abonnement Unibet Coolblue
pi_137872311
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:24 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- :D

Tja ik weet nog goed dat ik op de basisschool gepest werd omdat ik een sjaal en een muts had die bruin met oranje waren. Klasgenootjes lachten me uit en zeiden dat die kleurencombinatie "zo jaren '70" was. :X
1 of 2 jaar geleden was die combinatie ook weer helemaal hip! :')
80s op de basisschool met m'n McGregor kleren :') Dat was ook geen basis voor een goede verstandhouding met de rest van de klas. Aan de andere kant was volledig zwart gekleed met band-shirts in de 90s dat ook niet D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 maart 2014 @ 07:33:03 #152
74056 crew  ToT
pi_137872333
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:29 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

80s op de basisschool met m'n McGregor kleren :') Dat was ook geen basis voor een goede verstandhouding met de rest van de klas. Aan de andere kant was volledig zwart gekleed met band-shirts in de 90s dat ook niet D
Dat merk zegt me niks.
Sowieso heb ik niks met merken. Een jaar geleden lachte een kameraad iemand in de sportschool uit omdat die een Eve & Adams trainingspak aan had. "Dat kan echt niet meer! Dat is zo jaren '90!"

Uhm, okee?
pi_137872450
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:33 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat merk zegt me niks.
Sowieso heb ik niks met merken. Een jaar geleden lachte een kameraad iemand in de sportschool uit omdat die een Eve & Adams trainingspak aan had. "Dat kan echt niet meer! Dat is zo jaren '90!"

Uhm, okee?
2 zussen die in de mode zitten en ouders die dat belangrijk vonden...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 maart 2014 @ 07:56:36 #154
74056 crew  ToT
pi_137872483
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:52 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

2 zussen die in de mode zitten en ouders die dat belangrijk vonden...
Oh Jeez! :') Dat moet echt frustrerend zijn geweest toen jullie nog bij jullie ouders woonden.
Als men je thuis je dingen gaat opdringen die je totaal irrelevant vindt. :X
pi_137872689
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Oh Jeez! :') Dat moet echt frustrerend zijn geweest toen jullie nog bij jullie ouders woonden.
Als men je thuis je dingen gaat opdringen die je totaal irrelevant vindt. :X
Ja heel leuk inderdaad :D
Mijn ouders zwaar in de design-meubels (doet me niets) mijn zussen in juwelen / kleding (doet me ook niets). Inmiddels snappen ze het wel wat geloof ik.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_137872713
Ik liep eind basisschool in legerbroeken (die echte van de dump) en later ging ik gekleed als ''goth''. :')
pi_137872742
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:22 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik liep eind basisschool in legerbroeken (die echte van de dump) en later ging ik gekleed als ''goth''. :')
Vrouw naar mijn hart :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_137872773
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:25 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Vrouw naar mijn hart :)
Vond de rest van de school/kinderen dat maar :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 maart 2014 @ 08:31:23 #159
74056 crew  ToT
pi_137872804
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:19 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ja heel leuk inderdaad :D
Mijn ouders zwaar in de design-meubels (doet me niets) mijn zussen in juwelen / kleding (doet me ook niets). Inmiddels snappen ze het wel wat geloof ik.
Qua meubels heb ik gewoon veel hout. Geen spaanplaat of zo voor mij.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 maart 2014 @ 08:34:02 #160
74056 crew  ToT
pi_137872846
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:28 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Vond de rest van de school/kinderen dat maar :')
Hehehe ik heb zelf een beetje geëxperimenteerd qua looks, zoals mijn haar strak achterover met wetlook gel en cowboylaarzen die toen een tijdje hip waren, maar verder niks.
Ik heb me altijd verzet tegen mode en "kuddedieren" die het volgden en zo oppervlakkig waren dat ze vooral naar je kleding keken (en met name wat voor merk je draagt) enz.

Gothic kleding heb ik overigens altijd geweldig mooi gevonden. Ik heb ooit 1 (veel te dure) blouse gekocht, maar die heb ik niet vaak gedragen omdat ik het gewoon niet mooi vind staan bij mijn kop. ;(
pi_137872861
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:34 schreef ToT het volgende:

[..]

Hehehe ik heb zelf een beetje geëxperimenteerd qua looks, zoals mijn haar strak achterover met wetlook gel en cowboylaarzen die toen een tijdje hip waren, maar verder niks.
Ik heb me altijd verzet tegen mode en "kuddedieren" die het volgden en zo oppervlakkig waren dat ze vooral naar je kleding keken (en met name wat voor merk je draagt) enz.

