtful?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 8 juli 2015 @ 23:03:35 #258
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_154185696
quote:
Route tot nu toe: Nelson, Kaikoura, Christchurch, Oamaru, Dunedin, Invercargill, te Anau, QTown, Milfourd sounds, Q Town, Mt. Cook, Wanaka, Franz Jozef, Greymouth en dan weer CHC. Op of aanmerkingen? Tips ?:) Leuke plekjes?
Ook in die volgorde?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 14 juli 2015 @ 06:12:32 #259
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_154320741
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:50 schreef zesvierzeven het volgende:

[..]

liefst in hostels, maar ander werk vind ik ook prima. heb je suggesties/ervaringen?
vergeet Queenstown maar......

http://www.stuff.co.nz/li(...)is-worse-than-london
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 26 juli 2015 @ 14:58:06 #260
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_154646025
We zijn nog een beetje aan het kijken voor onze reis naar Nieuw Zeeland. We kunnen het binnen 2-3 weken gaan boeken, dus beetje de laatste beslissingen nemen.

We gaan eerst 4 dagen naar Los Angeles en vanaf daar door naar Nieuw Zeeland. 4 weken ongeveer. Nu hebben we ons gerealiseerd dat we niet alles kunnen zien, dus we hebben besloten ons enkel op het Zuideiland te richten. We hadden oorspronkelijk ook ongeveer een week gepland rondom Auckland en Wellington/of Hamilton, maar we denken dat we die week beter kunnen besteden op het Zuideiland. We gaan toch vooral voor de natuur, dus tja. Keuzes maken.

Nu hebben we een planning gemaakt. In het kort:

Dag 1: Vertrek naar Los Angeles
Dag 2-4: Los Angeles
Dag 5: Los Angeles - Christchurch

Dag 7 (want tja, je gaat een datumgrens over :P) - Dag 11: Christchurch
Dag 12: Christchurch - Wanaka met een excursie, die een tussenstop maakt bij Mount Cook.
Dag 13-16: Wanaka
Dag 17: Wanaka - Queenstown
Dag 18 + 19: Queenstown
Dag 20 t/m 22: 3 Daagse trip naar Milford Sound, Te Anau, Taieri Gorge en Dunedin oa
Dag 23: Queenstown
Dag 24 t/m 25: Overnight Trip naar Doubtful Sound
Dag 26: Queenstown

Er kunnen nog wel 4-6 dagen bij, maar we weten niet wat nog de moeite waard is. De vakantie is deels ook ter ontspanning, dus vandaar dat we echt ruim de tijd nemen voor oa Wanaka en Queenstown.

Hebben jullie nog tips wat we zouden kunnen toevoegen? Hou er rekening mee dat we afhankelijk zijn van het OV/excursies en geen auto kunnen huren :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 26 juli 2015 @ 15:01:18 #261
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_154646094
Ik zou het noordereiland niet negeren. Je hebt wel erg veel tijd aan het zuidereiland toebedeeld :) En dan nog niet eens de noordelijke kant (Abel Tasman NP)

Als je van natuur houdt is de omgeving rond Mt. Ruapehu / Taupo ook prachtig, ik kom er vandaag nog vandaan. En je zou misschien kunnen proberen om vanuit Auckland terug te vliegen zodat je ook nog een dag Coromandel kan pakken (Cathedral Cove)
  zondag 26 juli 2015 @ 15:01:47 #262
194695 franklop
Fran knock
pi_154646104
En langs een gletsjer
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 26 juli 2015 @ 15:11:43 #263
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_154646376
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 15:01 schreef MartijnUK het volgende:
Ik zou het noordereiland niet negeren. Je hebt wel erg veel tijd aan het zuidereiland toebedeeld :) En dan nog niet eens de noordelijke kant (Abel Tasman NP)

Als je van natuur houdt is de omgeving rond Mt. Ruapehu / Taupo ook prachtig, ik kom er vandaag nog vandaan. En je zou misschien kunnen proberen om vanuit Auckland terug te vliegen zodat je ook nog een dag Coromandel kan pakken (Cathedral Cove)
En vanaf welke stad zou Taupo/Mt Ruapehu goed te bereiken zijn met OV/Excursie?

We willen het liefst ook wel het Noordereiland zien natuurlijk (Auckland lijkt me ook een mooie stad), maar het is lastig omdat we ook willen ontspannen en ook weten dat we niet alles gaan zien. Liefst willen gewoon de wildlife zien (vandaar de ingeplande excursies) en de mooie natuur.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_154661564
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 14:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
We zijn nog een beetje aan het kijken voor onze reis naar Nieuw Zeeland. We kunnen het binnen 2-3 weken gaan boeken, dus beetje de laatste beslissingen nemen.

