Hun laatste 747-400D Pokémon Jet ging afgelopen oktober al met pensioen; hier in Naha, Okinawa vlak voor allerlaatste vlucht terug naar Tokyo, Haneda:quote:The aircraft and flight crews are decked out in Pokémon themes, including headrests, flight attendant uniforms, food containers, inflight entertainment, and souvenir bags.[9] All Nippon Airways reported that it has experienced an increase in the number of passengers carried as a result of operating the Pokémon Jets.
Die Fokkers vliegen tenminste nog. Deze F-100 zal weer opgelapt moeten worden.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:52 schreef Iemand91 het volgende:
- Fokker F70 #4 PH-WXA is vanmiddag om 12:53 uur vertrokken naar Norwich.
Gaat ook naar Blue Wing Airlines in Suriname. Als ze nog niet vertrokken zijn staan daar nu dus PH-KZV (5 jan.),
PH-KZG (3 feb.), PH-JCH (3 maart) en PH-WXA. PH-KZW zou in april moeten volgen, PH-JCT en -KZH in mei.
Foto's:'quote:[message=42011691,noline]Piet91 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:49[/message]:
55 minuten later landt voor het allerlaatst hun 747-400D. Vandaag doen ze hun laatste rotaties Tokyo Haneda – Fukuoka en Tokyo Haneda – Sapporo (al laat Flightaware de B772 zien op enkele vluchten).
Morgen volgt de allerlaatste 747 vlucht Tokyo Haneda – Okinawa - Tokyo Haneda. Deze landt 55 minuten later dan de Dash 8 om 15:00 uur plaatselijke tijd (09:00 uur onze tijd).
Daarmee sluit niet alleen de 747 tijdperk voor ANA af (na ruim 35 jaar; sinds 1979 met hun eerste 747SR (Short Range)), maar ook die van de 747-400D (Domestic). Hier een van hun laatste 2 747's op 15 maart in Fukushima; beginnend aan een soort van scenic flight.
[afbeelding]
Toen ik een paar jaar geleden nog niet zo met de vliegwereld bezig was vond ik de aanwezigheid van die grote 747's - toen nog het enige type kist dat ik kende - heel normaal.
Nooit geweten dat het zo snel afgelopen zou zijn met de 747; met die mooie bult.
Hierover gesproken; wil je PH-KCC nog zien; heb dan haast.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:51 schreef Iemand91 het volgende:
Dat laat vanaf vandaag KLM's PH-KCA, -KCB, -KCD en -KCE de allerlaatste pax MD11 vliegtuigen...
http://www.nu.nl/economie(...)zenden-vluchten.htmlquote:Lufthansa schrapt deze week 3.800 vluchten naar bestemmingen wereldwijd in verband met een pilotenstaking. Naar schatting treft de actie 425.000 passagiers.
Jep, overgeboekt op latere vluchten, met Star-partners of eventueel zelfs andere airlines, maar de passagiers moeten vervoerd worden.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:52 schreef Woods het volgende:
Lufthansa annuleert duizenden vluchten
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)zenden-vluchten.html
Hoe vangen ze zoiets op, worden alle passagiers alsnog vervoerd?
Plaatje:
[ afbeelding ]
http://img.planespotters.(...)ottersNet_284752.jpg
Wat zou ik die graag in KLM kleuren willen zien.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:52 schreef Woods het volgende:
Lufthansa annuleert duizenden vluchten
Plaatje:
[ afbeelding ]
http://img.planespotters.(...)ottersNet_284752.jpg
Aan de andere kant is BA vandaag begonnen met Rotterdam - London City en BA vliegt ook al Amsterdam - London City. Drukke markt, weet niet of KLM daar ook nog brood in ziet.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:22 schreef Thetallguy het volgende:
- Cityjet is eindelijk definitief verkocht aan Intro Aviation. Volgens mij blijft de KL codeshare nog wel even, maar zal mij niks verbazen als KLC op termijn zelf naar City gaat vliegen.
Zullen ze vast wel merken, maar of ze er blij mee zijn. De 747 gaat niet voor niets rechtstreeks naar Houston.quote:- SAS gaat Stavanger - Houston vliegen met een PrivatAir BBJ. Olieroute Zal KLM -met 5x daily Stavanger- wellicht ook nog wel iets van merken.
City blijft een aantrekkelijke markt voor zakenreizigers. En KLM wil deze uiteraard one-stop blijven aanbieden, dus dan moet ie wel op enige manier te boeken zijn. Codeshare of met eigen materiaalquote:Op maandag 31 maart 2014 18:42 schreef Iemand91 het volgende:
Aan de andere kant is BA vandaag begonnen met Rotterdam - London City en BA vliegt ook al Amsterdam - London City. Drukke markt, weet niet of KLM daar ook nog brood in ziet.
Aan de andere kant komen er wel ruimte bij; aangezien KLM zich terugtrekt uit Manston (luchthaven die wel/niet opgeheven wordt).