Gothic kleding heb ik overigens altijd geweldig mooi gevonden. Ik heb ooit 1 (veel te dure) blouse gekocht, maar die heb ik niet vaak gedragen omdat ik het gewoon niet mooi vind staan bij mijn kop. ;(
Ik ben ook anti meelopen/mode hoor, altijd al geweest. Tegenwoordig vind ik alles wat ''hip'' is toch spuuglillik :')

Ik draag veel zwart, dat blijft toch m'n handelsmerk. En toch ook wel wat alternatief. Je zult me niet in een spijkerbroek zien lopen.
pi_137872897
Oh en ik ben dus heel erg pro tweedehands. Ik weiger om ¤50,- uit te geven voor 1 kledingstuk. Daarnaast vind je bij de kringloop/rommelmarkt vaak wel unieke/alternatieve kleding, iets wat je in een reguliere kledingwinkel niet zo gauw meer tegenkomt.
Ja bij de London/Ursula of zoiets, maar dan betaal je ook een godsvermogen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 maart 2014 @ 08:38:19 #163
74056 crew  ToT
pi_137872900
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:35 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik ben ook anti meelopen/mode hoor, altijd al geweest. Tegenwoordig vind ik alles wat ''hip'' is toch spuuglillik :')

Ik draag veel zwart, dat blijft toch m'n handelsmerk. En toch ook wel wat alternatief. Je zult me niet in een spijkerbroek zien lopen.
_O- Tering! :') Ik had 1 zwarte leren jas en droeg vaak zwarte spijkerbroeken omdat ik die gewoon netjes vond. Toen een met leer beklede kruk een scheurtje kreeg vroeg mijn moeder met wat voor kleur ik het weer bekleed wilde hebben. Toen ik zwart zei (omdat ik dat gewoon mooi neutraal en netjes vind), kreeg ik van zowel mijn moeder als mijn broer een hele preek van dat alles bij mij zwart moest zijn, en waarom dat zo was, en dat ze zich zorgen maakten daarover enz.

:') Alleen mijn fucking jas, broeken en die kruk! Mijn truien hadden vaak blauwtinten enzo.
pi_137872922
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:38 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- Tering! :') Ik had 1 zwarte leren jas en droeg vaak zwarte spijkerbroeken omdat ik die gewoon netjes vond. Toen een met leer beklede kruk een scheurtje kreeg vroeg mijn moeder met wat voor kleur ik het weer bekleed wilde hebben. Toen ik zwart zei (omdat ik dat gewoon mooi neutraal en netjes vind), kreeg ik van zowel mijn moeder als mijn broer een hele preek van dat alles bij mij zwart moest zijn, en waarom dat zo was, en dat ze zich zorgen maakten daarover enz.

:') Alleen mijn fucking jas, broeken en die kruk! Mijn truien hadden vaak blauwtinten enzo.
:D Prachtig!
Moeders.. :') O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 maart 2014 @ 08:41:14 #165
74056 crew  ToT
pi_137872943
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:38 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh en ik ben dus heel erg pro tweedehands. Ik weiger om ¤50,- uit te geven voor 1 kledingstuk. Daarnaast vind je bij de kringloop/rommelmarkt vaak wel unieke/alternatieve kleding, iets wat je in een reguliere kledingwinkel niet zo gauw meer tegenkomt.
Ja bij de London/Ursula of zoiets, maar dan betaal je ook een godsvermogen.
:@ Ik heb altijd wat smetvrees gehad en 2e handse kleding zou ik echt niet willen dragen. Een tijdje geleden was ik bij een vriend en ik had alleen een t-shirt aan en het was koud. Hij gaf mij een sweater die hij van een kringloopwinkel had. Ik mocht 'm meteen houden. Ik vond het erg lief van hem en kon ook gewoon niet weigeren (sowieso verrekte ik aardig van de kou), maar terwijl ik het droeg had ik echt zoiets van "Ewww!", ook al weet ik dat er gewoon niks aan de hand is; hijzelf is gewoon netjes en heeft dat ding echt wel in de wasmachine gegooid.
Nu ik die trui eenmaal zelf hier ook in de wasmachine heb gehad, heb ik niet meer zo'n moeite het te dragen, maar zelf 2e handse kleding gaan kopen zou ik echt niet doen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 maart 2014 @ 08:41:47 #166
74056 crew  ToT
pi_137872945
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:39 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

:D Prachtig!
Moeders.. :') O+
Ja van mijn moeder kon ik het wel hebben, maar het feit dat mijn broer vaak een schepje bij dit soort dingen bovenop deed kon ik wat minder waarderen. :X
pi_137872962
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:41 schreef ToT het volgende:

[..]

