abonnement Unibet Coolblue
pi_6236995
Wie is er eens in Birma (wat tegenwoordig Myanmar schijnt te weten) op vakantie geweest?

Aanrader of juist niet?

En met welke reisorganisatie het beste te bezoeken?

[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 11-10-2002 21:25]

pi_6237173
Myanmar! Wow! Schijnt heeeeeeel erg mooi te zijn. Politieke situatie is niet echt fantastisch geloof ik en dan vooral op het gebied van mensenrechten.

[reisorganisaties] ervaringen Summum is een topic over verschillende "alternatieve" reisorganisaties


Heb je trouwens al op de Lonely Planet site gekeken? (http://www.lonelyplanet.com/destinations/south_east_asia/myanmar/)

En wat zegt Buitenlandse zaken:

quote:
In Rangoon is sprake van toenemende straatcriminaliteit. Vliegen met de lokale Myanmar Airways (overigens niet te verwarren met Myanmar Airways International) wordt afgeraden, aangezien vier vliegtuigen van deze maatschappij de laatste jaren zijn verongelukt. Nederlanders dienen zich bewust te zijn dat het uiten van (openbare) kritiek op het militaire regime langdurige gevangenisstraffen tot gevolg kan hebben.
Kortom, het is in ieder geval goed te doen en ik zoek ook nog wel ff wat reisverslagen voor je op!
pi_6248118
Nog niet geweest, maar lijkt me idd best mooi.

Er zijn best veel reisorganisaties die er naar toe gaan, al zijn er ook een paar die de reizen geschrapt hebben onder druk van mensenrechtenorganisaties.

pi_6248862
18 dagen Myanmar

Mandalay (Road to Mandalay) ligt er en de grootste pagode Mingun.

Bagan met haar 2000 pagodes. Schrijver Cees Nooteboom omschrijft de tempels als 'gestrande titanics' in een kale vlakte.

Mount Popa met zijn geesten etc...


Spreekt me eerlijk gezegd ook aan, maar ik heb voorlopig China in de agenda staan voor volgend jaar, maar liefst 31 dagen lang.

Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 19:18:10 #5
30759 Huitzilopochtli
FASCIST AGAINST RACISM
pi_6248909
Ik heb op de wilde vaart gezeten en ben er vaak voorbij gevaren maar nooit geweest helaas.
[b]OFF THE BEATEN PATH I REIGN[/b]In the beaten slut I came
pi_6276534
Leuke links!
Ik zal ze met zorg napluizen.

Ik ben nog aan het dubben of ik wel durf (ja, ik ben een watje....), zo in een verre, onbekende en overweldigende cultuur. En tegelijkertijd is dat de charme voor me. [sub]eigenlijk weet ik wel dat ik ga hoor, alleen hoe en wanneer....?[sub]

En ik ben nog iemand aan het overtuigen dat ze ook mee moet

Maarre... meer info altijd welkom.
Nogmaals dank voor de moeite die jullie genomen hebben!

pi_6276590
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 16:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik ben nog aan het dubben of ik wel durf (ja, ik ben een watje....), zo in een verre, onbekende en overweldigende cultuur. En tegelijkertijd is dat de charme voor me. [
Als je met een georganiseerde reis gaat en je een beetje voorbereid lijkt me dat je weinig kan gebeuren.
pi_6295881
Ik wil ooit ook nog eens naar Myanmar! Je kan er van die hele mooie echte ouderwetse paraplutjes kopen. En het lijkt me nog vrij onbedorven.
fake a dream
pi_6345025
Er gebeuren rare dingen....

Sta ik gisteravond op treinperron te wachten, word ik in het Engels aangeproken met een vraag over, hoe voor de hand liggend, treinen ('Is this the train to Eindhoven?')

Blijkt het een Birmese te zijn (nou vraag ik je....). Ben dus nu voorzien van twee telefoonnr's in Birma, een uitnodiging (opgehaald door haar privéchauffeur ), mijn eerste woordjes Birmees, een schat aan tips en een overdosis enthousiasme.

Van het weekend maar eens een keuze maken tussen de verschillende organisatoren/data, en dan zit Dino als het goed voor 3 of 4 weken in Birma in december/januari.

Vanzelfsprekend doneer ik een reisverhaal, al was het maar voor de moeite die jullie genomen hebben

quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 18:07 schreef Kimmie het volgende:
Ik wil ooit ook nog eens naar Myanmar! Je kan er van die hele mooie echte ouderwetse paraplutjes kopen. En het lijkt me nog vrij onbedorven.
Dat begreep ik gisteren dus ook van haar. Ze had ook een huis in Thailand, en dat was niet vergelijkbaar.
Daarentegen was Laos en Cambodja wel weer vergelijkbaar met Birma. Alleen wel armer. Moet ik wel bij zeggen dat ze uit een gegoede familie kwam (oud-gouverneursfamilie; ze vroeg of ik in Mandalay in het Ava-hotel verbleef, want dat was haar ouderlijk huis ), dus ik weet niet precies hoe ik haar zienswijze moet 'waarderen'.
Ze gaf inderdaad ook aan dat Birma anders was. Niet zo commercieel. Inderdaad vrij onbedorven, zo je wilt. Wel is het zo dat de jongere generatie zich snel aanpast. Lopen tegenwoordig ook rond in jeans en t-shirt bijvoorbeeld.

Ze gaf trouwens wel de tip om ook ruimte over te houden voor kleren, omdat ze in Birma prachtige en goedkope zijden gewaden, sjaaltjes etc. maken. En handgemaakte sieraden.

[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 18-10-2002 06:13]

pi_6345370
Dino, toeval bestata niet, dat weet je toch!
Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
pi_6355469
Tof man!!! Nu moet je echt gaan hoor!

Welke organisaties heb je om uit te kiezen?

pi_6356591
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 20:26 schreef Liejannuh het volgende:
Tof man!!! Nu moet je echt gaan hoor!

Welke organisaties heb je om uit te kiezen?


Koning Aap
Baobap
Djoser

Baobab komt qua timing het handigste uit, Koning Aap vind ik het sympathiekst overkomen....

pi_6356605
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 08:39 schreef OneSoul het volgende:
Dino, toeval bestaat niet, dat weet je toch!
Ik begin het zo langzamerhand te geloven....
pi_6491116
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 22:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Koning Aap
Baobap
Djoser

Baobab komt qua timing het handigste uit, Koning Aap vind ik het sympathiekst overkomen....


En?? Heb je al besloten?? Of ga je alsnog mee naar Nibbixwoud?
pi_6491272
Om je nog even lekker te maken:

pi_6491298
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 22:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik begin het zo langzamerhand te geloven....


Ja vertel 's, heb je al besloten??
Enne hoe zit het met dat contact?
Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
pi_6582948
Oké,

Ik kon kiezen tussen verschillende organisaties en verschillende data.

In de running waren Baobap, Summum en Koning Aap.

De 22 en 29 daagse variant van Koning Aap, vanaf medio december, bleek nog helemaal niemand aangemeld geweest. Die zou dus naar alle waarschijnlijkheid niet doorgaan. Viel daarom helaas af.... Helaas, want ik vond het een erg sympathieke organisatie, maar ik ga er vast nog eens mee op reis.

Bij Summum waren reizen gecanceld, resp. volgeboekt. De datum die wel kon was begin december, en ik had het liever tegen 1/2 (begin nieuwe baan, dan vormt dit 'reisje' een moeie afsluiting van een periode) aan. Exit Summum.

Resteerde Baobap. Ook hier weer veel gecancelde reizen (!). Maar ze hadden nog plekken voor de 21-daagse variant die vertrekt 13 januari. Weliswaar waren nog maar 8 mensen aangemeld (10 is het miminum), maar ze wisten al wel dat ze 'm door lieten gaan.

Dino gaat dus vanaf 13/1 drie weekjes met Baobap naar Myanmar! Hier staat de beschrijving: http://www.baobab.nl/packageroute.asp?PackageCode=346
Ik heb bij mijn toekomstige baas afgesproken dat ik wat later begin

Bedankt allen voor jullie enthousiasme! En vooral Liejannuh, voor het laatste zetje geven op de crewmeet!
Ik vind het toch allemaal wel heel spannend hoor...

Ik moet nog wel heel wat dingetjes regelen:
- visum
- inentingen/medicijnen
- fotoapparatuur
- inlezen, inlezen, inlezen... over Myanmar, bhoedisme etc. (vind ik persoonlijk misschien nog wel één van de leukste dingen van dit reisje )
- mailtje naar mijn contact in Myanmar (schat, zet de bokma koud.... )
- goede wandelschoenen
- rugzak (koffer ten strengste ontraden)
- .....

Ach, ik val jullie vast nog regelmatig lastig met vragen....

Tips, aanvullingen?

OW ja, en ik heb er extreem veel zin in....

pi_6584902
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 07:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:


Dino gaat dus vanaf 13/1 drie weekjes met Baobap naar Myanmar! Hier staat de beschrijving: http://www.baobab.nl/packageroute.asp?PackageCode=346


Ziet er leuk uit! Niet zo toeristisch, maar wel veel te zien en te doen.

*ook wil*

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_6587948
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 07:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dino gaat dus vanaf 13/1 drie weekjes met Baobap naar Myanmar! Hier staat de beschrijving: http://www.baobab.nl/packageroute.asp?PackageCode=346
Ik heb bij mijn toekomstige baas afgesproken dat ik wat later begin

Bedankt allen voor jullie enthousiasme! En vooral Liejannuh, voor het laatste zetje geven op de crewmeet!
Ik vind het toch allemaal wel heel spannend hoor...


Leuk man!! Ennuh... Ik help graag mensen naar de andere kant van de wereld! Wil alleen wel je foto's zien als je weer terug bent!


Visum, daar kunnen ze je vast wel mee helpen bij Baobab!
Inentingen/medicijnen, DTP, buiktyphus en hetpatitus A. Malaria tabletten zijn soms noodzakelijk.
Fotoapparatuur, heeeeeeeeel belangrijk! Ik ben zelf erg gelukkig met mijn spiegelreflex, maar er zijn genoeg mensen die alleen nog maar digitaal willen. APS zou ik niet doen, omdat de kwaliteit van de film minder is en je vooral bij uitvergrotingen last krijgt van kwaliteitsverlies.
Inlezen, inlezen, inlezen... Begin met het kopen van een Lonely Planet! Daar staat al heeeeeeeel veel in!
Wandelschoenen, kosten een berg, maar is heeeeeeeel belangrijk! Kijk eens bij een goede buitensport zaak en laat je goed adviseren!
Rugzak... Als je nou naar dat #muziekreisje komt, dan kan ik je daar wel wat over uitleggen en je meesleuren naar een hele goede winkel! Zelfde geld trouwens voor die wandelschoenen.

Ik vind zelf trouwens schoenen en een rugzak echt typisch dingen waar je niet op moet bezuinigen omdat het comfort zoveel groter is als je wat goeds koopt!

Verder mag je ons altijd stalken met nog meer vragen! Dat is namelijk leuk!

pi_6635692
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 17:44 schreef Liejannuh het volgende:
Leuk man!! Ennuh... Ik help graag mensen naar de andere kant van de wereld! Wil alleen wel je foto's zien als je weer terug bent!
deal!
quote:
Wandelschoenen, kosten een berg, maar is heeeeeeeel belangrijk! Kijk eens bij een goede buitensport zaak en laat je goed adviseren!
Rugzak... Als je nou naar dat #muziekreisje komt, dan kan ik je daar wel wat over uitleggen en je meesleuren naar een hele goede winkel! Zelfde geld trouwens voor die wandelschoenen.
Wilde dat toch iets eerder geregeld hebben dan een weekje van te voren.... dus kom op met die tips...
quote:
Verder mag je ons altijd stalken met nog meer vragen! Dat is namelijk leuk!
doe ik!
pi_6636077
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 13:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wilde dat toch iets eerder geregeld hebben dan een weekje van te voren.... dus kom op met die tips...
Belangrijkste tip: ga naar een goede buitensportwinkel en laat je daar goed adviseren.
Mijn persoonlijke favoriet is Bever Zwerfsport (ja, ook in Eindhoven; http://www.bever.nl/Waar/eindhoven.html). Maar je zou ook eens Demmenie sport kunnen proberen (http://www.demmeniesport.com/eindhoven/)


Allerbelangrijkste is dat je de tijd neemt. Wandelschoenen moet je gewoon even aanpassen en niet schrikken van de prijzen. Iedere goede outdoorzaak heeft ook altijd zo'n heuveltje staan met keien enzo, zodat je kunt voelen of je niet gaan slippen in je schoen ofzo.

De merken waar ze waarschijnlijk mee aan komen zijn HanWag, Meindl of Lowa. Ga ook voor een Categorie B schoen. Deze zijn geschikt voor het wat zwaardere terrein ook!

Vergeet verder ook niet om goede sokken te kopen (ja, zijn ook duur!). Mijn favoriete merk is Falke, het comfort is het geld waard!

Voor een rugzak geldt ook, laat je goed adviseren en neem er de tijd voor. De verkoper kan zien aan je lichaamsbouw wat een goede maat voor je is, maar probeer wel altijd onder de 70 liter te blijven. Hoe groter je rugzak, hoe meer je meeneemt!

Ook bij een goede rugzak zul je schrikken van de prijs, maar ook hier is het extra geld het extra draagcomfort zeker waard. Mij hebben ze destijds bij Bever met een steen van 10 kilo in mn rugzak laten rondlopen, gewoon omdat een volle rugzak natuurlijk heel anders zit dan een lege rugzak.

Goede merken zijn bijv. Lowe Alpine, Bach, Karrimor, Vaude, Mammut, Deuter en Macpac. Maar de huismerken zijn ook niet slecht volgens mij.

Belangrijkste tips dus:
- laat je goed adviseren en ga dus naar een speciaalzaak
- neem de tijd
- schrik niet van de prijzen!

pi_6636252
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 14:04 schreef Liejannuh het volgende:

Vergeet verder ook niet om goede sokken te kopen (ja, zijn ook duur!). Mijn favoriete merk is Falke, het comfort is het geld waard!


Bridgedale, ook heel erg goed. Maar ook niet goedkoop. Echter, blaren en stinksokken zijn vervelender.
quote:
Ook bij een goede rugzak zul je schrikken van de prijs, maar ook hier is het extra geld het extra draagcomfort zeker waard. Mij hebben ze destijds bij Bever met een steen van 10 kilo in mn rugzak laten rondlopen, gewoon omdat een volle rugzak natuurlijk heel anders zit dan een lege rugzak.

Goede merken zijn bijv. Lowe Alpine, Bach, Karrimor, Vaude, Mammut, Deuter en Macpac. Maar de huismerken zijn ook niet slecht volgens mij.


North Face niet te vergeten. Ook Active Leasure heeft aardige dingen er tussen zitten en is wat goedkoper.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_6638671
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 14:13 schreef Lucille het volgende:
North Face niet te vergeten. Ook Active Leasure heeft aardige dingen er tussen zitten en is wat goedkoper.
Ik had ook maar een lijstje gekopieerd van een site!
Persoonlijk vertrouw ik Active Leisure niet meer zo sinds ik in het Scouting magazine een rugzak van ze zag staan voor 90 gulden ofzo.... Beetje gevoelskwestie...
pi_6638964
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 16:09 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik had ook maar een lijstje gekopieerd van een site!
Persoonlijk vertrouw ik Active Leisure niet meer zo sinds ik in het Scouting magazine een rugzak van ze zag staan voor 90 gulden ofzo.... Beetje gevoelskwestie...


Dat is idd wel erg goedkoop. Mijn dagrugzak (25 l) van ongeveer 50 piek is best wel OK.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')