abonnement Unibet Coolblue
  zondag 30 maart 2008 @ 20:55:44 #151
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_57722552
Ah... wordt 'm dit jaar niet denk ik...
  zondag 30 maart 2008 @ 22:51:11 #152
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_57725811
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 09:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom zou je het risico nemen om geen vaccinaties te nemen? Dat terwijl vaccinaties vaak volledig terug te vragen zijn via de zorgverzekering als je een aanvullende verzekering hebt. Dat je geen vaccinaties neemt voor Turkije kan ik begrijpen, maar voor Afrika...
Mjah hele discussies over gehad met vriendinlief toen we geboekt hadden voor Gambia maar ik vind het zelf niet prettig om "medicijnen" te nemen als het niet echt nodig is. Overigens gaan we nu naar de VS, veel gevaarlijker als je het mij vraagt met het eten daar.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  Forum Admin zondag 30 maart 2008 @ 23:10:10 #153
35723 crew  GGMM
pi_57726397
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zondag 30 maart 2008 @ 23:27:44 #154
62913 Blik
The one and Only!
pi_57726931
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:51 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Mjah hele discussies over gehad met vriendinlief toen we geboekt hadden voor Gambia maar ik vind het zelf niet prettig om "medicijnen" te nemen als het niet echt nodig is. Overigens gaan we nu naar de VS, veel gevaarlijker als je het mij vraagt met het eten daar.
Ik heb het over vaccinaties, niet over het slikken van malariapillen. Ik ben ook geen fan van die pillen.
  maandag 31 maart 2008 @ 21:25:11 #155
5541 DarkHelmet
Cant breath in this thing!
pi_57746352
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:38 schreef Gert het volgende:

[..]

Nou, mijn verzekering vergoedt geen malarone, en het kostte een flinke smak geld voor een paar weekjes Tanzania. Naar Gambia heb ik het laten zitten hoor, de kans is zeel gering, zeker als je goed smeert, en zelfs als je het onverhoopt toch krijgt, is het met goede medische zorg prima te genezen.
heb zelf Lariam geslikt, maar toch na 1 week al malaria te pakken
en dat was geen lolletje, want had nog 5 maanden voor de boeg in Senegal

bovendien is het best link als je niet snel medische hulp kunt krijgen, malaria in die contreien is potentieel zeer gevaarlijke vorm. Bovendien kan het doorsluimeren en kun je nog enkele jaren erna aanmodderen

Het is inderdaad wel eenvoudig te "genezen". Zelf ben ik bij een zusterpost langsgeweest en geloof dat ik nog geen 1000CFA kwijt was. Maar ben nog wel een paar dagen flink aan de kots/schijt geweest voordat ik was uitgeziekt en dat kost veel kracht en energie die je daar goed kan gebruiken.

Overigens kan ik lariam niet aanraden. Heb er zelf slechte ervaring mee. Sliep er moeilijk door en werd wat labiel qua emo's en dat in combinatie met minder voedsel en weinig slaap was na een aantal maanden geen pretje meer.
  maandag 31 maart 2008 @ 22:30:07 #156
62913 Blik
The one and Only!
pi_57748184
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:25 schreef DarkHelmet het volgende:

[..]

heb zelf Lariam geslikt, maar toch na 1 week al malaria te pakken
en dat was geen lolletje, want had nog 5 maanden voor de boeg in Senegal

malariapillen zijn ook geen middel tegen malaria. Je kunt het alsnog gewoon krijgen. het enige wat het doet is het ziektebeeld verzwakken.

Als je geen malariapillen had geslikt was je waarschijnlijk doodziek geweest.
  donderdag 3 april 2008 @ 13:32:07 #157
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_57803349
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:25 schreef DarkHelmet het volgende:

[..]

heb zelf Lariam geslikt, maar toch na 1 week al malaria te pakken
en dat was geen lolletje, want had nog 5 maanden voor de boeg in Senegal

bovendien is het best link als je niet snel medische hulp kunt krijgen, malaria in die contreien is potentieel zeer gevaarlijke vorm. Bovendien kan het doorsluimeren en kun je nog enkele jaren erna aanmodderen

Het is inderdaad wel eenvoudig te "genezen". Zelf ben ik bij een zusterpost langsgeweest en geloof dat ik nog geen 1000CFA kwijt was. Maar ben nog wel een paar dagen flink aan de kots/schijt geweest voordat ik was uitgeziekt en dat kost veel kracht en energie die je daar goed kan gebruiken.

