abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 17 maart 2014 @ 23:47:57 #1
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_137869707
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Leuke site met veel info en leuke blogs om te lezen over dragen
Waarom met het gezicht naar voren dragern niet geschikt is!
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Hoe krijg je een baby op en van je rug?
Waarom rugdragen met een rekbare doek NIET slim is.

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op de spoiler hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Verschil tussen een ergonomische drager en niet-ergonomische drager
(bijvoorbeeld Babybjorn of Chicco):


Zo hoort een pasgeboren baby in de doek te zitten:
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
  maandag 17 maart 2014 @ 23:48:23 #2
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_137869726
Iemand moest het toch doen :D
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_137886880
Nog even een tip van Flip: bij de Hema zijn de fleecejassen in de aanbieding. Lijkt me heel handig in combinatie met rugdragen. Heb nl wel joggingvestjes maar dan zit je weer met een capuchon.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:10:30 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137887821
Vraagje! Vandaag hebben kuiken en ik de draagdoek uitgeprobeerd O+. Hij vindt het heerlijk, en ik ook ;). Alleen na een tijdje wilde hij zijn hoofdje niet meer opzij hebben en kroop hij met zijn hoofdje haast weg tussen mijn borsten. Kan ik iets doen om dit tegen te gaan? Ik ben bang dat hij anders niet voldoende zuurstof/lucht krijgt, of valt dat mee?
KuikenGuppy
pi_137889495
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:48 schreef Kyara het volgende:
Nog even een tip van Flip: bij de Hema zijn de fleecejassen in de aanbieding. Lijkt me heel handig in combinatie met rugdragen. Heb nl wel joggingvestjes maar dan zit je weer met een capuchon.
Zat ze wel diep genoeg in de tula? Ik kan het ook niet goed zien op de foto :P

quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 09:08 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Ik heb het toch nog even nagekeken in de handleiding. Hier staat inderdaad in dat bij de hele kleintjes de voeten binnenboord blijven:
[ afbeelding ]

Dan als ze groter zijn dan 56 cm moeten de voeten naar buiten:
[ afbeelding ]

Maar ja, ze zijn natuurlijk al best snel 56 cm. Ik weet niet of N. er al aan zit, zo maar eens even meten :) . Ze zat gisteren wel heel 'natuurlijk' zeg maar, de knietjes gingen vanzelf omhoog en ze wurmde zich helemaal lekker in die zak.
Als je de voetjes binnenboord doet, heb je het risico dat ze zich gaan afzetten, en dat is slecht voor de heupjes. Dat geldt voor doek maar ook voor bondolino.
Als je denkt dat de bondolino nog te breed is, dat de beentjes niet meer bij het knietje kunnen buigen kun je evt het zitvlak wat smaller maken met een veter.

Burdie, jij ruikt lekker ;) Ze kunnen prima ademhalen hoor, mits je haar niet helemaal ingepakt hebt met de doek.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_137891744
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:51 schreef Morretje het volgende:
Als je de voetjes binnenboord doet, heb je het risico dat ze zich gaan afzetten, en dat is slecht voor de heupjes. Dat geldt voor doek maar ook voor bondolino.
Als je denkt dat de bondolino nog te breed is, dat de beentjes niet meer bij het knietje kunnen buigen kun je evt het zitvlak wat smaller maken met een veter.
Dat deed ze dus gisteren heel erg, op een gegeven moment hing ze er een beetje scheef bij.
Net even geprobeerd met voetjes buitenboord, ik vond het wel een beetje eng want ik was bang die knietjes te ontwrichten ofzo. Maar ze viel binnen vijf minuten in slaap dus het zal wel goed zijn geweest. Ze bleef ook beter op haar plek zitten.
Nu nog even oefenen in goed strak en hoog genoeg knopen.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  dinsdag 18 maart 2014 @ 17:58:27 #7
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137891975
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 17:51 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Dat deed ze dus gisteren heel erg, op een gegeven moment hing ze er een beetje scheef bij.
Net even geprobeerd met voetjes buitenboord, ik vond het wel een beetje eng want ik was bang die knietjes te ontwrichten ofzo. Maar ze viel binnen vijf minuten in slaap dus het zal wel goed zijn geweest. Ze bleef ook beter op haar plek zitten.
Nu nog even oefenen in goed strak en hoog genoeg knopen.
Ik deed het altijd zo.
Één hand tegen de rug van baby aan en dan met de andere hand de twee banden op je rug pakken en flink aantrekken. Dan zit het geheel stevig genoeg om je hand van het ruggetje te halen en kan je met elke hand een band pakken en nog steviger aantrekken. Dan pas kruisen, nog een keer aantrekken en onder de billen afknopen.
Als je mini wat groter is en je wat minder onzeker bent of het allemaal wel houdt kan je ook wat hupsen terwijl je de banden achter je rug aantrekt. Dan zit baby echt hoog genoeg en zakt het niet zo snel uit.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:12:40 #8
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137900634
Jaaaa, zowaar!

Tijdens een wandeling wilde ik de manduca nu ook wel eens proberen, dus onze bijna 10-maander erin gehesen (ja, de manduca ligt echt al bijna de hele tijd stof te happen)



Ik vond het echter echt veel te zwaar... Ik kon het nog geen 500 meter volhouden. M'n rug begaf het volkomen. Dus bij een bankje samen met hulp van m'n vriend naar de rug geswitcht.



Dat ging veel beter! Maar ik kan me niet voorstellen dat ik dat in m'n up voor elkaar zou krijgen... Ik vrees dus toch dat de bugaboo hier favoriet blijft :@.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_137901138
Noor in de Manduca! O+
Zoek even op youtube naar filmpjes van Manduca en rugdragen, daar staan manieren om het in je eentje het voor elkaar te krijgen. Het is een kwestie van oefenen en durven (en doorhebben welke bandjes je kan stellen als ze op je rug zit en welke niet en die laatste dus in de goede stand laten staan).
Dus gewoon doen 8-)

En de schouderbanden mogen nog wat strakker ;)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:21:33 #10
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137901174
T ziet er wel knus uit XM!

Leuke schoentjes ook oO< (past Noor ze al? Die van E zijn echt nog veeeeeeeeeeel te groot :') )
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:27:02 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137901533
Nee, nog veel te groot ook, maar daar trek ik me niks van aan :') :+

Dank voor de tips! Banden nog strakker ja? Kreeg dan zo het gevoel dat ze geen kant meer op kon draaien...
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_137901908
De banden mogen echt nog strakker ja :) En dragen is iets waar ook je lichaam aan moet wennen. Ik sjouw rustig de hele dag met mijn 21 maanden meisje op mijn rug rond, maar ik draag haar ook vaak en veel (en de kinderwagen staat hier dus stof te happen ;) die wordt alleen gebruikt door oma)

Kyara, wbt je tula vraag, het lijkt erop alsof ze nog heel veel dieper in het zitje kan! Dan komt het rugpand ook hoger en ondersteunt ie beter van knie tot knie :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:34:37 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137902117
Nouja, ik ben nogal een maandagmorgen product, dus zit nogal gammel in elkaar... Haar op de buik dragen, ging écht niet. Rug zou nog wel kunnen, maar of ik haar daar in m'n eentje ook fatsoenlijk op krijg... Ik ga eens youtuben!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_137902137
Ze hangt een beetje, waardoor het gewicht aan je schouders trekt.
Ze mag lekker stevig tegen je aan zitten.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_137902184
En anders gaan we meeten XM, dan kan ik het je voor doen!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:38:52 #16
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137902366
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:31 schreef Marjolijntje het volgende:
Kyara, wbt je tula vraag, het lijkt erop alsof ze nog heel veel dieper in het zitje kan! Dan komt het rugpand ook hoger en ondersteunt ie beter van knie tot knie
En hoe doe ik dat? :@

Leuke foto's XM!
pi_137902502
Kind in de tula op je heup, hand tussen je kindje en de tula in doen en "omhoog wrijven" zodat ze naar beneden zakt. Daarna kind+tula over je heup naar je rug doorschuiven :)

Of, maar dat is lastiger, zeker met dikke jassen etc, als je kind op je rug zit, schouderbanden vrij los doen, omhoog en naar achteren houden en hupsen. Maar dat krijg ik zelf niet voor elkaar :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:43:04 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137902585
Bedankt! Ga ik morgen eens proberen. Ik vond het naar achter schuiven over een dikke winterjas al een drama. Hopelijk is het morgen weer voor mijn fleecejack.
pi_137902853
Heb je heen-en-weer schuiven al geprobeerd? Tula vastklikken als ie op je rug zit, naar je heup draaien, kind erin en terug draaien? Dat kan helpen tegen meedraaiende kleding! Die zit namelijk bij de eerste keer al gedraaid en draait terug waneer je je kind naar je rug brengt ;)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:52:14 #20
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137903126
Nog niet geprobeerd. Goede tip!
pi_137904926
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nouja, ik ben nogal een maandagmorgen product, dus zit nogal gammel in elkaar... Haar op de buik dragen, ging écht niet. Rug zou nog wel kunnen, maar of ik haar daar in m'n eentje ook fatsoenlijk op krijg... Ik ga eens youtuben!
Maar dat gevoel kan komen doordat ze niet dicht genoeg tegen je aan zat. Ik moet echt alles heel strak aantrekken, anders trekt het in mijn rug. Vanmorgen dacht ik: wat hangt hij, helemaal rugpijn ervan, en idd, zat er een riempje losser dan gewoonlijk. Heeft direct invloed. Ik ben twee keer geopereerd aan scoliose, heb pennen en schroeven in mijn rug, en ben hypermobiel, ik denk altijd: als ik kan dragen zonder pijn dan kunnen veel mensen het ;)

Je kan die Manduca ook mee nemen naar die ene meet he, genoeg mensen daar die regelmatig dragen en mee kunnen kijken!
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:42:45 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137905969
Hmmm zou dus wel moeten kunnen.. maar hoe weet je wanneer en of welke van de ziljoen riempjes en bandjes nou goed zitten? Die handleiding vind ik vrij vaag. En daarbij, zij gebruiken een pop ipv een wriemelend 8,5 kg wegend monstertje :D.

Ik ga Piekie maar eens pm'en :+.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_137906164
Dat door hebben van die ziljoen bandjes duurde hier elf maanden, succes! :P
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:50:04 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137906416
Mijn hemel, dan is ze bijna het huis uit! :D
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_137913730
Om zelf kind + drager op mijn rug te krijgen, gebruik ik ook de supermantoss. Nou is het niet helemaal eerlijk, want mijnes staat natuurlijk gewoon los. Ik leg dan de drager over zijn schouders, slinger alles op mijn rug, doe dan eerst mijn armen door de schouderbanden en dan kan ik zo de heupband pakken en goed doen.

Bijkomend voordeel daarvan is dat het rugpand ook meteen helemaal goed zit. Met schuiven vanaf de heup lukte het me ook niet (altijd) om de mini er helemaal laag in te krijgen (dan zat het meer zoals op de foto van Kyara). En het scheelt gedraaide bovenkleding!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137915695
Supermantoss durf ik niet met de drager (wel met de doek, maar dat is een ander verhaal), ik heb het idee dat ik de drager niet op spanning kan houden dan. Dus ik schuif vanuit de heup.

En de tip van Marjolijntje tegen draaiende kleren, hoe simpel, die ga ik proberen!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_137916325
Supermantoss durf ik ook niet met een drager inderdaad. Net wat Piekie zegt.

We gaan er straks weer op uit (stemmen) en dan kijken of ik haar wat lager in de drager krijg. Anders pak ik wel een doek.
pi_137917549
XM, rustig opbouwen ook, wij dragen Nin al sinds ze 5 dagen oud is en onze spieren zijn echt meegesterkt. Ik kan haar met gemak 4 uur lang op mijn buik dragen (in een knoopdoek). Gewoon beginnen met elke keer eventjes en dan lukt het vanzelf steeds iets langer. Plus inderdaad lekker strak tegen je aan! Op je rug ziet er ook gezellig uit trouwens O+

Op de rug hier dus nog niet veel ervaring mee. Evenals de draagzak (wompat), die hebben we ook pas een handvol keren gebruikt, maar de riempjes zijn wel makkelijk aan de trekken. Ik heb d'r daarmee ook alleen nog maar voorop gedragen trouwens.
pi_137918513
Supermantoss gebruik ik ook bij de drager, maar niet mét drager. Eerst heupband omklikken, dan kind op rug zwiepen en dan de schouderbanden omdoen. Paar keer hupsen en aanspannen. En idd, strak, strakker, strakst. Anders krijg je op een gegeven moment last.
pi_137920890
Superman toss met drager kan ik ook niet. Zou ik ook niet aanraden met een wiebelkind trouwens. Je kind ligt dan nl los op je rug :) Vanuit de consulentencursus hebben we geleerd dat via je heup het veiligst is.

Echt, dragen is zo fijn!! O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_137921733
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:01 schreef Marjolijntje het volgende:
Superman toss met drager kan ik ook niet. Zou ik ook niet aanraden met een wiebelkind trouwens. Je kind ligt dan nl los op je rug :) Vanuit de consulentencursus hebben we geleerd dat via je heup het veiligst is.

Echt, dragen is zo fijn!! O+
[ afbeelding ]
Mooie doek!

Als ik kind + drager met supermantoss doe, hou ik daarna wel steeds 1 hand onder zijn kont en/of op zijn rug. Ik heb best een beweeglijk kind, maar op één of andere manier gaat het bij ons dus heel goed zo. Hij wordt juist onrustig als ik lang (voor-een-dreumes-lang :P) moet pielen om het rugpand goed te krijgen. Met supermantoss zijn we heel snel klaar en dat is de truc bij ons denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:55:52 #32
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_137923139
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:01 schreef Marjolijntje het volgende:

Echt, dragen is zo fijn!! O+
Helemaal mee eens! Kuiken is vandaag voor het eerst met mij in de Tricot-Slen mee geweest. Wandelingetje van een half uurtje, om even te stemmen. Hij vond het volgens mij ook niet erg, er werd hard gesnurkt :D
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_137923268
Marjolijntje, wat een leuke foto O+ Ik vind het elke keer zo leuk dat het voor jouw meisje ook echt een tweede natuur is. Dat merk ik hier ook echt aan Nin, dat ze het echt herkent als ik een doek pak, dat ze erin gaat O+

Webspider, wat lief! Hoe oud is je kuikentje? En dat vraagt natuurlijk ook om een foto!
pi_137923948
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 11:54 schreef WupWup het volgende:
Supermantoss gebruik ik ook bij de drager, maar niet mét drager. Eerst heupband omklikken, dan kind op rug zwiepen en dan de schouderbanden omdoen. Paar keer hupsen en aanspannen. En idd, strak, strakker, strakst. Anders krijg je op een gegeven moment last.
Zo doe ik het ook. Met bijna 17 kilo kind :X
Dat gebeurt steeds minder vaak..
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_137923951
Belle, Faye pakt tegenwoordig zelf een doek uit de kast als ze gedragen wil worden O+ En als papa de Tula pakt als ze mee mag met boodschappen doen, wordt ze wild! Echt, het wordt alleen maar leuker en leuker O+
En tuurlijk wil ze ook uituituit en lopenlopenlopen, maar ze kan ook nog steeds heerlijk slapen en lekker zitten :)

Heerlijk webspider!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_137924373
Heerlijk draagweer!

Ik ben ook weer helemaal into dragen. Zo fijn dat je dat gewicht eigenlijk helemaal niet voelt. En de wagen rijdt ook een stuk fijner met "maar" 2 kinderen er in.

Door de combinatie andere jas met extra aandacht voor het naar beneden zakken (en een beetje hupsen) zat D meteen een stuk beter (en een heel stuk lager). Ik had geen spiegel bij de hand dus moet even dmv een selfie.



En het is zooo gezellig, zo'n kindje op je rug. Lekker brabbelen en kriebelen met haar handjes. En af en toe even een maisboogie naar achter geven wat dan ook lekker wordt opgepeuzeld.

Ik draag echt niet heel veel maar D begon wel te piepen en aan de lappen stof te trekken toen ik de vorige keer J op mijn rug wilde zwiepen. Dat hield pas op toen zij ook mocht. Volgens mij is D ook wel een beetje de draagfanaat hier thuis.
  woensdag 19 maart 2014 @ 14:40:59 #37
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_137924632
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:59 schreef bellelena het volgende:

Webspider, wat lief! Hoe oud is je kuikentje? En dat vraagt natuurlijk ook om een foto!
Ons kuikentje is nu 17 dagen O+

Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_137925048
Ziet er een stuk beter uit zo Kyara! :) Rugpand komt nu ook hoog genoeg :)

Heerlijk webspider O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_137926093
Kyara, ja wat leuk dat je weer into dragen bent en helemaal dat kleine D. het ook zo leuk vindt O+

Marjolijntje: Ohhh ik kan niet wachten! Bij Faye straalt het ook echt die rust uit op de foto's, en tussendoor zelf lopen is natuurlijk ook hartstikke leuk :D Handig ook weer met zo'n doek dat het makkelijk meenemen is ook zonder kind erin.

Webspider O+ kijk dan, alsof ie weer even in de buik zit! In diepe slaap O+
pi_137926120
Goeie tips mbt kind op je rug krijgen hier! Vooral dat schuiven vanaf de heup lijkt me wel wat.

Ik had dit weekend kind weer eens in de drager gehesen aan de hand van een YouTube filmpje. Was de eerste keer op mn rug in mn eentje en ik vond het best aardig gelukt! Goed genoeg voor een klein stukje lopen iig :+
Ik had de banden onder hem in elkaar gedraaid tot een soort zitje onder zn billen, en dan naar voren afgeknoopt. Weet iemand hoe dat heet? Ik weet nl niet meer precies hoe het moest en kan het filmpje ook niet meer terugvinden. :( Gevonden! Een lexi twist geloof ik.

Ik lees verder dat de banden strak strakker strakst mogen, maar als ik dat doe protesteert kind? Ik vind ook dat het ruggetje niet zo bol zit daardoor. Of is dat alleen voor newborns van belang? Mijne is bijna anderhalf.

* edit: ik heb een storchenwiege babycarrier

[ Bericht 11% gewijzigd door Mineola op 19-03-2014 15:35:31 ]
pi_137926216
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:23 schreef bellelena het volgende:
Kyara, ja wat leuk dat je weer into dragen bent en helemaal dat kleine D. het ook zo leuk vindt O+

Marjolijntje: Ohhh ik kan niet wachten! Bij Faye straalt het ook echt die rust uit op de foto's, en tussendoor zelf lopen is natuurlijk ook hartstikke leuk :D Handig ook weer met zo'n doek dat het makkelijk meenemen is ook zonder kind erin.

Webspider O+ kijk dan, alsof ie weer even in de buik zit! In diepe slaap O+
Ik wil ook wat meer gaan oefenen met M in de drager. Naar de dierentuin lijkt me dan een stuk handiger dat als hij dan zelf loopt, je alleen met een drager achter je kind aan hoeft ipv een lege buggy...
pi_137926265
Wat voor drager heb je Mineola?
pi_137926487
De kinderwagen wordt hier alleen gebruikt door oma :@ ik vind het ideaal! Zeker met drukke dagen in de dierentuin ed..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_137926529
Mineola: ik denk dat je een lexi twist hebt gedaan? Voegt trouwens weinig extra toe, en zeker als je het op de rug doet, zorgt het ervoor dat de rug niet meer bol kan.
En het bolle ruggetje zoals een pasgeboren baby hebben ze niet meer met 1,5 jaar, dan is de rug al veel rechter!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_137926671
Ja idd, lexi twist was het. Niet op de rug trouwens, onder de billen. Dit filmpje was het:

Ik had de hoop dat hij wat minder uitzakte daardoor. Het leek op zich wel te helpen trouwens. Dat het verder niet zo briljant zat/eruit zag kwam doordat ik het zelf alleen had gedaan, gebrek aan ervaring. Met vaker doen gaat dat wel beter. Maar het zat sowieso al fijn!
pi_137926677
Dat dus Kyara en Marjolijntje! We hebben een wandelwagen (ingeklapt) staan ergens, maar Nin heeft er eigenlijk helemaal niet ingezeten, 2x 5 minuten zoiets, maar ze vindt het helemaal niets :D
pi_137926797
Er komen hier mooie foto's voorbij, maar van die van webspider smelt ik een beetje O+.

Onze verbreder voor de Bondolino is binnen, dus vriend kan ook mooi gaan oefenen *O*.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_137926903
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:41 schreef bellelena het volgende:
Dat dus Kyara en Marjolijntje! We hebben een wandelwagen (ingeklapt) staan ergens, maar Nin heeft er eigenlijk helemaal niet ingezeten, 2x 5 minuten zoiets, maar ze vindt het helemaal niets :D
Hier wordt de wandelwagen nog steeds flink gebruikt. Maar 2 tegelijk dragen vind ik nog echt te zwaar en Midas loopt (en vooral luistert) ook weer niet goed genoeg om hele stukken zelf te lopen.

Maar het scheelt wel dat ze nu alledrie in de buggy kunnen dus dan hoef ik maar 1 duobuggy mee te nemen en kan ik nog af wisselen ook.
pi_137926913
Oh! Kyara O+ wat een mopje!

En kuiken S bij papa! Wat lief zeg!

Hier gaan we as we speak voor het eerst naar buiten in de draagdoek O+ . Straks een foto!
♥ J & S
pi_137926954
Ik denk dat ik met 2 kindjes (met weinig leeftijdsverschil) ook wel een wagen zou gebruiken hoor! Dubbel dragen is gewoon zwaar.

Heerlijk klaprooss! O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_137927138
Hihi Kyara, jij bent ook wel een uitzondering ja! O+

Leuk Klaprooss! Heeft H. ook al gedragen?
pi_137928489
Bellelena H. heeft wel al in huis gedragen! Ziet er onwijs lief uit, ik zal eens een foto maken :D

O+
♥ J & S
pi_137929000
O+ O+ O+ wat zijn jullie mooi! En tof dat H. ook al heeft gedragen! Hoe vonden ze het allebei?
pi_137929335
O+ hihi Dankje!

H. vind het super! Hij voelt zich echt een trotse papa! J. vind het ook lekker hij is echt zo weg zodra hij in de draagdoek hangt O+
♥ J & S
  woensdag 19 maart 2014 @ 17:01:14 #55
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137929376
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:35 schreef klaprooss het volgende:
Bellelena H. heeft wel al in huis gedragen! Ziet er onwijs lief uit, ik zal eens een foto maken :D

O+
[ afbeelding ]
Dat handje O+
KuikenGuppy
pi_137929566
Och wat lief Klap O+ O+ O+

En de mini van webspider ook al O+
pi_138021001
Draagpapa O+ O+




J. zijn bakkes O+
♥ J & S
pi_138021117
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 21:56 schreef klaprooss het volgende:
Draagpapa O+ O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
J. zijn bakkes O+
Oooh O+ O+
En allebei punkhaartjes! :D O+
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_138021164
Haha idd RFR! O+
♥ J & S
  vrijdag 21 maart 2014 @ 22:02:10 #60
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138021261
Aaaaaaaaaaaaaaah, wat schattig!!! O+ O+ O+

Iemand nog een gouden tip om hoe je kind van je rug af te krijgen (uit een drager) zonder bank of stoel?
pi_138021358
Mini's O+

Kyara, ik laat en liet em onder mijn rechterarm doorglijden, dus met z'n benen richting mijn buik, terwijl ik em dan met rechts opving. Beetje onhandig gehannes was het wel. Nu zet ik em op z'n voeten :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 21 maart 2014 @ 22:05:39 #62
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138021411
ik probeer het te visualiseren....
pi_138021574
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 22:05 schreef Kyara het volgende:
ik probeer het te visualiseren....
:D

rechterhand om zn rug, dan gaan zn benen al bijna automagisch naar rechts. Zodra de benen voorlangskomen linkerhand erbij, en dan hangt ie zowat voor mn buik in 2 handen :P Misschien kan het handiger hoor, maar ik niet. :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 21 maart 2014 @ 22:10:28 #64
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138021653
Maar heb je dan de schouderpanden helemaal los hangen?
pi_138021800
O+ Klap!
  vrijdag 21 maart 2014 @ 22:29:07 #66
381212 Gulara
From the future
pi_138022543
Klap wat lief. O+ En een dragende papa! O+
Marjolijntje, ik vind F. er altijd zo zen uitzien. O+
Webspider wat een krumel. O+
Noor lijkt zich wel te vermaken in de manduca. O+
Grappig dat je dat zegt XM. Ik voel me juist helemaal niet fijn met de wagen. Ik had van de week weer eens de manduca om. En dan voel ik me zo vrij. Heerlijk even sushi kunnen halen zonder dat je iedereen in het restaurant staat te blokkeren. Pi die hoog genoeg zit om de sushitrein te bekijken (hij wil er ook een ;) )
En dan door de mensen massa naar huis lopen zonder rekening te houden met stoepjes en enkels. O+

D. O+ O+ zit wel wat beter zo inderdaad Kyara. Pi zit ook nog vrij diep vind ik.
Ik zal zo als de pap gezakt is even kijken hoe ik em van m'n rug af haal. Als (8> wakker is wil ik wel even een filmpje maken.
pi_138031132
Oh, eraf net drager (ik ging uit van doek: linker schouderband los idd. Rechts hoeft niet, want glijdt mee met kind. Tailleband iets losser im makkelijker te draaien.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zaterdag 22 maart 2014 @ 09:11:34 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138031450
Draagpapa's O+.
Mooie doek ook, klap!
KuikenGuppy
pi_138031463
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 08:15 schreef Morretje het volgende:
Oh, eraf net drager (ik ging uit van doek: linker schouderband los idd. Rechts hoeft niet, want glijdt mee met kind. Tailleband iets losser im makkelijker te draaien.
Ja, zoiets deed ik al. Ik ben alleen zo bang dat ze dan achterover eruit klapt :X
  † In Memoriam † zaterdag 22 maart 2014 @ 15:43:09 #70
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_138042986
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:10 schreef Burdie het volgende:
Vraagje! Vandaag hebben kuiken en ik de draagdoek uitgeprobeerd O+. Hij vindt het heerlijk, en ik ook ;). Alleen na een tijdje wilde hij zijn hoofdje niet meer opzij hebben en kroop hij met zijn hoofdje haast weg tussen mijn borsten. Kan ik iets doen om dit tegen te gaan? Ik ben bang dat hij anders niet voldoende zuurstof/lucht krijgt, of valt dat mee?
Kuiken is mamaverslaafd ;) Daar tussen je borsten zit een plekje waar kuiken het sterkst de geur van oxytocine op kan snuiven, het zogenoemde knuffelhormoon dat ook de borstvoeding regelt. Heel geruststellend dus voor kuiken, liefde en veiligheid en eten zijn gegarandeerd, dat ruikt hij.
Kleine baby'tjes hebben speciaal een mopsneusje zodat als ze hun neus tegen je huid prikken (bij borstvoeden bijvoorbeeld) de neusgaatjes van onder vrij blijven. Ook kunnen ze al hun hoofdje draaien naar links en rechts om het neusje vrij te maken als dat nodig is. Je kunt proberen om je zoontje weg te houden bij die favoriete plek, maar ik denk dat het alleen maar frustratie op gaat leveren, en voor de veiligheid is het niet nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Macka66 op 22-03-2014 15:48:59 ]
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 22 maart 2014 @ 17:44:21 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138047392
:D mamaverslaafd O+ bedankt Macka :D.
KuikenGuppy
pi_138050155
In het vorige topic las ik dat een paar meiden hun wompat te koop aanboden. Heeft een van jullie er nog een te koop? Ik heb wel interesse!
pi_138127064
Even snel. Mag de draagdoek na inenten?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_138127610
jawel hoor, als je zorgt dat t niet op de prikplek drukt en bij verhoging/koorts zou ik m of niet dragen of zonder kleertjes, huid op huid
pi_138127871
_O_
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_138128709
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 21:56 schreef klaprooss het volgende:
Draagpapa O+ O+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
J. zijn bakkes O+
O+ O+ O+ Ik zie ze nu pas, de foto's! Wat een plaatjes zijn het zo samen! Echt heerlijk, en ook met die pink, zo herkenbaar :D
  maandag 24 maart 2014 @ 20:59:49 #77
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138132153
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:43 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Kuiken is mamaverslaafd ;) Daar tussen je borsten zit een plekje waar kuiken het sterkst de geur van oxytocine op kan snuiven, het zogenoemde knuffelhormoon dat ook de borstvoeding regelt. Heel geruststellend dus voor kuiken, liefde en veiligheid en eten zijn gegarandeerd, dat ruikt hij.
[...]
Wat cool om te lezen O+

Kyara, even oefenen boven bed / bank! Het lukt vast :Y

Klaproosss wat een schatjes O+ vooral die laatste foto :D en die pink is idd herkenbaar.
pi_138146466
Kijk wat ik zojuist bij de KA zag! Gewoon met een fleecedeken!

Lotte!
Noah!
pi_138146490
Staat daar nou een eenzame schoen?
pi_138147217
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:02 schreef Linda2205 het volgende:
Kijk wat ik zojuist bij de KA zag! Gewoon met een fleecedeken!

[ afbeelding ]
O+ Gaaf!
Toen ik van de week een kast aan het opruimen was en een leuk splinternieuw badlaken tegenkwam grapte ik nog tegen vriend dat ik daar wel mee kan torsodragen :')

Mijn eerste echte geweven doek is onderweg *O* Morgen binnen als het goed is. Komt dat even mooi uit met komend weekend een weekendje zuiden.
pi_138147508
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:04 schreef WupWup het volgende:
Staat daar nou een eenzame schoen?
Eenzaam was hij niet...maar de rest stond niet op de foto ;)
Lotte!
Noah!
pi_138147624
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:37 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

O+ Gaaf!
Toen ik van de week een kast aan het opruimen was en een leuk splinternieuw badlaken tegenkwam grapte ik nog tegen vriend dat ik daar wel mee kan torsodragen :')

Mijn eerste echte geweven doek is onderweg *O* Morgen binnen als het goed is. Komt dat even mooi uit met komend weekend een weekendje zuiden.
Doen, zou ik zeggen!

Welke doek heb je gekocht?
Lotte!
Noah!
pi_138147680
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:53 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Doen, zou ik zeggen!

Welke doek heb je gekocht?
Little frog opal stone :)

Zonder kind ging het net, met kind heb ik dus maar niet geprobeerd ;)
pi_138166684
Ik was vanmiddag in de prenatal en zag daar een kindje in een foute draagzak hangen... Letterlijk hangen, had er bijna iets van gezegd! Maar weet nu zeker dat ik een goede doek/zak wil.
S. 2014
J. 2016
pi_138168159
Net mijn vriend de foto's van webspider en meneer klaprooss even geshowed in het kader van kijk nou dat kan ook bij papa's!
Hij ziet het nog niet helemaal zitten, maar de foto's helpen wel iets ;) .

Dus;
Wat raden jullie aan aan goeie eerste draagdoek te kopen?
Ik wil graag een zachte doek die 'makkelijk' knoopbaar is.
pi_138169165
Little Frog is heel fijn, als je iets meer uit wilt/kunt geven zou ik kijken naar girasol of didymos :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_138170039
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 19:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik was vanmiddag in de prenatal en zag daar een kindje in een foute draagzak hangen... Letterlijk hangen, had er bijna iets van gezegd! Maar weet nu zeker dat ik een goede doek/zak wil.
Erg is dat he? Bij ons kdv is een papa die draagt (wat op zich pluspunten geeft), maar die draagt met een baby-bjorn... kind op de buik, met het gezichtje naar voren en bungelende beentjes, en dan gaat ie er ook nog mee fietsen :x
Maar ik denk dat altijd maar dat ik zelf ook niet graag kritiek van vreemden zou willen horen, en ik weet er niet genoeg van om echt met argumenten te gooien, dus hou ik m'n mond maar. En doe heel demonstratief Femke in de draagdoek ;)
pi_138171710
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:34 schreef Marjolijntje het volgende:
Little Frog is heel fijn, als je iets meer uit wilt/kunt geven zou ik kijken naar girasol of didymos :)
Dankje! Ik ga er morgen eens rustig naar kijken.
pi_138171787
Wij hebben ook weer een doek onderweg, met een kleuroverloop en ik heb er zelfs nog een op het oog :@
pi_138171967
Is dragen zo verslavend, of is het die mooie doeken?
Ben zelf nogal van de mooie kleurige sjaals enzo waarbij ik al gauw een hebbuh hebbuh hebbuh gevoel krijg, dus ik vrees het ergste hier :@
pi_138172074
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:51 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Erg is dat he? Bij ons kdv is een papa die draagt (wat op zich pluspunten geeft), maar die draagt met een baby-bjorn... kind op de buik, met het gezichtje naar voren en bungelende beentjes, en dan gaat ie er ook nog mee fietsen :x
Maar ik denk dat altijd maar dat ik zelf ook niet graag kritiek van vreemden zou willen horen, en ik weet er niet genoeg van om echt met argumenten te gooien, dus hou ik m'n mond maar. En doe heel demonstratief Femke in de draagdoek ;)
Zowoezo lijkt het me voor een kindje niet fijn om zo vooruit te bungelen. Ik moet ook altijd heel erg me mond hoiden als ik zoiets zie!
pi_138172408
BlueEyes; het dragen zelf is echt heel verslavend vind ik! We maken hier soms zelfs 'ruzie' (okee, dat is ook weer een groot woord, maar we willen altijd allebei tegelijk) over wie haar mag dragen ;) Sowieso gaat ze elke dag wel in de doek als we boodschapjes doen, en vaak ga ik ook nog wel even met d'r wandelen O+ Ik begrijp ook steeds minder waarom mensen hun kindje in een wagentje doen als je ook kunt dragen! Knuffeltijd ftw en praktisch gezien ook. En zelf vindt ze het ook zo fijn om gedragen we worden, een grote smile als we de doek tevoorschijn halen en meteen rustig als ze er in zit, ze slaapt er zelfs vaak nog in!
Pas sindskort ben ik echt wat meer doeken aan het verzamelen, vooral omdat we ze dus echt veel gebruiken (nog steeds en naar verwachting voorlopig ook nog wel) en ik kon het ook niet langer meer weerstaan ;) Dat van sjaaltjes en zo herken ik wel ja hihihi
pi_138172410
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:25 schreef bellelena het volgende:
Wij hebben ook weer een doek onderweg, met een kleuroverloop en ik heb er zelfs nog een op het oog :@
O+ , Ik ben inmiddels ook verslaafd! Al heb ik niet extreem veel (2 geweven en 1 rekbare) maar ik zit elke keer weer op mijn handen als ik kijk voor andere doeken.
ik moet toch voor elke outfit wel een passende doek hebben :')

Oh en m'n mama was erg verdrietig vandaag, ( kan vanwege haar chronische ziekte niet goed lopen en heeft een scootmobiel) band van der scoormobiel was stuk en ze zit al een tijdje niet lekker in dr vel. Ze moest helemaal huilen (huilende moeders :'( ) dat ze nu helemaal nergens naartoe kon. Dus! Hup J. in de draagdoek bij oma, oma in de rolstoel en ik erachter om te duwen. Ooh Ooh wat was ze trots dat ze dr kleinzoon mocht dragen O+ ! Aan iedereen die ze tegenkwam moest ze J. even laten zien, "kijk ik heb mijn kleinzoon hier O+ ".

Oma is dus ook om! Ik ben nu op zoek naar een draagzak met gesp bevestiging dus waarbij ze niet hoeft te knopen. Iemand een advies voor een fijne drager?
♥ J & S
pi_138172668
Wow wat tof klaprooss! En wat lief dat ze er ook zo trots mee was!
Wij hebben een wompat draagzak, maar die is vooral relaxed voor kleintjes vanaf maatje 68 ongeveer. Spees_eend en Suikertante oa hebben een andere drager, waar ze wel al kleiner in kunnen, maar ik weet niet uit m'n hoofd welke dat was?!
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:44:22 #95
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_138172674
Belle, ik voel me een stuk zekerder met de bugaboo dan met die manduca. Bugaboo kan ik niet snel verprutsen, die manduca vind ik echt lastig :@. Maar goed, ook pas 2x gedaan, maar ik denk gewoon al snel, ik pak de wagen wel, makkelijker.

Maar moet Piekie echt maar eens tackelen binnenkort :+.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_138172799
Oja, Manduca, dat was ook degene die Suiker en Spees hebben toch?

Als je jezelf zekerder voelt met de Bugaboo, dan is daar natuurlijk ook niets mis mee :* En wie weet krijg je de smaak nog te pakken, af en toe een stukje met N. op je rug O+
pi_138172888
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:38 schreef bellelena het volgende:
BlueEyes; het dragen zelf is echt heel verslavend vind ik! We maken hier soms zelfs 'ruzie' (okee, dat is ook weer een groot woord, maar we willen altijd allebei tegelijk) over wie haar mag dragen ;) Sowieso gaat ze elke dag wel in de doek als we boodschapjes doen, en vaak ga ik ook nog wel even met d'r wandelen O+ Ik begrijp ook steeds minder waarom mensen hun kindje in een wagentje doen als je ook kunt dragen! Knuffeltijd ftw en praktisch gezien ook. En zelf vindt ze het ook zo fijn om gedragen we worden, een grote smile als we de doek tevoorschijn halen en meteen rustig als ze er in zit, ze slaapt er zelfs vaak nog in!
Pas sindskort ben ik echt wat meer doeken aan het verzamelen, vooral omdat we ze dus echt veel gebruiken (nog steeds en naar verwachting voorlopig ook nog wel) en ik kon het ook niet langer meer weerstaan ;) Dat van sjaaltjes en zo herken ik wel ja hihihi
Op een gegeven moment vond R het echt niet leuk op mijn rug, zo strak knopen lukte me niet en ze zakte steeds af. Ik had echt vreselijk rug pijn hierdoor. Maar ze vond het dus ook niet leuk, ook met de draagzak geprobeerd maar ze zat "te" strak tegen me aan,,,in de kinderwagen kon ze veel beter rond kijken en bewegen. Ze was toen bijna een jaar.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138173057
Oh thanks Belle! Daar ga ik dan sowieso even voor kijken :)!
♥ J & S
pi_138173142
Ohh jongens (meisjes), ik bedoelde dat helemaal niet verwijtend of aanvallend! Puur vanuit mijn eigen optiek :)

Bitterend, ik begrijp natuurlijk wel als het gewoon niet fijn is, dat je het dan niet gaat doen.. Forceren slaat ook helemaal nergens op. Het moet wel leuk én fijn blijven! En soms werkt het gewoon beter in een wagentje :)
pi_138173677
Ieder kind is anders! Faye wil niet in de kinderwagen als ik er achter loop, die wil in de doek :) Bij papa op de rug en bij oma in de wagen. Dus kinderwagen is prima, als ik maar niet in de buurt ben ;)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_138173794
Het is hier zo'n 70/30 wat betreft waardering in het voordeel van het dragen. Er zijn meer momenten dat ik de wagen vervloek dan koester. Afgelopen zaterdag bijvoorbeeld, met de wagen naar het winkelcentrum. What the Hell was i thinking?! :')

Hoe is jullie ervaring met een mei tai en waar moet ik op letten als ik die tweedehands aanschaf? Viel me op dat die voor mooie prijsjes te krijgen zijn maar hoe weet ik of het een goede is? Ik dacht hieraan omdat het me fijn lijkt voor het rugdragen en evt ook voor mijn vriend. Of valt dat gemak wel mee, of beter said juist tegen?
pi_138183975
Tot een maand of 10 heb ik haar continu gedragen trouwens O+

Mabawa ik zat ook een mei tei te overwegen vroeger maar geen idee waarom nooit gekocht. Het leek me wel erg comfortabel, ik ben zelf niet zo van de gespen die in je buikvet snijden :')
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138184754
Mijn vriend gebruikt liever een SSC (alleen gespen) dan een MT voor rugdragen :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_138184802
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:15 schreef Marjolijntje het volgende:
Mijn vriend gebruikt liever een SSC (alleen gespen) dan een MT voor rugdragen :)
En wat is de reden hiervoor?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138184947
Makkelijker aan te spannen en zit daardoor beter. Een MT zit bij hem snel te los en is meer 'gedoe'.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_138184975
Hmm ja een MT moet je denk ik zo straks als een draagdoek knopen of niet..dat was bij mij niet goed gegaan :{
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138185237
Ja klopt :) Een MT knoop je wel sneller/makkelijker dan een doek hoor, maar het is nog steeds belangrijk dat de schouderbanden strak genoeg geknoopt worden.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_138253021
Na het opruimen van mijn kast kwam ik een verdwaalde Didymos Wellen Silver mt6 tegen, iemand van hier interesse om die over te nemen?
Graag even pmen/dmen
  vrijdag 28 maart 2014 @ 08:28:18 #109
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138253377
Hallo, ik kom meelezen hier om inspiratie en kennis op te doen. Ben in oktober uitgerekend en we wonen in een portiek twee hoog zonder lift dus een alternatief voor de wagen lijkt me heerlijk!
Kwak
  vrijdag 28 maart 2014 @ 08:48:45 #110
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138253658
Hoi draagmama's!

Misschien een hele rare vraag, maarr:

Is er iemand die een dusdanig uitgebreide collectie doeken heeft dat ze er wel 1tje in de uitleen/verhuur wilt doen voor een tijdje? Evt met daarna een overname?

Ons hangmusje lijkt er wel 1 waarbij een draagdoek ideaal zou zijn en hoewel ik in de zwangerschap veel heb uitgezocht over draagzakken houden die doeken toch wel erg hun charme en zelfs vriend zou graag knopen!

Om te voorkomen dat ik uit budgettaire overwegingen met rottige doeken ga proberen en dan afhaak, zou ik graag oefenen met een fijne beginnersdoek van een beetje kwaliteit! Om daarna hopelijk direct een mooie goede doek aan te schaffen O+

Dus! Ik voel me n beetje brutaal, maar hee, niet geschoten..
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138253692
Ik heb er wel 1 of 2 die je mag lenen kim
Ik moet er 1 dit weekend terugkrijgen maar daarna kun je die in principe wel lenen
Didymos Indio viola en/of Didymos indio smaragd
Beide mt 6
  vrijdag 28 maart 2014 @ 08:58:46 #112
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138253805
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 08:50 schreef mrien het volgende:
Ik heb er wel 1 of 2 die je mag lenen kim
Ik moet er 1 dit weekend terugkrijgen maar daarna kun je die in principe wel lenen
Didymos Indio viola en/of Didymos indio smaragd
Beide mt 6
O+ O+ als dat zou mogen!

Ik vind die smaragd wel erg mooi ook voor vriendlief! Anders vindtie t misschien te paars haha. Maat 6 is een vrij gemiddelde maat toch? (net als wij zelf :P )

Graag! Zal ik je pm'en?
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 09:23:08 #113
100412 mefke79
komt goed!
pi_138254259
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:04 schreef Mabawa. het volgende:
Het is hier zo'n 70/30 wat betreft waardering in het voordeel van het dragen. Er zijn meer momenten dat ik de wagen vervloek dan koester. Afgelopen zaterdag bijvoorbeeld, met de wagen naar het winkelcentrum. What the Hell was i thinking?! :')

Hoe is jullie ervaring met een mei tai en waar moet ik op letten als ik die tweedehands aanschaf? Viel me op dat die voor mooie prijsjes te krijgen zijn maar hoe weet ik of het een goede is? Ik dacht hieraan omdat het me fijn lijkt voor het rugdragen en evt ook voor mijn vriend. Of valt dat gemak wel mee, of beter said juist tegen?
Ik heb nou al een paar keer gezien dat er via mp ofzo een tweedehands MT gekocht werd en dat dan de kwaliteit erg tegenviel. MT's zijn echt niet moeilijk te maken, maar je moet het wel goed doen. Goed vastzetten, netjes werken en de juiste stof gebruiken. Doe je dat niet, dan zijn ze gewoon niet veilig. Dus ik ben een beetje huiverig geworden voor tweedehands als ze niet van een winkel komen. Ik heb er zelf twee gemaakt, die vertrouw ik volkomen. En ik heb er eentje van Mamamerel, die is ook prima. Er zijn vast meer merken, maar ik ben daar een beetje uit.
En voor rugdragen vind ik juist de MT fijner dan de Beco die wij hadden. Ik wissel zelf namelijk ook graag af met als rugzak om of gekruist over mijn borst. En dat gaat met een MT heel makkelijk. Wel heb ik bij mijn zelfgemaakte MT's de heupband voorzien van een buckle. Dat werkt eigenlijk net zo fijn en ik heb het zo gemaakt dat ze echt niet in mijn buikvet zitten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_138254371
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 08:58 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

O+ O+ als dat zou mogen!

Ik vind die smaragd wel erg mooi ook voor vriendlief! Anders vindtie t misschien te paars haha. Maat 6 is een vrij gemiddelde maat toch? (net als wij zelf :P )

Graag! Zal ik je pm'en?
Yup!
pi_138254649
Ohh leuk kim!

Dragen is zo fijn O+!!
♥ J & S
  vrijdag 28 maart 2014 @ 09:49:25 #116
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138254801
Ik heb (we hebben) er ook zon zin in! O+ Ik hoop dat t heerlijk is en dat ik dan zo heel lang kan dragen.
Babydragen lijkt me al heel leuk, maar ook met die grotere kindjes vind ik het altijd zo leuk om te zien!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138255205
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:42 schreef klaprooss het volgende:
Ohh leuk kim!

Dragen is zo fijn O+!!
En foto's van je vriend posten met je mannetje in de doek helpt ook andere mannen over de streep te trekken :Y
pi_138255288
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:03 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

En foto's van je vriend posten met je mannetje in de doek helpt ook andere mannen over de streep te trekken :Y
Ja?! Is het gelukt :D
♥ J & S
pi_138255333
Yup, hij vindt het spannend en eng (want ik weet niet hoe ik knopen moet en als jij er dan niet bent...)
Maar we gaan het weekend eens even kijken naar een mooie doek.
Een 'stoere' doek moet dan weer wel.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:10:49 #120
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138255380
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:08 schreef BlueEyes het volgende:
Yup, hij vindt het spannend en eng (want ik weet niet hoe ik knopen moet en als jij er dan niet bent...)
Maar we gaan het weekend eens even kijken naar een mooie doek.
Een 'stoere' doek moet dan weer wel.
Die eis heb ik ook al gehoord :D r komen er dus minimaal 2 hier als het bevalt. Mag ie lekker z'n eigen doek kiezen. Ik zie overal van die heerlijke mooie doeken met van die knalkleurtjes (roze! O+ ), maar dat wordt voor hem niks natuurlijk.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138255421
Mijn man vond een doek ook te 'eng' en niet stoer, dus hij heeft een Manduca ;) Ook een goede optie.
pi_138255456
Ik had op dragenenzo een hele mooie didymos gezien (duurrrrr)
Indian Pink O+
Maar die mag ik niet :D
Want dan gaat vriend de bugaboo pakken was het dreigement.
pi_138255478
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:12 schreef GotC het volgende:
Mijn man vond een doek ook te 'eng' en niet stoer, dus hij heeft een Manduca ;) Ook een goede optie.
Die optie is hier ook al aangedragen! En dat vind hij een goeie als blijkt dat het wumpie dragen fijn vindt.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:15:06 #124
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138255483
Ik vind t zo heerlijk om te zien, die dragende papa's!

Als t aan die van mij lag, gingen we heul niet eerst proberen maar gelijk kopen. Maar die vind ook alles mooi en goed en leuk wat ik laat zien _O- van doek tot carrier, maakt niks uit, hem lijkt alles wel het einde :D . Helaas ben ik zelf niet zo makkelijk :')
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138255602
Ik durf het wel aan meteen te kopen. Ookal zou ik er alleen gebruik van maken en vriend niet.
Maar zie het hier wel gebeuren uiteindelijk dat er meerdere doeken of doek en manduca komen.
pi_138255750
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:14 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Die optie is hier ook al aangedragen! En dat vind hij een goeie als blijkt dat het wumpie dragen fijn vindt.
Daarom hebben wij een Bondolino :) , en vriend pakt hem nog eerder dan ik :s) .

Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_138255845
*O* Wat leeeeeuk!

Hier was Bellelena met haar vriend hier en die heeft hem over de streep getrokken. Hij vond het interessant en wilde wel maar vond het ook een beetje eng.
We hebben nu 3 doeken, 1 rekbare en 2 geweven (Didymos Indio Sea Breeze & Didymos Indio Zimt/kobalt. Redelijk neutraal en hij pakt ze alle 3 O+
♥ J & S
pi_138255872
Kijk... dat soort foto's zijn gewenst voor hem om te zien dat het heus kan en eigenlijk wel stoer is!
pi_138255945
Ik wil ook een Didymos O+ Mja, draag nu ook maar 1x per week oid :P.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:33:27 #130
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138255971
Ik schat mezelf niet zo hoog in qua knooptalent, dus ik vind het heeel fijn om eerst te proberen.

En de India pink is mooooi O+ Ik vind pasteltinten ook wel heel leuk hoor (hoppediz brest of didymos lilien hellblau O+ ), maar een kleurenconsult leerde mij ooit dat ik t niet zo goed doe op pastelkleurtjes :') :+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138256084
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:30 schreef BlueEyes het volgende:
Kijk... dat soort foto's zijn gewenst voor hem om te zien dat het heus kan en eigenlijk wel stoer is!
Ik durf best te zeggen dat mijn lief wel echt stoer is (ex-stratenmaker, houdt van darten en voetbal. Als wij elkaar via internetdating hadden gevonden was 't nooit wat geworden :') ), maar dat dragen vindt hij helemaal geweldig. Alleen dus niet met zo'n doek, dat was een stapje te ver.

Misschien ga ik binnenkort voor mezelf wel naar een doek kijken, lijkt mij ook heerlijk . O+
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_138257470
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:33 schreef Kimpossible het volgende:
Ik schat mezelf niet zo hoog in qua knooptalent, dus ik vind het heeel fijn om eerst te proberen.

En de India pink is mooooi O+ Ik vind pasteltinten ook wel heel leuk hoor (hoppediz brest of didymos lilien hellblau O+ ), maar een kleurenconsult leerde mij ooit dat ik t niet zo goed doe op pastelkleurtjes :') :+
het knopen is heel makkelijk! Komt helemaal goed :+
♥ J & S
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:58:35 #133
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138258467
Zo heb je geen doeken en zo mag je er niet 1, maar 2 lenen! I love fok in so many ways O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:21:47 #134
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138259043
Zo, even om nog papa's over de streep te trekken...
<manlief weggehaald>

[ Bericht 86% gewijzigd door Asyniur op 29-03-2014 11:20:02 ]
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:42:20 #135
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138259616
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:12 schreef GotC het volgende:
Mijn man vond een doek ook te 'eng' en niet stoer, dus hij heeft een Manduca ;) Ook een goede optie.
Pax is ook manduca fan :Y O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138259905
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:12 schreef GotC het volgende:
Mijn man vond een doek ook te 'eng' en niet stoer, dus hij heeft een Manduca ;) Ook een goede optie.
Ik vind het zelf ook niet stoer en geil bij een man. :@ Wij hebben ook een Manduca. Superstoer 8-)
pi_138263012
Goed idee om je man gewoon z'n eigen doek te laten kiezen! Als je veel draagt, kun je makkelijk met elk een eigen doek af ;) :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:29 schreef klaprooss het volgende:
*O* Wat leeeeeuk!

Hier was Bellelena met haar vriend hier en die heeft hem over de streep getrokken. Hij vond het interessant en wilde wel maar vond het ook een beetje eng.
We hebben nu 3 doeken, 1 rekbare en 2 geweven (Didymos Indio Sea Breeze & Didymos Indio Zimt/kobalt. Redelijk neutraal en hij pakt ze alle 3 O+
Hihi, wat leuk! Het staat H. ook heel erg goed ja!

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:30 schreef BlueEyes het volgende:
Kijk... dat soort foto's zijn gewenst voor hem om te zien dat het heus kan en eigenlijk wel stoer is!






  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:24:38 #138
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138264367
Leuke draagpapa's O+

Mijn man doet niet aan dragen. Hij vond mijn doeken en drager in het begin ook een beetje stom maar nu vindt hij het best gezellig als een van de meisjes op mijn rug zit. Beetje kletsen en zo.

