abonnement Unibet Coolblue
pi_139828308
Excel for Mac 2011

Probleempje met tabel in Excel en Word:

Op de x-as moeten de cijfers lopen van (periode) 0-6 in plaats van 1-7. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Heb al rechtermuisknop > axis options en zo geprobeerd, maar ik kan het niet wijzigen ;(

pi_139828880
Gewoon de kolommen (of rijen) een naam geven (0-6).
Aldus.
  maandag 12 mei 2014 @ 17:48:46 #203
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_139873156
Ik wil in excel automatisch een range sorteren als er in een andere sheet iets aangepast wordt.
Nu lukt dit wel voor de eerste range, maar bij de 2e lukt het niet. Kan iemand mij helpen?
Het gaat om het gedeelte onder de streep.

Alvast bedankt!

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not (Application.Intersect(Worksheets(4).Range("D4:F86"), Target) Is Nothing) Then
        DoSort
    End If
End Sub

Private Sub DoSort()
    Worksheets(1).Range("A2:I6").Sort Key1:=Worksheets(1).Range("J2"), Order1:=xlDescending, _
        Key2:=Worksheets(1).Range("I2"), Order2:=xlDescending, Header:=xlYes
    Worksheets(1).Range("A10:I14").Sort Key1:=Worksheets(1).Range("J10"), Order1:=xlDescending, _
        Key2:=Worksheets(1).Range("I10"), Order2:=xlDescending, Header:=xlYes
    Worksheets(1).Range("A18:I22").Sort Key1:=Worksheets(1).Range("J18"), Order1:=xlDescending, _
        Key2:=Worksheets(1).Range("I18"), Order2:=xlDescending, Header:=xlYes
    Worksheets(1).Range("A26:I30").Sort Key1:=Worksheets(1).Range("J26"), Order1:=xlDescending, _
        Key2:=Worksheets(1).Range("I26"), Order2:=xlDescending, Header:=xlYes
    Worksheets(1).Range("A34:I38").Sort Key1:=Worksheets(1).Range("J34"), Order1:=xlDescending, _
        Key2:=Worksheets(1).Range("I34"), Order2:=xlDescending, Header:=xlYes
    Worksheets(1).Range("A42:I46").Sort Key1:=Worksheets(1).Range("J42"), Order1:=xlDescending, _
        Key2:=Worksheets(1).Range("I42"), Order2:=xlDescending, Header:=xlYes
    Worksheets(1).Range("A50:I54").Sort Key1:=Worksheets(1).Range("J50"), Order1:=xlDescending, _
        Key2:=Worksheets(1).Range("I50"), Order2:=xlDescending, Header:=xlYes
    Worksheets(1).Range("A58:I62").Sort Key1:=Worksheets(1).Range("J58"), Order1:=xlDescending, _
        Key2:=Worksheets(1).Range("I58"), Order2:=xlDescending, Header:=xlYes
End Sub
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Private Sub Worksheet_Change2(ByVal Target As Range)
    If Not (Application.Intersect(Worksheets(4).Range("J4:L86"), Target) Is Nothing) Then
        DoSort2
    End If
End Sub

Private Sub DoSort2()
    Worksheets(5).Range("A2:I6").Sort Key1:=Worksheets(5).Range("J2"), Order1:=xlDescending, _
        Key2:=Worksheets(5).Range("I2"), Order2:=xlDescending, Header:=xlYes
    Worksheets(5).Range("A10:I14").Sort Key1:=Worksheets(5).Range("J10"), Order1:=xlDescending, _
        Key2:=Worksheets(5).Range("I10"), Order2:=xlDescending, Header:=xlYes
    Worksheets(5).Range("A18:I22").Sort Key1:=Worksheets(5).Range("J18"), Order1:=xlDescending, _
        Key2:=Worksheets(5).Range("I18"), Order2:=xlDescending, Header:=xlYes
    Worksheets(5).Range("A26:I30").Sort Key1:=Worksheets(5).Range("J26"), Order1:=xlDescending, _
        Key2:=Worksheets(5).Range("I26"), Order2:=xlDescending, Header:=xlYes
    Worksheets(5).Range("A34:I38").Sort Key1:=Worksheets(5).Range("J34"), Order1:=xlDescending, _
        Key2:=Worksheets(5).Range("I34"), Order2:=xlDescending, Header:=xlYes
    Worksheets(5).Range("A42:I46").Sort Key1:=Worksheets(5).Range("J42"), Order1:=xlDescending, _
        Key2:=Worksheets(5).Range("I42"), Order2:=xlDescending, Header:=xlYes
    Worksheets(5).Range("A50:I54").Sort Key1:=Worksheets(5).Range("J50"), Order1:=xlDescending, _
        Key2:=Worksheets(5).Range("I50"), Order2:=xlDescending, Header:=xlYes
    Worksheets(5).Range("A58:I62").Sort Key1:=Worksheets(5).Range("J58"), Order1:=xlDescending, _
        Key2:=Worksheets(5).Range("I58"), Order2:=xlDescending, Header:=xlYes
End Sub

Samenvatting:

In sheet 4 wordt in range D:F iets aangepast, in sheet 1 worden ranges gesorteerd
In sheet 4 wordt in range J:L iets aangepast, in sheet 5 worden de ranges niet gesorteerd
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
pi_139873994
Volgens mij is Worksheet_Change2 geen geldige event handler...

Je kan alles in dezelfde sub plaatsen..

1
2
3
4
5
6
7
8
9
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not (Application.Intersect(Worksheets(4).Range("D4:F86"), Target) Is Nothing) Then
        DoSort
    End If

    If Not (Application.Intersect(Worksheets(4).Range("J4:L86"), Target) Is Nothing) Then
        DoSort2
    End If    
End Sub
pi_139874026
Voortaan gewoon een MsgBox("Punt A/B/C/D/E/F") statement (eventueel gevolgd door Exit Sub) plaatsen, dan weet je of je code een bepaalde regel bereikt...
  donderdag 15 mei 2014 @ 19:53:40 #206
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_139994793
Kan iemand mij misschien helpen? Ik gebruik Excel 2007 in het Nederlands

Ik heb deze formule:
1=((100/(SOM(C93;C97;C106;C110;C119;C123;C132;C136;C143;C147;C156;C160)))*((ALS(C94="herhaalklacht";C93;0))+(ALS(C98="herhaalklacht";C97;0))+(ALS(C107="herhaalklacht";C106;0))+(ALS(C111="herhaalklacht";C110;0))+(ALS(C120="herhaalklacht";C119;0))+(ALS(C124="herhaalklacht";C123;0))+(ALS(C133 = "herhaalklacht";C132;0))+(ALS(C137 = "herhaalklacht";C136;0))+(ALS(C144 = "herhaalklacht";C143;0))+(ALS(C148 = "herhaalklacht";C147;0))+(ALS(C157 = "herhaalklacht";C156;0))+(ALS(C161 = "herhaalklacht";C160;0)))/100)

Nou wil ik alle cellen, als ik dat zo goed benoem, verhogen met 87. Dus dat hij zo wordt:
1=((100/(SOM(C180;C184;C193;C197;C206;C210;C219;C223;C230;C234;C243;C247)))*((ALS(C181="herhaalklacht";C180;0))+(ALS(C185="herhaalklacht";C184;0))+(ALS(C194="herhaalklacht";C193;0))+(ALS(C198="herhaalklacht";C197;0))+(ALS(C207="herhaalklacht";C206;0))+(ALS(C211="herhaalklacht";C210;0))+(ALS(C220 = "herhaalklacht";C219;0))+(ALS(C224 = "herhaalklacht";C223;0))+(ALS(C231 = "herhaalklacht";C230;0))+(ALS(C235 = "herhaalklacht";C234;0))+(ALS(C244 = "herhaalklacht";C243;0))+(ALS(C248 = "herhaalklacht";C247;0)))/100)
Alleen dan 52 keer. Als ik deze twee onder elkaar zet en dan 'doortrek' naar beneden, maakt Excel er een rare formule van, in ieder geval wordt alles niet verhoogd met 87. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit wél voor elkaar kan krijgen?
  donderdag 15 mei 2014 @ 20:00:55 #207
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_139995174
Dat kan wel, maar voor zover ik het kan overzien word je daar niet vrolijk van. Ik word sowieso al niet vrolijk van je formules, maar als je ze ook nog gaat decoreren met INDIRECT-lussen om je sprongen van 87 te maken is het helemaal niet meer te volgen.

Als ik een beetje mag gokken wat je aan het doen bent, wil je het aantal nieuwe klachten per kalenderweek tellen (of er een percentage van maken, weet ik veel). Kun je dit niet oplossen met SOM.ALS of iets in die streek?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 15 mei 2014 @ 20:24:19 #208
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_139996371
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:00 schreef Janneke141 het volgende:
Dat kan wel, maar voor zover ik het kan overzien word je daar niet vrolijk van. Ik word sowieso al niet vrolijk van je formules, maar als je ze ook nog gaat decoreren met INDIRECT-lussen om je sprongen van 87 te maken is het helemaal niet meer te volgen.

Als ik een beetje mag gokken wat je aan het doen bent, wil je het aantal nieuwe klachten per kalenderweek tellen (of er een percentage van maken, weet ik veel). Kun je dit niet oplossen met SOM.ALS of iets in die streek?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja ik ben niet superhandig met Excel, niet vaak gebruikt tot een tijdje terug :') Het gaat om niet gefactureerde uren met vier mogelijke redenen, waarbij ik een percentage uitreken. Bijvoorbeeld twee uur niet gefactureerd door service en drie uur niet gefactureerd door garantie, dan rekent hij met die formule uit 60% niet gefactureerd door garantie en 40% door service. Klinkt misschien wat ingewikkeld en ik was dan ook al bijzonder trots op mezelf dat ik het werkend heb gekregen :')

Wat houdt dat SOM.ALS precies in?
pi_140000444
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:24 schreef Heeinz het volgende:
Wat houdt dat SOM.ALS precies in?
Je zorgt dat je indeling bijvoorbeeld als volgt is:

c181= "herhaalklacht" d181=waarde
c185= "herhaalklacht" d185=waarde

etc.

Dan doe je som.als( c181:c248; "herhaalwaarde"; d181:d185). Per rij wordt gekeken of de waarde in c_x voldoet aan "herhaalwaarde"->indien dat zo is neemt hij de waarde uit d_x apart. Je krijgt als resultaat de som van alle waarden die apart zijn genomen.

Precies wat jij doet, alleen wat simpeler.
  donderdag 15 mei 2014 @ 22:11:48 #210
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_140001215
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 21:56 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Je zorgt dat je indeling bijvoorbeeld als volgt is:

c181= "herhaalklacht" d181=waarde
c185= "herhaalklacht" d185=waarde

etc.

Dan doe je som.als( c181:c248; "herhaalwaarde"; d181:d185). Per rij wordt gekeken of de waarde in c_x voldoet aan "herhaalwaarde"->indien dat zo is neemt hij de waarde uit d_x apart. Je krijgt als resultaat de som van alle waarden die apart zijn genomen.

Precies wat jij doet, alleen wat simpeler.
Nou ik weet niet of dat kan, want het zit zo:
Ik moet dus alleen die niet gefactureerde uren tellen, niet de gefactureerde of de aangenomen. Of is het misschien handiger als ik dat bestand even ergens upload?
pi_140002027
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:11 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Nou ik weet niet of dat kan, want het zit zo: [ afbeelding ]
Ik moet dus alleen die niet gefactureerde uren tellen, niet de gefactureerde of de aangenomen. Of is het misschien handiger als ik dat bestand even ergens upload?
=SOMMEN.ALS(C3:C19;A3:A19;"Reden niet gefactureerd";B3:B19;"herhaalklacht")

zo?

Als deze formule niet helemaal duidelijk kun je die sheet wel oploaden als je dat makkelijker lijkt. Je wilt getallen uit een kolom optellen die aan 2 condities voldoen?
  donderdag 15 mei 2014 @ 22:32:35 #212
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_140002336
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:26 schreef Speculant. het volgende:

[..]

