abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 25 maart 2014 @ 20:17:07 #51
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_138168436
Mijn torrentdownloader (gewoon die van synology) dwnload nu twee keer elke torrent :? De series staan maar één keer in de lijst van sickbeard. Iemand een oplossing hiervoor? Verder doet hij het helemaal leuk inclusief de post processing. Nu ben ik alleen wel een hobby kwijt :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:51:25 #52
178444 DenS
Crientj <3
pi_138294683
Ik wil een nieuwere model Synology kopen. Ik heb nu de DS110j en deze begint te traag te worden voor de dingen die wij er mee doen. Dus een betere CPU en wat meer RAM zou een goede uitkomst zijn. Ik heb m'n oog laten vallen op de DS213j. Wil sowieso beschikken over een tweede harddisk, dan hoef ik niet meer zelf eens in de zoveel tijd een handmatige backup maken op mijn externe schijf. Maar ik zit nu met een dilemma!

Op dit moment zit in de DS110j een WD20EARS (2TB), ik wil dan een tweede 2TB schijf bijkopen, de WD20EFRX. Zouden deze 2 schijven met de EFRX als main en de EARS als mirror kunnen samenwerken in de DS213j? Kan er weinig over vinden betreft 2 verschillende schijven in één NAS.
pi_138295289
Gisteren eindelijk eens toegekomen aan het instellen van Quick Connect en al die zaken. Apps gedownload op de telefoon.

Damn er gaat een wereld voor me open. Overal waar wifi is op een makkelijke manier NASje bereikbaar hebben. Lekker muziek streamen vanaf de server thuis terwijl je ergens in de trein zit. Hier had ik veel eerder mee aan de gang moeten gaan :D
No amount of money ever bought a second of time.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:27:04 #54
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_138295571
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 19:11 schreef zarGon het volgende:
Hebben jullie ook dat de HD's om de zoveel tijd uit hun slaap worden gehaald? Wanneer de NAS dus niet in gebruik is. (Draaiend -» slapend -» draaiend -» slapend enzovoorts).

DS413j.
DSM 5.nogwat (beta geloof ik) (had dit probleem ook bij 4.3 als ik het me goed herinner)
Dit herken ik wel ja. Volgens mij ook hetzelfde type hier staan, alleen nooit beta's gedraaid.
Dacht eerst dat het de virusscanner was, maar het lijkt buiten die tijden om ook wel regelmatig voor te komen.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:27:49 #55
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_138295589
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:15 schreef TigerXtrm het volgende:
Gisteren eindelijk eens toegekomen aan het instellen van Quick Connect en al die zaken. Apps gedownload op de telefoon.

Damn er gaat een wereld voor me open. Overal waar wifi is op een makkelijke manier NASje bereikbaar hebben. Lekker muziek streamen vanaf de server thuis terwijl je ergens in de trein zit. Hier had ik veel eerder mee aan de gang moeten gaan :D
Met Quickconnect hoef je geen poorten open te zetten of wel?
pi_138295884
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:27 schreef Keltie het volgende:

[..]

Met Quickconnect hoef je geen poorten open te zetten of wel?
Poorten moeten sowieso open maar sommige routers ondersteunen een protocol waarbij de NAS het zelf mag instellen. Ik heb het gewoon met de hand gedaan.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_138296625
Iemand ervaring met High Availability? Ik heb een sftp server met een iscsi lun van 12TB.

Ik wil bij mij mij het werk 2 synologies laten aanschaffen die dit ondersteunen. 1 sftp server op met rackstation op locatie A en 1 sftp server met rackstation op locatie B . Onderling een dedicated 1/1 glasvezel koppeling van 10mbit van ziggo.

Het gaat om een remote backup provider platform. Ik wil locatie A als primair gebruiken en locatie B als een soort van disaster recovery mocht Locatie A niet meer aanwezig zijn door een hardware probleem of brand.

alvast bedankt voor het antwoord.
pi_138299992
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:27 schreef Keltie het volgende:

[..]

