abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 maart 2014 @ 08:30:28 #1
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_137913339


Steeds meer mannen gooien hun hypermoderne scheermesjes weg en bekeren zich tot het klassieke scheermes, ook wel het krabbertje genoemd. Een klassiek scheermes beschikt over een mesje, dat tussen twee metalen plaatjes zit geklemd. Een klassiek scheermes maakt het dagelijkse scheerritueel tot een waar genot, mits goed gedaan natuurlijk. Scheren met een klassiek scheermes vergt enige oefening en duurt iets langer dan het scheren met een modern scheermesje, maar de resultaten zijn het zeker waard.
Voordelen van een klassiek scheermes

Als er van die mooie, strak vormgegeven, moderne scheermessen van Gillette verkrijgbaar zijn, waarom zou je dan overstappen op een krabbertje? Het zal je nog verbazen hoeveel voordelen er zitten aan een klassiek scheermes!


• Een modern scheermesje bestaat uit 3, 4 of soms zelfs 5 kleine mesjes. Daardoor worden de baardharen eerst opgetild en vervolgens afgeschoren. De kans op ingegroeide baardharen is groter, dan wanneer je een scheermesje met een enkel mes gebruikt, zoals een krabbertje.

• Doordat het klassieke scheermesje maar één mesje heeft, is de kans op huidirritaties veel minder dan bij een modern scheermes waar er vijf mesjes tegelijk over de huid worden geschraapt.

• Losse scheermesjes voor een klassiek scheermes zijn een stuk goedkoper dan mesjes voor een modern scheermes. Je kunt dus heel wat kosten besparen!


Verschillende types klassiek scheermes

Er zijn twee types klassieke scheermessen.

Bij de meest traditionele versie moet je om het mesje te vervangen, eerst het handvat van de houder af draaien. Vervolgens plaats je een nieuw mesje tussen de metalen plaatjes, alvorens het handvat weer vast te draaien. Doe dit wel voorzichtig!

De andere is een vlindermesje, ook wel Twist To Open (TTO) genoemd. Door de vlindersluiting wordt het een stuk makkelijker om je mesje te vervangen. Je draait simpelweg aan de handgreep en de houder klapt vanzelf open, zodat je het mesje kunt vervangen.
Onderhoud klassiek scheermes

Ook bij een klassiek scheermesje is het van belang dat je regelmatig het mesje vervangt. Hoe vaak je dit moet doen, is afhankelijk van:


• hoe dik je baardgroei is

• hoe vaak je je scheert

• welk scheerproduct je gebruikt

Je kunt ervan uitgaan dat je gemiddeld vijf scheerbeurten met hetzelfde mesje kunt doen. Toch is het vanwege de hygiëne het beste om na elke scheerbeurt je mesje te vervangen. Gebruik hiervoor de Double Edge Scheermesjes van Derby of Merkur. Deze gangbare mesjes passen in ieder klassiek scheermes. Gelukkig zijn deze mesjes niet al te duur: je bent sowieso goedkoper uit dan wanneer je met een modern scheermesje scheert!





Alles over het open scheermes.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.





Voor goede scheertips verwijzen wij je naar het Youtube kanaal van mantic59 of geofatboy.








Welke mesjes kan ik gebruiken in mijn DE scheermes?

Er zijn veel soorten mesjes. een aantal veel voorkomende mesjes zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Scheerzeep, scheercrème, olie?
Er zijn enorm veel soorten zeep.
Een aantal merken die veel terugkomen op diverse fora's zijn:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Zo zijn er nog legio's soorten zeep.
Leuk om te lezen, is het blog van Greg.
http://shavesoaps.wordpress.com/



Lather tip van Snowballed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


En voor honderdduizend tips en trucs:
http://badgerandblade.com/vb/forum.php





Voor het aanschaffen van materiaal online, verwijzen wij je naar de volgende webshops:

http://www.scheersalon.nl/

http://www.manandshaving.nl/

http://www.barbieredifigaro.nl/
(5% korting met kortingscode: FOK!)
Bij het afrekenen.

http://webshop.total-shave.nl/

Topicmascotte:





Deel van de op tekst/info komt van:
www.scheeradviezen.nl
www.scheersalon.nl
OP door Sosuacafe

Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  woensdag 19 maart 2014 @ 09:29:04 #2
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_137914401
Om erop terug te komen:

