abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_137957263
registreer om deze reclame te verbergen
Ik weet niet of ik mag linken, maar vooralsnog: http://www.mooncup.co.uk/

Het betreft een siliconen cupje dat je inbrengt om alles op te vangen en daarmee maandverband en tampons geheel overbodig maakt. Hij is herbruikbaar, je moet hem dus legen, afspoelen en weer indoen en kunt hem tussendoor in kokend water reinigen. Ik heb er vandaag voor het eerst van gehoord, alle uitleg en een deel van de FAQ gelezen en het lijkt me wel wat.

Er stond alleen dat de kleinste maat 43mm in diameter is... hij is dan wel buigbaar maar dat is toch enorm? Ik ben een beetje bang dat hij je als het ware 'oprekt' van binnen en dat je hem voelt. Zijn er hier mensen die er eentje gebruiken?
www.passieenplezier.nl D winkel voor erotiek
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_137957286
Deel twee of drie alweer?

Nou ben nu op mijn werk, voelt een beetje vreemd moet ik zeggen. Maar in principe best ok.

Probleem trouwens is dat ik niet mijn vinger er ook nog eens in krijg.... ;(
pi_137957325
Foto's ?
pi_137957341
quote:
9s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:21 schreef machtpen het volgende:
Foto's ?
Nee. :(

Hehe, ik kan geen foto maken op mijn werk maar je ziet ook niks ofzo.
pi_137957765
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:20 schreef Tamashii het volgende:
Deel twee of drie alweer?

Nou ben nu op mijn werk, voelt een beetje vreemd moet ik zeggen. Maar in principe best ok.

Probleem trouwens is dat ik niet mijn vinger er ook nog eens in krijg.... ;(
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met je vinger er niet in krijgen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137964192
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met je vinger er niet in krijgen?
Niet nog eens naast die mooncup of hoe dit ook heet.
pi_137964301
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 13:27 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Niet nog eens naast die mooncup of hoe dit ook heet.
Dat is maar goed ook, want als je vinger er nog naast kan, kan bloed er ook langs :)

Ik breng het altijd met een draaibeweging in, daarna voel ik even of hij helemaal is uitgeklapt door met mijn vingers de buitenrand even te voelen. Dit moet je wel een beetje hoog doen, niet alleen de bodem, want hij kan iets hoger niet goed uitgeklapt zijn en dan gaat het alsnog erlangs. Ja vinger hoeft alleen maar over de buitenkant van de cup te glijden, zachtjes, en dat zou er toch wel langs moeten kunnen. Niet helemaal tot bovenaan de cup, dat dan weer niet.
pi_137969829
Gereekst.
pi_137976429
Vacum.
  maandag 26 mei 2014 @ 02:13:15 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_140372788
Mooncup aangeschaft, mijn vriend en zijn dochter zaten zo nieuwsgierig te kijken van 'wasdatdan :? ' en na de uitleg was mijn vriend zo van :r en zijn dochter 8)7 .

Paar vraagjes: wie hurkt er hier allemaal of is dit ook te doen door gewoon 1 been omhoog te doen? Ik vraag me denk ik vooral af hoe dat straks op mijn werk in zijn werk gaat (van die schotjes dus door de hurken is geen optie :'), kun je je voorstellen hoe dat eruit ziet als een collegaatje nietsvermoedend binnenstommelt).

Ennnn, ik heb regelmatig schimmelinfecties (soms moet ik tampons gebruiken om geurtjes te voorkomen). Ik lees dat het in principe weinig effect zou hebben, maar ik wil dat probleem niet verergeren.

En dan heb ik ook nog eens een mirena die er binnenkort uit moet, en ik weet nog niet of ik die ga vervangen (dikke kans van wel maar indien nee, dan waarschijnlijk nuva). Iemand ervaring met mirena en mooncup of nuva en mooncup?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/9s.gif[/img] Op zaterdag 4 augustus 2018 10:38 schreef Kreator het volgende:
Ik ben het eens met seven. Fml. Rip.
[/quote]
pi_140375936
Tegen schimmelinfecties gewoon op tijd smeren met miconazol? Zodra je iets van jeuk voelt. En suiker minderen, ik geloof dat dat een trigger is. Verder heb ik weinig last van schimmelinfecties, dus geen idee of er een probleem is met een cup.

Ook geen ervaring met mirena en cup.

Ik hurk alleen als ik onder de douche verschoon. Op de wc gaat het gewoon hetzelfde als met een tampon, dan hoef je toch ook niet te hurken?
  maandag 26 mei 2014 @ 21:16:25 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_140401375
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 09:23 schreef miss_sly het volgende:
Tegen schimmelinfecties gewoon op tijd smeren met miconazol? Zodra je iets van jeuk voelt. En suiker minderen, ik geloof dat dat een trigger is. Verder heb ik weinig last van schimmelinfecties, dus geen idee of er een probleem is met een cup.

Ook geen ervaring met mirena en cup.

Ik hurk alleen als ik onder de douche verschoon. Op de wc gaat het gewoon hetzelfde als met een tampon, dan hoef je toch ook niet te hurken?
Ik las ergens dat iemand echt moest hurken om 'm in te krijgen, vandaar.

Beetje nader onderzoek gedaan naar schimmelinfecties, blijkt dat tampongebruik afgeraden wordt :'). Nou ja, slechter kan het dus niet worden.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/9s.gif[/img] Op zaterdag 4 augustus 2018 10:38 schreef Kreator het volgende:
[/quote]
pi_143819797
*schop*

Dit is dus echt zo'n gevalletje "waarom heb ik dit niet jaaaaaaaaren eerder geprobeerd?!?"

*O* *O* _O_ _O_ *O* *O*

Echt, stomme maandverbandfabrikanten, eat your heart out. NU voel ik me pas "zeker en vrij". Ik red het op hevige dagen hooguit 1,5 uur met een superplus O.B., nu sliep ik vannacht de hele nacht zonder lekken en heb ik op m'n werk maar 2x verschoond. En dan nog soort van voor de zekerheid.

Het enige wat ik nog niet durf is zonder "voor de zekerheid"-maandverbandje. Eigenlijk wil ik daar ook wel vanaf, want ik kan er slecht tegen. Ik overweeg wasbaar, omdat het in principe toch alleen maar backup is.
  maandag 25 augustus 2014 @ 18:33:37 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143820605
Ik moet er binnenkort weer eens mee experimenteren, ik heb de kleinste maar wat een enorm ding om in te doen :') .
[/quote]
pi_154577613
Heb sinds een paar uur een cup van meluna. *D
Eerste indruk: aan wie kan ik mijn voorraad tampons & maandverband slijten?
Professioneel gifmenger.
pi_154577643
:o Dat was best een kick. Sorry. -O-
Professioneel gifmenger.
  donderdag 23 juli 2015 @ 20:40:33 #17
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_154577943
Haha, gelukkig ben je tevreden! Ik ben ook nog steeds HEEL blij met de cup. Zoveel makkelijker!
Ja, we dansen de zon op
't Is te laat om nog stil te staan
Ja, we dansen de zon op
Zodat het leven door kan gaan
pi_154578309
Hoe doe je dat eigenlijk met seks? :@
Als je een tampon eruit trekt, ben je relatief schoon, want dat ding neemt alles op. Maar dat werkt vast niet zo met de cup?
Professioneel gifmenger.
pi_154578384
LIF / Goede tampons?

Kunnen deze twee topics niet samengevoegd worden?
pi_154578414
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:52 schreef quirina het volgende:
LIF / Goede tampons?

Kunnen deze twee topics niet samengevoegd worden?
Mijn kick was best wel onnodig. :@
Professioneel gifmenger.
pi_154581137
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:30 schreef Buurpoes het volgende:
Heb sinds een paar uur een cup van meluna. *D
Eerste indruk: aan wie kan ik mijn voorraad tampons & maandverband slijten?
Oh ik vind het echt een afschuwelijk ding. Wat een werk om in te brengen.
pi_154583967
Als je eenmaal de voor jou juiste manier van vouwen onder de knie hebt, zou het zo gepiept moeten zijn.
Heb je misschien een maat te groot gekocht?
Zolang er was is, is er leven.
pi_154588912
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:33 schreef Dinus het volgende:
Als je eenmaal de voor jou juiste manier van vouwen onder de knie hebt, zou het zo gepiept moeten zijn.
Heb je misschien een maat te groot gekocht?
Nee heb de kleinste. Elke houding geprobeerd. Na een lange tijd proberen zat hij er een keer in. Toen moest ie erna weer uit. Ging bijna mis met al dat bloed. ;( :')
pi_154589496
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 07:45 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Nee heb de kleinste. Elke houding geprobeerd. Na een lange tijd proberen zat hij er een keer in. Toen moest ie erna weer uit. Ging bijna mis met al dat bloed. ;( :')
Het heeft mij ook wel even tijd gekost voor ik het er snel en gemakkelijk in kreeg, maar dat bleek echt een kwestie van oefenen. Idem voor uithalen zonder overal bloed te knoeien :D maar ik vind het we moeite van het doorzetten meer dan waard.
pi_154589579
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 09:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het heeft mij ook wel even tijd gekost voor ik het er snel en gemakkelijk in kreeg, maar dat bleek echt een kwestie van oefenen. Idem voor uithalen zonder overal bloed te knoeien :D maar ik vind het we moeite van het doorzetten meer dan waard.
Hier gaat t eigenlijk best soepel.
Professioneel gifmenger.
pi_154603829
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 09:11 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Hier gaat t eigenlijk best soepel.
Hier ook. Gewoon platvouwen en hoppekee..
pi_154604174
Hier gaat het ook heel soepel, en ik gebruik het nu ruim 3 jaar naar volle tevredenheid, maar ik kan me voorstellen, omdat ik dat zelf in het begin ook had, dat het even zoeken kan zijn naar de juiste en fijnste manier om het in te brengen en te verschonen.
pi_154605094
Ik kan ondanks het baren twee kinderen niet tegen tampons. Ik blijf ze voelen krijg mega buikpijn ed.
Zou ik wel tegen een cup kunnen??

Hoe maken jullie die dingen schoon op een publieke wc. Je kunt toch moeilijk met je broek op je knien dat ding uitspoelen naast iemand die zijn handen staat te wassen?
pi_154606971
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 19:10 schreef ekmef123 het volgende:
Ik kan ondanks het baren twee kinderen niet tegen tampons. Ik blijf ze voelen krijg mega buikpijn ed.

Hoe maken jullie die dingen schoon op een publieke wc. Je kunt toch moeilijk met je broek op je knien dat ding uitspoelen naast iemand die zijn handen staat te wassen?
Ik veeg hem schoon met een wc-papiertje of zo'n intiemdoekje van Chilly. Die verkopen ze in kleine meeneemverpakkingen en kunnen door het toilet gespoeld worden.
pi_154607194
Ik twijfel nog. vooral omdat ik het veel geld vind als je niet de juiste maat hebt of het merk dat jou net ligt.
pi_154607224
Ja op marktplaats zetten is wel wat gek bij zo'n ding ;)
How I'll never be anything I hate
You smile, mention something that you like
How you'd have a happy life
if you did the things you like
pi_154609549
quote:

Dan vrees ik dat je die cup ook gaat voelen. Tenzij je de soft-variant bestelt, wellicht lukt dat wel.
Voel je sponsjes (beppies) ook?

Ik heb gisteren dat cupje gewoon met wc-papier schoongeveegd. Ging prima, al is spoelen makkelijker.

Ik had trouwens net een cup-ongelukje. :') dweilen maar.
Professioneel gifmenger.
pi_154619297
Aan de ene kant lijkt dit me wel wat, maar ik zou denk ik toch bang zijn dat als ik hem bijvoorbeeld op mijn werk zou moeten verschonen ik per ongeluk bloed op mijn kleding zou krijgen of iets dergelijks. Lijkt me heel moeilijk te verwijderen zonder te knoeien en ik ben best onhandig....
pi_154619370
Ik ben superonhandig en knoei eigenlijk nooit. Als je hem zittend op het toilet verwijderd en meteen omkiept gaat het prima. Toiletpapiertje erom, schoonmaken en weer inbrengen. Ik heb nog nooit wat op kleding gehad, hooguit een druppel op de toiletbril of op de vloer.
pi_154636070
Iemand nog andere links of tips voor shops/merken behalve die in de OP?
Met een meidenkwartet
pi_154636242
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:12 schreef Cathmar het volgende:
Ik heb er eentje van het merk meluna. Google helpt je verder.
Professioneel gifmenger.
pi_154648163
Meluna medium in hier sinds een half uur ofzo. Uhmmmm, wennen, met inbrengen dan, maar zo in, voel ik er helemaal niets van.
Ben benieuwd hoe het gaat met wisselen enzo :D
pi_154652497
quote:

Hoe zit het bij jou met maandverband?
Ik blijk allergisch te zijn voor het absorberend materiaal en krijg van tampons verschrikkelijke buikpijn. Voor mij is de cup geweldig!
pi_154653759
Ik heb speciaal verband via apotheek.

Hij lijkt mij ook geweldig. ik kan het me alleen niet veroorloven om de verkeerde maat of het verkeerde merk te kopen. Dus durf nog steeds de gok niet te wagen.

Jammer dat ze geen proefmodellen hebben voor eenmalig gebruik.
pi_154653844
De cup is van medische siliconen gemaakt, en zou, tenzij allergisch daarvoor, geen problemen op moeten leveren.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 10:41 schreef lunamatic het volgende:
Aan de ene kant lijkt dit me wel wat, maar ik zou denk ik toch bang zijn dat als ik hem bijvoorbeeld op mijn werk zou moeten verschonen ik per ongeluk bloed op mijn kleding zou krijgen of iets dergelijks. Lijkt me heel moeilijk te verwijderen zonder te knoeien en ik ben best onhandig....
Wat Chell zegt: als je gewoon op de wc gaat zitten, hoef je niet te knoeien, hoor. Rustig eruit halen, omkeren en leeggooien. Als je eventueel op moet staan om de cup om te spoelen wel even jezelf afvegen, want anders druppel je inderdaad.
pi_154653895
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:12 schreef Cathmar het volgende:
ladycup.eu. Lijkt een vage site, maar is erg goed en levert netjes en snel.
pi_154653989
Nou uhh, halve dag in gebruik hier. En gaat goed :D

Bizar ding :D

Wel gek dat je zo ziet hoeveel je eigenlijk bloedt _O- :@ :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154654070
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:12 schreef Molo het volgende:
Nou uhh, halve dag in gebruik hier. En gaat goed :D

Bizar ding :D

Wel gek dat je zo ziet hoeveel je eigenlijk bloedt _O- :@ :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja he, dat vond ik ook zo bizar, dat cupje zien en de hoeveelheid bloed die er uit komt! En dan plons je dat zo in de wc en heb je daar een instant bloedbad :D

SPOILER
pi_154654198
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja he, dat vond ik ook zo bizar, dat cupje zien en de hoeveelheid bloed die er uit komt! En dan plons je dat zo in de wc en heb je daar een instant bloedbad :D

SPOILER
Ja man, bloeddddd _O-

SPOILER
En best een groot ding, die medium, maar toch voel je er niets van _O_ _O- _O_
pi_154654305
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:20 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja man, bloeddddd _O-