We gaan eerst 4 dagen naar Los Angeles en vanaf daar door naar Nieuw Zeeland. 4 weken ongeveer. Nu hebben we ons gerealiseerd dat we niet alles kunnen zien, dus we hebben besloten ons enkel op het Zuideiland te richten. We hadden oorspronkelijk ook ongeveer een week gepland rondom Auckland en Wellington/of Hamilton, maar we denken dat we die week beter kunnen besteden op het Zuideiland. We gaan toch vooral voor de natuur, dus tja. Keuzes maken.

Nu hebben we een planning gemaakt. In het kort:

Dag 1: Vertrek naar Los Angeles
Dag 2-4: Los Angeles
Dag 5: Los Angeles - Christchurch

Dag 7 (want tja, je gaat een datumgrens over :P) - Dag 11: Christchurch
Dag 12: Christchurch - Wanaka met een excursie, die een tussenstop maakt bij Mount Cook.
Dag 13-16: Wanaka
Dag 17: Wanaka - Queenstown
Dag 18 + 19: Queenstown
Dag 20 t/m 22: 3 Daagse trip naar Milford Sound, Te Anau, Taieri Gorge en Dunedin oa
Dag 23: Queenstown
Dag 24 t/m 25: Overnight Trip naar Doubtful Sound
Dag 26: Queenstown

Er kunnen nog wel 4-6 dagen bij, maar we weten niet wat nog de moeite waard is. De vakantie is deels ook ter ontspanning, dus vandaar dat we echt ruim de tijd nemen voor oa Wanaka en Queenstown.

Hebben jullie nog tips wat we zouden kunnen toevoegen? Hou er rekening mee dat we afhankelijk zijn van het OV/excursies en geen auto kunnen huren :P
Hoe wil je drie daagse excursie combineren met dunedin en Milford sound? Verder beetje willekeurig schema vind ik, waarom terug naar queenstown? 4 dagen wanaka? Leuke wandelingen hebben ze daar maar na 2 wil je denk ik toch wel verder. Tevens: Christchurch - wanaka is tantoe ver, tussenstop Mount Cook is ook nog 150km extra omdat het one way is. Als je voor de ontspanning komt zou ik als ik jullie was minder rond queenstown hangen en meer rond Owaka/ catlins forest. Mooie stranden, veel wildlife en beter weer. En dan ben je alle domme hippies van queenstown ook gelijk kwijt.
  zondag 26 juli 2015 @ 23:25:51 #265
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_154663511
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:24 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Hoe wil je drie daagse excursie combineren met dunedin en Milford sound? Verder beetje willekeurig schema vind ik, waarom terug naar queenstown? 4 dagen wanaka? Leuke wandelingen hebben ze daar maar na 2 wil je denk ik toch wel verder. Tevens: Christchurch - wanaka is tantoe ver, tussenstop Mount Cook is ook nog 150km extra omdat het one way is. Als je voor de ontspanning komt zou ik als ik jullie was minder rond queenstown hangen en meer rond Owaka/ catlins forest. Mooie stranden, veel wildlife en beter weer. En dan ben je alle domme hippies van queenstown ook gelijk kwijt.
Heel simpel...omdat dat in één excursie wordt aangeboden ;) we hebben geen huurauto, dus we zijn afhankelijk van excursies eigenlijk. We willen de vakantie ook deels gebruiken om lekker uit te rusten en daar zijn Wanaka en Queenstown prima voor. Verhalen die we tegenkomen op internet zeggen allemaal dat je daar zelfs na een week nog niet bent uitgekeken :P Dus tja, meningen verschillen gok ik.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_154667024
Ik wil graag als souvenir een alcoholische drank (whiskey) meenemen. Weet iemand of het (veel) geld scheelt als je deze duty free op het vliegveld koopt? Voor de rest iemand toevallig een kenner en tips? Budget ong. $50
  maandag 27 juli 2015 @ 08:20:02 #267
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_154667249
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 07:41 schreef Vincento17 het volgende:
Ik wil graag als souvenir een alcoholische drank (whiskey) meenemen. Weet iemand of het (veel) geld scheelt als je deze duty free op het vliegveld koopt? Voor de rest iemand toevallig een kenner en tips? Budget ong. $50
Bij aankomst in NZ? Het is goedkoper bij de duty free dan bij een willekeurige bottle shop. (Dat is in andere landen wel eens anders).

