abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:01:21 #151
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139907093
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 09:20 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Ik heb dus de hele serie gekeken, maar goed. Het is gewoon erg slecht: onlogisch, ongeloofwaardig, amateurtoneel. Van niet snappen is geen enkele sprake.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:52 schreef THEALPHA het volgende:

[..]

Daar doe je de serie toch behoorlijk tekort mee denk ik. Het klopt dat die ontvoerde dochter, dennis van der ven en nog wel een paar anderen niet tot de internationale toppers behoren.

Maar vind bijvoorbeeld de rollen van Theo en Freddy van nuenen wel heel goed in elkaar ziten. Plus dat de scenes en de opbouw van het verhaal goed in elkaar zitten. Misschien niet zo goed als een serie als Penoza, maar verder is er nu weinig uit Nederland wat beter in elkaar zit.

En daarnaast, ik heb nu echt werkelijk waar geen idee meer wie die mol is. Neig de laatste afleveringen naar die blonde gast, maar die zou juist graag in de plannen van de ovj zijn meegegaan om Theo te pakken, ipv andersom.

Volgende week de ontknoping. Denk dat er nog wel een paar man/vrouw doodgaan.
Ik vind het ook te kort door de bocht. Voor Nederlandse begrippen (begin echt een hekel aan deze uitdrukking te krijgen) vind ik het niveau ook serieus hoog. Dat dat niet in de acteerprestaties zit allį, daar hebben we het in NL mee te doen. De plot vind ik verrassend spannend in elkaar gezet. Net alsof onlogische dingen alleen zijn voorbehouden aan deze serie :')

Ik denk met nog een paar anderen hier dat die kale (Harold?) het tweede lek is. En verwacht ook nog wel dat er een paar sneuvelen, vond het treurig dat Gaby nou het loodje moest leggen. Maartje lijkt me in al haar kwetsbaarheid met haar zwangerschap plottechnisch natuurlijk een sitting duck, maar ik hoop dat ik ongelijk heb :P
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_139909909
Ach ik vind het wel leuk hoor maar zitten bepaalde dingen in die zijn echt tenenkrommend. :')
Acteerwerk van bepaalde acteurs, onder andere die dochter. Ze ziet er verder ook niet uit trouwens.
Slecht geschreven dialogen / situaties, bijvoorbeeld wanneer vd Ven over die zogenaamde zwangerschap van zijn vrouw begint en zij wel even lachend over nieuwe kinderen wil praten, terwijl hun dochter ontvoerd is. :') Ook in vorige episodes zoveel totaal onlogische en onrealistische situaties of gesprekken.
Overdreven veel semi-naakt / seksscčnes. :z

Maar het is wel leuk om te kijken verder. :) In vergelijking met andere series in Nederland is dit wel goed.
pi_139915520
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:24 schreef HenkieVdV het volgende:

Maar het is wel leuk om te kijken verder. :) In vergelijking met andere series in Nederland is dit wel goed.
Precies, ik vind hem super.

Ik moet zeggen dat Nederland de laatste jaren aan het groeien is Flikken maar ook een serie als Ramses en de Prooi
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_139917267
Ik vind het wel grappig om te merken dat ik voor mezelf een totaal andere verwachting heb van wat een 'goede' Nederlandse serie is, en wat een goede Amerikaanse serie is.

Als smeris van Amerikaanse makelij was geweest had ik er waarschijnlijk geen seconde naar gekeken, omdat het zich gewoon echt niet kan meten met wat ik goede Amerikaanse series vind (Homeland, The Following, dat soort).

Maar omdat het Nederlands is liggen mijn verwachtingen gewoon veel lager, en die maken ze zeker waar. Tuurlijk, niet al het acteerwerk is van hoog niveau, en niet alle dialogen zijn logisch. Ik heb me inderdaad ook geėrgerd aan dat stukje over kinderen terwijl je dochter ontvoerd is. wtf? Maar over het algemeen boeit het verhaal me; het tempo is over het algemeen goed en ik heb werkelijk waar geen idee wie dat lek nu is.
pi_139919748
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 19:48 schreef fh101 het volgende:

Ik heb me inderdaad ook geėrgerd aan dat stukje over kinderen terwijl je dochter ontvoerd is. wtf?
Of lekker op yogo introductieles gaan....Daar kan nog wel een verbetering in plaatsvinden voor seizoen 2.
pi_139927369
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:45 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Of lekker op yogo introductieles gaan....Daar kan nog wel een verbetering in plaatsvinden voor seizoen 2.
Dat was een smoes om die 2 rechercheurs weg te krijgen :)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_139927579
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 19:48 schreef fh101 het volgende:
Ik vind het wel grappig om te merken dat ik voor mezelf een totaal andere verwachting heb van wat een 'goede' Nederlandse serie is, en wat een goede Amerikaanse serie is.

