abonnement Unibet Coolblue
pi_138192001
Ik heb er geen problemen mee om snel een mening te vormen over muziek en daar hoef ik praktisch nooit op terug te komen. Bij film vind ik dat lastiger. Ik weet ook veel meer van muziek dan film.

Is er een film die jullie in eerste instantie helemaal niks vonden maar later juist heel goed? Had ik met Last Days. Er gebeurd niks in die film, wat ik niet per se erg vind maar ik kon er niet zoveel mee. De film heeft toch nog dagen in m'n hoofd gezeten.

Last Days (2005) - IMDb
Aldus.
  Moderator woensdag 26 maart 2014 @ 15:44:25 #202
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_138194007
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:52 schreef Mainport het volgende:
Waarom muziek meestal 'wel aardig' klinkt en je het soms een paar keer moet luisteren voor 'het kwartje valt' terwijl je na een film direct kunt zeggen of het je bevalt.
Omdat muziek inhaakt op een soort oerinstinct, het is een hele omfloerse communicatie die alles behalve direct is en ook nog eens veranderd door herhaling en gewenning (bijv. het deuntje dat in je kop blijft hangen). Film is veel meer een weerspiegeling van een allerdaags gebeuren een combinatie van geluid en beeld wat je dagelijks tegenkomt en dus ook makkelijker op een plek kunt zetten.

Het komt ook door de loskoppeling van muziek van het visuele, als je naar een concert bent geweest weet je ook gelijk of dat concert goed of niet goed was en hoef je het concert niet nog een keer te beleven om het te weten te komen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 26 maart 2014 @ 15:45:48 #203
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_138194041
quote:
2s.gif Op woensdag 26 maart 2014 14:37 schreef Z het volgende:
Is er een film die jullie in eerste instantie helemaal niks vonden maar later juist heel goed? Had ik met Last Days. Er gebeurd niks in die film, wat ik niet per se erg vind maar ik kon er niet zoveel mee. De film heeft toch nog dagen in m'n hoofd gezeten.

Last Days (2005) - IMDb
Dat is dus een film waar ik niets mee kan idd. Maar je hebt wel gelijk ik kan er zo niets mee dat het wel een soort plek in mijn geheugen heeft gekregen, meer in het vakje "hier kan ik zo niets mee dat het bijzonder is".
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:24:21 #204
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_138207200
Scheetjes laten en biertjes drinken. Zo ziet mijn avond eruit.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_138207896
Het laten van een goede scheet wordt ernstig ondergewaardeerd.
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:50:28 #206
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_138208243
Wellicht kijk ik er zelfs nog een filmpje bij!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:59:18 #207
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_138208636
quote:
2s.gif Op woensdag 26 maart 2014 14:37 schreef Z het volgende:
Ik heb er geen problemen mee om snel een mening te vormen over muziek en daar hoef ik praktisch nooit op terug te komen. Bij film vind ik dat lastiger. Ik weet ook veel meer van muziek dan film.

Is er een film die jullie in eerste instantie helemaal niks vonden maar later juist heel goed? Had ik met Last Days. Er gebeurd niks in die film, wat ik niet per se erg vind maar ik kon er niet zoveel mee. De film heeft toch nog dagen in m'n hoofd gezeten.

Last Days (2005) - IMDb
Ik luister vrijwel dagelijks naar muziek, maar vind het nog steeds lastig om na 1 luisterbeurt in te schatten hoe goed ik 'n album werkelijk vind. Ik hoor wel vrijwel meteen of een album potentie heeft. Maar hoe ver die potentie reikt, is een heel ander verhaal. ( Voor het merendeel van de bandjes die even komen spelen bij DWDD is het weer wel meteen duidelijk dat die potentie er simpelweg niet is, overigens. )

Film is wat dat betreft veel makkelijker.
Geloof niet dat ik een film ooit veel meer ( of minder ) ben gaan waarderen na 'n tweede of derde keer kijken.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_138217491
Jij stond toch droog, JAM?
pi_138218600
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:13 schreef DaMart het volgende:

[..]

In deze tijd is privacy sowieso een wassen neus, zeker als je ook op internet rondhangt. In feite zijn de advertenties die je online te zien krijgt, niet anders opgebouwd natuurlijk.
Dat vind ik het meest ergerniswekkende argument in privacydiscussies, 'we hebben geen volledige privacy dus wat maakt het uit?'. Het maakt heel veel uit. Ergens ligt een grens en als ik straks geen verzekering meer kan krijgen omdat ik iets te vaak op Facebook heb gezegd dat ik aan avontuurlijke sporten doe of als jij de deur uitgaat en iemand op je afkomt om je iets aan te smeren waar je gister toevallig nog in Google op hebt gezocht - dan is het te laat. Je hebt je voorkeuren, je kwalen en je contacten al te grabbel gegooid. En die informatie verdwijnt nooit meer.

