abonnement Unibet Coolblue
pi_139497757
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 18:43 schreef Woods het volgende:

[..]

Laat mooi zien hoeveel mensen er werk hebben door 1 samengesteld product. Die prijzen toendertijd :o $31.000.000 in '69 en al $131.000.000 voor de -400. Was natuurlijk een heel andere tijd waar dat ook toendertijd superduur was.
En de huidige -8 kost ruim $350 officieel. Maar daar kan vast wat afgepraat worden...

Wat betreft baangebruik de laatste tijd; er is onderhoud bezig:

Gewijzigd baangebruik op Schiphol als gevolg van groot onderhoud aan de kruising van de Aalsmeerbaan en de Buitenveldertbaan van 5 tot en met 26 mei.
quote:
Jaarlijks vindt op Schiphol onderhoud plaats aan de start- en landingsbanen. Dit onderhoud is noodzakelijk om de banen in goede staat te houden en zo een veilige afhandeling van het vliegverkeer te kunnen laten plaatsvinden.

Op de kruising van de Buitenveldertbaan (09 – 27) en de Aalsmeerbaan (18L – 36R) bevindt zich een zogeheten gootconstructie. Deze gootconstructie is aangelegd in de jaren ’60 en is van groot belang voor de afvoer van regenwater van het baanoppervlak. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat de gootconstructie in 2017 vervangen zou worden. Maar naar aanleiding van een toenemend aantal storingen en een aantal recentelijk uitgevoerde inspecties is gebleken dat verder uitstel van de werkzaamheden niet mogelijk is. Daarom is besloten om in 2014 het gotenstelsel in de kruising compleet te vervangen. De werkzaamheden worden gecombineerd met het normaal onderhoud aan de Buitenveldertbaan.

Van 5 tot en met 26 mei is er sprake van gewijzigd baangebruik als gevolg van groot onderhoud aan de kruising van de Buitenveldertbaan en de Aalsmeerbaan. Vanwege de werkzaamheden is de Buitenveldertbaan gedurende deze periode buiten gebruik. De Aalsmeerbaan kan alleen verkort gebruikt worden. Dit betekent dat zware vliegtuigtypes tijdens de onderhoudsperiode op andere banen dan de Aalsmeerbaan worden afgehandeld.

Omdat de Buitenveldertbaan niet in gebruik is kan het, bij harde westenwind, noodzakelijk zijn om de Schiphol-Oostbaan in te zetten. Dit geldt ook voor de nacht. Bij normale weersomstandigheden zal het niet beschikbaar zijn van de Buitenveldertbaan naar verwachting tot weinig verandering in het baangebruik leiden.

Het afwijkend baangebruik zal waarschijnlijk leiden tot extra overlast in de omgeving van Schiphol.
Voor alle mensen die de komende tijd met een KLM 747 Business gaan vliegen; kijk even of het PH-BFK of PH-BFW is; dat zijn namelijk nog de enige 747's met de oude Business Class ;)

Toch nog hoop?:

'Air France-KLM stapt niet helemaal uit de vracht'

quote:
PARIJS - De topman van Air France-KLM, Alexandre de Juniac, heeft vrijdag in een vraaggesprek met de Franse kran Les Echos zegt dat het luchtvaartconcern niet van plan is alle 'full freighters', de puur op vracht gerichte toestellen, van de hand te doen. De Frans-Nederlandse luchtvaartgroep is wel bezig zijn vrachtvloot uit te dunnen. Bij Air France worden twee van de vier full freighters dit jaar uitgefaseerd.

KLM gaat van tien naar acht full freighters. In plaats daarvan willen de twee maatschappijen meer vracht vervoeren in het ruim van passagiersvliegtuigen, de zogenoemde belly. De bellyvracht maakt nu ook al een belangrijk deel uit van het vrachtvolume.

KLM liet vorige maand weten alle opties voor het vrachtvervoer open te houden, na geruchten dat het al zijn full freighters van de hand zou willen doen. Air France-KLM lijdt door de lage vraag en overcapaciteit al jaren verlies op het goederenvervoer.

Air France-KLM komt in de zomer overigens met een nieuw strategisch programma, na het aflopen van het huidige plan Transform 2015 dat is gericht op kostenbesparingen. Het nieuwe plan zal ingestoken zijn op groei, aldus De Juniac.
Enne; nog een keer de Arke 787:



Ook hier staat hij op:

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')