SPOILER
En best een groot ding, die medium, maar toch voel je er niets van _O_ _O- _O_
Ojee, ik moet volgens de maattabel xl.
Ga morgen bestellen.
Met een meidenkwartet
pi_154654398
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:23 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ga morgen bestellen.
Hier hoef je maar een L ;)
http://menstruatiecup.ladycup.eu/Welkemaat.aspx
pi_154654510
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:23 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ga morgen bestellen.
XL, woei! Mega doos :+
pi_154655896
Haha ja pakket dienst aan de deur denk ik. Ai.
Thanks Sly. Ga morgen kijken en bestellen.
Met een meidenkwartet
pi_154657136
Ik ben begonnen met een Lunette en heb er later een Fleurcup bij gekocht: http://www.fleurcup.com/en betaalbaar en prima ding :Y
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zondag 26 juli 2015 @ 20:54:45 #51
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_154657798
Ben blij dat ik een kerel ben, wat een gekloot elke maand. Voel me echt een vieze gluurder in dit topic ;)
pi_154658934
Mannen moeten toch ook af en toe wel wat vieze troep opruimen? ;)
Dat is meestal wel vaker dan een paar keer per maand toch? ;)
  zondag 26 juli 2015 @ 21:25:22 #53
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_154659102
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:21 schreef Molo het volgende:
Mannen moeten toch ook af en toe wel wat vieze troep opruimen? ;)
Dat is meestal wel vaker dan een paar keer per maand toch? ;)
Ik sta mijn vrouw niet leeg te schudden boven de wc hoor ;)
pi_154661022
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:25 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Ik sta mijn vrouw niet leeg te schudden boven de wc hoor ;)
moet ze het ook nog zelf opruimen, nou jaaaaa zeg :o
pi_154667545
Hoelang mag de cup maximaal in je lichaam blijven zitten?
pi_154667658
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 08:55 schreef NewBalance het volgende:
Hoelang mag de cup maximaal in je lichaam blijven zitten?
Mijne 12 uur, maar ik las ook van iemand anders 8 uur.
pi_154668943
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijne 12 uur, maar ik las ook van iemand anders 8 uur.
Dat maakt het interessant. Dan hoef ik op mijn werk of elders niet zitten prutsen, maar kan ik dat thuis doen.
Mijn lichaam reageert niet goed op maandverband. Als ik thuis tampons gebruik dan knip ik het touwtje voor een deel af want ik vind het zo'n vies draadje worden. Op mijn werk ga ik niet met een schaartje naar de wc omdat ik dat te veel gedoe vind.
Misschien dat ik dit ga proberen. Er is geen drogist die de cup verkoopt?
pi_154669034
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 10:49 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Dat maakt het interessant. Dan hoef ik op mijn werk of elders niet zitten prutsen, maar kan ik dat thuis doen.
Mijn lichaam reageert niet goed op maandverband. Als ik thuis tampons gebruik dan knip ik het touwtje voor een deel af want ik vind het zo'n vies draadje worden. Op mijn werk ga ik niet met een schaartje naar de wc omdat ik dat te veel gedoe vind.
De eerste twee dagen kan het bij mij geen 12 uur blijven zitten, omdat het vol raakt. Waar ik dan een tampon om het uur moet vervangen, kan ik dan 2-3 doen met de cup.

Een en ander is dus ook afhankelijk van hoe heftig je menstruatie is.
pi_154669677
Mijn menstruatie laat zich het best omschrijven als een hoop drama om vrijwel niets. :|
pi_154669713
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 10:49 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Ik heb de cups nog nooit bij een drogist gezien. Heb de mijne online besteld, die was er twee dagen later.
Professioneel gifmenger.
pi_154672482
Ik red het de eerste dagen ook echt geen 12 uur, hooguit 2 3 inderdaad. Maar vergeleken bij een tampon is het een zegen, want daar deed ik nog geen uur mee (superplus).
Plus dat ik bij de cup 'merk' dat hij vol raakt, nog voor ik doorlek. Als ik een beetje oplet tenminste. Het voelt dan een beetje alsof ik moet plassen of blaasontstekingachtige symptomen heb.
pi_154672607
Ok, paardrijden (vooral op en afstappen) was iets minder handig met cup in heb ik vanmorgen gemerkt. Ding verschoven, bijna doorgelekt, gelukkig net op tijd erbij omdat ik voelde dat hij niet goed zat :D
pi_154672783
Toch zou hij dan al niet goed gezeten moeten hebben, denk ik. Dat moet gewoon kunnen zonder problemen.
pi_154672935
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 13:34 schreef miss_sly het volgende:
Toch zou hij dan al niet goed gezeten moeten hebben, denk ik. Dat moet gewoon kunnen zonder problemen.
Zou kunnen hoor, geen idee. Eerst nog even meer ervaring mee op doen denk ik :D
Heb 'm pas sinds gisteren in gebruik ;)
pi_159938851
Ok, fijne kick van een vrij oud topic, maar ik heb een aantal vraagjes.

Ik wil dus graag een cup gaan gebruiken omdat ik een ontzettend zware menstruatie heb, althans, qua bloedverlies, en het echt beu ben om op heftige dagen elke 2 uur mijn tampon te verwisselen. Nou heb ik vooral (sorry voor de dirty details) dat er vaak soort van klontjes langs de tampon lijken te glibberen als ik nies of hoest, zou dit niet ook gebeuren met een cup? Want dat is vooral waar ik nu last van heb.

Daarnaast een vraag van meer praktische aard, ik heb thuis geen fonteintje in het toilet, dus als ik hem om wil spoelen moet ik naar de badkamer of keuken lopen. Is dat dusdanig onhandig dat ik hem dan niet ga gebruiken, of kan dat wel?

En laatste vraag: welke is aan te raden?
Everyone loves me, you should too!
Borduurblog: http://strawberrystitching.blogspot.com
pi_159941412
Met een cup glibbert er niets naast als je hoest of niest. De cup sluit het hermetisch af, dus alles wordt daarin opgevangen, ook als je niest, hoest, sport, lacht, fietst, etc. Alleen als de cup te vol wordt, loopt ie wel over en dan kan het er langs gaan en dus wat doorlekken. Maar dan zit ie ook cht vol.

Tja, als je echt een meerwaarde hebt door het gebruik omdat je langer met een cup kunt doen dan met een tampon etc., kan het dat je dat nadeel voor lief neemt. Zelfben ik wel erg blij datik toch in ieder geval thuis een fonteintje op het toilet heb, en een toilet op de badkamer zodat ik in ieder geval thuis goed kan spoelen en schoonmaken.
Wat je ook kunt doen, is verschonen onder de douche, dan kun je meteen schoonspoelen, jezelf wassen en weer in doen.

Ik ken er maar een, dat is de ladycup, en daarover ben ik heel tevreden.
pi_159941716
Ladycup vond ik die ene menstruatie dat ik 'm gebruikte ook heel erg fijn. Doorlekken ofzo komt minder voor dan bij een tampon heb ik het idee, en schoonmaken kan ook met wc papier als je geen fonteintje bij de hand hebt.
Wellicht bij zware bloeding wel wat bloed op je handen, maar dat is bij tampons ook
  maandag 15 februari 2016 @ 18:55:51 #68
4089 Brighteyes
Gewoon gelukkig!
pi_159942394
Geen fonteintje in het toilet hier en geen toilet op de badkamer en ik vind dat geen belemmering. Het is een van de beste dingen die ik heb kunnen ontdekken in jaren! ^O^
pi_159942478
Vorige keer dat ik dat ding eruit probeerde te halen, leek het alsof ie zich vacuum trok. Niet cool. Echt. Niet. Cool.
pi_159942496
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:58 schreef Tamashii het volgende:
Vorige keer dat ik dat ding eruit probeerde te halen, leek het alsof ie zich vacuum trok. Niet cool. Echt. Niet. Cool.
Dan knijp je er toch gewoon beetje in om lucht erbij te laten?
pi_159943417
Ik denk dan dat ik er een ga kopen. Ik zit er elke keer als ik ongesteld ben aan te denken, maar tussendoor bedenk ik het me niet en dan als het losbarst koop ik weer een doos tampons en denk ik 'laaaat maar'. Onder de douche is een goed idee, dat is natuurlijk niet elke keer maar dan is ie in ieder geval goed schoon. En ik kan er mee naar de badkamer lopen natuurlijk, dat is geen probleem, maar bij haast niet zo handig.
pi_159943503
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:26 schreef Zeester het volgende:
Ik denk dan dat ik er een ga kopen. Ik zit er elke keer als ik ongesteld ben aan te denken, maar tussendoor bedenk ik het me niet en dan als het losbarst koop ik weer een doos tampons en denk ik 'laaaat maar'. Onder de douche is een goed idee, dat is natuurlijk niet elke keer maar dan is ie in ieder geval goed schoon. En ik kan er mee naar de badkamer lopen natuurlijk, dat is geen probleem, maar bij haast niet zo handig.
Je kunt ook zorgen voor een flesje met water bij je toilet om hem even om te spoelen?
Ik kan op de eerste heftige dag amper opstaan van de wc en naar de kraan stappen zonder te knoeien, dus kan me voorstellen dat naar de badkamer lopen dan niet handig is.

Verder denk ik een goede beslissing. Ik gebruik het nu een jaar of 5 en ik ben er echt dolblij mee.
pi_159943504
https://menstrualcups.wordpress.com/

Daar staat heel veel info, ook over verschillende merken :)

GAMME.png

Dat ziet er ook wel interessant uit, met iets waar je ze goed aan vast kan grijpen.
Er zijn trouwens ook al cups waarbij je ze kan legen zonder uit te halen, via een steeltje oid. Maar ik zou me daar waarschijnlijk niet veilig bij voelen, bang voor lekken :X

[ Bericht 25% gewijzigd door VixenFromHell op 15-02-2016 19:36:14 ]
pi_159943835
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je kunt ook zorgen voor een flesje met water bij je toilet om hem even om te spoelen?
Ik kan op de eerste heftige dag amper opstaan van de wc en naar de kraan stappen zonder te knoeien, dus kan me voorstellen dat naar de badkamer lopen dan niet handig is.

Verder denk ik een goede beslissing. Ik gebruik het nu een jaar of 5 en ik ben er echt dolblij mee.
Ja, dat kan ik allemaal nog gaan uitvogelen. Ik las ook in een topic hier toen ik het doorlas dat je hem ook ff kunt afvegen met een intiem-doekje ofzo, dat is ook prima. Ik ben vaak zo ongesteld dat ik al doorlek als ik na een wisseling zou opstaan om hem te gaan omspoelen, dus dan is het gewoon sowieso onhandig. We gaan het zien. Het zou me in ieder geval heel veel geld besparen, als het bevalt.
pi_159943966
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:37 schreef Zeester het volgende:

[..]

Ja, dat kan ik allemaal nog gaan uitvogelen. Ik las ook in een topic hier toen ik het doorlas dat je hem ook ff kunt afvegen met een intiem-doekje ofzo, dat is ook prima. Ik ben vaak zo ongesteld dat ik al doorlek als ik na een wisseling zou opstaan om hem te gaan omspoelen, dus dan is het gewoon sowieso onhandig. We gaan het zien. Het zou me in ieder geval heel veel geld besparen, als het bevalt.
Ja, die doekjes van lactacyt gebruik ik altijd als ik een dagje wegga of op vakantie en zo. Heb er altijd n of twee in mijn tas voor het geval ik ergens moet verschonen zonder kraan.

Ik heb het nog niet uitgerekend, maar vijf jaar geen tampons en sporadisch een maandverband tegenover 2 (een keer een nieuwe) cups van 25 euro. Volgens mij heb ik geld uitgespaard.
pi_159948096
Met mijn eerste ladycup was ik superblij, nooit een lek gehad.
Toen kocht ik een nieuwe en sindsdien lek ik regelmatig door, zonder dat ie vol zit. Superirritant.
Het enige verschil dat ik kan vinden, is dat de tweede een kleurtje heeft.
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_159948983
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:25 schreef Vanyel het volgende:
Met mijn eerste ladycup was ik superblij, nooit een lek gehad.
Toen kocht ik een nieuwe en sindsdien lek ik regelmatig door, zonder dat ie vol zit. Superirritant.
Het enige verschil dat ik kan vinden, is dat de tweede een kleurtje heeft.
Wat gek. Dat kleurtje mag het verschil niet maken. Misschien toch een minder goede en is vervanging een idee? Misschien even melden?
pi_159956452
Ik heb m natuurlijk al maanden ;)
Elke maand weer gedacht dat ik m vast niet goed in had, pas nu ik t topic zag, bedacht ik dat het wel een patroon is.
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
pi_159956754
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 06:38 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb m natuurlijk al maanden ;)
Elke maand weer gedacht dat ik m vast niet goed in had, pas nu ik t topic zag, bedacht ik dat het wel een patroon is.
Ja, natuurlijk. Maar dus met het verhaal eronder zou je het wellicht toch kunnen melden. Misschien horen ze het wel ens dat een cup minder goed zit of zo.

Ik heb trouwens zelf ook wel een aantal cycli gehad dat hij minder goed zat en ik wat vaker een beetje lekker. Het voelde ook telkens met indoen net niet helemaal lekker, maar kon het ook niet zo corrigeren dat het beter werd. En ineens was dat weer over en daarna nooit meer last van gehad.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 08:44:08 #80
4089 Brighteyes
Gewoon gelukkig!
pi_159957148
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:58 schreef Tamashii het volgende:
Ik heb dat ook wel eens, idd even een echt kutgevoel. :X Beetje scheef trekken helpt dan wel.

Ik heb nog nooit met doekjes schoongemaakt, dat lijkt me echt heel onhandig eigenlijk. :@
Ik zorg gewoon altijd dat ik een invalidetoilet oid op zoek waar een wasbak bij in zit.
Ik heb pas 1 keer echt een misser gehad, dat was tijdens een lange vlucht. Toen zat hij uiteindelijk te vol en werd het een kliederbende bij het wisselen. :X
pi_159958248
Ik gebruik vaak wel doekjes om hem schoon te maken. Op mijn werk heb ik geen wasbakje in het toilet en ben ook vaak op bijvoorbeeld festivals waar geen wasbakje in de toiletten is. Mijn menstruatie is vrij hevig, dus ik moet op de zware dagen echt wel om de paar uur legen.

Ik gebruik de doekjes van Chilly, want die mogen doorgespoeld worden, dus dan hoef je niet nog weer met bloederige doekjes op zoek naar een prullenbak (op mijn werk zijn er geen prullenbakken in de toilethokjes zelf, bejaarden zijn niet meer ongesteld :'))
  dinsdag 16 februari 2016 @ 10:17:50 #82
4089 Brighteyes
Gewoon gelukkig!
pi_159958333
:D
pi_159961878
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 10:12 schreef Chell het volgende:
Ik gebruik vaak wel doekjes om hem schoon te maken. Op mijn werk heb ik geen wasbakje in het toilet en ben ook vaak op bijvoorbeeld festivals waar geen wasbakje in de toiletten is. Mijn menstruatie is vrij hevig, dus ik moet op de zware dagen echt wel om de paar uur legen.

Ik gebruik de doekjes van Chilly, want die mogen doorgespoeld worden, dus dan hoef je niet nog weer met bloederige doekjes op zoek naar een prullenbak (op mijn werk zijn er geen prullenbakken in de toilethokjes zelf, bejaarden zijn niet meer ongesteld :'))
O, Chilly ken ik niet, daar ga ik eens naar kijken. Goede tip wel, want dat bloederige doekje is inderdaad nog wel eens lastig :')
Hebben ze dat bij een gewone drogist?
pi_159962789
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, Chilly ken ik niet, daar ga ik eens naar kijken. Goede tip wel, want dat bloederige doekje is inderdaad nog wel eens lastig :')
Hebben ze dat bij een gewone drogist?
Ja, ik koop ze meestal bij Kruidvat, volgens mij kosten ze 3 euro. Dat is dan wel weer jammer, want zo kost ongesteld zijn alsnog weer geld :')
pi_160237687
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Dan knijp je er toch gewoon beetje in om lucht erbij te laten?
Vandaag geprobeerd maar eruit halen is nog steeds niet fijn.

Ik moet eerst dat staafje te pakken zien te krijgen en vervolgens flink trekken met maar een klein stukje vinger omdat ik er verder niet bij kan ;(
pi_160237732
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 08:44 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb dat ook wel eens, idd even een echt kutgevoel. :X Beetje scheef trekken helpt dan wel.

Ik heb nog nooit met doekjes schoongemaakt, dat lijkt me echt heel onhandig eigenlijk. :@
Ik zorg gewoon altijd dat ik een invalidetoilet oid op zoek waar een wasbak bij in zit.
Ik heb pas 1 keer echt een misser gehad, dat was tijdens een lange vlucht. Toen zat hij uiteindelijk te vol en werd het een kliederbende bij het wisselen. :X
Scheelt dat ik nu kan oefenen boven de wc haha.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 19:03:41 #87
4089 Brighteyes
Gewoon gelukkig!
pi_160238559
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 18:29 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Vandaag geprobeerd maar eruit halen is nog steeds niet fijn.

Ik moet eerst dat staafje te pakken zien te krijgen en vervolgens flink trekken met maar een klein stukje vinger omdat ik er verder niet bij kan ;(
Beetje meepersen, dan zakt hij sowieso al iets meer naar beneden. :Y
(En als je niet weet hoe: even op je vuist blazen. ;) )
pi_160238652
Nt voor ik een cup kon kopen, was ik alweer ongesteld deze maand. Ga er nu wel echt over nadenken. Ben maandverband en tampons echt beu.
Mon 'en!
pi_160239401
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 19:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Beetje meepersen, dan zakt hij sowieso al iets meer naar beneden. :Y
(En als je niet weet hoe: even op je vuist blazen. ;) )
Thanks!

Ik blijf doorzetten haha want ik wil snachts geen tampon gebruiken omdat ik soms langer dan 8 uur slaap en je leest steeds vaker over dat tss.

