abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_138138355
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:34 schreef RiKe het volgende:
Zojuist 2 black hawks vanuit de richting van de A4 over mijn huis (Leiden) heen gevlogen richting Noordwijk.
Geen verlichting, vlogen op night vision (1 groene lamp aan de voorkant en een zwaar donderend geluid door de wieken).
Best indrukwekkend om te zien!
112VOLnieuws twitterde op maandag 24-03-2014 om 22:35:55 3 apaches en 1 politieheli zoeken naar verdacht vliegendobject rondom Noordwijk. Fotograaf ter plaatse voor verslag. NSS2014 NSStop reageer retweet
pi_138140179
quote:
2s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:50 schreef DaMook het volgende:
Heeft AF1 nou het zelfde callsign als het kenteken van The Beast ?
Zojuist bij Hart van Nederland een verslag er over.
Het callsign van AF1 was op de AWACS te zien als: AF01
  Redactie Sport / Supervogel maandag 24 maart 2014 @ 23:43:28 #103
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_138141946
FireFlying11 twitterde op maandag 24-03-2014 om 20:45:37 Tijdens de NSS een Apache helikopter van de Luchtmacht met een groene laser beschijnen, dan vraag je om een raket in je woonkamer. #fire reageer retweet
8)7 8)7 Hoe dom kan je zijn.
pi_138143134
Blijkbaar vliegt er sinds vandaag gisteren nog maar 1 Tri-star rond op deze wereld:



RAF TriStars to fly final sortie
quote:
The UK Royal Air Force will conduct its final operational sortie with the Lockheed TriStar on 24 March, with a pair of the tri-jets to take off from its Brize Norton air base in Oxfordshire. One of the aircraft will be involved in an air-to-air refuelling activity, the service says.

The last flight will occur four days after the RAF’s 216 Sqn – which has operated the TriStar for 30 years – was formally deactivated during a disbandment ceremony performed at the service’s air transport base.

Acquired after the Falklands War of 1982 and operated since 1984, the RAF’s TriStar fleet comprised six L-1011-500s purchased from British Airways and modified for the in-flight refuelling role, plus three passenger-only examples sourced from Pan Am. In the tanker role, the Rolls-Royce RB211-powered type is capable of carrying a maximum fuel load of almost 140t.

Retirement of the TriStar tanker/transport fleet follows the departure from service of the RAF’s last Vickers VC10 in-flight refuelling aircraft in September 2013. Both types’ responsibilities have been assumed by the service’s new Airbus A330 Voyagers, being supplied via the Future Strategic Tanker Aircraft deal by AirTanker.

According to Flightglobal’s Ascend Fleets advisory service, the UK retirement leaves just one TriStar as operational in the world. This is a -100 example adapted for use as an air-launch platform for US company Orbital Sciences’ Pegasus satellite-delivery rocket. Built in 1974 and now named Stargazer, this was originally operated by Air Canada, it says.
Blijft alleen deze over:

  dinsdag 25 maart 2014 @ 02:40:43 #105
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_138144990
Ik meen me te herinneren dat er in Argentinië ook eentje rondvloog (private), maar geen idee meer bij welk bedrijf.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:12:19 #106
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_138148036
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 00:17 schreef Iemand91 het volgende:
Blijft alleen deze over:
Het lijkt erop dat tristarhistory ook een airworthy L1011 gaat regelen (mobile tristar experience noemen ze het).

http://tristarhistory.org/l1011-n91011/
pi_138160162
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 02:40 schreef flipsen het volgende:
Ik meen me te herinneren dat er in Argentinië ook eentje rondvloog (private), maar geen idee meer bij welk bedrijf.
Misschien bedoel je Lloyod Aero Boliviano? Maar dat was niet private.

Maar op dit moment vliegen er geen TriStars meer rond.
Die 6 van RAF (v.d. 9 die ze hadden) waren de laatste.
Deze zullen ongetwijfeld nog wel een vlucht o.i.d. maken (naar museum of voor scrap).
De eerder genoemde Stargazer is enige die nog overblijft en heel onregelmatig gebruikt wordt.