Flessen vanuit NZ meenemen naar NL zou ik niet doen qua prijs, te duur en bovendien een lastig probleem bij een overstap.
pi_154667916
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Heel simpel...omdat dat in één excursie wordt aangeboden ;) we hebben geen huurauto, dus we zijn afhankelijk van excursies eigenlijk. We willen de vakantie ook deels gebruiken om lekker uit te rusten en daar zijn Wanaka en Queenstown prima voor. Verhalen die we tegenkomen op internet zeggen allemaal dat je daar zelfs na een week nog niet bent uitgekeken :P Dus tja, meningen verschillen gok ik.
Ik snap je redenering maar wanaka en dunedin liggen aan zowel oost als west kust, je bent 2 dagen rijden heen en weer, beetje jammer van de totaal 3 dagen dan niet?

En je bent daar na een week nog niet niet uitgekeken omdat bijna iedereen zijn hele fortuin uitgeeft aan raften, vliegen, bungeejumpen e.d. Persoonlijk vind ik dan dat ik die 1000 euro beter besteedt heb destijds.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2015 09:35:11 ]
  maandag 27 juli 2015 @ 12:19:18 #269
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_154670870
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:32 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Ik snap je redenering maar wanaka en dunedin liggen aan zowel oost als west kust, je bent 2 dagen rijden heen en weer, beetje jammer van de totaal 3 dagen dan niet?

En je bent daar na een week nog niet niet uitgekeken omdat bijna iedereen zijn hele fortuin uitgeeft aan raften, vliegen, bungeejumpen e.d. Persoonlijk vind ik dan dat ik die 1000 euro beter besteedt heb destijds.
Ja, ik weet waar de steden liggen (Queenstown en Dunedin ;) ), maar we kiezen er zelf voor om veel onderweg te zijn ten tijde van die excursies. Dan zien we tenminste iets en hoeven we ons er verder ook niet meer druk om te maken, gezien we geen auto hebben.

En over Wanaka en Queenstown zijn de meningen gewoon verdeeld :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 27 juli 2015 @ 12:45:23 #270
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154671499
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, ik weet waar de steden liggen (Queenstown en Dunedin ;) ), maar we kiezen er zelf voor om veel onderweg te zijn ten tijde van die excursies. Dan zien we tenminste iets en hoeven we ons er verder ook niet meer druk om te maken, gezien we geen auto hebben.

En over Wanaka en Queenstown zijn de meningen gewoon verdeeld :)
Nieuw Zeeland met auto is echt veel beter.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 juli 2015 @ 13:09:51 #271
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_154672100
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nieuw Zeeland met auto is echt veel beter.
Dat is logisch en dat weten we natuurlijk ook al wel. Maar ik heb geen rijbewijs en mijn vriend heeft in jaren niet gereden, dus dan ga je niet na jaren niet gereden te hebben in een vreemd land opeens weer rijden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_154677545
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat is logisch en dat weten we natuurlijk ook al wel. Maar ik heb geen rijbewijs en mijn vriend heeft in jaren niet gereden, dus dan ga je niet na jaren niet gereden te hebben in een vreemd land opeens weer rijden.
NZ is echt het meest relaxte land om te rijden. Je moet eventjes wennen aan links rijden, maar voor de rest is het niet zo chaotisch als het hier in NL soms kan zijn. Volgens mij zijn alle autos die je huurt automaten, dus je zit ook niet te kloten met hellingproeven die je alleen tijdens het autolessen leert en daarna nooit meer doet.
Mijn vriend heeft ook geen rijbewijs en ik heb geen auto (niet nodig in amsterdam). Toch heb ik met plezier ruim 5600 km gereden in 3,5 week tijd. Je bent zoveel vrijer met een huurauto....
  maandag 27 juli 2015 @ 16:48:42 #273
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154677875
Wat dudette zegt is waar. NL is knettergek op de weg zelfs met de meeste west europese landen, druk en agressief. NZ is apenrelaxed.
Het OV is, mja, hoe zal ik het zeggen, niet echt geweldig. Met de auto kom je gemakkelijk op de meest geweldige plekken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 juli 2015 @ 21:36:08 #274
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_154686367
wat Dudette en Piet zeggen, een auto is in mijn ogen "a must" om in korte tijd van Nieuw-Zeeland te genieten.
Nu ken het land niet zo goed dus ik kan het bij het verkeerde eind hebben ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 27 juli 2015 @ 21:55:06 #275
73386 Fazz
onderweg
pi_154686981
Wanneer vertrekken jullie AlwaysHappy? Misschien wel een beter idee om je vriend voor jullie vertrek nog wat te laten rijden thuis, evt weer een lesje inplannen?

Ik geloof echt dat je met auto zo veel meer kunt doen, zeker als je ook voor de natuur gaat. De mooiste herinneringen heb ik toch aan de plekjes waar we toevallig met de auto terecht kwamen en als enige ons tentje opzetten O+
  maandag 27 juli 2015 @ 22:39:46 #276
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_154688421
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 21:55 schreef Fazzoletti het volgende:
Wanneer vertrekken jullie AlwaysHappy? Misschien wel een beter idee om je vriend voor jullie vertrek nog wat te laten rijden thuis, evt weer een lesje inplannen?

Ik geloof echt dat je met auto zo veel meer kunt doen, zeker als je ook voor de natuur gaat. De mooiste herinneringen heb ik toch aan de plekjes waar we toevallig met de auto terecht kwamen en als enige ons tentje opzetten O+
We vertrekken mid oktober. Hij is druk met afstuderen en we gaan eigenlijk meteen daarna weg. Hij wil dus echt met een ontspannend gevoel op vakantie, dus ook een eventuele les (die hij op den duur sowieso een keer wou doen) veranderd hem niet echt van mening.

Kan me best voorstellen dat alles met de auto mooier is, maar als het echt even niet kan.., want ik ga hem echt niet onder druk zetten, gezien hij al onder genoeg stress staat :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 27 juli 2015 @ 22:57:27 #277
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_154689116
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

We vertrekken mid oktober.
Mid Oktober, misschien qua weer wel de meest ongunstigste tijd op het zuider eiland.....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 27 juli 2015 @ 22:58:28 #278
194695 franklop
Fran knock
pi_154689160
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:57 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Mid Oktober, misschien qua weer wel de meest ongunstigste tijd op het zuider eiland.....
viel paar jaar geleden wel mee :)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 27 juli 2015 @ 23:00:38 #279
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_154689247
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:58 schreef franklop het volgende:

[..]

viel paar jaar geleden wel mee :)
als tuinder ga en sta ik met het weer, en geloof me, vooral in het diepe zuiden (Catlins, Stewart Island, Fiordland) kan het vroege voorjaar vaak enorm tegenvallen...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 28 juli 2015 @ 08:50:51 #280
73386 Fazz
onderweg
pi_154696714
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

We vertrekken mid oktober. Hij is druk met afstuderen en we gaan eigenlijk meteen daarna weg. Hij wil dus echt met een ontspannend gevoel op vakantie, dus ook een eventuele les (die hij op den duur sowieso een keer wou doen) veranderd hem niet echt van mening.

Kan me best voorstellen dat alles met de auto mooier is, maar als het echt even niet kan.., want ik ga hem echt niet onder druk zetten, gezien hij al onder genoeg stress staat :)
Ah jammer, maar ik snap wel wat je bedoelt :)
Heb je ook al gekeken naar reizen per trein? Er schijnt best een oke netwerk te zijn.

Het weer is inderdaad wel tricky in die periode, maar ook in de zomer kan het slecht zijn (heb in dec nog weleens vorst meegemaakt op het noord eiland ;) ) Zolang je niet gaan kamperen lukt het vast wel om warm en droog te blijven :+
  dinsdag 28 juli 2015 @ 09:27:54 #281
194695 franklop
Fran knock
pi_154697154
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 23:00 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

als tuinder ga en sta ik met het weer, en geloof me, vooral in het diepe zuiden (Catlins, Stewart Island, Fiordland) kan het vroege voorjaar vaak enorm tegenvallen...
Dieper dan Dunedin om (toendertijd) de WK Rugby finale te kijken zijn we niet gekomen, dus verder dan dat kan ik dan weer niet meepraten :) Daar (en erboven) was het toen in ieder geval prima weer (wel zo nu en dan regen, maar goed)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:33:07 #282
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154699191
Docu over het reizen door NZ met de trein, is wel in het Duits, maar mooie beelden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154700050
oops

[ Bericht 98% gewijzigd door Drebbelman op 28-07-2015 20:32:16 ]
In the coolest little capital of the world
  woensdag 29 juli 2015 @ 13:44:34 #284
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_154730517
Puur uit interesse een paar vraagjes over reizen met ''Stray''.

- Kan dat wat zijn, ook als je als koppel reist? Kom je slaapmogelijkheden tegen waar je gewoon samen op een kamer kan verblijven?