=SOMMEN.ALS(C3:C19;A3:A19;"Reden niet gefactureerd";B3:B19;"herhaalklacht")

zo?

Als deze formule niet helemaal duidelijk kun je die sheet wel oploaden als je dat makkelijker lijkt. Je wilt getallen uit een kolom optellen die aan 2 condities voldoen?
Lastig om uit te leggen, ik zal eens kijken wat ik met de tips kan en anders kom ik er binnenkort wel op terug. Bedankt iig :)
pi_140081967
Hoi, vraagje. Ik heb een bestand met daarin allerlei gegevens van personen. In een van deze tabellen staan hun geboortedata, bijvoorbeeld:

1-1-1980
2-2-1985
3-3-1955
10-4-1960

Alleen in plaats van 4 cellen heb ik er ongeveer 2000. Nu zou ik graag de gemiddeldes willen weten. Dus hoeveel mensen zitten in de leeftijdscategorie 18-35, 35-50, 50 - 65, 65+. Ik wil hiermee iets meer inzicht krijgen in de doelgroep.

Iemand enig idee hoe ik dit het best kan doen in Excel? Het zal ongetwijfeld makkelijk zijn, maar ik kom er even niet uit. Dank alvast :)
pi_140082328
quote:
5s.gif Op zondag 18 mei 2014 10:02 schreef IBMWV het volgende:
Hoi, vraagje. Ik heb een bestand met daarin allerlei gegevens van personen. In een van deze tabellen staan hun geboortedata, bijvoorbeeld:

1-1-1980
2-2-1985
3-3-1955
10-4-1960

Alleen in plaats van 4 cellen heb ik er ongeveer 2000. Nu zou ik graag de gemiddeldes willen weten. Dus hoeveel mensen zitten in de leeftijdscategorie 18-35, 35-50, 50 - 65, 65+. Ik wil hiermee iets meer inzicht krijgen in de doelgroep.

Iemand enig idee hoe ik dit het best kan doen in Excel? Het zal ongetwijfeld makkelijk zijn, maar ik kom er even niet uit. Dank alvast :)
Het makkelijkst is het om gebruik te maken van de datum voor je leeftijdscategorie:
Als je al die geboortedatums in 1 kolom hebt, bijvoorbeeld A1 tot A2000. De onderstaande Tabel zet je er naast in bijvoorbeeld C1 en verder:
1
2
VAN(=C1)  TOT(=D1)   AANTAL(=E1)
1-1-1996 1-1-1979  =aantallen.als($A$1:$A$2000;$A$1:$A$2000;">"&C2;$A$1:$A$2000;"<"&D2)
De formule aantallen.als (of countifs in het engels), zal uit de eerste kolom tellen, wanneer het voldoet aan een aantal voorwaarden. De voorwaarde zie je daar achter namelijk wanneer de geboortedatum in groter is dan C2 en kleiner dan D2.

Eventueel kan je de datum van vandaag er in verwerken. Dat doe je dan door in C2 geen 1-1-1996 te zetten maar bijvoorbeeld: =DATUM(1996;MAAND(VANDAAG());DAG(VANDAAG()))
pi_140082359
Of je berekent voor iedere persoon de leeftijd en maakt daarna een histogram met je leeftijdsklassen. :P
pi_140082527
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 10:30 schreef snabbi het volgende:

[..]

Het makkelijkst is het om gebruik te maken van de datum voor je leeftijdscategorie:
Als je al die geboortedatums in 1 kolom hebt, bijvoorbeeld A1 tot A2000. De onderstaande Tabel zet je er naast in bijvoorbeeld C1 en verder:
[ code verwijderd ]

De formule aantallen.als (of countifs in het engels), zal uit de eerste kolom tellen, wanneer het voldoet aan een aantal voorwaarden. De voorwaarde zie je daar achter namelijk wanneer de geboortedatum in groter is dan C2 en kleiner dan D2.

