abonnement Unibet Coolblue
pi_138374879
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:21 schreef TimeJumper het volgende:
Jezus wat een ellende zeg :o
En als je nou nog enkele weken ellende hebt, dan zeg je nog van tsja :{ maar zo lang :'(

Ik had er nooit van gehoord maar nu ik dit zo lees, google er ook eens op los gelaten en dan zie je pas heel veel meldingen van mensen die hier mee zitten.

Ik las van een arts in Rotterdam die "de wond verlegt" naar ernaast. En toen genas het wel.
Sta je open voor dat soort dingen, dat je denkt ik ga ieder positief bericht op internet maar eens proberen?

Nou ik wens je veel sterkte ^O^
Thanks voor je sterktewens + meedenken O+

Ik sta open voor heel veel, wond verlegging is besproken met plastisch chirurg. Hij gaf mij mee dat de kans dat het dan goed kwam niet eens heel groot was, en de verminking van mijn halve rug erbij al helemaal niet. ;(
pi_138408114
-edit: doe normaal

[ Bericht 84% gewijzigd door Mylene op 01-04-2014 19:49:49 ]
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_138408628
Mijn vriendin heeft hetzelfde gehad. Een wond van ruim 6 à 7 cm lang en erg diep (je zag het bot zitten). Na een week is ze naar een wondconsulent doorverwezen en die heeft het volgende gedaan wat erg goed hielp: in de wond werd een zwart sponsje gedaan. Daarna werd het helemaal luchtdicht getapet met plastic tape en werd met een slangetje en een pompje alle wondvocht en bloed eruit (vacuum) gezogen. Het verwijdert dus alle vuiligheid en doordat de wondranden in het sponsje worden gezogen wordt het helingsproces gestimuleerd. Een volledige uitleg staat hier: https://www.lumc.nl/home/0001/12556/19997/1009200458433257. Het moet regelmatig ververst worden, de pomp maakt een behoorlijk geluid maar het was bij mijn vriendin zeker de moeite waard.

Binnen een week of 4 was de wond nog wel groot maar heel oppervlakkig. Dit is uiteindelijk vanzelf geheeld (binnen een week of 6 geloof ik).

Succes ermee in ieder geval.
  dinsdag 1 april 2014 @ 22:37:21 #79
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_138417019
quote:
2s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:23 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Thanks voor je sterktewens + meedenken O+

Ik sta open voor heel veel, wond verlegging is besproken met plastisch chirurg. Hij gaf mij mee dat de kans dat het dan goed kwam niet eens heel groot was, en de verminking van mijn halve rug erbij al helemaal niet. ;(
Ja kan me voorstellen dat je daar ook niet op zit te wachten.

Op een andere site las ik dat allereerst het weglaseren rondom de wond van alle haren een groot voordeel is.
(al vraag ik me af of laseren wel kan rondom een wond? maar zo stondhet er wel)
Omdat er als genezing in werking treed de wondranden omkrullen naar binnen, als daar dan nog een haartje(s) zit dan begint de ellende weer van voor af aan.
En zo stond er, als de genezing zover is dat er een litteken is gevormd dat dat dan vreemd genoeg heel hard word.
En dat het dan heel belangrijk is om de wond door dagelijks meerdere malen in te smeren zodat het litteken zo soepel mogelijk blijft.
Want anders scheurt het zo weer open.

Nah :@ je zal het misschien al eerder gehoord hebben of ergens gelezen of misschien allang geprobeerd :@

Dit topic maakt geloof ik een beetje indruk, tegenwoordig kunnen ze medisch zoveel er worden zaken geheeld, geopereerd en wat al niet meer.
En zo'n "simpel" iets is niet te verhelpen of te genezen. Ik verbaas me wel.
Voor TS :*
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 1 april 2014 @ 23:54:51 #80
298937 phusician
wees wijs dan doe je goed
pi_138421619
ik had een spoedoperatie aan mijn blindedarm, die was al aan het afsterven. De wond is echter nooit gehecht, maar moest vanzelf genezen. Door middel van douchen een paar keer per dag, is het gelukkig na korte tijd gesloten. Ik denk dat het kwam omdat je het dan heel schoon houdt. Het enige is dat het geen mooi litteken geworden is.
pi_138421969
Man Toto, ik besef nu pas hoe erg het wel niet is... Ik zie hier veel tips voor bij komen (en vooral die van TimeJumper) die ik echt eens aan de dokter zou voorleggen!
Print ze uit, zoek er meer over uit, maakt niet uit. Gewoon voorleggen, en als meteen gezegd wordt dat dat niet kan een uitleg vragen eisen!