Dit herken ik wel ja. Volgens mij ook hetzelfde type hier staan, alleen nooit beta's gedraaid.
Dacht eerst dat het de virusscanner was, maar het lijkt buiten die tijden om ook wel regelmatig voor te komen.
Die harde schijven uit sleepmodus halen kan ook door sommige apps. Meende ooit op tweakers te hebben gelezen dat bv sickbeard om het uur zijn log wil schrijven, zeker als ie om het uur op nieuwe eps checked. Oplossing was usb stick in je nas, en log directory van alle programma's en apps die logs maken wijzigen in de usb locatie. Op die manier hoeft ie daarvoor niet de hdd aan te spreken/te activeren.
pi_138300910
Hoeveel kennis moet je hebben? Zo'n nas lijkt me super handig, maar heb normale kennis van netwerken en computers etc
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 19:40:55 #60
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_138305133
Stelt niet veel voor. Beetje inlezen op internet en je kunt aan de slag. Zeker met een Synology kan een kind de was doen.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:11:10 #61
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_138311364
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:23 schreef Sharpdressedman het volgende:
Hoeveel kennis moet je hebben? Zo'n nas lijkt me super handig, maar heb normale kennis van netwerken en computers etc
Over het algemeen is dat meer dan voldoende. Vind, persoonlijk, de website van Synology ook uitblinken in duidelijke guides :)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:13:16 #62
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_138311481
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:41 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Poorten moeten sowieso open maar sommige routers ondersteunen een protocol waarbij de NAS het zelf mag instellen. Ik heb het gewoon met de hand gedaan.
Hmm.. Dat is niet erg Quick Connect dan. Toch eens proberen, hopelijk werkt het via upnp.. anders maar niet.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:14:47 #63
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_138311576
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:53 schreef Aestivate het volgende:

[..]

Die harde schijven uit sleepmodus halen kan ook door sommige apps.
Goh. En de enige app die ik kan verdenken (gebruik) is een virusscanner ;)
pi_138318496
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:14 schreef Keltie het volgende:

[..]

Goh. En de enige app die ik kan verdenken (gebruik) is een virusscanner ;)
Je hebt een virusscanner (of geen apps) op je synology draaien? Dan zit het ergens in de instellingen dat de hdd's toch geactiveerd worden, of door verzoeken van apparaten in jr netwerk?
pi_138328372
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:23 schreef Sharpdressedman het volgende:
Hoeveel kennis moet je hebben? Zo'n nas lijkt me super handig, maar heb normale kennis van netwerken en computers etc
Een (goede) NAS is juist heel gebruiksvriendelijk, in tegenstelling tot zelfgemaakte servers enzo. En Synology's zijn goede NAS'en.

(Wat is trouwens 'normale kennis'..? Weet je dan wel of niet veel?)
  maandag 31 maart 2014 @ 10:48:52 #66
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_138356001
Vorige week de stoute schoenen aangetrokken en een DS713+ besteld om mijn oude DS210j te vervangen. Hij is zonet bezorgd, dus nu het spannendste stuk: de migratie. Hopen dat het allemaal goed gaat en ik niet al mijn films en series opnieuw moet gaan downloaden :+.
  dinsdag 1 april 2014 @ 18:17:59 #67
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_138404757
quote:
3s.gif Op zondag 30 maart 2014 01:26 schreef Aestivate het volgende:

[..]

Je hebt een virusscanner (of geen apps) op je synology draaien? Dan zit het ergens in de instellingen dat de hdd's toch geactiveerd worden, of door verzoeken van apparaten in jr netwerk?
Heb een virusscanner draaien welke op 2 dagen een full check doet. Verder eigenlijk geen apps meer draaien, vroeger wel. Verder kan ik zo 1-2-3 geen instellingen vinden welke de schijven aan zouden spreken en het valt altijd op een avond op dat er alleen tv gekeken is (dus geen pc of mediaspeler aangehad).. Tis een beetje een raadsel :D
  dinsdag 1 april 2014 @ 18:20:48 #68
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_138404836
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:41 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Poorten moeten sowieso open maar sommige routers ondersteunen een protocol waarbij de NAS het zelf mag instellen. Ik heb het gewoon met de hand gedaan.
Quick connect loopt dus door upnp heen :)
Verder geen poorten opengezet, upnp stond aan voor consoles, quickconnect ingesteld en het apparaat is te benaderen vanaf buitenshuis..
pi_138407515
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 18:20 schreef Keltie het volgende:

[..]

Quick connect loopt dus door upnp heen :)
Verder geen poorten opengezet, upnp stond aan voor consoles, quickconnect ingesteld en het apparaat is te benaderen vanaf buitenshuis..
Top ^O^
No amount of money ever bought a second of time.
pi_138420489
Ben bezig geweest met het benchmarken van mijn Synology DS413 (3x 3TB schijven, waarvan 2 in Synology Hybrid Raid (in een Disk volume), 1 als Diskgroup om op Blocklevel iSCSI targets uit te delen. ). In het specifiek de schrijfsnelheden van disks met NFS en iSCSI (CIFS gebruik ik enkel voor mijn mediaspeler, wil ik nergens anders inzetten)

Synology is aangesloten op een 1Gbit router, verbonden met een tweetal servers welke iSCSI targets hebben. Mount opties niets gewijzigd, netwerk configuratie niet aangepast. Schrijven word direct naar iSCSI target gedaan, gaat niet over cache etc

Schrijven van een 8.6G file bs: 8k count:1024k

DSM 4.3: Schrijfsnelheden 52.8MB/s gemiddeld. Er was geen verschil tussen Block level targets en File level targets.
DSM 5.x: Schrijfsnelheden 186MB/s

:o

Waar voorheen mijn NFS exports nog sneller waren (78MB/s), ik hierdoor er aan zat te denken om een Unix variant met ZFS te gaan draaien om iSCSI targets te kunnen serveren als snelle disks, lijkt dit nu een stuk beter zijn met DSM5. Ik ga nog wat tests doen met concurrent writes te doen vanuit meerdere VM's naar meerdere iSCSI targets op de NAS, maar dit maakt me happy :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2014 23:48:36 ]
pi_138421144
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 19:11 schreef zarGon het volgende:
Hebben jullie ook dat de HD's om de zoveel tijd uit hun slaap worden gehaald? Wanneer de NAS dus niet in gebruik is. (Draaiend -» slapend -» draaiend -» slapend enzovoorts).

DS413j.
DSM 5.nogwat (beta geloof ik) (had dit probleem ook bij 4.3 als ik het me goed herinner)
Dit werd veroorzaakt door het draaien van een aantal applicaties, als ik mij goed herinner de Mail (server) applicatie die elke zoveel minuten de Synology uit zijn slaap trok. Ook externe USB drives konden dit veroorzaken. Destijds heb ik de Mailserver uitgezet en het probleem leek opgelost. Niet lang daarna ging ik de Synology 24/7 actief inzetten, langer dan een week heb ik het niet getest.

Het resultaat was dat hij toch altijd aan staat bij mij thuis. Naar mijn idee is het altijd aan laten staan van hardware (los van je energie rekening) minder belastend voor hardware vergeleken met het constant starten en stoppen van deze hardware. Een cloud provider heeft bijgehouden wat de uitval was bij consumenten harddrives, het type disk welke het minst performde had een uitval van bijna 8% over een periode van 4 jaar als ik het me goed kan herinneren. Persoonlijk vind ik dat een best acceptabel uitval percentage in een omgeving welke intensiever gebruikt word dan de standaard huis tuin en keuken NAS.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2014 23:46:35 ]
pi_138421555
quote:
9s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:59 schreef jogy het volgende:
Het is best confronterend om te zien hoeveel series je eigenlijk volgt als je ze in sickbeard aan het proppen bent en gewoon 2 uur bezig bent :{.
Wat mij enorm tegen viel was dat ik na een uur series erin proppen, ik er achter kwam dat deze voornamelijk werkt met NZB files en niet met torrents. :') Weer een uurtje in mijn leven verspild.
  woensdag 2 april 2014 @ 00:25:56 #73
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_138422767
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 23:53 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Wat mij enorm tegen viel was dat ik na een uur series erin proppen, ik er achter kwam dat deze voornamelijk werkt met NZB files en niet met torrents. :') Weer een uurtje in mijn leven verspild.
_O-! Valt mee! Je moet de fork gebruiken en dan kan je ook nog rss urls erin proppen voor bijvoorbeeld thepiratebay :). Ik heb kickasstorrents en thepiratebay als zoekmachines en alles gaat goed O+. .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_138437850
ik vind wel dat synocommunity traag is in packages updaten. er is een nieuwe versie uit van sabnzbd maar we lopen weer achter. toch maar eens sparen voor een htpc.
pi_138438062
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:53 schreef redboyke het volgende:
ik vind wel dat synocommunity traag is in packages updaten. er is een nieuwe versie uit van sabnzbd maar we lopen weer achter. toch maar eens sparen voor een htpc.
Werkt het nu niet goed dan? Aangezien een Synology geen standaard linux gebaseerd apparaat is zal er het één en ander aangepast moeten worden om het werkend te krijgen. Dat doen die mensen in hun vrije tijd, daar worden ze niet voor betaald en dat duurt dus even. Je zou natuurlijk kunnen aanbieden om te helpen.
Powered by Janetje®
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')