abonnement Unibet Coolblue
pi_137935618


Game on! Met een TT zonder NSS, MD-11 of MH370 verwijzingen >:)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_137936685
waarom komt Amerika niet met 1/2 galaxys voor al die voertuige
Geniet van het leven:):)
pi_137945393
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:07 schreef prefix1 het volgende:
waarom komt Amerika niet met 1/2 galaxys voor al die voertuige
Misschien past een Galaxy niet op R'dam?

Verder gewoon een belachelijke overkill van die Amerikanen.. 5 Black Hawks, paar C-17's, AF1, Marine One.....
pi_137945742
Als een antonov AN124 op EHLW past, doet een C5 dat ook op EHRD
Edit: de C5 heeft 2600 M nodig om op te stijgen en 1100 M om te landen
EHRD =
Baan Lengte Materiaal
06/24 2200 m Asfalt
06L/24R 500 m Gras
33/15 200 m Gras

Dus te weinig..

EHLW =
06/24
2,950 Asphalt

[ Bericht 68% gewijzigd door BergGeit95 op 19-03-2014 22:42:43 ]
pi_137946072
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 22:25 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Misschien past een Galaxy niet op R'dam?

Verder gewoon een belachelijke overkill van die Amerikanen.. 5 Black Hawks, paar C-17's, AF1, Marine One.....
Vergeet die gepantserde limo + bijbehorende voertuigen niet ;)
pi_137946199
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 22:36 schreef blingbling11 het volgende:
Vergeet die gepantserde limo + bijbehorende voertuigen niet ;)
Er schijnt ook nog een vliegdekschip voor de kust te liggen, maar ik had het over de vliegtuigen en helikopters. ;)
  woensdag 19 maart 2014 @ 22:55:11 #7
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137947137
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 22:38 schreef Ferry_76 het volgende:
Er schijnt ook nog een vliegdekschip voor de kust te liggen
Als dat gerucht waar zou zijn, dan hadden we nu vast wel iets gehoord over de aantocht van de betreffende aircraft carrier strike group. Die dingen varen ook niet alleen.
  donderdag 20 maart 2014 @ 08:54:14 #8
62913 Blik
The one and Only!
pi_137956783
Obama blijft in ieder geval niet slapen op een vliegdekschip, dat was eerst het gericht. Hij slaapt in Huis ter Duin
pi_137962045
Die blackhawks die over kwamen vliegen waren wel heel cool. Ik herkende het geluid en ben meteen naar buiten gelopen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_137962122
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 12:06 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Die blackhawks die over kwamen vliegen waren wel heel cool. Ik herkende het geluid en ben meteen naar buiten gelopen.
Ik zag ze ook voorbij komen ja. Marine 1 ervoor. Dat zie je niet iedere dag :D
pi_137967590
Ik hoorde het wel maar ging er vanuit dat het gewoon een klpd heli was. Echt spijt dat ik niet ff ben gaan kijken :(
pi_137967855
Aerodata-surveys is ook flink bezig:




Ik zie momenteel zo'n 3 kisten van hen boven Nederland vliegen.
pi_137972461
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:27 schreef Iemand91 het volgende:
Aerodata-surveys is ook flink bezig:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik zie momenteel zo'n 3 kisten van hen boven Nederland vliegen.
Die zoeken de MH370
Wie dit leest is gek
pi_137972534
Is de spotterplaats bij de polderbaan open dit weekend?

Het zal trouwens wel druk zijn op de Zwanenburgbaan met deze harde zuidenwind
Wie dit leest is gek
pi_137973060
quote:
99s.gif Op donderdag 20 maart 2014 18:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
Is de spotterplaats bij de polderbaan open dit weekend?

Het zal trouwens wel druk zijn op de Zwanenburgbaan met deze harde zuidenwind
Vanaf zaterdagavond 18:00 uur gaat het hele gebied rond de Polderbaan (en deels Zwanenburgbaan) dicht. Duurt t/m dinsdagnacht 00:00 uur.
Het panoramaterras en McDonalds bij Buitenveldertbaan blijven vooralsnog open; maar als het te druk o.i.d. wordt kunnen die ook dicht gaan.

Hier een Google Maps kaart met afgesloten wegen.



Dit is wel een goede site om het gedoe rond de NSS/Schiphol bij te houden.
pi_137984845
31 oktober is de laatste keer dat we dit kunnen zien:




quote:
Cathay Pacific has further revised Hong Kong – Amsterdam operation for Winter 2014/15 season. Planned 3-class Boeing 777-300ER operation on this route from 26OCT14 is delayed until 01NOV14, however it’ll operate on daily basis, instead of initially planned 3 weekly operation. This means last A340-300 service is scheduled on 31OCT14 instead of 01JAN15.
Blijven alleen China Airlines en Surinam over. (En heel af en toe Turkish).
China Airlines begint dit jaar met het vervangen van hun 6 A340's door 77W's.
Surinam kijkt naar een 767 en eind 2016 is het over voor de A340 bij Turkish Airlines.

We hebben dus nog zo'n 2 jaar A340 op Schiphol...

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 20-03-2014 23:00:51 ]
  donderdag 20 maart 2014 @ 22:49:44 #17
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137986471
Is er eigenlijk een markt voor tweedehands A340's?
Tour Operators? Low Cost airlines? Freighter conversion?
Of belanden ze al in Mojave?
pi_137987976
quote:
7s.gif Op donderdag 20 maart 2014 22:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Is er eigenlijk een markt voor tweedehands A340's?
Mwah.
De A340-200 is nooit een succes geweest.
De A340-300 wordt nog vrij veel gebruikt; maar steeds minder.
De A340-500 is zwaar, is ontworpen voor ultra-long-haul en dat soort vluchten vinden steeds minder vaak plaats.
De A340-600 is nog wel competitief. Met juiste stoelindeling is zo'n ding efficiënter te vliegen dan een 747-400. Een -600 kan ook vrij veel vracht onderin meenemen.
Een volgepropte A340-300 kan ook best goed zijn voor lange, lichte vluchten.

In 2013 vlogen er ongeveer evenveel A340's als 747's rond.
quote:
Tour Operators? Low Cost airlines? Freighter conversion?
Of belanden ze al in Mojave?
Een aantal zullen wel VIP worden.
Voor Tour Operators en Low Cost airlines zie ik 'm ook niet gebruikt worden. Zelfs Surinam wil van hun A343 af.
Een A330/767 is veelal veel efficiënter in te zetten (mits ETOPS geregeld is).
Een A330 is immers gewoon een A340 met 2 motoren minder. (en lichtere maximum takeoff weight; maar dat heb je voor tour operators/low cost toch niet nodig).

Ik weet niet meer precies waarom; maar voor vracht gaat die ook niet ingezet worden.

Dus op wat VIP na zullen ze uiteindelijk veelal zand gaan happen inderdaad.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 20-03-2014 23:29:13 ]
  donderdag 20 maart 2014 @ 23:22:35 #19
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137988089
quote:
7s.gif Op donderdag 20 maart 2014 22:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Is er eigenlijk een markt voor tweedehands A340's?
Volgens Airbus wel (maar zij moeten dan ook het verschil tussen de marktwaarde en de door hun gegarandeerde inruilwaarde aftikken). De rest van de wereld heeft er weinig vertrouwen in.
pi_138014290
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:14 schreef Iemand91 het volgende:
Net als bij de Airbus A340 gaan ze waarschijnlijk bij de A380 er ook nog meer stoelen inproppen:

Airbus to raise floor on A380 to create 11-abreast

[..]

De hele vloer van de main deck dus zo'n 2 inch/4 cm. omhoog en een extra stoel zodat er uiteindelijk 11 stoelen naast elkaar zitten. Dat wordt kruipen over elkaar :{ ...