Nogmaals sterkte!
  woensdag 2 april 2014 @ 21:04:59 #82
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_138450172
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 20:01 schreef tumske het volgende:
Mijn vriendin heeft hetzelfde gehad. Een wond van ruim 6 à 7 cm lang en erg diep (je zag het bot zitten). Na een week is ze naar een wondconsulent doorverwezen en die heeft het volgende gedaan wat erg goed hielp: in de wond werd een zwart sponsje gedaan. Daarna werd het helemaal luchtdicht getapet met plastic tape en werd met een slangetje en een pompje alle wondvocht en bloed eruit (vacuum) gezogen. Het verwijdert dus alle vuiligheid en doordat de wondranden in het sponsje worden gezogen wordt het helingsproces gestimuleerd. Een volledige uitleg staat hier: https://www.lumc.nl/home/0001/12556/19997/1009200458433257. Het moet regelmatig ververst worden, de pomp maakt een behoorlijk geluid maar het was bij mijn vriendin zeker de moeite waard.

Binnen een week of 4 was de wond nog wel groot maar heel oppervlakkig. Dit is uiteindelijk vanzelf geheeld (binnen een week of 6 geloof ik).

Succes ermee in ieder geval.
dit is die VAC waar ik het inderdaad al over had
  woensdag 2 april 2014 @ 21:12:43 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_138450543
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 23:54 schreef phusician het volgende:
ik had een spoedoperatie aan mijn blindedarm, die was al aan het afsterven. De wond is echter nooit gehecht, maar moest vanzelf genezen. Door middel van douchen een paar keer per dag, is het gelukkig na korte tijd gesloten. Ik denk dat het kwam omdat je het dan heel schoon houdt. Het enige is dat het geen mooi litteken geworden is.
dat hebben beide mannen hier in het topic allang geprobeerd helaasch
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 2 april 2014 @ 21:14:34 #84
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_138450660
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 20:01 schreef tumske het volgende:
Mijn vriendin heeft hetzelfde gehad. Een wond van ruim 6 à 7 cm lang en erg diep (je zag het bot zitten). Na een week is ze naar een wondconsulent doorverwezen en die heeft het volgende gedaan wat erg goed hielp: in de wond werd een zwart sponsje gedaan. Daarna werd het helemaal luchtdicht getapet met plastic tape en werd met een slangetje en een pompje alle wondvocht en bloed eruit (vacuum) gezogen. Het verwijdert dus alle vuiligheid en doordat de wondranden in het sponsje worden gezogen wordt het helingsproces gestimuleerd. Een volledige uitleg staat hier: https://www.lumc.nl/home/0001/12556/19997/1009200458433257. Het moet regelmatig ververst worden, de pomp maakt een behoorlijk geluid maar het was bij mijn vriendin zeker de moeite waard.

Binnen een week of 4 was de wond nog wel groot maar heel oppervlakkig. Dit is uiteindelijk vanzelf geheeld (binnen een week of 6 geloof ik).

Succes ermee in ieder geval.
Lumc doet dat idd
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_138451247
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:37 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ja kan me voorstellen dat je daar ook niet op zit te wachten.

Op een andere site las ik dat allereerst het weglaseren rondom de wond van alle haren een groot voordeel is.
(al vraag ik me af of laseren wel kan rondom een wond? maar zo stondhet er wel)
Omdat er als genezing in werking treed de wondranden omkrullen naar binnen, als daar dan nog een haartje(s) zit dan begint de ellende weer van voor af aan.
En zo stond er, als de genezing zover is dat er een litteken is gevormd dat dat dan vreemd genoeg heel hard word.
En dat het dan heel belangrijk is om de wond door dagelijks meerdere malen in te smeren zodat het litteken zo soepel mogelijk blijft.
Want anders scheurt het zo weer open.

Nah :@ je zal het misschien al eerder gehoord hebben of ergens gelezen of misschien allang geprobeerd :@

Dit topic maakt geloof ik een beetje indruk, tegenwoordig kunnen ze medisch zoveel er worden zaken geheeld, geopereerd en wat al niet meer.
En zo'n "simpel" iets is niet te verhelpen of te genezen. Ik verbaas me wel.
Voor TS :*
Laseren met een open wond mag helaas niet ;(
En het litteken kan ook zomaar weer openscheuren inderdaad, dus dat is ook nog een zorg.
:* terug :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 23:54 schreef phusician het volgende:
ik had een spoedoperatie aan mijn blindedarm, die was al aan het afsterven. De wond is echter nooit gehecht, maar moest vanzelf genezen. Door middel van douchen een paar keer per dag, is het gelukkig na korte tijd gesloten. Ik denk dat het kwam omdat je het dan heel schoon houdt. Het enige is dat het geen mooi litteken geworden is.
Dat klinkt niet best. Gelukkig is het bij jou qua wond goedgekomen.
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 00:03 schreef MrBanaan1 het volgende:
Man Toto, ik besef nu pas hoe erg het wel niet is... Ik zie hier veel tips voor bij komen (en vooral die van TimeJumper) die ik echt eens aan de dokter zou voorleggen!
Print ze uit, zoek er meer over uit, maakt niet uit. Gewoon voorleggen, en als meteen gezegd wordt dat dat niet kan een uitleg vragen eisen!

Nogmaals sterkte!
Ik probeer van alles te vragen, maar helaas word ik slechts gecontroleerd en sta ik weer buiten. Ook als ik wijs op de blunders die er gemaakt zijn wordt er niet op ingegaan!
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:04 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]

dit is die VAC waar ik het inderdaad al over had
VAC wil ik nog steeds over vragen, helaas (zoals ik hierboven al zeg) krijg ik daar amper de kans voor tot dusverre. Kritiek is iets wat men niet mag leveren tegenwoordig.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:12 schreef Molo het volgende:

[..]

dat hebben beide mannen hier in het topic allang geprobeerd helaasch
Helaas werkt het nog niet best inderdaad.

Update trouwens: Pijn is stukken minder geworden gelukkig, het bloedt nog wel flink zodra het gaasje verwisseld moet worden. De gaasjes worden al kleiner (zodat het er nog inpast) en de wond zelf vult ook vrij snel weer terug op. Hopelijk deze keer eens met GOED weefsel. Iedereen nogmaals dank voor het meedenken, ik spreek ook namens easy-t en sangha neem ik aan.

Overigens las ik hier laatst dat ik geen foto gepost heb en dat het dan een onzinnig topic is.
Daarop heb ik maar één ding te zeggen: Ik ga geen foto van mijn bilspleet op internet posten. En ik denk dat easy-t en sangha daar ook geen behoefte voor voelen. De aandoening heet een sinus pilonidalis en is bij google afbeeldingen makkelijk te vinden. Dan zullen er áltijd mensen zijn die denken dat we het verzinnen, want dat kan op internet, maar ik houd dit topic nu al twee jaar bij en ik heb wel betere dingen te doen dan dingen verzinnen op internet :N als ik deze rotzooi niet had, zat ik überhaupt veel minder op FOK! omdat ik dan nog heerlijk in het buitenland zou wonen.

Tot zoverre deze update.
pi_138457483
Even over de vacuum pomp. Dat is niet nodig voor ons want dat is alleen voor grote wonden en niet kleine wondjes die wij nu hebben. Teminste das mij gezegt door verschillende deskundige. Mijn wond wordt overigens steeds kleiner alleen nu heb je het gezeik weer met spieren en huidirritatie die een heel zeurende pijn meegeven( als ik veel beweeg). Maar goed als ie maar dicht gaat.

@Toto. Wat veranderd het snel elke keer bij jouw. Volgens mij als ie eindelijk goed weefsel aanmaakt is ie zo dicht.

[ Bericht 14% gewijzigd door easy-t op 03-04-2014 00:31:05 ]
  Spellchecker woensdag 2 april 2014 @ 23:51:09 #87
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_138458224
quote:
2s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:26 schreef Toto69 het volgende:

Update trouwens: Pijn is stukken minder geworden gelukkig, het bloedt nog wel flink zodra het gaasje verwisseld moet worden. De gaasjes worden al kleiner (zodat het er nog inpast) en de wond zelf vult ook vrij snel weer terug op. Hopelijk deze keer eens met GOED weefsel. Iedereen nogmaals dank voor het meedenken, ik spreek ook namens easy-t en sangha neem ik aan.
heel voorzichtige hoera!
quote:
Overigens las ik hier laatst dat ik geen foto gepost heb en dat het dan een onzinnig topic is.
Daarop heb ik maar één ding te zeggen: Ik ga geen foto van mijn bilspleet op internet posten. En ik denk dat easy-t en sangha daar ook geen behoefte voor voelen. De aandoening heet een sinus pilonidalis en is bij google afbeeldingen makkelijk te vinden.
Die vraagsteller is al op zijn nummer gezet.
pi_138459682
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:34 schreef easy-t het volgende:
Even over de vacuum pomp. Dat is niet nodig voor ons want dat is alleen voor grote wonden en niet kleine wondjes die wij nu hebben. Teminste das mij gezegt door verschillende deskundige. Mijn wond wordt overigens steeds kleiner alleen nu heb je het gezeik weer met spieren en huidirritatie die een heel zeurende pijn meegeven( als ik veel beweeg). Maar goed als ie maar dicht gaat.

@Toto. Wat veranderd het snel elke keer bij jouw. Volgens mij als ie eindelijk goed weefsel aanmaakt is ie zo dicht.
Ik hoop dat jouwe ook gauw dicht gaat en blijft :X
Bij mij gaat het wel snel maar elke keer verkeerd weefsel :N
quote:
10s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:51 schreef maily het volgende:

[..]

heel voorzichtige hoera!

[..]

Die vraagsteller is al op zijn nummer gezet.
Ik hoop dat ik over een tijdje net als Louis van Gaal mag juichen :P
pi_138547669
Hoe gaat t toto? Nog steeds stabiel?
pi_138661201
Hoe gaat t toto?
pi_138661251
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:12 schreef easy-t het volgende:
Hoe gaat t toto? Nog steeds stabiel?
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:24 schreef easy-t het volgende:
Hoe gaat t toto?
Oeps, zie hem nu pas.
Gisteren weer geweest, ze is tevreden tot nu toe en het geneest weer snel. Hopelijk ditmaal goed weefsel, afwachten dus.
Met jou dan?
pi_138662077
Oke eindelijk wat positief nieuws dan.
Hij is nu in 2 weken tijd 2 keer een halve dag dicht geweest.nu weer open. Het moet toch un keer lukken? Er moet gewoon een vliesje/velletje overheen en aandikken das alles. Maar toch gaan er alweer weken overheen. Ben jij ook al in deze fase?
pi_138662100
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:40 schreef easy-t het volgende:
Oke eindelijk wat positief nieuws dan.
Hij is nu in 2 weken tijd 2 keer een halve dag dicht geweest.nu weer open. Het moet toch un keer lukken? Er moet gewoon een vliesje/velletje overheen en aandikken das alles. Maar toch gaan er alweer weken overheen. Ben jij ook al in deze fase?
Oei, blijft mooi kut dus :X
Nee, ik heb nog een diep maar niet groot gat. :X
pi_138662395
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:41 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Oei, blijft mooi kut dus :X
Nee, ik heb nog een diep maar niet groot gat. :X
Nja oke blijft tobben allemaal. Ga volgende week 5 hele dagen werken. Ik denk niet dat dat effect heeft op de wond. Of je nu thuis rustig ligt en een verkeerde beweging maakt of aangepast werk de hele dag met afleiding. Afwachten idd.
pi_138662422
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:46 schreef easy-t het volgende:

[..]

Nja oke blijft tobben allemaal. Ga volgende week 5 hele dagen werken. Ik denk niet dat dat effect heeft op de wond. Of je nu thuis rustig ligt en een verkeerde beweging maakt of aangepast werk de hele dag met afleiding. Afwachten idd.
Werken zal wel goed komen als het bij jou zo klein is.
pi_138662842
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:47 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Werken zal wel goed komen als het bij jou zo klein is.
We zullen zien. Ik hoop voor je dat er goed weefsel aangemaakt wordt. Zodat we straks kunnen juichen als van Gaal. Karate trap in de lucht :)
pi_138662887
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:54 schreef easy-t het volgende:

[..]

We zullen zien. Ik hoop voor je dat er goed weefsel aangemaakt wordt. Zodat we straks kunnen juichen als van Gaal. Karate trap in de lucht :)
Ik hoop het ook, het wordt verdikkeme eens tijd ook dat we er beide af zijn :{
pi_138666509
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:54 schreef easy-t het volgende:

Karate trap in de lucht :)
Neeeeeee :|W
:*
pi_138666687
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 20:58 schreef computergirl het volgende:

[..]

Neeeeeee :|W
:*
Mis ik iets? :D
pi_138666742
Dan knalt de boel weer open :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')