Eventueel kan je de datum van vandaag er in verwerken. Dat doe je dan door in C2 geen 1-1-1996 te zetten maar bijvoorbeeld: =DATUM(1996;MAAND(VANDAAG());DAG(VANDAAG()))
Ben net eens gaan klooien in Excel met de formule, maar ik ben bang dat ik er nog weinig van snap. Is er een soort van stappenplan om dit vanaf 'scratch' te doen? Dus enkel met een kolom met daarin een aantal geboortedata, en in plaats van 2000 zet ik hem even op 4. Dat vergroot de duidelijkheid voor mij al wat :P.
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 10:32 schreef sylvesterrr het volgende:
Of je berekent voor iedere persoon de leeftijd en maakt daarna een histogram met je leeftijdsklassen. :P
Dat klinkt makkelijk, alleen hoe bereken ik de leeftijd voor elke persoon? Stel ik wil de leeftijd berekenen op basis van de volgende geboortedatum:

07-03-1988

Het diagram kom ik vervolgens volgens mij wel uit. Kwestie van alle cellen selecteren en op 'diagram maken' klikken.
pi_140082695
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 10:43 schreef IBMWV het volgende:
Dat klinkt makkelijk, alleen hoe bereken ik de leeftijd voor elke persoon? Stel ik wil de leeftijd berekenen op basis van de volgende geboortedatum:

07-03-1988

Het diagram kom ik vervolgens volgens mij wel uit. Kwestie van alle cellen selecteren en op 'diagram maken' klikken.
=DATEDIF(A2;TODAY();"y") waarbij A2 de geboortedatum is levert de leeftijd in jaren op.

Zie http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ESSQ77HHILR8.xlsx voor een voorbeeld.
pi_140082906
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 10:53 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

=DATEDIF(A2;TODAY();"y") waarbij A2 de geboortedatum is levert de leeftijd in jaren op.

Zie http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ESSQ77HHILR8.xlsx voor een voorbeeld.
_O_ Volgens mij heb ik hem door en kan ik hier mee aan de slag! Net hem even zelf uitgevoerd met het voorbeeldbestand en dat lukt. Nu alleen Data Analysis Toolpak installeren en dan zou het moeten lukken. Erg bedankt!
pi_140083426
quote:
14s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:07 schreef IBMWV het volgende:

[..]

_O_ Volgens mij heb ik hem door en kan ik hier mee aan de slag! Net hem even zelf uitgevoerd met het voorbeeldbestand en dat lukt. Nu alleen Data Analysis Toolpak installeren en dan zou het moeten lukken. Erg bedankt!
Data Analysis Toolpak heb je in principe niet nodig. In kolom D-E heb je ook een histogram, maar met formules. :)
pi_140131577
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:36 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Data Analysis Toolpak heb je in principe niet nodig. In kolom D-E heb je ook een histogram, maar met formules. :)
Ik kan je hulp toch nog even gebruiken merk ik. Ik ging er zelf eens mee spelen en dat ging minder makkelijk dan ik dacht.

Ik heb mijn eigen Excel-bestand even geüpload met daarin alle data (3 kolommen: Geboortedatum, geslacht en leeftijd). Verder heb ik een aantal leeftijdsgroepen:

18 - 35
35 - 50
50 - 65
65 - 80
80 +

Ik zou graag een grafiek of cirkeldiagram willen maken waarin alle leeftijden getoond worden per leeftijdsgroep. Dus er zijn bijvoorbeeld 100 mensen in de groep 18 - 35 enzovoort.

Moet volgens mij te doen zijn met enkele muisklikken, maar bij mij lijkt het kwartje niet te vallen. Al wat Youtube-instructiefilmpjes gekeken maar helaas. Het is ook gelijk het eerste en het laatste wat ik in Excel moet doen.

Zou jij kunnen helpen? Mijn bestand staat hier:

:@


Edit: lijkt te lukken al. Gelukt. *)

[ Bericht 4% gewijzigd door IBMWV op 19-05-2014 17:34:01 ]
pi_140137556
quote:
14s.gif Op maandag 19 mei 2014 15:37 schreef IBMWV het volgende:

[..]

Ik kan je hulp toch nog even gebruiken merk ik. Ik ging er zelf eens mee spelen en dat ging minder makkelijk dan ik dacht.

Ik heb mijn eigen Excel-bestand even geüpload met daarin alle data (3 kolommen: Geboortedatum, geslacht en leeftijd). Verder heb ik een aantal leeftijdsgroepen:

18 - 35
35 - 50
50 - 65
65 - 80
80 +

Ik zou graag een grafiek of cirkeldiagram willen maken waarin alle leeftijden getoond worden per leeftijdsgroep. Dus er zijn bijvoorbeeld 100 mensen in de groep 18 - 35 enzovoort.

Moet volgens mij te doen zijn met enkele muisklikken, maar bij mij lijkt het kwartje niet te vallen. Al wat Youtube-instructiefilmpjes gekeken maar helaas. Het is ook gelijk het eerste en het laatste wat ik in Excel moet doen.

Zou jij kunnen helpen? Mijn bestand staat hier:

:@


Edit: lijkt te lukken al. Gelukt. *)
Ik had je bericht vanmiddag gelezen maar kon er niet op reageren ivm werk. Je hebt het al opgelost zie ik, top! ^O^
pi_140141874
Ik maak gebruik van Excel 2010.

Ik heb een sheet met 300 rijen met elk 50 kolommen. In elk van de velden zijn waarden opgenomen. Nu wil ik alle rijen en kolommen selecteren, de inhoud kopiëren en dit plaatsen in één enkele kolom, zodat je dus alle 15000 waarden onder elkaar hebt staan.

Is er een makkelijke manier om dit te doen?
pi_140146547
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:11 schreef Niesl het volgende:
Ik maak gebruik van Excel 2010.

Ik heb een sheet met 300 rijen met elk 50 kolommen. In elk van de velden zijn waarden opgenomen. Nu wil ik alle rijen en kolommen selecteren, de inhoud kopiëren en dit plaatsen in één enkele kolom, zodat je dus alle 15000 waarden onder elkaar hebt staan.

Is er een makkelijke manier om dit te doen?
Zonder macro zou ik denk ik kiezen voor het werkblad op te slaan als een CSV bestand. Vervolgens dit bestand te openen via Word. Vervolgens de komma of puntkomma via CTRL H zoeken en vervangen door ^p. Dan je Word bestand kopieren naar je Excel blad.

Uiteraard is het eea wel afhankelijk van welke type gegevens in je Excel werkblad staan.
pi_140147626
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:11 schreef Niesl het volgende:
Ik maak gebruik van Excel 2010.

Ik heb een sheet met 300 rijen met elk 50 kolommen. In elk van de velden zijn waarden opgenomen. Nu wil ik alle rijen en kolommen selecteren, de inhoud kopiëren en dit plaatsen in één enkele kolom, zodat je dus alle 15000 waarden onder elkaar hebt staan.

Is er een makkelijke manier om dit te doen?
1
2
3
4
5
Sub blaat()
    For i = 2 To ActiveSheet.UsedRange.Columns.Count Step 1
        Range(Cells(1, i), Cells(1, i).End(xlDown)).Copy Cells(1, 1).End(xlDown).Offset(1, 0)
    Next i
End Sub
Dit stukje code kopieert de data van kolommen 2 tot en met de laatst gebruikte kolom naar kolom 1.

Aannames:
- De kolommen bevatten geen blanco cellen
- De data begint in kolom 1
- De lijsten beginnen in rij 1
pi_140208791
Ik wil een optelling maken van de som uit 2 kolommen, zonder hiervoor een extra kolom te moeten toevoegen. Ik denk dat mijn afbeelding meer duidelijkheid geeft:



Het is gelukt met sumproduct :):

=SUMPRODUCT(INDIRECT(N3&"!K1:K5");INDIRECT(N3&"!L1:L5"))

[ Bericht 16% gewijzigd door Soldier2000 op 21-05-2014 18:08:27 ]
BlaBlaBla
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')