Als smeris van Amerikaanse makelij was geweest had ik er waarschijnlijk geen seconde naar gekeken, omdat het zich gewoon echt niet kan meten met wat ik goede Amerikaanse series vind (Homeland, The Following, dat soort).

Maar omdat het Nederlands is liggen mijn verwachtingen gewoon veel lager, en die maken ze zeker waar. Tuurlijk, niet al het acteerwerk is van hoog niveau, en niet alle dialogen zijn logisch. Ik heb me inderdaad ook geėrgerd aan dat stukje over kinderen terwijl je dochter ontvoerd is. wtf? Maar over het algemeen boeit het verhaal me; het tempo is over het algemeen goed en ik heb werkelijk waar geen idee wie dat lek nu is.
Ik heb wel eens gelezen dat de budgetten van die series zo veel hoger liggen dat een vergelijk niet mogelijk is.
Ik geloof dat het budget van een aflevering van een willekeurige serie uit de VS gelijk staat aan een heel seizoen Flikken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_139927710
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 22:41 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gelezen dat de budgetten van die series zo veel hoger liggen dat een vergelijk niet mogelijk is.
Ik geloof dat het budget van een aflevering van een willekeurige serie uit de VS gelijk staat aan een heel seizoen Flikken.
Dat zal absoluut zo zijn inderdaad. Maar het wordt natuurlijk wel allebei uitgezonden op de Nederlandse televisie, en dan ga je toch al snel vergelijken. Ook als dat helemaal niet 'eerlijk' is.
pi_139930380
Ik kan alleen de kijkcijfers tot 14 april vinden, zoek ik verkeerd 8)7
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_139931262
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:19 schreef Buster24 het volgende:
Ik kan alleen de kijkcijfers tot 14 april vinden, zoek ik verkeerd 8)7
Gisteren 417.000 kijkers volgens kijkonderzoek, en uit mn hoofd zaten ze daar vorige weken ook rond, misschien rond de 500.000. Maar dat is zonder uitgestelde kijkers, dus mensen die niet 'live' kijken.
pi_139931439
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:34 schreef fh101 het volgende:

[..]

Gisteren 417.000 kijkers volgens kijkonderzoek, en uit mn hoofd zaten ze daar vorige weken ook rond, misschien rond de 500.000. Maar dat is zonder uitgestelde kijkers, dus mensen die niet 'live' kijken.
Dank je, ik kijk ook altijd achteraf.

Flikken zit zo rond de 2 miljoen kijkers maar dat is prime time op vrijdag avond.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  woensdag 14 mei 2014 @ 01:26:12 #162
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_139934555
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 09:20 schreef NoCigar het volgende:
Ik heb dus de hele serie gekeken, maar goed. Het is gewoon erg slecht: onlogisch, ongeloofwaardig, amateurtoneel. Van niet snappen is geen enkele sprake.
Haha waarom kijk je dan wel steeds als je er niks aan vind zogenaamd :')
Allmighty & Allrighty :D!
Op 16-04-2007 22:29 schreef Noodly het volgende:
ik wilde even zeggen dat ik die nickname altijd zo leuk vind :@ _O_
pi_140046302
Ik kijk ook bijna geen Nederlandse series moet ik toegeven. De laatste was het eerste seizoen van Penoza, en dat vond ik redelijk. De acteurs waren van niveau, maar daardoor viel de dochter me nogal op als zeer matige acterend (ik spreek uit herinnering, ik weet het allemaal niet precies meer, doet er ook niet toe, het is maar om aan te geven wat ik kijk). Dat was/is denk ik een duurdere serie. Verder heb ik laatst nog deel 1 van de serie De deal bekeken en dat vond ik om te gillen zo slecht. Op Jacob Derwig na dan. Formule-series zoals Baantjer en Flikken kunnen me ook niet echt boeien, maar voor zover ik ze gezien heb leken ze me meer in orde dan Smeris.
Ik zelf kijk wel veel naar de betere buitenlandse series (vind ik): the Wire en Deadwood bv. behoren volgens mij tot de beste dingen die ooit voor TV gemaakt zijn. Dus ik ben niet echt de doelgroep voor Smeris, denk ik. En dat geeft ook niks. Ik kijk alleen maar omdat het zich in de stad afspeelt waar ik al erg lang woon, en omdat ze zelfs in mijn straat opnames hebben gemaakt. Ik vind de time-laps beelden van de stad trouwens ook echt mooi gedaan en het is gewoon leuk om de locaties hier in Tilburg te herkennen, of om te speculeren waar het zou kunnen zijn. Dus ik heb alles goed bekeken.

Maar dan de rest.

Het acteren is vaak gewoon slecht: Jeroen van Koningsbrugge doet het prima, en ‘Freddy van Nuenen” vind ik ook goed. De dochter van Dennis van de Ven vind ik persoonlijk wel meevallen, een beetje zoals de dochter in Penoza. Maar die Dennis van de Ven kan gewoon niet goed genoeg acteren overtuigt geen enkel moment wmb. Hierboven werd zijn geginnegap met zijn vrouw al genoemd in de laatste aflevering.
In die aflevering bijvoorbeeld stonden er twee politie-collega’s van Dennis van de Ven te posten voor zijn huis. Die worden uiteindelijk binnengevraagd om ze af te leiden en mogen mee-eten aan een overduidelijk uitgebreide maaltijd (‘Verwachten jullie gasten?’). Alleen heel vreemd en ongeloofwaardig dat halverwege dat uitgebreide feestmaal Dennis en zijn vrouw ineens dringend weg moeten: niemands bord is nog leeg, iemand heeft duidelijk uren in de keuken gestaan, maar we moeten weg! Dit is een smoesje natuurlijk, maar zou daar werkelijk iemand intrappen? Ik ben bereid best ver mee te gaan in zo’n serie en niet alles hoeft te kloppen maar dit was gewoon weer een overduidelijk stukje lomp scenario, of misschien geldgebrek, of wat dan ook.

Ietsje verder in die aflevering gaan ze achter zijn dochter aan die net wéér ontvoerd door een koelbloedige moordenaar: iedereen rent uit het Ijshockeystadion en stapt in de auto, die scheurt achter de ontvoerder aan en dan ineens komt daar de volgende scene: de auto met de achtervolgers staat stil. ‘Hé? Hebben ze hem klemgereden?’. Nee. Ineens besluiten ze namelijk maar naar dat hotel te gaan waar die platte politieagente een afspraak heeft met haar ex: afspraak is ten slotte afspraak, en dan kunnen er nog zoveel dochters ontvoerd worden door moordenaars: haar ouders begrijpen ook heel goed dat als je je afspraken niet nakomt het einde zoek is. Een dochter valt tenslotte nog nog bij te maken.

Die ex trouwens die in aflevering een een machinegeweer op twee agenten leegschoot, iets waarvoor normaal gesproken ongeveer een landelijke politie-coördinatiecommissie voor zou komen maar in Smeris heeft wordt het geleidelijk aan vergeten. Smeris speelt zich oook af in een land waarin wiet niet vervoerd mag worden onder het oog van de pers (‘huh?’) en daarom maar in Belgiė vernietigd moet worden. Wiet die trouwens in China erg populair is. Nederlandse marihuana in China. Ik heb er geen woorden voor hoe ongeloofwaardig dat is (hint: zoek bv op Google naar de Gouden Driehoek : daar leveren ze alles wat je wilt én is lekker dichtbij. En los daarvan: een enorm land als China produceert waarschijnlijk meer wiet dan NL in tien jaar.)

Maar goed. Wiet vernietigen. Altijd lastig. En het voor de pers verborgen houden. Want die mochten het eens…zien…stelen…fotograferen…er verslag van doen? En waarom is dat erg?

Wie het weet mag het zeggen.

Het hoeft voor mij echt niet honderd procent realistisch (daar is geen bal aan) te zijn maar als er zulke kunstgrepen in een scenario nodig zijn is een scenario gewoon erg zwak.
En het is echt niet enkel budget, het is ook het scenario en de rest. Ik zag onlangs Crimi Clowns. Origineel, grappig en volgens mijn best goedkoop gemaakt, maar wél goed. En dan maakt het me niet uit of er wel eens wat minder geacteerd wordt.

Dit even ter argumentering van mijn vorige opmerkingen die nogmaals voortkwamen uit mijn verbazing over het lage niveau van het scenario en het acteerwerk nu ik weer eens goed naar een Nederlandse serie keek. En het is ook maar mijn menig, ik gun iedereen veel plezier bij het kijken van wat dan ook.
anonieme razernist
pi_140098598
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 03:49 schreef NoCigar het volgende:

Maar dan de rest.