Overigens kan ik lariam niet aanraden. Heb er zelf slechte ervaring mee. Sliep er moeilijk door en werd wat labiel qua emo's en dat in combinatie met minder voedsel en weinig slaap was na een aantal maanden geen pretje meer.
Dat dus. Ik heb nog veel meer slechte verhalen gehoord over de niet-en-bij-werking van deze big pharma troep. Eventueel zal ik malerone overwegen als ik naar een hoog risico gebied ga. Ik smeer liever MOD DEET.
reset
pi_58008991
Zo net terug.
Ik ben van 4 t/m 11 April in het Senegambia beach hotel geweest voor een kleine zon vakantie.
Het vertrek ging voorspoedig en met maar 10 minuten vertraging had ik geen klagen.
Dit was de eerste trip naar Afrika en bij aankomst was het al hectisch en druk met koffer tillers die veel willen verdienen die dag. Daar is ook de eerste en laatste fout gemaakt door de beste man veel te veel euro's te geven.

Na een ritje van 20 minuten kwamen wij als eerste aan bij ons hotel, het was inmiddels rond 18.00 lokale tijd en we hadden dus tijd om te douchen en de koffers te droppen. Daarna zijn we richting strand gelopen en rustig een rondje gelopen door de prachtige tuin. Heerlijk al die ruimte om het hotel. Het hote was de gehele week redelijk rustig. Wij hadden in elk geval niet het gevoel dat het bij het strand, restaurant, etc druk was zodat wij moesten wachten of dat er niks meer was.

Wij kwamen op een vrijdag aan en wilde eigenlijk Zondag wel even het land in. Op zaterdag hadden we een afspraak met de gids die met ons zou touren in deze week. Helaas kon de zondag niet dus zaterdag en zondag zijn we in het dorpje gebleven en in het hotel.

Maandag zijn we op stap gegaan eerst richting Charlie in de krokodillen farm. Leuk om een keer met een krokodil op de foto te gaan maar voor de rest is het natuurlijk erg weinig. Het was niet duur dus het geeft niet. Daarna door naar het bos waar veel aapjes zijn en een redelijk mooie natuur. In de regentijd zal het daar veel mooier zijn maar de gids wist veel te vertellen en het was dus wel prettig om daar rond te lopen. Na de apen door naar het tankstation om lollies te kopen en op naar een meer afgelegen gebied waar volgens onze gids weinig blanken komen kijken. Het was ontzettend overweldigend om dit leven voor de eerste keer te zien, de armoede en de omstandigheden hoe ze daar moeten leven. Maar wat zijn de meeste gambianen ontzettend vriendelijk, open en blij. Ook daar vragen ze om niks en zijn blij als je iets geeft. Praatje maken hier en daar en ze hopen allemaal dat je het naar je zin hebt en dat je snel terug komt (duhhh inkomsten via toeristen maar ze zijn ook trots en blij dat je komt). De afgelegen weggetjes over met de open jeep en overal rennende kindertjes achter ons aan. Beelden van de televisie recht voor je neus.

Verder in de week zijn we nog naar de markt gegaan in Seregunda en later naar de markt in banjul. Eerst wilde we niet naar een schooltje omdat we ons nog meer ramp tourist zouden voelen maar gelukkig hebben we ook dat nog gedaan. De kindertjes blij, vrolijk en veel lachen en zingen. Het was een gratis school kinderen van 3 tot 7 jaar oud welke is gestart door een gambiaan die eerst gids was maar iets wilde terug doen voor zijn land en de kinderen. Helaas hebben de meeste ouders geen geld voor een vervolg opleiding maar dit is in elk geval een goed begin voor ze. Weer wat snoep uitgedeeld en foto's gemaakt. De kindjes duiken boven op je als je een foto hebt gemaakt omdat ze het nog niet helemaal snappen. Ze kruipen in je camera en daarna snel kijken wat er nou gebeurd. Met open mond staan ze vervolgens naar hun eigen foto te kijken. Bij binnenkomst werden we al gelijk besprongen en geknuffeld door twee en regelmatig willen ze je blanke huid even aaien. Wel stiekem natuurlijk.