Nu is Noorwegen sowieso een lucratieve markt voor KLM, maar vooral de business-pax op Stavanger - Houston zullen ze zeker missen. KLM was hier de beste optie, maar als SAS hem rechtstreeks gaat aanbieden is de keuze snel gemaakt denk ik.quote:Zullen ze vast wel merken, maar of ze er blij mee zijn. De 747 gaat niet voor niets rechtstreeks naar Houston.
(En in het verleden hun eigen BBJ; eveneens van PrivatAir).
Grote kans dat de meeste personen in de business class naar Houston in die branche zitten en die leveren heel wat meer op op zo'n route dan dat stukje naar Stavanger.
Maar goed; Nederland zélf levert ook nog genoeg business pax op uit die branche naar Houston.
Maar KLM, BA en Lufthansa zullen het zeker merken inderdaad.
Dat denk ik eigenlijk ook wel ja.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:01 schreef Thetallguy het volgende:
City blijft een aantrekkelijke markt voor zakenreizigers. En KLM wil deze uiteraard one-stop blijven aanbieden, dus dan moet ie wel op enige manier te boeken zijn. Codeshare of met eigen materiaal
True.quote:Nu is Noorwegen sowieso een lucratieve markt voor KLM, maar vooral de business-pax op Stavanger - Houston zullen ze zeker missen. KLM was hier de beste optie, maar als SAS hem rechtstreeks gaat aanbieden is de keuze snel gemaakt denk ik.
Tja, Eelde (en ook Twente) is gewoon een Spanje in het klein. Als je de beoordeling van het beleidsplan van Eelde leest, dan weet je genoeg. Beleidsplan staat vol met leugens en aannames (vermomd als feiten) om de boel maar zo rooskleurig mogelijk te laten lijken.quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:23 schreef Sunri5e het volgende:
Die baanverlenging in Groningen moest er sowieso komen..... Dit kon toch iedereen zien aankomen?
Bron: Facebook van Flightradar24quote:New feature on Flightradar24. Now you can take control of most flights on www.flightradar24.com Please do not abuse the new feature
Dus over ruim 25 minuten vertrekt de terugvlucht, maar reken maar op vertraging.quote:Due to heavy fog in combination with faulty runway lighting, LHR has suffered serious delays this morning.
KLM is operating B744 PH-BFY to LHR as a result:
- dep. AMS 13:50 London Heathrow KL 1009 / Boeing 747-400 / PH-BFY
- dep. LHR 14.45 Amsterdam KL 1010 / Boeing 747-400 / PH-BFY
this flight will suffer further delays.
Met 89 pax op de outboundquote:Op dinsdag 1 april 2014 15:19 schreef Iemand91 het volgende:
Unieke vluchtjes vandaag:
(Hier PH-BFY nog op AMS voor de vlucht naar London)
[ afbeelding ]
[..]
Dus over ruim 25 minuten vertrekt de terugvlucht, maar reken maar op vertraging.
Hoe weet je dat nou weer? (zelf een van de 89? )quote:
Nice.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:38 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Bron: Facebook van Flightradar24
Bron 1 / Bron 2quote:Abu Dhabi: DHL is investigating how one of its aircraft ended up on its tail at Abu Dhabi International Airport on Wednesday.
“We can confirm that an Airbus A300-600F aircraft, operating flight DHX520 from Lahore to Abu Dhabi by a DHL airline suffered a nose up incident during the offloading process at Abu Dhabi International Airport on April 1, 2014,” it stated.
The German logistics company said it is investigating the incident along with the “appointed handling agent.” It did not say who the agent is.
“DHL is liaising with the airport and relevant authorities in order to lift the aircraft to its proper position and to assess the damage,” DHL stated.
It further stated that there has been "some damage to ground handling equipment."
twitter:Fascinatingpics twitterde op woensdag 02-04-2014 om 21:04:06 This is what LAX photographed over an 8 hour period from the same spot looks like. reageer retweet
En toch vandaag officieel een nieuwe route aangekondigd. Groningen - Southend door FlyBE (operated by Stobart Air). Opzich schappelijke tarieven, ¤80 voor een retourtje. Vraag mij alleen af welke markt ze met deze vliegtijden willen aanspreken, voor de zakelijke reiziger is het niks.quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:11 schreef OEM het volgende:
[..]
Tja, Eelde (en ook Twente) is gewoon een Spanje in het klein. Als je de beoordeling van het beleidsplan van Eelde leest, dan weet je genoeg. Beleidsplan staat vol met leugens en aannames (vermomd als feiten) om de boel maar zo rooskleurig mogelijk te laten lijken.
Compenseert dan mooi het verdwijnen van de Transavia en Ryanair vluchten.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:24 schreef Thetallguy het volgende:
En toch vandaag officieel een nieuwe route aangekondigd.
Toen Ryanair stopte in 2004 werden er volgens de toenmalige directeur van Eelde zo'n 1000 boeren per week vervoerd. Dus de vraag is er misschien wel voor 72 stoeltjes per dag.quote:Vraag mij alleen af welke markt ze met deze vliegtijden willen aanspreken, voor de zakelijke reiziger is het niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |