abonnement Unibet Coolblue
  maandag 24 maart 2014 @ 16:58:06 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_138119880
quote:
2s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:56 schreef Kyara het volgende:
:D

Mijn schoonmoeder heeft een hekel aan de naam Edwin. We hebben er toen ook wel aan gedacht om 1 kaartje te laten drukken met die naam. Gewoon, speciaal voor haar.

(ik heb haar daarna ook afgekapt toen ze verder ging met allemaal namen opnoemen die ze niet mooi vond omdat ik het niet leuk vond om te horen als daar net onze naam tussen zou zitten).
dat laatste is altijd een vreselijk delicaat onderwerp inderdaad. Daarom durf ik ook alleen maar de ècht kansloze namen uit te lachen :') Maar zelfs dat is tricky :D
disclaimer
pi_138119930
Ik houd echt van typisch Nederlandse namen (voor zover dat kan, heb de etymologie er niet op nagehouden haha :')).. Bram, Maartje, Joris, Pepijn. Maar ja als ik dat kies heb ik wel weer heel erg het gevoel dat ik zo in de VT wonen kan met m'n vent, m'n drie kids (Pepijn, Maartje en Bram) en m'n scala aan wit met zwarte meubels en steigerhouten planken aan de muren..

Hoe vind je een naam die je écht mooi vindt, maar waarbij je niet het gevoel hebt dat andere mensen je ofwel als een allochtoon zien ofwel als zo'n hippe yup met kids?
"...en altijd als ik een schreeuwer zie, met een alternatief voor de democratie dan denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar, voor ben ali libi de tovenaar..."
  maandag 24 maart 2014 @ 17:01:07 #53
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138120020
Wij hebben eigenlijk helemaal niet gedacht aan wat andere mensen wel niet zouden denken. Ik heb zelf mijn eigen vooroordelen bij bepaalde namen dus daar kies je dan automatisch al niet voor denk ik.
pi_138120099
quote:
2s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:01 schreef Kyara het volgende:
Wij hebben eigenlijk helemaal niet gedacht aan wat andere mensen wel niet zouden denken. Ik heb zelf mijn eigen vooroordelen bij bepaalde namen dus daar kies je dan automatisch al niet voor denk ik.
Hm ja, ik denk ook dat het meer in m'n eigen hoofd zit hoor. Ik zeg wel dat ik bang ben dat andere mensen dat vinden... Maar stiekem vind ik het zelf, terwijl ik het wél mooie namen vind :') Dillema's...
"...en altijd als ik een schreeuwer zie, met een alternatief voor de democratie dan denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar, voor ben ali libi de tovenaar..."
  maandag 24 maart 2014 @ 17:04:14 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_138120137
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:59 schreef Chocovloek het volgende:
Ik houd echt van typisch Nederlandse namen (voor zover dat kan, heb de etymologie er niet op nagehouden haha :')).. Bram, Maartje, Joris, Pepijn. Maar ja als ik dat kies heb ik wel weer heel erg het gevoel dat ik zo in de VT wonen kan met m'n vent, m'n drie kids (Pepijn, Maartje en Bram) en m'n scala aan wit met zwarte meubels en steigerhouten planken aan de muren..

Hoe vind je een naam die je écht mooi vindt, maar waarbij je niet het gevoel hebt dat andere mensen je ofwel als een allochtoon zien ofwel als zo'n hippe yup met kids?
Wat Kyara zegt. Welke naam je je kind ook geeft, er is altijd wel iemand die het niks vindt of daar een negatief gevoel bij krijgt. Zolang de naam gewoon een naam is en jullie vinden 'm mooi, niet tegen laten houden!
disclaimer
  maandag 24 maart 2014 @ 17:05:56 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_138120225
ik geef ook ruiterlijk toe dat ik diep in mijn hart een enorme voorkeur heb voor de klassiekere top 20 namen :') Dat kan volgens sommige mensen ook ècht niet :D Maar ik kan nog steeds niet wennen aan namen als Sterre, Bloem en Bink, al zijn ze echt niet meer zo uniek tegenwoordig :')
disclaimer
pi_138121467
Ik vind die namen ook niet fijn, maar mijn voorkeur is verre van top 20.

Nu we een tweede hebben valt nog meer op dat de naam van de eerste wat wentijd nodig had. Bij Dot kregen we amper reacties op de naam, bij de puppy zijn t aan de lopende band enthousiaste reacties.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 24 maart 2014 @ 17:41:06 #58
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138121525
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:59 schreef Chocovloek het volgende:
Ik houd echt van typisch Nederlandse namen (voor zover dat kan, heb de etymologie er niet op nagehouden haha :')).. Bram, Maartje, Joris, Pepijn. Maar ja als ik dat kies heb ik wel weer heel erg het gevoel dat ik zo in de VT wonen kan met m'n vent, m'n drie kids (Pepijn, Maartje en Bram) en m'n scala aan wit met zwarte meubels en steigerhouten planken aan de muren..

Hoe vind je een naam die je écht mooi vindt, maar waarbij je niet het gevoel hebt dat andere mensen je ofwel als een allochtoon zien ofwel als zo'n hippe yup met kids?
Dat zou wel het laatste zijn waar ik me druk om zou maken bij het kiezen van een naam. Je kiest toch niet voor Piet en Nellie van de bridgeclub? Gewoon kiezen wat je mooi vindt :P
  maandag 24 maart 2014 @ 17:42:00 #59
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138121571
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:39 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind die namen ook niet fijn, maar mijn voorkeur is verre van top 20.

Nu we een tweede hebben valt nog meer op dat de naam van de eerste wat wentijd nodig had. Bij Dot kregen we amper reacties op de naam, bij de puppy zijn t aan de lopende band enthousiaste reacties.
Zijn de namen van jullie kinderen hier bekend? Dit maakt nieuwsgierig :+
pi_138123450
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:42 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Zijn de namen van jullie kinderen hier bekend? Dit maakt nieuwsgierig :+
En niet zo'n beetje ook :7
pi_138125107
Mijn eigen naam staat ook in de top 20 van 2013, vooruitstrevende ouders heb ik toch! :')
"...en altijd als ik een schreeuwer zie, met een alternatief voor de democratie dan denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar, voor ben ali libi de tovenaar..."
  maandag 24 maart 2014 @ 19:08:31 #62
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_138125708
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:53 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben met kerst 'per ongeluk' ons namenlijstje bij de schoonfamilie laten liggen. Met dat soort namen erop :+.
Hebben we urenlang van in een deuk gelegen :').
Niemand heeft er (inhoudelijk) iets over durven zeggen btw :').
Lol geniaal :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_138125816
*ik ben dus serieus wel bang dat de namen die wij in gedachten hebben niet mooi gevonden worden :@*
  maandag 24 maart 2014 @ 19:19:35 #64
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138126314
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Hehehe, maar zouden ze het wel gevonden hebben? Ben dan zo benieuwd op welke toon zoiets besproken wordt :')
Ja, we kregen een whatsappje of we wat kwijt waren :')!
KuikenGuppy
  maandag 24 maart 2014 @ 19:21:23 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_138126425
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja, we kregen een whatsappje of we wat kwijt waren :')!
tehehe :')
disclaimer
pi_138126976
Hoe denken jullie heer over meerdere namen? Ik ben verder niet religieus opgevoed, maar wel met meerdere namen en een roepnaam.

Ik heb veel verschillende reacties uit m'n omgeving, sommigen vinden het prachtig (m'n ouders o.a. en andere familie leden), maar veel anderen vinden het afschuwelijk bekakt :')
"...en altijd als ik een schreeuwer zie, met een alternatief voor de democratie dan denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar, voor ben ali libi de tovenaar..."
  maandag 24 maart 2014 @ 19:32:20 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_138127148
ik vind het niet bekakt of religieus, maar ik vind het persoonlijk niet nodig. Maar dat komt omdat zowel in mijn gezin als in dat van mijn man iedereen 1 voornaam heeft, we zijn niet anders gewend, dus ben ik ook minder snel geneigd om meerdere namen te geven ;)
disclaimer
  maandag 24 maart 2014 @ 19:36:56 #68
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138127454
Ohhh hier in de omgeving is er weer een waar prachtexemplaar geboren met de naam g.i.laino j.a.i.marley. Wat een pareltje O+ :'(

Moeders past overigens goed in de stereotypering, dus wat dat betreft is het weinig verrassend.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138128038
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:30 schreef Chocovloek het volgende:
Hoe denken jullie heer over meerdere namen? Ik ben verder niet religieus opgevoed, maar wel met meerdere namen en een roepnaam.