Meisje viel vandaag bijna in slaap op mijn rug O+


Ik vind het zo schattig als je voelt dat ze haar hoofdje neerlegt O+ Helaas kan ik daar net geen foto van maken.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:31:28 #139
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138264578
Kyara, mijn man vond het eerst ook allemaal maar stom en 'geitenwollensokkerig'/hippie.
Totdat het wel handig bleek bij de (berg)wandelingen die we maakten waar je dus niet met kinderwagen kunt komen. Sindsdien is hij helemaal om.
Doek zal hij niet pakken maar de zelfgemaakte mt en de bondolino wel.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:41:32 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138264848
Grappig dat het qua draagpapa's zo uiteenloopt, mijn man is juist enthousiaster dan ik qua dragen.
Ik vind het zelf ook (nog?) iets te zwaar om kuiken te dragen.
KuikenGuppy
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:02:43 #141
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_138265431
Mijn menneke is juist meer van de doeken. vindt ie fijner! O+


*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:23:54 #142
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_138268266
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:02 schreef Elmo76 het volgende:
Mijn menneke is juist meer van de doeken. vindt ie fijner! O+ [ afbeelding ]


[ afbeelding ]
die laatste foto O+ dat ken ik wel :7
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:57:01 #143
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_138269237
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:23 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

die laatste foto O+ dat ken ik wel :7
haha ja! Da's bij jou om de hoek! ;)
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_138275507
Awww, wat leuk om al die draagpapa's te zien!

Mijn lief was al vanaf het begin super enthousiast, hij heeft haar ook als eerst in de doek gedragen toen ik nog in bed lag bij te komen van de bevalling :) Maar wij zijn dan ook wel beide hippies ;) en we vonden het ook vanaf het begin heel fijn om veel lichamelijk contact te hebben met ons babytje dat net 9 maanden in mijn buik had gezeten. Dus de doek was ideaal om te kunnen knuffelen, zeker met krampjes(!), en toch ook nog een beetje eigen dingen te kunnen doen. En dat is eigenlijk gewoon gebleven, ze zit elke dag wel in de doek, het is echt een tweede huid bijna :D

Vandaag wees ze de doek aan en zei 'oek oek' O+ O+
pi_138275553
Elmo, bij jouw man staat het ook gewoon zo vanzelfsprekend, dat ziet er echt heel ontspannen uit!
pi_138277353
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:23 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Ik heb nou al een paar keer gezien dat er via mp ofzo een tweedehands MT gekocht werd en dat dan de kwaliteit erg tegenviel. MT's zijn echt niet moeilijk te maken, maar je moet het wel goed doen. Goed vastzetten, netjes werken en de juiste stof gebruiken. Doe je dat niet, dan zijn ze gewoon niet veilig. Dus ik ben een beetje huiverig geworden voor tweedehands als ze niet van een winkel komen. Ik heb er zelf twee gemaakt, die vertrouw ik volkomen. En ik heb er eentje van Mamamerel, die is ook prima. Er zijn vast meer merken, maar ik ben daar een beetje uit.
En voor rugdragen vind ik juist de MT fijner dan de Beco die wij hadden. Ik wissel zelf namelijk ook graag af met als rugzak om of gekruist over mijn borst. En dat gaat met een MT heel makkelijk. Wel heb ik bij mijn zelfgemaakte MT's de heupband voorzien van een buckle. Dat werkt eigenlijk net zo fijn en ik heb het zo gemaakt dat ze echt niet in mijn buikvet zitten.
Dank je! Ooit had ik dat ergens gezien maar wist niet meer precies hoe of wat. Iemand ervaring met die van mei tai mundo? http://www.meitaimundo.nl(...)lauw-wit-slaapkapje_


Hier ook soms een dragende papa O+ Hij wil alleen absoluut niet rugdragen, maar misschien komt dat nog. iets met Afrikaanse principes...
Dragen is zo fijn! We gaan een nachtje weg en morgen gaan we lekker wandelen down south ;) mijn nieuwe doek proberen!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 21:15:12 #147
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138277562
Wat zijn die principes dan Mabawa?
pi_138277688
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 20:39 schreef bellelena het volgende:
Elmo, bij jouw man staat het ook gewoon zo vanzelfsprekend, dat ziet er echt heel ontspannen uit!
Dit ja, hij ziet er zo relaxed uit! Bij C. staat het ook alsof het zo hoort :)
pi_138278155
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:15 schreef Kyara het volgende:
Wat zijn die principes dan Mabawa?
Babydragen is eigenlijk voor vrouwen en rugdragen al helemaaaaal! Maar goed hij zei eerst dat hij niet met een doek zou dragen en toen hij dat de eerste keer deed gaf hij aan dat hij zo blij was dat hier alles kan. Dus ergens heb ik nog hoop. :D
  vrijdag 28 maart 2014 @ 21:26:55 #150
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138278189
Oh kijk, die principes kunnen nog wel opgerekt worden dus ;)
pi_138278192
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:17 schreef GotC het volgende:

[..]

Dit ja, hij ziet er zo relaxed uit! Bij C. staat het ook alsof het zo hoort :)
Ja inderdaad. Supernatural ;) O+
  vrijdag 28 maart 2014 @ 21:36:50 #152
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138278677
:D neem hem mee met kinderwagen op een hele hele hele drukke dag naar het dolfinarium.
Daar weet je iemand wel te overtuigen van het nut van dragen :+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138289939
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:58 schreef Kimpossible het volgende:
Zo heb je geen doeken en zo mag je er niet 1, maar 2 lenen! I love fok in so many ways O+
*O*
pi_138309752
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:51 schreef Limone het volgende:

[..]

Ik vind het zelf ook niet stoer en geil bij een man. :@ Wij hebben ook een Manduca. Superstoer 8-)
Nou, ik ruk m de draagdoek van zijn lijf telkens dat hij draagt hoor, rawrrr :9 :+
pi_138311099
Mijn man gaat echt niet dragen. Echt niet. Maar ben al heel blij dat ie het wel tof vindt dat ik het doe. En hij ziet ook wel de voordelen. Vanmiddag bijvoorbeeld, toen ik niet thuis was, had hij reuze moeite met Femke. Ze wilde niet slapen, niet spelen, niet liggen, niet eten, etc... Maar toen kwam ik thuis, en ik kon er ook niet zoveel mee, dus heb ik haar in de doek op m'n rug geslingerd (ik vind dat zo tof klinken, "op m'n rug geslingerd" O+ ) en ben in de keuken klusjes gaan doen. Voordat de boel afgeknoopt was, was ze al uitgehuild, en ik voelde haar gewoon tot rust komen... heerlijk O+

En voor de grap hebben we vanavond ook eens geprobeerd of ik Lars (ruim 18 kg) in de doek kon dragen. En guess what?

Ging prima!! Hij vond het hartstikke leuk, en wilde er eigenlijk al helemaal niet uit. Mocht ik hem ooit echt gaan dragen moet ik natuurlijk wel wat netter knopen, maar voor zo'n probeerseltje ging het al best goed. En die 18 kg, daar had ik ook niet zo'n last van tijdens het kwartiertje dat ie erin heeft gezeten.
Het is ook wel heel praktisch om gewoon aan te kunnen geven "Doe je benen eens iets meer zo... haal die elleboog uit m'n rug... en zit eens stil", en er wordt gewoon gehoor aan gegeven ;)
  zondag 30 maart 2014 @ 11:58:41 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138322672
Ik vind t stoer shandaly!! _O_

Ik ga mn doek weer in t zicht leggen! Ik knoop nu te weinig, waardoor t steeds onhandiger gaat :X
pi_138322721
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:36 schreef L-E het volgende:

[..]

Nou, ik ruk m de draagdoek van zijn lijf telkens dat hij draagt hoor, rawrrr :9 :+
+1
Dit een heleboel :9~
pi_138322767
Shandaly, wat lekker dat Femke meteen tot rust kwam op je rug O+
En kijk die grote! Groot gelijk dat ie nog even lekker wilde blijven zitten O+
pi_138325058
Ik moet denk ik dan alleen uitkijken dat ze nou geen ruzie gaan maken onderling wie er nou bij mij op de rug mag ;)
  maandag 31 maart 2014 @ 14:35:17 #160
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_138362658
Ik zoek een filmpje voor de kommahouding...
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_138363578
C O+ prachtige foto's weer J!



ik heb een nieuwe favoriet, Oscha Roses Capulet O+
  maandag 31 maart 2014 @ 15:51:14 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138365346
Mooie foto, mooie mama en mooie doek, maar het allermooiste is toch wel Luus O+
  maandag 31 maart 2014 @ 16:11:08 #163
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138366056
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:35 schreef Saffier het volgende:
Ik zoek een filmpje voor de kommahouding...
Rekbaar of geweven?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 31 maart 2014 @ 16:49:21 #164
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_138367525
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:11 schreef Moppert het volgende:

[..]

Rekbaar of geweven?
Beide liefst.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_138382026
Die wordt toch afgeraden ivm kin op de borst? Of ben ik alweer ouderwets?
  dinsdag 1 april 2014 @ 01:59:29 #166
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_138388306
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:19 schreef WupWup het volgende:
Die wordt toch afgeraden ivm kin op de borst? Of ben ik alweer ouderwets?
Geen idee, wij doen de kommahouding idd ook niet, ivm kin op de borst en druk op de heupjes ...
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_138390231
Ook deze ouwe papa voelt zich niet te stoer voor een draagdoek. ;) . O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voordat mensen er een opmerking over maken: de doek zit op de foto een beetje los, dat klopt. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 1 april 2014 @ 10:55:36 #168
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138392455
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:19 schreef WupWup het volgende:
Die wordt toch afgeraden ivm kin op de borst? Of ben ik alweer ouderwets?
Klopt! nogsteeds relevant
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138396532
Wat leuk Franny! Die wangetjes van I.! O+

Ik kan echt een beetje week worden van al die leuke papa's die hun kindjes dragen O+.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:21:25 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138398071
Leuk Franny, een trots kijkende draagpapa O+.
KuikenGuppy
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:22:05 #171
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138398087
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:27 schreef RunForrestRun het volgende:
Wat leuk Franny! Die wangetjes van I.! O+

Ik kan echt een beetje week worden van al die leuke papa's die hun kindjes dragen O+.
+1!
pi_138399784
Ja, ik ook!

Franny, wat een leuke lieve foto O+

KD, welke doek ook, Luus O+ O+
  dinsdag 1 april 2014 @ 16:36:12 #173
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_138401783
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:19 schreef WupWup het volgende:
Die wordt toch afgeraden ivm kin op de borst? Of ben ik alweer ouderwets?
In dat geval ga ik 'm ook niet aanraden aan anderen. Tnx.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_138407940
Ik had net Luuk op mijn rug in de bondolino. We vonden het beide fijn, maar ik heb nu wat last van mijn schouder. Heb hem halverwege strakker gedaan, zou het daaraan kunnen liggen? Misschien komt het ook wel door dat ik 4 weken geleden sleutel van ons nieuwe huis gekregen heb en er erg veel aan gedaan moest worden.
*poef* nu is het weg
  woensdag 2 april 2014 @ 12:52:41 #175
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138432177
Doeken binnen en ik ben gelijk Aan de slag gegaan!

Poging 1:







*O* O+ O+

Nog meer dan genoeg ruimte voor verbetering maar we zijn nu al blij! O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  woensdag 2 april 2014 @ 12:58:50 #176
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138432362
Nohhhhh die tweede foto! Dat snoetje!!! O+ Het ziet er heel knus uit! Fijn he? En ook een goeie nekrol ^O^

Ik denk dat de knietjes nog iets hoger kunnen, en ze zit helemaal vrij hoog, maar alle tijd om lekker te oefenen! *O*
Tip: je moet haar makkelijk een kusje op haar bol kunnen geven, dan zit ze niet te hoog en niet te laag ^O^
pi_138432812
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:45 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik had net Luuk op mijn rug in de bondolino. We vonden het beide fijn, maar ik heb nu wat last van mijn schouder. Heb hem halverwege strakker gedaan, zou het daaraan kunnen liggen? Misschien komt het ook wel door dat ik 4 weken geleden sleutel van ons nieuwe huis gekregen heb en er erg veel aan gedaan moest worden.
Niet strak genoeg kan wel zorgen voor pijn id schouders idd, dan hangt het meer. Klussen kan ook de oorzaak zijn ja :P Draag je hem nog regelmatig? Als het alweer een poos geleden is, moet je lijf er ook weer aan wennen he.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_138432863
Kim O+
pi_138432984
Bij een fwcc heb ik altijd 'last' van de doek, zit te strak in m'n oksel voor m'n gevoel.. hoort dat en moet ik gewoon niet miepen? Of kan ik de banden anders doen?
pi_138433790
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:18 schreef GotC het volgende:
Bij een fwcc heb ik altijd 'last' van de doek, zit te strak in m'n oksel voor m'n gevoel.. hoort dat en moet ik gewoon niet miepen? Of kan ik de banden anders doen?
Waarschijnlijk de band die je als eerste om je baby heen doet? Dat kun je proberen te voorkomen bij het aanspannen, of de doek in z'n geheel wat lager knopen. Ik weet niet hoe hoog je knoopt, kushoogte is goed.

Kim Wat een lekkere mini O+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 2 april 2014 @ 13:42:40 #181
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138433808
Oooooooooooooooh Kim O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+

Prachtige doek ook :Y

Ik ben paar dagen geleden voor het eerst met kind op mijn rug in doek ipv drager naar buiten gegaan. Op een gegeven moment begon ze alleen heel erg te draaien, te duwen en te woelen (denk dat ze haar armpjes buiten de doek wilde of zo) en toen ik voelde was het zitje naar boven gekropen en hing ze bijna met haar billen buiten de doek :{ Daar schrok ik wel een beetje van. De zijkanten waren nog wel gezekerd maar ik krijg dat zitje dus niet goed -O-

Volgende keer toch maar weer de Tula pakken en verder oefenen met de doek...
  woensdag 2 april 2014 @ 13:50:22 #182
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138434031
dat heet buttpoppen :D dat is de reden dat je het goed vast moet zetten en hoog moet knopen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 2 april 2014 @ 13:51:48 #183
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138434073
Ik ben alleen niet zo lenig in mijn armen geloof ik. Ik kan niet zo hoog op mijn rug erbij :@
pi_138434264
kim O+

Ik heb de laatste dagen tijdens het dragen wat last van midden op mijn rug moeten mijn spieren gewoon sterker worden of doe ik dan misschien toch iets niet goed?
Kruis probeer ik nu wat breder te dragen op mijn rug en dat lijkt wat prettiger maar hooo!

Wat ik trouwens ook wel lastig vind is het extra stukje doek wat uiteindelijk de nekrol moet worden strak te houden. Zodra ik het nekrolletje maak is het nog zo losjes voor m'n gevoel rondom. Hoe krijg ik dit straker?

GotC ik heb dat gevoel ook wel eens hoor, dan knoop ik lekker straks want dat is wel zo prettig en dan voelt het precies zoals jij beschrijft.
♥ J & S
pi_138435278
Noh Kim O+ !

Bij weer als vandaag, krijgen jullie kinderen dan nog een jasje oid aan naar buiten als ze in de doek/drager gaan? Ik kan niet zo goed inschatten of het misschien te warm is met of te koud zonder jas..
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  woensdag 2 april 2014 @ 14:39:01 #186
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138435380
Ik zou mijn kinderen met dit weer geen jas aantrekken omdat de doek en mijn lijf al genoeg warmte afgeven. Maar mijn kinderen zijn wel een stukje ouder (die spelen vandaag ook buiten zonder jas) en sowieso geen koukleumen.
pi_138437076
Nee, ik trek haar geen jas aan.
pi_138437247
Ik denk dat ik voor een vest ga.. Dan halverwege maar even pauze, ergens zitten en even voelen of het niet te warm wordt.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_138438554
Klaproos, nekrolletje maken tijdens het knopen, dan kun je hem gewoon mee spannen.
  woensdag 2 april 2014 @ 16:15:34 #190
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138438706
Ik zou geen jas of vest doen, maar mijn kuiken is altijd belachelijk warm :').
KuikenGuppy
  woensdag 2 april 2014 @ 16:43:03 #191
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138439675
Thanks ladies O+

We hebben na de tips van Mrien via de app en lb hier lekker gewandeld vanmiddag, mup heeft heerlijk geslapen!

Vind het wel moeilijk om r echt een kikkertje te laten zijn en de bovenband strak te spannen, maar verder gaat t gelukkig heel aardig. D'r billetjes zijn sowieso lager als dr knietjes en de doek ondersteunt tot in de knieholtes. Kan dat geen kwaad voor zon mini, die beentjes zo wijd? Of zit er een limiet aan per dag?

Hier overigens ook geen jasje, want stoombaby en ik ben zelf ook vlug heel warm.

Klap wat rot dat je rugpijn hebt! Hoop dat bredere banden wat verlicht voor je!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  woensdag 2 april 2014 @ 16:59:08 #192
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138440202
Beentjes wijd is juist goed Kim! ^O^

En Kyara, wat jij beschrijft had ik vandaag ook; ik had de doek notabene in haar maillot gepropt, maar toen ik eenmaal klaar was met knopen zat de doek nog maar nét onder haar billen :{ Dan zit t inderdaad nog wel om haar beentjes enzo, maar ik vind t toch raar. Maargoed, ik moet ook echt vaker oefenen, want ze leek ook scheef te hangen dus die opgerolde banen gingen vet drukken op mijn schouder :X

T was wél heel gezellig *; en aan t eind van de wandeling voelde ik ook eindelijk een hoofdje dat tegen mijn rug aan werd gelegd O+

Ze had overigens een langemouwenromper aan, een jurkje en een maillot. Had eigenlijk dr armen binnenboord willen houden maar daar was zij het niet mee eens ;)
  woensdag 2 april 2014 @ 17:25:56 #193
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138441101
Ja precies dat wat jij beschrijft inderdaad!

Die foto O+

En ook weer herkenbaar dat hoofdje tegen je rug O+

Ik realiseerde me vandaag dat ik eigenlijk helemaal geen foto heb van een iniminie J in de draagdoek -O- Alleen van M en van D.
pi_138447577
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:42 schreef Morretje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk de band die je als eerste om je baby heen doet? Dat kun je proberen te voorkomen bij het aanspannen, of de doek in z'n geheel wat lager knopen. Ik weet niet hoe hoog je knoopt, kushoogte is goed.

Kim Wat een lekkere mini O+
Ja klopt, precies daar :) Voor m'n gevoel zat hij ook wel netjes laag, maar de doek kan denk ik nog iets lager, thanks. Ik las net ook dat ipv omhoog aan te spannen, het meer zijwaarts moet.. Morgen proberen :Y)

LB en KP O+ Mooi!
  donderdag 3 april 2014 @ 08:22:16 #195
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138461825
Oh lb O+

Luitjes, hoe doen jullie dat met de doek als je ergens met de auto heen gaat? De fwcc kun je niet van te voren knopen, dus hoe voorkom je dan dat je kostbare doek over de grond dweilt op een aftandse parkeerplaats??

Ik wil met doekie de hort op! :9
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138461885
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 08:22 schreef Kimpossible het volgende:
Oh lb O+

Luitjes, hoe doen jullie dat met de doek als je ergens met de auto heen gaat? De fwcc kun je niet van te voren knopen, dus hoe voorkom je dan dat je kostbare doek over de grond dweilt op een aftandse parkeerplaats??

Ik wil met doekie de hort op! :9
Ik knoop wel gewoon bij de auto/parkeerplaats. Doek hang ik half in de auto zodat hij de grond niet raakt maar wie weet heeft iemand anders idd een tip :+
♥ J & S
pi_138461886
Doeken zijn om gebruikt te worden en kunnen in de was. Dus als het niet anders kan, dweilt hij gewoon over de grond :P. En anders de uiteinden steeds op de achterbank leggen terwijl je zelf naast de auto staat.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_138461955
Wat een leuk hoedje heeft E. op LB!

RFR, ik heb een tricot slen en dat is al best een warme doek. Ik heb geleerd I niet te warm aan te kleden, want ze heeft het heel snel warm. Gisteren met het mooie weer heb ik haar niets extra's aangedaan. Beetje uitproberen, want ieder kind is anders. En inderdaad vestjes, die je makkelijk aan en uit kunt doen.

Kim, ik knoop mijn doek dan meestal wel van tevoren, maar een keertje had ik dat niet gedaan en toen heb ik op een parkeerplaats bij het strand de doek omgeknoopt. Ja, dan dweilt ie even over de grond, maar ik was hem dan gewoon daarna. Even op een stukje gaan staan waar het niet al te viezig is?

Lekker de hort op! Ik vind het ook zo heerlijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138462346
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 08:30 schreef Phaidra het volgende:
Doeken zijn om gebruikt te worden en kunnen in de was. Dus als het niet anders kan, dweilt hij gewoon over de grond :P. En anders de uiteinden steeds op de achterbank leggen terwijl je zelf naast de auto staat.
Nou dat :) En ik knoop wel half voor zeg maar, dus tot op het punt dat kind erin gaat. Scheelt ook een boel gedweil. Je kunt de uiteinden van de doek ook in je broekzakken stoppen bij gebrek aan achterbank.
  donderdag 3 april 2014 @ 10:21:52 #200
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138463855
Of je kofferbak even gebruiken. Vind ik vaak makkelijker dan de achterbank als je ergens tussen geparkeerd staat en dan met je doek staat te prutsen en je kind uit de auto moet halen én vorokomen dat je deur tegen een andere auto klotst :X

Overigens heb ik mijn doeken ook voor het gebruik dus als ze vies worden: wasmachine ;)
  donderdag 3 april 2014 @ 12:07:52 #201
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138466565
Hm, toch maar eens voorzichtig meenemen en kijken of het wat wordt dan, want t blijven geleende doeken natuurlijk.

Vandaag gaan we stofzuigen! Deze mooie doek verdient ook n plaatje;


Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  donderdag 3 april 2014 @ 12:45:50 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138467630
Nice Kim! Welke doek is dat?
KuikenGuppy
  donderdag 3 april 2014 @ 13:11:31 #203
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138468334
Didymos indio viola als ik me niet vergis!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138468959
JA hele mooie doek! met een mooie baby O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 3 april 2014 @ 13:51:56 #205
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138469490
O+
Oh en ik ben verliefd. Als een van de collectors (KDtje, marjolijntje?) toevállig een didymos lillien hellblau heeft liggen er vanaf wilt: ik houd me aanbevolen. Men, wat n mooie doek is dat O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  donderdag 3 april 2014 @ 13:57:21 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138469604
Hij ziet er warm uit? Of valt dat mee?
KuikenGuppy
pi_138469626
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:11 schreef Kimpossible het volgende:
Didymos indio viola als ik me niet vergis!
Yup!
En gewoon op de grond gooien hoor, deed ik ook
pi_138469681
Indio's zijn juist lekker luchtig!
pi_138499472
Ik heb mijn kleine muppet nu voor het eerst in de Bondolino zitten omdat de doek pas zondag komt, maar zit hij zo goed? Zijn hoofdje zit opzij maar wel best wel tegen me aan, dat kan geen kwaa toch? Hij ademt best zwaar namelijk. Ik kan zijn hoofdje kussen en er zit een spuugdoekje in het slaapkapje gerold.



pi_138501962


voor papa een Tula, aanrader!
  vrijdag 4 april 2014 @ 15:04:21 #211
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138506369
Dot! ik heb er niet zon verstand van, maar als z'n neusje goed vrij is zal t wel goed zijn toch?

KD O+

Oh en, omdat driemaal scheepsrecht is, sluiten we de doekenmarathon af met n blije mama:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu eerst maar doeken kopen voordat we weer foto's maken :+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138506480
Kim, welke is die laatste? Wat ben je mooi trouwens! O+
pi_138506498
Mooie doeken/dragers en baby's O+ Staat je goed KP!
Dot, hij lijkt wat diep erin te zitten? Geen ervaring met een Bondolino though!

Yur heeft vandaag T. zonder hulp in de Manduca gedaan en is op stap geweest. Trots O+
  vrijdag 4 april 2014 @ 15:12:57 #214
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138506575
Is de didymos indio smaragd LE! En merci O+

Oh en KD, ik ben lid geworden van de draagdoekenmarkt op fb en i couldn help bit notice the paintskills. Klopt dat?? :D

[ Bericht 45% gewijzigd door Kimpossible op 04-04-2014 15:43:32 ]
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 4 april 2014 @ 16:08:26 #215
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138508103
Oooh Kim, die doek staat prachtig bij je ogen! O+

Ik ben het met LE eens.

ik wil ook een nieuwe doek. Maar eerst maar eens fatsoenlijk leren knopen zonder buttpoppen -O-

En ik O+ mijn Tula
pi_138508474
Dot, hij lijkt bij z'n beentjes ietwat overspreid? Of is dat de foto? Prima nekrol zo volgens mij.

Kim O+

Kyara, is er niet iemand in de buurt die je kan helpen? (Hoewel, ik probeerde gisteren een moeder te helpen met een ruck, en dat was nog helemaal niet zo makkelijk... :+ )
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 4 april 2014 @ 16:22:28 #217
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138508525
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 16:20 schreef Morretje het volgende:
Kyara, is er niet iemand in de buurt die je kan helpen? (Hoewel, ik probeerde gisteren een moeder te helpen met een ruck, en dat was nog helemaal niet zo makkelijk... )
Ik zag toevallig net dat volgende week vrijdag een draagconsulent komt bij de soos waar ik wel eens heen ga. Dus als het enigszins kan, dan ga ik daar even advies inwinnen. En anders bij de meet op 10 mei misschien?
pi_138508562
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2014 15:12 schreef Kimpossible het volgende:
Is de didymos indio smaragd LE! En merci O+

Oh en KD, ik ben lid geworden van de draagdoekenmarkt op fb en i couldn help bit notice the paintskills. Klopt dat?? :D
jep ;)
  vrijdag 4 april 2014 @ 16:29:25 #219
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138508732
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 16:24 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

jep ;)
Uit duizenden! :Y)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138508876
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 april 2014 16:22 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik zag toevallig net dat volgende week vrijdag een draagconsulent komt bij de soos waar ik wel eens heen ga. Dus als het enigszins kan, dan ga ik daar even advies inwinnen. En anders bij de meet op 10 mei misschien?
Daar ben ik niet bij, is me te ver :P Maar er komen vast wel anderen die je wel kunnen helpen :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 4 april 2014 @ 16:37:27 #221
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138508976
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 16:34 schreef Morretje het volgende:

[..]