Het acteren is vaak gewoon slecht: Jeroen van Koningsbrugge doet het prima, en ‘Freddy van Nuenen” vind ik ook goed. De dochter van Dennis van de Ven vind ik persoonlijk wel meevallen, een beetje zoals de dochter in Penoza. Maar die Dennis van de Ven kan gewoon niet goed genoeg acteren overtuigt geen enkel moment wmb. Hierboven werd zijn geginnegap met zijn vrouw al genoemd in de laatste aflevering.
In die aflevering bijvoorbeeld stonden er twee politie-collega’s van Dennis van de Ven te posten voor zijn huis. Die worden uiteindelijk binnengevraagd om ze af te leiden en mogen mee-eten aan een overduidelijk uitgebreide maaltijd (‘Verwachten jullie gasten?’). Alleen heel vreemd en ongeloofwaardig dat halverwege dat uitgebreide feestmaal Dennis en zijn vrouw ineens dringend weg moeten: niemands bord is nog leeg, iemand heeft duidelijk uren in de keuken gestaan, maar we moeten weg! Dit is een smoesje natuurlijk, maar zou daar werkelijk iemand intrappen? Ik ben bereid best ver mee te gaan in zo’n serie en niet alles hoeft te kloppen maar dit was gewoon weer een overduidelijk stukje lomp scenario, of misschien geldgebrek, of wat dan ook.

Ietsje verder in die aflevering gaan ze achter zijn dochter aan die net wéér ontvoerd door een koelbloedige moordenaar: iedereen rent uit het Ijshockeystadion en stapt in de auto, die scheurt achter de ontvoerder aan en dan ineens komt daar de volgende scene: de auto met de achtervolgers staat stil. ‘Hé? Hebben ze hem klemgereden?’. Nee. Ineens besluiten ze namelijk maar naar dat hotel te gaan waar die platte politieagente een afspraak heeft met haar ex: afspraak is ten slotte afspraak, en dan kunnen er nog zoveel dochters ontvoerd worden door moordenaars: haar ouders begrijpen ook heel goed dat als je je afspraken niet nakomt het einde zoek is. Een dochter valt tenslotte nog nog bij te maken.

Die ex trouwens die in aflevering een een machinegeweer op twee agenten leegschoot, iets waarvoor normaal gesproken ongeveer een landelijke politie-coördinatiecommissie voor zou komen maar in Smeris heeft wordt het geleidelijk aan vergeten.
Ik deel je kritiek gedeeltelijk.

Kijk het is natuurlijk geen serie waargebeurde-verhalen-van-het politie-korps-Tilburg het is 100% fictie gemaakt om te amuseren.

En dat doet het, de makers weten de spanning er goed in te houden en na iedere aflevering kijk ik uit naar de volgende.

Wel was het beter geweest als de makers zich een klein beetje verdiept hadden in politiewerk, afluisteren met een glas tegen de muur, een van "lekken" verdachte agente half naakt aan het bed binden en een record drugsvangst die door 2 man achter in een busje vervoert wordt is niet echt geloofwaardig.

Soms doet de serie denken aan een combinatie van: Die hard/Flikken Maastricht en Wie is de mol :)

Verder vind ik het acteerwerk prima, zeker voor een eerste serie met relatief onbekende acteurs.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  maandag 19 mei 2014 @ 20:32:18 #165
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_140142929
We beginnen weer.
Net efkes anges
pi_140142962
En begonnen _O_

Dat gedoe met het rechts mank lopen _O-
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_140143083
Mevrouw Buitenkamp :D _O-
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  maandag 19 mei 2014 @ 20:37:06 #168
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_140143239
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:34 schreef PeterKelder het volgende:
Mevrouw Buitenkamp :D _O-
optyfen nu. Hey die Aziaat speelt toch ook in flikken Maastricht
Net efkes anges
  maandag 19 mei 2014 @ 20:37:23 #169
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_140143263
Only op sundays
Net efkes anges
pi_140143485
"Uw wisselgeld?"
"Nee joh, we hebben genoeg."

_O-
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_140144141
"Wat is dit?"
"Dat zijn natte bladeren, Freddy."

_O- _O- _O-
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_140144942
Willem :o _O_
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  maandag 19 mei 2014 @ 21:09:39 #173
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_140145482
Maartje :o
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_140145691
Wel GODNONDEJU, wat een mindfuck :o :D _O_
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  maandag 19 mei 2014 @ 21:18:13 #175
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_140146021
WTF?!? :o :D
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')