De markt hadden we horror verhalen over gehoord met betrekking tot de stank en het lastig vallen. Het is er wel druk, druk druk! Warm en overal wat te zien. Natuurlijk ergens een geiten kop en halve dieren, vis op de grond, etc etc maar de stank en overlast was er niet. De lokale etens markt was erg leuk om te zien en weer veel vriendelijke mensen. Ook elke minuut iemand die rolexen wil verkopen om mooie sieraden . Het latere stuk met houtsnijwerk en de meer touristische kraampjes hadden we het snel mee gehad en was het tijd om te vertrekken.

Deze week zijn we ook nog over het strand gereden, naar paradise beach geweest en naar de haven. In de haven durfde we het zelfs aan een heel klein stukje gerookte vis te proberen. De vis roker was ook heel vriendelijk geweest om alles te laten zien en te vertellen. Je moet er normaal niet aan denken om het te eten want er zitten overal vliegen, het ligt op de grond, etc etc

Het was een zeer prettige week.
Aangenaam verrast door het land en de vriendelijkheid en indrukwekkend om voor de eerste keer afrika op deze manier te zien. Het eten in het dorp en het drinken was echt prima te doen wat ook een erg aangenaam voor ons was. Deze kwaliteit hadden wij niet verwacht.

Samenvatting:

De kindjes
Overal kindjes en weinig ouderen
Met de jeep over het strand
10.000 keer No Thank you zeggen. Taxi? Do you need a taxi? Nice watch? it's a rolex!
Prachtige tuin om het hotel met de apen en gieren
Camera op dag 2 stuk!
Wij voelde ons geheel veilig.
Alle engelse hebben een plakplaatje op hun lijf.
Vriendelijke mensen in het hotel en de gambianen zelf
Blanke dames van 70 met een Gambiaan van 22


6 uurtjes vliegen en voor ons een hele belevenis. Ik zou het land aan raden. Er zijn vast landen die veel armer zijn en waar het nog erger is maar dit was een prattig 'instap' land. Door een prettig hotel en strand en ook gewoon naar buiten kunnen zonder oorlog en ellende was het er prettig verblijven.

Sorry voor het snelle verhaal maar ik wilde toch even iets kwijt voordat de wasmachine weer moet draaien.

Nog paar foto's waarvan de meeste nood gedwongen met de telefoon gemaakt zijn.

De gieren in de tuin van het hotel


Charlie


Aapjes in het bos


Veel rennende kindertjes. Je snapt gelijk waarom ze de marathon winnen.


Oud en jong.


Ook koeien op het strand.


Vis roken in de buitenlucht inclusief de vliegen.


Kindjes op school.


Je moet in de camera kruipen.


Vrouw en baby midden op de markt.


Op de markt


De hoofdstad Banjul vanaf het hoogste punt in het land (35m )


Klein deel van de tuin in het senegambia beach hotel
pi_58038055
Tof Godt
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 14 april 2008 @ 12:42:10 #160
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_58041062
Leuk verslag Godlike en leuk om de photo's te zien!

Wij hebben ook een paar nachten in Senegambia gezeten. Ben je nog mensen met een rolstoel en een clipboard tegengekomen die bedelen? Een van hun liet me zien dat ie een gift van £1200 had gekregen (en nog vele anderen). Ik heb hem gevraagd of ie me geld wilde lenen en toen droop ie maar af.

Heb jij je wel goed volgestopt met medicijnen?

Is idd erg leuk die kinderen daar! Wij hebben ze dan geen snoepjes gegeven omdat ze hun tanden niet of niet regelmatig poetsen... Ze vragen er wel constant om idd "sweeties" of "bonbon". Nono here's a sticker/ voila un autocollant.

Hoe is je camera kaport gegaan? Toch niet zoals mijn mobieltje waarmee ik ben gaan zwemmen in de zee?
reset
pi_58092049
quote:
Op maandag 14 april 2008 12:42 schreef Individual het volgende:
Leuk verslag Godlike en leuk om de photo's te zien!
Dank
quote:
Wij hebben ook een paar nachten in Senegambia gezeten. Ben je nog mensen met een rolstoel en een clipboard tegengekomen die bedelen? Een van hun liet me zien dat ie een gift van £1200 had gekregen (en nog vele anderen). Ik heb hem gevraagd of ie me geld wilde lenen en toen droop ie maar af.
Voor het hotel zat wel vaak een rolstoeler maar daar hebben we niet mee gesproken.
quote:
Heb jij je wel goed volgestopt met medicijnen?
quote:
Is idd erg leuk die kinderen daar! Wij hebben ze dan geen snoepjes gegeven omdat ze hun tanden niet of niet regelmatig poetsen... Ze vragen er wel constant om idd "sweeties" of "bonbon". Nono here's a sticker/ voila un autocollant.
Wij wilde vanwege de tanden ook geen snoep doen en die hebben we dan ook niet meegenomen.
De gids zei waarschijnlijk terecht dat het wel kindjes zijn en dat ze graag wat zoets willen hebben. Toen hebben we daar nog snoepjes gekocht boven op de reeds meegenomen stickers, ballonen, etc

Ze willen zo graag snoep dat eentje zelfs een sticker ging opeten.
quote:
Hoe is je camera kaport gegaan? Toch niet zoals mijn mobieltje waarmee ik ben gaan zwemmen in de zee?
Werkelijk waar geen idee. Hij is net nieuw en de lens gaat er niet meer in of uit.
Gevalletje garantie of verzekering. Ik weet nog niet wat ik het beste kan doen.
pi_58934829
Wij willen in september of oktober naar Gambia toe en het is leuk om wat verslagen van mensen te lezen die er kortgeleden geweest zijn. Zijn er hier niet nog wat mensen met veel foto's van Gambia? Wij willen naar Gambia en Senegal gaan. Nu lees ik alleen dat je zo goed als nergens kunt pinnen. Hoeveel geld moet je ongeveer meenemen voor 2 personen per week? Vorig jaar zijn we in Venezuela geweest en daar kon je ook niet pinnen. Toen inderdaad ook geld meegenomen van thuis en in een kluisje in het hotel gestopt.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 10:37:03 #163
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_58936181
Leuk dat er steeds meer mensen die kant op gaan. Wel één tip (niet Gambia-specifiek overigens): Het is echt (ECHT!) geen goed idee om daar dingen te gaan uitdelen aan kinderen op straat. Geen snoep, maar ook geen stickers, muntjes, pennen of andere troep. Kinderen krijgen gaatjes, raken gewend aan bedelen, worden soms van school weggehouden omdat bedelen lucratiever is, het komt vaak niet bij de juiste mensen terecht en heel vaak zit het in de weg van écht contact (en respect).

Probeer gewoon eens een spelletje te spelen, een klein gesprekje te hebben. En als je dan echt graag wat wilt géven, kijk dan vooraf of bij thuiskomst is of er niet een goede organisatie is die daar wat doet. Die kunnen er voor zorgen dat zinnige dingen terecht komen bij mensen die er écht wat aan hebben. In plaats van een hand vol snoepjes vanuit een autoraam.

Een cadeautje uit Nederland meenemen (kleine houten klompjes bijvoorbeeld) is altijd een leuk idee als je mensen tegenkomt waar je wat meer contact mee hebt en aan wie je graag een aandenken wilt geven (een gids bijvoorbeeld). Op die manier gaat het dan ook met respect en een leuke uitwisseling: jij hebt wat van de cultuur geleerd, en daar geef je wat voor terug.

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 11:28:56 #164
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_58937309
Hik, heel goed advies!
pi_60365756
Ik heb een vriend uit Gambia en ik wil altijd nog eens met hem daarheen.
Hij regelt ook excursies vanuit Nederland. Zijn broer is dan de gids in Gambia.
Het scheelt heel veel geld en de gids is persoonlijk met je betrokken.
Misschien ook een tip voor mensen die van plan zijn daar heen te gaan:
http://www.gambiagids.nl/saikou/index.html
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_60366065
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 10:37 schreef Hik het volgende:
Leuk dat er steeds meer mensen die kant op gaan. Wel één tip (niet Gambia-specifiek overigens): Het is echt (ECHT!) geen goed idee om daar dingen te gaan uitdelen aan kinderen op straat. Geen snoep, maar ook geen stickers, muntjes, pennen of andere troep. Kinderen krijgen gaatjes, raken gewend aan bedelen, worden soms van school weggehouden omdat bedelen lucratiever is, het komt vaak niet bij de juiste mensen terecht en heel vaak zit het in de weg van écht contact (en respect).

Probeer gewoon eens een spelletje te spelen, een klein gesprekje te hebben. En als je dan echt graag wat wilt géven, kijk dan vooraf of bij thuiskomst is of er niet een goede organisatie is die daar wat doet. Die kunnen er voor zorgen dat zinnige dingen terecht komen bij mensen die er écht wat aan hebben. In plaats van een hand vol snoepjes vanuit een autoraam.

Een cadeautje uit Nederland meenemen (kleine houten klompjes bijvoorbeeld) is altijd een leuk idee als je mensen tegenkomt waar je wat meer contact mee hebt en aan wie je graag een aandenken wilt geven (een gids bijvoorbeeld). Op die manier gaat het dan ook met respect en een leuke uitwisseling: jij hebt wat van de cultuur geleerd, en daar geef je wat voor terug.

heel juist, geef je geld om weg te geven, geef het dan aan het schoolhoofd, heb je pennen en schriften geef ze aan het schoolhoofd, dan krijg je ook een goed gesprek en begeleiding

strooi nooit met een euro hier en daar, nooit, never, voor je het weet heb je het hele dorp achter je aan
pi_71266470
Welke taal spreekt men in Gambia?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_71266535
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:35 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Welke taal spreekt men in Gambia?
Engels.
  Forum Admin donderdag 23 juli 2009 @ 22:42:34 #169
35723 crew  GGMM
pi_71266720
Ik heb een aap in dit topic gepost
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_71266966
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:37 schreef Godtje het volgende:

[..]

Engels.
Ok, cool. Bedankt.

Zijn er mensen in dit topic die contactgegevens hebben van iemand in de hoofdstad?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  vrijdag 24 juli 2009 @ 10:31:34 #172
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_71277839
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:55 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja en heel erg goed allemaal
perfect
Here my friend, a necklace, free for you! Nice to be nice! ...now give me £10.

- I'm sorry my friend I lost all my money, since you're such a good friend can you lend me £100? I'll give it back to you I promise! (en dan zijn ze snel weg)

Bovenstaand gebeurt trouwens rond de toeristen resorts, de meerderheid van de Gambianen zijn erg vriendelijk.
reset
pi_71278979
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:31 schreef Individual het volgende:

[..]

Here my friend, a necklace, free for you! Nice to be nice! ...now give me £10.
Ja of

My friend and a start a tourcompany we will give nice tour for 5$ each

En dan brengen ze je steeds verder en kost het steeds meer, totdat je zegt: ALS JE ME NU NIET TERUG BRENGT NEEM IK EEN TAXI, EN KRIJG JE NIKS MEER>

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 24-07-2009 11:40:01 ]
  Moderator vrijdag 24 juli 2009 @ 11:26:08 #174
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71279486
Ze kunnen ook Nederlands hoor.

"Kijke nie kope"
"Allemachtig prachtig"
"Roed Goelit!"
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 11:30:54 #175
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_71279653
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:10 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja of

My friend and a start a tourcompany we will give nice tour for 5$ each

En dan brengen ze je steeds verder en kost het steeds meer, totdat je zegt: ALS JE ME NU NIET TERUG BRENGT NEEM IK EEN TAXI EN KRIJG JE NIKS MEER>
Als je het niet verwacht/op ben voorbereid kan het best irritant zijn al die hustlers. Maar je kan er flinke lol mee beleven.

Hello my friend where are you from?
- Holland!
Ahh Holland! ... dank oe wal! Doi doi!
- Ah je spreekt Nederlands! Dat komt goed uit! Ik wil je graag 500 dalasi geven, wat is je bankrekeningnummer?
Holland! Nice to be nice!
- Doe me je pasje dan loop ik ff naar de bank voor je om het er op te zetten!
* loopt weg
- Mijn vriend waar ga je heen?
* weer een hustler minder

Buiten Banjul heb je dit soort taferelen een stuk minder. Dan pak je je camera als kinderen op je af komen en beginnen ze spontaan te poseren. Na de foto willen ze het natuurlijk wel meteen zien!
reset
pi_71511438
Op de een of andere manier gaan de woorden spontaan en poseren niet echt samen.

Dit soort lastige verkopers heb je in zoveel landen, daar beoordeel ik verder het land niet op.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_76538432
Wie is in 2010 van plan naar Gambia te gaan?

Ik sla vooralsnog eerst over.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_76657075
liefkleinmeisjuh, zou jij nog eens terug gaan?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_77452876
Vrienden van m'n ouders zijn net terug. Ze gaven aan dat het heel veilig was en ook prachtig.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  Moderator zaterdag 30 januari 2010 @ 17:46:31 #180
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_77454505
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 16:53 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Vrienden van m'n ouders zijn net terug. Ze gaven aan dat het heel veilig was en ook prachtig.
Mwah... "prachtig"... natuurlijk zitten er mooie stukken tussen, maar Gambia staat beslist niet in de top 25 van landen met mooi natuurschoon of zo. En verwacht vooral ook geen "wildlife".Aapjes, veel vogelsoorten, en heel diep de rivier op schijnt weleens een verdwaalde krokodil te zwemmen.

Het leukst vond ik de twee grote en levendige steden, Serrekunda en Banjul. Vooral in de eerste hoorde, zag en rook je in alles dat je op een ander continent was.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_77917068
Ja, Banjul waren ze ook met name geweest.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  zaterdag 13 februari 2010 @ 23:20:54 #182
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_77971046
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:46 schreef Gert het volgende:

[..]

Mwah... "prachtig"... natuurlijk zitten er mooie stukken tussen, maar Gambia staat beslist niet in de top 25 van landen met mooi natuurschoon of zo. En verwacht vooral ook geen "wildlife".Aapjes, veel vogelsoorten, en heel diep de rivier op schijnt weleens een verdwaalde krokodil te zwemmen.

Het leukst vond ik de twee grote en levendige steden, Serrekunda en Banjul. Vooral in de eerste hoorde, zag en rook je in alles dat je op een ander continent was.
Ik deel je mening. Neemt niet weg dat ik prachtige herinneringen heb aan het land. Bovendien, en ik ben nu toch al verschillende keren in de Caraïben geweest, blijft Gambia het land met de meest authentieke reggaesfeer waar ik al was. Op tapes uiteraard, cd's had je er toen nog amper. Nergens heb je zoveel vrienden (hello, how are you my friend ), en dat geldt niet enkel in Yoko, de heerlijke uitgaansplaats.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_77976001
Meer dan op Jamaica nog bedoel je?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  zondag 14 februari 2010 @ 13:14:51 #184
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_77981201
quote:
Op zondag 14 februari 2010 05:06 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Meer dan op Jamaica nog bedoel je?
Jamaica was ik nog nooit.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_78048499
Ah, daar zou je ook wel reggaesfeer vinden, me dunkt.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  Admin woensdag 17 februari 2010 @ 10:47:46 #186
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_78091400
Wat eet je daar eigenlijk overdag/savonds en wat kost een maaltijd.drankje daar ongeveer?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:29:52 #187
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_78092627
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:47 schreef yvonne het volgende:
Wat eet je daar eigenlijk overdag/savonds en wat kost een maaltijd.drankje daar ongeveer?
weinig, heel weinig
  Admin woensdag 17 februari 2010 @ 11:34:20 #188
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_78092742
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:29 schreef Deprater het volgende:

[..]

weinig, heel weinig
Je eet heel weinig en het kost heel weinig

Doe eens concreet?
Avondmaaltje+drinken
10 euro? 20 euro?
iets?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:46:59 #189
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_78093136
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:34 schreef yvonne het volgende:

[..]

Je eet heel weinig en het kost heel weinig

Doe eens concreet?
Avondmaaltje+drinken
10 euro? 20 euro?
iets?
Wat kost een maaltijd in NL? Daar kan je ook van een paar Euro to honderden Euros gaan.

Ik heb in Georgetown ontbeten voor 20 eurocent (stokbroodje nutella) en avondeten voor 80 eurocent, maar binnen de resorts kunnen de prijzen gewoon Europese maat aannemen. Gewoon een beetje zoeken dus naar je plekje.

