abonnement Unibet Coolblue
pi_137621394

We spenderen gemiddeld zes jaar van ons leven aan dromen, en een groot deel daarvan zijn terugkerende dromen.
Wat droom jij zoal?


Dromen verklaren, dat willen we het liefst allemaal.
Soms dromen we zó raar dat we wel zouden willen weten hoe we die droom ooit in ons hoofd hebben gehaald. Hebben dromen eigenlijk wel betekenis?

Hoe zit dat met droomsymbolen, en waarom hebben we soms lucide dromen?

Ze zijn in principe niet meer dan een film van je gedachten.
Niet alleen overdag denk je namelijk na over dingen, dit gaat ‘s nachts gewoon door.
Dromen gaan dan ook vaak over dingen die je overdag hebt meegemaakt of waar je veel aanhebt gedacht, die je vervolgens weer op deze manier tijdens je slaap verwerkt.[/i]

Wat is een lucide droom?
Het zijn dromen waarin je je bewust bent dat je aan het dromen bent. In lucide dromen kan je dan ook zelf de leiding nemen over je droom! Wanneer jij nooit lucide droomt, is er volgens een aantal wetenschappers een techniek die je kan toepassen om toch een lucide droom op te wekken. Je volgt daarvoor de volgende stappen:


1. Koop een droomdagboek en probeer je iedere nacht ten minste één droom te herinneren.
Wanneer je ’s ochtends of ’s nachts wakker wordt, schrijf je meteen op wat je daarvoor hebt gedroomd.
2. Analyseer je dromen, welke symbolen, tekens of personen komen vaak in je dromen terug? Hebben je dromen een standaard opbouw?
3. Bereid je voor voordat je gaat dromen. Vertel je zelf dat als je weer met een veelvoorkomend droomscenario te maken krijgt, dat je je dan moet realiseren dat het een droom is.
Op die manier heb je dus de regie over je eigen dromen en lucide dromen.


Wist je dat…
•Vrouwen vaker nachtmerries hebben dan mannen?
•Je zo’n vijf tot zeven dromen per nacht hebt die bij elkaar zo’n anderhalf tot twee uur duren?
•Amerikanen in hun dromen agressiever zijn dan inwoners van de meeste andere westerse landen?
•Als vrouwen over seks dromen, het meer gaat om verleiden en flirten dan om daadwerkelijke seks?
•Geur een sterk effect heeft op de emoties in je dromen? Van onsmakelijke geuren tijdens je slaap ga je naar dromen, terwijl je van bijvoorbeeld rozengeur fijne dromen krijgt.
•Je van sommige antidepressiva, verdovende middelen en slaapmiddelen nachtmerries kunt krijgen?





Vorige delen:
TRU / Centraal dromen topic.
TRU / Centraal dromen topic : Deel 2
TRU / Centraal dromen topic: Deel 3
TRU / Centraal dromen topic: Deel 4
TRU / [TRU] Centraal dromentopic Deel 5
TRU / [TRU] Centraal dromentopic: Deel 6
TRU / [TRU] Centraal dromentopic: Deel 7

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 16:05:51 ]
pi_137621626
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:38 schreef Gewas het volgende:

[..]

Komt dan niet de hele droom terug in je herinnering? Een voorwerp is bij mij meestal de 'trigger' en dan herinner ik me de rest weer.
Soms komt de hele droom terug, maar vaak alleen flarden of een paar beelden.
pi_137622070
Ik heb soms - heel irritant - dat ik me de droom nèt niet kan herinneren. Dat het steeds wegglipt zodra ik mijn aandacht erop vestig.
Net als een woord dat op het puntje van je tong ligt maar waar je maar niet op kan komen.
Ik heb dit vooral als ik wakker word tijdens een droom, door de wekker of iets anders van buitenaf.
pi_137631460
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:56 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb soms - heel irritant - dat ik me de droom nèt niet kan herinneren. Dat het steeds wegglipt zodra ik mijn aandacht erop vestig.
Net als een woord dat op het puntje van je tong ligt maar waar je maar niet op kan komen.
Ik heb dit vooral als ik wakker word tijdens een droom, door de wekker of iets anders van buitenaf.
Dat ken ik ook, ja. Dan heb je nog wel het gevoel wat je eraan overhield, maar de inhoud is verdwenen.
pi_137650713
Vannacht was ik op een begrafenis van iemand die ik kende, ik was eigenlijk niet welkom op de begrafenis maar ik besloot toch te gaan en werd door anderen erop aangekeken dat ik ging
pi_137651198
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:20 schreef formerjellybean het volgende:
Vannacht was ik op een begrafenis van iemand die ik kende, ik was eigenlijk niet welkom op de begrafenis maar ik besloot toch te gaan en werd door anderen erop aangekeken dat ik ging
Wat een sinistere droom lijkt me dat!
pi_137652017
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wat een sinistere droom lijkt me dat!
Dat was het eigenlijk ook een beetje .
Ik weet alleen trouwens door tarotkaarten leggen dat de dood niet altijd slechte betekenis heeft en ik kan het eigenlijk een beetje naar recente gebeurtenis teruglinken .
Meer over een oude relatie eigenlijk en ook de reactie van anderen .

Recentelijk iemand gezien van een poosje terug en dit meer een soort waarschuwingsdroom is van je kan oud zeer naar boven halen en niet iedereen zal even blij zijn maar je moet het doorzetten.
pi_137652138
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:56 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Dat was het eigenlijk ook een beetje .
Ik weet alleen trouwens door tarotkaarten leggen dat de dood niet altijd slechte betekenis heeft en ik kan het eigenlijk een beetje naar recente gebeurtenis teruglinken .
Meer over een oude relatie eigenlijk en ook de reactie van anderen .

Recentelijk iemand gezien van een poosje terug en dit meer een soort waarschuwingsdroom is van je kan oud zeer naar boven halen en niet iedereen zal even blij zijn maar je moet het doorzetten.
Kan heel goed, ik ben absoluut niet goed in dromen uitleggen. Ik zou denken dat je je verplicht voelt iets te doen, tegen de wil van anderen in, dat je je eigenlijk schuldig voelt maar het toch doet. Zoiets.
pi_137652812
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Kan heel goed, ik ben absoluut niet goed in dromen uitleggen. Ik zou denken dat je je verplicht voelt iets te doen, tegen de wil van anderen in, dat je je eigenlijk schuldig voelt maar het toch doet. Zoiets.
Ik heb er heel wat boeken over gehad , en het is eigenlijk gewoon kijken wat de symbolen voor jou betekenen en of je het terug kan pakken naar recente gebeurtenissen.
Nou het is niet echt schuldig voelen maar meer van jezelf weten dat je eigenlijk even boven de meningen van anderen moet staan en het voor jezelf wel moet doen, omdat het voor mij gevoelsmatig het juiste is ( ik weet dat deze situatie in het echt een boel geroddel gaat geven en daar moet ik even boven staan)
pi_137654655
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:23 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Ik heb er heel wat boeken over gehad , en het is eigenlijk gewoon kijken wat de symbolen voor jou betekenen en of je het terug kan pakken naar recente gebeurtenissen.
Nou het is niet echt schuldig voelen maar meer van jezelf weten dat je eigenlijk even boven de meningen van anderen moet staan en het voor jezelf wel moet doen, omdat het voor mij gevoelsmatig het juiste is ( ik weet dat deze situatie in het echt een boel geroddel gaat geven en daar moet ik even boven staan)
Kun je ook dromen uitleggen voor anderen? Zou best cool zijn om hier een goede droomuitlegger te hebben :)
pi_137654737
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:56 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Ik weet alleen trouwens door tarotkaarten leggen dat de dood niet altijd slechte betekenis heeft
Die kaart in de tarot is een heel interessante idd. Ze betekent vaak transformatie, verantwoordelijkheid en/of tijdsbesef/bewustzijn van de levenstaak.
pi_137654937
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Kun je ook dromen uitleggen voor anderen? Zou best cool zijn om hier een goede droomuitlegger te hebben :)
Dat zou ik best willen proberen , voor mezelf is heel makkelijk maar dat is omdat ik mijn eigen omstandigheden weet en de dromen bij die tijd , en bij jouw droom had ik het ook al een beetje over je ex.

Zal waarschijnlijk dan wel proberen vragen te stellen over de ander wat de symbolen betekenen voor je want dan is vaak al dat je weet wat het is. Iedereen heeft soms een heel ander idee over een symbool dan een ander, maar ik moet zeggen dromen vind ik altijd heel leuk om in te verdiepen.
Soms heb je gewoon de dromen die echt wat betekenen , soms gewoon te intensief naar iets gekeken en is het volslagen onzin ( zoals toen ik naar Breaking bad keek en ineens meth met Walt aan het maken was ( lijkt me heel stug als dat wat betekent) .
pi_137654991
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Die kaart in de tarot is een heel interessante idd. Ze betekent vaak transformatie, verantwoordelijkheid en/of tijdsbesef/bewustzijn van de levenstaak.
Ja klopt vaak juist een nieuw begin en dat vind ik juist het mooie aan tarot dan want het maakt het juist minder eng en luguber en dan krijgt het vaak een andere betekenis
pi_137656041
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:26 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Dat zou ik best willen proberen , voor mezelf is heel makkelijk maar dat is omdat ik mijn eigen omstandigheden weet en de dromen bij die tijd , en bij jouw droom had ik het ook al een beetje over je ex.

Zal waarschijnlijk dan wel proberen vragen te stellen over de ander wat de symbolen betekenen voor je want dan is vaak al dat je weet wat het is. Iedereen heeft soms een heel ander idee over een symbool dan een ander, maar ik moet zeggen dromen vind ik altijd heel leuk om in te verdiepen.
Soms heb je gewoon de dromen die echt wat betekenen , soms gewoon te intensief naar iets gekeken en is het volslagen onzin ( zoals toen ik naar Breaking bad keek en ineens meth met Walt aan het maken was ( lijkt me heel stug als dat wat betekent) .
Het zou gaaf zijn als je het zou willen proberen. En leuk dat je ook met de tarot bezig bent :)
pi_137892195
Pfff.. Vannacht gedroomd dat ik belaagd werd door wespen. Ik probeerde ze te bestrijden met een paralyzer, maar ik kreeg er maar één te pakken. Het duurde een hele tijd voor ie dood was, maar ik heb hem goed geroosterd :)
Was een akelige, benauwde droom.
pi_138144695
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Pfff.. Vannacht gedroomd dat ik belaagd werd door wespen. Ik probeerde ze te bestrijden met een paralyzer, maar ik kreeg er maar één te pakken. Het duurde een hele tijd voor ie dood was, maar ik heb hem goed geroosterd :)
Was een akelige, benauwde droom.
Zit je in een stress periode , want dit lijkt me een beetje een stress droom ( wespen , bestrijden paralyzer ) en juist dat je er wel een te pakken kreeg lijkt die droom je wel een beetje te vertellen dat het uiteindelijk meevalt.

Geen droom gehad maar juist wel weer dus inderdaad gehad dat ik mijn ex , en ik er ergens het wel enorm begin te vinden want bij mij is het heel vaak dat als ik over hem droom ik hem ook tegenkom vlak daarna , als het 1 is dan is het ok toeval maar elke keer want het is bij hem heel vaak .
Dat ik me soms af ga vragen is dit telepathie of intuitie want eerst is het een poosje stil dan krijg ik weer dromen over hem en juist altijd na de dromen duikt die dan weer op .
Ik begin het heel vaag te vinden.
pi_138170322
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 01:45 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Zit je in een stress periode , want dit lijkt me een beetje een stress droom ( wespen , bestrijden paralyzer ) en juist dat je er wel een te pakken kreeg lijkt die droom je wel een beetje te vertellen dat het uiteindelijk meevalt.

