abonnement Unibet Coolblue
pi_137764324
Welkom in het wolligste topic van Fok O+ :D

De vorige delen: Topicreeks: Breien, breien, breien

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel breiplezier!

De creaties uit het vorige topic:

Kwakz0r








Mignonne









jumpsuit in progress

Blabbel6


Angelof9












kvd




MissN


Kaatjeka




work-in-progress van miss-sly
:)
pi_137764348
zo pffrt. een samenvatting van t vorige topic in de OP ;)

game on :Y)

Ik heb weer een schoolproject afgerond dus ik heb nu weer tijd om te richten op belangrijke dingen :9 die jumpsuit moet af en ik wil die latte babycoat afmaken, heb er zulke mooie houten knoopjes voor gevonden <3
:)
pi_137835983
Wat zijn er een leuke en mooie dingen gemaakt in het vorige topic! Gaaf om het zo op een rijtje te zien.

Ik ben me aan het orienteren op blocking wires. Wereldwol.nl verkoopt een merk dat goede reviews krijgt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Dit merk heeft premium wires en lace wires. Ik brei eigenlijk het meeste met sokkenwol, maar ook wel eens met lacegaren dus ik weet niet goed wat ik het beste kan doen. Ik heb mijn vraag bij Wereldwol neergelegd en hoop op een snel antwoord.

Ik heb een shawl gebreid met Regia Lace. Wat een rotgaren is dat! ik vind de kleur erg mooi, maar het materiaal... :(
Ik wacht nog even met blocken op de wires (is hier een Nederlands woord voor? Ik kom het, ook op Nederlandse sites alleen in het Engels tegen).

De sjaal uit de OP is af:


pi_137893320
hoii! Ik heb ein-de-lijk maar toch ook mijn 'study in texture' shawl af! Het heeft me langer gekost dan ik had gedacht en hij is ook mega groot geworden (gelukkig). Deze moet ik nu ook nog opspannen omdat hij een rare kronkel wil trekken van zichzelf. Het is acryl en ik heb gelezen dat je dat ook kan opspannen als je dat gaat stomen met een strijkijzer bijvoorbeeld. Het lijk mij super handig om daarvoor van die opspandraden te gebruiken, is dat echt nodig of kan het ook met spelden?

Fototijd:

hier zie je de verschillende structuren goed



en daar het formaat op mn bed. Hij is ongeveer 1,80m lang (mijn bed is 2,20)
pi_137905598
Wow! Hij is gaaf wild-rOse! Lekker groot en warm. Mooi, al die structuren.

Ik heb vanmiddag blocking wores besteld. Juist ook voor shawls met een gladde rand. Zoals je een beetje bij mijn sjaal kunt zien is een gladde rand haast niet strak te krijgen met spelden.

Ik heb nu 2 x acryl geblockt met stoom en het ging allebei de keren prima, ondanks alle tegenwerpingen op internet.
pi_137922207
Ben benieuwd of het je bevalt! Eigenlijk zijn het toch ook maar paar ijzerdraden? Jammer dat het zo duur moet zijn, vind het nu nog geen investering waard helaas. (moet sowieso al een stoomstrijkijzer hier voor kopen) eerst kijken of het met gewoon spelden al wil lukken. Het scheelt dat mijn buitenste rand de rand is van het afkanten.
jouw sjaal is ook mooi blabbel!
pi_137934270
vandaag bij de koning geweest in Groningen, die verkoopt lasdraden van een meter lang. ongeveer hetzelfde idee als blockingwires, maar dan goedkoper: 1,60 voor 8 stuks van één meter lang. Nu ff kijken of ik genoeg heb en anders morgen meer halen.
oh, en ik heb een stoomstrijkijzer gehaald (die had ik niet, wel 1 zonder stoom). en hij is roze! :D
pi_137962378
Goed idee die lasdraden. Dat zal wel ongeveer hetzelfde zijn? Als het goed is komt vandaag mijn blocking kit. Het is een hoop geld, ik heb hem dus maar vast voor mijn verjaardag gevraagd :% .
O+ Gaaf een roze strijkijzer! Ik vind alles met roze leuk, maar ja, getrouwd hè, met een man die dat kinderachtig vindt. Ik moet het dus vaak hebben van dat soort overmacht. :P
pi_138109591
Ik ben aan de Annis begonnen. Gek idee om bij de laatste naald te beginnen en dan naar binnen te werken. Ik vind het een hele hijs, die lange naalden met kantmotief.
Nu begonnen aan de naald met de nupps erin. Wat een gedoe! Op Youtube vond ik wel een handig filmpje van een mevrouw die het met een haaknaald doet. Dat werkt wel beter, vind ik. Maar pff, het schiet niet op.
pi_138231663
Eindelijk vestje af en kom het showen met mijn "kleinkind" erin:



Uiltjesmuts hoort er nog bij, maar heeft ze hier niet op.
pi_138254522
Dat is een lief vestje geworden. Wat een prachtig kindje erin ook O+
Het ziet er echt netjes uit!
pi_138256488
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:24 schreef -sabine- het volgende:
Eindelijk vestje af en kom het showen met mijn "kleinkind" erin:

[ afbeelding ]

Uiltjesmuts hoort er nog bij, maar heeft ze hier niet op.
2 cuties in 1 foto...
pi_138258497
Dankjulliewel.

Ik gluur hier wel vaak, post wat minder.
pi_138461815
Misschien kunnen jullie mij hier helpen. Ik heb laatst van Stylecraft wat bollen en een patroon gewonnen (Patroon Throw en Cushions 8822). Nu wil ik dit gaan maken, en gezien het knit/purl was dacht ik dat ik dat wel kon, haha! Loop echter beetje vast bij de naaldkeuze. In het patroon staat: Using 10 mm needles and thumb method cast on 110 st.work 10 rows in g-st, ending with a ws row. Change to 12 mm needles and work as follows...

Moet ik hiervoor rondbreinaalden hebben? Ik denk zelf van wel aangezien ik al met moeite 30 steken op een gewone pen krijg (dit is super chunky wol) maar er wordt niets over gezegd in dit patroon.

en weet iemand misschien wat g-st is?

Ik kan de antwoorden pas over een paar uur weer checken maar misschien kan iemand mij op weg helpen. Zijn er misschien rondbreinaalden waar je verschillende pennen op kan zetten zodat ik geen 2 sets hoef te kopen, of is dat veeeeel duurder dan 2 losse sets? Ik voel me met deze vragen toch al wel weer beetje terugzakken in de 'kan ik dit wel' mood :D
  donderdag 3 april 2014 @ 13:51:06 #15
370431 drakin
vurig typje
pi_138469470
Geen idee wat g-st is, ben een basisbreister, kom nog niet verder dan recht en averecht kunnen breien.

Maar ik heb wel rondbreipennen waar je de pennen af kunt schroeven en er een andere pen op kunt zetten, dus ik denk dat ze die bedoelen. Gewoon in een breiwinkeltje te koop.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_138471245
Als ik google op knitting en g-st dan kom ik uit bij de basis. 1 naald rechts en 1 naald averechts. En ending with a ws row is dat je eindigd met een averechtse naald (wrong side row).

Succes :)

Ik sta in de OP. Dank _O_
Reden om gauw weer wat te uploaden. Project is al klaar alleen de foto nog
pi_138471249
quote:
6s.gif Op donderdag 3 april 2014 08:21 schreef kirsten. het volgende:
Misschien kunnen jullie mij hier helpen. Ik heb laatst van Stylecraft wat bollen en een patroon gewonnen (Patroon Throw en Cushions 8822). Nu wil ik dit gaan maken, en gezien het knit/purl was dacht ik dat ik dat wel kon, haha! Loop echter beetje vast bij de naaldkeuze. In het patroon staat: Using 10 mm needles and thumb method cast on 110 st.work 10 rows in g-st, ending with a ws row. Change to 12 mm needles and work as follows...

Moet ik hiervoor rondbreinaalden hebben? Ik denk zelf van wel aangezien ik al met moeite 30 steken op een gewone pen krijg (dit is super chunky wol) maar er wordt niets over gezegd in dit patroon.

en weet iemand misschien wat g-st is?

Ik kan de antwoorden pas over een paar uur weer checken maar misschien kan iemand mij op weg helpen. Zijn er misschien rondbreinaalden waar je verschillende pennen op kan zetten zodat ik geen 2 sets hoef te kopen, of is dat veeeeel duurder dan 2 losse sets? Ik voel me met deze vragen toch al wel weer beetje terugzakken in de 'kan ik dit wel' mood :D
hey! een rondbreinaald is inderdaad wel handig, ik gebruik zelf niet anders meer want vind ze veel fijner breien dan lange rechte naalden. Het is afhankelijk van wat je wilt of je rondbreinaalden koopt die je kan verwisselen of niet. Knit-pro heeft hele mooie bijvoorbeeld, waarbij je ook de lengte van de draad kan wisselen. 'addi click' is er ook een bijvoorbeeld. Maar je kunt ook bij de zeeman, wibra, sostrene grene (Groningen) rondbreinaalden kopen, die iets minder fijn werken maar wel hun werk doen. Het is aan jezelf! :) (al vind ik het wel heel erg leuk om losse naalden. e.d. te hebben voor rondbreinaalden, want je kan elke keer eentje kopen en zo sparen) Op ebay zijn trouwens ook hele setjes te vinden voor paar dollar.

en g-st = garterstitch = ribbelsteek = alle naalden recht.
pi_138471310
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:01 schreef Kaatjeka het volgende:
Als ik google op knitting en g-st dan kom ik uit bij de basis. 1 naald rechts en 1 naald averechts. En ending with a ws row is dat je eindigd met een averechtse naald (wrong side row).

Succes :)

Ik sta in de OP. Dank _O_
Reden om gauw weer wat te uploaden. Project is al klaar alleen de foto nog
Wat jij bedoeld is tricotsteek en dat is stockinette in het Engels
pi_138471637
:@ bedankt voor het corrigeren.

Voor de liefhebbers nog een filmpje

pi_138472089
geeft niet :D zo helpen we elkaar toch? duidelijk filmpje trouwens voor beginners, mooi rustig uitgelegd en duidelijk te zien.
pi_138472770
_O_ Dank! Op zoek naar rondbreinaalden dus! Garter stitch ken ik wel, ik dacht namelijk voor een lange tijd dat dat de enige sjaal was die ik ooit zou kunnen breien :') Als ik eraan ga beginnen (wat waarschijnlijk nog wel even duurt gezien ik nog 80 haakprojectjes eerst moet wegwerken) ga ik jullie op de hoogte houden :P
pi_138608840
Misschien ben ik te laat maar weet je zeker dat naald 10 mm klopt? Als het een US maat is, dan is dat bij ons naald 6. Moet je maar even kijken wat beter bij de wol past.
leuk zeg dat je wol gewonnen hebt! Daar hoop ik ook altijd nog eens op, maar tot nu toe zit het me niet mee.
pi_138609282
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:42 schreef blabbel6 het volgende:
Misschien ben ik te laat maar weet je zeker dat naald 10 mm klopt? Als het een US maat is, dan is dat bij ons naald 6. Moet je maar even kijken wat beter bij de wol past.
leuk zeg dat je wol gewonnen hebt! Daar hoop ik ook altijd nog eens op, maar tot nu toe zit het me niet mee.
Nou het was een UK patroon (stylecraft) dus ik geloof van wel. In ieder geval hoop ik dat ze komen binnen nu en 3 weken uit Hongkong :D . De wol zag er inderdaad behoorlijk bulky uit! 't gaat om deze: http://www.deramores.com/(...)ic-super-chunky-8822
  maandag 7 april 2014 @ 14:22:40 #24
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138610245
Tof kirsten!
Kwak
pi_138642076
O ja, dan klopt de naaldmaat wel.
Mooie wol zeg! Leuk om dat te winnen hoor. Ha ha ha dat het helemaal uit Hongkong moet komen... Deramores is toch een Engelse winkel? Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
pi_139407272
Vorige week eindelijk een jurkje afgemaakt voor m'n dochter, waar ik al eeuwen mee bezig was. Gelukkig het op de groei :+



(Ze kijkt heeeeel raar, poseren is moeilijk als je 4 bent)
pi_139407415
Hai!
Om een lang verhaal kort te maken:
Ik moet voor een net beginnend project gebreide producten beoordelen / op fouten etc. controleren. Ik kom net om de hoek kijken als het gaat om gebreide producten, en ik vroeg mij af of jullie mij advies kunnen geven over waar ik op kan letten.
Alvast ontzettend bedankt!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Groetjes!
pi_139454978
quote:
2s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:07 schreef Flippiee het volgende:
Hai!
Om een lang verhaal kort te maken:
Ik moet voor een net beginnend project gebreide producten beoordelen / op fouten etc. controleren. Ik kom net om de hoek kijken als het gaat om gebreide producten, en ik vroeg mij af of jullie mij advies kunnen geven over waar ik op kan letten.
Alvast ontzettend bedankt!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Groetjes!
Wat bedoel je met gebreide producten en wat moet je er aan beoordelen? Kwaliteit? Orginaliteit? prijs/kwaliteit?
pi_139614455
Wat een leuk jurkje!! En wat een leuke dochter. Ha ha ha dat herken ik wel: niet zo goed kunnen poseren, daar heb ik nog steeds last van.
Hopelijk kan ze er nog een jaar mee doen en anders is het eventueel nog een leuk tuniekje?

@Flippiee: ik heb geen idee welke richting ik op moet denken dus vind ik het moeilijk tips te geven.
pi_139615992
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:54 schreef blabbel6 het volgende:
Wat een leuk jurkje!! En wat een leuke dochter. Ha ha ha dat herken ik wel: niet zo goed kunnen poseren, daar heb ik nog steeds last van.
Hopelijk kan ze er nog een jaar mee doen en anders is het eventueel nog een leuk tuniekje?

@Flippiee: ik heb geen idee welke richting ik op moet denken dus vind ik het moeilijk tips te geven.
Dank!

Ja, een jaar zal wel lukken. Ze groeit gelukkig niet zo hard.
pi_140195944
Kort vraagje,
mijn oma heeft mijn deken gekaapt ('Ik doe het wel even") maar die kan niet zo lekker werken met korte rondbreinaalden. Bestaan er ook lange rondbreinaalden (zegmaar stokjes met formaatje wat ze onder haar oksels kan steken)? Ik heb al even gekeken maar kon niets vinden. Wellicht bestaat het helemaal niet, maar ik dacht dan weten jullie dat misschien wel!
pi_140223192
quote:
6s.gif Op woensdag 21 mei 2014 09:46 schreef kirsten. het volgende:
Kort vraagje,
mijn oma heeft mijn deken gekaapt ('Ik doe het wel even") maar die kan niet zo lekker werken met korte rondbreinaalden. Bestaan er ook lange rondbreinaalden (zegmaar stokjes met formaatje wat ze onder haar oksels kan steken)? Ik heb al even gekeken maar kon niets vinden. Wellicht bestaat het helemaal niet, maar ik dacht dan weten jullie dat misschien wel!
Dat bestaat inderdaad niet, want met lange rechte einden heb je wel een breed breiwerk nodig om rond te kunnen breien. Laat het haar eens proberen met de ellebogen op tafel, dan heeft ze misschien eenzelfde gevoel van "houvast".
pi_140231085
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:26 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Dat bestaat inderdaad niet, want met lange rechte einden heb je wel een breed breiwerk nodig om rond te kunnen breien. Laat het haar eens proberen met de ellebogen op tafel, dan heeft ze misschien eenzelfde gevoel van "houvast".
Ok, thanks! Ellebogen op tafel gaat denk ik niet, want het probleem is (naar haar zeggen) dat ze de breinaalden niet vasthoudt als ze overslaat e.d. (ik weet niet precies hoe ze het doet, ik doe het iig anders, meer zoals haken). En nu zit ze de breinaalden tegen haar buik aan te porren maar dat is het toch ook niet helemaal, haha!
pi_140233427
toen ik nog met lange breinaalden breide liet ik ook de naald los om om te slaan. Ik heb helemaal overgestapt op een rondbreinaald en heb toen ook de draad van de rechter naar de linker hand verandert en dan hoef je niet meer om te slaan maar maak je inderdaad een soort haak beweging.
pi_140234922
En als je het breiwerk overzet naar 4 lange naalden zonder stop?
Menig oma kan sokkenbreien met 4 naalden, toch?
pi_140241002
Een deken moet misschien op meer dan 4 breipennen. Rechte naalden met stop en een losse stop plaatsen zodra de lopende pen gebreid is. Dat wordt breien op het midden van de bank met de deken voor/op haar en aan beide kanten ernaast. Ik meen me te herinneren dat er wel verlengde naalden moeten zijn: rechte naalden met een flexibel verlengstuk eraan, dat zal wel gelijk staan aan 4 breipennen.

Of ze gaat eerst op rechte breipennen gaat oefenen op breien zonder de breipennen los te laten (als ze geen reumatische rechter wijsvinger heeft). Of gelijk oefenen op continentaal breien, wat toch al sneller gaat.