Daar ben ik niet bij, is me te ver :P Maar er komen vast wel anderen die je wel kunnen helpen :P
Jammer hoor -O-

Maar er komen wel een paar draagveteranen geloof ik (oa Moppert).
pi_138512635
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 16:20 schreef Morretje het volgende:
Dot, hij lijkt bij z'n beentjes ietwat overspreid? Of is dat de foto? Prima nekrol zo volgens mij.

Kim O+

Kyara, is er niet iemand in de buurt die je kan helpen? (Hoewel, ik probeerde gisteren een moeder te helpen met een ruck, en dat was nog helemaal niet zo makkelijk... :+ )
Ja ik moest even frotten met z'n beentjes idd, maar de flap zat wel netjes in z'n knieholten en er was wel een M vorm. Maar misschien toch beter om te wachten op de doek zondag :) Volgens mij is het zo'n Bykay oid, dus ook wat minder massief :)

Ik vond het trouwens wel heel fijn O+
  vrijdag 4 april 2014 @ 20:39:36 #223
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138517112
Dus ik sloot een dealtje met mrien, en toen was die mooie indio smaragd gewoon van ons! Woehoe *O*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138517352
Wat is een fijne knoop voor een baby (bijna dreumes) die graag zijn armen buiten de doek houdt? Ik ken alleen de fwcc maar omdat hij zijn bovenlijf eruit wurmt gaat hij een beetje naar achteren hangen om alles te kunnen zien en dat voelt heel erg onprettig. En als ik foto's zie van anderen met een groot kind op de buik heb ik die indruk helemaal niet.

Oh, rugdragen vindt hij niet tof.
  vrijdag 4 april 2014 @ 20:46:43 #225
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138517469
wel de FWCC maar dan al knopen met de armen er uit dan kan je goed strak knopen en gaat het hangen minder.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138517522
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 20:46 schreef Moppert het volgende:
wel de FWCC maar dan al knopen met de armen er uit dan kan je goed strak knopen en gaat het hangen minder.
Ah, dat probeerde ik en dat lukte niet goed dus toen dacht ik: hier is vast een betere knoop voor :+
  vrijdag 4 april 2014 @ 20:48:02 #227
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138517530
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 april 2014 16:37 schreef Kyara het volgende:

[..]

Jammer hoor -O-

Maar er komen wel een paar draagveteranen geloof ik (oa Moppert).
Ik draag ondertussen al weer bijna 6 jaar :o ik ben antiek :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 4 april 2014 @ 20:48:59 #228
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138517576
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 20:47 schreef L-E het volgende:

[..]

Ah, dat probeerde ik en dat lukte niet goed dus toen dacht ik: hier is vast een betere knoop voor :+
Het is even oefenen. hoe doe je de banden. naast zijn lijf of spreid je ze uit?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138517600
Ik vind die didymos zo mooi Kim! O+ Hij is qua kleur hetzelfde als mijn Natibaby dus dan mag ik m niet kopen van mezelf, maar hij is zo mooi! O+
  vrijdag 4 april 2014 @ 20:49:44 #230
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138517608
Ik heb doeken in mijn collectie die ik ook al zo lang heb :D
Ondertussen heb ik niet meer 30 doeken maar nog maar een stuk of 17 incl dragers :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138517636
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 20:48 schreef Moppert het volgende:

[..]

Het is even oefenen. hoe doe je de banden. naast zijn lijf of spreid je ze uit?
Naast zijn lijf, maar met een achteroverhanger is spreiden beter zeker (bedenk ik me nu)?
pi_138517670
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 20:49 schreef Moppert het volgende:
Ik heb doeken in mijn collectie die ik ook al zo lang heb :D
Ondertussen heb ik niet meer 30 doeken maar nog maar een stuk of 17 incl dragers :D
Berg ze maar goed op tijdens die meet :7
  vrijdag 4 april 2014 @ 20:51:16 #233
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138517678
Ja :D spreiden helpt enorm
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138518225
Dot met stipje O+

Kim O+ Moooi! Doek, baby én jij!

Ik kan tijdens de meet ook wel ruck-tips ( :') ) gebruiken. Ik heb hetzelfde als Kyara, mijn armen komen niet bij het kontje.
pi_138518410
Als er iemand nog interesse heeft in een Didymos Indio Viola mt 6? Hij is nu bij Kim (geen haast), maar wie weet heeft iemand nog interesse?
  vrijdag 4 april 2014 @ 21:07:50 #236
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138518583
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2014 21:04 schreef mrien het volgende:
Als er iemand nog interesse heeft in een Didymos Indio Viola mt 6? Hij is nu bij Kim (geen haast), maar wie weet heeft iemand nog interesse?
:D ga je nu maar all out? Hihi. M'n vriend had bedacht dat ie voor dat bedrag wel allebei de doeken wilde houden. Noob!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138518798
Mocht Kim 'm nou toch maar niet willen, heb ik wel interesse mrien :) Maar ik geloof dat je doeken een goed huis hebben gevonden!
  vrijdag 4 april 2014 @ 21:15:36 #238
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138518972
Haha vriendlief wil 2 halen 1 betalen, dat vindt mrien vast geen puik plan en ik heb geen budget voor 2, dus ik denk dat je de hoogste bieder bent :P
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 4 april 2014 @ 21:17:12 #239
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138519066
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 21:01 schreef Mabawa. het volgende:
Dot met stipje O+

Kim O+ Moooi! Doek, baby én jij!

Ik kan tijdens de meet ook wel ruck-tips ( :') ) gebruiken. Ik heb hetzelfde als Kyara, mijn armen komen niet bij het kontje.
De ruck is echt mijn favo knoop :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138519352
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2014 21:15 schreef Kimpossible het volgende:
Haha vriendlief wil 2 halen 1 betalen, dat vindt mrien vast geen puik plan en ik heb geen budget voor 2, dus ik denk dat je de hoogste bieder bent :P
Mannen O+ :D
Ik moet ook even kijken wat mrien ervoor wil hebben. Ga dan denk ik mijn eigen doek weer verkopen, want afwisseling ftw :+
pi_138519660
Even een crosspostje:
Ik heb een didymos wellen silver mt6 te koop....
OUD / Vraag en aanbod deel 138

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2014 21:29:39 ]
  vrijdag 4 april 2014 @ 21:29:28 #242
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138519662
ooohhhhhhhhh misschien wil ik je doek wel hebben gotc :D moet ik even lief doen tegen pax :+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 4 april 2014 @ 21:34:54 #243
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138519970
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 21:29 schreef Moppert het volgende:
ooohhhhhhhhh misschien wil ik je doek wel hebben gotc :D moet ik even lief doen tegen pax :+
Doekenroulette *O*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138520018
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 21:29 schreef Moppert het volgende:
ooohhhhhhhhh misschien wil ik je doek wel hebben gotc :D moet ik even lief doen tegen pax :+
:D! Je weet ook nog welke het is? :o
En ach, kan er nog wel bij op je stapel toch? :P
  vrijdag 4 april 2014 @ 21:38:18 #245
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138520138
ja als ik de juiste voor mij heb wel :D nu ga ik twijfelen :')
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138520240
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 21:38 schreef Moppert het volgende:
ja als ik de juiste voor mij heb wel :D nu ga ik twijfelen :')
Joh ik weet niet eens wat ik vanmorgen heb gegeten :') /postpregnancybrain
  vrijdag 4 april 2014 @ 21:42:32 #247
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138520367
de sterren toch? de doek dan.. niet je eten :Y)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138520437
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 21:42 schreef Moppert het volgende:
de sterren toch? de doek dan.. niet je eten :Y)
_O_!
Yup, de Hoppediz Los Angeles!
pi_138521153
Ja dan maar all out op de wompat na. Ik heb er een tijdje over gedacht om de doeken voor de kinderen te bewaren, maar toch maar besloten dat niet te doen en het voor wat anders te gebruiken :)
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:48:14 #250
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138535856
Ik moet wel zeggen dat mijn stapel zo groot is omdat ik mijn doeken echt heel erg gebruik en er dus best wel eens vlekken in komen die er niet meer uit gaan :D alleen de doeken die ik niet heb gebruikt verkoop ik door :D maar het merendeel heb ik al 6a 4 jaar :o en ik weiger er mee om te gaan alsof het goud waard is. :@

Ik las net ergens iemand die niet op regenachtige dagen met de doek weg gaat omdat er modder in kan komen ofzo _O- _O-
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 5 april 2014 @ 14:50:07 #251
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_138538358
Ik kan me daar zo niets bij voorstellen :D "Score" was hier vanmorgen een paar vegen pindakaas (peuter) en een paar ( :') ) lepels yoghurt ( ikzelf :+ )...
Oude (on)bekende.
pi_138538392
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 14:50 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ik kan me daar zo niets bij voorstellen :D "Score" was hier vanmorgen een paar vegen pindakaas (peuter) en een paar ( :') ) lepels yoghurt ( ikzelf :+ )...
Doek met een smaakje :9 :9~
♥ J & S
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:28:17 #253
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138553726
Ja hoi. Draagdoekmania heeft toegeslagen :o

Weet je hoe-veel mooie doeken er zijn?

Ik willllll

- Didymos indio flamenco
- Didymos Lilien hellblau
- Natibaby Silk Branches pink / turquoise
- Kokadi Amélie im wunderland
- Hoppediz Chicago grey blue
- Hoppediz Brent

:')

Ik weiger deze dure hobby. Maar vanmiddag hebben we 2,5 uur gewandeld met doek, waarvan een uur door de stad en ohhhh waarom kocht ik een wagen? Al die mensen met wagen struggelen en niemand die aan de kant gaat en wij met doek nergens last van. We kochten zelfs een O+ Verlovingsring O+ , die nog wacht op aanzoek, maar vriend wilde m niet alleen uitzoeken :D
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zaterdag 5 april 2014 @ 23:04:48 #254
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138555166
ik heb deze :D ik begrijo je didymos liefde O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138555400
Didymos O+ O+

En kim, wat tof! O+!
pi_138559920
Kim O+!

en didymos O+ :9~
♥ J & S
  zondag 6 april 2014 @ 10:00:49 #257
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138561719
ik vind het zo leuk.. didymos is niet hip genoeg meer in doekenland terwijl ze ook hele veelzijdige doeken hebben en enorm zijn gegroeid in hun kunnen de afgelopen jaren. en jullie waarderen ze ook *O*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138561772
Didymos O+ ik ben ook gek op hun doeken!!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138562039
Ik vind didymos ook erg mooi vooral Indio en wellen O+ Mocht ik er ooit budget voor hebben hoop ik er eentje (of twee of drie of...) aan te schaffen. En een ssc zou ik ook graag willen. Maar voorlopig hier alleen de LF.
pi_138562491
Ik ben toch wel dol op de indio's van Didymos O+ Ik weet eindelijk een verjaardagscadeau voor mezelf :+
Grappig dat ze niet zo populair zijn in het buitenland trouwens! Welke merken zijn dan wel populair?
pi_138562789
Kimpossible O+ heel herkenbaar!

Ik heb (nog?) geen didymos doek, maar er zitten er wel tussen die ik graag zou willen O+ Er zal er vast wel een keer eentje komen hier!
pi_138563166
Ik zou zo alle indio's willen halen O+ ! Maar 2 vind ik wel even genoeg.

Ik wil trouwens een wellen aanschaffen maar vroeg me af hoe hij is qua dikte. Weet iemand dat? Is het vergelijkbaar met een indio?
Weet jij dat toevallig moppert :)?
♥ J & S
pi_138563742
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 11:18 schreef klaprooss het volgende:
Ik zou zo alle indio's willen halen O+ ! Maar 2 vind ik wel even genoeg.

Ik wil trouwens een wellen aanschaffen maar vroeg me af hoe hij is qua dikte. Weet iemand dat? Is het vergelijkbaar met een indio?
Weet jij dat toevallig moppert :)?
Die ene hele lichte indio die je als kraamcadeau had gekregen O+ Prachtig!
  zondag 6 april 2014 @ 12:39:43 #264
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138565110
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 11:18 schreef klaprooss het volgende:
Ik zou zo alle indio's willen halen O+ ! Maar 2 vind ik wel even genoeg.

Ik wil trouwens een wellen aanschaffen maar vroeg me af hoe hij is qua dikte. Weet iemand dat? Is het vergelijkbaar met een indio?
Weet jij dat toevallig moppert :)?
Ik vind ze ook zo lekker dragen! Niet dat ik ervaring heb met andere doeken, maar soit.

Ik zie trouwens in m'n lijstje dat ik wel val voor felle doekjes haha.

Enneuh, lovelylady heeft een wellen silber te koop he! Mooiiiie doek!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138565513
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 12:39 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ik vind ze ook zo lekker dragen! Niet dat ik ervaring heb met andere doeken, maar soit.

Ik zie trouwens in m'n lijstje dat ik wel val voor felle doekjes haha.

