abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † dinsdag 18 maart 2014 @ 08:28:01 #76
37843 lady-wrb
kortaf
pi_137872768
ik zal er weer eens een fransje dekenupdate ingooien



ik liep even weg van mijn haakwerk om het kind de deur uit te helpen....
  † In Memoriam † dinsdag 18 maart 2014 @ 08:31:46 #77
37843 lady-wrb
kortaf
pi_137872809
ik vond het trouwens best lastig om de deken weer op te pakken nadat ik die sastas afgehaakt had. ik moest echt weer zin maken, maar nu ga ik er weer vol tegenaan want ik moet en ik zal dit monsterproject afmaken.
niet herkenbaar voor anderen zeker (gezien het feit dat sommigen aan veel dingen tegelijk bezig zijn)
ik moet het maar niet meer doen, heb ik besloten.
eerst die deken af en dan de sastas afwerken. (ik ben er nog steeds niet uit waarmee ik dat kreng moet verstevigen, iemand een tip? )
pi_137872836
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:31 schreef lady-wrb het volgende:
ik vond het trouwens best lastig om de deken weer op te pakken nadat ik die sastas afgehaakt had. ik moest echt weer zin maken, maar nu ga ik er weer vol tegenaan want ik moet en ik zal dit monsterproject afmaken.
niet herkenbaar voor anderen zeker (gezien het feit dat sommigen aan veel dingen tegelijk bezig zijn)
ik moet het maar niet meer doen, heb ik besloten.
eerst die deken af en dan de sastas afwerken. (ik ben er nog steeds niet uit waarmee ik dat kreng moet verstevigen, iemand een tip? )
Ik las dat iemand hem had verstevigd met karton, maar dat moet niet nat worden natuurlijk.... Misschien zo'n plastic placemat op maat knippen?
  † In Memoriam † dinsdag 18 maart 2014 @ 08:34:10 #79
37843 lady-wrb
kortaf
pi_137872847
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:33 schreef Miii3 het volgende:

[..]

Ik las dat iemand hem had verstevigd met karton, maar dat moet niet nat worden natuurlijk.... Misschien zo'n plastic placemat op maat knippen?
:o dat is een goeie !
dat ga ik doen, bedankt voor de goede tip!
pi_137872893
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:31 schreef lady-wrb het volgende:
ik vond het trouwens best lastig om de deken weer op te pakken nadat ik die sastas afgehaakt had. ik moest echt weer zin maken, maar nu ga ik er weer vol tegenaan want ik moet en ik zal dit monsterproject afmaken.
niet herkenbaar voor anderen zeker (gezien het feit dat sommigen aan veel dingen tegelijk bezig zijn)
ik moet het maar niet meer doen, heb ik besloten.
eerst die deken af en dan de sastas afwerken. (ik ben er nog steeds niet uit waarmee ik dat kreng moet verstevigen, iemand een tip? )
ik ga straks een doos halen, daar een bodem van maken, tape erom doen (tegen regen) en dan omhaken. Verder heb ik na de laatste toer 2 toeren vasten gedaan aan de achterkant van de lus en ben nu bezig om heeeeeel veel vasten te maken zodat ik daarmee een soort van binnenkant/versteviging heb.
  † In Memoriam † dinsdag 18 maart 2014 @ 08:39:13 #81
37843 lady-wrb
kortaf
pi_137872912
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:37 schreef kvd het volgende:

[..]

ik ga straks een doos halen, daar een bodem van maken, tape erom doen (tegen regen) en dan omhaken. Verder heb ik na de laatste toer 2 toeren vasten gedaan aan de achterkant van de lus en ben nu bezig om heeeeeel veel vasten te maken zodat ik daarmee een soort van binnenkant/versteviging heb.
ik had een bodem van een doos gemaakt, maar dat golfkarton knakt gewoon te makkelijk (en is niet waterbestendig, ik had bij mijn vriend al gevraagd om een stuk stucloper)

doe jij ook nog iets aan de zijkant, zodat die blijft staan?
pi_137872950
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:39 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik had een bodem van een doos gemaakt, maar dat golfkarton knakt gewoon te makkelijk (en is niet waterbestendig, ik had bij mijn vriend al gevraagd om een stuk stucloper)

doe jij ook nog iets aan de zijkant, zodat die blijft staan?
Daarom wilde ik er al tape omheen gaan doen ;) En gewoon 2 keer de bodem haken en die aan elkaar haken.
Qua stevigheid van de zijkant hoop ik dat de vasten haan helpen. Ik ben nog niet zo superver daarmee, maar merk wel dat bv de rand al omhoog blijft staan
pi_137873295
Plaatje bij het praatje


Als ik de vasten niet 'naar binnen heb geslagen' dan kiepert de rand gewoon alle kanten op
pi_137873319
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:46 schreef Miii3 het volgende:
Ik zie die afbeelding van Mario en ik raak ineens geïnspireerd! Ik heb nu zo'n jute tas van de appie opgepimpd (foto volgt), maar wil er nog een doen. Nu zat ik er aan te denken om deze tunisch te gaan haken met een afbeelding erin (als dit me gaat lukken haha). Misschien een stomme vraag, maar hoe weer je, of hoe kun je uitrekenen hoe groot de afbeelding gaat wordem bij het tunisch haken ervan? Bij die tas zit je namelijk natuurlijk vast aan bepaalde afmetingen.
Je kunt het beste eerst je materiaal kiezen (garen en haaknaald) en daarmee een proeflapje maken van 10x10 of 15x15 steken. Op die manier kun je uitrekenen hoeveel steken je nodig hebt om de hele tas te bedekken.
Smile, tomorrow will be worse...
pi_137875147
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:04 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Je kunt het beste eerst je materiaal kiezen (garen en haaknaald) en daarmee een proeflapje maken van 10x10 of 15x15 steken. Op die manier kun je uitrekenen hoeveel steken je nodig hebt om de hele tas te bedekken.
Ok thnx! En van zon plaatje is dan 1 hokje 1 steek?
pi_137876157
Jep :Y

Edit: je zult je afbeelding dus moeten "vertalen" naar zo'n chart van hokjes (of je moet ergens een kant-en-klare chart van de juiste afbeelding kunnen vinden).
Het hangt wel van de afbeelding af, maar het kan nog best lastig zijn om je plaatje scherp/duidelijk te krijgen. Om je een idee te geven: bovenstaand plaatje van Mario is een chart van 200 x 150 steken ;)

[ Bericht 69% gewijzigd door BrainTeaser op 18-03-2014 11:20:41 ]
Smile, tomorrow will be worse...
pi_137879547
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:01 schreef BrainTeaser het volgende:
Jep :Y

Edit: je zult je afbeelding dus moeten "vertalen" naar zo'n chart van hokjes (of je moet ergens een kant-en-klare chart van de juiste afbeelding kunnen vinden).
Het hangt wel van de afbeelding af, maar het kan nog best lastig zijn om je plaatje scherp/duidelijk te krijgen. Om je een idee te geven: bovenstaand plaatje van Mario is een chart van 200 x 150 steken ;)
Thnx voor de tips! Ik dacht dat het simpeler zou zijn :X Ik wilde eigenlijk een borduurpatroon ervoor gebruiken haha, maar een eigen afbeelding is ook wel leuk... Moet ik alleen nog even uitzoeken hoe je die omzet :D Ik denk dat ik hier maar in een vrij weekend aan moet beginnen, volgens mij gaat het nog best lastig worden (moet zelfs nog leren kleurwisselen in tunisch haken _O- )
pi_137879623
Foto van mijn opgepimpte AH tas (foto is niet heel goed van kwaliteit, hij wil op de een of andere manier niet goed scherp stellen. Foto is wel gemaakt met de telefoon en het garen glanst, ik denk dat dat de reden is).

  Moderator dinsdag 18 maart 2014 @ 12:44:40 #89
382129 crew  Donna
pi_137879628
Ohhh, ik wil jullie niet jaloers maken, maar de voorbereidingen voor mijn 'craft-room' zijn begonnen. Mijn vriend is op dit moment de laminaat vloer aan het uithalen zodat hij binnenkort een stuk fijn tapijt kan leggen en ik vond in onze loods een prachtig kastje wat ik vanavond ga schuren! Jippie! *O*
pi_137879714
Leuk Donna!! Ik ben nog steeds heel blij met mijn craftsattic ;) :Y Was de moeite zeker waard!

Tof die tas! Ik wil ook eens wat restjes daarvoor gaan gebruiken, maar heb nog te veel op stapel :+
pi_137881280
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:14 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Oeh, dat laatste is wel een heel leuk idee O+ maar wel een hoop werk denk ik... -O-
Zat zelf eigenlijk te denken om gewoon 'vakjes' van 10cm te maken, door allemaal horizontale en verticale lijnen te maken met kleine steekjes.

Ben op zoek naar een goede tutorial ofzo, maar voorlopig kom ik nergens verder dan "sew the fabric to the crocheted piece" :{
als je zoekt op 'hand quilting' vind je wel genoeg filmpjes op youtube! :) ook hoe je het met de machine kan doen, maar ik weet niet zeker of zo'n gehaakte deken daar ook geschikt voor is.. (het is in principe quilten wat je wilt doen toch? )
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:47:53 #92
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_137882299
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:42 schreef kvd het volgende:

[..]

Daarom wilde ik er al tape omheen gaan doen ;) En gewoon 2 keer de bodem haken en die aan elkaar haken.
Qua stevigheid van de zijkant hoop ik dat de vasten haan helpen. Ik ben nog niet zo superver daarmee, maar merk wel dat bv de rand al omhoog blijft staan
die stevige plastic boodschappentassen die je bij de supermarkt kunt kopen hebben ook altijd een los liggende bodem erin. misschien is het nog een idee om zo'n bodem op maat te knippen.

leuk geworden miii3! zit er nou ook haakwerk onder de bodem?
in de haak.
pi_137882409
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:47 schreef trui het volgende:

[..]

die stevige plastic boodschappentassen die je bij de supermarkt kunt kopen hebben ook altijd een los liggende bodem erin. misschien is het nog een idee om zo'n bodem op maat te knippen.

leuk geworden miii3! zit er nou ook haakwerk onder de bodem?
Dankje! Ja, de bodem is ook gehaakt. Ik ben begonnen met een lap halve stokjes ter grote van de bodem, en ben daarna langs de zijkanten omhoog gaan haken (het bestaat dus uit een stuk).
pi_137883415
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:44 schreef Miii3 het volgende:
Foto van mijn opgepimpte AH tas (foto is niet heel goed van kwaliteit, hij wil op de een of andere manier niet goed scherp stellen. Foto is wel gemaakt met de telefoon en het garen glanst, ik denk dat dat de reden is).

[ afbeelding ]
Die is leuk geworden. Frisse lentekleurtjes zo!

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:47 schreef trui het volgende:

[..]

die stevige plastic boodschappentassen die je bij de supermarkt kunt kopen hebben ook altijd een los liggende bodem erin. misschien is het nog een idee om zo'n bodem op maat te knippen.

leuk geworden miii3! zit er nou ook haakwerk onder de bodem?
Oeh....dat is een idee...eens kijken of ik nog een tas heb liggen die aan vervanging toe is...
  † In Memoriam † dinsdag 18 maart 2014 @ 15:17:51 #95
37843 lady-wrb
kortaf
pi_137885736
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:47 schreef trui het volgende:

[..]

die stevige plastic boodschappentassen die je bij de supermarkt kunt kopen hebben ook altijd een los liggende bodem erin. misschien is het nog een idee om zo'n bodem op maat te knippen.

leuk geworden miii3! zit er nou ook haakwerk onder de bodem?
heb ik ook nog aan gedacht, maar in de shoppers die ik al heb, zitten ze niet :(
pi_137893792
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:25 schreef wild-r0se het volgende:

[..]

als je zoekt op 'hand quilting' vind je wel genoeg filmpjes op youtube! :) ook hoe je het met de machine kan doen, maar ik weet niet zeker of zo'n gehaakte deken daar ook geschikt voor is..
Sowieso heb ik geen naaimachine :+ maar weet ook niet of ik dat aan zou durven met zo'n gehaakte deken nee.
Ik zal nog eens goed zoeken naar filmpjes inderdaad! :Y

quote:
(het is in principe quilten wat je wilt doen toch? )
Uhm, ja dat denk ik wel :@ In principe wil ik gewoon een stuk stof aan m'n deken naaien, maar wel op een manier dat de beide stoffen ook in het midden van de deken aan elkaar vast zitten. Dus kwam ik zelf op quilten uit inderdaad.
Smile, tomorrow will be worse...
pi_137894141
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:53 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Sowieso heb ik geen naaimachine :+ maar weet ook niet of ik dat aan zou durven met zo'n gehaakte deken nee.
Ik zal nog eens goed zoeken naar filmpjes inderdaad! :Y

[..]

Uhm, ja dat denk ik wel :@ In principe wil ik gewoon een stuk stof aan m'n deken naaien, maar wel op een manier dat de beide stoffen ook in het midden van de deken aan elkaar vast zitten. Dus kwam ik zelf op quilten uit inderdaad.
laatst een tijdje de fascinatie gehad voor quilten en aantal filmpjes gekeken, deze vrouw vond ik wel fijn.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:21:48 #98
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137897758
Wat heb je toch een leuke kat Lady! Gezellig O+

En die tas is ook gaaf Miii3!

En nog even een compliment voor het dekentje net baby mickey O+ prachtig en wat een geduld moet je hebben BT! _O_
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:30:26 #99
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_137898151
Ik voel me echt een kluns.... 8)7 ik ben weer begonnen aan een ripple deken, maar kom nu aan het einde van rij 2 een steek te kort. Wat doe ik ook alweer fout en hoe kan ik dit oplossen.

Ik weet dat dit vaker voorkomt maar kan even niet vinden hoe het op te lossen is.... :@
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_137901248
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:30 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik voel me echt een kluns.... 8)7 ik ben weer begonnen aan een ripple deken, maar kom nu aan het einde van rij 2 een steek te kort. Wat doe ik ook alweer fout en hoe kan ik dit oplossen.

Ik weet dat dit vaker voorkomt maar kan even niet vinden hoe het op te lossen is.... :@
De ripple van Lucy? Daar heb ik geen problemen mee, steek je het allereerste stokje wel in de 4e lus van je haak?
Edit: oh rij 2, bedoel je de rij na de lossenketting, of de rij daar weer na? In het laatste geval, steek je het eerste stokje wel in de allereerste steek? Die sla je normaliter over, maar nu moet je in die steek meerderen.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')