- Hoe worden slaapmogelijkheden geboekt precies? Als ik het goed begrijp is het enkele wat je regelt vooraf de vliegtickets en de Stray pas, toch? En dan doorgeven bij de chaffeur waar je wil overnachten o.i.d.? Wat als hij niks vind? Wanneer geef je dat aan bij hem?

- Hoe kun je aangeven hoe laat je weer opgehaald wil worden op je slaap plek?

- Rijden de bussen via een vast schema of iets dergelijks?

- Hoe wordt alles betaalt? Credit card? Pinpas? Contant? En hoe prijzig zullen 4 weken dan ongeveer zijn qua verblijven, etc?

- Kun je zelf kiezen waar je gaat eten, of stopt de bus op vaste plekjes?

- Lees dat ze ook excursies e.d. aanbieden. Vragen ze dan in de bus naar een bepaalde bestemming toe wie dat zou willen doen? Dan meteen betalen? Ook weer contant, of pinpas/cc?

- Rijdt je elke dag met dezelfde bus? Wat als je een nachtje langer wil blijven? Wie moet je dat laten weten/moet je dan zelf bijboeken in het geboekte motel?

- Zie dat je alleen met CC kan betalen en met een optie genaamd ''paying with booking request''. Wat houdt dat in? We hebben wel een CC, maar niet van 5000 euro ofzo :P Kan het met internetbankieren geboekt worden?

Sorry voor de vele vragen, maar wij zijn altijd best luxe paardjes geweest. Altijd best wel luxe hotels en thuis al excursies/ed geboekt. Geen idee hoe zoiets dus gaat.

[ Bericht 8% gewijzigd door AlwaysHappy op 29-07-2015 14:19:24 ]
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_154736316
Ik heb m'n antwoorden in de quote gezet, ben te lui om bij elke vraag de ubb-code te copypasten. ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
Puur uit interesse een paar vraagjes over reizen met ''Stray''.

- Kan dat wat zijn, ook als je als koppel reist? Kom je slaapmogelijkheden tegen waar je gewoon samen op een kamer kan verblijven?

*Ja hoor, vaak kan je vragen of er een double room beschikbaar is (dit is niet altijd zo),omdat ze er vanuit gaan dat de meeste mensen in een dorm willen slapen.

- Hoe worden slaapmogelijkheden geboekt precies? Als ik het goed begrijp is het enkele wat je regelt vooraf de vliegtickets en de Stray pas, toch? En dan doorgeven bij de chaffeur waar je wil overnachten o.i.d.? Wat als hij niks vind? Wanneer geef je dat aan bij hem?

*De chauffeur regelt dit inderdaad voor je, Meestal gaat er een lijst rond waar je op kan aangeven waar, hoeveel nachten en wat voor een kamer je wil boeken. Ze hebben wel een voorkeur voor welk hostel je voor je boeken, maar je kan altijd vragen of een ander hostel mogelijk is. Meestal is het wel gewoon gezelliger om mee te gaan naar het hostel waar de rest van de bus heengaat. :) Als je een afwijkend hotel wilt en de boeking vaak op dezelfde dag is, kan het zijn dat je keuze niet altijd beschikbaar is, maar de vaste hostels die door Stray gebruikt worden hebben altijd een x aantal bedden beschikbaar.

- Hoe kun je aangeven hoe laat je weer opgehaald wil worden op je slaap plek?

Er is een vaste vertrektijd, dus dat beslis je niet zelf. ;)

- Rijden de bussen via een vast schema of iets dergelijks?

Er zijn verschillende routes en passen die je kan kopen. De bus komt daar (afhankelijk van het seizoen) een x aantal keer per week langs, dus je kan zelf bepalen hoe lang je ergens wil blijven.

- Hoe wordt alles betaalt? Credit card? Pinpas? Contant? En hoe prijzig zullen 4 weken dan ongeveer zijn qua verblijven, etc?

Hostels en activiteiten betaal je ter plekke, de buspas vooraf. Reken voor een hostel dorm ongeveer $20-25 per nacht. Privekamers zijn natuurlijk duurder, $60-$80 (per kamer) schat ik zo.

- Kun je zelf kiezen waar je gaat eten, of stopt de bus op vaste plekjes?

Afhankelijk van de plek, soms is er nou eenmaal niet zo veel keuze als je in the middle of nowhere zit. Soms stop je in een dorpje ofzo en kan je zelf kiezen. 's Avonds kan je sowieso zelf kiezen maar vaak wordt er wel een plek voorgesteld om met de groep te gaan eten.