Hopelijk krijg ik er handigheid in.
pi_160274085
Ik ben ook al een hele tijd een tevreden gebruikster! Heb een MeLuna, draag hem ook bij sporten (hardlopen en krachttraining waarbij ik voorheen altijd wat kans op 'ongelukjes' had met tampons) en ook bij yoga. Nog nooit gelekt. Ook lange vliegreis was geen probleem... fijn dat de vliegtuigwc's altijd wel een fonteintje hebben. En zelfs op reis in vaak ingewikkelde hygienische omstandigheden viel het me alles mee. In- en uitdoen was in het begin wel even wennen. Het helpt bij mij enorm om niet te zitten, maar ofwel te hurken ofwel staan (bijv. met 1 been opgetild op de rand van de wc). Dat zet de baarmoederhals in een wat rechtere positie ofzo waardoor je er wat makkelijker bij kunt om het vacuum te verbreken. Tamashii, misschien helpt dat je?
pi_162149135
Sinds een paar dagen LadyCup-gebruikster. Holy moly, wat een groot verschil met tampons/maandverband! Ik voel me niet drooggetrokken door tampons, geen irritante plastic shizzle in mijn ondergoed.. yay!

Besteld bij menstruatiecup.nl. Relatief duur, slechte klantenservice, slechte klachtenafhandeling..
Had gewoon via bol.com moeten bestellen. :{

[Edit: Ik leer nu ineens wel ineens een hoop over mijn eigen anatomie: Mijn 'binnenste' is helemaal niet recht! Als de cup goed, comfortabel zit, zit het steeltje helemaal tegen de rechterkant van mijn vag gedrukt.. ook als ik 'm dan naar links kantel, draait 'ie vanzelf weer om..
Ik ben rechtsdragend! :') ]

[ Bericht 11% gewijzigd door bloempjuh op 13-05-2016 11:56:31 ]
Mon 'en!
pi_162210226
Ik ben sinds eind vorig jaar juist weer maandverband gaan gebruiken in plaats van mijn Ladycup.

Ik had zelden tot nooit pijn bij mijn menstruatie, maar de laatste paar maanden zakte ik gedurende heel de eerste dag door de grond van pijnscheuten, kon helemaal niks doen behalve liggen en mezelf in rare bochten wringen om het te laten stoppen. Tweede dag en verder alles weer perfect in orde.

Na dat zo'n 4 keer achter elkaar ben ik gestopt na toch wel meer dan een jaar succesvol cupgebruik. De eerste maand was het nog hetzelfde, maar inmiddels heb ik geen last meer. Natuurlijk onmogelijk om vast te stellen of het door de cup komt, maar feit is wel dat ik me prettiger voel door de inhoud er maar weer gewoon uit te laten lopen voor die paar dagen per maand.
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_162555273
Ik heb net voor het eerst zo'n mooncup ingebracht. Het steeltje piept alleen iets naar buiten. Ik heb geprobeerd m dieper in te brengen maar dat lukte niet. Nouja, we gaan het meemaken. Hebben meer mensen dat?
disclaimer
pi_162555354
Voel je m als je gaat zitten? Zo ja, zit ie niet goed.

Ik kantel de cup altijd iets naar achteren, dan logt het steeltje tegen de voorwand. Komt er niet uit en ik voel het niet. Als het steeltje meer naar achteren ligt, blijf ik m wel voelen.
Dieper is dus niet het enige belangrijke, de hoek doet ook iets.

Sommige mensen knippen er een stukje vanaf. Hoe die m ooit nog uitkrijgen weet ik niet.
pi_162555444
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:13 schreef Vanyel het volgende:
Voel je m als je gaat zitten? Zo ja, zit ie niet goed.

Ik kantel de cup altijd iets naar achteren, dan logt het steeltje tegen de voorwand. Komt er niet uit en ik voel het niet. Als het steeltje meer naar achteren ligt, blijf ik m wel voelen.
Dieper is dus niet het enige belangrijke, de hoek doet ook iets.

Sommige mensen knippen er een stukje vanaf. Hoe die m ooit nog uitkrijgen weet ik niet.
nee, niet als ik zit maar nu ik op mijn buik in bed lig wel :D
Ik ga er wat mee stoeien, zal toch ook wel een beetje trial and error zijn denk ik?
disclaimer
pi_162555486
:Y
  vrijdag 27 mei 2016 @ 23:20:43 #97
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_162555504
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:09 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb net voor het eerst zo'n mooncup ingebracht. Het steeltje piept alleen iets naar buiten. Ik heb geprobeerd m dieper in te brengen maar dat lukte niet. Nouja, we gaan het meemaken. Hebben meer mensen dat?
Jup. Piept een beetje naar buiten, maar maakt bij mij niets uit qua werking.
Ja, we dansen de zon op
Ja, we dansen de zon op
pi_162556710
Ik heb die steeltjes overal eraf gehaald, geen probleem met uithalen verder. Pak gewoon de onderkant van die cup vast ;)
pi_162558642
Hier ook het steeltje ingekort. Deze stak zo erg dat ik bang was gepierced te worden als ik ging zitten. Met uithalen inderdaad de cup vasthouden.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 12:38:13 #100
217437 Rebubbled
Suck it bitch.
pi_162737319
Bij mij zit hij echt te vacum om aan het steeltje eruit te sjorren. Ik breng mijn wijsvinger ernaast erin, duim aan de onderkant en dan druk ik hem met mijn wijsvinger licht in en hoor hem dan loskomen uit de vacum. Dan kan ik hem eruit halen.

Ik vind het geniaal. 2x per dag dat ding legen en thats it. Ik heb alleen op mijn ene heftige dag dat ik hem gedurende dag een keer moet legen. Het bevalt me zo goed dat je helemaal niks meer voelt als hij in is. Eerste keer was ik het zelfs bijna vergeten dat ik hem in had.
Worse than the total agony of being in love?
pi_162964240
Vanmorgen was mijn ongesteldheid voorbij.. en zat mijn cup muurvast :D

Heb twee keer een kwartier zitten klooien en uiteindelijk eruit gekregen. Mental note: cup niet langer inhouden dan noodzakelijk! Zonder bloed is 't gewoon een zuignap :')
Mon 'en!
  vrijdag 16 juni 2017 @ 22:44:17 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171741622
Mega schop. Is meluna het enige merk met een shorty?
KuikenGuppy
  dinsdag 20 juni 2017 @ 21:09:45 #103
277627 Seven.
We are Borg.
pi_171820438
Wat is een shorty?
[/quote]
  dinsdag 20 juni 2017 @ 21:11:11 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_171820493
Die van mij ligt overigens nog steeds stof te vangen omdat ik 'm niet in kon krihgen. Binnenkort maar weer eens peoberen (3 jr na aanschaf :') .
[/quote]
pi_171820973
Kun je eigenlijk ook TSS krijgen van een cup? Ik dacht van niet, maar in de beschrijving van mijn mooncup werd het wel vermeld.
pi_171822033
Ik heb de mijne welgeteld 1 menstruatie gebruikt en toen was ik zwanger :') ik hoop overigens dat ie nog even in de kast kan blijven :P
disclaimer
  zondag 9 juli 2017 @ 18:49:33 #107
277627 Seven.
We are Borg.
pi_172300455
Ik kan mijn Mooncup niet terugvinden. Dus ik heb een Lilycup besteld. Iemand hier ervaring mee?
[/quote]
  zondag 9 juli 2017 @ 19:42:05 #108
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_172301715
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:25 schreef coscha het volgende:
Kun je eigenlijk ook TSS krijgen van een cup? Ik dacht van niet, maar in de beschrijving van mijn mooncup werd het wel vermeld.
Volgens mij niet zo snel als bij tampons, omdat het bloed wordt opgevangen en niet alles zo "opgefrot" op 1 plek zit, maar je moet natuurlijk wel gewoon regelmatig verschonen.
Ja, we dansen de zon op
Ja, we dansen de zon op
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:06:01 #109
277627 Seven.
We are Borg.
pi_172396685
Lilycup vandaag binnengekomen en ik ben nog 1-2 dagen ongesteld dus dat komt mooi uit!
Hij voelt heel zacht, echt goed materiaal. Verder is het invouwen heel wat makkelijker dan de mooncul. Ik heb de kleinste maat uitgekozen want geen kinderen. Mooncup jaren geleden geprobeerd en die kon ik er niet in krijgen. Lilycup geen enkel probleem! Ik weet alleen niet zeker of de seal wel goed is maar OK.. ben heel licht ongesteld dus ongelukje zou geen ramp zijn.

