abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 april 2014 @ 21:18:47 #151
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_139390556
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:53 schreef Ener-G het volgende:
Die oranje is een Bajaj, onderste is idd een Bemo. Bajaj zie je vooral in Jakarta, Bemo meer in Bandung en de buitenwijken van Jakarta.
Tuktuk's vind je in Thailand ;)
En de Bajaj heet in Oost-Java Helicak.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:56 schreef Metalfreak het volgende:
Op Bali verstaan ze zoiets onder een Bemo:
...
En die heet in Oost-Java dan weer Microlet. Al gebruiken ze in Surabaya ook wel 'Bemo' voor deze variant.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:14 schreef conleche het volgende:
Het allersnelste is achterop een taxi-scooter, is ook het goedkoopst, je slalomt overal doorheen en ze nemen je backpack gewoon voor op de scooter mee.
Da's de Tukan Ojek of gewoon Ojek. Kun je ook prima met z'n 2-en op meerijden (of nog meer als je een Aziatisch maatje hebt).

Verder zie je natuurlijk vaak de becak :


Of de Andong (bekend van Yogyakarta/Malioboro) :


[ Bericht 14% gewijzigd door elcastel op 29-04-2014 21:33:14 ]
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 29 april 2014 @ 21:23:05 #152
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_139390886
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:48 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Ja klopt, echter hebben we maar 2 weken en heb ik liever zoveel mogelijk tijd in Indonesie :)
Eén dag Singapore is echt wel iets wat je nog gaat bijblijven later, itt dag 13 in plaats random op Bali. Denk ik.
  dinsdag 29 april 2014 @ 21:25:54 #153
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_139391079
Ojek is trouwens doodeng, als je lang bent en ze willen je backpack niet voorop nemen. Zwaar topzwaar, echt doodsangsten uitgestaan. Maar het is wel de beste manier van transport op Bali, als solo-reiziger.
  dinsdag 29 april 2014 @ 21:27:08 #154
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_139391183
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:58 schreef The6thgate het volgende:
Meer dan 900/1000 euro. KLM vind ik voor ruim 800, Garuda kan nog iets voordeliger alleen heb ik daar m'n twijfels over. Singapore is nog goedkoper, maar heeft een 24u layover :{ We willen in ieder geval op donderdag vertrekken en op zondag terug komen, is wel duurder, maar omdat ik maandag standaard vrij ben geeft het nog een extra dagje herstel zonder dat het een vrije dag kost.
Ik heb vorige KLM geboekt voor 1100¤, was al 4 jaar terug. Garuda is nu een kleine 600¤ naar Jakarta, moet je uiterlijk morgen boeken. Garuda is een prima airliner (zeker internationaal) en vliegt vanaf 31 mei met de 777 (je weet wel van MH370) rechtstreeks in 12 (!!!) uurtjes.

Zodra je extra wensen hebt lopen de prijzen snel op.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 29 april 2014 @ 21:28:46 #155
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_139391304
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 21:23 schreef Lemans24 het volgende:
Eén dag Singapore is echt wel iets wat je nog gaat bijblijven later, itt dag 13 in plaats random op Bali. Denk ik.
Ik overweeg dit keer ook Singapore, maar dan tussendoor even, niet als stop. Maar het lijkt me geen straf om daar even kort rond te lopen.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 29 april 2014 @ 21:31:05 #156
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_139391443
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 21:25 schreef Lemans24 het volgende:
Ojek is trouwens doodeng, als je lang bent en ze willen je backpack niet voorop nemen. Zwaar topzwaar, echt doodsangsten uitgestaan. Maar het is wel de beste manier van transport op Bali, als solo-reiziger.
Ik heb er samen op gezeten met mijn vrouw, door een landbouwgebied waar ze net knolgewas hadden geoogst. Op een regenachtige dag ook nog. Ik kan me niet herinneren dat ik bang was, maar denk achteraf dat ik het wel had moeten zijn.

Ook met korte broek, mouwloos shirt en er was maar 1 helm, die was voor mijn vrouw.
Oh well
>:O.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_139397772
Het scheelt dat de wegen en het verkeer zo gaar zijn dat je toch niet harder dan 50 kan..

Zo heb ik in Thailand ook in mn zwembroek en met slippers en een slecht zittend pothelmpie op een scooter gereden, maar daar kon je dus wel 100-110 :+

Of als taxirit achterin de bak van een pick up, zonder riem, stoel of wat dan ook met 130 :+ maar echt onveilig heb ik me daar ook niet gevoeld, gek is dat.

Hier in NL moet ik er echt niet aan denken om zoiets te doen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:42:37 #158
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_139398528
Ehm, 100 op een onverharde weg, in Baluran...
  woensdag 30 april 2014 @ 08:35:35 #159
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_139402787
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:25 schreef Ener-G het volgende:
Het scheelt dat de wegen en het verkeer zo gaar zijn dat je toch niet harder dan 50 kan..

Zo heb ik in Thailand ook in mn zwembroek en met slippers en een slecht zittend pothelmpie op een scooter gereden, maar daar kon je dus wel 100-110 :+

Of als taxirit achterin de bak van een pick up, zonder riem, stoel of wat dan ook met 130 :+ maar echt onveilig heb ik me daar ook niet gevoeld, gek is dat.

Hier in NL moet ik er echt niet aan denken om zoiets te doen.
Ik voelde me in een moderne Toyota Avanza achterin, met gordel om, doodsbang bij de kamikazerijder die zichzelf op Justin Bieber vond lijken ( :') :') :') ) en onze taxichauffeur van Surabaya naar de Bromo was. Op de snelweg hield hij wel een afstand van 25cm tot de vrachtwagen voor ons om er vervolgens via de vluchtstrook voorbij te gaan. Die rit heeft me echt 5 jaar van mijn leven gekost... :{
Don't let my username fool you...
pi_139405638
Ach.. op de snelweg van Bandung naar Tasik bijna de vangrail in gereden van de middenberm omdat de chauffeur voor de verandering braaf de wegbelijning op de weg volgde, die op de route dus ergens in de middenvangrail verdwenen :D

Minder tof, onderweg langs een gekantelde kiepwagen waar nog net het wiel van een brommer onderuit stak.. En op sommige weggedeeltes in de bergen hebben ze naast de gebruikelijke waarschuwingsborden voor hellingen en bochten ook een bord met een doodskop erop :X
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_139406455
Er spreken hier echt verbazingwekkend veel mensen Nederlands :o niet heel gek natuurlijk maar het viel me gewoon op in zon stad met miljoenen mensen

I love it O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_139406505
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:07 schreef Ener-G het volgende:
Ach.. op de snelweg van Bandung naar Tasik bijna de vangrail in gereden van de middenberm omdat de chauffeur voor de verandering braaf de wegbelijning op de weg volgde, die op de route dus ergens in de middenvangrail verdwenen :D

Minder tof, onderweg langs een gekantelde kiepwagen waar nog net het wiel van een brommer onderuit stak.. En op sommige weggedeeltes in de bergen hebben ze naast de gebruikelijke waarschuwingsborden voor hellingen en bochten ook een bord met een doodskop erop :X
on griekenland staan op bergroutes kapelletjes in de bochten waar mensen zijn overleden. Had n keer n taxichauffeur die bij elke levensgevaarlijke bocht zn ogen sloot, zn stuur losliet en n kruisje sloeg :%
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_139406899
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:34 schreef littledrummergirl het volgende:
Er spreken hier echt verbazingwekkend veel mensen Nederlands :o niet heel gek natuurlijk maar het viel me gewoon op in zon stad met miljoenen mensen

I love it O+
Het zijn vooral de ouderen van +60 die de koloniale tijd nog mee hebben gemaakt. Toen was Nederlands gewoon voertaal. Oppassen met wat je zegt dus :P

En dan heb je natuurlijk ook nog de opleiding Nederlands op de Erasmus universiteit in Jakarta, die vrij populair is de laatste jaren bij de jeugd.

Verder vind je nog heel veel Nederlandse woorden al dan niet (fonetisch) verbasterd terug in de Indonesische taal :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_139406957
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:48 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Het zijn vooral de ouderen van +60 die de koloniale tijd nog mee hebben gemaakt. Toen was Nederlands gewoon voertaal. Oppassen met wat je zegt dus :P

En dan heb je natuurlijk ook nog de opleiding Nederlands op de Erasmus universiteit in Jakarta, die vrij populair is de laatste jaren bij de jeugd.

Verder vind je nog heel veel Nederlandse woorden al dan niet (fonetisch) verbasterd terug in de Indonesische taal :)
de kok hier in het hostel roept steeds "tjongejonge" _O-

De mensen die ik tegen kwam waren rond de 30 ofzo, dus eerder studenten dan denk ik :)

Vandaag was ik in kota.. voelt toch een beetje scheef om daar als Nederlandse toerist rond te lopen :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_139407941
Ja dat zijn dan de jongeren :) Een aantal van mijn nichtjes heeft ook Nederlands gestudeerd in Jakarta, zijn ook ergens in de 20.

En als je door de drek in de sloppen wandelt weet je idd niet wat je meemaakt. Normaliter ook niet echt toeristisch gebied trouwens, althans de echte shithole wijken.

De rijkere tak van m'n familie daar (gated community volk) was oprecht geshockeerd toen we vertelden dat we daar geweest waren, die komen doorgaans niet hun terreinwagens en shopping malls met airco uit.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_139408042
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:27 schreef Ener-G het volgende:
Ja dat zijn dan de jongeren :) Een aantal van mijn nichtjes heeft ook Nederlands gestudeerd in Jakarta, zijn ook ergens in de 20.

En als je door de drek in de sloppen wandelt weet je idd niet wat je meemaakt. Normaliter ook niet echt toeristisch gebied trouwens, althans de echte shithole wijken.

De rijkere tak van m'n familie daar (gated community volk) was oprecht geshockeerd toen we vertelden dat we daar geweest waren, die komen doorgaans niet hun terreinwagens en shopping malls met airco uit.
aan het spoor en n stukje daaromheen waren ook echt sloppenwijken en alles, golfplaten huisjes met pallets als muren ect. Dat was wel een rare overgang na alle grote glimmende flatgebouwen. Wilde er eigenlijk n paar foto's van maken maar tegelijkertijd vond ik het te respectloos, dus niet gedaan :).
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_139408296
Tja gek genoeg hebben ze er in het buitenland over het algemeen geen problemen mee.. als je hier in Nederland op straat gaat staan fotograferen heb je eerder kans dat je al dan niet boos aangesproken wordt.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_139408393
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:38 schreef Ener-G het volgende:
Tja gek genoeg hebben ze er in het buitenland over het algemeen geen problemen mee.. als je hier in Nederland op straat gaat staan fotograferen heb je eerder kans dat je al dan niet boos aangesproken wordt.
ze maken hier ook schaamteloos stiekem foto's van mij haha ;) als ik dat doorheb ga een hele fotoshoot poseren voor ze _O- kunnen ze wel om lachen.

Vanmiddag in het museum waren een hele hoop schoolklasjes.. geloof dat ik wel een uur met allerlei groepjes op de foto ben geweest _O- kunnen ze thuis laten zien dat ze een gele lange nederlander hebben gezien :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_139408628
Oh dat is overal zo.. helemaal bij alle tourist traps en bekende spots.

Als je naar de Borobudur gaat raad ik je iig aan om dat rete vroeg te doen, en daar vlak voor zonsopgang aan te komen. Dan is er nog letterlijk geen hond, en de sfeer heeft iets surrealistisch met de optrekkende ochtendmist.

Ga je later op de dag zal je als westerling op de top van de Borobodur met minimaal 30 schoolklasjes op de foto staan binnen 10 minuten ;)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_139408715
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:47 schreef Ener-G het volgende:
Oh dat is overal zo.. helemaal bij alle tourist traps en bekende spots.

Als je naar de Borobudur gaat raad ik je iig aan om dat rete vroeg te doen, en daar vlak voor zonsopgang aan te komen. Dan is er nog letterlijk geen hond, en de sfeer heeft iets surrealistisch met de optrekkende ochtendmist.

Ga je later op de dag zal je als westerling op de top van de Borobodur met minimaal 30 schoolklasjes op de foto staan binnen 10 minuten ;)
was sowieso van plan om zowel met vesak, als een keer supervroeg te gaan O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 30 april 2014 @ 13:06:05 #171
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_139409279
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:47 schreef Ener-G het volgende:
Ga je later op de dag zal je als westerling op de top van de Borobodur met minimaal 30 schoolklasjes op de foto staan binnen 10 minuten ;)
Ik ben er gelukkig de goeie dag geweest, was erg rustig op de Borobodur en al helemaal weinig natives. Maar die waren twee dagen eerder wel daar geweest, toen had het er gekrioeld van de Indonesiërs.

Maar wij mochten in het museum in Jakarta ook al met zo'n schoolkindjes op de foto :')
Don't let my username fool you...
pi_139409531
En allemaal willen ze hun Engels met je oefenen :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_139409736
Ik vind ze cute O+ "hello miss, please take picture pleeeaaase" en daarna komt het hele klasje n handje geven _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 30 april 2014 @ 13:21:20 #174
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139409846
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 13:12 schreef Ener-G het volgende:
En allemaal willen ze hun Engels met je oefenen :P
In een sloppenwijk op Borneo waren ze druk bezig om zoveel mogelijk Nederlandse woordjes op te noemen. :D Iedereen wilde dat we bij hun wat kwamen eten en drinken en de hele buurt was uitgelopen om ons te zien.

Dan hoor je wel eens dat je er heen gaat om aapjes te kijken, maar ik voelde me het aapje dat bekeken moest worden. (Dan gingen we ook naar Borneo om daar oranje aapjes te bekijken). Super en heel fotogeniek dat patina der tijden.
reset
pi_139409907
Het zou je nog verbazen hoe gastvrij men is, ook in de allerarmste wijken inderdaad. Al is het dan wel weer typisch dat zelfs in de hutjes met golfplaat er meestal zo'n rooie sattelietschotel op het dak staat en er een dikke flatscreen tv in de huiskamer staat te loeien :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')