En toch zijn de stoelen dan met 18" nog steeds breder dan de 10-abreast 77W van Emirates die 17' zijn.
(En de 77W van KLM met 17" en de - nog - 9-abreast 772 met 17.5".)
Dus van dit:


Naar dit:


Lekker smalle gangpaden. :{

Grappig dat men nog steeds de A380 als status-kist zien (goh; mag/kun je met die grote A380 vliegen! / ?).
't is gewoon gewoon cattle-class on steroids.

En, en een camera meenemen in de cockpit is niet altijd zo slim.
quote:
A military Airbus A330-200 with 189 soldiers and 9 crew, was enroute at FL330 between the UK and Afghanistan. The first officer had left the cockpit and was in the forward galley, when occupants of the aircraft felt a sensation of weightlessness. The captain was pressed into his harness, attempted to take control disconnecting autopilot and pulling the side stick to no avail. After the aircraft had lost 4400 feet in 27 seconds the commander managed to recover the aircraft from the dive.

(...)

The MAA stated: "The Panel has found evidence to link the movement of the seat to the movement of the side-stick, in the form of a Digital SLR camera obstruction which was in-front of the Captain’s left arm rest and behind the base of the Captain’s side-stick at the time of the event. Analysis of the camera has confirmed that it was being used in the three minutes leading up to the event. Furthermore, forensic analysis of damage to the body of the camera indicates that it experienced a significant compression against the base of the side-stick, consistent with having been jammed between the arm rest and the side-stick unit. Crew interviews have corroborated this evidence."
Meanwhile @ AMS:


Lijkt er op dat er maar een 747 voor Obama komt; de ander staat voor onderhoud ergens.
Maar ander interessant spul:
1
2
ETA 12:45 LT JAF001 B744 20-1101 HND-AMS
ETA 13:15 LT JAF002 B744 20-1102 HND-AMS


[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 21-03-2014 19:26:09 ]
  vrijdag 21 maart 2014 @ 20:56:51 #21
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_138018181
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 19:20 schreef Iemand91 het volgende:
Meanwhile @ AMS:
[ afbeelding ]
Heb gelijk dat klassieke muziekstuk in mijn hoofd, kan alleen niet op de naam komen :(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_138024137
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 20:56 schreef flipsen het volgende:
Heb gelijk dat klassieke muziekstuk in mijn hoofd, kan alleen niet op de naam komen :(
Kleine gok, deze? :P


Richard Wagner - Ride of the Valkyries
  vrijdag 21 maart 2014 @ 23:07:28 #23
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_138024197
Indeed *O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 01:27:11 #24
6941 APK
Factual, I think.
pi_138029586
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 19:20 schreef Iemand91 het volgende:

Grappig dat men nog steeds de A380 als status-kist zien (goh; mag/kun je met die grote A380 vliegen! / ?).
't is gewoon gewoon cattle-class on steroids.

Die A380 van Emirates is wmb gewoon (in economy) meer dan niks mis mee en veel beter dan wat bv KLM te bieden heeft mbt service etc.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_138039370
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 01:27 schreef APK het volgende:
Die A380 van Emirates is wmb gewoon (in economy) meer dan niks mis mee en veel beter dan wat bv KLM te bieden heeft mbt service etc.
Je moet dan ook niet verschillende types kisten van verschillende maatschappijen vergelijken bij zo'n opmerking.

Ik zei dat de A380 als kist niets verschilt met andere kisten op het gebied van 'luxe' zoals beenruimte, stoelbreedte etc.
Wat wel weer 'grappig' is; is dat als ze die verandering invoeren (van 10 naar 11-abreast); hun seat width op de A380 gelijk blijft op 18" en nog steeds breder is dan op hun cattle-class 77W met 17".

Maar dat heeft meer te maken met het ontwerp van de A380; is een compromis tussen vracht en pax namelijk...

Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken om bijvoorbeeld een retour van LAX - DXB te doen (vlucht van zo'n 15 uur) op die middelste stoel. :X

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 22-03-2014 15:31:16 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')