En hoe in godsnaam check je dit met je vinger?! Zodra je aan de voorkant komt, zit je toch met je nagel te voelen en bijgevolg kun je dus niet checken of ben ik nu zo'n enorme kluns?
[/quote]
pi_172397266
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:06 schreef Seven. het volgende:

En hoe in godsnaam check je dit met je vinger?! Zodra je aan de voorkant komt, zit je toch met je nagel te voelen en bijgevolg kun je dus niet checken of ben ik nu zo'n enorme kluns?
Dat snap ik ook niet. Mijn check is: inbrengen, mezelf schoonpoetsen, even ronddansen in de badkamer, cup vouwt uit (auw) en dan even terug naar wc om te kijken of er nog bloed uit komt. :)
Mon 'en!
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:31:48 #111
277627 Seven.
We are Borg.
pi_172397382
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:28 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Dat snap ik ook niet. Mijn check is: inbrengen, mezelf schoonpoetsen, even ronddansen in de badkamer, cup vouwt uit (auw) en dan even terug naar wc om te kijken of er nog bloed uit komt. :)

Voel je dat serieus, ja?

Die lilycup is dus vrij buigzaam dus de delen die ik wel kan voelen druk ik zo in. Tot de rand kom ik niet. Straks wel ff tuitje afknippen. Ik ging net met mijn benen omhoog hangen en toen voelde ik 'm wel even zitten.
[/quote]
pi_172398349
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:31 schreef Seven. het volgende:

[..]

Voel je dat serieus, ja?

Die lilycup is dus vrij buigzaam dus de delen die ik wel kan voelen druk ik zo in. Tot de rand kom ik niet. Straks wel ff tuitje afknippen. Ik ging net met mijn benen omhoog hangen en toen voelde ik 'm wel even zitten.
Ik voel 'm fysiek uitklappen ja. Voelt als een lichte 'punch in the guts', maar buiten dat heb ik er totaal geen last van. Totdat 'ie vol zit en ik een lichte druk voel in mijn onderbuik, zeg maar. :)
Mon 'en!
pi_172463107
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:28 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

:D :D Da's ook een techniek...

Ik vouw de cup dubbel, breng hem anderhalve cm ofzo in, laat hem dan uitklappen en schuif hem verder naar boven. Hij zit dan altijd gelijk goed (geen check nodig) en het voordeel is dat je niet de eerste tien minuten alsnog wat bloed verliest, omdat er vrijwel niks 'onder' de cup achterblijft. Misschien een tip?
I had a signature once. It was awful.
pi_172463301
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 17:12 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

:D :D Da's ook een techniek...

Ik vouw de cup dubbel, breng hem anderhalve cm ofzo in, laat hem dan uitklappen en schuif hem verder naar boven. Hij zit dan altijd gelijk goed (geen check nodig) en het voordeel is dat je niet de eerste tien minuten alsnog wat bloed verliest, omdat er vrijwel niks 'onder' de cup achterblijft. Misschien een tip?
Mijn danstechniek zorgt ervoor dat mijn cup binnen een minuut na inbrengen uitklapt (of niet, dan ga ik terug naar de wc). Zoals ik al zei, voel ik het uitklappen heel duidelijk. :)
Mon 'en!
pi_172509493
Ik merk dat ie vacum zit door aan het tuitje te trekken: dan zit hij muurvast. Krijg 'm alleen los door een vinger achter de rand te doen. Ik breng hem in door hem dubbel te vouwen en vaak klapt hij zelfs te vroeg helemaal uit :')

Ik ben alleen niet zo goed in merken dat hij vol is, dus regelmatig cup-paranoia en regelmatig ellende :')

Ik heb een femmecup, geen idee welke maat. Kennelijk een vrij stevige variant in vergelijking met die van de anderen in dit topic. Ik heb de cup gehad voor een onderzoek en ben hem daarna blijven gebruiken. Fijn dat je hem 12 uur kunt inhouden en handig om een idee te krijgen van de hoeveelheid bloed (wel even schrikken hier!).
pi_172509682
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:34 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben alleen niet zo goed in merken dat hij vol is, dus regelmatig cup-paranoia en regelmatig ellende :')
Dat vraag ik me dus steeds af :D: wat gebeurt er als hij te vol zit?
Somebody that I used to know
pi_172510539
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:42 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus steeds af :D: wat gebeurt er als hij te vol zit?
Dan verbreekt het vacum en loopt ie ineens in een heel grote klots over. Veel erger dus dan een tampon die vol zit.
Als ik lang wil slapen in de eerste twee nachten heb ik zo'n heel groot nachtmaandverband en dat kan het eigenlijk alsnog niet aan als de cup overloopt. Gelukkig begin ik toch een gevoel te ontwikkelen, want vaak word ik rond 3-4 uur 's nachts wakker om de cup te legen.
pi_172510632
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 19:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dan verbreekt het vacum en loopt ie ineens in een heel grote klots over. Veel erger dus dan een tampon die vol zit.
Als ik lang wil slapen in de eerste twee nachten heb ik zo'n heel groot nachtmaandverband en dat kan het eigenlijk alsnog niet aan als de cup overloopt. Gelukkig begin ik toch een gevoel te ontwikkelen, want vaak word ik rond 3-4 uur 's nachts wakker om de cup te legen.
Dat kan het maandverband natuurlijk ook niet aan vanwege de enorme hoeveelheid in n keer. Wanneer het geleidelijker zou gaan, zou die het waarschijnlijk wel redden.

Ik denk dat ik snap wat je met dat gevoel bedoelt. Ik heb dat ook met tampons. Als ik in de eerste nacht (dan is het bloeden het heftigst) wakker word, dan komt dat door een drukkend gevoel. Ik moet dat ook niet proberen te negeren en doorslapen, want dan lek ik door :')
Somebody that I used to know
pi_177575963
megakick. :+

Sinds afgelopen week de organicup in mijn bezit (te koop bij kruidvat). Na 15 jaar pilgebruik, een maand of 9 gestopt, eerst een paar keer heel licht "ongesteld" geworden en in januari voor het eerst echt, geen pijn maar schrok wel even van de hoeveelheid bloed ed. Niet gewend na zolang de pil.

Deze week voor de 2e keer weer echt ongesteld, en cup leek me wel wat, en dan wil ik het ook meteen, dus gelukkig verkoopt kruidvat tegenwoordig de organicup, deze gehaald en meteen in gebruik genomen.

Nu een paar dagen later, kan ik echt wel zeggen, dat ik hier heeeeel blij mee ben. Voel me veel schoner, het voelt veel beter, n tampon irriteert me toch vrij snel ofzo en dan voel ik m zitten, met de cup helemaal geen issues.Ook in brengen gaat verrassend soepel, geen doorlektaferelen. En uiteindelijk valt de hoeveelheid toch best mee terwijl ik met tampons echt denk dat het nooit meer stopt _O-

beste aankoop in tijden :Y
  zaterdag 31 maart 2018 @ 10:00:57 #120
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178208772
Stormlooptopic :P.

Fijn dat je er zo blij mee bent MM, nav jouw Instagram post heb ik er ook een gekocht maar ik ben nog niet erg enthousiast.

Hoe lang duurde dat bij anderen voor het enthousiasme een beetje kwam? :@.

En hoe weet je of je de juiste maat hebt? Bij mij lijkt ie wat te lekken, ik moet echt moeite doen om 'm goed uit te laten klappen en het stokje komt wel erg laag.
KuikenGuppy
pi_178208945
De cup hoort ook laag te zitten, niet als een tampon, dat het stokje uitsteekt is zelfs vrij normaal afhankelijk van je anatomie, als je last hebt van uitstekende stokje kun je 'm inkorten of helemaal afknippen.

Uitklappen bij mij gaat vrij soepel gelukkig, daarna nog even rondom voelen en er 'n beetje heel zachtjes aantrekken, als dit amper meegeeft weet ik dat het vacum goed is.

En dat lekken is niet goed maar je geeft aan dat het zo lijkt te zijn , het kan ook zijn dat dat door verwisselen komt op hevigere dagen. Ik veeg na opnieuw inbrengen altijd even na met 'n wcpapiertje omdat te voorkomen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Memento-Mori op 31-03-2018 10:19:41 ]
pi_178224204
Ik krijg spontaan pijn bij mijn onderbuik als ik dit topic lees :P

Het fijnste vind ik toch maandverband. Tampon doet pijn bij mij bij het inbrengen en uithalen en ik voel het ook zitten. Ik gebruik dan ook alleen tampons als ik bijvoorbeeld naar het strand ga of ga zwemmen. Ik moet al helemaal niet denken aan zo'n cup.
  zondag 1 april 2018 @ 07:55:20 #123
4089 Brighteyes
Gewoon gelukkig!
pi_178227922
Ik was meteen vanaf de eerste keer om. Het goed uitklappen is iets waar ik wel door meer gebruik handiger in werd. Soms hou ik mijn vingers even schuin om er een beetje lucht bij te laten, maar ik wil echt nooit meer iets anders.

Ik heb de large van Ladycup en die zit prima. :Y
pi_178230027
Ik heb geen idee welk merk ik heb, maar gebruik er eentje sinds begin vorig jaar. Hij zit in een paars zakje, dat is het enige wat ik weet. Oh, en het is maat M.

Ik vond het ook vanaf de eerste keer briljant! Ben er zo blij mee! Lek nooit meer door, ik voel hem niet zitten (tampons wel altijd) en ik heb er echt 0 problemen mee. Heerlijk.
Draagzak kopen of huren?
www.babydragen.eu
pi_178231048
Ik heb ook de large van Ladycup. Er zijn meestal maar twee maten, een voor jonge meisjes en vrouwen die niet hebben gebaard, en een Iets grotere. Het steeltje kun je voelen met je vingers, maar het mag niet in je vlees drukken tijdens gebruik. Dan zit de cup toch niet helemaal goed of is het steeltje iets te lang voor je anatomie.

Ik moest in het begin wel even wennen aan het juist inbrengen en vacum krijgen, maar dat was een kwestie van ervaren. Ik was wel al meteen erg blij ermee. Gebruik hem nu al een jaar of zeven en wil nooit meer anders.
pi_178340133
Ik gebruik sinds een paar dagen een cup en omg! Waarom heb ik dat niet eerder gedaan?! Geen gezweet en gekut met maandverband en lekken, geen lokale droogte med tampons. Echt een uitkomst zeg!
  vrijdag 25 mei 2018 @ 17:13:48 #127
217437 Rebubbled
Suck it bitch.
pi_179383640
OK! Wanneer je in een zeer luxe restaurant bent na een hele dag winkelen, waar flink genvesteerd is in de waterdruk, wees dan voorzichtig met het omspoelen van de cup. Cup + hoge waterdruk = bloedfontein. Bloed op de spiegel, de muren, het plafond, de kraan, de wasbak, de vloer, je gezicht, je jurk en je nabestaanden. Een grote Carrie-esque vertoning.

Verder wel fan.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 17:16:24 #128
252326 Chai
masala
pi_179383701
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 17:13 schreef Rebubbled het volgende:
OK! Wanneer je in een zeer luxe restaurant bent na een hele dag winkelen, waar flink genvesteerd is in de waterdruk, wees dan voorzichtig met het omspoelen van de cup. Cup + hoge waterdruk = bloedfontein. Bloed op de spiegel, de muren, het plafond, de kraan, de wasbak, de vloer, je gezicht, je jurk en je nabestaanden. Een grote Carrie-esque vertoning.

Verder wel fan.
_O-
hallo ik ben chai ik weet alles beter ik praat altijd met leestekens blablabla
  vrijdag 25 mei 2018 @ 17:42:46 #129
4089 Brighteyes
Gewoon gelukkig!
pi_179384214
:D :X
pi_179385616
quote:

Verder wel fan.
😱😂🤣
pi_179387865
quote:

Verder wel fan.
:o
  vrijdag 25 mei 2018 @ 21:28:07 #132
217437 Rebubbled
Suck it bitch.
pi_179388405
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 20:56 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

:o
Je usernaam is passend.
pi_179417796
684M.gif _O-
  maandag 28 mei 2018 @ 12:51:08 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179445189
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 10:00 schreef Burdie het volgende:
Stormlooptopic :P.

Fijn dat je er zo blij mee bent MM, nav jouw Instagram post heb ik er ook een gekocht maar ik ben nog niet erg enthousiast.

Hoe lang duurde dat bij anderen voor het enthousiasme een beetje kwam? :@.

En hoe weet je of je de juiste maat hebt? Bij mij lijkt ie wat te lekken, ik moet echt moeite doen om 'm goed uit te laten klappen en het stokje komt wel erg laag.
Bij mij kwam het enthousiasme na een dagje sauna met zo'n cupje in. Ik wissel tampons af met het cupje, soms heb ik een off day en dan wil het cupje niet enzo.
[/quote]
pi_179448494
Ik was heel enthousiast over de Meluna totdat ik een koperspiraaltje kreeg.
Maar daar helpt ook geen tampon of maandverband tegen. Nu heb ik op de twee zwaarste dagen maar grootste cup + maandverband en verplaats ik me tussen mijn kantoorstoel en het toilet want het is drama.
pi_179453115
Ik heb m’n meluna vervangen door een divacup. Het valt me op dat de divacup steviger aanvoelt en wat smaller is.
Het gaat tot nu toe goed...
Echter, met dit mooie weer wil ik gaan zwemmen maar durf dit niet met een cup in.
Las al weer wat mooie horrorverhalen van lekkende cups doordat de cup volloopt met zwemwater :{
Kom je als carrie het zwembad uit.. not so nice..
  maandag 28 mei 2018 @ 19:50:15 #137
252326 Chai
masala
pi_179453453
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 19:35 schreef quirina het volgende:
Ik heb m’n meluna vervangen door een divacup. Het valt me op dat de divacup steviger aanvoelt en wat smaller is.
Echter, met dit mooie weer wil ik gaan zwemmen maar durf dit niet met een cup in.
Las al weer wat mooie horrorverhalen van lekkende cups doordat de cup volloopt met zwemwater :{
Hoe dan? je creert toch een vacum met je cup als hij goed uitvouwt?
pi_179453639
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 15:46 schreef DrSauvignon het volgende:
Ik was heel enthousiast over de Meluna totdat ik een koperspiraaltje kreeg.
Maar daar helpt ook geen tampon of maandverband tegen. Nu heb ik op de twee zwaarste dagen maar grootste cup + maandverband en verplaats ik me tussen mijn kantoorstoel en het toilet want het is drama.
Herkenbaar en heel vervelend. Ik vond het met tampons nog vervelender, dus de cup geeft wel wat verlichting, maar zo'n heftige menstruatie blijft gewoon echt rot. Ik merk ook dat het me echt beperkt die twee dagen van de menstruatie.
pi_179453657
quote:
Als de cup goed is ingebracht, kan dit niet gebeuren. Ik vind het sowieso wel een raar verhaal eigenlijk.

Ik heb al diverse malen gezwommen met cup en nooit ergens last van gehad.
pi_179454745
Ik heb er nog nooit mee gezwommen, ik denk dat ik een poging waag als ik wat minder vloei.
pi_179454859
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 19:50 schreef Chai het volgende:

[..]

Hoe dan? je creert toch een vacum met je cup als hij goed uitvouwt?
Ja maar dat vacuum verbreekt als je dus zwemt.
pi_179455150
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 21:07 schreef quirina het volgende:

[..]

Ja maar dat vacuum verbreekt als je dus zwemt.
Dat kan echt niet. De mensen bij wie het gebeurd is dat tijdens het zwemmen het vacum verbrak hebben hem vast niet goed ingebracht of hadden een verkeerde maat oid. Als je cup op de goede manier inbrengt creert hij idd, zoals eerder gezegd, een vacum. Er kan dan geen vloeistof uit, maar dus ook niet bij in. Er zitten wel hele kleine gaatjes in voor het vacum, maar hier kan nooit zoveel water doorheen komen dat het het vacum verbreekt. Ik heb er afgelopen weekend een paar keer mee gezwommen terwijl ik vrij heftig vloeide enner gebeurde helemaal niks. Cup zat ook niet ineens extra vol oid. Kan dus gewoon :)

Nu sinds 3 maanden de Organicup en ik wil nooit meer anders. Super enthousiast hierover. Voel me 10x minder ongesteld, omdat ik er bijna niet meer naar om hoef te kijken :)
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  maandag 28 mei 2018 @ 22:38:20 #143
4089 Brighteyes
Gewoon gelukkig!
pi_179456741
quote:
Echt no way! Ik heb er al meerdere malen mee gezwommen en nog nooit zoiets gebeurt. Net of je altijd met volledige ontsluiting zwemt ofzo. :? Echt, dan hebben ze hem niet goed ingebracht, het is gewoon echt anatomisch onmogelijk.
Als dat zou kunnen zouden al die tampons er ook gewoon uit zichzelf uit moeten komen drijven. :D _O-