Het is spijtig dat handvaardigheden niet meer goed geleerd wordt. Mijn moeder kon razendsnel breien. Dat deed ze pen voor pen, niet steek voor steek.
pi_140305565
Kan iemand mij uitleggen hoe je het begin stukje haakt?
Kon het elke dag maar kerstmis zijn
pi_140305591
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:02 schreef Bleie het volgende:
Vorige week eindelijk een jurkje afgemaakt voor m'n dochter, waar ik al eeuwen mee bezig was. Gelukkig het op de groei :+

[ afbeelding ]

(Ze kijkt heeeeel raar, poseren is moeilijk als je 4 bent)
Ahw haha ze heeft echt zo'n blik van ''Heey wat moet je nou.''
Kon het elke dag maar kerstmis zijn
pi_140313632
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 09:19 schreef Kerstgevoel het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe je het begin stukje haakt?
Algemeen of voor een specifiek patroon?
Haken (schijnt een eigen topic te hebben) begint met een "ketting" of met een rand waar je in prikken kan, bijvoorbeeld een sierrand aan een tafelkleedje. De ketting is het gewone "koordje" van lossen ("losse", ik denk enkelvoudige steken) haken. Die kan je tot een ring sluiten om daaroverheen te haken of je kan omkeren en heen en weer haken.

http://www.google.nl/url?(...)vm=bv.67720277,d.ZWU
pi_140839714
:W

Ik wil een klein labeltje breien met een patroontje erin - Maar wat is de beste manier om dit voor elkaar te krijgen? Fair Isle gaat m niet worden, aangezien het breiwerk dan gemakkelijk omkrult en dat is niet de bedoeling.

Wat ik in mn hoofd heb ik hooguit 11 steken breed en een rij of 20 lang. Zoiets als een kledinglabeltje, maar dan met een patroontje erin. Zou bijvoorbeeld recht breien kunnen met een patroontje? Of een andere steek?
pi_141067270
Oef geen idee crientj, ben je er al uit?

De stage/toetsperiode is voorlopig weer even voorbij dus ik ben weer blij dat ik brei ;)
Voor mn jongste bezig met de latte baby coat, hij wordt zo leuk ♡ jammer genoeg nu mn wol op en zeeman heeft hem niet meer :x maar gelukkig heeft mn lieve klasgenootje nog een bol liggen :D
Nu dus alleen nog de buttonband en de mouwen afmaken. Het plan is om hem ook te voeren met een bloemig stofje. En ik heb zulke mooie houten beschilderde knopen voor erop ♡♡

http://www.ravelry.com/patterns/library/latte-baby-coat




:)
pi_141067909
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 12:21 schreef mignonne het volgende:
Oef geen idee crientj, ben je er al uit?

De stage/toetsperiode is voorlopig weer even voorbij dus ik ben weer blij dat ik brei ;)
Voor mn jongste bezig met de latte baby coat, hij wordt zo leuk ♡ jammer genoeg nu mn wol op en zeeman heeft hem niet meer :x maar gelukkig heeft mn lieve klasgenootje nog een bol liggen :D
Nu dus alleen nog de buttonband en de mouwen afmaken. Het plan is om hem ook te voeren met een bloemig stofje. En ik heb zulke mooie houten beschilderde knopen voor erop ♡♡

http://www.ravelry.com/patterns/library/latte-baby-coat

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Ahh, lief!

Betreft mijn labeltje, ik heb 'm alsnog opgezet in Fair Isle en maak hem iets langer, om hem vervolgens samen te laten voegen met de eerste steken waardoor je als het ware een lusje krijgt. Heb helaas geen foto bij de hand en hij ligt bij een vriendin - Kom er snel op terug. :)
pi_141068189
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 12:52 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ahh, lief!

Betreft mijn labeltje, ik heb 'm alsnog opgezet in Fair Isle en maak hem iets langer, om hem vervolgens samen te laten voegen met de eerste steken waardoor je als het ware een lusje krijgt. Heb helaas geen foto bij de hand en hij ligt bij een vriendin - Kom er snel op terug. :)
krult ie dan niet om aan de boven en onderrand?
:)
  PR en moderator donderdag 19 juni 2014 @ 17:48:39 #44
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_141293164
Hoi breisters *O*

We zijn begonnen met een nieuwe topicreeks: CRE / [Juni/Juli] Het maandelijkse CREatieve uitdagingen topic!
Om jezelf uit te dagen met leuke opdrachtjes binnen de discipline die jou het beste ligt.

Zin om mee te doen en iets leuks te breien mbt de uitdaging van de maand? :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  vrijdag 4 juli 2014 @ 15:44:14 #45
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_141891049
ik zag een mooi breipatroon. misschien iets voor iemand van hier?
in de haak.
pi_142039958
Hallo! Help! Ik kom even heel snel posten in de hoop dat iemand me kan helpen met een patroon. Ben een haakster, niet zo bekend met fok, en ben ondertussen aan het breien omdat ik gewoon meer elasticiteit wil ;)

Ben nu bezig met een eenvoudige trui. Maar in dit patroon kom ik het volgende tegen:

With Andes cast on 50-54-58-62 sts on needles size 9 mm/US 13 and work in stockinette st.
When piece measures 10 cm/4" inc 1 st at each side every 12 cm/4 3/4" a total of 3 times = 56-60-64-68 sts.
When piece measures 41-42-43-44 cm/16"-16½"-17"-17 1/4" bind off for armholes in beg of each row each side: 3 sts 1 time, 2 sts 0-0-1-1 time and 1 st 2-3-2-3 times = 46-48-50-52 sts.
When the piece measures 57-59-61-63 cm/22½"-23 1/4"-24"-24 3/4" bind off the center 8-8-10-10-10 sts for the neck and continue each side separately.

Nu stelt dit 0-0-1-1 time me echt voor een raadsel. Wat wordt hier mee bedoeld? Het gaat om de armgaten dus :)

Het meest logisch leek mij dat ze bedoelen dat ik twee rijen niets moet afbinden, en dan twee rijen één keer. Klopt dat?

Hoop dat er toevallig iemand online is, want ik wil graag verder!
pi_142040356
Ooooh. Wacht. Ik snap het al. Dat is verschillend per maat; omdat ik een S maak, moet ik alleen de linker van dat rijtje cijfers gebruiken.

NM. Haha. Herkenbaar probleem?
pi_142133524
quote:
6s.gif Op woensdag 21 mei 2014 09:46 schreef kirsten. het volgende:
Kort vraagje,
mijn oma heeft mijn deken gekaapt ('Ik doe het wel even") maar die kan niet zo lekker werken met korte rondbreinaalden. Bestaan er ook lange rondbreinaalden (zegmaar stokjes met formaatje wat ze onder haar oksels kan steken)? Ik heb al even gekeken maar kon niets vinden. Wellicht bestaat het helemaal niet, maar ik dacht dan weten jullie dat misschien wel!
Mosterd na de maaltijd misschien, maar ik laat ook mijn rechternaald los als ik oversla. Ook met korte rondbreinaalden (brei eigenlijk op niks anders) Ik heb dan het breiwerk net onder mijn rechternaald klem tussen mijn duim/muis en middelvinger/ringvinger/pink.
pi_142133843
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 12:23 schreef j0k3 het volgende:

[..]

Mosterd na de maaltijd misschien, maar ik laat ook mijn rechternaald los als ik oversla. Ook met korte rondbreinaalden (brei eigenlijk op niks anders) Ik heb dan het breiwerk net onder mijn rechternaald klem tussen mijn duim/muis en middelvinger/ringvinger/pink.
Ja ik doe zelf alsof ik aan het haken ben, voor mij werken die korte breinaalden prima. Mijn oma moest er even aan wennen, maar het waren gewoon ook crappy chinese meuknaalden dus dat hielp ook niet mee. Uiteindelijk lukt het geloof ik nog best aardig!
pi_142134319
quote:
6s.gif Op donderdag 10 juli 2014 12:33 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ja ik doe zelf alsof ik aan het haken ben, voor mij werken die korte breinaalden prima. Mijn oma moest er even aan wennen, maar het waren gewoon ook crappy chinese meuknaalden dus dat hielp ook niet mee. Uiteindelijk lukt het geloof ik nog best aardig!
ik kan niet haken. Ik heb wel eens geprobeerd om mn garen in mn linkerhand te houden, maar ik hou t niet langer dan een tiental steken vol en steek veel vaker door mn garen heen. En dat gebeurt me met het garen waar ik nu mee bezig ben (zeeman nigar) al genoeg,
Maar gelukkig dat het redelijk lukt.
pi_142269312
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

krult ie dan niet om aan de boven en onderrand?
Nee, valt mee.
pi_142530362
Hallo brei dames. Weten jullie dit misschien? Als ik averecht afkant word het zo hoekig... kan ik ook op en averechte pen recht afkanten? Of doe ik dan iets heel geks?
pi_142612069
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:51 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Hallo brei dames. Weten jullie dit misschien? Als ik averecht afkant word het zo hoekig... kan ik ook op en averechte pen recht afkanten? Of doe ik dan iets heel geks?
ja hoor kan wel, gewoon even uitproberen anders op een proeflapje wat je het beste eruit vindt zien? Ik vind zelf de i-cord bind off erg mooi, maar er zijn ook mensen die ervan gruwelen :P
:)
pi_142869154
Gisteren heeft iemand me uitgelegd hoe je met twee kleuren kunt breien (kon ik niet) en dat heeft me zo enthousiast gemaakt dat ik ben begonnen aan een nieuw breiproject (na het maken van een trui had ik nooit meer gebreid omdat ik niet met meerdere kleuren kon :'))
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_142875758
Heb schijven IJslandse wol gekregen (niet gesponnen, maar wel draden). Maar nu leek het me leuk er een babytruitje van te maken voor het kleintje dat op komst is. Weet iemand toevallig waar ik het patroon voor een IJslands babytruitje zou kunnen vinden? (Of evt. een vestje, makkelijker met de baby aankleden, maar dan wel met zo'n IJslands patroon in de hals)
pi_142879524
oh en suggestie voor linkje in de OP:
http://www.garnstudio.com/lang/nl/kategori_oversikt.php
site met gratis nederlandstalige patronen
pi_142908816
Als het die dunne ijslandse wol is, niet verkijken op de dunte. Brei het dan op dikkere breinaalden dan je normaal zou doen. Het is warme wol.
pi_142911896
Deze? http://www.ravelry.com/patterns/library/kria

En deze ook maar t patroon is wel prijzig want t is een ebook.
http://www.ravelry.com/patterns/library/kria
:)
pi_142915548
Ha bedankt! Ja zo'n trui idd..
Goeie tip van die breinaalden, want ziet er inderdaad dun uit, maar wil natuurlijk geen zwetende baby omdat de trui te dik is..

Maar.. ik heb nog nooit iets gedaan met dat ravelry. Hoe kom ik vanuit dat linkje bij het patroon (of waar kan ik dat dan kopen) of moet ik dan eerst een account maken en dan inloggen?
pi_142916227
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 11:05 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ha bedankt! Ja zo'n trui idd..
Goeie tip van die breinaalden, want ziet er inderdaad dun uit, maar wil natuurlijk geen zwetende baby omdat de trui te dik is..

Maar.. ik heb nog nooit iets gedaan met dat ravelry. Hoe kom ik vanuit dat linkje bij het patroon (of waar kan ik dat dan kopen) of moet ik dan eerst een account maken en dan inloggen?
Voor ravelry moet je idd een gratis account aanmaken. Wel de moeite waard want duizenden gratis en koop patronen :Y

Er is vast ook wel een gratis IJslands truitje te vinden. Je kunt ookzoekem op wolsoort en dan naar patronen die daar geschikt voor zijn Enzo. Super handig.

Oh deze is gratis bijvoorbeeld
http://www.ravelry.com/patterns/library/norwegian-baby
Kwak
pi_142916503
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 11:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Voor ravelry moet je idd een gratis account aanmaken. Wel de moeite waard want duizenden gratis en koop patronen :Y

Er is vast ook wel een gratis IJslands truitje te vinden. Je kunt ookzoekem op wolsoort en dan naar patronen die daar geschikt voor zijn Enzo. Super handig.

Oh deze is gratis bijvoorbeeld
http://www.ravelry.com/patterns/library/norwegian-baby
Super, dank je wel!
Lid geworden en nu zie ik inderdaad het patroon! Vanavond maar eens even speuren!

(en me verdiepen in de engelse termen, maar daar komen we vast uit :))

[ Bericht 7% gewijzigd door watmoetikkiezen op 31-07-2014 11:50:10 ]
pi_142918867
Hallo brei meiden, weten jullie dit misschien... ik ben een truitje aan het breien waar een split in zit. Onder de kin zeg maar. Nu moet ik daar splitbiezen voor breien. Das geen probleem, maar aan het einde van dat stuk staat dat ik de steken moet laten wachten. En dan gaat het patroon verder.

dan staat bij de afwerking : de biezen met de stiksteek langs het split naaien. Hoe moet ik dat doen met die steken die ik heb laten wachten?
pi_142922798
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:12 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Hallo brei meiden, weten jullie dit misschien... ik ben een truitje aan het breien waar een split in zit. Onder de kin zeg maar. Nu moet ik daar splitbiezen voor breien. Das geen probleem, maar aan het einde van dat stuk staat dat ik de steken moet laten wachten. En dan gaat het patroon verder.

dan staat bij de afwerking : de biezen met de stiksteek langs het split naaien. Hoe moet ik dat doen met die steken die ik heb laten wachten?
kan het dat ze het zo bedoelen?

http://www.breiweb.nl/contents/nl/d653.html

alleen zitten er bij jou nog levende steken op je naald, ipv dat er doorgebreid is met een andere kleur. is volgens mij makkelijker want je kunt ze één voor één af laten glijden en meteen aannaaien...
Kwak
pi_142923064
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

kan het dat ze het zo bedoelen?

http://www.breiweb.nl/contents/nl/d653.html

alleen zitten er bij jou nog levende steken op je naald, ipv dat er doorgebreid is met een andere kleur. is volgens mij makkelijker want je kunt ze één voor één af laten glijden en meteen aannaaien...
kwak thanks! Hier ga ik verder mee komen!
pi_142927331
Vestje voor de aanstaande baby O+ ik moet nog een capuchon en de knoopsgaten biezen en een pompom maken (biezen en pompom in de contrastkleur net als de rand van de capuchon)
Kwak
pi_142929814
Wat schattig!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_142930024
Leuk kwak ♡
:)
pi_143201782
Hallo meiden, wou nog even dank je zeggen voor de tips. Het is gelukt!


https://db.tt/3hRYVvxy
pi_143206515
Aaaahw wat superleuk geworden ♡♡♡
:)
pi_143320381
Hij is af! Ik denk ongeveer maat 62, dat is OK, want niet heel dik en kind wordt verwacht eind oktober. Kan hartje winter met en ander truitje eronder of iets later als dun jasje O+

Moet thuis nog een betere pompom maken alleen...



Edit: morgen een betere foto bij daglicht. Kleuren kloppen niet...
Kwak
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:28:21 #71
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_143320625
Oh, wat een enige dingen zijn er weer gemaakt O+

Op het moment ben ik bezig met een poncho op verzoek.



De vlek zit op mijn camera trouwens, niet op de lap :') :@

[ Bericht 63% gewijzigd door Muck op 11-08-2014 22:48:38 ]
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_143321647
Superleuk kwak ♡♡♡ heel schattig, ga je vast veel plezier van hebben.

Ik heb weer wat opgezet, dit keer voor mn oudste. Twijfel nog over de lengte, volgens patroon kan ik voor n jurkje of shirt gaan. Eerst morgen masr eens passen.
Kleur krijg k nie op de foto. T is uberlellik lila :') met rose, en hierboven komen nog een strook zachtroze en creme.

:)
pi_143322045
Leuke kleur Muck.

En ben benieuwd hoe t wordt Mignonne!
Kwak
pi_143396644
Ik vind 'em nu al geweldig, mignonne!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143396694
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:23 schreef kwakz0r het volgende:
Hij is af! Ik denk ongeveer maat 62, dat is OK, want niet heel dik en kind wordt verwacht eind oktober. Kan hartje winter met en ander truitje eronder of iets later als dun jasje O+

Moet thuis nog een betere pompom maken alleen...

[ afbeelding ]

Edit: morgen een betere foto bij daglicht. Kleuren kloppen niet...
Oh! O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 23:01:03 #76
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_143724481
Omdat mijn nichtje binnenkort weer naar school gaat, heb ik een etui voor haar gemaakt. Ik wilde al heel lang de basket weace stitch gebruiken, dus dat kwam mooi uit :+

Nu ook een etui voor mijn nichtje gemaakt :)

En ja, waar houden meisjes van zeven van....
Roze *O*
Glitter *O*
Vlinders *O*


It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_143782892
leuk Muck!
:)
  maandag 25 augustus 2014 @ 10:57:39 #78
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143807374
Ik had nooit verwacht dat ik hier nog eens zou posten maar ik heb wol besteld om een paar cowls te kunnen armbreien. Mijn fijne motoriek is helaas niet goed genoeg voor het echte werk (word best wel jaloers als ik sommige creaties hier zie, wat mooi allemaal!!) maar armbreien moet zelfs mij wel lukken.
Resistance is futile.
pi_143909023
Ik heb rondbreinaalden besteld met als goede voornemen om voor de winter wat voor m'n dochter te breien. Ik wil beginnen met een heel eenvoudige jurk voor een pop. Iemand een patroontip?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143909235
quote:
5s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb rondbreinaalden besteld met als goede voornemen om voor de winter wat voor m'n dochter te breien. Ik wil beginnen met een heel eenvoudige jurk voor een pop. Iemand een patroontip?
Zoiets? http://www.ravelry.com/patterns/library/stripey-doll-dress
Kwak
pi_143919870
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2014 10:57 schreef Seven. het volgende:
Ik had nooit verwacht dat ik hier nog eens zou posten maar ik heb wol besteld om een paar cowls te kunnen armbreien. Mijn fijne motoriek is helaas niet goed genoeg voor het echte werk (word best wel jaloers als ik sommige creaties hier zie, wat mooi allemaal!!) maar armbreien moet zelfs mij wel lukken.
Leuk! Ben benieuwd hoe het wordt dan :) kom je het showen?
:)
pi_143920153
quote:
5s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb rondbreinaalden besteld met als goede voornemen om voor de winter wat voor m'n dochter te breien. Ik wil beginnen met een heel eenvoudige jurk voor een pop. Iemand een patroontip?
Hoe groot is de pop? Op ravelry staan veel patronen voor "american girl dolls". Van die grote typische poppen, als je daar patronen van in een dunnere draad breid kom je meer in de buurt van babyborn maatjes.

Verder n greep uit mn library van ooit opgeslagen poppen-patroontjes

http://www.ravelry.com/patterns/library/blythe-hoodie

http://www.ravelry.com/pa(...)ss-design-supplement

Hier staan veel patroontjes en kleurenwerkjes bij
http://www.ravelry.com/pa(...)ton-rabbits/patterns

http://www.ravelry.com/patterns/library/dolls-sweater

http://www.ravelry.com/pa(...)r-american-girl-doll

http://www.ravelry.com/patterns/library/lace-cardigan-28

http://www.ravelry.com/patterns/library/quick-doll-socks

http://www.ravelry.com/pa(...)ancy-pants-for-dolls

http://www.ravelry.com/patterns/library/amelia-doll-tunic
:)
pi_143925542
Dank! De pop is ongeveer 30 cm groot, gok ik zo. Ik wil vooral eens oefenen met een rondbreinaald en ook ontdekken hoe je armsgaten krijgt. Dat heb ik nog nooit gedaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143926125
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:14 schreef Claudia_x het volgende:
Dank! De pop is ongeveer 30 cm groot, gok ik zo. Ik wil vooral eens oefenen met een rondbreinaald en ook ontdekken hoe je armsgaten krijgt. Dat heb ik nog nooit gedaan.
Oh dat lukt je vast :Y

En dan kun je daarna mooi door naar leuke vestjes voor je mooie dochter <3 :D
:)
pi_143926149
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oh dat lukt je vast :Y

En dan kun je daarna mooi door naar leuke vestjes voor je mooie dochter <3 :D
Precies! Kijken of dat nog voor deze winter lukt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143926564
ze hebben trouwens weer breipakketjes bij de Lidl zag ik *O*

en hij liep zomaar achter me aan :o O-)



ook in het geel/oranje/koper gebeuren en ik dacht ook in het groen.
75% wol en fingering/4ply gewicht. geen idee nog wat k ermee ga maken xD
:)
pi_143926680
Paars! :D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143926702
Hoe duur waren de bollen?

Even denken of ik mezelf de hel die Lidl heet aan ga doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143926730
quote:
14s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:43 schreef Claudia_x het volgende:
Paars! :D
NIET!

camera-instellingen :P heus! t is roze, van dat vergrijsde oud-roze? is dat een woord? GEEN PAARS in elk geval :r
:)
pi_143926799
eeeeeeeuhm... ik dacht een euro of 5? of 6? niet heel supercheap ofzo maar goed, wel superwash wol dus.
:)
pi_143926858
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:46 schreef mignonne het volgende:
eeeeeeeuhm... ik dacht een euro of 5? of 6? niet heel supercheap ofzo maar goed, wel superwash wol dus.
Per bol of in totaal?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143926893
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Per bol of in totaal?
noh! totaal! :D
zo gek ben k nou ook weer niet haha

oeh ze hadden mn tweed wol weer bij de zeeman! Ein-de-lijk *O* dus ik ga vanavond verder met t vest voor mn jongste O+
:)
pi_143926950
Oh, dat vind ik heel goedkoop!

Ik heb nu Drops Lima en Nepal liggen, maar da's om mee te haken. Geen idee hoe fijn dat soort wol is voor kleding.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143927004
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:50 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, dat vind ik heel goedkoop!

Ik heb nu Drops Lima en Nepal liggen, maar da's om mee te haken. Geen idee hoe fijn dat soort wol is voor kleding.
Lima heb ik een bolero van gebreid ooit en Nepal een vestje. Ik vond Lima wat zachter dan die Nepal.

Ik vind drops baby merino ofzo heel fijn, en alpaca silk is súperzacht en heel fijn maar ook vrij dun.
:)
pi_143934569
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Leuk! Ben benieuwd hoe het wordt dan :) kom je het showen?
Als het resultaat enigszins toonbaar is :P
Resistance is futile.
pi_143935124
Binnen:









Nog onderweg:







*O*

Ik denk dus geel/groen, oranje/paars, bruin/creme en dan schiet de donkergrijze over voor eventuele leftovers of toekomstige ideetjes. Maar goed, mogelijk denk ik daar morgen anders over :') .

Vraagjes: ik heb 45m per bol, voor een cowl is dat wel genoeg toch? Ik wil dus zeg maar met 2 draden aanklungelen. En dan als dit half fatsoenlijk verloopt uiteindelijk met van kleur veranderen maar dat zal wel spannend worden.
Resistance is futile.
pi_143935901
Oeh mooi zeg!!

Ik heb echt geen idee aan hoeveel meter je genoeg zou moeten hebben...
:)
  zondag 31 augustus 2014 @ 00:59:55 #98
277627 Seven.
We are Borg.
pi_144009913
Crosspost uit het sjaaltjes-topic:

Gare telefoonfoto's:







Armbreien. I like.
Resistance is futile.
  zondag 31 augustus 2014 @ 01:04:21 #99
277627 Seven.
We are Borg.
pi_144010045
Oh. De lengte. 45 meter was met 10 stitches (steken?) net genoeg om 'm 2 keer om mijn nek te slaan (geel/groen). Met de andere heb ik geloof ik 6 of 7 stiches gedaan met maar 1 draad en zo de andere bol eraan vastgeknoopt. Die is dus een stuk langer en kan 3 of 4 keer om mijn nek. Het was echt maar een half uurtje werk, dus heel dankbaar klusje.
Resistance is futile.
pi_144013720
Heel leuk geworden!!
Duidelijk de goede draad voor zo'n project :Y staat je leuk ook
:)
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:43:39 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_144022296
Thanks! Ik moet mijn spiegel dringend schoonmaken :') .
Resistance is futile.
  maandag 1 september 2014 @ 15:44:36 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144064520
Hoi breisters :+ ik ben bezig met een sjaal voor mijn baby, maar weet iemand hier hoe lang die moet worden? Ik dacht ca 110cm of is dat rijkelijk lang?
KuikenGuppy
pi_144089667
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:44 schreef Burdie het volgende:
Hoi breisters :+ ik ben bezig met een sjaal voor mijn baby, maar weet iemand hier hoe lang die moet worden? Ik dacht ca 110cm of is dat rijkelijk lang?
klinkt lang maar heb eigk geen idee :')
Ik heb nog een sjaal hier ergens, kan wek meten, maar dat was er zo eentje met een gat halverwege zodat je daar de sjaal mee vast kunt maken, dus dan is heel lang niet nodig.
:)
pi_144240263
Ik heb maar weer eens een breiwerk opgezet, ondanks dat er nog wat wipjes bij het haken liggen.
Deze keer gekozen voor de Rosa , begonnen in babyblauw. Er komt nog een ander kleurtje bij, maar weet nog niet welke dat wordt.
  vrijdag 12 september 2014 @ 16:20:40 #106
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_144458182
Ik ben vandaag begonnen met breien *O*
pi_144460790
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:51 schreef kvd het volgende:
Ik heb maar weer eens een breiwerk opgezet, ondanks dat er nog wat wipjes bij het haken liggen.
Deze keer gekozen voor de Rosa , begonnen in babyblauw. Er komt nog een ander kleurtje bij, maar weet nog niet welke dat wordt.
Leuk!! Ben benieuwd hoe die wordt.
:)
pi_144460796
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 16:20 schreef morgane het volgende:
Ik ben vandaag begonnen met breien *O*
Tof! Wat maak je?
:)
pi_144464381
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

Leuk!! Ben benieuwd hoe die wordt.
redelijk recht-toe-recht-aan ;)
  zaterdag 13 september 2014 @ 23:27:23 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144502258
*crosspost*
Ik ben geen breier, maar dit leek me zo leuk:
http://www.handimania.com/knit/30-minute-infinity-scarf.html
Een col die je op je armen breit ipv op pennen.

Duurde een paar keer overnieuw beginnen en toen een uur voordat hij klaar was, dus echt 30 minuten is vlgs mij pas als je er 10 gemaakt hebt ofzo. :D En in het filmpje gebruiken ze dikkere wol en dunnere polsjes. ;) Die van mij is heel losjes daardoor.

Dit is mijn exemplaar, in turqoise met zwart:

***
pi_144502718
Leuk BE :Y
:)
  zondag 14 september 2014 @ 01:29:49 #112
277627 Seven.
We are Borg.
pi_144505787
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 23:27 schreef Brighteyes het volgende:
*crosspost*
Ik ben geen breier, maar dit leek me zo leuk:
http://www.handimania.com/knit/30-minute-infinity-scarf.html
Een col die je op je armen breit ipv op pennen.

Duurde een paar keer overnieuw beginnen en toen een uur voordat hij klaar was, dus echt 30 minuten is vlgs mij pas als je er 10 gemaakt hebt ofzo. :D En in het filmpje gebruiken ze dikkere wol en dunnere polsjes. ;) Die van mij is heel losjes daardoor.

Dit is mijn exemplaar, in turqoise met zwart:

[ afbeelding ]
Nice, ik heb er vorig weekend twee gemaakt (vorige pagina staan foto's als je wil zien). Poging 1 duurde een paar uur, poging 2 30 minuten. Ik koop dus nooit meer een sjaal. Mooie kleurtjes, ik heb oranje en lichtbruin en geel/groen gedaan. Voor geel/groen moet ik ff naar de primark om bijpassende shirtjes op de kop te tikken :') .
Resistance is futile.
pi_144506572
Wat zet ze de steken onhandig op. Waarom bij elke steek de draden even anders vastpakken?

Ja, ik herinner me de sjaal van Seven. Leuk om te zien hoe dat gaat met breien op de arm, incl. achteruit breien.
  zondag 14 september 2014 @ 08:23:51 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144508081
quote:
2s.gif Op zondag 14 september 2014 01:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nice, ik heb er vorig weekend twee gemaakt (vorige pagina staan foto's als je wil zien). Poging 1 duurde een paar uur, poging 2 30 minuten. Ik koop dus nooit meer een sjaal. Mooie kleurtjes, ik heb oranje en lichtbruin en geel/groen gedaan. Voor geel/groen moet ik ff naar de primark om bijpassende shirtjes op de kop te tikken :') .
:D Dat had ik helemaal gemist.
Mooie dikke draad heb je. O+

En idd, ik dacht ook: dat gaan we vaker doen!
***
  maandag 15 september 2014 @ 07:38:15 #115
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_144541458
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

Tof! Wat maak je?
Een proeflapje :D
pi_144633872
Voor de breiende dames met kinderen in hun omgeving...5 pagina's met kleertjes, kleedjes, sokken, mutsen en knuffels, wat ik kan zien is veel gratis. Af en toe een haakproject erbij
http://www.ravelry.com/pa(...)query=Petite%20purls
pi_144695843
Hai,

Ik ben een trui voor mijn zoontje aan het breien, en ben bijna klaar met de laatste mouw. En dan moet ik het ding in elkaar gaan zetten. Moet ik de delen dan eerst wassen en opspannen? Of doe je dat pas na het in elkaar zetten? En heeft iemand nog tips voor goede tutorials over het in elkaar zetten van breiwerk?
  vrijdag 19 september 2014 @ 16:48:36 #118
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_144697585
Leuk, nog meer mensen aan het armbreien. Ik heb vorige jaar al twee sjaals gemaakt en laatst nog een nieuwe.

Heb nu het Super Bulky garen van de hema gebruikt. Is daar okk erg geschikt voor en je haalt ruim twee sjaals uit 1 bol ^O^




foto wil niet echt :(
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_144702910
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:56 schreef Bleie het volgende:
Hai,

Ik ben een trui voor mijn zoontje aan het breien, en ben bijna klaar met de laatste mouw. En dan moet ik het ding in elkaar gaan zetten. Moet ik de delen dan eerst wassen en opspannen? Of doe je dat pas na het in elkaar zetten? En heeft iemand nog tips voor goede tutorials over het in elkaar zetten van breiwerk?
Alleen wassen als het groezelig geworden is (zoals vroeger op school). Vochtig maken en opspannen is om de lappen in de juiste vorm te krijgen voordat je ze aan elkaar naait.
pi_145235580
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:56 schreef Bleie het volgende:
Hai,

Ik ben een trui voor mijn zoontje aan het breien, en ben bijna klaar met de laatste mouw. En dan moet ik het ding in elkaar gaan zetten. Moet ik de delen dan eerst wassen en opspannen? Of doe je dat pas na het in elkaar zetten? En heeft iemand nog tips voor goede tutorials over het in elkaar zetten van breiwerk?
ben je er al over uit?
Ik zou zeggen dat je eerst opspant en daarna in elkaar zet. Dan kun je nog zorgen dat je panden net zo groot zijn enzo voordat je het aan elkaar zet.
Wat maak je? :)
:)
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:58:01 #122
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_145236290
quote:
O+

ik ben nog met een truitje bezig, en moet nog een sok (voor mezelf) en een blokkendeken en een ripple deken en een kussenachterkant en twee pakjes (minstens) naaien :D ik heb geen nesteldrang, ik heb knutseldrang!

maar ze zijn wel heel leuk, ga ze opslaan O+
Kwak
pi_145236555
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

O+

ik ben nog met een truitje bezig, en moet nog een sok (voor mezelf) en een blokkendeken en een ripple deken en een kussenachterkant en twee pakjes (minstens) naaien :D ik heb geen nesteldrang, ik heb knutseldrang!

maar ze zijn wel heel leuk, ga ze opslaan O+
knutseldrang is ook nesteldrang jonguh! Je nest versieren met pluisjes en veertjes xD

ik heb ook zulke leuke slofjss/sloffen gezien, volgens mij brei jij die jn een dag in elkaar! :D
http://www.ravelry.com/patterns/library/cadeautje
:)
pi_145238894
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2014 10:57 schreef Seven. het volgende:
Ik had nooit verwacht dat ik hier nog eens zou posten maar ik heb wol besteld om een paar cowls te kunnen armbreien. Mijn fijne motoriek is helaas niet goed genoeg voor het echte werk (word best wel jaloers als ik sommige creaties hier zie, wat mooi allemaal!!) maar armbreien moet zelfs mij wel lukken.
heb je al eens megadikke naalden geprobeerd? 12-15 mm? of zelfs nog dikker? Echt fijne motoriek is dat niet, maar je kunt het wel even wegleggen als je pauze wil.
pi_145238983
Alvast een sneeuwman voor de Innocent goedgemutste breicampagne. Ben niet echt tevreden, maar ik vind hem goed genoeg voor het goede doel

  maandag 6 oktober 2014 @ 00:26:48 #126
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145241995
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:50 schreef j0k3 het volgende:

[..]

heb je al eens megadikke naalden geprobeerd? 12-15 mm? of zelfs nog dikker? Echt fijne motoriek is dat niet, maar je kunt het wel even wegleggen als je pauze wil.
Waarschijnlijk best de moeite waard om te proberen, ja. Maar alleen als ik echt iets wil. En ik wil echt een vloerkleed maar even reseach doen eerst.
Resistance is futile.
  maandag 6 oktober 2014 @ 07:25:06 #127
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_145244386
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

knutseldrang is ook nesteldrang jonguh! Je nest versieren met pluisjes en veertjes xD

ik heb ook zulke leuke slofjss/sloffen gezien, volgens mij brei jij die jn een dag in elkaar! :D
http://www.ravelry.com/patterns/library/cadeautje
Wel met kleurwisselingen dus dat duurt dan iets langer, maar O+

15 december beschikbaar. Misschien voor kerst maken O+
Kwak
  maandag 6 oktober 2014 @ 07:25:42 #128
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_145244387
Leuk jok3!
Kwak
pi_145245287
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 07:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wel met kleurwisselingen dus dat duurt dan iets langer, maar O+

15 december beschikbaar. Misschien voor kerst maken O+
ja hij is nu ein bischen duur zeg maar :') :X
maar het lijkt me zo heerlijk fluffy van binnen die thrumming!



En deze kan alvast op je lijstje voor volgend jaar *O*
http://www.ravelry.com/patterns/library/tiny-foxes-mittens



:)
  maandag 6 oktober 2014 @ 09:14:30 #130
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_145245373
*huil* *kras* intarsia knitting... het enige (durf ik wel te zeggen inmiddels) wat ik echt niet kan...

en ik vind t zo tof!!!
Kwak
  maandag 6 oktober 2014 @ 09:16:33 #131
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_145245411
lijkt me ook ingewikkeld. maar wel erg mooi inderdaad!
in de haak.
  maandag 6 oktober 2014 @ 09:18:42 #132
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_145245450
Ik snap het principe, maar ik raak altijd de kluts kwijt welke kant ik de bolletjes nou om elkaar heen moet draaien...
Kwak
pi_145245473
Maar zou je dit niet met een soort fair isle techniek kunnen maken ook?
Ik vind ze heel tof en ik zie zoveel van die wanten voorbij komen die zo leuk zijn ♡
Eerst mn andere projecten maar eens afmaken... nu eindelijk nieuwe kleur inzetten bij de tuniek van de oudste *O*
:)
  maandag 6 oktober 2014 @ 09:22:52 #134
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_145245517
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:20 schreef mignonne het volgende:
Maar zou je dit niet met een soort fair isle techniek kunnen maken ook?
Ik vind ze heel tof en ik zie zoveel van die wanten voorbij komen die zo leuk zijn ♡
Eerst mn andere projecten maar eens afmaken... nu eindelijk nieuwe kleur inzetten bij de tuniek van de oudste *O*
oh fair isle kan ik ook niet, ik dacht dat dat t zelfde was, maar dat is met een draad in je linkerhand en een in je rechterhand he?

kan ik ook niet... :@

ik vermijd streepjes zelfs het liefste...
Kwak
pi_145245805
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

ben je er al over uit?
Ik zou zeggen dat je eerst opspant en daarna in elkaar zet. Dan kun je nog zorgen dat je panden net zo groot zijn enzo voordat je het aan elkaar zet.
Wat maak je? :)
Ja, heb wat zitten googelen, en kom er wel redelijk uit. Heb de delen inderdaad eerst opgespannen, en ben nu bezig met in elkaar zetten (wat niet zo heel snel gaat) en draadjes wegwerken en zo.

Het is dit patroon: http://www.ravelry.com/pa(...)ere-ptit-moussaillon, dat ik met flink wat googelen verkleind heb naar maat 86, dus ik hoop dat hij past, maar ik denk het wel.
pi_145245897
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:22 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

oh fair isle kan ik ook niet, ik dacht dat dat t zelfde was, maar dat is met een draad in je linkerhand en een in je rechterhand he?

kan ik ook niet... :@

ik vermijd streepjes zelfs het liefste...
ja klopt, of iig dat jj de draad achterlangs mee laat lopen enzo.
ik vind kleurwerk ook te ingewikkeld meestal :') dus dan laat ik het maar. Maar omdat ik het wel hee, tof vind soms toch maar wat opgepakt. Tuniekje voor de oudsre dus met 3 kleuren. T is niet helemaal mijn ding maar deze katoentjes had ik nog liggen van mn gehaakte deken en ze wilde er zo graag een trui van ♡
:)
pi_145245928
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:36 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ja, heb wat zitten googelen, en kom er wel redelijk uit. Heb de delen inderdaad eerst opgespannen, en ben nu bezig met in elkaar zetten (wat niet zo heel snel gaat) en draadjes wegwerken en zo.

Het is dit patroon: http://www.ravelry.com/pa(...)ere-ptit-moussaillon, dat ik met flink wat googelen verkleind heb naar maat 86, dus ik hoop dat hij past, maar ik denk het wel.
oh wat een leukerd! In die kleuren ook?
:)
pi_145248703
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:18 schreef kwakz0r het volgende:
Ik snap het principe, maar ik raak altijd de kluts kwijt welke kant ik de bolletjes nou om elkaar heen moet draaien...
Met twee kleuren is gemakkelijk.
Ik vind die Fair Islands techniek een geweldige uitkomst, maar het kan gewoon op de onhandige Nederlandse methode met de ene bol links en de andere rechts van je. Dan brei je met de draad die nodig is zonder met bolletjes te draaien.
pi_145259818
Voortgang van mn tuniek :) nu de lichtroze kleur afmaken en dan een cremewitte erin en splitsen voor de mouwen. Heb mezelf als uitdaging gesteld om vanavond tot de mouwen te komen, ben benieuwd xD





:)
pi_145264158
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:37 schreef Bleie het volgende:

[..]

Oh, daar word ik voor mijn jongenskind ook blij van!
dit ook wat voor je jongenskind ooit?

http://www.ravelry.com/patterns/library/wyatt-4

:)
  maandag 6 oktober 2014 @ 18:59:56 #142
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_145264477
ohhh O+
Kwak
pi_145268524
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 18:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

dit ook wat voor je jongenskind ooit?

http://www.ravelry.com/patterns/library/wyatt-4

[ afbeelding ]
:Y Wat een leuke! Al ben ik beetje bang dat hij mijn breiskills te boven gaat.

Mooi tuniekje ook ben jij aan het maken!
pi_145291692
Hoi allemaal!

Ik heb bij de zeeman enorm leuke wolletjes gezien. Nu wil ik graag een deken gaan breien, op wat voor naalden kan ik dit het beste doen?
pi_145292297
oh dat is niet zo 1,2,3 te zeggen eigenlijk.
Het staat op de wikkel die om de wol heen zit. Hier zie je het, die 4 symbooltjes naast elkaar. Dat rastertje is je stekenverhouding, dus als ej een lapje van 10 x 10 cm zou breien, hoeveel steken zitten er dan in en hoeveel rijen is dat in totaal. Daarnaast, die stokjes met bolletjes eraan zijn dus je advies naalddikte. Bij de eerste 9-10, tweede 3-4 en de laatste 4-5.
De symbooltjes daaronder geven aan hoeveel gram wol je nodig zou hebben voor een trui in de maat die erop staat.



uitleg hier: http://craftyqueens.nl/2012/09/24/wol-labels-lezen/

Ik kom toevallig ook net van zeeman vandaan, heb 2 bollen grijsmelange van Marl meegenomen, wil toch eens met dat thrumming aan de slag, lijkt me zo lekker warm <3 ik denk aan een paar wanten voor mn meiden en dan dus met "hartjes" thrumming erop/erin. Twijfel nog tussen regenboog of effen, ik denk dat ik maar eens met effen begin ;)
:)
pi_145294233
Ja zover was ik :) maar brei je een deken op rechte naalden of rondbreinaalden?
Sorry nog een beetje brei noob
pi_145294357
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:46 schreef aapieannie het volgende:
Ja zover was ik :) maar brei je een deken op rechte naalden of rondbreinaalden?
Sorry nog een beetje brei noob
oh! ik dacht dat je met "welke naalden" bedoelde de naalddikte :D

Dat hangt van je voorkeur af ;) en de grootte van je deken. Rondbreinaalden vind ik zelf wel fijn omdat je daar, als je tenminste een beetje goeie maat kabel er tussen hebt, behoorlijk wat op kwijt kunt. Bij rechte naalden is het soms zo proppen. En als je deken langer wordt dan hangt al dat gewicht aan je naald en dat kan best belastend zijn voor je arm/hand. Dus vanuit mijn voorkeur zou ik zeggen rondbreinaalden. Maar zoveel mensen... ;)
:)
pi_145295305
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh! ik dacht dat je met "welke naalden" bedoelde de naalddikte :D

Dat hangt van je voorkeur af ;) en de grootte van je deken. Rondbreinaalden vind ik zelf wel fijn omdat je daar, als je tenminste een beetje goeie maat kabel er tussen hebt, behoorlijk wat op kwijt kunt. Bij rechte naalden is het soms zo proppen. En als je deken langer wordt dan hangt al dat gewicht aan je naald en dat kan best belastend zijn voor je arm/hand. Dus vanuit mijn voorkeur zou ik zeggen rondbreinaalden. Maar zoveel mensen... ;)
Ja had mn vraag even anders moeten formuleren zie ik nu.
Maar bedankt voor je tips! Zometeen als kleine meid wakker is maar weer naar zeeman :)
pi_145295628
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:17 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Ja had mn vraag even anders moeten formuleren zie ik nu.
Maar bedankt voor je tips! Zometeen als kleine meid wakker is maar weer naar zeeman :)
welke wol heb je op t oog?? ze hebben zulke leuke kleurtjes nu <3 ik vind dat ze mooie roze-tinten hebben <3
:)
pi_145301459
Ik heb bij Lidl de viltwol gekocht. Heeft iemand daar al mee gebreid? De draad is vrij los en lijkt hol te zijn. Dat zal dan wel extra isoleren.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 18:42:06 #151
370431 drakin
vurig typje
pi_145302920
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:52 schreef Teslynd het volgende:
Ik heb bij Lidl de viltwol gekocht. Heeft iemand daar al mee gebreid? De draad is vrij los en lijkt hol te zijn. Dat zal dan wel extra isoleren.
Staat er niks in de beschrijving bij de wol? Zoveel keer groter breien dan je het voorwerp wil hebben dan in de wasmachine voor het vervilten, kun je hele mooie dingen mee maken.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_145306898
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

welke wol heb je op t oog?? ze hebben zulke leuke kleurtjes nu <3 ik vind dat ze mooie roze-tinten hebben <3
De roze wit gemengde en de gekleurde gemengde, een deken voor mn dochter en eentje voor mezelf :)
Vandaag geen tijd meer gehad dus hopenlijk morgen na mn werk nog even snel langs!
pi_145310535
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:42 schreef drakin het volgende:

[..]

Staat er niks in de beschrijving bij de wol? Zoveel keer groter breien dan je het voorwerp wil hebben dan in de wasmachine voor het vervilten, kun je hele mooie dingen mee maken.
Ik wou met een suf hoofd al nee antwoorden (alleen wasvoorschrift), maar toen viel me in dat ik vóór de koop gezien had dat het 100% wol is (anders had ik het niet gekocht wegens intolerantie voor synthetische garens). Toen besefte ik op het woletiket gekeken te hebben, maar het wordt per 4 bollen verpakt verkocht met groepsinfo op apart vel.

Naalddikte 5,5 en in de wasmachine vervilten op 50-60º staat er dus bij. Het handwasvoorschrift is 40%. Hopelijk krimpt het dan niet te veel.
pi_145310801
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 20:27 schreef aapieannie het volgende:

[..]

De roze wit gemengde en de gekleurde gemengde, een deken voor mn dochter en eentje voor mezelf :)
Vandaag geen tijd meer gehad dus hopenlijk morgen na mn werk nog even snel langs!
leuk! Ben benieuwd :Y
:)
pi_145315405
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:48 schreef mignonne het volgende:

[..]

leuk! Ben benieuwd :Y
Ik ook haha!
pi_145483263
*O* *O* *O* Trui is af. Best veel werk nog, het afwerken (draadjes wegwerken en in elkaar zetten). Ik ben redelijk tevreden met het resultaat, al had hij wel een beetje langer mogen zijn.


(Poseren is nog erg moeilijk voor mijn tweejarige)
pi_145483433
Leuk is die geworden bleie!

Hier zijn de eerste rijen gebreit(d?) Voor de deken. Ben begonnen met de roze witte voor mn dochter. Moet heel erg wennen aan rondbreinaalden. Tot vorige week kon ik alleen maar rechte sjaals maken. Heb nu van mn moeder ook de averecht steek erbij geleerd. Ben benieuwd hoe lang ik er over ga doen!
Even foto erbij


[ Bericht 29% gewijzigd door aapieannie op 13-10-2014 12:16:11 ]
pi_145488200
breien breide gebreid

Mignonne, je kan de boord uithalen en naar beneden opnieuw breien tot de gewenste lengte.
pi_145550537
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:41 schreef Teslynd het volgende:
breien breide gebreid

Mignonne, je kan de boord uithalen en naar beneden opnieuw breien tot de gewenste lengte.
huh ik volg je niet, ik hoef niets te verlengen? Of bedoel je de trui van bleie?

Leuk AA, t is even wennen idd, rondbreinaalden, maar wel fijner denk ik als je een groot project op de pennen hebt.

Bleie hij is erg leuk geworden!! ♡ mooie kleurtjes ook!
:)
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:31:50 #160
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145550806
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:29 schreef Bleie het volgende:
*O* *O* *O* Trui is af. Best veel werk nog, het afwerken (draadjes wegwerken en in elkaar zetten). Ik ben redelijk tevreden met het resultaat, al had hij wel een beetje langer mogen zijn.

[ afbeelding ]
(Poseren is nog erg moeilijk voor mijn tweejarige)
Super leuk geworden! *O*

Ik probeer slofjes te breien. Uit de vrije hand, ik kan geen breipatronen lezen en ben te lui om het te leren :@.
Ben benieuwd of het lukt...
KuikenGuppy
pi_145557347
Dank!

Succes aapieannie. Mooi kleurverloop in het garen. Rondbreinaalden is even wennen inderdaad, maar uiteindelijk wel fijn, vind ik.
pi_145557677
haha ik bedenk me ineens dat ik ook een project in die kleur had, hij kwam me al zo bekend voor :') :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben verliefd op dit vestje, de kleuren die gebruikt zijn O+ O+

(niet mijn project dus!)
Maar goed, geen budget momenteel om te splurgen op mooie kleurtjes wol. Oudste mocht kleuren uitkiezen bij zeeman, ze koos voor lichtgrijs, roze en wit. Mijn variant hiervan zal dus worden zoals deze, maar dan met roze erin in plaats van blauw.


In die zeeman soft garen, omdat het eerste vestje wat ik daar ooit van maakte zo heerlijk zacht is, en keurig blijft in de was én in de droger. Ideaal voor kinderen waar nog wel eens wat vies wordt :D
:)
pi_145557712
maar goed... eerst nog maar eens wat UFO's afmaken :') :X
Mn tuniek voor oudste is bijna klaar, ik moet mn Latte babycoat nog steeds voeren... de amasei sjaal die ik voor mn moeder zou maken is nog steeds niet klaar :') frigging anderhalf jaar na dato :D en dan dus die roze jumpsuit nog voor de jongste... Vraag me af of ik het ooit leer om niet steeds aan wat nieuws te beginnen voordat het andere af is...
:)
pi_145557754
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 08:30 schreef mignonne het volgende:
maar goed... eerst nog maar eens wat UFO's afmaken :') :X
Mn tuniek voor oudste is bijna klaar, ik moet mn Latte babycoat nog steeds voeren... de amasei sjaal die ik voor mn moeder zou maken is nog steeds niet klaar :') frigging anderhalf jaar na dato :D en dan dus die roze jumpsuit nog voor de jongste... Vraag me af of ik het ooit leer om niet steeds aan wat nieuws te beginnen voordat het andere af is...
Ik niet, in elk geval...

Mijn gele babytruitje is af. Zal straks even een foto maken. Dan gauw verder met mijn tweede sok, die wil ik ook echt afmaken...
Kwak
pi_145557806
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 08:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik niet, in elk geval...
Mijn gele babytruitje is af. Zal straks even een foto maken. Dan gauw verder met mijn tweede sok, die wil ik ook echt afmaken...
hahaha het is echt hopeloos hè? :') al die rondslingerende projecten en dan wéér een mooi patroon tegen komen ;(

Benieuwd naar je truitje!
ik hou van geel O+
:)
pi_145558305
Leuk allemaal mignonne!

Ik maak eigenlijk wel altijd eerst iets af voor ik met iets nieuws begin. Anders komt er nooit iets af, maar ik heb wel een wishlist... Ben nu een poncho voor mijn dochter aan het haken, en daarna ga ik een sprei voor haar haken. Daar kom ik de winter wel mee door. Wil eigenlijk zelf ook nog wel een poncho alleen...
pi_145558371
Ik ben bezig met

Sokken voor mezelf
Kruippakje voor baby
Cocktail umbrella shawlette (nog 32 toeren, maar shortrow dus wordt steeds langer per toer)
Blokkendeken (haken, crochet along tot voor kerst)
Kussenhoes achterkant (haken, voorkant is klaar)
Babydeken (alleen nog draadjes afhechten, haken)
Grote ripple deken (haken)

:')

Truitje:
Kwak
pi_145558412
O+

Wat een lief truitje! Mooie combi met dat pakje ook.

Oh ja, ik heb ook nog wat naaiprojecten die ik wil beginnen, maar dat lukt me voorlopig ook niet.
pi_145558481
leuk kwak, combineert ook leuk met dat bruin en die vosjes :Y
:)
  woensdag 15 oktober 2014 @ 21:21:15 #170
47102 Elvi
miemkwien
pi_145583293
Ik heb jullie advies nodig en ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

Ik wil graag beginnen met arm-breien. Ik heb het al getest met dunne wol en dit is wel het niveau wat ik kan hebben :P :@

Maar ik weet niet zo goed welke wol ik moet hebben en hoeveel... Ik twijfel over deze:
Action-wol
Zeeman-wol
Hema-wol

Welke is het meest geschikt voor een ronde sjaal en hoeveel bollen zou ik dan moeten hebben?
pi_145586097
Woei, mijn sokjes zijn af! Die gaan mee naar t ziekenhuis voor de nacht daar... (als ik ga bevallen)

http://ravel.me/fwoukje/hes

Kwak
pi_145586206
Heeeey goed bezig!! En leuk O+
:)
pi_145626172
Waar kopen jullie nieuwe rondbreinaalden? Ik zie bij verschillende winkels maar een paar maten en de meeste zijn 80cm, terwijl ik korte dikke nodig heb.
pi_145627707
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 00:56 schreef Teslynd het volgende:
Waar kopen jullie nieuwe rondbreinaalden? Ik zie bij verschillende winkels maar een paar maten en de meeste zijn 80cm, terwijl ik korte dikke nodig heb.
Ik koop alleen lange kabels juist, omdat ik voor korte dingen magic loop gebruik. Veel handiger vind ik.

Ik heb bamboenaalden rondbr. van Ebay, en een verwisselbare knitpro set van de lokale wolwinkel. Verder nog een paar losse (een knitpro cubix van 3mm en een mooie gladde bamboe van 3.75 mm met een kabel die draait in de zetting) ook allemaal van de lokale wolwinkel...

Echtstudio heeft een hoop knitpro online te koop zag ik laatst!
Kwak
pi_145628440
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 00:56 schreef Teslynd het volgende:
Waar kopen jullie nieuwe rondbreinaalden? Ik zie bij verschillende winkels maar een paar maten en de meeste zijn 80cm, terwijl ik korte dikke nodig heb.
Ik heb een complete set van de zeeman, ik ga echt geen dure (dunne) naalden in mn schooltas proppen maar om toch in de trein te kunnen breien zijn ze prima.

Verder heb ik wat losse maten van Prym, en een paar naalden uit mn moeders breitas.

Maar mijn echte set is een set acryl interchangeables van KnitPro. Ik vind ze heerlijk breien, en vooral s avonds omdat ze een beetje transparant zijn en dus niet zoveel licht weghalen. Maar de dunnige naalden daarvan gaan dus echt niet in een on the go projectje. Er is met gewoon thuis breien al een heel klein puntje van mijn 4mm afgebroken... De dikke (ik heb ook de chunky set)... ligt eraan hoe veel tijd/zin ik heb om mijn goedkope te zoeken.
pi_145628567
Oeh ik zou best zo'n knitpro set willen met verwisselbare kabels O+ daar heb je ook lange of korte kabels bij als ik me goed herinner.

Ik gebruik drops rondbreinaalden in verschillende lengtes, de kortste die ik heb is 40 cm, das incl die punten natuurlijk dus volgens mij is de kabel zelf 20 cm ofzo. Ik vind het wel een fijne naald voor wat kleinere projecten enzo, maar idd, magic loop gebruik ik ook vaak :Y

verder rondbreinaalden van zeeman. Maar idd, die hebben allemaal een standaard maat kabel. (en die draait en zit niet goed vast enz :X :') )
:)
pi_145628705
Enneh... ik zat me af te vragen hoe ik mn mouwen het beste kon maken voor het jurkje waar ik mee bezig ben. Advies is DPN's maar die heb ik niet in maat 4. Met magic loop geprobeerd maar mn kabel trok teveel ruimte tussen de steken, werd nie mooi nie :N

Toen herinnerde ik me dat ik nog 3 punten had liggen, maat 4 van gesneuvelde zeeman rondbreinaalden *O* en nog een nieuwe maat 4 van zeeman aan gort getrokken :@ maar hey, t werkt als een trein :D O+ Ik hou ze erin :D

:)
pi_145628995
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:06 schreef mignonne het volgende:
Enneh... ik zat me af te vragen hoe ik mn mouwen het beste kon maken voor het jurkje waar ik mee bezig ben. Advies is DPN's maar die heb ik niet in maat 4. Met magic loop geprobeerd maar mn kabel trok teveel ruimte tussen de steken, werd nie mooi nie :N

Toen herinnerde ik me dat ik nog 3 punten had liggen, maat 4 van gesneuvelde zeeman rondbreinaalden *O* en nog een nieuwe maat 4 van zeeman aan gort getrokken :@ maar hey, t werkt als een trein :D O+ Ik hou ze erin :D

[ afbeelding ]
Macgyver!!

Ik heb de karbonz van knitpro, duur maar heel fijn. Licht, sterk en scherp.
Kwak
pi_145629385
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:22 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Macgyver!!

Ik heb de karbonz van knitpro, duur maar heel fijn. Licht, sterk en scherp.
Volgens mij weet ik dat nog dat je daar iets over poste? Kan dat? Ik weet wel dat k jaloers was hahaha :D lijkt me een heel fijne set!! Vooral ook ideaal van die sets dat je de punten los kunt maken en kunt verwisselen enzo indien nodig, of dat je het project zo ff on hold kunt zetten zonder dat je naalden dan gelijk onbruikbaar zijn.
:)
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:51:35 #180
47102 Elvi
miemkwien
pi_145629614
quote:
5s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:21 schreef Elvi het volgende:
Ik heb jullie advies nodig en ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

Ik wil graag beginnen met arm-breien. Ik heb het al getest met dunne wol en dit is wel het niveau wat ik kan hebben :P :@

Maar ik weet niet zo goed welke wol ik moet hebben en hoeveel... Ik twijfel over deze:
Action-wol
Zeeman-wol
Hema-wol

Welke is het meest geschikt voor een ronde sjaal en hoeveel bollen zou ik dan moeten hebben?
Niemand? -O-
pi_145629656
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:51 schreef Elvi het volgende:

[..]

Niemand? -O-
Er was laatst iemand die aan armbreien had gedaan. Weet even niet meer wie, maar staat wel in het topic. Misschien even pm-en/dm-en/quoten?
pi_145629724
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:51 schreef Elvi het volgende:

[..]

Niemand? -O-
oh sorry! :o wel gelezen maar niet gereageerd :@

Die actiongaren is niet zo geschikt voor zo'n sjaal. Is vrij zwaar, ik denk dat je sjaal daarmee snel inzakt zeg maar waardoor het er niet zo leuk uitziet.
Die van zeeman heb ik hier ook liggen, dat is een gladde wol, glimt ietsje, kan denk ik wel gebruikt worden, afhankelijk van wat voor effect je zoekt. Maar ook vrij zwaar.
die van hema is het luchtigst en omdat de draad zelf al gepunnikt is krijg je denk ik wel een leuk effect, zeker ook met de kleurverloop erin.

Als ik zelf moest kiezen dan koos ik voor de hema-wol. Maar... ik heb geen ervaring met armbreien ;) tylergirl geloof ik heeft wel eens een sjaal gemaakt mbv armbreien en Brighteyes laatst ook. Als t goed is staat dat een paar pagina's terug nog wel.
:)
pi_145629959
Ah, gevonden.

Hier staat die van BE
CRE / Breien, deel 12.

Deze is van Tylergirl
CRE / Breien, deel 12.

En deze zijn gemaakt door Seven
CRE / Breien, deel 12.

*O*
:)
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:23:21 #184
47102 Elvi
miemkwien
pi_145630426
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh sorry! :o wel gelezen maar niet gereageerd :@

Die actiongaren is niet zo geschikt voor zo'n sjaal. Is vrij zwaar, ik denk dat je sjaal daarmee snel inzakt zeg maar waardoor het er niet zo leuk uitziet.
Die van zeeman heb ik hier ook liggen, dat is een gladde wol, glimt ietsje, kan denk ik wel gebruikt worden, afhankelijk van wat voor effect je zoekt. Maar ook vrij zwaar.
die van hema is het luchtigst en omdat de draad zelf al gepunnikt is krijg je denk ik wel een leuk effect, zeker ook met de kleurverloop erin.

Als ik zelf moest kiezen dan koos ik voor de hema-wol. Maar... ik heb geen ervaring met armbreien ;) tylergirl geloof ik heeft wel eens een sjaal gemaakt mbv armbreien en Brighteyes laatst ook. Als t goed is staat dat een paar pagina's terug nog wel.
Ah dank je :) Die van de Hema heeft idd mijn voorkeur :P
Ik ga even de links checken!
pi_145630571
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

Volgens mij weet ik dat nog dat je daar iets over poste? Kan dat? Ik weet wel dat k jaloers was hahaha :D lijkt me een heel fijne set!! Vooral ook ideaal van die sets dat je de punten los kunt maken en kunt verwisselen enzo indien nodig, of dat je het project zo ff on hold kunt zetten zonder dat je naalden dan gelijk onbruikbaar zijn.
Zijn fijne naalden! Idd hier over verteld. Ik heb 1 kabel van 100cm, 2 van 80 en 1 van 40 (ongeveer, zijn inchmaten). Punten van 3, 3.5, 4, 4.5, 5, 5.5 en 6. Dopjes voor op de kabel als je even iets anders wilt doen met een setje, en sleiteltjes voor open en dicht draaien.

De tussenmaten zijn wel als interchangeables verkrijgbaar, de dunnere alleen als vaste naalden. Karbonz heeft wel de dunnere naalden als optie, van veel rondnreinaalden van knitpro is 3 de dunste maat...

Enige nadeel: je moet ze echt goed vastzetten :+ en van een paar is de overgang naar de kabel net niet helemaal glad... Maar heb daar in de praktijk weinig last van.

/review
Kwak
pi_145642137
Zeeman moet ik dus nog proberen. De magic loop was al uit mijn gedachten verdwenen, omdat ik veel geworstel voorzie. Met 4 of 5 nld breien werkte al niet door de lelijke overgang tussen de naalden. Met de magic loop verwacht ik ook zoiets, ben nogal onhandig.
pi_145642879
Zie dat er nog een nieuwe pagina was.
De knitpro-set zal niet meer lukken wegens dingen niet meer goed vast kunnen zetten. Zal dus eerst Zeeman proberen en anders verder zoeken.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:19:44 #188
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_145646548
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:23 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ah dank je :) Die van de Hema heeft idd mijn voorkeur :P
Ik ga even de links checken!
Ik heb idd Hema garen gebruikt, maar dan de Super Bulky versie. Tis volgens mij een stuk dikker dan het garen dat jij last zien, maar het is net wat je zelf leuk vind (en een dikke of dunne sjaal wil).
En verder is het eigenlijk niet zo moeilijk. :+ Aan een grote bol Super Bulky heb je genoeg voor twee sjaals. Van dat garen dat jij liet zien zou ik er waarschijnlijk twee kopen (dan kun je ook gemakkelijker met twee draden werken en ik had zo'n 100m nodig in totaal).
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_145661684
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:33 schreef Teslynd het volgende:
Zeeman moet ik dus nog proberen. De magic loop was al uit mijn gedachten verdwenen, omdat ik veel geworstel voorzie. Met 4 of 5 nld breien werkte al niet door de lelijke overgang tussen de naalden. Met de magic loop verwacht ik ook zoiets, ben nogal onhandig.
Magic Loop 'zoals het hoort' lukt mij niet zonder dat je een verschil in de steken ziet. Wat ik dus doe, om lelijke randen te voorkomen, is in plaats van de helft van de steken op de kabel, de helft van de steken op de linkernaald en geen steken op de rechternaald om verder te gaan, is de steken die op de kabel staan op mijn linkernaald schuiven, en dan de steken van de rechternaald, op 2 of 3 na, op de kabel schuiven. Zo verandert steeds de plaats waar de kabel tussen mijn steken door gaat.
pi_145662132
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:33 schreef Teslynd het volgende:
Zeeman moet ik dus nog proberen. De magic loop was al uit mijn gedachten verdwenen, omdat ik veel geworstel voorzie. Met 4 of 5 nld breien werkte al niet door de lelijke overgang tussen de naalden. Met de magic loop verwacht ik ook zoiets, ben nogal onhandig.
het verschil tussen double pointed naalden en magic loop is dat je automatisch de laatste steek van de eerste naald strakker trekt als je de eerste van de tweede naald breit, omdat de steek op dat moment niet meer op een naald staat maar op de kabel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 10:13 schreef j0k3 het volgende:

[..]

Magic Loop 'zoals het hoort' lukt mij niet zonder dat je een verschil in de steken ziet. Wat ik dus doe, om lelijke randen te voorkomen, is in plaats van de helft van de steken op de kabel, de helft van de steken op de linkernaald en geen steken op de rechternaald om verder te gaan, is de steken die op de kabel staan op mijn linkernaald schuiven, en dan de steken van de rechternaald, op 2 of 3 na, op de kabel schuiven. Zo verandert steeds de plaats waar de kabel tussen mijn steken door gaat.
bij mij zie je dan echt geen ladder in de meeste gevallen (alleen bij heel lastig en iets te dun garen voor de naald bv).

de truc van magic loop is ook dat je echt lange en liefst dunne kabels hebt. zodat er grote mickey mouse oren overblijven. en de eerste steek dus goed strak maken.
Kwak
pi_145662166
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:57 schreef Teslynd het volgende:
Zie dat er nog een nieuwe pagina was.
De knitpro-set zal niet meer lukken wegens dingen niet meer goed vast kunnen zetten. Zal dus eerst Zeeman proberen en anders verder zoeken.
ik zou sowieso met goedkope naalden beginnen als je t wilt proberen. knitpro's zijn er ook zonder dat je ze vast hoeft te draaien (gewoon losse rondbreinaalden). maar er zitten wel sleuteltjes bij waarbij het heel soepel gaat hoor! ik heb (geen medische klachten, maar wel) slappe handen...
Kwak
pi_145662394
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 10:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

het verschil tussen double pointed naalden en magic loop is dat je automatisch de laatste steek van de eerste naald strakker trekt als je de eerste van de tweede naald breit, omdat de steek op dat moment niet meer op een naald staat maar op de kabel.

[..]

bij mij zie je dan echt geen ladder in de meeste gevallen (alleen bij heel lastig en iets te dun garen voor de naald bv).

de truc van magic loop is ook dat je echt lange en liefst dunne kabels hebt. zodat er grote mickey mouse oren overblijven. en de eerste steek dus goed strak maken.
ja psies, en daar ging het bij mij nu fout :') :P
Die zeeman kabel is net wat te dik/stug ervoor. Hij wiebelt alle kanten uit tijdens het breien waardoor het niet echt een mooi strak resultaat geeft.

dpn's ben ik normaal niet zo'n fan van, al dat gekloot met die naaldjes :X maar nu ging dat wel 100 x sneller en netter. Ondanks dat je het wel nog ziet, ik hoop dat dat zich met blocken nog een klein beetje uit event.

Ik brei bij dpn's de naald af, en dan met de volle naald nog 1 steek van de volgende naald voordat ik doorga met een lege naald. Op die manier verplaatst mn 1e steek zich steeds en heb je het een beetje uitgespreid. Is t idee tenminste :')
:)
pi_145662420
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 11:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja psies, en daar ging het bij mij nu fout :') :P
Die zeeman kabel is net wat te dik/stug ervoor. Hij wiebelt alle kanten uit tijdens het breien waardoor het niet echt een mooi strak resultaat geeft.

dpn's ben ik normaal niet zo'n fan van, al dat gekloot met die naaldjes :X maar nu ging dat wel 100 x sneller en netter. Ondanks dat je het wel nog ziet, ik hoop dat dat zich met blocken nog een klein beetje uit event.

Ik brei bij dpn's de naald af, en dan met de volle naald nog 1 steek van de volgende naald voordat ik doorga met een lege naald. Op die manier verplaatst mn 1e steek zich steeds en heb je het een beetje uitgespreid. Is t idee tenminste :')
oh dat is idd handig!

ik gebruik voor hele kleine rondjes ook liever dpns, vooral als t een naaldmaat is die ik alleen heb in bamboe china cheapo naalden :P
Kwak
pi_145662455
En de mouwtjes zitten aan het jurkje! *O*



Even wat oponthoud want ik had gedacht dat ik eerst de armsgaten moest maken, later steken oppakken en daarna pas mouwen breien. Maar het was de bedoeling om eerst mouwen te maken, en die dan mee te breien bij de armsgaten. Oeps :') volgende keer toch maar van te voren het hele patroon lezen :P
:)
pi_145662503
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 11:06 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

oh dat is idd handig!

ik gebruik voor hele kleine rondjes ook liever dpns, vooral als t een naaldmaat is die ik alleen heb in bamboe china cheapo naalden :P
mwhehe :D

ik raak steeds naalden kwijt ;( omdat ik ze overal en nergens laat slingeren... ik moet toch maar eens een goeie mooie opbergzak/map of whatever ervoor maken denk ik. Ik heb nu een ouderwetse breinaaldendoos maar die is uiteraard voor rechte naalden.
:)
pi_145673095
Die rondbreinaalden is wel lastig opbergen. Ik had ze in een naaikistje, maar die kan nu al amper dicht, laat staan als ik er een paar dikke bij gekocht heb.
pi_145673761
Ik bewaar ze in plastic ziploczakjes met soortgelijke maten bij elkaar. In een ikeadoos (zo'n kartonnen opbergdoos, wit, met deksel). Zitten ook mijn spelden, meetlint, pompommakers, stukjes vilt en oogjes enzo in.
Kwak
pi_145693448
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:00 schreef kwakz0r het volgende:
Ik bewaar ze in plastic ziploczakjes met soortgelijke maten bij elkaar. In een ikeadoos (zo'n kartonnen opbergdoos, wit, met deksel). Zitten ook mijn spelden, meetlint, pompommakers, stukjes vilt en oogjes enzo in.
Ohja das ook een handige!
Ik zat te denken aan een map met van die showtassen erin ofzo. Ik weet t nog niet, ik moet er nog even op broeden :P
:)
pi_145693472
Mn jurk is klaaaaaar!!! *O* O+
de kleurtjes vallen me uiteindelijk erg mee, de oudste is er helemaal blij mee en het staat haar leuk (vind ik :P )









/spam
:)
  zondag 19 oktober 2014 @ 11:31:38 #200
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_145693837
Hij staat haar echt heel leuk! Leuk geworden!
Kwak
pi_145694058
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:31 schreef kwakz0r het volgende:
Hij staat haar echt heel leuk! Leuk geworden!
dankjewel O+
ik had haar beloofd dat ze hem de volgende dag aan zou kunnen, maar toen ik hem gisternacht plat zag liggen dacht ik meh... maar dus toch maar op een hangertje op haar kamer en om 7 uur stond ze naast mn bed dat ze hem zo graag aanwilde xD hij staat iig leuker dan ik gedacht/verwacht had *O*

Nou weer een van de lijst klaar, on to the next van mn 800 waiting projects...
:)
pi_145699109
Heel leuk geworden mignonne!
pi_145788096
Ik moet nog even wennen dat dit een kinderjurkje is. Maar het is duidelijk dat ze er blij mee is en dat is het belangrijkste.
pi_145788203
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:06 schreef Teslynd het volgende:
Ik moet nog even wennen dat dit een kinderjurkje is. Maar het is duidelijk dat ze er blij mee is en dat is het belangrijkste.
Wat is er niet kinds aan dan? Met een lekkere maillot en schoentjes, niks anders dan wat ik zelfs vroeger droeg...
Kwak
pi_145788541
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:06 schreef Teslynd het volgende:
Ik moet nog even wennen dat dit een kinderjurkje is. Maar het is duidelijk dat ze er blij mee is en dat is het belangrijkste.
huh?
Wat bedoel je precies?

Het patroon is ook echt bedoelt als een kinderjurkje en de kleurtjes zijn erg 5jaarenzelfgekozen :') :P
maar ze is er inderdaad erg blij mee :)
:)
pi_145793630
Wauw! Ik vind hem echt heel erg mooi!!
Ik moet toch ook weer eens mn pennen oppakken!
pi_145806846
oeeeeh deze garens zijn zó mooi O+ O+
en zó duur ook :X maar mooooi!

https://www.etsy.com/shop(...)ion_shophome_leftnav







dat gaat op mn verjaardagslijstje ofzo. Lijkt me nu echt zo'n verjaarscadeautjes ding :7
:)
  Moderator woensdag 22 oktober 2014 @ 10:20:01 #208
5428 crew  miss_sly
pi_145808653
Dit is net zoiets, maar iets betaalbaarder: http://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/delight-01-grijs-mix.asp

Maar toegegeven, die jij post zijn wel echt heel erg mooi O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145809125
mja maar die vind ik niet zo heel mooi omdat dat meer een gestreept effect geeft. Die nr 17 geeft wat grotere strepen, dat gaat nog wel. Die dure wol op de plaatjes heeft echt zo'n gradient of ombre effect, dat het van 1 kleur langzaam overloopt naar een andere kleur. T is wat subtieler vind ik. Zodra het overgaat op gestreept haak ik af. :@ verder ben ik niet picky ofzo :') :+

Zoiets



of dit


En deze combi vind k geweldig, grijs en rose <3
:)
pi_145809177
Oh echt heeeeel mooi O+

Edit: tahiti van smc heeft ook een paar met dat soort kleurverloop (langzaam). Maar wel dunnere draad...
http://www.echtstudio.nl/wolgarengaren/smc/smc-tahiti.html
Kwak
pi_145809295
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:41 schreef kwakz0r het volgende:
Oh echt heeeeel mooi O+

Edit: tahiti van smc heeft ook een paar met dat soort kleurverloop (langzaam). Maar wel dunnere draad...
http://www.echtstudio.nl/wolgarengaren/smc/smc-tahiti.html
oeh die rechtsonder <3
:)
pi_145845239
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:41 schreef kwakz0r het volgende:
*lok-quote* :+
Kieknou wat onwijs leuk O+ O+


maar duuhuur: http://www.kleinezebra.co(...)ertje-koffer-couture

deze vind mn dochter leuker (want roze...)



En die is een stukje goedkoper ook :D
http://www.maakjeeigensfe(...)ei-en-punnikset.html
:)
pi_145846630
Oh wat leuk!!! Waar vind je die dingen toch altijd Mignonne!!
Kwak
pi_145849216
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:33 schreef kwakz0r het volgende:
Oh wat leuk!!! Waar vind je die dingen toch altijd Mignonne!!
tijd teveel :') dan heb je dat :+

nah ik had ze ooit eens gezien bij de webwinkel waar ik altijd mn garen bestel www.hetwolhuis.nl, maar die heeft ze nu niet meer geloof ik, die pakketjes. Dus ik vroeg me af of ze ze nog ergens anders verkochten en voila :D
:)
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 01:04:00 #215
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_145914119
Ik heb een paar jaar geleden het haken weer opgepakt, mede omdat ik het breien altijd heel lastig heb gevonden. Maar nu zag ik dit patroon voorbij komen en ben ik verliefd.

Tijd dus om het toch onder de knie te krijgen. Eerst maar eens een setje breinaalden kopen (iemand tips waar ik op moet letten?) en youtube afstruinen naar goede tutorials. Hopelijk snel een update van mijn vorderingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 25-10-2014 08:40:26 (Breinaalden dus, thanx trui!) ]
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 01:13:54 #216
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_145914386
Sjeekie ik weet verder weinig van breien, maarhet lijkt me in elk geval handig om naar breinaalden op zoek te gaan ipv haaknaalden. :)

Ik vind het patroon uit je link er trouwens heel mooi uit zien, kan me voorstellen dat je dat wilt maken!

[ Bericht 20% gewijzigd door trui op 25-10-2014 07:22:02 ]
in de haak.
pi_145914815
Welk patroon en ga je breien of haken?
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 08:42:32 #218
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_145916601
Thanx trui, lag aan het tijdstip...
... Vanmiddag even snuffelen in het dorp, anders maandag in de stad.
En dan eerst maar eens de basic skills onder de knie zien te krijgen.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_145917050
Oeh ja dat patroon is mooi O+ ik zag het ook al een paar keer voorbij komen. Als ik het goed gelezen heb is het enkel een kwestie van meerderen en minderen. Dus je zou met een beetje basisskills dit gewoon moeten kunnen maken.

Qua naalden, let op hoe scherp de punt is. Dat is wel voor iedereen persoonlijk wat je prettig vindt, maar een heel stompe punt steekt wat lastiger in. Als je net als ik met je vinger op de punt van je naald afschuift steeds dan is een al te puntige naald ook weer niet prettig :P
Als je voor rechte naalden gaat, het makkelijkst is een naald uit 1 stuk. Als je voor rondbreinaalden gaat, let op de aansluiting tussen naald en kabel, dit heb je liefst glad zodat je breiwerk er niet steeds achter blijft hangen.

Zeeman-rondbreinaalden zijn heel prima, maar punt wel iets stomp en de aansluiting is niet altijd even smooth, verschilt heel erg per naald. Naalden van drops vind ik zelf een prima middenklasse zeg maar. Niet al te prijzig, fijne aansluiting tussen naald en kabel en goeie punt erop.

Maar... ik zou eerst je wol uitkiezen als je die nog niet hebt en dan pas je naald als je nog geen naalden hebt. Als jij nu naalden maat 4 koopt en je koopt straks garen die je best op naalden maat 3 kunt breien dan schiet het niet zo op.
:)
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:18:55 #220
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_145927910
Bedankt voor de tips!

Ik haak voornamelijk met Catania, dus daar ga ik mijn proeflapjes mee starten (gewone: naald 2,5 tot 3,5, of grande: naald 4,0 tot 5,0).

Bij de deze week geopende kringloopwinkel hier in het dorp heb ik vanmiddag voor 1 euro een setje Prym breinaalden maat 3 en 4 meegenomen. Geen geld om het eens een keertje te proberen, en volgens mij wel een goed merk.

To be continued...
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_145931072
Oeh goeie kringloopvangst!!
:)
pi_146576747
:W
Is er een manier stekenverhouding te berekenen zonder altijd eerst een proeflapje te breien?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146579323
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:19 schreef bitterend het volgende:
:W
Is er een manier stekenverhouding te berekenen zonder altijd eerst een proeflapje te breien?
Hmmm nee dat lijkt me lastig.

Wat ik wel eens doe als ik bijvoorbeeld een patroon heb wat voor fingeringwol bedoelt is en ik aran, dan bekijk ik de stekenproef-standaard die op ravelry staat en dan ga ik het patroon omrekenen en dan dus op hoop van zegen starten :P

Maar dan hou je geen rekening met te strak breien of juist los breien ofzo waardoor je eigen stekenproef wellicht heel anders is. Ik brei redelijk standaard volgens mij, niet zo heel strak of los maar ik heb 1 keer een garen gehad daar kreeg ik gewoon geen behoorlijke stekenproef uit. Hij moest 22 x 28 zijn ofzo en de mijne was 28 x 32 ofzoiets. Hoe ik ook puzzelde, naald kleiner/groter, strakker/losser ik kreeg het echt niet voor elkaar :') toen een maatje groter van het patroon gebreid en dat was denk ik maar goed ook :P
:)
  woensdag 12 november 2014 @ 20:27:01 #224
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146586135
Bestaan er ook leuke apps om het aantal steken en toeren in bij te houden eigenlijk? Ik heb nu een heel klein notitieblokje. Ik brei voor het eerst ooit een vestje O+.
Uiteraard zonder patroon, want ik ben echt niet goed in patronen lezen :'). Maar ik heb een boek waarmee ik het zou moeten leren. Dat komt na dit projectje :+.
KuikenGuppy
pi_146587165
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:27 schreef Burdie het volgende:
Bestaan er ook leuke apps om het aantal steken en toeren in bij te houden eigenlijk? Ik heb nu een heel klein notitieblokje. Ik brei voor het eerst ooit een vestje O+.
Uiteraard zonder patroon, want ik ben echt niet goed in patronen lezen :'). Maar ik heb een boek waarmee ik het zou moeten leren. Dat komt na dit projectje :+.
Voor op rechte naalden vind ik een toerentellertje het handigst, maar met rondbreinaalden gebruik ik simple count op mn ipad. En ik heb ook gaugefy, om de stekenverhouding om te rekenen.
pi_146587380
Ik heb idd van die toerentellers, lagen bij zeeman voor 70 cent ofzo maar apps zijn er ongetwijfeld!
:)
pi_146601421
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:27 schreef Burdie het volgende:
Bestaan er ook leuke apps om het aantal steken en toeren in bij te houden eigenlijk? Ik heb nu een heel klein notitieblokje. Ik brei voor het eerst ooit een vestje O+.
Uiteraard zonder patroon, want ik ben echt niet goed in patronen lezen :'). Maar ik heb een boek waarmee ik het zou moeten leren. Dat komt na dit projectje :+.
Ik heb op mn telefoon inderdaad een teller-app staan. Maar mn telefoon is stuk dus ik kan niet kijken welke. Voor ingewikkeldere patronen gebruik ik de standaard notitie app van mn tablet, dan kan ik namelijk splitscreenen met links een breed stuk met het patroon en rechts de notities. Ik heb ook teller apps geprobeerd waar je het patroon in kunt toevoegen maar die vind ik niet zo fijn.
pi_146607315
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hmmm nee dat lijkt me lastig.

Wat ik wel eens doe als ik bijvoorbeeld een patroon heb wat voor fingeringwol bedoelt is en ik aran, dan bekijk ik de stekenproef-standaard die op ravelry staat en dan ga ik het patroon omrekenen en dan dus op hoop van zegen starten :P

Maar dan hou je geen rekening met te strak breien of juist los breien ofzo waardoor je eigen stekenproef wellicht heel anders is. Ik brei redelijk standaard volgens mij, niet zo heel strak of los maar ik heb 1 keer een garen gehad daar kreeg ik gewoon geen behoorlijke stekenproef uit. Hij moest 22 x 28 zijn ofzo en de mijne was 28 x 32 ofzoiets. Hoe ik ook puzzelde, naald kleiner/groter, strakker/losser ik kreeg het echt niet voor elkaar :') toen een maatje groter van het patroon gebreid en dat was denk ik maar goed ook :P
Een dame in een winkel hier in de buurt legde me uit hoe ik kabels moest breien, we hebben een patroon uit ravelry gekozen en ze zat zo uit dr hoofd om te rekenen hoeveel ik voor een col voor R nodig had! echt geweldig
En nu zit ik met een zieke kind thuis en brei ik dit voor mijn mams: http://www.garnstudio.com(...)=143&d_id=31&lang=nl en ik dacht dat ik nog acryl garens heb 100gr naald 5 dus ik kan dit ook voor R maken maar hoe moet ik het om rekenen?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146607338
Is zo'n teller app handig? ik zet gewoon een streepje op een papiertje...of is er meer die je mee kan doen?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146607565
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:39 schreef bitterend het volgende:

[..]

Een dame in een winkel hier in de buurt legde me uit hoe ik kabels moest breien, we hebben een patroon uit ravelry gekozen en ze zat zo uit dr hoofd om te rekenen hoeveel ik voor een col voor R nodig had! echt geweldig
En nu zit ik met een zieke kind thuis en brei ik dit voor mijn mams: http://www.garnstudio.com(...)=143&d_id=31&lang=nl en ik dacht dat ik nog acryl garens heb 100gr naald 5 dus ik kan dit ook voor R maken maar hoe moet ik het om rekenen?
leuk!! O+

ik maak te weinig gebruik van mn toerentellers enzo hoor :') ik raak steeds de draad kwijt *pun intended*

Oeh en ik heb bij zeeman een megabol roze wol gekocht van 300 gram; hij staat niet op de website, op de wikkel staat ook 'promo' en in andere winkels was ie niet te krijgen :? das toch gek? ik ben benieuwd of er meer van komen.
:)
pi_146607681
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:39 schreef bitterend het volgende:
Is zo'n teller app handig? ik zet gewoon een streepje op een papiertje...of is er meer die je mee kan doen?
Ligt eraan voor wat. Voor patronen op papier heb ik ook al een pijl op zo'n postitlabeltje getekend en die steeds laten wijzen naar de rij waar ik was. Maar voor trein projectje heb ik liever de app. Papiertjes raak ik dan kwijt en mn telefoon ben ik nog nooit verloren *klopt af*

Maar voor ingewikkelde digitale patronen gebruik ik de notities notities van mn tablet.


De moraal van dit verhaal, probeer t uit, de meeste apps zijn toch gratis.
pi_146608303
Mignonne: acryle?? hoe het het?

j0k worth the try inderdaad!

Dames begrijp ik dit goed:
Nld 1: * 2 st r, 2 st av *, herhaal van *-*.
Nld 2: recht boven recht en averecht boven averecht.
Nld 3: av boven recht en recht boven av.
Nld 4: als de 2e nld.

1: 2r,2av
2: 2r,2av
3: 2av, 2r
4:2r, 2av

??
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146608568
brei je in het rond of keer je je werk halverwege?
:)
pi_146608620
Ik ga in de rondte breien!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146608727
hmm ja dan klopt het volgens mij. Wel apart genoteerd zo,
:)
pi_146608778
Ja he! en ik moet daarna weer vanaf naald 2 weer verder? vraag me af of je naald 1 wel moet herhalen
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146608857
oh dat weet ik niet, geen idee. Als er daarna staat dat je het patroon moet herhalen dan denk ik van wel?

en deze kijk :D ik had hem al op facebook gezet maar goed :')

de bol is echt mega :D
:)
pi_146616353
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:27 schreef bitterend het volgende:
Ja he! en ik moet daarna weer vanaf naald 2 weer verder? vraag me af of je naald 1 wel moet herhalen
Zo te zien brei je blokjes van 2 steken breed en twee nld hoog in recht en averecht. De even naalden worden beschreven en de oneven naalden volgen de voorgaande even naald.
pi_146617331
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:11 schreef bitterend het volgende:
Mignonne: acryle?? hoe het het?

j0k worth the try inderdaad!

Dames begrijp ik dit goed:
Nld 1: * 2 st r, 2 st av *, herhaal van *-*.
Nld 2: recht boven recht en averecht boven averecht.
Nld 3: av boven recht en recht boven av.
Nld 4: als de 2e nld.

1: 2r,2av
2: 2r,2av
3: 2av, 2r
4:2r, 2av

??
In het rond lijkt me dit wel. Staat er een foto bij je patroon?

Eta: ik zie net dat 'jouw' naald 4 hetzelfde is als jouw naald 1 en dus 2. Met de instructies erboven lijkt me dit meer kloppend:

1+2: 2r, 2av
3+4: 2av, 2r

omdat de volgorde van 1 en 3 anders is en de instructie in rij 2 gewoon zegt "maak nog een rij die eruit ziet als de vorige"

[ Bericht 8% gewijzigd door j0k3 op 13-11-2014 17:20:52 ]
pi_146619093
Wat zou ik zonder jullie doen!! O+ _O_

Bedankt!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146785630
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:51 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Zo te zien brei je blokjes van 2 steken breed en twee nld hoog in recht en averecht. De even naalden worden beschreven en de oneven naalden volgen de voorgaande even naald.
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 17:14 schreef j0k3 het volgende:

[..]

In het rond lijkt me dit wel. Staat er een foto bij je patroon?

Eta: ik zie net dat 'jouw' naald 4 hetzelfde is als jouw naald 1 en dus 2. Met de instructies erboven lijkt me dit meer kloppend:

1+2: 2r, 2av
3+4: 2av, 2r

omdat de volgorde van 1 en 3 anders is en de instructie in rij 2 gewoon zegt "maak nog een rij die eruit ziet als de vorige"
Ok het begon goed maar ergens heb ik of de tel kwijt geraakt of iets anders maar mijn tweede naald is niet "rechts boven rechts" zoals het patroon het omschrijft.
maar precies andersom. Als ik de tweede naald begin dan wil ik 2r,2av met rechts boven rechts maar ipv hiervan krijg ik 2r,2av met rechts boven av en av boven recht. De derde naald klopt weer wel rechts boven rechts
Snappen jullie wat ik bedoel?
https://www.dropbox.com/s(...)%2020.13.18.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s(...)%2020.12.26.jpg?dl=0
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146818919
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 20:39 schreef bitterend het volgende:

[..]

[..]

Ok het begon goed maar ergens heb ik of de tel kwijt geraakt of iets anders maar mijn tweede naald is niet "rechts boven rechts" zoals het patroon het omschrijft.
maar precies andersom. Als ik de tweede naald begin dan wil ik 2r,2av met rechts boven rechts maar ipv hiervan krijg ik 2r,2av met rechts boven av en av boven recht. De derde naald klopt weer wel rechts boven rechts
Snappen jullie wat ik bedoel?
https://www.dropbox.com/s(...)%2020.13.18.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s(...)%2020.12.26.jpg?dl=0
De foto's zijn al weg of links kloppen niet. In elk geval:
quote:
Dames begrijp ik dit goed:
Nld 1: * 2 st r, 2 st av *, herhaal van *-*.
Nld 2: recht boven recht en averecht boven averecht.
Nld 3: av boven recht en recht boven av.
Nld 4: als de 2e nld.
Je bent, denk ik, gestruikeld over woorden die in andere volgorde staan dan je dacht. Je zou het waarschijnlijk direct gezien hebben als er bij naald 4 stond: averecht boven averecht en recht boven recht.

"Zoals de steken zich voordoen", ofwel "recht boven recht en averecht boven averecht" is om de tekst voor rondbreien èn heen en weer breien hetzelfde te houden. Je breit dus 1x heen en weer of 2x 'n ronde op een manier die hetzelfde resultaat geeft.
Daarna brei je "anderom", namelijk 2 averecht, 2 recht. Ook twee rijen boven elkaar.
En dan weer 2 recht, 2 averecht. Twee rijen boven elkaar (heen en weer of 2x rond)
Dan weer 2 averecht, 2 recht. Twee rijen boven elkaar (heen enw eer of 2x rond).

nld 1: 2 recht 2 averecht
nld 2: zoals de steken zich voordoen, dus recht boven recht en averecht boven averecht
nld 3: andersom = 2 averecht, 2 recht
nld 4: zoals de steken zich voordoen, dus recht boven recht
nld 5: andersom = 2 recht, 2 averecht
nld 6: zoals de steken zich voordoen
nld 7: andersom = 2 averecht, 2 recht
enz.
pi_146894056
Heeft er iemand al wel eens gebreid met het "Rachel" garen van Zeeman? Hoe is het kleurveloop daarvan? Zijn het streepjes of vlekken of is het meer zo'n geleidelijk verloop?

Hier maak k eindelijk weer wat goeie kilometers met t huispak. Ene been is klaar, nu verder met het andere been. Ik denk wel dat ik een bol van dat roze garen bij moet gaan halen, ik gok dat ik de armen er net niet mee ga redden jammer genoeg.


De knopenband in het midden moet achteraf aangezet, die wordt bruin, van t zelfde garen als de banen. Volgende week op de markt eens zoeken naar wat leuke grote knopen. Ik denk dat het roze worden ;)

En een aan-foto :') beetje donker maar soit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En voor mn vest van de jongste heb ik eindelijk voering besteld. Ik wilde aanvankelijk gekleurd katoen maar heb nu toch gekozen voor kortharige teddy. deze... Hopelijk wordt t net zo zacht en warm als het eruit ziet :P
De mouwen enzo zijn in elk geval af nu, dus als ie gevoerd is dan is er eindelijk weer een projectje van mn to do lijst af.
dit vest dus:


:)
pi_146895696
Goed model heb je toch! Heel profi :+
Kwak
pi_146895737
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 12:57 schreef kwakz0r het volgende:
Goed model heb je toch! Heel profi :+
mwhehe :D
kind van dr moeder O+ dit waren de normaalste foto's die er bij zaten :')

Maar zegge.... heb jij niet inmiddels fotomateriaal van je kint in je creaties? O+
:)
pi_146895859
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 12:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

mwhehe :D
kind van dr moeder O+ dit waren de normaalste foto's die er bij zaten :')

Maar zegge.... heb jij niet inmiddels fotomateriaal van je kint in je creaties? O+
T is nog allemaal te groot :')
Kwak
pi_146895923
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:04 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

T is nog allemaal te groot :')
noh!
dat vraag om een nieuw projectje :9 :P
:)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 november 2014 @ 09:57:24 #248
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_147014132
Ik wil deze sjaal breien *O*



Nu moet je die vlechtbanen op een gegeven moment op hulpnaalden zetten. Ik heb welgeteld 1 kabelnaaldje :P dus dat is niet genoeg. Het idee is dat je die banen breit en ze later vlecht. Wat kan ik het beste als hulpnaald gebruiken? Ik heb er 5 nodig.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_147015298
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:57 schreef Rewimo het volgende:
Ik wil deze sjaal breien *O*

[ afbeelding ]

Nu moet je die vlechtbanen op een gegeven moment op hulpnaalden zetten. Ik heb welgeteld 1 kabelnaaldje :P dus dat is niet genoeg. Het idee is dat je die banen breit en ze later vlecht. Wat kan ik het beste als hulpnaald gebruiken? Ik heb er 5 nodig.
Heb je geen setje sokkennaalden liggen? En bij de voor jou wat minder plaatselijke Wibra's en Zeemannen hebben ze tegenwoordig goedkope setjes liggen. Twee stuks voor een euro volgens mij.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 november 2014 @ 10:58:31 #250
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_147015509
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 10:48 schreef PaarsBeestje het volgende:

Heb je geen setje sokkennaalden liggen? En bij de voor jou wat minder plaatselijke Wibra's en Zeemannen hebben ze tegenwoordig goedkope setjes liggen. Twee stuks voor een euro volgens mij.
Ik heb deze dingen gevonden:



Dat zou wel moeten werken denk ik :)

Sokken brei ik nooit :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_147016023
Hi Rewimo, misschien zijn veiligheidsspelden ook een oplossing. Daar kunnen wat meer steken op als op de markeerders van je foto.
pi_147017277
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

noh!
dat vraag om een nieuw projectje :9 :P
Ik heb nog vanalles liggen, maar kom alleen heel af en toe aan een stukje van een blokje voor de CAL deken toe ;)
Kwak
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 november 2014 @ 12:14:09 #253
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_147017346
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:23 schreef Kaatjeka het volgende:
Hi Rewimo, misschien zijn veiligheidsspelden ook een oplossing. Daar kunnen wat meer steken op als op de markeerders van je foto.
Ook een idee maar er hoeven maar 9 steken op dus dat lukt hier wel mee :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 26 november 2014 @ 12:16:19 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147017418
Waarom zou je ze niet gewoon op één lange naald kunnen laten?
KuikenGuppy
  woensdag 26 november 2014 @ 12:18:23 #255
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147017478
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:04 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

T is nog allemaal te groot :')
Da's handiger dan hoe ik het doe... ik ben bezig met een vestje, maar het is intussen eigenlijk alweer te klein, en ik moet de mouwen + kraag nog ;( :').
KuikenGuppy
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 november 2014 @ 12:24:31 #256
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_147017637
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:16 schreef Burdie het volgende:
Waarom zou je ze niet gewoon op één lange naald kunnen laten?
Omdat je ze later moet vlechten, zie foto.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_147018005
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

Da's handiger dan hoe ik het doe... ik ben bezig met een vestje, maar het is intussen eigenlijk alweer te klein, en ik moet de mouwen + kraag nog ;( :').
mouwen + kraag wat ruimer doen en steken langs de onderrand oppakken om nog een ribbelrandje extra eraan te zetten?

@rewimo, moet je ze alleen tijdelijk daarop zetten en dan later met de "echte" breinaalden weer daarop overzetten en ze dan verder breien? Dan kun je ze ook gewoon op een stukje garen bewaren. Dat doe ik doorgaans als ik ergens steken even on hold moet zetten. Wel handig om even een stukje contrasterend garen te nemen.
:)
pi_147018079
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:10 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik heb nog vanalles liggen, maar kom alleen heel af en toe aan een stukje van een blokje voor de CAL deken toe ;)
:D die heb ik on hold liggen momenteel :P komt later wel.
Nu net de mouw van het vestje afgekant dus dan kan de voering erin. Hoop dat ie straks klaar is. *O* gisteravond dra-ma omdat jongste het vest aan wilde houden naar bed. :') :D Hij is zo lekker zaaahaaahaaaaacht ;( Op zich mag zulks best van mij, maar mn breinaalden zaten er nog in, dat leek me niet zo'n strak plan :P
:)
pi_147018105
oeh en we hebben kind heeft net roze knoopjes uitgezoch voor de jumpsuit *O*
kan ik die ook afmaken. Dan heb ik nog maar 1 WIP liggen en dat is die sjaal voor mn moeder. :X
:)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 november 2014 @ 12:48:59 #260
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_147018398
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:36 schreef mignonne het volgende:

@rewimo, moet je ze alleen tijdelijk daarop zetten en dan later met de "echte" breinaalden weer daarop overzetten en ze dan verder breien? Dan kun je ze ook gewoon op een stukje garen bewaren. Dat doe ik doorgaans als ik ergens steken even on hold moet zetten. Wel handig om even een stukje contrasterend garen te nemen.
Dit is de beschrijving:

quote:
Materiaal: 4 bollen van 100gr geschikt voor breinaald 6-7
Breinaalden: nr. 7
Hulpnaalden, 5 stuks voor de vlechtbanen
Ribbelsteek: alle naalden recht
Tricotsteek: recht op de goede, averecht op de verkeerde kant.

Werkwijze:

Zet 35 steken op en brei Ribbelsteek tot 22cm hoogte.
Brei nu 5 losse banen voor het latere vlechten als volgt: * 1 recht, meerder 1 steek uit het dwarsdraadje, 5 recht, 1 steek meerderen uit het dwarsdraadje, 1 recht, nu heb je totaal 9 steken.
Brei over deze 9 steken 40 naalden tricotsteek, zet deze 9 steken op een hulpnaald.
Herhaal nog 4x vanaf *.
Brei verder over alle 45 steken 50 cm. in Ribbelsteek.
Brei aansluitend weer 5 losse banen tricotsteek van 9 steken.
Zet na 40 naalden tricotsteek elke baan apart op een grote sluitspeld.
Vouw de brede baan van 50cm doormidden zodat je de losse banen kunt gaan vlechten door de vaste banen.
Zet alle steken van de sluitspelden weer op de naald en brei daarna weer over alle steken ribbelsteek, hierbij in de eerste naald als volgt minderen: * 1 recht, 1 steek afhalen, 1 rechte en de afgehaalde steek er overheen halen, 5 steken recht, 2 steken samenbreien , 1 recht, herhaal vanaf *, houd je weer 35 steken over.
Brei weer 22 cm. Ribbelsteek en kant alle steken af.

Werk alle losse draden netjes weg en evt. kun je kwastjes maken en aan onderzijde bevestigen met een haakpen.

Succes.
Dus volgens mij moet je die stroken breien en daarna apart zetten tot het vlechten en dan neem je ze weer op.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_147018636
ohja op die fiets. Dus als ik het goed begreep brei je eerst een rechte lap, dan werk je die 9 steken, brei je dat 40 toeren en die 9 steken zet je tijdelijk ff weg. Dan ga je door met de volgende 9 steken enz. En dan aan het eind pak je al die banen van 9 steken weer op 1 naald en brei je weer een rechte lap en daarna weer 5 x 9 steken die je op losse deeltjes wegzet en die laatste slierten ga je dan vlechten, daarna alles weer oppakken op 1 naald en dan weer rechtzodiegaat door breien.

Toch?

Ik zou het denk ik op draad zetten, Katoen ofzo iets wat een beetje glad is. Dat schuif je straks zo weer op je naald. (strik)Knoopje erin en dan heb je ook niet de kans dat je kabelnaaldje weer uit al je steken valt :X En als je ze tijdelijk op een stukje garen bewaard heb je geen gehannes met onderdelen tijdens het vlechten :)
Met die stekenmarkeerders zou ook best kunnen denk ik zo, maar dan heb je best wel wat stekenmarkeerders nodig, afhankelijk van de dikte van je wol.

Ik denk iig niet dat het nodig is om aparte extra naalden of spelden hiervoor aan te schaffen.
:)
  woensdag 26 november 2014 @ 12:59:38 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147018798
Oh, ik zou denken dat je gewoon met 5 bollen wol de losse slierten gewoon allemaal tegelijk breit. Dan heb je dat gedoe met apart zetten niet.
KuikenGuppy
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 november 2014 @ 12:59:38 #263
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_147018800
Ja, die 5 x 9 steken moet je parkeren :) Katoen heb ik wel liggen, ook een idee. Nou ja, eerst maar eens leuke wol zoeken :D Moet toch nog naar de Action, die hebben vast wel wat en anders is hier nog een heuse breiwinkel. Manlief maar eens aankijken voor een lift, ik kan zelf nog niet rijden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_147018949
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:59 schreef Burdie het volgende:
Oh, ik zou denken dat je gewoon met 5 bollen wol de losse slierten gewoon allemaal tegelijk breit. Dan heb je dat gedoe met apart zetten niet.
maar dan heb je 5 bollen nodig :o das ook niet per se handig, toch?
ik draai de meeste van mijn bollen garen niet op dus ik zou niet heel blij worden van t idee dat k een bol in 5 moet gaan opdraaien :P
:)
  woensdag 26 november 2014 @ 13:04:56 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147018998
Opdraaien :? wat is dat? :@
KuikenGuppy
pi_147019069
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:04 schreef Burdie het volgende:
Opdraaien :? wat is dat? :@
ja dat je je garen dus gewoon draait tot het een ronde bol is.
Bij de meeste bollen is dat tegenwoordig niet meer nodig als ze aangeleverd worden zoals ze bijvoorbeeld bij de zeeman liggen.

Maar sommige garens worden zo aangeleverd:



Dan draai je er dus zelf een bol van.
:)
pi_147019644
Oh ik vind dat zo kut die strengen. Maar ook zo mooi! Ik wil voor sinterkerst een bolwinder...

En flauw hoor, dat je kint niet met je breinaalden naar bed mocht...
Kwak
pi_147019723
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:23 schreef kwakz0r het volgende:
Oh ik vind dat zo kut die strengen. Maar ook zo mooi! Ik wil voor sinterkerst een bolwinder...

En flauw hoor, dat je kint niet met je breinaalden naar bed mocht...
zo ben ik :7 ze moeten toch ergens een jeugdtrauma van hebben? :+

ik vind het ook mooi die strengen O+ maar idd pffrt. Ik heb 2 bollen lace van drops opgedraaid vorig jaar, jemig wat een klus :') En er liggen er nog 2 maar die laat ik maar ff lekker liggen :P
:)
pi_147020130
Ik heb nog een streng auracania multi liggen en een cascade fingering weight. Oh en een frogged project mey cascade dus dat moet ook teruggewonden :')
Kwak
  donderdag 27 november 2014 @ 10:22:41 #270
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_147048866
die wolwinders zijn fijn, maar voor het oprollen van zo'n streng heb je er dan nog wel zo'n paraplu ding bij nodig. een 'swiffer' heet het geloof ik. ik heb er een via Ebay, el cheapo plastic ding maar doet het prima!
in de haak.
pi_147113374
goeie tip trui! Anders schiet je idd nog niet zoveel op xD

Mijn ene want is bijna klaar *O*
het patroon was een beetje een puzzel, er stond dat je 4 ply yarn moest nemen en met een gauge van 26 st. per 10 cm. Maar in de yarn suggesties werd worsted en dk aangeraden :? Het patroon is voor volwassen-maten bedoeld maar met 1 repeat minder en mijn 4 ply yarn past ie straks prima voor mn 5 jarige ;) Haske leuk zo'n kleurenpatroon! Breit supersnel weg en je ziet zo lekker snel resultaat :D alleen jammer dat k er straks nog een moet :') Maar goed. Denk dat k er voor mezelf ook een paar maak.

:)
  zondag 30 november 2014 @ 09:49:39 #272
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_147140893
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja dat je je garen dus gewoon draait tot het een ronde bol is.
Bij de meeste bollen is dat tegenwoordig niet meer nodig als ze aangeleverd worden zoals ze bijvoorbeeld bij de zeeman liggen.

Maar sommige garens worden zo aangeleverd:

[ afbeelding ]


Dan draai je er dus zelf een bol van.
In mijn jeugd was alle wol alleen in zulke strengen. Ik heb heel wat tijd doorgebracht met een streng wol om mijn uitgestoken armen zodat mijn moeder er een bol van kon maken. Gelukkig waren we thuis met 3 kinderen zodat we elkaar konden aflossen want het was een vermoeiende bezigheid. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_147142861
Haha ja ddt :D zo moet mijn opa soms nog steeds zitten :P en mn oma draait zelfs de zeeman bollen op dus moet ie daar ook bij helpen door de draad door zn vinger te laten lopen en de bol af en toe een schop te geven xD

De strengen lace-garen die ik opgedraaid heb, heb ik over de ruggen van 2 stoelen gedaan, dat ging op zich ook wel. Niet heel ideaal maar good enough voor als je geen andere hulp voor handen hebt.

Ik heb 1 wantje af! :D
net steken opgezet voor want nr 2, de eerste was gister klaar, ging eigenlijk supersnel. Heb nu geleerd om met 1 draad in elke hand te breien, haske leuk om te doen :D



De duim was wel een beetje pielen met zoveel naaldjes en zo weinig steken, maar evengoed ging dat eigenlijk prima.




Ik vind hem echt heel erg leuk geworden, t patroontje zo O+
voor de liefhebbers, ies gratiesch, hier te vinden: http://www.joridweb.com/butikk/Jorid%20s%20Christmas%20Heart.pdf
:)
  zondag 30 november 2014 @ 12:21:48 #274
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_147143284
dat zou ik best willen kunnen, erg leuk!
in de haak.
pi_147143723
Het viel me echt heel erg mee. Ik had verwacht dat het veel lastiger zou zijn!
Jij kunt toch breien ook trui? Dacht ik?
:)
pi_147144287
Ik ben nog steeds beetje bang voor dat breien met meerdere kleurtjes :@ heb er nj ook de tijd ennhet geduldnniet voor, maar aangezien ik tapestry crochet met 5 kleuren ook kan moet ik t toch maar eens proberen.

Is dit nou intarsia of fair isle?
Kwak
  zondag 30 november 2014 @ 14:09:59 #277
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_147145954
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 12:42 schreef mignonne het volgende:
Het viel me echt heel erg mee. Ik had verwacht dat het veel lastiger zou zijn!
Jij kunt toch breien ook trui? Dacht ik?
heel minimaal hoor!
in de haak.
pi_147159054
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 11:56 schreef mignonne het volgende:
Haha ja ddt :D zo moet mijn opa soms nog steeds zitten :P en mn oma draait zelfs de zeeman bollen op dus moet ie daar ook bij helpen door de draad door zn vinger te laten lopen en de bol af en toe een schop te geven xD

De strengen lace-garen die ik opgedraaid heb, heb ik over de ruggen van 2 stoelen gedaan, dat ging op zich ook wel. Niet heel ideaal maar good enough voor als je geen andere hulp voor handen hebt.

Ik heb 1 wantje af! :D
net steken opgezet voor want nr 2, de eerste was gister klaar, ging eigenlijk supersnel. Heb nu geleerd om met 1 draad in elke hand te breien, haske leuk om te doen :D

[ afbeelding ]

De duim was wel een beetje pielen met zoveel naaldjes en zo weinig steken, maar evengoed ging dat eigenlijk prima.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik vind hem echt heel erg leuk geworden, t patroontje zo O+
voor de liefhebbers, ies gratiesch, hier te vinden: http://www.joridweb.com/butikk/Jorid%20s%20Christmas%20Heart.pdf
Ja, heel leuk geworden.
pi_147161274
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 13:05 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben nog steeds beetje bang voor dat breien met meerdere kleurtjes :@ heb er nj ook de tijd ennhet geduldnniet voor, maar aangezien ik tapestry crochet met 5 kleuren ook kan moet ik t toch maar eens proberen.

Is dit nou intarsia of fair isle?
dit is fair isle of stranded, dus aan de binnenkant is ie dubbel van draad. Lekk0r warm.



het viel me echt mee. Als je zowel continentaal als Engels kunt breien is het piece of cake met 2 kleuren. Even wennen alleen.

Dit lijkt me geen doen in dat intarsia, al die losse draadjes :X
:)
pi_147242105
andere want ook klaar! *O*



Ben superblij met hoe het geworden is O+
De tweede want is een millimeter korter dan de andere :') ik denk toch net iets strakker gebreid? Maar goed, dat draagt ze er wel uit denk ik.

Nu deze opzetten voor mn stiefzusje :D ik las dat de eerste sneeuw alweer gevallen is dus dat komt mooi uit.
:)
pi_147243077
:D wat een toffe wanten! Allebei trouwens! Ik zag eerst ook altijd op tegen breien met meerdere kleuren, kwakz0r, maar het valt echt mee :)

ik heb supermooie wol gekocht in antwerpen en ben begonnen aan de Oatmeal sweater. Fijn patroon, valt wel erg breed, maak 'm denk ik wat langer - m'n nichtje groeit er vanzelf wel in :)
pi_147343467
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:39 schreef NoralyZ het volgende:
:D wat een toffe wanten! Allebei trouwens! Ik zag eerst ook altijd op tegen breien met meerdere kleuren, kwakz0r, maar het valt echt mee :)

ik heb supermooie wol gekocht in antwerpen en ben begonnen aan de Oatmeal sweater. Fijn patroon, valt wel erg breed, maak 'm denk ik wat langer - m'n nichtje groeit er vanzelf wel in :)
leuk patroon! ! Lijkt idd wat breed zo? Maar stukje dr aan lost een hoop op :D zou k ook doen, ik hou niet zo erg van die 90's snit :P
:)
  zondag 7 december 2014 @ 00:27:13 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147350237
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 13:05 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben nog steeds beetje bang voor dat breien met meerdere kleurtjes :@ heb er nj ook de tijd ennhet geduldnniet voor, maar aangezien ik tapestry crochet met 5 kleuren ook kan moet ik t toch maar eens proberen.

Is dit nou intarsia of fair isle?
Fair isle is rete makkelijk :D ik als breinitwit kan het zelfs. De sjaal voor mijn baby is bijna af, er zitten space invaders op O+.
Ik wil er ook wantjes bij, eens kijken hoe groot die gemaakt moeten worden.

Heel mooi geworden trouwens Mignonne! O+
KuikenGuppy
  maandag 8 december 2014 @ 10:39:37 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147385089
Sjaal is af! Er moet nog franje aan, maar qua breiwerk is het af. Hij krult alleen op aan de randen... Kan ik 'm strijken, of is er een ander truukje om een gebreide sjaal recht te krijgen? En hoe werk ik de losse draden af?
KuikenGuppy
pi_147387476
Nee niet strijken hoor! Dan plet je je draden.

Welke soort garen heb je gebruikt? wol, katoen, acryl?
Om je sjaal mooi recht te krijgen moet je hem blocken. Dat doe je ofwel door wetblocking, maak je breiwerk nat met koud water, eventueel met drupje wasverzachter erdoor, sommige mensen dompelen het breiwerk niet onder maar spuiten het nat met een plantenspuitje, same difference.
Daarna span je het op in de gewenste vorm/maat die je wilt hebben mbv speldjes. Ik doe dat zelf soms op de strijkplank, soms leg ik een handdoek over ons matras heen en speld het daar op. Net hoe groot het werk is. Ik heb ook wel eens op de achterkant van de bank opgespeld :+



Wat je ook kunt doen is steamblocking, als je een stoomstrijkijzer hebt. Dan ga je met je stoomstrijkijzer vlak boven je breiwerk langs, zo 2 mm erboven zweven zeg maar. Terwijl de stoomstand dus open staat. Dan ga je het opspelden in de gewenste vorm en daarna kun je er nogmaals met de strijkbout overheen stomen. Zorg wel dat je de draden niet raakt!

In beide gevallen goed laten drogen en dan heeft het werk, als het goed is, de gewenste vorm :)

Sommige mensen/websites zeggen dat je acryl niet kunt blocken. Mijn ervaring is dat het geen klap uit maakt en dat je acryl ook prima kunt blocken. Dit zijn twee acryl-blokken van een deken die ik op de strijkplank had mbv steamblocking.





t is niet heel duidelijk te zien maar ik zorg dus dat er vrij veel spelden zitten zodat je een mooi recht geheel krijgt. Als je het alleen in de hoeken doet dan gaat het schuin trekken ertussen. Je hebt ook speciale blockingwires enzo maar goed, speldjes werkt ook prima.
:)
pi_147387539
oh en losse draadjes wegwerken doe ik zelf het liefste nadat ik de boel geblockt heb. Wel goed afhechten natuurlijk! Dan de kleine eindjes met bijvoorbeeld een stopnaald inweven tussen de steken door. Lange eindjes evt. eerst kort knippen.

Oh enneh... foto?! :D
:)
  maandag 8 december 2014 @ 12:40:05 #287
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147387583
Foto! Hij is af :)


KuikenGuppy
pi_147387604
leuk!!
:)
  maandag 8 december 2014 @ 12:41:58 #289
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147387636
Oh en ik las dit te laat en heb 'm toch gestreken :@ :').
KuikenGuppy
pi_147387642
hihi :D nouja voor een volgende keer dan :D hij heeft er niet echt onder geleden zo te zien dus och ;)
:)
  maandag 8 december 2014 @ 12:45:12 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147387697
Nee hij is netjes geworden :D zitten wel wat foutjes in, maar och... voor een eerste keer in jaren... ;).
KuikenGuppy
pi_147415723
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:59 schreef mignonne het volgende:
andere want ook klaar! *O*

[ afbeelding ]

Ben superblij met hoe het geworden is O+
De tweede want is een millimeter korter dan de andere :') ik denk toch net iets strakker gebreid? Maar goed, dat draagt ze er wel uit denk ik.

Nu deze opzetten voor mn stiefzusje :D ik las dat de eerste sneeuw alweer gevallen is dus dat komt mooi uit.
[ afbeelding ]
Ja, dit moet ik dus ook kunnen/leren! Zo tof! ^O^
pi_147430552
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:35 schreef mignonne het volgende:
Nee niet strijken hoor! Dan plet je je draden.

Welke soort garen heb je gebruikt? wol, katoen, acryl?
Om je sjaal mooi recht te krijgen moet je hem blocken. Dat doe je ofwel door wetblocking, maak je breiwerk nat met koud water, eventueel met drupje wasverzachter erdoor, sommige mensen dompelen het breiwerk niet onder maar spuiten het nat met een plantenspuitje, same difference.
Daarna span je het op in de gewenste vorm/maat die je wilt hebben mbv speldjes. Ik doe dat zelf soms op de strijkplank, soms leg ik een handdoek over ons matras heen en speld het daar op. Net hoe groot het werk is. Ik heb ook wel eens op de achterkant van de bank opgespeld :+

[ afbeelding ]

Wat je ook kunt doen is steamblocking, als je een stoomstrijkijzer hebt. Dan ga je met je stoomstrijkijzer vlak boven je breiwerk langs, zo 2 mm erboven zweven zeg maar. Terwijl de stoomstand dus open staat. Dan ga je het opspelden in de gewenste vorm en daarna kun je er nogmaals met de strijkbout overheen stomen. Zorg wel dat je de draden niet raakt!

In beide gevallen goed laten drogen en dan heeft het werk, als het goed is, de gewenste vorm :)

Sommige mensen/websites zeggen dat je acryl niet kunt blocken. Mijn ervaring is dat het geen klap uit maakt en dat je acryl ook prima kunt blocken. Dit zijn twee acryl-blokken van een deken die ik op de strijkplank had mbv steamblocking.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

t is niet heel duidelijk te zien maar ik zorg dus dat er vrij veel spelden zitten zodat je een mooi recht geheel krijgt. Als je het alleen in de hoeken doet dan gaat het schuin trekken ertussen. Je hebt ook speciale blockingwires enzo maar goed, speldjes werkt ook prima.
Dat stomen mag vast niet met wol, tenzij je gelijk een poging tot vervilten doet.
pi_147441230
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 19:30 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Dat stomen mag vast niet met wol, tenzij je gelijk een poging tot vervilten doet.
nee hoor, nog geen enkele last van gehad.
Je moet wel wat oppassen dat je niet een half uur boven hetzelfde stuk hangt, maar van die halve seconde dat je er boven hangt vervilt het niet. In ieder geval bij mij tot nu toe niet.
:)
pi_147441286
Anyroads, mn ene want is op de duim na klaar.



ik vind het afkanten naar de bovenrand toe niet erg mooi, dat zou ik volgende keer mogelijk anders doen. Nu staan de steken naar buiten toe en dat oogt niet zo mooi. Hij is nog een beetje wonky maar hopelijk trekt dat mooi bij straks als ie geblockt is.
:)
pi_147454607
Hij was op tijd af voor Sint, en ik was wel tevreden met 't resultaat :) het kindje en de ouders ook, gelukkig.

pi_147463124
ooooh wat een leukerd zeg!!! O+ O+ O+
héél mooi geworden. Mooie kleuren heb je gekozen ook <3 Was dat garen zelfstrepend of heb je steeds van kleur gewisseld? (of ligt het aan mijn scherm dat het heel subtiel gestreept lijkt?)

Super!
:)
pi_147467760
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:09 schreef mignonne het volgende:
ooooh wat een leukerd zeg!!! O+ O+ O+
héél mooi geworden. Mooie kleuren heb je gekozen ook <3 Was dat garen zelfstrepend of heb je steeds van kleur gewisseld? (of ligt het aan mijn scherm dat het heel subtiel gestreept lijkt?)

Super!
wat lief, dankjewel! O+
het grijsblauwe garen komt uit een fantastisch winkeltje in Antwerpen, Julija's - zeker een bezoekje waard, als je eens in de buurt bent! het andere garen heb ik eens op een biologische markt gekocht. in elk geval zit er nu merino-, alpaca- en normale schapenwol in de trui :D
de strepen zijn gemaakt door iedere rij te wisselen, eigenlijk een beetje uit nood geboren - ik had drie bollen blauwe wol gekocht, maar op de één of andere manier ben ik er ergens 1 verloren :')
pi_147470587
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 21:53 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

wat lief, dankjewel! O+
het grijsblauwe garen komt uit een fantastisch winkeltje in Antwerpen, Julija's - zeker een bezoekje waard, als je eens in de buurt bent! het andere garen heb ik eens op een biologische markt gekocht. in elk geval zit er nu merino-, alpaca- en normale schapenwol in de trui :D
de strepen zijn gemaakt door iedere rij te wisselen, eigenlijk een beetje uit nood geboren - ik had drie bollen blauwe wol gekocht, maar op de één of andere manier ben ik er ergens 1 verloren :')
Het effect is erg leuk en levendig geworden.
pi_147575699
Gisteren eindelijk eens bij een wolwinkel langs geweest op een klein kwartiertje fietsen. Wat een walhalla!

Mezelf ook een cadeautje gegeven:


(Rondbreinaaldenset met 8 sets punten mt 3,5 - 8 en kabels van 60, 80 en 100 cm).

Beetje duur, maar ben er erg blij mee. Los nog een korte kabel gekocht voor 40 cm, waarop ik nu een muts voor mijn dochter aan het breien ben. Breit heerlijk!
pi_147587977
Wauw Bleie!! <3

*en dicht*
:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')