Hoe verder je van het toeristengebied bent, hoe goedkoper alles wordt, maar dat is in de meeste plekken zo.
reset
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 11:59:10 #190
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_78093503
Paar jaar geleden betaalde je voor een biertje in de toeristenzone ongeveer 1 euro, en voor een maaltijd 3 tot 7 euro.
Een biertje aan de hotelbar is duurder, landinwaarts eet en drink je voor een habbekrats.
Dat gaat al vrij snel. Een kwartiertje lopen van de kust af, betaalden we een paar dubbeltjes voor een sandwich en een cola.
Wat is het voor eten? Rijst met pindasaus, vis. Maar aan de kust vind je ook pizza, chinees en hamburgers.

Een paar jaar geleden waren er nog geen ketens. Geen McDonalds, Pizzahut etc.
Er waren toen ook geen pinautomaten trouwens. Ja eentje, voor houders van een Visacard. Met een gewone bankpas kon je in het hele land niet terecht! Dus neem cash mee.
Weet niet of dat sinds 2005 veranderd is. Iemand?
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:10:36 #191
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_78093884
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:59 schreef Gert het volgende:

Een paar jaar geleden waren er nog geen ketens. Geen McDonalds, Pizzahut etc.
Er waren toen ook geen pinautomaten trouwens. Ja eentje, voor houders van een Visacard. Met een gewone bankpas kon je in het hele land niet terecht! Dus neem cash mee.
Weet niet of dat sinds 2005 veranderd is. Iemand?
Heb geen ketens gezien, maar ook niet naar gezocht.

In 2008 had je wel pinautomaten in Banjul, maar erg weinig waar de Visa inkon. (die heb ik gelukkig wel) Daarnaast hadden ze veel computerstoringen waardoor die dingen soms dagenlang niet werkten. Uiteindelijk hebben we geld van onze toeristengids geleend en dat bij terugkomst terugbetaald via Western Union.

Dat deed me denken dat ik dat zelf had kunnen doen: met de telefoon en credit card geld naar het dichtsbijzijnde Western Union kantoor sturen en ophalen. Dan heb je ook geen last van storingen.
reset
pi_78096109
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:47 schreef yvonne het volgende:
Wat eet je daar eigenlijk overdag/savonds en wat kost een maaltijd.drankje daar ongeveer?
pi_78096294
Is dit het familie-vakantie-overleg?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  Admin woensdag 17 februari 2010 @ 13:19:22 #194
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_78096329
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:13 schreef Brechtje het volgende:

[..]

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:26:26 #195
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_78096630
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:13 schreef Brechtje het volgende:

[..]

O daar op de hoek zit een cafetaria met terras daar kun je voor een prikkie eten, er komen wel de hele dag/ avond dames langs die pindas, zichzelf of allebei willen verkopen.

En de gebruikelijke horlogeventers natuurlijk
pi_79118472
Al meer pinautomaten ter plaatse?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_79199656
Ik ben er persoonlijk geweest in '06 en toen waren er zeker wel pinautomaten, tenminste bij de hotels en resorts verder idd amper. Dus gewoon bij je resort pinnen en der is geen probleem. Let wel op als je het maximale bedrag pint, destijds 300 euro dan krijg je echt een flink pak geld.

owja en als je het bewijs wilt dat geld stinkt, ruik 1 keer aan een briefje wat daar uit de geld automaat komt, dat stinkt wel zo erg
pi_84730492
Wij willen misschien wel naar Gambia, welke plaats is aan te raden.

We houden van een gezellig plaatsje, geen grote stad, met winkeltjes, restaurantjes, maar niet gigadruk.
pi_84911292
Even een kick, niemand tips?
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 14:50:51 #200
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_84938712
Georgetown op McCarthy's Island misschien?

Vanuit daar heb ik nog de Gambia willen overzwemmen (met genoeg geld voor iedereen om de veerboot terug te nemen), maar de lokale kindertjes vonden het fantastisch dat een blanke man ging zwemmen en wilden met me meezwemmen. Daardoor kon ik geen grote slagen maken zonder ze te trappen en kon dus niet tegen de stroming inzwemmen en heb maar opgegeven.. Wel erg leuk. :)
reset
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')