Als je niet ongesteld bent heb je toch ook niet constant je doos vol met water als je zwemt? :? Of mis ik iets? :+
pi_179456755
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 19:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Herkenbaar en heel vervelend. Ik vond het met tampons nog vervelender, dus de cup geeft wel wat verlichting, maar zo'n heftige menstruatie blijft gewoon echt rot. Ik merk ook dat het me echt beperkt die twee dagen van de menstruatie.
ja enorm. Ik ben altijd blij als het op kantoordagen valt want ik durf gewoon geen afspraken te maken. Of ergens heen te gaan.
pi_179457458
Ik herken het ook niet en ik ga 2x per week banenzwemmen, ook met cup als dat zo uit komt. Nooit problemen gehad :)
pi_179459724
MIsschien hebben jullie het er al eerder over gehad maar als jullie zon zware menstratie hebben. Bv ergens liever niet heen durfen, waarom slikken jullie de pil dan niet gewoon door? Of slikken jullie die niet?
pi_179459734
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 06:22 schreef Yasmin23 het volgende:
MIsschien hebben jullie het er al eerder over gehad maar als jullie zon zware menstratie hebben. Bv ergens liever niet heen durfen, waarom slikken jullie de pil dan niet gewoon door? Of slikken jullie die niet?
Ik mag geen pil van de dokter.
pi_179459747
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 06:35 schreef quirina het volgende:

[..]

Ik mag geen pil van de dokter.
Das wel een goede reden ja :P
  dinsdag 29 mei 2018 @ 06:45:48 #149
252326 Chai
masala
pi_179459801
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Als dat zou kunnen zouden al die tampons er ook gewoon uit zichzelf uit moeten komen drijven. :D _O-
Of zich vol water zuigen als ze niet diep genoeg zijn ingebracht :P
pi_179460578
quote:
Ik heb meer dan genoeg hormonen geslikt in mijn leven en voel me nu, hormoonvrij, een stuk beter. Dus nee, de pil is voor mij geen oplossing.
Er is wel een behandel8ng, Novasure, die kan helpen. Ik overweeg die nog. Van de andere kant word ik vijftig dit jaar, dus zou ik hopen dat ik er niet lang meer last van heb :)
pi_179462838
quote:
De pil is natuurlijk ook niet geweldig goed voor je lijf, al die hormonen.
Bij ons zitten vaatziektes in de familie en ik heb gerookt, dus de dokter heeft het me afgeraden.
Verder is mijn man 'geknipt', dus daarvoor hoef ik het al niet meer te doen.

Maar ik geef je gelijk, het blijft lastig. Als er iets zou zijn wat echt zou helpen.....ik hou me aan bevolen.
pi_179467534
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Echt no way! Ik heb er al meerdere malen mee gezwommen en nog nooit zoiets gebeurt. Net of je altijd met volledige ontsluiting zwemt ofzo. :? Echt, dan hebben ze hem niet goed ingebracht, het is gewoon echt anatomisch onmogelijk.

Als je niet ongesteld bent heb je toch ook niet constant je doos vol met water als je zwemt? :? Of mis ik iets? :+
Hier wel hoor.. :@ Zal mijn anatomie wel zijn. Maar ik leeg dus dan de cup ook elke keer als ik uit het water kom, en zal zeker niet gaan zwemmen op de eerste dagen van mijn menstruatie.
Isabel 21-5-10 ♥ & Tobias 1-11-12 ♥
pi_179469341
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 07:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb meer dan genoeg hormonen geslikt in mijn leven en voel me nu, hormoonvrij, een stuk beter. Dus nee, de pil is voor mij geen oplossing.
Er is wel een behandel8ng, Novasure, die kan helpen. Ik overweeg die nog. Van de andere kant word ik vijftig dit jaar, dus zou ik hopen dat ik er niet lang meer last van heb :)
Wat is dat voor behandeling?
pi_179486376
quote:
ik krijg ernstig haar uitval door hormonale anticonceptie. Het begon met de nuvaring en met de pil ging het maar door. Niet zo handig dus. Ik had ooit een dikke bos krullen. Nu een bosje pluis
pi_179489470
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 15:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat is dat voor behandeling?
http://www.hevigbloedverl(...)oplossingen/novasure

Ik ken verscheidene vrouwen die dit hebben gedaan, en ze zijn zonder uitzondering erg tevreden.
De gyn die ik een paar maanden geleden sprak vm hevig bloedverlies zei dat Novasure en Mirena wat haar betreft beiden even goed en veilig om de menstruatie minder hevig te maken.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 11:18:31 #156
217437 Rebubbled
Suck it bitch.
pi_179689090
quote:
Alle hormoonanticonceptie, ook de mirena, maken mij een emotionele nachtmerrie. Bij de pil wordt tevens de huid van de ingang van mijn vagina heel dun en scheurde ik geregeld in tijdens de seks. Heel pijnlijk. Ik gebruik helemaal niets meer. Nou ja, condooms op de dagen om mijn eisprong heen. Gaat al 4 jaar goed. Mocht ik zwanger worden, ik ben 31 en we willen toch kinderen, dus dan is dat geen probleem.
pi_179815406
Ik heb gezwommen hoor, niks aan het handje!
Alleen heb ik wel wat anders raar opgemerkt met die divacup. Op een of andere manier drukt hij tegen mijn blaas ofzo.
Als ik ga plassen gaat het heel langzaam. Terwijl ik normaal van de turbopies ben.
pi_179820809
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 23:11 schreef quirina het volgende:
Alleen heb ik wel wat anders raar opgemerkt met die divacup. Op een of andere manier drukt hij tegen mijn blaas ofzo.
Als ik ga plassen gaat het heel langzaam. Terwijl ik normaal van de turbopies ben.
Dat heb ik dus altijd met tampons... Moet er altijd uit met plassen anders duurt plassen 3 minuten, langzaam en druppelen. .. erg vervelend. Maar goed, dit topic ging over de cup, nooit geprobeerd, maar wel herkenbaar 'probleem' dus
pi_179822342
Ik heb zo'n yuuki cup aangeschaft een tijdje terug, maar ik ben nog geen fan.
Misschien doe ik iets verkeerd, maar het ding zakt uit ofzo.
Het zit in elk geval niet prettig, het leek me wel wat, maar na een paar keer proberen ligt het ding nu stof te vangen in de kast.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 1 juli 2018 @ 12:27:31 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180160216
Bij mij ook vooral stof vangen maar voor sauna dagen vind ik het wel heel fijn. En zo nu en dan op de tweede dag maar toch blijf ik geneigd om op OB terug te vallen.
[/quote]
pi_180177636
Ik gebruik mijn Ladycup weer elke cyclus :D Nog steeds dezelfde die ik kocht toen ik 18 was, tijdje laten liggen, nu vanaf dag 2 wanneer het ergste bloeden over is.

@Nijna misschien is het jouw maat niet, of vouwt hij niet helemaal uit zoals het moet? Zit hij wel diep genoeg, zodat het steeltje niet uitsteekt?
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_180182004
Megara, steeltje steekt niet uit als ik dat ding in doe, heb t steeltje ook wat korter geknipt.
Dus ik denk dat 'ie diep genoeg zit. Dat uitvouwen zou kunnen, volgens de beschrijving zou het mijn maat wel moeten zijn...
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator dinsdag 3 juli 2018 @ 09:02:02 #163
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_180205670
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 23:11 schreef quirina het volgende:
Ik hem m vandaag voor het eerst in 2 jaar weer in en dit viel me net ook op!

Ook moet ik weer even goed oefenen met inbrengen, want hij was niet goed uitgeklapt _O-
disclaimer
  donderdag 5 juli 2018 @ 11:23:48 #164
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180254081
Geweldig ding. Behalve op de zware dagen :X
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_180256162
Ik heb de hele dag het gevoel at ik moet plassen. Dat vind ik wel een nadeel.
pi_180257912
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik hem m vandaag voor het eerst in 2 jaar weer in en dit viel me net ook op!

Ook moet ik weer even goed oefenen met inbrengen, want hij was niet goed uitgeklapt _O-
Oh wat fijn dan ben ik niet raar ofzo.
pi_180257996
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 14:48 schreef quirina het volgende:

[..]

Oh wat fijn dan ben ik niet raar ofzo.
Ik heb ook gemerkt dat als ik mijn bekken naar voren kantel, het beter gaat. Dit was namelijk ook zo tijdens mijn zwangerschappen, toen die schedel mijn blaas blokkeerde. Misschien helpt het jou ook ;)
disclaimer
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')