Ik heb veel verschillende reacties uit m'n omgeving, sommigen vinden het prachtig (m'n ouders o.a. en andere familie leden), maar veel anderen vinden het afschuwelijk bekakt :')
Wij doen het wel, omdat we graag willen vernoemen naar mijn oma die begin dit jaar is overleden en naar de opa's en oma's (zelfde namen). Vind ik wel een mooi idee, ook voor mijn moeder. Ik heb zelf wel echte doopnamen, maar mijn vriend heeft er ook maar een.

Ik ben ook erg benieuwd wat onze omgeving van onze naam gaat vinden. Hij is voor mij al heel gewoon, maar hij is eigenlijk best zeldzaam :)
pi_138128282
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:47 schreef Dot. het volgende:

[..]

Wij doen het wel, omdat we graag willen vernoemen naar mijn oma die begin dit jaar is overleden en naar de opa's en oma's (zelfde namen). Vind ik wel een mooi idee, ook voor mijn moeder. Ik heb zelf wel echte doopnamen, maar mijn vriend heeft er ook maar een.

Ik ben ook erg benieuwd wat onze omgeving van onze naam gaat vinden. Hij is voor mij al heel gewoon, maar hij is eigenlijk best zeldzaam :)
Ja om die reden doe ik het ook, mijn broer en ik zijn ook allebei vernoemd (mijn moeder en haar broers niet, m'n vader en zijn zussen allemaal wel weer..) dus ik wil graag naar beide kanten vernoemen als het even kan. Vind de reacties ook vervelend soms, m'n ouders deden het niet om pretentieus te doen, maar gewoon omdat ze graag wouden vernoemen :')

Ohhh je wil de naam zeker niet verklappen? Ik word wel super nieuwsgierig!
"...en altijd als ik een schreeuwer zie, met een alternatief voor de democratie dan denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar, voor ben ali libi de tovenaar..."
  maandag 24 maart 2014 @ 19:55:17 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_138128449
reageren mensen dààr tegenwoordig al vervelend op ja? :')
disclaimer
pi_138128473
Mijn kind heeft drie namen. De eerste twee zijn vernoemingen. De derde vonden we zo mooi, maar niet als eerste. Bijkomend voordeel is dat als ze haar eerste naam te boers vindt voor het dispuut, ze haar tweede naam eraan kan koppelen en er volledig tussen past. ;)
pi_138128561
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:55 schreef Limone het volgende:
Mijn kind heeft drie namen. De eerste twee zijn vernoemingen. De derde vonden we zo mooi, maar niet als eerste. Bijkomend voordeel is dat als ze haar eerste naam te boers vindt voor het dispuut, ze haar tweede naam eraan kan koppelen en er volledig tussen past. ;)
Ontzettend herkenbaar trouwens, dat je een naam mooi vindt maar niet als eerste naam haha.
Wat zijn de namen? Of vertel je dat liever niet?
"...en altijd als ik een schreeuwer zie, met een alternatief voor de democratie dan denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar, voor ben ali libi de tovenaar..."
  maandag 24 maart 2014 @ 20:47:11 #74
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138131416
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:04 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wat Kyara zegt. Welke naam je je kind ook geeft, er is altijd wel iemand die het niks vindt of daar een negatief gevoel bij krijgt. Zolang de naam gewoon een naam is en jullie vinden 'm mooi, niet tegen laten houden!
En ook dan. Iedereen moest wennen aan M's naam omdat sommigen daar een negatieve associatie bij hebben. Maar dat duurt maar even en nu denkt iedereen bij zijn naam meteen aan dat kleine bijdehante kereltje met zijn grote donkerbruine ogen.

Ik heb trouwens ook een zwak voor top-20 namen. Vooral de meisjesvarianten. Maar dat was hier dan wel weer een reden om er niet voor te kiezen. Maar ook dat is weer een persoonlijke keuze.

Hier heeft elk kind 2 namen. Ik heb het altijd jammer gevonden om maar 1 naam te hebben (en dat was omdat mijn ouders "gebukt" gingen onder hun 5 voornamen)
  maandag 24 maart 2014 @ 20:51:10 #75
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138131643
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:30 schreef Chocovloek het volgende:
Hoe denken jullie heer over meerdere namen? Ik ben verder niet religieus opgevoed, maar wel met meerdere namen en een roepnaam.

Ik heb veel verschillende reacties uit m'n omgeving, sommigen vinden het prachtig (m'n ouders o.a. en andere familie leden), maar veel anderen vinden het afschuwelijk bekakt :')
Onze zoon heeft vier namen. Het maakt me niks uit wat anderen daarvan vinden, wij vonden het mooi :).
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')