Het stemt me behoorlijk mismoedig dat hier zelfs al het algemene sentiment 'ik kan me er niet zo druk om maken' lijkt te zijn. Van wie kun je nog verzet verwachten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_138218737
Ik wil dan wel even een onderscheid maken tussen met open vizier profilen en in 't geniep. De AH zegt met de bonuskaart niets anders dan: wij willen graag weten wat u wanneer koopt in combinatie met wat. Daarvoor hebben we een kaart ontwikkeld. Als u die gebruikt kunnen krijgen wij de informatie die we zoeken en u leuke kortinkjes. Daar lijkt me weinig mis mee.
pi_138218981
Als alles op internet is na te gaan waar zou je dan een grens moeten trekken? Dat is volgens mij het hele probleem: grenzen bepalen en bewaken. En dan is de vraag tegen wie of wat je je verzet zou moeten richten.. Ik verzette mij om die reden steeds tegen Facebook maar dat wordt door veel mensen ook niet begrepen. Niemand weet geloof ik hoe het moet en dus dendert het maar voort en daarom ga ik er noodgedwongen ook vanuit dat privacy in dit opzicht niet bestaat.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138219664
Ik heb geen Facebook, geen Twitter en geen smartphone (dus winkels 'zien' mij ook niet voorbij of binnen lopen).

Ik heb ook lang geen Bonuskaart gehad, maar ja... Ik doe wel meestal m'n boodschappen bij AH en het scheelt aanzienlijk. Mijn laatste bonnetje kwam uit op 34,50 euro. Na aftrek van de kortingen is dat opeens nog maar 24,90. En eigenlijk vind ik het ook niet zo erg dat AH weet wat ik koop, zo lang ze niet weten wie ik ben. Ze kunnen wel zien dat de boodschappen betaald worden met een pinpas die hoort bij een bepaalde bankrekening, maar dat is alles.

(De bedragen zijn natuurlijk iets veranderd, anders weet AH straks aan de hand van dit topic alsnog wie ik ben. :P )

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2014 10:42:18 ]
pi_138219903
Verstandig, k_man. Waar ik 'AH' zei bedoelde ik eigenlijk de firma Kodak, met 'bonuskaart' bedoelde ik eigenlijk caesaropapisme en deze post had eigenlijk op tweakers gemoeten, dus op deze manier gooien we mooi wat zand in de machine.
pi_138220399
Door de geboorte van I. ben ik zo in de war geraakt dat er nu gewoon een website is met foto's (had ik zelf nooit gedaan maar ja, de trotse vader wilde ook wat), en we laten onze boodschappen nu bezorgen door Albert. K_man, moet je je voorstellen: ik log in (oké, wel onder de naam van mijn vriend dus dat heb ik goed geregeld) op de AH site en dan bestel ik dus online bonusaanbiedingen. Ons leven ligt nu feitelijk op straat.

Niet alleen werk ik zo mee aan de machinerie, ik moet er ook mijn hele levensfilosofie (die inhield: 'wat is er mis met boodschappen op de fiets doen, die wijnflessen kunnen ook prima in fietstassen?') voor opgeven. Het schijnt dat ik dit jaar ook ga beginnen met rijlessen nemen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138220486
Hm, je gaat wel erg hard, RG. Wij zijn na de komst van de kinderen overgegaan op het doen van weekboodschappen, dat wel. Met de otoo bij een AH-XL.
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:06:38 #216
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_138220590
quote:
11s.gif Op donderdag 27 maart 2014 08:44 schreef Gellius het volgende:
Jij stond toch droog, JAM?
Stond, ja. Nu doe ik het heel beschaafd hoor. Zo eens in de paar dagen drink ik onder het toeziend oog van mevrouw K., thuis, op de bank, een glaasje.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:08:05 #217
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_138220625
Qua boodschappen is er na de komst van heer A. geen reet veranderd; nu is dat ook wel omdat ik op nog geen honderd meter van markt en supermarkt woon, dus dan is dat ook niet zo'n hele onderneming.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_138220688
Dat hebben we toen ik nog zwanger was ook wel gedaan Gellius. Weekboodschappen met de auto. Maar daar word ik gedeprimeerd van. Kan het ook niet helpen.

Hee, maar deze week bezorgt Albert voor 99 cent.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138220799
Dat gedeprimeerd worden, moet je je ongeveer zo voorstellen. Dan stond ik in de supermarkt te bakkeleien met mijn vriend over de vraag of we wel of geen speltbrood gingen kopen, en dan bedacht ik me opeens dat ik op dit moment ook in een mooi museum had kunnen zijn, of een goed boek had kunnen zitten lezen, of koffie drinken met een vriend, of een wandeling maken op het strand. En dat ik dat normaalgesproken ook gedaan had, maar dat dit - de weekboodschappen doen - ineens mijn leven in was geslopen, en dat mijn leven nu eigenlijk over was want ik kreeg ook al een kind en vanaf nu zou het dus altijd zo gaan en en en. Dat vond ik dus niet leuk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:19:47 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_138220916
Samen boodschappen doen vind ik alleen leuk op vakantie.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:21:46 #221
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_138220959
Even iets anders, hè? Kippen, die kakelen, doet een haan dat ook, of doen die iets anders?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:22:11 #222
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_138220975
Ach nee, die kraaien natuurlijk.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:22:23 #223
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_138220981
...en een kraai dan? :{.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_138220992
Ik vind weekboodschappen doen geweldig! Hoe groter de supermarkt, hoe beter.
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:23:22 #225
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_138221010
Een arrogante vrouw, kan je dat een snoeskip noemen?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')