Ja, de Chinese Gillette Tech is kwalitatief gezien een prima ding maar ik snap niet hoe mensen zich daarmee fijn scheren. Zit naar mijn gevoel echt te weinig gewicht aan.
  woensdag 19 maart 2014 @ 10:33:17 #3
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_137916237
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:29 schreef Twiitch het volgende:
Om erop terug te komen:

Ja, de Chinese Gillette Tech is kwalitatief gezien een prima ding maar ik snap niet hoe mensen zich daarmee fijn scheren. Zit naar mijn gevoel echt te weinig gewicht aan.
Tja dat is vooral een kwestie van smaak.. (en misschien gewenning)
Ik kan met beide prima overweg.. ;) (is denk ik hetzelfde als een dik, kort- of dunner en langer handvat)

quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 08:03 schreef Pizzahut het volgende:
Zie toch even van de shavette af denk ik.. Eerst even goed in verdiepen.

Gister weer geschoren met een Derby, nieuw uit de verpakking. Mijn wangen en kaaklijn gaan hier mee goed maar mijn keel wordt echt een bloedbad! Irriteert nu nog! Moet wel zeggen dat ik geen preshave o.i.d. gebruikt heb.
Och voor de prijs hoef je t niet te laten... en een beetje experimenteren is nooit verkeerd.. (al was het bij de eerste aanzet bij mij direct raak.. :X )

Derby's zijn ook niet mijn ding, ik vind ze te veel trekken... En preshave doe ik niet aan, ik kan me nu gewoon prima scheren met koud water zonder enige voorbereiding.. (al is gloeiend heet water wel relaxter)
Maar in het begin had ik hetzelfde.. een dag later nog last enzo.. en dan moet je alweer scheren :')
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_137918504
even volgen en inlezen. Misschien wel leuk om het te leren.
  woensdag 19 maart 2014 @ 12:00:08 #5
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_137918695
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2014 11:54 schreef Prof_Hoax het volgende:
even volgen en inlezen. Misschien wel leuk om het te leren.
Je ademlucht zit aan je gezicht vastgeplakt als je dit kunt :D
I'm not the girl in the picture..
  woensdag 19 maart 2014 @ 12:01:24 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137918741
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:00 schreef Dimauro het volgende:

[..]

Je ademlucht zit aan je gezicht vastgeplakt als je dit kunt :D
Hoe bedoel je :?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 19 maart 2014 @ 12:01:57 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_137918766
quote:
14s.gif Op woensdag 19 maart 2014 10:33 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Tja dat is vooral een kwestie van smaak.. (en misschien gewenning)
Ik kan met beide prima overweg.. ;) (is denk ik hetzelfde als een dik, kort- of dunner en langer handvat)
True.

Mijn DE89 had nog wel wat zwaarder gemogen. Zit ook naar nieuwe handvaten te kijken, maar no way dat ik daar meer voor ga betalen dan de aanschafprijs van de krabber zelf.

Als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:00 schreef Dimauro het volgende:

[..]

Je ademlucht zit aan je gezicht vastgeplakt als je dit kunt :D
wat :')
  woensdag 19 maart 2014 @ 12:06:59 #8
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_137918937
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe bedoel je :?

just kidding ;)
I'm not the girl in the picture..
pi_137919068
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:01 schreef Twiitch het volgende:

[..]

True.

Mijn DE89 had nog wel wat zwaarder gemogen. Zit ook naar nieuwe handvaten te kijken, maar no way dat ik daar meer voor ga betalen dan de aanschafprijs van de krabber zelf.

Als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag.

[..]

wat :')
je kan er een zwaarder handvat op schroeven of dat van een rimei en die vullen met kogelslagertjes om hem zwaarder te maken.
pi_137920535
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:01 schreef Twiitch het volgende:

[..]

wat :')
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe bedoel je :?
brandweer - ademlucht masker
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:00 schreef Dimauro het volgende:

[..]

Je ademlucht zit aan je gezicht vastgeplakt als je dit kunt :D
ja dat zal wel, die zit echt idioot vervelend net na het scheren :D
pi_137926989
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:29 schreef Twiitch het volgende:
Om erop terug te komen:

Ja, de Chinese Gillette Tech is kwalitatief gezien een prima ding maar ik snap niet hoe mensen zich daarmee fijn scheren. Zit naar mijn gevoel echt te weinig gewicht aan.
Dat gewicht went wel hoor ;) Maar goed voor mensen die iedere scheerbeurt een andere krabber gebruiken wennen er natuurlijk niet echt aan.

Maar als je met zo'n krabber begint weet je niet beter en is de kans groot dat je zo'n zware krabber in begin lomp aan vind voelen. Maar ik scheer me zowel goed met mijn Edwin Jagger DE89L als met mijn Chinese Gillette Tech.
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:52:59 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_137927043
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:12 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je kan er een zwaarder handvat op schroeven of dat van een rimei en die vullen met kogelslagertjes om hem zwaarder te maken.
Ja, dat begrijp ik. Maar als ik zo rondkijk kost een beetje handvat al 30+ Euro. Dat is meer dan de aanschafprijs van de krabber waar ik het op wil schroeven.
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:55:02 #13
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_137927102
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:52 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik. Maar als ik zo rondkijk kost een beetje handvat al 30+ Euro. Dat is meer dan de aanschafprijs van de krabber waar ik het op wil schroeven.
een rimei kost 3 euro
pi_137928508
Je kunt natuurlijk ook handvatten van vintage Gillette Tech's erop schroeven ;)
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:29:31 #15
97745 Thorical
finding a way
pi_137937664
Het belangrijkste is toch dat het mes in balans is? Volgens mij maakt het niet zoveel uit of het een zwaar of lang handvat is. Dat ga je toch allemaal compenseren. De scheerhoek is naar mijn mening het belangrijkste en die kan wel van scheerkop tot scheerkop verschillen.
Zo'n Tech. leuk hoor maar niet voor mij, dan moet ik me iedere dag scheren om er een beetje representabel uit te zien. En nu met Fatip, iets agressiever kan ik dat om de dag doen. Geeft mijn huid ook weer de mogelijkheid te herstellen.
Maar ik kan me voorstellen dat als je je toch iedere dag moet scheren een mildere krabber voor jou een uitkomst is.
Het is ook wel het leuke aan traditioneel scheren. Voor iedereen is er een ultieme scheer setup maar die is voor weinige het zelfde.
pi_138007806
Mijn vader word dit jaar 60 en ik zou hem graag een kleinigheidje cadeau willen doen, en dacht daarom aan Old Spice Aftershave Lotion.

Lijkt jullie dit iets voor een man op leeftijd? Ik persoonlijk denk van wel, en in Duitsland is het niet zo duur :)
  FOK!fotograaf vrijdag 21 maart 2014 @ 16:08:58 #17
145146 Andyy
pi_138008852
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]

een rimei kost 3 euro
Dat is die van de DX toch?
Prima ding, gebruik 'm met tevredenheid hier
  vrijdag 21 maart 2014 @ 16:21:07 #18
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_138009237
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:08 schreef Andyy het volgende:

[..]

Dat is die van de DX toch?
Prima ding, gebruik 'm met tevredenheid hier
ja en op ebay krijg je ze ook.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 16:25:08 #19
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_138009357
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 15:34 schreef Diqiu-Long het volgende:
Mijn vader word dit jaar 60 en ik zou hem graag een kleinigheidje cadeau willen doen, en dacht daarom aan Old Spice Aftershave Lotion.

Lijkt jullie dit iets voor een man op leeftijd? Ik persoonlijk denk van wel, en in Duitsland is het niet zo duur :)
heb je nu serieus mij in je mailbox geblokkeerd? ik kan je nl niets meer terug sturen.
pi_138067495
Ah man. Net bij de laatste beweging tóch weer net onder mijn kin wondje gemaakt, voor de rest ging het allemaal goed. Gelukkig stuk minder zichtbaar -en bloed- dan vorige week maar toch. Ik voel en zie gewoon dat het nu niet zo glad is onder mijn kin. Dat is toch wel echt een nadeel van DE scheren bij mij merk ik: iedere week afwachten of het resultaat zichtbaar of onzichtbaar is voor de rest van de week... Wondjes duren gewoon een week om te herstellen en ben ik eigenwijs en haal ik het korstje eraf dan kan je weer paar dagen extra wachten... Scheer ik mij morgen met een Mach3 dan is alles ook onder de kin lekker glad zonder wondjes, maar merk je gewoon dat er veel minder haren afgaan dan nu met DE scheren. Gebruik nog steeds Palmolive, Astra groen en Balea balsem inclusief Aluin stick sinds oktober icm Rimei krabber. Heb gewoon een zeer gevoelige huid met regelmatig nog een puistje dus die haal je ook zeer makkelijk open ook al doe je zo je best om daar supervoorzichtig te scheren..
pi_138067886
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:36 schreef Diqiu-Long het volgende:
Je kunt natuurlijk ook handvatten van vintage Gillette Tech's erop schroeven ;)
Dat is nog lichtter en kleiner als het handvat dat hij nu heeft en hij wil zwaarder.

De handvaten van de Pearls/Cadetten schijnen aardig wat te wegen en zo'n krabber heb je voor 20 euro.
Onder deze lijn niet schrijven
  zondag 23 maart 2014 @ 12:06:07 #22
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_138068633
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 11:12 schreef Deezertje het volgende:
Ah man. Net bij de laatste beweging tóch weer net onder mijn kin wondje gemaakt, voor de rest ging het allemaal goed. Gelukkig stuk minder zichtbaar -en bloed- dan vorige week maar toch. Ik voel en zie gewoon dat het nu niet zo glad is onder mijn kin. Dat is toch wel echt een nadeel van DE scheren bij mij merk ik: iedere week afwachten of het resultaat zichtbaar of onzichtbaar is voor de rest van de week... Wondjes duren gewoon een week om te herstellen en ben ik eigenwijs en haal ik het korstje eraf dan kan je weer paar dagen extra wachten... Scheer ik mij morgen met een Mach3 dan is alles ook onder de kin lekker glad zonder wondjes, maar merk je gewoon dat er veel minder haren afgaan dan nu met DE scheren. Gebruik nog steeds Palmolive, Astra groen en Balea balsem inclusief Aluin stick sinds oktober icm Rimei krabber. Heb gewoon een zeer gevoelige huid met regelmatig nog een puistje dus die haal je ook zeer makkelijk open ook al doe je zo je best om daar supervoorzichtig te scheren..
gewoon geen druk op je DE zetten tov van de mach 3, en niet harken, gewoon over je gezicht laten glijden.
pi_138070761
En een goede voorbereiding...wel of niet douchen maakt bijvoorbeeld voor mij een enorm verschil
pi_138071047
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 11:33 schreef marzman het volgende:

[..]

Dat is nog lichtter en kleiner als het handvat dat hij nu heeft en hij wil zwaarder.

De handvaten van de Pearls/Cadetten schijnen aardig wat te wegen en zo'n krabber heb je voor 20 euro.
Je weet dat Tech handvatten er in veel soorten zijn? En dat sommige daarvan ook wat zwaardere zijn. Maar goed ik zou gewoon een Edwin Jagger kopen, want bij Pearls krabbers plaats ik echt mijn vraagtekens wat betreft de kwaliteit.

Want die dingen worden in India gefabriceerd, en misschien ben ik bevooroordeeld, maar ¤ 20 a ¤ 25 voor een made in India krabber vind ik veel geld, dan kun je net zo goed iets meer uitgeven en een Edwin Jagger of Muhle kopen.

En natuurlijk die ene Nederlandse webwinkel, waar ik de naam niet van noem moet ook zijn winst maken, en zeer waarschijnlijk verdiend hij meer op een Pearl model dan een Edwin Jagger of Muhle.

[ Bericht 0% gewijzigd door Diqiu-Long op 23-03-2014 14:29:32 ]
  zondag 23 maart 2014 @ 14:39:35 #25
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_138073204
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 11:33 schreef marzman het volgende:

[..]

Dat is nog lichtter en kleiner als het handvat dat hij nu heeft en hij wil zwaarder.

De handvaten van de Pearls/Cadetten schijnen aardig wat te wegen en zo'n krabber heb je voor 20 euro.
Hoe zit het eigenlijk met de draad maat daarvan? heeft elk merk dezelfde draad of zijn daar onderling verschillen in? en hoe kom je dan van te voren aan de juiste info?
  zondag 23 maart 2014 @ 21:52:48 #26
97745 Thorical
finding a way
pi_138093184
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 14:39 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Hoe zit het eigenlijk met de draad maat daarvan? heeft elk merk dezelfde draad of zijn daar onderling verschillen in? en hoe kom je dan van te voren aan de juiste info?
Ik heb ooit wel eens een tabel gezien maar daar staat een Rimei natuurlijk niet bij.
Omdat ik een krabber had die niet scheerde heb eens dit in elkaar geschroefd. De bovenplaat van een Merkur, onderplaat Lord en handvat van een Tech.
Ik denk dat de draad vrij standaard is.Maar dat weet ik niet zeker.
  zondag 23 maart 2014 @ 21:55:44 #27
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_138093355
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 21:52 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ik heb ooit wel eens een tabel gezien maar daar staat een Rimei natuurlijk niet bij.
Omdat ik een krabber had die niet scheerde heb eens dit [ afbeelding ] in elkaar geschroefd. De bovenplaat van een Merkur, onderplaat Lord en handvat van een Tech.
Ik denk dat de draad vrij standaard is.Maar dat weet ik niet zeker.
ik heb zo'n chinese Gillette tech met plastic handvat, maar ik vind het niks, dus als daar een andere op past, zo mooi zijn.
  zondag 23 maart 2014 @ 23:30:45 #28
3415 Webby
1 omhoog!
pi_138099306
Dat krijg ik dan weer voor elkaar. Ik wil mijn mesje wisselen, maar hij zit goed vast. Ik knijp in de zijkanten van de kop en draai het heft. Ineens schiet de kop tussen mijn vingers uit, draait een kwart en knijp ik vol in het mes. Een behoorlijke plak uit mijn vingertoppen van de duim en wijsvinger en bloeden als een rund. Volgende keer maar met een doekje de kop vastpakken als hij te strak vast zit...
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
  zondag 23 maart 2014 @ 23:47:12 #29
148823 znarch
ondertitel
pi_138099989
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 23:30 schreef Webby het volgende:
Dat krijg ik dan weer voor elkaar. Ik wil mijn mesje wisselen, maar hij zit goed vast. Ik knijp in de zijkanten van de kop en draai het heft. Ineens schiet de kop tussen mijn vingers uit, draait een kwart en knijp ik vol in het mes. Een behoorlijke plak uit mijn vingertoppen van de duim en wijsvinger en bloeden als een rund. Volgende keer maar met een doekje de kop vastpakken als hij te strak vast zit...
Foto? :o :D
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 24 maart 2014 @ 08:55:51 #30
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_138105000
Afgelopen zaterdag weer wat gekocht:

- Prorasso Pre-shave groen
- Prorasso shaving cream groen
- Muhle dassenhaar borstel (naast mijn varkenshaar)

Voor de grap ook de shavette gehaald. Moet zeggen, valt mij niet tegen! De Derby's die ik nog had komen hier beter tot hun recht dan in mijn Parker.

Die pre-shave doet echt wonderen! Geen bloedbad meer in mijn hals _O_
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  maandag 24 maart 2014 @ 09:08:19 #31
3415 Webby
1 omhoog!
pi_138105172
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 23:47 schreef znarch het volgende:

[..]

Foto? :o :D
:{
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
pi_138107713
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:35 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Je weet dat Tech handvatten er in veel soorten zijn? En dat sommige daarvan ook wat zwaardere zijn. Maar goed ik zou gewoon een Edwin Jagger kopen, want bij Pearls krabbers plaats ik echt mijn vraagtekens wat betreft de kwaliteit.

Want die dingen worden in India gefabriceerd, en misschien ben ik bevooroordeeld, maar ¤ 20 a ¤ 25 voor een made in India krabber vind ik veel geld, dan kun je net zo goed iets meer uitgeven en een Edwin Jagger of Muhle kopen.

En natuurlijk die ene Nederlandse webwinkel, waar ik de naam niet van noem moet ook zijn winst maken, en zeer waarschijnlijk verdiend hij meer op een Pearl model dan een Edwin Jagger of Muhle.
Probeer eens een Pearl of Cadet voordat je een mening geeft over een product wat je niet kent.
Het zijn erg goed gemaakte krabbers welke goed zijn aangeschreven en goed betaalbaar zijn. Niet spotgoedkoop maar duidelijk goedkoper dan Edwin Jagger en Muhle. De open comb variant vind ik echt een aanrader, en biedt een ervaring die zowel Edwin Jagger als Muhle niet kunnen bieden. De R41 van Muhle is ook open comb maar een totaal ander beest(je).
  maandag 24 maart 2014 @ 11:34:10 #33
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138108520
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 21:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik heb zo'n chinese Gillette tech met plastic handvat, maar ik vind het niks, dus als daar een andere op past, zo mooi zijn.
Die Tech heb ik ook. Kan de kop gewoon op het handvat van m'n EJDE89 draaien.

quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 23:30 schreef Webby het volgende:
Dat krijg ik dan weer voor elkaar. Ik wil mijn mesje wisselen, maar hij zit goed vast. Ik knijp in de zijkanten van de kop en draai het heft. Ineens schiet de kop tussen mijn vingers uit, draait een kwart en knijp ik vol in het mes. Een behoorlijke plak uit mijn vingertoppen van de duim en wijsvinger en bloeden als een rund. Volgende keer maar met een doekje de kop vastpakken als hij te strak vast zit...
Dat is minder.
Ik ben daar altijd zooooooo voorzichtig mee, heb speciaal een klein nijptangetje liggen voor als die niet lekker eraf gaat, dan hoef ik niet met m'n vingers eraan te wiebelen.
pi_138109202
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:03 schreef MarcelR het volgende:

[..]

Probeer eens een Pearl of Cadet voordat je een mening geeft over een product wat je niet kent.
Het zijn erg goed gemaakte krabbers welke goed zijn aangeschreven en goed betaalbaar zijn. Niet spotgoedkoop maar duidelijk goedkoper dan Edwin Jagger en Muhle. De open comb variant vind ik echt een aanrader, en biedt een ervaring die zowel Edwin Jagger als Muhle niet kunnen bieden. De R41 van Muhle is ook open comb maar een totaal ander beest(je).
Hoor wie het zegt! Want u bent ook regelmatig bevooroordeeld.

En nee ik ga ze niet proberen ;) Want ik ben tevreden met mijn Edwin Jagger.

En ik vermeld tenminste dat ik bevooroordeeld ben. Maar ik wil er best een uitproberen, maar ik vind ¤ 20 voor een made in India krabber gewoon te veel geld.

Want voor ¤ 5 meer heb je een Edwin Jagger. Maar de webwinkel waar ik de naam niet van noem mag me gerust een model opsturen en dan zal ik er over schrijven.

Want die webwinkel is de enige die in Nederland die Pearl krabbers verkoopt.

[ Bericht 16% gewijzigd door Diqiu-Long op 24-03-2014 12:42:45 ]
pi_138109427
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:57 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Hoor wie het zegt! Want u bent ook regelmatig bevooroordeeld.

En nee ik ga ze niet proberen ;) Want ik ben tevreden met mijn Edwin Jagger.
Da's natuurlijk de beste methode om een discussie uit de weg te gaan |:(
Wel kritiek hebben op een product maar te beroerd zijn om je te verdiepen in dat product.
  maandag 24 maart 2014 @ 12:52:36 #36
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138110748
En zeg gewoon barbiere di figaro :')
Beetje kinderachtig gedrag dit.
pi_138110832
Dat is idd wel een hele volwassen manier idd om een discussie te voeren zeg :D

Ik zou je van harte aanraden om je research eerst een GOED op orde te hebben voordat je zulke rare uitspraken doet, D-L. Neem eens de moeite om producten van meer dan een euro te proberen.

De Pearl/Cadet krabbers, zijn gewoon goede kwalitatieve producten.
Goed afgewerkte koppen, zeer netjes afgewerkte handles met een flink zwaar gewicht die bovendien onder bijna iedere kop te schroeven zijn.
De TTO's en de Closed Comb zijn redelijk milde scheerders.
De Open Comb is idd een stukje agressiever, maar zelfs met Feather mesjes nog erg comfortabel te scheren!
pi_138110868
Mocht er nog iemand serieus interesse hebben in mijn vijl-scheermes geef maar even een PM, die mag de deur uit.
pi_138111235
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:52 schreef Twiitch het volgende:
En zeg gewoon barbiere di figaro :')
Beetje kinderachtig gedrag dit.
Ik noem deze webwinkel niet meer bij naam omdat sommige mensen direct in verdediging mode springen als je maar iets negatief over deze winkel zegt.

En ik heb onderzoek gedaan, namelijk de prijs gecontroleerd en op de website van Pearl gekeken.

Maja sommige lijken gewoon te werken voor die ene webwinkel, daarom neem ik het sowieso al niet serieus soms.

En ja dan gaan er natuurlijk mensen zeggen, dat het kinderachtig is, maar door steeds in de verdediging te schieten wanneer het over een product gaat wat alleen bij de betreffende webwinkel te koop is, wekt men wel die indruk bij mij, en ook vele andere.

In mij bericht noem ik notabene dat ik misschien bevooroordeeld was, met andere woorden ik ben daar gewoon eerlijk in.

Maar ik zou zo'n Pearl krabber best willen uitproberen, maar ik vind de prijs gewoon te hoog om daar mijn eigen geld aan uit te geven.

Dus Barbiere di Figaro mag me eentje gratis opsturen, dan test ik wel zo'n Pearl krabber, maar niet van mijn eigen geld, want het is mij gewoon te duur.

[ Bericht 4% gewijzigd door Diqiu-Long op 24-03-2014 13:13:46 ]
pi_138111374
Lekker onderzoek doen is dat, even prijs checken en op de site van de fabrikant kijken :')

Neem dan ook de moeite om eens wat gebruikers ervaringen op te zoeken, desnoods iemand op te zoeken die zon krabber heeft en er eens naar te kijken en desnoods een keer mee te scheren.

Dan pas kan je een fatsoenlijk oordeel vellen, dit is gewoon slap geneuzel wat je nu doet.
Verder kijken dan je neus lang is.....is niet heel moeilijk hoor.
  FOK!fotograaf maandag 24 maart 2014 @ 13:14:11 #41
145146 Andyy
pi_138111379
Ik gebruik nu Vergulde hand scheerzeep, maar dat droogt altijd halverwege al op en gaat enorm trekken -O-
Iemand tips voor een betaalbaar (en makkelijk te krijgen) alternatief?
pi_138111497
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:08 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik noem deze webwinkel niet meer bij naam omdat sommige mensen direct in verdediging mode springen als je maar iets negatief over deze winkel zegt.

En ik heb onderzoek gedaan, namelijk de prijs gecontroleerd en op de website van Pearl gekeken.

Maja sommige lijken gewoon te werken voor die ene webwinkel, daarom neem ik het sowieso al niet serieus soms.

En ja dan gaan er natuurlijk mensen zeggen, dat het kinderachtig is, maar door steeds in de verdediging te schieten wanneer het over een product gaat wat alleen bij de betreffende webwinkel te koop is, wekt men wel die indruk bij mij, en ook vele andere.

In mij bericht noem ik notabene dat ik misschien bevooroordeeld was, met andere woorden ik ben daar gewoon eerlijk in.
[aluhoedje-modus] ik denk dat de Pearl/Cadet enthousiastelingen op de internationale forums ook allemaal op de loonlijst staan bij Barbiere di Figaro. Het is een complot![/aluhoedje-modus]

Die messen kun je in meerdere Europese en USA webshops kopen, heel veel mensen zijn er enthousiast over en jij weet Barbiere di Figaro er weer bij te betrekken.
het stoort me mateloos dat je zonder enige kennis van zaken die krabbers loopt af te zeiken op basis van het land van herkomst en mensen daarom een Edwin Jagger of Muhle aanbeveelt. Wie die messen verkoopt doet helemaal niet ter zake, daar heb ik het ook helemaal niet over.
pi_138111529
Er is zo enorm veel op de markt waar gemakkelijk aan te komen is....
Vraag is, wat wil je uitgeven, wat vind je lekker qua geur en moet het perse offline te verkrijgen zijn.....
  maandag 24 maart 2014 @ 13:22:06 #44
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_138111605
quote:
6s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:14 schreef Andyy het volgende:
Ik gebruik nu Vergulde hand scheerzeep, maar dat droogt altijd halverwege al op en gaat enorm trekken -O-
Iemand tips voor een betaalbaar (en makkelijk te krijgen) alternatief?
Vergulde hand, bloed aan de wand..

Prorasso of zeep van Edwin Jager is wel fijn :)
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_138111617
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:13 schreef Ubershave het volgende:
Neem dan ook de moeite om eens wat gebruikers ervaringen op te zoeken, desnoods iemand op te zoeken die zon krabber heeft en er eens naar te kijken en desnoods een keer mee te scheren.

Dan pas kan je een fatsoenlijk oordeel vellen, dit is gewoon slap geneuzel wat je nu doet.
Verder kijken dan je neus lang is.....is niet heel moeilijk hoor.
Die gebruikservaringen heb ik ook al regelmatig gelezen.

En die gebruikervaringen lijken mij niet veel beter of slechter dan een Chinese Gillette Tech van ¤ 2,42.

Dus ja ik vind ze gewoon duur, en de prijzen zitten best dicht bij die van Edwin Jagger's en die zijn beslist niet in China of India geproduceerd.

Maar goed ik zet niet voor niks onder een bericht dat ik misschien bevooroordeeld ben ;) Want vele andere zetten het er gewoon niet onder.

quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:18 schreef MarcelR het volgende:

[..]

[aluhoedje-modus] ik denk dat de Pearl/Cadet enthousiastelingen op de internationale forums ook allemaal op de loonlijst staan bij Barbiere di Figaro. Het is een complot![/aluhoedje-modus]

Nou in iedere geval u en je vriendjes wekken die indruk, omdat u en u vriendjes altijd in de verdediging schieten wanneer iets negatief over Bdf gezegd word of een product welke ze als enige in NL verkopen.

[Quote]
Wie die messen verkoopt doet helemaal niet ter zake, daar heb ik het ook helemaal niet over.
Nee natuurlijk niet, maar wat je mij verwijt doe jezelf ook wanneer men het bijvoorbeeld over Chinese scheerproducten hebt.

[ Bericht 28% gewijzigd door Diqiu-Long op 24-03-2014 13:31:33 ]
pi_138111963
Offline zou ik zeggen: Tabac, Proraso, Taylor of Old Bond Street. Beiden betaalbaar, gaan lang mee en uitstekende scheerzepen en redelijk makkelijk te krijgen.
Online kan ik de lijst nog VEEEEL langer maken!

TFS,BdF, Martin de Candre (duur), Klar Kabinett, Mitchells Woolfat Creme Cella, Taylor of Old Bond Street, Dr.Harris, Geo F Trumpers, How To Grow A Moustache, Pedal Pushers Fancies, Truefit & Hill....ga zo maar door...de lijst is endless....
pi_138112064
Die El Cheapo Chinese rommel is kwalitatief gezien ook niet te vergelijken met wat er verder aan krabbers verkocht word.

Tis niet meer dan een rietje met een scheerkopje erop. En jij wilt dat gaan vergelijken met een degelijk gebouwde krabber?

Laat me niet lachen man.....
  maandag 24 maart 2014 @ 13:39:02 #48
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_138112148
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:18 schreef MarcelR het volgende:

[..]

[aluhoedje-modus] ik denk dat de Pearl/Cadet enthousiastelingen op de internationale forums ook allemaal op de loonlijst staan bij Barbiere di Figaro. Het is een complot![/aluhoedje-modus]

Die messen kun je in meerdere Europese en USA webshops kopen, heel veel mensen zijn er enthousiast over en jij weet Barbiere di Figaro er weer bij te betrekken.
het stoort me mateloos dat je zonder enige kennis van zaken die krabbers loopt af te zeiken op basis van het land van herkomst en mensen daarom een Edwin Jagger of Muhle aanbeveelt. Wie die messen verkoopt doet helemaal niet ter zake, daar heb ik het ook helemaal niet over.
Ik geloof dat er ook nog een aantal Gillette mesjes uit India komen, die zullen dan ook wel slecht zijn? als het uit India komt of de A-merken sportschoenen allemaal in China gemaakt dus het is niks.
Het maakt helemaal niet uit in welk land iets gemaakt wordt, het gaat om het eindresultaat en daar die een product op beoordeeld te worden.
pi_138112446
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:22 schreef Diqiu-Long het volgende:
Nee natuurlijk niet, maar wat je mij verwijt doe jezelf ook wanneer men het bijvoorbeeld over Chinese scheerproducten hebt.
Nee, dat doe ik niet. Ik raad mensen niet iets af op basis van het gebrek aan ervaring.
Dat is namelijk wat jij doet.
Dat ik sommige Chinese producten als bijvoorbeeld varkensharen kwasten die als dassenharen kwasten worden verkocht, bij voorbaat al afkraak, is omdat ik kan zien wat het product feitelijk is: Rotzooi. Dat heb ik meermalen gedaan bij enkele kwasten, maar dan altijd als mijn mening en onderbouwd. Nooit als advies naar anderen.
  maandag 24 maart 2014 @ 13:55:38 #50
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138112683
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:22 schreef Pizzahut het volgende:

[..]

Vergulde hand, bloed aan de wand..

Prorasso of zeep van Edwin Jager is wel fijn :)
Ik vind DVH best wel prima eigenlijk :@
Proraso is voor mij rommel, de groene althans, de rest wil ik nog een keer proberen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')