:@ Ik heb altijd wat smetvrees gehad en 2e handse kleding zou ik echt niet willen dragen. Een tijdje geleden was ik bij een vriend en ik had alleen een t-shirt aan en het was koud. Hij gaf mij een sweater die hij van een kringloopwinkel had. Ik mocht 'm meteen houden. Ik vond het erg lief van hem en kon ook gewoon niet weigeren (sowieso verrekte ik aardig van de kou), maar terwijl ik het droeg had ik echt zoiets van "Ewww!", ook al weet ik dat er gewoon niks aan de hand is; hijzelf is gewoon netjes en heeft dat ding echt wel in de wasmachine gegooid.
Nu ik die trui eenmaal zelf hier ook in de wasmachine heb gehad, heb ik niet meer zo'n moeite het te dragen, maar zelf 2e handse kleding gaan kopen zou ik echt niet doen.
Oh nee dat heb ik niet :) Behalve bh's/ondergoed, dat koop ik uiteraard nieuw. Ik heb ook niets tegen 2e hands schoenen/laarzen, klinkt goor :P Maar ik heb brede en grote voeten, reguliere winkels hebben nooit geen laarzen die mij passen :')
En Marktplaats wemelt van de mooie merklaarzen die wél passen, alleen dan tientjes en tientjes goedkoper.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 maart 2014 @ 08:45:15 #168
74056 crew  ToT
pi_137872987
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:43 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Oh nee dat heb ik niet :) Behalve bh's/ondergoed, dat koop ik uiteraard nieuw. Ik heb ook niets tegen 2e hands schoenen/laarzen, klinkt goor :P Maar ik heb brede en grote voeten, reguliere winkels hebben nooit geen laarzen die mij passen :')
En Marktplaats wemelt van de mooie merklaarzen die wél passen, alleen dan tientjes en tientjes goedkoper.
:X Ik heb serieus een keer iemand in een kringloopwinkel boos horen vragen waarom ze geen 2e handse ondergoed verkochten.
pi_137873057
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:28 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Vond de rest van de school/kinderen dat maar :')
Tja ach, indertijd gelukkig een redelijk groepje alternatielingen waar ik aansluiting bij vond.

Was altijd wel trots op mijn Harley Davidson motorlaarzen, kadootje van m´n ouders voor m´n 16e verjaardag. En heb ze nog steeds :D

(en wat zijn je favo bands?)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 maart 2014 @ 09:00:59 #170
74056 crew  ToT
pi_137873238
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:49 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Tja ach, indertijd gelukkig een redelijk groepje alternatielingen waar ik aansluiting bij vond.

Was altijd wel trots op mijn Harley Davidson motorlaarzen, kadootje van m´n ouders voor m´n 16e verjaardag. En heb ze nog steeds :D

(en wat zijn je favo bands?)
Verrek! :D Nu ik er over nadenk heb ik nog nooit een Harley Davidson shirt of schoenen gedragen toen ik Harley's had! :D
pi_137873258
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:00 schreef ToT het volgende:

[..]

Verrek! :D Nu ik er over nadenk heb ik nog nooit een Harley Davidson shirt of schoenen gedragen toen ik Harley's had! :D
Ik rijd niet eens motor :') (mijn vrouw wel)
Maar ga binnenkort wel proeflessen nemen :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 maart 2014 @ 09:04:13 #172
74056 crew  ToT
pi_137873310
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:01 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik rijd niet eens motor :') (mijn vrouw wel)
Maar ga binnenkort wel proeflessen nemen :)
Ik moet zeggen dat ik motorrijlessen veel gaver vond dan uiteindelijk zelf rijden! :') Toen was het ineens gewoontjes.
_O- Mijn eerste bike was trouwens een Kawasaki ZZR 600 scheurijzer. 225 km/uur mee gereden, maar mijn hart ligt echt bij choppers.