- Lees dat ze ook excursies e.d. aanbieden. Vragen ze dan in de bus naar een bepaalde bestemming toe wie at zou willen doen? Dan meteen betalen? Ook weer contant, of pinpas/cc?

Ja precies, je vult een lijst in welke activiteiten je op die dag wil doen. Betalen doe je meestal op locatie.

- Rijdt je elke dag met dezelfde bus? Wat als je een nachtje langer wil blijven? Wie moet je dat laten weten/moet je dan zelf bijboeken in het geboekte motel?

Zie m'n antwoord ergens bovenin, dan pak je gewoon de volgende bus. Meestal kan de buschauffeur de extra nachten voor je regelen, indien er genoeg plek is. Zorg er wel voor dat de buschauffeur weet dat je niet zijn, maar de volgende bus pakt, want dan houden ze een plekje op je volgende bus voor je vast.

- Zie dat je alleen met CC kan betalen en met een optie genaamd ''paying with booking request''. Wat houdt dat in? We hebben wel een CC, maar niet van 5000 euro ofzo :P Kan het met internetbankieren geboekt worden?

Geen idee, sorry

Sorry voor de vele vragen, maar wij zijn altijd best luxe paardjes geweest. Altijd best wel luxe hotels en thuis al excursies/ed geboekt. Geen idee hoe zoiets dus gaat.

Het is te merken. ;) Grapje, maak je vooral niet te druk het wijst zich allemaal vanzelf. En zo niet dan heb je er een leuk onverwachts avontuur bij. :)
  woensdag 29 juli 2015 @ 17:37:06 #286
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_154736998
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 17:12 schreef TinyTuna het volgende:
Ik heb m'n antwoorden in de quote gezet, ben te lui om bij elke vraag de ubb-code te copypasten. ;)

[..]

Dankje voor de antwoorden! Ondertussen ook deze pass gezien: http://www.straytravel.co(...)y-journeys/sheppard/

Iets minder vrijheid, want je reist via een vast schema, maar het komt wat duidelijker over voor ons. Ook omdat de verblijven dan al gewoon inbegrepen zitten, hoeven we ons daar niet druk om te maken.

Heb ze maar even gemaild over de betalingsmogelijkheden.

Merk dus wel dat je vrij veel contant geld bij je moet hebben voor al die excursies die je ter plekke moet betalen. Kom je genoeg pin automaten tegen?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 29 juli 2015 @ 18:40:42 #287
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_154738516
Ter aanvulling

quote:
- Lees dat ze ook excursies e.d. aanbieden. Vragen ze dan in de bus naar een bepaalde bestemming toe wie at zou willen doen? Dan meteen betalen? Ook weer contant, of pinpas/cc?

Ja precies, je vult een lijst in welke activiteiten je op die dag wil doen. Betalen doe je meestal op locatie.
Er gaat inderdaad een lijst rond met standaard activiteiten waar je je voor kunt aanmelden. De volgende dag ga je dit dan doen. De chauffeur hoef je nooit te betalen. Alles contant of met CC. A;s je je planning al helemaal weet, loont het soms (kosten/beschikbaarheid) om van te voren zelf een activiteit te boeken. Zeker in het hoogseizoen.

quote:
- Rijdt je elke dag met dezelfde bus? Wat als je een nachtje langer wil blijven? Wie moet je dat laten weten/moet je dan zelf bijboeken in het geboekte motel?

Zie m'n antwoord ergens bovenin, dan pak je gewoon de volgende bus. Meestal kan de buschauffeur de extra nachten voor je regelen, indien er genoeg plek is. Zorg er wel voor dat de buschauffeur weet dat je niet zijn, maar de volgende bus pakt, want dan houden ze een plekje op je volgende bus voor je vast.
Het beste is om zelf je stray-reisschema via de website (gegevens ontvang je na aankoop pass) te regelen. Als je geen internet hebt, kun je ook met de stray office bellen. De chauffeur gaat niet voor iedereen persoonlijk het reisschema aanpassen. Voor het hostel gaat er een lijst rond waar je aangeeft hoe lang en in wat voor een kamer je wil verblijven. In het hoogseizoen kan het maar zo zijn dat stray maar 1 nacht aanbied. Als je langer wilt blijven dus zelf, van te voren, boeken.

quote:
Dankje voor de antwoorden! Ondertussen ook deze pass gezien: http://www.straytravel.co(...)y-journeys/sheppard/

Iets minder vrijheid, want je reist via een vast schema, maar het komt wat duidelijker over voor ons. Ook omdat de verblijven dan al gewoon inbegrepen zitten, hoeven we ons daar niet druk om te maken.

