Bijna elke theorie lijkt me onwaarschijnlijk, maar ik ben ook maar een doodnormale jongeman zonder kronkel in mijn kop. Het lijkt mij in ieder geval zeer reëel dat de piloot er iets mee te maken heeft. Nu de grote vraag: wat was zijn doel?quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:10 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
We kunnen het ook niet uitsluiten maar het lijkt me gewoon onwaarschijnlijk, echter wat Parzival schrijft zou idd zomaar kunnen
mag ik deze officieel aanvoeren voor de OP?quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:04 schreef Parzival het volgende:
oeh!.. transponders uit, in programmeren, en de druktest uitvoeren.. waardoor de zuurstof in het vliegtuig langzaam afneemt.. alla Helios.. die in the sky
hopende dat het op een ongeluk lijkt waardoor nabestaanden nog $$ krijgen
Erg knappe piloot die zo'n groot vliegtuig op zo'n kleine ruimte krijgt inderdaad.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:12 schreef Parzival het volgende:
[..]
zie pagina 3 van deze thread.. en.. voor zover ik weet is er geen enkel vliegtuig netjes tussen de bomen terecht gekomen..
als een BMW zich met 80km/h om een boom vouwt, doet een vliegtuig met 120Kmh dat ook hoor
http://www.nu.nl/buitenla(...)diven-incorrect.htmlquote:
Had het ook al in de OP gezet vandaagquote:Op woensdag 19 maart 2014 12:08 schreef Marrije het volgende:
[..]
op pagina 4 staat volgens mij ook een linkje daarover, sorry mobiel
zou me niks verbazen als dat niet lukt, hij hield wel van techniek, gezien zijn filmpmes op youtubequote:Op woensdag 19 maart 2014 12:15 schreef Voszje het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)diven-incorrect.html
"Ondertussen is volgens Maleisische autoriteiten uit data van de vluchtsimulator van de piloot van vlucht MH 370, de 53-jarige Zaharie Ahmad Shah, gebleken dat bepaalde informatie recentelijk is verwijderd. Experts proberen die informatie terug te krijgen."
Het is een 737 die op koers ligt om te landen op vliegveld Ins Utkrosh nabij Port Blair op de Andaman eilanden.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Had het ook al in de OP gezet vandaag
Dat satellietbeeld met dat vliegtuig boven de bomen wordt door meerdere nieuwssites genoemd, geen idee wat ik daar van moet denken.
leuk stukquote:Op woensdag 19 maart 2014 12:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit al voorbij gekomen?
http://www.wired.com/autopia/2014/03/mh370-electrical-fire/
Kan toeval zijn, maar ik vrees van niet.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:15 schreef Voszje het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)diven-incorrect.html
"Ondertussen is volgens Maleisische autoriteiten uit data van de vluchtsimulator van de piloot van vlucht MH 370, de 53-jarige Zaharie Ahmad Shah, gebleken dat bepaalde informatie recentelijk is verwijderd. Experts proberen die informatie terug te krijgen."
Dat vliegtuig lijkt in zijn geheel op de bomen te liggen. Leuke Photoshop dus .quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:08 schreef Maargoed. het volgende:
Has Malaysia Airlines Flight MH370 Been Finally Found?
[ afbeelding ]
[..]
http://meebal.com/has-mal(...)-been-finally-found/
waarom niet?quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:14 schreef Parzival het volgende:
[..]
mag ik deze officieel aanvoeren voor de OP?
Daar kan de telegraaf nog een puntje aan zuigenquote:Op woensdag 19 maart 2014 12:22 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat vliegtuig lijkt in zijn geheel op de bomen te liggen. Leuke Photoshop dus .
Nee volgens mij geen Photoshop, het komt van Tomnod, wellicht een vliegtuig dat laag vliegt daar.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:22 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat vliegtuig lijkt in zijn geheel op de bomen te liggen. Leuke Photoshop dus .
quote:Pieces of aircraft found floating on Andhra coast?
Pieces of what is suspected to be an aircraft were seen washed up on Andhra coast Wednesday, a Telugu television channel reported.
Fishermen, who saw them floating at Kutta Gouduru beach in TP Gudur mandal of Nellore district in south coastal Andhra off Bay of Bengal, informed the police.
According to a channel, the authorities alerted the top officials. However, there was no confirmation from any official if the objects seen floating were indeed pieces of an aircraft.
An airplane of the Malaysia Airlines, with 239 people, including five Indians aboard, vanished while flying from Kuala Lumpur to Beijing on March 8.
A TV news channel in Malaysia had reported two days ago that missing plane may have crashed either in the Bay of Bengal or in the Indian Ocean.
Dat zou ook nog kunnen. Maar het is in ieder geval geen vliegtuig dat daar netjes geland op de grond staat.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:27 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nee volgens mij geen Photoshop, het komt van Tomnod, wellicht een vliegtuig dat laag vliegt daar.
Ik vind het altijd zo bijzonder dat getuigen - in dit geval de vissers - geen foto maken van die onderdelen. Je kan wereldnieuws maken en heul veul geld vragen voor zo'n foto, maar nee "we zeggen gewoon dat we wat hebben zien drijven".quote:
Uiterst verdacht als je het mij vraagt. In deze situatie.quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:44 schreef MartijnA3 het volgende:
Nieuws op avherald dat de logs op de captain z'n flightsim recent zouden zijn gewist.
Inderdaad. Meest logische verklaring sinds dag 3 ofzo.quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:48 schreef Pleun2011 het volgende:
Er zijn mensen die al vanaf het begin achter de theorie staan dat het vliegtuig naar het zuiden is gevlogen en dat het zelfmoord is van een van de piloten. Beetje apart dat de onderzoekers daar nu pas serieus naar gaan kijken.. Ze kunnen beter Fok bij het onderzoek betrekken
Niet iedere visser heeft een camera of een smartphone. Sommigen hebben niet eens een telefoon thuis.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:30 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo bijzonder dat getuigen - in dit geval de vissers - geen foto maken van die onderdelen. Je kan wereldnieuws maken en heul veul geld vragen voor zo'n foto, maar nee "we zeggen gewoon dat we wat hebben zien drijven".
Nee, maar tot nu toe heeft niemand een camera bij zich gehad. Ik zou het wel weten. Onderdeel mee naar huis nemen op de boot, thuis foto maken en dan de krant bellenquote:Op woensdag 19 maart 2014 12:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet iedere visser heeft een camera of een smartphone. Sommigen hebben niet eens een telefoon thuis.
Dit is de locatie van dat vliegtuig:quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:29 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat zou ook nog kunnen. Maar het is in ieder geval geen vliegtuig dat daar netjes geland op de grond staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je bij google maps beetje uitzoomt en je volgt de richting van het vliegtuig naar het noordoosten zie je dus dat hij gewoon op koers is om te landen in Port Blair.
Sowieso. als hij daar gecrashed zou zijn zou het ten eerste wel opgvallen zijn, gezien de nabijheid van bewoond gebied, en ten tweede zou het vliegtuig niet intact zijn, of ineens uitzien als een 737,
Ten tweede, waarom zou hij überhaupt op 12 maart, terwijl de zoekactie in dat gebied in volle gang is nog rondvliegen boven de Andaman eilanden.
Plus, het is wss een vliegtuig van Go Air In. Zie de blauwe staart die overeen komt met de staartSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
Er wordt gezegd dat het toestel op 45000 voet heeft gevlogen, dan zou je idd door het falen van apparatuur of expres soortgelijke toestanden kunnen krijgen als met het Helios vliegtuig.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:04 schreef Parzival het volgende:
oeh!.. transponders uit, in programmeren, en de druktest uitvoeren.. waardoor de zuurstof in het vliegtuig langzaam afneemt.. alla Helios.. die in the sky
quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:48 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Dit is de locatie van dat vliegtuig:
https://www.google.nl/map(...)1,570m/data=!3m1!1e3
Zie de huisjes linksboven op de foto:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je bij google maps beetje uitzoomt en je volgt de richting van het vliegtuig naar het noordoosten zie je dus dat hij gewoon op koers is om te landen in Port Blair.
Sowieso. als hij daar gecrashed zou zijn zou het ten eerste wel opgvallen zijn, gezien de nabijheid van bewoond gebied, en ten tweede zou het vliegtuig niet intact zijn, of ineens uitzien als een 737,
Ten tweede, waarom zou hij überhaupt op 12 maart, terwijl de zoekactie in dat gebied in volle gang is nog rondvliegen boven de Andaman eilanden.
Plus, het is wss een vliegtuig van Go Air In. Zie de blauwe staart die overeen komt met de staartLijkt me ook meer een MD-80 of Fokker-100 aan de hoek van de vleugels te zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ligt aan de instelling van de AP. Het kan de ingevoerde route zijn, inclusief de bochten en eventueel de hoogtes, maar kan ook een vaste richting zijn. geheel afhankelijk van waar de AP op stond voor het incident.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:55 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Daarna is het vliegtuig op de auto-pilot doorgevlogen.
Welke koers kiest de auto-pilot trouwens? (de laatst ingestelde?)
Het is een Amerikaans instituut en ik kan me voorstellen dat de Maleisische regering geen anderen duldt in het onderzoek, in ieder geval niet zolang niet duidelijk is geworden dat ze het zelf niet kunnen. Eer en "saving face" vieren hoogtij in die culturen, men zal niet snel toegeven hulp nodig te hebben, ook al is dat voor de rest inmiddels pijnlijk duidelijk.quote:Er is toch een onafhankelijke groep NTSB die de zaak kan onderzoeken?
Het lijkt me dat eerst alle feiten moeten worden verzameld en getoetst (had natuurlijk direct moeten gebeuren)
Leuke theorie, maar waarom heeft de co-piloot dan nog contact met de Maleisische luchtverkeersleiding nádat de transponder is uitgezet vanwege de brand?quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:07 schreef LudoSanders het volgende:
Veteran pilots theory on missing plane goes viral
Niet vanzelf:quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:15 schreef Parzival het volgende:
de NTSB is bijna altijd betrokken bij de zaak.. dit omdat het een amerikaans vliegtuig is.. de fabrikant wordt altijd bij de onderzoekscommissie gezet. en in Amerika doet de NTSB dit voor de meeste ongelukken..
Bronquote:If an accident or serious incident occurs in a foreign state involving a civil aircraft of U.S. Registry, a U.S. operator, or an aircraft of U.S. design or U.S. manufacture, where the foreign state is a signator to the ICAO Convention, that state is responsible for the investigation. In accord with the ICAO Annex 13 SARPS, upon receipt of a formal notification of the accident or serious incident that may involve significant issues, the NTSB may designate a U.S. Accredited Representative and appoint advisors to carry out the Obligations, receive the Entitlements, provide Consultation, and receive Safety Recommendations from the state of occurrence.
Dat is een misvatting; het laatste signaal werd gegeven vóór het laatste radio-contact. Het eerstvolgende signaal had na een half uur moeten worden gegeven. Het enige wat wij weten is dat er radio-contact was na het laatste signaal. We weten echter niet of de transponder voor of na het radio-contact is afgezet/uitgegaan.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:23 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Leuke theorie, maar waarom heeft de co-piloot dan nog contact met de Maleisische luchtverkeersleiding nádat de transponder is uitgezet vanwege de brand?
Klopt deze theorie wel i.c.m. de ping van 8.11? Dan zou het een vreemde koers op de autopilot hebben gevlogen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:07 schreef LudoSanders het volgende:
Veteran pilots theory on missing plane goes viral
Of waar je vandaan komt?quote:
Ik keek naar je avatar en las "pinguïn".quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:58 schreef Uccie het volgende:
Dit staat op Reuters
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2701720140319
Zuideinde van de pinglijn het water in dus. Dan betwijfel ik sterk dat we nog iets gaan terugvinden op korte termijn.
quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik keek naar je avatar en las "pinguïn".
Jij hebt het over ACARS, dat hoogstwaarschijnlijk eerder is uitgezet. Ik heb het over de transponder van de secondary radar, maar je hebt inderdaad gelijk, ding is uitgegaan 2 minuten na radiocontact.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is een misvatting; het laatste signaal werd gegeven vóór het laatste radio-contact. Het eerstvolgende signaal had na een half uur moeten worden gegeven. Het enige wat wij weten is dat er radio-contact was na het laatste signaal. We weten echter niet of de transponder voor of na het radio-contact is afgezet/uitgegaan.
quote:Time-line (from CNN)
• 1.07 am - Last ACARS transmission.