@ bands: ikzelf hou van Theatre of Tragedy (zie UI en naam), Therion, Faun, Nightwish, The sins of thy beloved, Omina, Qntal, Tristania enz. :)
Daarnaast ook nog Sepultura, Iron Maiden en andere metal/rockbands.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 maart 2014 @ 09:09:59 #173
74056 crew  ToT
pi_137873421
Altijd wel grappig trouwens: ik heb er altijd echt als een nerd uitgezien en ben ook altijd zo behandeld en op neergekeken daardoor, dus als mensen er achter komen dat ik regelmatig moshpits in gedoken ben op metalconcerten, o.a. 2 Harley's heb gehad en een grote tattoo van een draak heb, schrikken ze wel ff! _O-
:D Een vriendin van me maakte het bijna ter plekke met me uit toen ze er achter kwam! :D
pi_137873527
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:04 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik motorrijlessen veel gaver vond dan uiteindelijk zelf rijden! :') Toen was het ineens gewoontjes.
_O- Mijn eerste bike was trouwens een Kawasaki ZZR 600 scheurijzer. 225 km/uur mee gereden, maar mijn hart ligt echt bij choppers.

@ bands: ikzelf hou van Theatre of Tragedy (zie UI en naam), Therion, Faun, Nightwish, The sins of thy beloved, Omina, Qntal, Tristania enz. :)
Daarnaast ook nog Sepultura, Iron Maiden en andere metal/rockbands.
:) Mijn vrouw heeft nu een Suzuki Bandit (2e handsje) weet zelf nog niet of en wat ik ga rijden :)

Qua bands ToT ken ik ook wel, Therion is een oude favoriet. QNTAL heb ik ook nog een 3-tal cd's van liggen (en Helium Vola). Zelf na de 90s metal (Therion, Tiamat, Moonspell, Amorphis) meer de industrial kant op gegaan en zit nu vooral in de 70s/80s Industrial. Hele andere tak van sport.
Aan de andere kant; gistere met mijn vrouw naar Darkane/Soilwork geweest in Rotterdam en dat was eigenlijk ook wel weer tof :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 maart 2014 @ 09:17:33 #175
74056 crew  ToT
pi_137873583
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:14 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

:) Mijn vrouw heeft nu een Suzuki Bandit (2e handsje) weet zelf nog niet of en wat ik ga rijden :)

Qua bands ToT ken ik ook wel, Therion is een oude favoriet. QNTAL heb ik ook nog een 3-tal cd's van liggen (en Helium Vola). Zelf na de 90s metal (Therion, Tiamat, Moonspell, Amorphis) meer de industrial kant op gegaan en zit nu vooral in de 70s/80s Industrial. Hele andere tak van sport.
Aan de andere kant; gistere met mijn vrouw naar Darkane/Soilwork geweest in Rotterdam en dat was eigenlijk ook wel weer tof :)
_O- Helium Vola! :D Op youtube is er ergens een geniaal LARP-filmpje te zien waarin ze Omni mundis creatura onder hebben gezet!
(Een exvriendin van me deed aan LARPen.)

Ah, en Moonspell! _O_ Een goede vriendin van me zat in een coverband die o.a. Vampiria in hun repertoire hadden. Zij zag er echt als eeh lief, schattig, onschuldig, verlegen meisje uit, maar zij deed wel altijd die ijselijke kreet op het eind! _O_
pi_137873668
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:17 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- Helium Vola! :D Op youtube is er ergens een geniaal LARP-filmpje te zien waarin ze Omni mundis creatura onder hebben gezet!
(Een exvriendin van me deed aan LARPen.)

Ah, en Moonspell! _O_ Een goede vriendin van me zat in een coverband die o.a. Vampiria in hun repertoire hadden. Zij zag er echt als eeh lief, schattig, onschuldig, verlegen meisje uit, maar zij deed wel altijd die ijselijke kreet op het eind! _O_
Vampiria, zo cheesy dat het weer leuk wordt :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 maart 2014 @ 09:30:52 #177
74056 crew  ToT
pi_137873832
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:21 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Vampiria, zo cheesy dat het weer leuk wordt :D
Dit idd! :Y

Back on topic:
wel grappig dat LARP: mijn toenmalige (autistische) vriendin deed daar dus aan en wilde per sé dat ik ook mee ging doen. Ik ben er 2x geweest, en serieus: nog nooit zo veel mensen met autistische aandoeningen bij elkaar gezien zeg! _O-

Ik ging foto's maken en ik zag iemand met de zelfde camera als ik.
Ik: "Hee tof, ook een D300! Pff ik kan jammer genoeg niet zo veel foto's maken; ik ben de batterij vergeten op te laden."
Hij: "AC-CU!"
Ik: "Ow okee, sorry! Accu inderdaad. Hey, je hebt trouwens wel een echte Nikon lens er op zitten. Zelf vind ik die te duur; ik heb een Tamron, maar die Nikon lens schijnt wel iets beter te zijn."
Hij: "OB-JEC-TIEF!"
Ik: "Ehhh ja, objectief, geen lens idd. Nou ehhhh.....leuk kennis met je gemaakt te hebben, ik ga weer ff verder foto's maken!"

Achteraf kreeg ik te horen dat hij een behoorlijk zware vorm van Asperger heeft! _O-
pi_137873892
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:30 schreef ToT het volgende:

[..]

Dit idd! :Y

Back on topic:
wel grappig dat LARP: mijn toenmalige (autistische) vriendin deed daar dus aan en wilde per sé dat ik ook mee ging doen. Ik ben er 2x geweest, en serieus: nog nooit zo veel mensen met autistische aandoeningen bij elkaar gezien zeg! _O-

Ik ging foto's maken en ik zag iemand met de zelfde camera als ik.
Ik: "Hee tof, ook een D300! Pff ik kan jammer genoeg niet zo veel foto's maken; ik ben de batterij vergeten op te laden."
Hij: "AC-CU!"
Ik: "Ow okee, sorry! Accu inderdaad. Hey, je hebt trouwens wel een echte Nikon lens er op zitten. Zelf vind ik die te duur; ik heb een Tamron, maar die Nikon lens schijnt wel iets beter te zijn."
Hij: "OB-JEC-TIEF!"
Ik: "Ehhh ja, objectief, geen lens idd. Nou ehhhh.....leuk kennis met je gemaakt te hebben, ik ga weer ff verder foto's maken!"

Achteraf kreeg ik te horen dat hij een behoorlijk zware vorm van Asperger heeft! _O-
Ja ken ook wat LARP-ers inderdaad, maar sowieso kom je redelijk wat ASS-ers tegen in de gaming / ICT regionen. Weet niet wat dat is. Doe ook veel bordspellen (voorheen ook veel D&D) en daar struikel je er ook over.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 maart 2014 @ 09:42:58 #179
74056 crew  ToT
pi_137874067
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:34 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ja ken ook wat LARP-ers inderdaad, maar sowieso kom je redelijk wat ASS-ers tegen in de gaming / ICT regionen. Weet niet wat dat is. Doe ook veel bordspellen (voorheen ook veel D&D) en daar struikel je er ook over.
Yup idd; die vriendin zat ook bij zo'n spelclubje waar ze bordspellen deden als Warhammer, Munchkin enz.
Ikzelf heb jarenlang in de ICT gezeten en het stereotype ICT'er is idd een autist die geniaal in z'n vak is, maar ikzelf ben er eigenlijk nog nooit een duidelijke autist tegengekomen in mijn vakgebied. Hoogstwaarschijnlijk omdat ik altijd helpdeskwerk heb gehad, en veel mensen met autistische aandoeningen liever geen klantcontact willen hebben en/of daar niet goed in zijn; die zitten liever aan de technische kant van het verhaal.

Op zich is het niet verwonderlijk dat autisten van LARP, fantasy, sci-fi en dergelijke houden; als je in deze wereld ongelukkig bent omdat niemand je begrijpt en je begrijpt deze wereld niet, dan is het vluchten naar een wereld waarin dingen veel duidelijker zijn gewoon veel fijner: het scenario is vaak helemaal uitgestippeld en je kunt zijn wie je wil zijn.
Daarnaast kan de fantasie van het beschikken over superkrachten ook een enorm machtig gevoel geven, omdat je in dit leven vaak juist de underdog bent door je beperkingen. (Althans zo heb ik het zelf altijd ervaren.)
LARPen en die bord- of kaartgames doe ik niet omdat ik niet HELEMAAL aan het stereotype imago wilde overgeven, maar ik hou ongelooflijk veel van fantasy en sci-fi! _O_

En wat gamen betreft: van mijn 5e tot vorig jaar heb ik vrijwel dagelijks games gespeeld op mijn computer. Ik was het ineens van de ene dag op de andere zat.
Bijna alleen adventures en RPG's gespeeld, wat ook weer erg stereotyp is! :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 maart 2014 @ 10:03:52 #180
74056 crew  ToT
pi_137874559
Ach, net ge-DMmed, maar ik post ze ook maar ff hier, voor degenen die interesse hebben:


:') En ik moet me echt inhouden om hier niet nog 20 andere onder te gaan gooien! _O-

[ Bericht 6% gewijzigd door ToT op 18-03-2014 10:19:01 ]
pi_137874601
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:42 schreef ToT het volgende:

[..]

Yup idd; die vriendin zat ook bij zo'n spelclubje waar ze bordspellen deden als Warhammer, Munchkin enz.
Ikzelf heb jarenlang in de ICT gezeten en het stereotype ICT'er is idd een autist die geniaal in z'n vak is, maar ikzelf ben er eigenlijk nog nooit een duidelijke autist tegengekomen in mijn vakgebied. Hoogstwaarschijnlijk omdat ik altijd helpdeskwerk heb gehad, en veel mensen met autistische aandoeningen liever geen klantcontact willen hebben en/of daar niet goed in zijn; die zitten liever aan de technische kant van het verhaal.

Op zich is het niet verwonderlijk dat autisten van LARP, fantasy, sci-fi en dergelijke houden; als je in deze wereld ongelukkig bent omdat niemand je begrijpt en je begrijpt deze wereld niet, dan is het vluchten naar een wereld waarin dingen veel duidelijker zijn gewoon veel fijner: het scenario is vaak helemaal uitgestippeld en je kunt zijn wie je wil zijn.
Daarnaast kan de fantasie van het beschikken over superkrachten ook een enorm machtig gevoel geven, omdat je in dit leven vaak juist de underdog bent door je beperkingen. (Althans zo heb ik het zelf altijd ervaren.)
LARPen en die bord- of kaartgames doe ik niet omdat ik niet HELEMAAL aan het stereotype imago wilde overgeven, maar ik hou ongelooflijk veel van fantasy en sci-fi! _O_

En wat gamen betreft: van mijn 5e tot vorig jaar heb ik vrijwel dagelijks games gespeeld op mijn computer. Ik was het ineens van de ene dag op de andere zat.
Bijna alleen adventures en RPG's gespeeld, wat ook weer erg stereotyp is! :')
Er zit redelijk wat overlap in geloof ik, veel technische IT-ers die ASS-trekjes hebben maar ook de alternatieve scene en gaming in het algemeen wat veel leeft binnen de IT.

En zowel lezen (al dan niet scifi/fantasy) als gaming is een vorm van escapisme voor velen; even in een andere wereld stappen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 maart 2014 @ 10:13:18 #182
74056 crew  ToT
pi_137874808
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:05 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Er zit redelijk wat overlap in geloof ik, veel technische IT-ers die ASS-trekjes hebben maar ook de alternatieve scene en gaming in het algemeen wat veel leeft binnen de IT.

En zowel lezen (al dan niet scifi/fantasy) als gaming is een vorm van escapisme voor velen; even in een andere wereld stappen.
:Y True dat.

In alternatieve kringen zie je vaak ook veel spiritualiteit, vooral bij goths. Ook weer een vorm van buiten deze wereld bezig zijn en ook met een soort "rol" bezig zijn.
pi_137875034
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:13 schreef ToT het volgende:

[..]

:Y True dat.

In alternatieve kringen zie je vaak ook veel spiritualiteit, vooral bij goths. Ook weer een vorm van buiten deze wereld bezig zijn en ook met een soort "rol" bezig zijn.
Ja, daar kan ik altijd weinig mee. Zelfde als met gelovigen (ongeacht welke stroming). Te vaag concept en zie de meerwaarde niet, maar ben er misschien te nuchter voor.
Ben nog een keer naar de plaatselijke paranormaalbeurs geweest en voor de gein 15 euro gelapt voor een handlezing.

eerste wat die man me wist te vertellen was dat ik niet met geld om kon gaan.
'no shit sherlock, ik betaal je net 15 euro hiervoor'

vond ie niet grappig
Daarna wist hij nog te vertellen aan mijn vriendin dat ik echt niet trouw was. :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 maart 2014 @ 10:23:50 #184
74056 crew  ToT
pi_137875096
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:22 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ja, daar kan ik altijd weinig mee. Zelfde als met gelovigen (ongeacht welke stroming). Te vaag concept en zie de meerwaarde niet, maar ben er misschien te nuchter voor.
Ben nog een keer naar de plaatselijke paranormaalbeurs geweest en voor de gein 15 euro gelapt voor een handlezing.

eerste wat die man me wist te vertellen was dat ik niet met geld om kon gaan.
'no shit sherlock, ik betaal je net 15 euro hiervoor'

vond ie niet grappig
Daarna wist hij nog te vertellen aan mijn vriendin dat ik echt niet trouw was. :')
_O- WTF! :D