En dan die kist die OEM hierboven noemt.
Is CS-TEC / SE-DVF / CS-TMR en nu N91011 en een oud TAP Air Portugal kist die in januari door hen gekocht is.
Vloog voor het laatst voor DCA (Dutch Caribbean Airlines) tussen Curaçao en Amsterdam.

Kreeg op 6 juli 2004 problemen; vertrok van baan 24 (Kaagbaan) toen ze een brandmelding kregen van motor #3.
Braken de start af met als gevolg vastzittende (hete!) remmen en platte banden.
Is uiteindelijk 10 uur later door 3(!) tow-trucks weggesleept (zie foto hieronder) en heeft vervolgens ruim 3 jaar op AMS gestaan. Is op 20 juli 2007 vertrokken via Lissabon naar Victorville (o.a. C-check ondergaan) en waar die nu dus weer gereed gemaakt wordt voor de ferry-flight naar Kansas City.


pi_138165464

geleend van airliners.net
O+
MD11 met een van de mooiste liverys imo.
Jammer dat ik zo ver van Schiphol woon, zou er graag weer is een dag heen gaan.
Trotse Twentenaar
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 25 maart 2014 @ 19:19:54 #109
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_138165594
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 19:17 schreef zlotka het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)21700.jpg]afbeelding[/url] ]
geleend van airliners.net
O+
MD11 met een van de mooiste liverys imo.
Jammer dat ik zo ver van Schiphol woon, zou er graag weer is een dag heen gaan.
Wow die is tof _O_
pi_138165744
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 19:19 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Wow die is tof _O_
Zeker, op de A380/A340 staat het misschien zelfs nog wel beter:



Wederom geleend van Airliners
Trotse Twentenaar
pi_138166377
Nou, ik ga binnenkort eens echt spotten, keertje hier naar Eindhoven. Schiphol wil ik ook nog doen, maar is ook voor mij een takkestuk rijden.
En EHV is mooi om te kijken of het een beetje wil lukken :)
pi_138167759
Obama vertrekt om 20:35 uur van Schiphol; komt 21:15 uur aan op Brussel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 19:34 schreef Shaggy8675 het volgende:
Nou, ik ga binnenkort eens echt spotten, keertje hier naar Eindhoven. Schiphol wil ik ook nog doen, maar is ook voor mij een takkestuk rijden.
En EHV is mooi om te kijken of het een beetje wil lukken :)
Even dit forum in de gaten houden zodat je kunt zien wat en of er wat interessants aankomt/vertrekt. ;)
pi_138168784
De Apache's vliegen alvast over Leiden om te kijken of het luchtruim veilig is volgens mij.
Vlogen er 2 over en 1 politie heli
pi_138169724
Air Force One is bezig met de start-up. (bron: ATC)
pi_138170052
Is hij te zien op FR24 normaal gezien?
pi_138170129
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:52 schreef Shaggy8675 het volgende:
Is hij te zien op FR24 normaal gezien?
Officiëel niet.

Begon net met taxiën..

Is bovendien straks te live te volgen bij de binnenkomst in Brussel hier.
pi_138170236
Geen vliegverkeer boven Noord-Brabant zo te zien, een leeg vlak.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 20:56:03 #118
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138170272
Vanaf nu taxi freeze en 30 min delay
Wie dit leest is gek
pi_138170502
Volgens mij gaat hij nu opstijgen, hij is cleared for takeoff dacht ik te horen
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:02:17 #120
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138170564
Alle holding zones volop in gebruik
Wie dit leest is gek
pi_138170822
Iemand enig idee wat die kleine vliegtuigen steeds zijn op flight radar? Zie steeds veel gulfstreams enzo, nu rond Aachen en vanmiddag/gister rond Rotterdam.
Trotse Twentenaar
pi_138171121
Ik snap er geen fluit meer van, is hij al opgestegen?
pi_138171159
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:12 schreef RiKe het volgende:
Ik snap er geen fluit meer van, is hij al opgestegen?
Is al in Belgisch luchtruim. In ieder geval op de Belgische radio te horen.
pi_138171188
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:12 schreef RiKe het volgende:
Ik snap er geen fluit meer van, is hij al opgestegen?
Ja.

Ik heb het gemist maar ze kregen net van Brussel al de baan door.

EDIT: 07L.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')