Heb ze maar even gemaild over de betalingsmogelijkheden.

Merk dus wel dat je vrij veel contant geld bij je moet hebben voor al die excursies die je ter plekke moet betalen. Kom je genoeg pin automaten tegen?
Veel en veel te veel geld :{ Niet doen.
Elke dag wel een pinautomaat en supermarkt stop. Zo niet wordt dit van te voren wel verteld.
  woensdag 29 juli 2015 @ 19:00:38 #288
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_154739053
quote:
[..]

Veel en veel te veel geld :{ Niet doen.
Elke dag wel een pinautomaat en supermarkt stop. Zo niet wordt dit van te voren wel verteld.
Thanks :)

Hoezo te veel? Als je andere passes haalt ben je ook geld kwijt aan overnachtingen. Dat scheelt toch nooit zoveel? Daarnaast is het wel wat meer duidelijkheid. Hoef je niks aan te passen/door te geven ook. Lijkt me veel makkelijker. We hebben nooit echt een avontuurlijke vakantie gedaan, dus dit zou al een stap zijn voor ons :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 09:50:46 #289
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_154785412
Is het handig excursies/dagtripjes vooraf al vast te leggen, of is het ook prima te doen om bij aankomst in een stad/gebied ergens te boeken? Wat is prijs technisch het handigste?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 20:45:26 #290
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_154802882
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 09:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
Is het handig excursies/dagtripjes vooraf al vast te leggen, of is het ook prima te doen om bij aankomst in een stad/gebied ergens te boeken? Wat is prijs technisch het handigste?
in oktober is het nog rustig,dan iser altijd nog wel een plekje over zo ik zeggen. Op die manier ben iets vrijer in je reisschema
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_155188847
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 17:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dankje voor de antwoorden! Ondertussen ook deze pass gezien: http://www.straytravel.co(...)y-journeys/sheppard/

Iets minder vrijheid, want je reist via een vast schema, maar het komt wat duidelijker over voor ons. Ook omdat de verblijven dan al gewoon inbegrepen zitten, hoeven we ons daar niet druk om te maken.

Heb ze maar even gemaild over de betalingsmogelijkheden.

Merk dus wel dat je vrij veel contant geld bij je moet hebben voor al die excursies die je ter plekke moet betalen. Kom je genoeg pin automaten tegen?
Ik vind het veel geld! Ik denk dat die inbegrepen lunch en diners vooraf bepaald zijn? Dan zou je dus nergens vrijheid hebben waar je gaat eten, want anders immers zonde van de niet genoten maaltijd. Zijn dit de accomodaties die jij zelf ook gekozen zou hebben?

Het zijn NZ-dollars hè? Dat is dus ¤2067. Stel dat je 22 nachten in een hostel hebt á ¤25 = ¤550. Dan heb je nog ¤1500 over voor vervoer, excursies en niet geheel onbelangrijk, een stukje vrijheid om te eten en slapen waar jij wil. Een buskaartje Auckland-Wellington kost bv 24 NZD.

Als je niet per auto wil rondreizen, maar wel via een vast schema, dan zou ik eens kijken naar losse bustickets bij Newmans/Intercity/treinrit en losse hostelovernachtingen zodat je zelf een schema in elkaar kan flansen. In 3 weken kan je best de highlights zien.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:05:41 #292
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_155192845
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:27 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik vind het veel geld! Ik denk dat die inbegrepen lunch en diners vooraf bepaald zijn? Dan zou je dus nergens vrijheid hebben waar je gaat eten, want anders immers zonde van de niet genoten maaltijd. Zijn dit de accomodaties die jij zelf ook gekozen zou hebben?

Het zijn NZ-dollars hè? Dat is dus ¤2067. Stel dat je 22 nachten in een hostel hebt á ¤25 = ¤550. Dan heb je nog ¤1500 over voor vervoer, excursies en niet geheel onbelangrijk, een stukje vrijheid om te eten en slapen waar jij wil. Een buskaartje Auckland-Wellington kost bv 24 NZD.