Ja sinds mijn burnout ben ik eigenlijk ook compleet gestopt met al dat spirituele. Ik ben een Reiki master en heb ook cursussen gegeven, maar ik wil nu gewoon met beide beentjes op de grond staan.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 10:25:10 #185
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_137875145
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:23 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- WTF! :D

Ja sinds mijn burnout ben ik eigenlijk ook compleet gestopt met al dat spirituele. Ik ben een Reiki master en heb ook cursussen gegeven, maar ik wil nu gewoon met beide beentjes op de grond staan.
Ik heb daar nooit echt in kunnen geloven, Reiki. Ik ben daar te nuchter voor denk ik?
Wat houd Reiki precies in (naast de Wikipedia uitleg)?
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 maart 2014 @ 10:31:01 #186
74056 crew  ToT
pi_137875320
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:25 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Ik heb daar nooit echt in kunnen geloven, Reiki. Ik ben daar te nuchter voor denk ik?
Wat houd Reiki precies in (naast de Wikipedia uitleg)?
Heh dat kost nogal wat uitleg, maar heel kort samengevat: energie van "de oerbron" stroomt door ieder mens heen door verschillende vertakkingen; dat is levensenergie. De stroom raakt op verschillende plaatsen geblokkeerd door negatieve ervaringen in het leven (fysieke en emotionele pijn e.d.), waardoor je weer klachten gaat krijgen.(Ik sla de uitleg over chakra's ff over, maar wil daar wel op in gaan indien gewenst.)
Met een Reiki inwijding komt die stroom weer flink op gang en kun je het ook gebruiken om bepaalde plekken bij jezelf of bij anderen te behandelen om die blokkades te verzachten/verhelpen. Het is wel de bedoeling dat je zo veel mogelijk complete behandelingen geeft, dus het complete lichaam. Zo worden blokkades het beste aangepakt.

Er zijn overigens talloze verschillende vormen van Reiki en aanverwanten. Wat ik doe is Tera Mai Reiki & Seichem.
pi_137875618
Ik ga vanmiddag/vanavond even bijlezen en reageren. We kruipen zo eerst weer op bed.. *lamlendig*
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 maart 2014 @ 10:43:25 #188
74056 crew  ToT
pi_137875663
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:42 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik ga vanmiddag/vanavond even bijlezen en reageren. We kruipen zo eerst weer op bed.. *lamlendig*
Kan ik goed begrijpen. :* Take it easy!
pi_137875802
Ik doe het ook nog even rustig aan, de afgelopen dagen zijn niet zo goed verlopen..
Wel cool ToT, mijn ouders zijn ook Reiki nogwat. Volgens mij geen master maar ze kunnen het wel geven.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 maart 2014 @ 10:52:41 #190
74056 crew  ToT
pi_137875876
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:50 schreef YokiKater het volgende:
Ik doe het ook nog even rustig aan, de afgelopen dagen zijn niet zo goed verlopen..
Wel cool ToT, mijn ouders zijn ook Reiki nogwat. Volgens mij geen master maar ze kunnen het wel geven.
Toftof! :)

Reiki 1: Je kunt jezelf en anderen behandelen
Reiki 2: Je kunt symbolen gebruiken voor bepaalde krachtige werkingen en kunt ook Reiki op afstand geven. Dat vond ik altijd moeilijk te geloven, tot ik echt effect van een behandeling merkte en ook iemand anders zeer duidelijke effecten heb kunnen laten ervaren. Zit wel een theorie achter; alles bestaat uit de Oerbron, wij zijn allen God, dus dan kun je ook makkelijk energie door tijd en ruimte heen sturen enz.
pi_137875990
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:52 schreef ToT het volgende:

[..]

Toftof! :)

Reiki 1: Je kunt jezelf en anderen behandelen
Reiki 2: Je kunt symbolen gebruiken voor bepaalde krachtige werkingen en kunt ook Reiki op afstand geven. Dat vond ik altijd moeilijk te geloven, tot ik echt effect van een behandeling merkte en ook iemand anders zeer duidelijke effecten heb kunnen laten ervaren. Zit wel een theorie achter; alles bestaat uit de Oerbron, wij zijn allen God, dus dan kun je ook makkelijk energie door tijd en ruimte heen sturen enz.
Volgens mij is mijn vader Reiki 1 en mijn moeder Reiki 2. Ik ben zelf helaas een te onrustige stuiterbal om lang stil te kunnen zitten of liggen voor een behandeling want ik geloof er best wel in.
Mijn moeder heeft eens Reiki gegeven aan een roos, dat ding bleef zeker 3 weken goed :o
pi_137876014
Beterschap daar Poesopstokje :*

Ik was nooit zo meeloperig met kleding, ik trok aan wat ik mooi vond en lekker vond zitten en dat daar opmerkingen over gemaakt werden dat stimuleerde me juist alleen maar om het lekker te blijven dragen ;).
Merken zeggen met niet zoveel, kleding moet vooral goed zitten en er leuk uitzien (dat ik het leuk vindt ;) ). Ik draag bijna altijd een spijkerbroek en iets van een shirt/bloes/vest.