Enneuh, lovelylady heeft een wellen silber te koop he! Mooiiiie doek!
Die wil ik dus overnemen maar wil de dikte weten. Maargoed de andere kant boeit dat ook niet :') . Je hebt me zo juist overtuigd dat ik hem wil! .
bedankt O+
♥ J & S
pi_138565581
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 11:48 schreef GotC het volgende:

[..]

Die ene hele lichte indio die je als kraamcadeau had gekregen O+ Prachtig!
O+ jaaa! Vind hem super mooi. Vooral met dat lekkere weer!

Maar die KP heeft geleend vind ik ook zo mooi, met dat bordeaux rood. En en die olijf groene en zelfs de roze :')!

Doe mij ze allemaal maar :D. Ben je bijna jarig? Of moet je nog lang wachten :s)
♥ J & S
  zondag 6 april 2014 @ 12:57:53 #267
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138565708
O+ klap! *O* Verwen jezelf maar eens, mooie doeken ftw!

Ik wil ook kopen kopen kopen, maar tis een relatief dure maand dus ik moet ff normaal doen nu haha. We horen donderdag of vriend zijn contract verlengd wordt (kansen zijn aardig, kunnen hem eigenlijk écht niet missen, maar blijft zorg en bezuinigingen). Als dat zo is, gaan we uit eten en mag ik van mezelf nog een doek! *O*

Oh en ik hoop dat m'n collega's nog even aan de bel trekken wat ik wil hebben voor kraamcadeautje, want dan weet ik het natuurlijk wel!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 6 april 2014 @ 13:02:48 #268
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138565862
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 11:18 schreef klaprooss het volgende:
Ik wil trouwens een wellen aanschaffen maar vroeg me af hoe hij is qua dikte. Weet iemand dat? Is het vergelijkbaar met een indio?
Er zit heel erg veel verschil in de wellens.
Ik heb er 2 en de 1 is heel anders dan de ander.

Sommige zou ik afraden en anderen beveel ik echt van harte aan. :@
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138565906
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 12:57 schreef Kimpossible het volgende:
O+ klap! *O* Verwen jezelf maar eens, mooie doeken ftw!

Ik wil ook kopen kopen kopen, maar tis een relatief dure maand dus ik moet ff normaal doen nu haha. We horen donderdag of vriend zijn contract verlengd wordt (kansen zijn aardig, kunnen hem eigenlijk écht niet missen, maar blijft zorg en bezuinigingen). Als dat zo is, gaan we uit eten en mag ik van mezelf nog een doek! *O*

Oh en ik hoop dat m'n collega's nog even aan de bel trekken wat ik wil hebben voor kraamcadeautje, want dan weet ik het natuurlijk wel!
Of m'n vriend er mee eens is weet ik niet maar die heeft pech :+ .

Oh dat zou fijn zijn als je er 1 krijgt! Heb je al een idee welke je van je lijstje je dan vraagt en zelf koopt?

Laten we hopen dat het lukt voor je vriend! Want doeken O+ *O*
♥ J & S
  zondag 6 april 2014 @ 13:08:44 #270
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138566046
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 13:04 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Of m'n vriend er mee eens is weet ik niet maar die heeft pech :+ .

Oh dat zou fijn zijn als je er 1 krijgt! Heb je al een idee welke je van je lijstje je dan vraagt en zelf koopt?

Laten we hopen dat het lukt voor je vriend! Want doeken O+ *O*
Het aller allerliefst wil ik 1 van die 2 didymos doeken (of course), maar die zijn heel lastig te vinden en daardoor flink aan de prijs. Dus ik denk dat het realistischer is om een hoppediz te vragen, die beide doeken zijn nog gemakkelijk te vinden en wat gunstiger qua prijs.

Enne dat gekoop van je vraagt wel om n stashpic natuurlijk straks! :P
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138566094
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 20:48 schreef Moppert het volgende:

[..]

Ik draag ondertussen al weer bijna 6 jaar :o ik ben antiek :D
Hoe lang moet je daarvoor dragen? }:|
  zondag 6 april 2014 @ 13:11:15 #272
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138566126
Ik zit te denken om mijn 1 van wellen te verkopen ik vind hem ons niet mooi staan maar hij is verdere wel echt prachtig O+ het is de wellen cassis!


Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 6 april 2014 @ 13:13:19 #273
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138566185
en het toffe is dat het een "jongens" en een meisjeskant heeft

Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 6 april 2014 @ 13:15:13 #274
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138566245
Potver moppert wat doe je nou }:| die is moooi! En man/vrouwvriendelijk!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 6 april 2014 @ 13:17:19 #275
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138566305
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 13:10 schreef WupWup het volgende:

[..]

Hoe lang moet je daarvoor dragen? }:|
Ik vind iedereen antiek die nog weet wanneer didymos deed aan paaseieren O+

En dat didymos het duurste merk was :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138566309
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 13:08 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Het aller allerliefst wil ik 1 van die 2 didymos doeken (of course), maar die zijn heel lastig te vinden en daardoor flink aan de prijs. Dus ik denk dat het realistischer is om een hoppediz te vragen, die beide doeken zijn nog gemakkelijk te vinden en wat gunstiger qua prijs.

Enne dat gekoop van je vraagt wel om n stashpic natuurlijk straks! :P
Haha! ik heb pas 3 geweven doeken dan. Ik heb 1 rekbare doek. Die wil ik of verven of verkopen dan heb ik weer een klein beetje geld voor een geweven :+

Ja misschien kan je dan zelf op zoek naar de didymos tweedehands. Van al die doeken begin ik hebberig te worden
♥ J & S
pi_138566314
Die is zeker mooi! O+
  zondag 6 april 2014 @ 13:18:08 #278
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138566333
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 13:15 schreef Kimpossible het volgende:
Potver moppert wat doe je nou }:| die is moooi! En man/vrouwvriendelijk!
En maar 75 euro inclusief postnl verzending ;) als ik hem kan missen
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138566343
Hij is zeker mooi O+ ! En je lieve R. met zijn schattige neusje!
♥ J & S
  zondag 6 april 2014 @ 13:20:04 #280
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138566397
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 13:18 schreef Moppert het volgende:

[..]

En maar 75 euro inclusief postnl verzending ;) als ik hem kan missen
:o

En dit is niet zo'n wellen die je afraadt? :9

Ik heb een koopverbod :X
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 6 april 2014 @ 13:26:07 #281
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138566621
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 13:20 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

:o

En dit is niet zo'n wellen die je afraadt? :9

Ik heb een koopverbod :X
Nee hoor :D ik raad alleen de kwetsbare af en ook de doek die ik wel heb dat is colorgrown wellen maar niet om niet te kopen maar wel dat ze beseffen wat ze kopen. ze zijn anders dan de standaard doeken. Sommige wellens hebben heel erg veel bounce en zou ik niet aanraden met een peuter bijvoorbeeld. de andere wellen die ik heb is er 1 van.

Het is als met een indio. de 1 is heeeeeeeeeeeeel dik en de ander is heel dun :D
Ik heb ook een indio die enorm fijn is om een ruck mee te doen en daar vind ik veel andere indio's weer niet fijn voor,
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138566667
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 13:26 schreef Moppert het volgende:

[..]

Nee hoor :D ik raad alleen de kwetsbare af en ook de doek die ik wel heb dat is colorgrown wellen maar niet om niet te kopen maar wel dat ze beseffen wat ze kopen. ze zijn anders dan de standaard doeken. Sommige wellens hebben heel erg veel bounce en zou ik niet aanraden met een peuter bijvoorbeeld. de andere wellen die ik heb is er 1 van.

Het is als met een indio. de 1 is heeeeeeeeeeeeel dik en de ander is heel dun :D
Ik heb ook een indio die enorm fijn is om een ruck mee te doen en daar vind ik veel andere indio's weer niet fijn voor,
Maar een baby kan je wel met elke Wellen dragen? Oh ik moet nog zoveel leren :')
♥ J & S
pi_138566760
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 12:54 schreef klaprooss het volgende:

[..]

O+ jaaa! Vind hem super mooi. Vooral met dat lekkere weer!

Maar die KP heeft geleend vind ik ook zo mooi, met dat bordeaux rood. En en die olijf groene en zelfs de roze :')!

Doe mij ze allemaal maar :D. Ben je bijna jarig? Of moet je nog lang wachten :s)
Ik ben 1 dag voor T. jarig.. dus dat duurt én nog heel lang, én en is bijna zover. :+!

Ik vind de roze ook erg mooi O+ Maar dat wil ik niet voor T. :+. De viola is op het randje haha.

Plus ik wil 1, max 2 doeken tegelijkertijd. Anders ligt de rest stof te verzamelen..
pi_138566785
Hee moppert, heb je Pax al overgehaald? :+
pi_138567092
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 13:17 schreef Moppert het volgende:

[..]

Ik vind iedereen antiek die nog weet wanneer didymos deed aan paaseieren O+

En dat didymos het duurste merk was :D
Ik vind 150 euro's echt duur zat!!

mren die paarse indio van jou O+ O+ O+ het is maar dat ik geen idee heb wanneer een tweede komt :s)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 6 april 2014 @ 13:43:20 #286
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138567189
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 13:31 schreef GotC het volgende:
Hee moppert, heb je Pax al overgehaald? :+
'Als je nog een doek wilt kopen, moet je er ook 1 wegdoen.'
- Wellen in topic gooit

:D ;)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 6 april 2014 @ 13:46:15 #287
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138567282
hahahaha nee niet eens :D :D _O-
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138567319
Welke wou je nou kopen Mopp?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 6 april 2014 @ 13:49:37 #289
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138567397
Hoppediz los angeles grey!

En pax is dol op alle kinderkleding etc etc met sterretjes :D
Ik koop ook echt 2 soorten babykleding. Dat wat ik kan waarderen en dan nog dingen die ik echt verafschuw omdat het pax zijn stijl is :D met teksten + sterren is voor pax. alles jumpsuit en wol voor mij :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 6 april 2014 @ 13:51:33 #290
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138567456
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 13:27 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Maar een baby kan je wel met elke Wellen dragen? Oh ik moet nog zoveel leren :')
Ja :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138567458
Wel leuk een man met smaak!! mijn man bemoeit zich nooit met de kleding :D Hij vindt alles wat ik kies prachtig zegt hij :+

Mooie doek Moppert O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138567501
Sterren O+
pi_138567806
Pax O+ Ik ben ook echt dol op alles met sterren. Gevolg: Ik met een sterrenshirt aan, T. in sterrenshirt en sterrenvest in een sterrendoek. Overkill :D

Ik ben vanaf morgen/overmorgen doekloos :o Huuu!
pi_138567858
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 14:01 schreef GotC het volgende:
Pax O+ Ik ben ook echt dol op alles met sterren. Gevolg: Ik met een sterrenshirt aan, T. in sterrenshirt en sterrenvest in een sterrendoek. Overkill :D

Ik ben vanaf morgen/overmorgen doekloos :o Huuu!
Sterren O+
S. 2014
J. 2016
  zondag 6 april 2014 @ 14:08:27 #295
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138568113
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 14:01 schreef GotC het volgende:
Pax O+ Ik ben ook echt dol op alles met sterren. Gevolg: Ik met een sterrenshirt aan, T. in sterrenshirt en sterrenvest in een sterrendoek. Overkill :D

Ik ben vanaf morgen/overmorgen doekloos :o Huuu!
Als je de indio wilt hebben en Mrien heeft geen behoefte aan afscheid nemen, kunnen we dat wel voorkomen hoor :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138568163
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 14:08 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Als je de indio wilt hebben en Mrien heeft geen behoefte aan afscheid nemen, kunnen we dat wel voorkomen hoor :*
Ik heb haar even gepmd, maar ik heb geen enorme haast ;) Lief van je! :*

[ Bericht 2% gewijzigd door GotC op 06-04-2014 14:27:48 ]
pi_138569687
Waarom ben je doekloos gotc? Toch liever een drager?

Ik vond je hoppediz LA ook zo tof! Heb echt getwijfeld nog toen of ik die zou kopen, maar niet gedaan.
pi_138570062
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 14:42 schreef Mineola het volgende:
Waarom ben je doekloos gotc? Toch liever een drager?

Ik vond je hoppediz LA ook zo tof! Heb echt getwijfeld nog toen of ik die zou kopen, maar niet gedaan.
volgens mij verkoopt ze hem aan moppert?

ik sluip weer even weg hier! Ik wil nu alleen maar doeken kopen! Heb er heel de nacht van gedroomd! Nouja, heel de nacht? De momenten dat ik sliep dan :')
♥ J & S
pi_138570616
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 14:42 schreef Mineola het volgende:
Waarom ben je doekloos gotc? Toch liever een drager?

Ik vond je hoppediz LA ook zo tof! Heb echt getwijfeld nog toen of ik die zou kopen, maar niet gedaan.
Ik verkoop idd die van mij aan moppert en ga de indio viola van mrien die nu bij kim is overnemen :D

Het is een gave doek! :Y
pi_138570795
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 15:00 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik verkoop idd die van mij aan moppert en ga de indio viola van mrien die nu bij kim is overnemen :D

Het is een gave doek! :Y
O+! moooooi
Oke! ik ben weg!
♥ J & S
pi_138571143
Vol!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')