Als je niet per auto wil rondreizen, maar wel via een vast schema, dan zou ik eens kijken naar losse bustickets bij Newmans/Intercity/treinrit en losse hostelovernachtingen zodat je zelf een schema in elkaar kan flansen. In 3 weken kan je best de highlights zien.
Thanks for de tips! Voor het gemak, en ook omdat we toch wat meer op het ontspannen willen focussen hebben we toch voor Hawaii gekozen. NZ komt dan misschien nog wel in de toekomst als we wat meer rij-ervaring hebben :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:09:12 #293
286575 Roces18
Chef de party
pi_155211316
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 09:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
Is het handig excursies/dagtripjes vooraf al vast te leggen, of is het ook prima te doen om bij aankomst in een stad/gebied ergens te boeken? Wat is prijs technisch het handigste?
Voor excursies kan je het makkelijk 1 dag van tevoren boeken. Gewoon even bellen. Als je slim bent gebruik je ook bookme.co.nz. Kan je in heel NZ mooie kortingen krijgen. Verder kan je voor de hostels een kortingspas krijgen (tenminste als je telkens in dezelfde gaat dan loont het zeker - gratis internet enz.)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_155275986
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:09 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Voor excursies kan je het makkelijk 1 dag van tevoren boeken. Gewoon even bellen. Als je slim bent gebruik je ook bookme.co.nz. Kan je in heel NZ mooie kortingen krijgen. Verder kan je voor de hostels een kortingspas krijgen (tenminste als je telkens in dezelfde gaat dan loont het zeker - gratis internet enz.)
Of Grabone dan zit je vaak minder gebonden aan een dag.
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
  maandag 14 september 2015 @ 01:21:57 #295
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_156068618
De lente komt eraan
  maandag 14 september 2015 @ 04:33:22 #296
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_156069520
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 01:21 schreef MartijnUK het volgende:
De lente komt eraan
[ afbeelding ]
zelfs hier in de Deep South is het lente, vandaag was het een prachtige dag om een "rondje om den lande" te doen en te kijken hoe het gewas er bij staat
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_158147116
Ik ga dit topic ook stilletjes volgen. Ik wil in februari 2017 drie weken naar Nieuw-Zeeland. Er is dus nog wel wat tijd om ideeën op te doen en een budget vast te stellen ;) .

Hoe realistisch is het om in ongeveer drie weken van Auckland naar Fiordland National Park te rijden zonder je te haasten? Ik heb dus echt nog geen idee van afstanden in Nieuw-Zeeland maar ben mij er wel van bewust dat ik lang niet alles kan gaan zien.

[ Bericht 16% gewijzigd door Devv op 10-12-2015 14:47:18 ]
  donderdag 10 december 2015 @ 17:36:31 #298
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_158154246
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 11:35 schreef Devv het volgende:
Ik ga dit topic ook stilletjes volgen. Ik wil in februari 2017 drie weken naar Nieuw-Zeeland. Er is dus nog wel wat tijd om ideeën op te doen en een budget vast te stellen ;) .

Hoe realistisch is het om in ongeveer drie weken van Auckland naar Fiordland National Park te rijden zonder je te haasten? Ik heb dus echt nog geen idee van afstanden in Nieuw-Zeeland maar ben mij er wel van bewust dat ik lang niet alles kan gaan zien.
Zoals je zelf al aangeeft, je zult niet alles zien maar het is goed te doen.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 10 december 2015 @ 17:49:01 #299
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158154487
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 11:35 schreef Devv het volgende:
Ik ga dit topic ook stilletjes volgen. Ik wil in februari 2017 drie weken naar Nieuw-Zeeland. Er is dus nog wel wat tijd om ideeën op te doen en een budget vast te stellen ;) .

Hoe realistisch is het om in ongeveer drie weken van Auckland naar Fiordland National Park te rijden zonder je te haasten? Ik heb dus echt nog geen idee van afstanden in Nieuw-Zeeland maar ben mij er wel van bewust dat ik lang niet alles kan gaan zien.



Van Auckland naar Fjordland is zo ongeveer van Amsterdamm naar Madrid rijden, maar dan nadat je de Franse grens over bent geen snel snelwegen meer nemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietverdriet op 10-12-2015 18:01:57 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 10 december 2015 @ 19:41:48 #300
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_158157270
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Van Auckland naar Fjordland is zo ongeveer van Amsterdamm naar Madrid rijden, maar dan nadat je de Franse grens over bent geen snel snelwegen meer nemen.
In Zuid-Frankrijk ben je er ongeveer hoor ;)

  donderdag 10 december 2015 @ 20:46:57 #301
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158159304
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:41 schreef vuvuzela het volgende:

[..]

In Zuid-Frankrijk ben je er ongeveer hoor ;)

[ afbeelding ]
Dat is hoe de kraai vliegt, niet de afstand die je rijdt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')