Geen droom gehad maar juist wel weer dus inderdaad gehad dat ik mijn ex , en ik er ergens het wel enorm begin te vinden want bij mij is het heel vaak dat als ik over hem droom ik hem ook tegenkom vlak daarna , als het 1 is dan is het ok toeval maar elke keer want het is bij hem heel vaak .
Dat ik me soms af ga vragen is dit telepathie of intuitie want eerst is het een poosje stil dan krijg ik weer dromen over hem en juist altijd na de dromen duikt die dan weer op .
Ik begin het heel vaag te vinden.
Ik had idd wat dingen aan mijn hoofd..

Dat je hem vaak tegenkomt nadat je over hem hebt gedroomd is idd opvallend. Het kan komen door wat ze onbewust redeneren noemen. Je kent hem en zijn gedrag en wellicht link je onbewust wat feitjes aan elkaar. Dan kun je een voorgevoel krijgen.
En wie weet.. Er gebeuren dingen die niet te verklaren zijn, maar die we helaas niet kunnen controleren middels herhaalbare proeven.
pi_139371498
Vraagje hebben meer hier dat ze in series dromen, ik heb namelijk de laatste tijd dromen die dus verdergaan en het steeds meer een stukje van de sluier ligt.

Ik ben zelf bezig met dat ik iets voor mezelf wil bereiken en daar werk ik naartoe, sinds ik dat doe , kreeg ik eerst een droom dat ik op een treinstation zit en zit te wachten en uiteindelijk komt iemand die ik wil zien stapt uit de trein en loopt naar me toe.

De volgende droom is juist dat in de bus zit en ik zie een jeugdliefde van school die altijd voor mij onbereikbaar is geweest achter het stuur zitten en juist contact met mij wil hebben en vervolgens zijn we weer op school . (dat staat voor leerproces)
pi_140059548
Van de week een maffe droom gehad. IK moest een aantal probleemjongeren op het podium laten optreden maar degene die met de jongeren begeleiden twijfelden of het wel lukte. Madonna kwam langs maar was ontzettend bitcherig alleen bleek haar bitcherigheid juist hulpvaardigheid en toen kregen we ineens allemaal kleren van Madonna.
pi_140059882
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 18:32 schreef formerjellybean het volgende:
Van de week een maffe droom gehad. IK moest een aantal probleemjongeren op het podium laten optreden maar degene die met de jongeren begeleiden twijfelden of het wel lukte. Madonna kwam langs maar was ontzettend bitcherig alleen bleek haar bitcherigheid juist hulpvaardigheid en toen kregen we ineens allemaal kleren van Madonna.
Lol :D
pi_140059935
Ik droom de laatste tijd vaak over ziektes. Nu zijn er een paar mensen in de familie die kanker hebben dus misschien heeft het daar mee te maken.
pi_140109773
Laatst - in m'n droom - een paar kiezen kwijtgeraakt. Toen ik wakker was meteen even gecheckt, en ze zaten er gelukkig allemaal nog.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_140529844
Deze droom kreeg ik een paar uur gelezen, dus vers van de pers *).

Was om 1 uur gaan pitten, maar om 5 uur was ik alweer wakker. Aangezien ik geen slaap meer had ben ik gelijk die droom gaan opschrijven. Je zou het een nachtmerrie kunnen noemen, maar bij mij was er geen spoortje van angst te bekennen, behalve misschien op het laatst :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Children of the night. What music they make.
pi_143441355
Even een kickje.. Dit was altijd een interessant topic.
pi_143441667
Hebben jullie trouwens ook dat de lucht in jullie dromen (bijna) altijd zwart is? Lijkt wel of al mijn dromen 's nachts afspelen of dat mijn hersens vergeten zijn de lucht te fantaseren.
ROBODEMONS..................|:(
pi_143441837
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:55 schreef Morrigan het volgende:
Hebben jullie trouwens ook dat de lucht in jullie dromen (bijna) altijd zwart is? Lijkt wel of al mijn dromen 's nachts afspelen of dat mijn hersens vergeten zijn de lucht te fantaseren.
Nee, als ik in mijn dromen op het idee kom om naar de lucht te kijken, ziet ie er altijd zeeer psychedelisch uit. Maffe wolken, diepblauw, gekke voorwerpen in de lucht..
pi_143450940
Ik heb de afgelopen weken weer over mijn angsten gedroomd.

Meest rare droom was dat ik rond het spitsuur op het treinstation ging staan om oude vrienden te ontmoeten. En telkens kwam ik oude vrienden tegen. Maar ze liepen zo hard dat ik ze niet meer bij kon houden.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:58:44 #28
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143451098
Ik heb de afgelopen week met een beetje te veel regelmaat weer over een ex van mij gedroomd, ook weer leuk. Hele gesprekken houden over van alles en nog wat, beetje intiem doen (niet heel intiem dus ik hoef mijn beddengoed niet te vervangen :').) en daardoor zit ik weer terug te denken aan haar. Ik heb het hoofdstuk met aardig wat pijn en moeite afgesloten maar eens in de zoveel tijd komt ze buurten in mijn dreamspace, de snol :{w.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_143462640
quote:
8s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:58 schreef jogy het volgende:
Ik heb de afgelopen week met een beetje te veel regelmaat weer over een ex van mij gedroomd, ook weer leuk. Hele gesprekken houden over van alles en nog wat, beetje intiem doen (niet heel intiem dus ik hoef mijn beddengoed niet te vervangen :').) en daardoor zit ik weer terug te denken aan haar. Ik heb het hoofdstuk met aardig wat pijn en moeite afgesloten maar eens in de zoveel tijd komt ze buurten in mijn dreamspace, de snol :{w.
Ik droom gelukkig hoogst zelden over exen..

Wel heb ik gedroomd dat ik in de trein zat en ik had niet ingecheckt om een of andere reden. Affijn, komt er een conducteur daar een beetje over griepen. Ik geloof zelfs dat ik heb lopen beweren dat dat niet hoefde omdat ik een abonnement had in mijn droom en dus al betaald had voor de rit..
Kwam ik tot de conclusie dat mijn legitimatiebewijs ook spoorloos was, terwijl ik zeker wist dat ik die bij me had gestoken. Rare sabotagedroom was het.
pi_143463217
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik droom gelukkig hoogst zelden over exen..

Wel heb ik gedroomd dat ik in de trein zat en ik had niet ingecheckt om een of andere reden. Affijn, komt er een conducteur daar een beetje over griepen. Ik geloof zelfs dat ik heb lopen beweren dat dat niet hoefde omdat ik een abonnement had in mijn droom en dus al betaald had voor de rit..
Kwam ik tot de conclusie dat mijn legitimatiebewijs ook spoorloos was, terwijl ik zeker wist dat ik die bij me had gestoken. Rare sabotagedroom was het.
Ik droom ook wel eens over treinen, maar die zijn altijd net achtbanen. Soms zelfs met loopings. Net als met liften. Die zijn in mijn dromen ook altijd eng. Gaan hard en vaak over de kop.
ROBODEMONS..................|:(
pi_143463977
Laats gedroomd dat ik van grote hoogte in het water viel. Verschrikkelijk was dat.
Ура для россии
  zondag 17 augustus 2014 @ 22:16:13 #32
396554 Spinosaurus
Spinosaurus aegyptiacus
pi_143531960
Ik sliep in de auto en toen ik ''echt'' wakker werd zei mijn vader dat ik toen hij aan het tanken ik ook wakker was geworden en de hele tijd een jongen aanstaarde. Toen hij vroeg waarom ik hem de hele tijd aanstaarde zei ik volgens hem: ''Ik ken die jongen ergens van.'' Ik kan me hier helemaal niks van herinneren. Hoe kan dit?

Het is geen droom, dus weet niet waar ik dit kon plaatsen, maar het heeft wel met slapen te maken.
Learn how to eat in the jungle full of hyenas
pi_143617387
Ik heb iets wat ik kwijt wil maar het is geloof ik niet echt appropriate om er met mijn vrienden over te praten.

Een paar weken geleden had ik een bizar stukje seksdroom over een jongen met wie ik best wel vaak optrek. Hij is een collega van vrijwilligerswerk en we zien elkaar niet altijd, maar trekken wel samen op, vaak 1 of 2 keer per maand. Ik vond hem altijd heel aardig en wat ik heel veel van hem waardeer zijn z'n spontaniteit en warme persoonlijkheid (god wat klinkt dat libelle-wijfachtig). Daardoor heb ik denk ik wel onbewust een soort zwakke plek voor hem ontwikkeld. Het is namelijk ook niet dat hij niet knap is ofzo.
Anyway, nu treft het de toeval dat hij homo en bezet is en ik bi-lesbisch en single, en incidentally is zijn vriendje ook een vriend van mij. Dat maakte die droom zo bizar. Ook omdat het maar een kort stukje was, daarna flitste het weer weg.

Eerder droomde ik ook al (maanden terug) dat ik hem in een troostende omhelzing vast had omdat zijn vriendje was overleden. Die lag opgebaard in de kerk en wij stonden in de deuropening.

Ik heb geen flauw idee wat ik hiervan allemaal moet denken, maar het komt af en toe uit het iets weer naar bovendrijven en dan herinner ik me het weer. Weet iemand wat dit zou kunnen betekenen? :')
"free your mind and the rest will follow."
pi_143622141
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:03 schreef enthousyasko het volgende:
Ik heb iets wat ik kwijt wil maar het is geloof ik niet echt appropriate om er met mijn vrienden over te praten.

Een paar weken geleden had ik een bizar stukje seksdroom over een jongen met wie ik best wel vaak optrek. Hij is een collega van vrijwilligerswerk en we zien elkaar niet altijd, maar trekken wel samen op, vaak 1 of 2 keer per maand. Ik vond hem altijd heel aardig en wat ik heel veel van hem waardeer zijn z'n spontaniteit en warme persoonlijkheid (god wat klinkt dat libelle-wijfachtig). Daardoor heb ik denk ik wel onbewust een soort zwakke plek voor hem ontwikkeld. Het is namelijk ook niet dat hij niet knap is ofzo.
Anyway, nu treft het de toeval dat hij homo en bezet is en ik bi-lesbisch en single, en incidentally is zijn vriendje ook een vriend van mij. Dat maakte die droom zo bizar. Ook omdat het maar een kort stukje was, daarna flitste het weer weg.

Eerder droomde ik ook al (maanden terug) dat ik hem in een troostende omhelzing vast had omdat zijn vriendje was overleden. Die lag opgebaard in de kerk en wij stonden in de deuropening.

Ik heb geen flauw idee wat ik hiervan allemaal moet denken, maar het komt af en toe uit het iets weer naar bovendrijven en dan herinner ik me het weer. Weet iemand wat dit zou kunnen betekenen? :')
Ik heb vaak genoeg gedroomd dat ik kennis of vriendin zoende ofzo.. Heb ik altijd raar gevonden omdat het om mensen ging waar ik totaal niet op viel.
Ik heb weleens gehoord dat seksualiteit in dromen niet letterlijk daarvoor staat, waar het dan een symbool voor moet zijn zou ik niet weten.
pi_143733376
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:56 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb soms - heel irritant - dat ik me de droom nèt niet kan herinneren. Dat het steeds wegglipt zodra ik mijn aandacht erop vestig.
Net als een woord dat op het puntje van je tong ligt maar waar je maar niet op kan komen.
Ik heb dit vooral als ik wakker word tijdens een droom, door de wekker of iets anders van buitenaf.
kan aan gebrekkig/ongezond dieet liggen of bijv teveel alcohol drinken,, dan zijn je hersen cellen te zwakjes
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
pi_143805602
quote:
8s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:58 schreef jogy het volgende:
Ik heb de afgelopen week met een beetje te veel regelmaat weer over een ex van mij gedroomd, ook weer leuk. Hele gesprekken houden over van alles en nog wat, beetje intiem doen (niet heel intiem dus ik hoef mijn beddengoed niet te vervangen :').) en daardoor zit ik weer terug te denken aan haar. Ik heb het hoofdstuk met aardig wat pijn en moeite afgesloten maar eens in de zoveel tijd komt ze buurten in mijn dreamspace, de snol :{w.
Echt super herkenbaar. Dat terugdenken heb ik alleen wel iets minder, ik heb dan hooguit een matig dagje waar ik opeens weer aan haar denk.

Gelukkig heb ik 'ex-dromen' zelden, misschien eens per vier maanden ofzo.


Even iets heel anders trouwens, merken jullie ook dat je op bepaalde manieren meer droomt dan normaal? Als ik bijvoorbeeld in een iets minder normale positie in slaap val met m'n kleren nog grotendeels aan, heb ik bijna altijd heldere dromen. Als ik 's ochtends wakker word, en ik slaap daarna nog een uurtje of twee door, heb ik meestal ook superheldere dromen.
pi_143845515
Ik droom ook af en toe nog eens over een ex van jaren geleden. Ik heb haar minimaal 5 jaar niet meer gezien of gesproken maar zij duikt nog regelmatig op in mijn dromen. Ik heb er toen der tijd veel moeite mee gehad dat het uit was gegaan dus dat zal nog steeds niet helemaal verwerkt zijn. Zijn vaak emotionele dromen ook.

Ik heb de laatste tijd dat, wanneer ik nog net niet slaap of net wakker ben, ik duidelijk beelden kan zien wanneer ik gewoon wakker ben. Ik zie dan langzaam een beeld tevoorschijn komen vanuit 1 punt welke zich over je hele gezichtsveld verspreid waardoor het lijkt alsof je ineens in een andere omgeving bent.
Bijv. de laatste keer werd ik 's ochtends wakker, lag nog even met mijn ogen dicht en ineens zag ik een wit plafond langzaam vanuit het niets te voorschijn komen waardoor het op een gegeven moment net leek alsof ik mijn ogen gewoon helemaal open had!
Het is dan ook zo gedetailleerd dat je naden ziet of zelfs vlekjes op de verf kan zien zitten.
Het rare is wel dat mijn eigen plafond in het echt heel anders uit ziet.
Toen verschenen er allemaal cijfers en wiskundige symbolen (ook niet bestaande/fantasie-symbolen) op het plafond die langzaam door elkaar heen bewogen en om elkaar heen draaide. Helaas duurde het niet lang want als je je aandacht ergens op legt dan verdwijnt het beeld net zo snel weer.
Echt geweldig om mee te maken!
pi_143871154
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:47 schreef RobbieRonald het volgende:
Ik heb de laatste tijd dat, wanneer ik nog net niet slaap of net wakker ben, ik duidelijk beelden kan zien wanneer ik gewoon wakker ben. Ik zie dan langzaam een beeld tevoorschijn komen vanuit 1 punt welke zich over je hele gezichtsveld verspreid waardoor het lijkt alsof je ineens in een andere omgeving bent.
Bijv. de laatste keer werd ik 's ochtends wakker, lag nog even met mijn ogen dicht en ineens zag ik een wit plafond langzaam vanuit het niets te voorschijn komen waardoor het op een gegeven moment net leek alsof ik mijn ogen gewoon helemaal open had!
Het is dan ook zo gedetailleerd dat je naden ziet of zelfs vlekjes op de verf kan zien zitten.
Het rare is wel dat mijn eigen plafond in het echt heel anders uit ziet.
Toen verschenen er allemaal cijfers en wiskundige symbolen (ook niet bestaande/fantasie-symbolen) op het plafond die langzaam door elkaar heen bewogen en om elkaar heen draaide. Helaas duurde het niet lang want als je je aandacht ergens op legt dan verdwijnt het beeld net zo snel weer.
Echt geweldig om mee te maken!
Klinkt inderdaad tof en erg interessant. Lijkt erop dat je geest goed tot rust komt in de ruimte waar je slaapt
pi_143871398
Ik heb vaak last 's ochtends van slaapverlammingen. Iemand anders?
pi_143892463
Vannacht was ik door Rome aan het lopen en stopte achter het podium van een openbare theatervoorstelling toen ik ineens mijn naam hoorde roepen, het was een oud docent die me een kaartje gaf met daarom de tekst een 6 en onvoldoende.

En toen werd ik wakker

:')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_143892876
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 02:56 schreef Snowbells het volgende:
Ik heb vaak last 's ochtends van slaapverlammingen. Iemand anders?
Ik heb heel zelden - gelukkig - last van slaapverlamming. Ik vind het een heel beangstigende ervaring.
pi_143893183
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb heel zelden - gelukkig - last van slaapverlamming. Ik vind het een heel beangstigende ervaring.
Ik heb 3 hele duidelijke ervaringen.

De 1e keer toen ik het had werd ik wakker en wilde ik me omdraaien, maar het lukte niet :') Ik kon mijn ogen wel open doen en rondkijken maar verder helemaal niks. Dus toen flipte ik redelijk maar ik kon ook niks zeggen/schreeuwen. :') Ondertussen riep mijn vader naar me toe onderaan de trap maar ik kon het niet beantwoorden ;( uiteindelijk m'n ogen dicht gedaan en vrijwel meteen in slaap gevallen -> normaal wakker worden.

2e keer was echt de meest beangstigende. Het was echt een soort mix van wakker/lucide dromen of zo :{. Ik werd weer wakker, kon niks bewegen. Na heel veel moeite kon ik me enigszins bewegen en viel ik uit bed, ik voelde het gewoon echt :'). Toen liep ik dus heel langzaam naar de telefoon, maar toen ik 112 wilde bellen kwamen er anderen getallen dan de nummers die ik indrukte :'). Uiteindelijk naar bed gestrompeld en weer in slaap gevallen. Dit alles bleek dus een soort droom te zijn want toen ik wakker werd lag alles nog precies hetzelfde als de dag er voor, of ik moet hebben geslaapwandeld. :{

3e keer zag ik iemand tijdens die verlamming voor mijn bed staan, zwarte schim. Toen snel mijn ogen dicht gedaan.

Ik krijg het nu zo'n 1 keer per week/2 weken maar dan doe ik gewoon mijn ogen weer dicht. Tijdens zo'n moment moet je ook heel erg moeite doen om 'wakker' te blijven. ;( Ik weet ook echt niet waar het vandaan komt, schijnbaar word ik gewoon snel wakker in de fase tussen bewustzijn en dromen of iets.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2014 20:27:52 ]
pi_143893573
quote:
9s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:27 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Ik heb 3 hele duidelijke ervaringen.

De 1e keer toen ik het had werd ik wakker en wilde ik me omdraaien, maar het lukte niet :') Ik kon mijn ogen wel open doen en rondkijken maar verder helemaal niks. Dus toen flipte ik redelijk maar ik kon ook niks zeggen/schreeuwen. :') Ondertussen riep mijn vader naar me toe onderaan de trap maar ik kon het niet beantwoorden ;( uiteindelijk m'n ogen dicht gedaan en vrijwel meteen in slaap gevallen -> normaal wakker worden.

2e keer was echt de meest beangstigende. Het was echt een soort mix van wakker/lucide dromen of zo :{. Ik werd weer wakker, kon niks bewegen. Na heel veel moeite kon ik me enigszins bewegen en viel ik uit bed, ik voelde het gewoon echt :'). Toen liep ik dus heel langzaam naar de telefoon, maar toen ik 112 wilde bellen kwamen er anderen getallen dan de nummers die ik indrukte :'). Uiteindelijk naar bed gestrompeld en weer in slaap gevallen. Dit alles bleek dus een soort droom te zijn want toen ik wakker werd lag alles nog precies hetzelfde als de dag er voor, of ik moet hebben geslaapwandeld. :{

3e keer zag ik iemand tijdens die verlamming voor mijn bed staan, zwarte schim. Toen snel mijn ogen dicht gedaan.

Ik krijg het nu zo'n 1 keer per week/2 weken maar dan doe ik gewoon mijn ogen weer dicht. Tijdens zo'n moment moet je ook heel erg moeite doen om 'wakker' te blijven. ;( Ik weet ook echt niet waar het vandaan komt, schijnbaar word ik gewoon snel wakker in de fase tussen bewustzijn en dromen of iets.
Dat is best vaak! Het laatste wat je beschrijft wordt het old hag syndroom genoemd. Je ziet dan idd een zwarte schim aan het voeteneind van je bed.
Ik heb er gelukkig nog nooit echt bij gedroomd Het was puur de verlamming op zich en dat was al erg genoeg. Ik ben er een keer in geslaagd om niet in paniek te raken en weer in slaap te vallen. Dat is denk ik het beste. Ik werd iig ook later normaal wakker.
pi_143907271
quote:
9s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:27 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Ik heb 3 hele duidelijke ervaringen.

De 1e keer toen ik het had werd ik wakker en wilde ik me omdraaien, maar het lukte niet :') Ik kon mijn ogen wel open doen en rondkijken maar verder helemaal niks. Dus toen flipte ik redelijk maar ik kon ook niks zeggen/schreeuwen. :') Ondertussen riep mijn vader naar me toe onderaan de trap maar ik kon het niet beantwoorden ;( uiteindelijk m'n ogen dicht gedaan en vrijwel meteen in slaap gevallen -> normaal wakker worden.

2e keer was echt de meest beangstigende. Het was echt een soort mix van wakker/lucide dromen of zo :{. Ik werd weer wakker, kon niks bewegen. Na heel veel moeite kon ik me enigszins bewegen en viel ik uit bed, ik voelde het gewoon echt :'). Toen liep ik dus heel langzaam naar de telefoon, maar toen ik 112 wilde bellen kwamen er anderen getallen dan de nummers die ik indrukte :'). Uiteindelijk naar bed gestrompeld en weer in slaap gevallen. Dit alles bleek dus een soort droom te zijn want toen ik wakker werd lag alles nog precies hetzelfde als de dag er voor, of ik moet hebben geslaapwandeld. :{

3e keer zag ik iemand tijdens die verlamming voor mijn bed staan, zwarte schim. Toen snel mijn ogen dicht gedaan.

Ik krijg het nu zo'n 1 keer per week/2 weken maar dan doe ik gewoon mijn ogen weer dicht. Tijdens zo'n moment moet je ook heel erg moeite doen om 'wakker' te blijven. ;( Ik weet ook echt niet waar het vandaan komt, schijnbaar word ik gewoon snel wakker in de fase tussen bewustzijn en dromen of iets.
Dat lijkt me eng. :o

Ik heb vroeger toen ik hoge koorts had een heks aan het einde van mijn bed zien staan. Dacht echt dat ik wakker was en die heks zei dat ze even thee ging halen en dan weer terug zou komen. Ben toen in slaap gevallen en daarna geen heks meer gezien maar dit vond ik (toen) best eng.

Ik heb deze week zeer heldere dromen gehad die ik me ook grotendeels kon herinneren. Weer de gebruikelijke dingen over mijn angsten en issues.

Droomde dat ik in een huis zat vol met trollen en zombies en dat er maar 1 kamer was die veilig was. Toen ik met grof geweld de deur geforceerd had lagen er allemaal spullen (wapens en make-up 8)7 ) en toen was de droom afgelopen.

Ook nog gedroomd dat ik naar de dokter moest en dat ik ernstig ziek bleek te zijn. Dat heeft er dan denk ik mee te maken dat ik hypochonder ben.
pi_144232181
Vandaag gedroomd over een meisje waar ik een aantal weken geleden wat mee had en verliefd op was. Het werd niks want ze wou geen relatie of iets.

Ik droomde dat ik haar tegen kwam en toen heb ik een tijdje met der gepraat tot er een jongen naast haar ging staan. Het gesprek eindigde en ze liep met de jongen mee. Uiteindelijk zag ik in mijn ooghoeken dat deze jongen haar probeerde te zoenen maar ze wese hem af.

Ze fluisterd hem iets en ook al stond ik best ver weg in de droom ik hoorde het maar al te goed: "nee nu niet want X is hier en die kan het maar beter niet zien".

En toen was de droom ten einde gelukkig. Toen ik met haar scharrelde was het net uit met haar ex en moesten we alles stiekem doen en opletten of haar ex niet in de buurt was en ik mis haar. Dat zal de reden van deze droom wel zijn..
  zondag 11 januari 2015 @ 08:24:36 #46
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_148560079
Ik had net zo'n gekke droom. Ik was met mijn broer en nog wat anderen in een subtropisch zwembad. dat was vlakbij Avonturenpark Hellendoorn. Opeens kregen we bericht dat een of andere gek een attractie in het park bezet hield, of zich verschanst had op de eerste verdieping van een kantoor.allemaal erg lastig. hij was het oneens met het verlopen van een soort kwantumkorting die hij had op het gezinsabonnement. met kinderen heb je extra korting maar die was na een jaar verlopen en daar was hij boos over. het park had hem nog een aanbod gedaan om het te herstellen maar dat wilde hij niet meer. mijnheer was boos.

het werd allemaal nog wat lastiger toen hij ging dreigen. het park werd ontruimd, de wegen er naar toe werden afgezet. de bezoekers fan het subtropisch zwembad moesten binnen blijven. wij gingen dan maar het bubbelbad in, met nog wat mensen. je moet iets. en o ja, ik had mijn oranje handdoek mee.

het was al avond, het werd ca. 23.30. ondertussen was de EOD bezig met een explosief in een prullenbak. weet niet meer of ze dat hebben laten ontploffen. afijn. toen was het wel menens.

opeens kwam er een straaljager aan, maar hij was wel aan het zweven met de snelheid van een ruimteschip. dat zagen we door het open dak van het zwembad. we hoorden de piloot door de radio of omroepinstallatie of wat hij ook heeft een paar keer 'moi' zeggen. wat een vriendelijke piloot, vast een Tukker :D. maar ik bedacht me na het wakker worden ook dat het misschien wel aftellen was in het Engels, en geen 'moi'.

nou, daar ging ie. de lichten van de zwevende straaljager gingen aan, en hij schoot een paar keer, pief paf poef. de boze mijnheer viel vervolgens dood uit de achtbaan, en we zagen zijn lichaam met een boogje vallen, dat kon nog net door het open dak. ik was bang dat hij in het zwembad zou vallen, maar dat viel mee, hij viel met een doffe plof, of eigenlijk anderhalve plof neer op de grond naast het zwembad. iemand anders in het bubbelbad gebaarde naar me dat er twee mensen waren gevallen, maar dat geloofde ik niet.

goed, iedereen mocht eindelijk weg uit het zwembad. toen kwam ik er achter dat het al 23.35 was en ik te laat was voor mijn volgende afspraak. ik had afgesproken samen met twee meiden met Aziatisch uiterlijk samen te komen op het adres van een van de twee waar we samen met haar vader een aantal dozen zouden gaan verslepen naar het huis waar we met zijn drieen zoude gaan samenwonen, een soort studentenhuis. maar er was toch maar een doos van mij bij, dus vond ik het jammer maar helaas. ik appte het verhaal naar dat meisje met excuses, maar vroeg me af hoe ik het Avonturenpark-verhaal duidelijk moest verwoorden, omdat ze misschien helemaal geen nieuws had gekeken.

en toen werd ik wakker. :) zal wel iets met de aanslagen in Parijs te maken hebben, en recente verhuizingen van familie.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_148601587
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 08:24 schreef Andromache het volgende:
Ik had net zo'n gekke droom. Ik was met mijn broer en nog wat anderen in een subtropisch zwembad. dat was vlakbij Avonturenpark Hellendoorn. Opeens kregen we bericht dat een of andere gek een attractie in het park bezet hield, of zich verschanst had op de eerste verdieping van een kantoor.allemaal erg lastig. hij was het oneens met het verlopen van een soort kwantumkorting die hij had op het gezinsabonnement. met kinderen heb je extra korting maar die was na een jaar verlopen en daar was hij boos over. het park had hem nog een aanbod gedaan om het te herstellen maar dat wilde hij niet meer. mijnheer was boos.

het werd allemaal nog wat lastiger toen hij ging dreigen. het park werd ontruimd, de wegen er naar toe werden afgezet. de bezoekers fan het subtropisch zwembad moesten binnen blijven. wij gingen dan maar het bubbelbad in, met nog wat mensen. je moet iets. en o ja, ik had mijn oranje handdoek mee.

het was al avond, het werd ca. 23.30. ondertussen was de EOD bezig met een explosief in een prullenbak. weet niet meer of ze dat hebben laten ontploffen. afijn. toen was het wel menens.

opeens kwam er een straaljager aan, maar hij was wel aan het zweven met de snelheid van een ruimteschip. dat zagen we door het open dak van het zwembad. we hoorden de piloot door de radio of omroepinstallatie of wat hij ook heeft een paar keer 'moi' zeggen. wat een vriendelijke piloot, vast een Tukker :D. maar ik bedacht me na het wakker worden ook dat het misschien wel aftellen was in het Engels, en geen 'moi'.

nou, daar ging ie. de lichten van de zwevende straaljager gingen aan, en hij schoot een paar keer, pief paf poef. de boze mijnheer viel vervolgens dood uit de achtbaan, en we zagen zijn lichaam met een boogje vallen, dat kon nog net door het open dak. ik was bang dat hij in het zwembad zou vallen, maar dat viel mee, hij viel met een doffe plof, of eigenlijk anderhalve plof neer op de grond naast het zwembad. iemand anders in het bubbelbad gebaarde naar me dat er twee mensen waren gevallen, maar dat geloofde ik niet.

goed, iedereen mocht eindelijk weg uit het zwembad. toen kwam ik er achter dat het al 23.35 was en ik te laat was voor mijn volgende afspraak. ik had afgesproken samen met twee meiden met Aziatisch uiterlijk samen te komen op het adres van een van de twee waar we samen met haar vader een aantal dozen zouden gaan verslepen naar het huis waar we met zijn drieen zoude gaan samenwonen, een soort studentenhuis. maar er was toch maar een doos van mij bij, dus vond ik het jammer maar helaas. ik appte het verhaal naar dat meisje met excuses, maar vroeg me af hoe ik het Avonturenpark-verhaal duidelijk moest verwoorden, omdat ze misschien helemaal geen nieuws had gekeken.

en toen werd ik wakker. :) zal wel iets met de aanslagen in Parijs te maken hebben, en recente verhuizingen van familie.
Jemig wat een droom..Die straaljager komt mss. nog van het gijzelingsdrama eind 70'er jaren.. Die maakte op mij veel indruk.
Ik heb zelf ook wat maffe dingen gedroomd de laatste tijd. De meeste zijn me ontglipt, maar een fragment weet ik nog: ik was naar de maan gereisd in een Apollo ruimteschip. Ik realiseerde me daar aangekomen dat dit een hele wereld was, en ik was er helemaal alleen.. En hoe surrealistisch het was om daadwerkelijk naar een ander hemellichaam te reizen.
En het zag er ook anders uit. De maanlander kwam met een klap neer en het resoneerde, alsof de maan hol was. toen ik uitstapte zag ik idd dat het wasbleke, glow-in-the-dark achtige oppervlak vol kraters zat in een regelmatig patroon. En ze waren allemaal met elkaar verbonden, via een ondergrondsgangenstelsel. Inderdaad een deels holle zusterplaneet en wezenlijk anders dan de aarde. Het was idd een heel ontworteld, vervreemd gevoel om daar te zijn. Ik hoorde daar niet en wilde ook graag weer weg.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 18:38:00 #48
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_148648416
Avonturenpark Hellendoorn komt trouwens doordat mijn familie daar vlakbij woont en we daar veel naar toe zijn gegaan, vroeger. het ruimteschip komt doordat ik met mijn vriend de afgelopen weekenden een Star Wars-marathon heb gekeken. de kortingen slaan volgens mijn vriend op mijn eeuwige koopjes- en kortingenjacht (soms heb ik wat huisvrouwerige trekjes). en het Aziatische meisje komt door een aflevering van Without a trace die afgelopen week herhaald werd op tv. het zwembad zou kunnen duiden op het idee dat we laatst hadden om weer eens te gaan zwemmen. alleen mijn broer is nog niet te plaatsen. misschien dat ik hem al een tijd niet gezien heb, en hem mis?

heb jij nog ruimtefilms gekeken de laatste tijd?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_148672378
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 18:38 schreef Andromache het volgende:
Avonturenpark Hellendoorn komt trouwens doordat mijn familie daar vlakbij woont en we daar veel naar toe zijn gegaan, vroeger. het ruimteschip komt doordat ik met mijn vriend de afgelopen weekenden een Star Wars-marathon heb gekeken. de kortingen slaan volgens mijn vriend op mijn eeuwige koopjes- en kortingenjacht (soms heb ik wat huisvrouwerige trekjes). en het Aziatische meisje komt door een aflevering van Without a trace die afgelopen week herhaald werd op tv. het zwembad zou kunnen duiden op het idee dat we laatst hadden om weer eens te gaan zwemmen. alleen mijn broer is nog niet te plaatsen. misschien dat ik hem al een tijd niet gezien heb, en hem mis?

heb jij nog ruimtefilms gekeken de laatste tijd?
De laatste tijd heb ik geen ruimtefilms gezien. Waar sommige dingen uit die maffe droom vandaan komen weet ik wel, het zijn herinneringen aan een docu die ik ooit eens heb gezien over de ervaringen van astronauten die naar de maan zijn geweest. Een van de twee eersten had het erover hoe raar het was om naar een andere wereld te reizen. En dan vervolgens op die wereld rond te lopen, je te realiseren dat die helemaal dood is en dat je alleen maar met zijn tweeën bent, op een hele wereld. Ook al is ie natuurlijk een stuk kleiner.
Dat resoneren is idd gerapporteerd. Het schijnt te komen omdat de maan idd veel holle ruimtes bevat. Iets waar conspiracy-aanhangers gretig gebruik hebben gemaakt, om ofwel 'aan te tonen' dat de maan een geheime basis is of bevat, ofwel om aan te tonen dat de maanlanding nep was, omdat ze het vonden 'klinken als een klok', terwijl er geen atmosfeer zou moeten zijn en je dus ook niets hoort. Natuurlijk hadden ze zich niet gerealiseerd dat je resanantie van het materiaal van de maanlander gewoon kunt voelen en dat het ruimtepak + de lucht in de helm gewoon mee kan gaan doen. Maar goed..
Waar dat gevoel van vervreemding vandaan komt en het gekke uiterlijk van de maan weet ik niet.
Ik heb wel onlangs de Hobbit deel 1 en 2 gezien.. maar ik betwijfel of ik erover zal gaan dromen. Zoveel indruk maakten die films niet..
pi_148797848
Maar hoe dromen jullie?
Ik eigenlijk random.
Meestal onhoud ik ze bij 7 uur slaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')