Wibra en Zeeman vind ik echt wel betere kwaliteit tegenwoordig. En ik haal er voor de kinderen nog wel eens wat leuks. Mag er graag even rondneuzen :).
Mama van 2 lieve meiden :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 maart 2014 @ 11:00:34 #193
74056 crew  ToT
pi_137876120
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:55 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Volgens mij is mijn vader Reiki 1 en mijn moeder Reiki 2. Ik ben zelf helaas een te onrustige stuiterbal om lang stil te kunnen zitten of liggen voor een behandeling want ik geloof er best wel in.
Mijn moeder heeft eens Reiki gegeven aan een roos, dat ding bleef zeker 3 weken goed :o
Hehehe ja planten en dieren kunnen er idd goed op reageren.
Was een keer echt bijzonder: een vriend van me had een kat die zelden geaaid wilde worden en absoluut nooit op schoot wilde.
Toen het beest helemaal oud en versleten was en op sterven na dood was,sprong die met de allergrootste moeite ineens bij me op schoot, pakte mijn hand vast met zijn klauwen, legde die tegen haar borst aan en begon te spinnen, wat ik haar ook nog nooit eerder heb horen doen! :o
Ik voelde de Reiki flink stromen, maar na een kwartier was ik het wel zat, maar toen ik mijn hand wegtrok gingen de nagels (waarmee ze me de hele tijd nog vasthield) dieper mijn hand in en hield ze op met spinnen. Toen ik mijn hand weer op de borst legde, ontspande ze de klauwtjes weer en ging ze ook weer verder met spinnen.
Nog een kwartier later heb ik me toch maar uit haar greep bevrijd! :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 maart 2014 @ 11:08:08 #194
74056 crew  ToT
pi_137876333
(Oh en ik ben trouwens vergeten Reiki 3a en b te vermelden: 3a is "masterschap"; krachtiger en je krijgt nog wat symbolen, en met B kun je ook anderen inwijden en cursussen geven.)
pi_137876473
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:00 schreef ToT het volgende:

[..]

Hehehe ja planten en dieren kunnen er idd goed op reageren.
Was een keer echt bijzonder: een vriend van me had een kat die zelden geaaid wilde worden en absoluut nooit op schoot wilde.
Toen het beest helemaal oud en versleten was en op sterven na dood was,sprong die met de allergrootste moeite ineens bij me op schoot, pakte mijn hand vast met zijn klauwen, legde die tegen haar borst aan en begon te spinnen, wat ik haar ook nog nooit eerder heb horen doen! :o
Ik voelde de Reiki flink stromen, maar na een kwartier was ik het wel zat, maar toen ik mijn hand wegtrok gingen de nagels (waarmee ze me de hele tijd nog vasthield) dieper mijn hand in en hield ze op met spinnen. Toen ik mijn hand weer op de borst legde, ontspande ze de klauwtjes weer en ging ze ook weer verder met spinnen.
Nog een kwartier later heb ik me toch maar uit haar greep bevrijd! :')
Prachtig! Onze honden reageren er ook erg goed op.
pi_137876521
Ik heb met al die reiki levels direct de volgende associatie:

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 maart 2014 @ 11:14:51 #197
74056 crew  ToT
pi_137876544
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:14 schreef Ceased2Be het volgende:
Ik heb met al die reiki levels direct de volgende associatie:

[ afbeelding ]
_O- Zelfs ÍK heb dat! :D :')
pi_137876622
Ik meer iets als dit

pi_137876642
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:17 schreef YokiKater het volgende:
Ik meer iets als dit

[ afbeelding ]
Lekkie, vissekoppen :D :P

Edit: Overigens, op de basisschool trol ik meestal 2 verschillende sokken aan...hoe's dat voor geen modegevoel hebben :P
pi_137876754
Oh ja, kleding.. ik heb voornamelijk legerkleding. Dat is gewoon kwaliteit en het leger is een obsessie van mij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')