• 1.19 am - Last verbal communication "All right, good night" from the plane; believed to be the co-pilot
• 1.21 am - Transponder stopped transmitting (turned off or failed)
• 1.30 am - Civilian (primary) radar lost contact
• 1.37 am - Expected ACARS transmission; not received
• 2.15 am - Last military primary radar contact
• 8.11 am - Last (hourly) satellite handshake
He, ik werd geroepenquote:Op woensdag 19 maart 2014 13:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik keek naar je avatar en las "pinguïn".
Heb er al eerder op gereageerd. Reactie op Reddit:quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:41 schreef Diedelientje81 het volgende:
http://www.demorgen.be/dm(...)n-vlucht-MH370.dhtml
Voor degene die het engels wat lastig lezen vinden .......
Over de theorie, theoretische gezien klinkt het niet heel idioot.....mja....
Zou zuidelijk loopt die lijn nou ook weer nietquote:Op woensdag 19 maart 2014 13:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik keek naar je avatar en las "pinguïn".
Illoemienatie!!11!!!!1quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:47 schreef TLC het volgende:
Haha ik hoorde dit op Radio 1 en dit kan weleens kloppen ;
het vermiste vliegtuig was de 404-ste Boeing 777 die gemaakt is en waar kennen we 404 van ?
[ afbeelding ]
Dat kan haast geen toeval zijn ?!!!?!!!!
het is ook maar weer een theorie he .....ik geloof dat die mensen gewoon allemaal niks meer weten, en ik heb het gevoel dat er ook veel informatie achter gehouden wordt, mja dat zullen ze toch echt niet beamenquote:Op woensdag 19 maart 2014 13:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heb er al eerder op gereageerd. Reactie op Reddit:
But here are the flaws in the theory, in my opinion:
1) There's now evidence that the trajectory changes over Malacca were straight, which is inconsistent with the pilots trying to land at Langkawi.
2) The last radar pings located the plane really far from the route that the plane is supposed to follow, if it had continued "on its last programmed course".
3) Why didn't the pilot notice one of the transponders had been switched off (which might mean that the problem is already serious by then) before giving the "alright, goodbye" send off?
4) While it might be true that Mayday might be the last option (the first being to try and fix the problem), but shouldn't the pilot have had enough time to call Mayday before they got taken out?
5) In Goodfellow's piece, he said that the pilot did not turn the autopilot off... which was why the plane was able to continue flying even if the pilots were taken out by the smoke until the plane ran out of fuel. But if the plane had been in autopilot, what could've caused the radical changes in altitude? It went beyond its threshold of 45,000 ft, then dropping to as low as 23,000 ft in just minutes before moving back up to 29,500 minutes.
6) In an inflight emergency, pilots are required to contact the ATC and declare an emergency. If he was that experienced - up to the point where his training would kick in instinctively, why didn't he follow the protocol?
Hypothese. En een die niet alle aanwijzingen volgt. Die pinguïns van Pheno en Uccie komen niet overeen met een poging tot landen in de Straat van Malakka.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:49 schreef Diedelientje81 het volgende:
[..]
het is ook maar weer een theorie he .....ik geloof dat die mensen gewoon allemaal niks meer weten, en ik heb het gevoel dat er ook veel informatie achter gehouden wordt, mja dat zullen ze toch echt niet beamen
hahaquote:Op woensdag 19 maart 2014 13:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hypothese. En een die niet alle aanwijzingen volgt. Die pinguïns van Pheno en Uccie komen niet overeen met een poging tot landen in de Straat van Malakka.
Iemand goed in rebussen dan???quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:52 schreef Gloorbek het volgende:
Dit is toch ook echt eng..
Zit net even in photoshop wat te maken en daar wou ik de tekst MH370 onder hebben.
Dus ik zit door mijn fontjes heen te bladeren, krijg ik tot mijn schrik dit..
MH370 in combinatie met Webdings font
[ afbeelding ]
WTF!!!! Dan toch Den-Haag?
quote:
LOLquote:Op woensdag 19 maart 2014 13:52 schreef Gloorbek het volgende:
Dit is toch ook echt eng..
Zit net even in photoshop wat te maken en daar wou ik de tekst MH370 onder hebben.
Dus ik zit door mijn fontjes heen te bladeren, krijg ik tot mijn schrik dit..
MH370 in combinatie met Webdings font
[ afbeelding ]
WTF!!!! Dan toch Den-Haag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |