abonnement Unibet Coolblue
pi_141714724
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:51 schreef Saarah het volgende:

[..]

Leuk om te horen!!!

Zo, net even op mijn schema gekeken.
De 3 langste rijdagen:
Death Valley - VOF - Springdale = 5.30u
Mexican Hat - Gooseneck - GC = 4u
GC - Las Vegas = 4.30u (met omweg route 66)

Voor de rest zitten we bijna allemaal met ofwel rijdagen van ongeveer 2 uur, ofwel dagen dat we ter plaatse zijn. Ook nog 1 dag rijden van 3,5.

Dat gaat mijn vriend echt wel (op een veilige manier) afkunnen hoor :P
Gaat ook goed komen, tel er alleen wel tijd bij op, opstoppingen, wegopbrekingen (wij hadden er echt belachelijk veel). Houd dat gewoon in je achterhoofd. :)

En inderdaad rijden in Amerika is relaxt, soms te....lange rustige wegen, auto is een automaat. Ik vond het zelk lekker om af te wisselen, maar ik snap dat je geen underage fee wil betalen.
pi_141714730
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:34 schreef Saarah het volgende:

[..]

Ik heb een document met alle rijtijden en kilometers hoor.
En ik heb een topic van vele pagina's op AllesAmerika :p die vinden het een prima route.

Ik vind de route echt nog tamelijk rustig in vergelijking met wat ik soms zie passeren. Er zijn geregeld tijdstippen dat we ergens twee dagen blijven en dat brengt toch wat rust in de route. Voor Monument Valley hebben we twee overnachtingen in Page, na Monument Valley hebben we twee overnachtingen in de Grand Canyon. Dan lijkt het me geen probleem dat we dag 14 wat meer kilometers doen. Op dag 9 t.e.m. 13 doen we ook geen lange afstanden. Dus ik snap de tip om Monument Valley er uit te halen niet echt.

De volgende lange rijdag is van de Grand Canyon naar Las Vegas, maar dat moet ook wel te doen zijn op 't gemakje. 's Morgens vertrekken, rustig cruisen, stukje route 66, stoppen aan de Hooverdam en gewoon 's avonds op het gemak al eens een deel van Vegas bekijken.
Goed voorbereid! :) Wordt een mooie trip....
pi_141725101
Nja ik denk dat ik de underage fee toch maar ga betalen. Misschien is het inderdaad toch het beste om twee bestuurders te hebben. En ik was nog eens gaan kijken naar de prijs en die valt iets beter mee dan verwacht (20$ per dag ipv 25$ zoals ik dacht).

Dus voor zo'n Amerika-reis zullen we maar niet op "enkele" euro's gaan besparen zeker. :-P
  dinsdag 1 juli 2014 @ 16:48:27 #229
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_141769499
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 15:36 schreef Saarah het volgende:
Nja ik denk dat ik de underage fee toch maar ga betalen. Misschien is het inderdaad toch het beste om twee bestuurders te hebben. En ik was nog eens gaan kijken naar de prijs en die valt iets beter mee dan verwacht (20$ per dag ipv 25$ zoals ik dacht).

Dus voor zo'n Amerika-reis zullen we maar niet op "enkele" euro's gaan besparen zeker. :-P
Hoeveel dagen reis je met huurauto?
Is natuurlijk wel een extra kostenplaats maar ik zou het toch overwegen.
Een kennis van mij is afgelopen juni 3 weken naar de usa geweest. Zijn vriendin was pas 21 en ze hadden ervoor gekozen dat alleen hij zou rijden ivm kosten.
Ze hebben uiteindelijk route LA, LV, SF en via de kust terug naar LA gedaan. Ze hadden alleen de Grand Canyon met een busreis vanuit LV gedaan en tussen LV en SF hebben ze Sequoia NP bezocht.
De reden dat ze niet meer parken bezocht hebben: teveel kilometers alleen rijden.
De trip is idd erg veel kilometers dat is alleen erg pittig, zeker als je in nl niet veel rijdt.
Dus ik geef als tip: spaar nog even door voor de extra fee.
pi_141769646
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 16:48 schreef egelhond het volgende:

[..]

Hoeveel dagen reis je met huurauto?
Is natuurlijk wel een extra kostenplaats maar ik zou het toch overwegen.
Een kennis van mij is afgelopen juni 3 weken naar de usa geweest. Zijn vriendin was pas 21 en ze hadden ervoor gekozen dat alleen hij zou rijden ivm kosten.
Ze hebben uiteindelijk route LA, LV, SF en via de kust terug naar LA gedaan. Ze hadden alleen de Grand Canyon met een busreis vanuit LV gedaan en tussen LV en SF hebben ze Sequoia NP bezocht.
De reden dat ze niet meer parken bezocht hebben: teveel kilometers alleen rijden.
De trip is idd erg veel kilometers dat is alleen erg pittig, zeker als je in nl niet veel rijdt.
Dus ik geef als tip: spaar nog even door voor de extra fee.
We huren de auto voor 15 dagen.

Ik heb ondertussen met zekerheid beslist dat ik de underage fee ga betalen ja :) dan kunnen we 100% gerust zijn. Ook wat iemand hierboven aanhaalde vond ik wel een goede reden: wat als er iets gebeurt met je vriend. En dat hoeft niet eens zo ernstig te zijn als een gebroken been, maar stel dat hij zich gewoon een dagje niet zo goed voelt, dan is het wel zo fijn dat hij dan niet hoeft te rijden.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 17:03:48 #231
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_141770105
En wat is 300 dollar ( 220 euro ) op een reis die je nooit meer van je leven zal vergeten en wat niemand meer van je afpakt :)
pi_141826372
Daarnet gebeld met de Redemption Line van MyVegas. De 2 nachtjes in het Aria zijn geboekt! :D
pi_141826383
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 17:03 schreef egelhond het volgende:
En wat is 300 dollar ( 220 euro ) op een reis die je nooit meer van je leven zal vergeten en wat niemand meer van je afpakt :)
Ja da's waar :)
pi_141840516
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:03 schreef Saarah het volgende:
Daarnet gebeld met de Redemption Line van MyVegas. De 2 nachtjes in het Aria zijn geboekt! :D
Aria _O_ Dat kan bijna niet luxer.
pi_142145992
Nog 2 maanden... Ik heb er al ZO veel zin in! :D

Daarnet een aflevering gezien van "de baard van Bartel", waarin hij Las Vegas en de Grand Canyon bezocht en ook kort Monument Valley en Lake Powell. Daardoor heb ik er nog meer zin in gekregen. :P
  vrijdag 11 juli 2014 @ 11:21:04 #236
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_142164686
Hier ook nog maar even! Maandag naar New York voor 9 dagen en dan door naar Californië. Meteen de twee delen van Amerika waar ik altijd over heb gedroomd. Maandag eerst maar van NY genieten :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_142186272
Jaloers...voor mij alweer bijna een jaar geleden. Wat gaat de tijd snel maar het lijkt nog zo kort geleden. Mooiste vakantie van m'n leven :-)
  zondag 13 juli 2014 @ 13:06:08 #238
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_142238027
Voor mij ook alweer 17 juli 2013. Wat een vakantie! Maar gelukkig mag ik over 2 weken weekje naar new york en daarna 3 weken rondreizen in canada :)
  Moderator zondag 13 juli 2014 @ 18:00:08 #239
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142247816
De tijd gaat best snel! Eerst was het jaren wachten, toen maanden en nu nog zes weken *O* en over drie weken nog een weekendje Londen als afleiding :s)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 14 juli 2014 @ 10:00:15 #240
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_142274445
Als we dan toch collectief aan het aftellen zijn...

* Gitarist en gf gaan vanaf zondag drie weken naar het Zuidwesten van de VS :D Zinin!
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_142275981
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:06 schreef egelhond het volgende:
Voor mij ook alweer 17 juli 2013. Wat een vakantie! Maar gelukkig mag ik over 2 weken weekje naar new york en daarna 3 weken rondreizen in canada :)
Gaaf! Rijd je van New York naar Canada of met het vliegtuig?

Wij wilden richting Chicago rijden vanaf NY 2 jaar geleden en vanuit daar naar Canada en dan via de kust weer terug. Die reis blijft op ons lijstje want uiteindelijk hebben we het midwesten gedaan (Denver, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Las Vegas, Grand Canyon, Monument Valley, MOAB, Denver)
  Moderator maandag 14 juli 2014 @ 21:27:25 #242
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142300186
Ik begin steeds meer te twijfelen of we er wel goed aan doen om Yellowstone te skippen, wat zien die foto's er spectaculair uit O+ Maar je moet gewoon keuzes maken en deze keer is dat toch LA - highway 1 - San Francisco geworden. Beiden lijken me erg gaaf.

Ach ja, goeie reden om over een paar jaar weer terug te gaan :D

Is het al 25 augustus?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_142303303
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:27 schreef MaJo het volgende:
Ik begin steeds meer te twijfelen of we er wel goed aan doen om Yellowstone te skippen, wat zien die foto's er spectaculair uit O+ Maar je moet gewoon keuzes maken en deze keer is dat toch LA - highway 1 - San Francisco geworden. Beiden lijken me erg gaaf.

Ach ja, goeie reden om over een paar jaar weer terug te gaan :D

Is het al 25 augustus?
Yellowstone is echt fantastisch.. het is echter heel groot en hoe meer tijd je ervoor hebt hoe beter. Ik heb er 13 beren gezien waaronder heel wat jonkies. Eronder ligt Grand Teton National Park als je via Salt Lake City zou rijden..een prachtig en ondergewaardeerd park.
  Moderator maandag 14 juli 2014 @ 22:48:56 #244
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142304675
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 22:26 schreef LoveProfuzion het volgende:

[..]

Yellowstone is echt fantastisch.. het is echter heel groot en hoe meer tijd je ervoor hebt hoe beter. Ik heb er 13 beren gezien waaronder heel wat jonkies. Eronder ligt Grand Teton National Park als je via Salt Lake City zou rijden..een prachtig en ondergewaardeerd park.
Die moeten we de volgende keer maar bezoeken :) Salt Lake City is het meest noordelijke punt dat we aandoen en dat ligt al behoorlijk uit de route. Ik zou graag nog eens teruggaan voor Yellowstone en een stuk Canada O+ En Grand Teton staat ook zeker op het lijstje!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_142317299
Begin volgend jaar wil ik samen met 2 vrienden een camperrondreis in de USA gaan maken.Na een eerste brainstorm hebben we de volgende route opgesteld;
Reisplanning Camperrondreis USA-west

3 maart 2014 Amsterdam – San Francisco
4 maart San Francisco
5 Maart San Francisco – Monterey(120 mile/192km)
6 Maart Moneterey – Santa Maria(166 mile/ 266km)
7 Maart Santa Maria – Los Angeles(160mile/256km)
8 Maart Los Angeles
9 Maart Los Angeles
10 Maart Los Angeles
11 Maart Los Angeles – San Diego(120mile/192km)
12 Maart San Diego
13 Maart San Diego – Yuma(172mile/275km)
14 Maart Yuma – NP Kofa wildlife refuge (115Mile/184km)
15 Maart NP Kofa wildlife refuge – Phoenix(124 mile/199km)
16 Maart Phoenix
17 Maart Phoenix – NP Grand Canyon(223mile/357km)
18 maart Grand Canyon – Page(109 mile/175km)
19 maart Page- NP bryce canyon(89mile/142km)
20 maart NP Bryce canyon – NP Zion(72mile/115km)
21 Maart NP zion – Las Vegas(152mile/243km)
22 Maart Las Vegas
23 Maart Las Vegas – NP Death Valley(127mile/203km)
24 Maart NP Death Valley – Mammoth Mountain(215 Mile/344km)
25 Maart Mammoth Mountain – NP Yosemite(55mile/88km)
26 Maart NP Yosemite – Lake Tahoe(138mile/221km)
27 Maart Lake Tahoe – Sacramento(103mile/165km)
28 Maart Sacramento- San Francisco(87mile/139km)
29 Maart San Francisco
30 Maart San Francisco – Amsterdam
Reisduur 28 dagen - 3756km

Deze planning is nog niet definitief en het is nog mogelijk om een paar dagen toe te voegen. De planning is dus om met een camper te gaan. In hoeverre is het mogelijk en toe gestaan om vrij te kamperen op parkeerplaatsen en in de berm etc? En zouden jullie standplaatsen van te voren boeken of gewoon op de bonnefooi deze route rijden?

Ik wil graag vast een indicatie maken van de kosten;
- ¤900,- benzine
- ¤1000,- standplaatsen(zoveel mogelijk vrij kamperen als dat toegestaan is dus alleen in de grote steden zullen we hier gebruik van moeten maken)
- ¤2000,- vlucht(Vorige week had ik een vlucht van ¤550,- naar San Francisco gevonden maar nu kan ik alleen nog vluchten van over de ¤700,- vinden. Is het mogelijk om voor ¤550,- nog een ticket naar SF te vinden? En is het misschien aan te raden om de reis op een ander punt te beginnen; dus van vegas naar vegas of van LA naar LA?
- ¤2600,- Huur camper inclusief verzekering
- ¤2500,- Eten etc.

Dit zou uitkomen op een totaal van ¤9000,-
Is dit een redelijke inschatting of zit ik daarmee te laag?

En het is natuurlijk ook mogelijk om deze route per auto af te leggen voor ongeveer hetzelfde geld maar ik vraag me af wat de vetste ervaring oplevert.

Ook heb ik op internet ergens gelezen dat NP Yosemite in Maart minder goed bereikbaar is doordat er misschien een pas is afgesloten. Levert deze afsluiting voor mijn route problemen op?
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 15 juli 2014 @ 12:08:10 #246
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_142318483
Over je route:

Ja, als je in maart van Mammoth Mountain naar Yosemite wil is de Tioga Pass nog afgesloten (opent eind april/mei). Je zal dan helemaal onderlangs moeten rijden, en dus een stuk terug. Deze route kan dus niet.

Tevens ben je er erg lang in LA. Je hebt sowieso meer tijd nodig in Yosemite, want daar kan je nu net doorheen rijden. Het is echt ontzettend groot. Ik zou daarin wat gaan schuiven.
pi_142318511
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 22:48 schreef MaJo het volgende:

[..]

Die moeten we de volgende keer maar bezoeken :) Salt Lake City is het meest noordelijke punt dat we aandoen en dat ligt al behoorlijk uit de route. Ik zou graag nog eens teruggaan voor Yellowstone en een stuk Canada O+ En Grand Teton staat ook zeker op het lijstje!
Groot gelijk! Wij hebben in 2008 LA, las Vegad, Grand Canyon, Zion etc 'gedaan' en in 2010 dus het midwesten. Ben erg blij dat we dat zo gedaan hebben. We zijn uiteindelijk 3 volle dagen in Yellowstone en 1 volle dag in Grand Teton geweest en met name Yellowstone had makkelijk nog een dag meer kunnen zijn....
pi_142318619
Mynheer007, ik zou je startpunt laten afhangen van de ticketprijs. Las Vegas, LA of SF allemaal prima, maar ook Phoenix kan ook best. 550 is een mooie deal idd, 700 zou ik prijzig vinden.

En ik zou sowieso 1 dag LA minder doen inderdaad. Yosemite, Zion, Bryce of zelfs Las Vegas zijn al de moeite waard om een dag langer te zijn.

De Tioga Pass is idd pas in mei of juni als je pech hebt open.
pi_142318728
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:19 schreef Mynheer007 het volgende:
Begin volgend jaar wil ik samen met 2 vrienden een camperrondreis in de USA gaan maken.Na een eerste brainstorm hebben we de volgende route opgesteld;
Reisplanning Camperrondreis USA-west

3 maart 2014 Amsterdam – San Francisco
4 maart San Francisco
5 Maart San Francisco – Monterey(120 mile/192km)
6 Maart Moneterey – Santa Maria(166 mile/ 266km)
7 Maart Santa Maria – Los Angeles(160mile/256km)
8 Maart Los Angeles
9 Maart Los Angeles
10 Maart Los Angeles
11 Maart Los Angeles – San Diego(120mile/192km)
12 Maart San Diego
13 Maart San Diego – Yuma(172mile/275km)
14 Maart Yuma – NP Kofa wildlife refuge (115Mile/184km)
15 Maart NP Kofa wildlife refuge – Phoenix(124 mile/199km)
16 Maart Phoenix
17 Maart Phoenix – NP Grand Canyon(223mile/357km)
18 maart Grand Canyon – Page(109 mile/175km)
19 maart Page- NP bryce canyon(89mile/142km)
20 maart NP Bryce canyon – NP Zion(72mile/115km)
21 Maart NP zion – Las Vegas(152mile/243km)
22 Maart Las Vegas
23 Maart Las Vegas – NP Death Valley(127mile/203km)
24 Maart NP Death Valley – Mammoth Mountain(215 Mile/344km)
25 Maart Mammoth Mountain – NP Yosemite(55mile/88km)
26 Maart NP Yosemite – Lake Tahoe(138mile/221km)
27 Maart Lake Tahoe – Sacramento(103mile/165km)
28 Maart Sacramento- San Francisco(87mile/139km)
29 Maart San Francisco
30 Maart San Francisco – Amsterdam
Reisduur 28 dagen - 3756km

Deze planning is nog niet definitief en het is nog mogelijk om een paar dagen toe te voegen. De planning is dus om met een camper te gaan. In hoeverre is het mogelijk en toe gestaan om vrij te kamperen op parkeerplaatsen en in de berm etc? En zouden jullie standplaatsen van te voren boeken of gewoon op de bonnefooi deze route rijden?

Ik wil graag vast een indicatie maken van de kosten;
- ¤900,- benzine
- ¤1000,- standplaatsen(zoveel mogelijk vrij kamperen als dat toegestaan is dus alleen in de grote steden zullen we hier gebruik van moeten maken)
- ¤2000,- vlucht(Vorige week had ik een vlucht van ¤550,- naar San Francisco gevonden maar nu kan ik alleen nog vluchten van over de ¤700,- vinden. Is het mogelijk om voor ¤550,- nog een ticket naar SF te vinden? En is het misschien aan te raden om de reis op een ander punt te beginnen; dus van vegas naar vegas of van LA naar LA?
- ¤2600,- Huur camper inclusief verzekering
- ¤2500,- Eten etc.

Dit zou uitkomen op een totaal van ¤9000,-
Is dit een redelijke inschatting of zit ik daarmee te laag?

En het is natuurlijk ook mogelijk om deze route per auto af te leggen voor ongeveer hetzelfde geld maar ik vraag me af wat de vetste ervaring oplevert.

Ook heb ik op internet ergens gelezen dat NP Yosemite in Maart minder goed bereikbaar is doordat er misschien een pas is afgesloten. Levert deze afsluiting voor mijn route problemen op?
- Ik weet niet beter dan dat vrij kamperen in Amerika verboden is..maar misschien heb ik het mis?
- In de steden is een camper ballast, parkeren in SF is al vreselijk (vind ik) laat staan met een camper. Je kan ervoor kiezen om deze pas op 5 maart op te halen en al op 28 maart in te leveren.
- Onze ervaring was dat SF inderdaad een duurdere vlieghaven was vanaf Nederland, net zoals de autohuur. LA was bij ons toen een stukje goedkoper.
- Niet alle campings zijn open in maart en als ze open zijn met beperkte capaciteit. Goed uitzoeken dus.
- Je zit behoorlijk hoog met de huur van de camper. Ik vind genoeg lagere prijzen via onder meer usareisen.de.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 12:22:55 #250
62913 Blik
The one and Only!
pi_142318929
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 12:13 schreef Mineola het volgende:
Mynheer007, ik zou je startpunt laten afhangen van de ticketprijs. Las Vegas, LA of SF allemaal prima, maar ook Phoenix kan ook best. 550 is een mooie deal idd, 700 zou ik prijzig vinden.

Ik kan Denver ook nog aanraden als vertrekpunt, maar dan wordt een rondje met daarin San Fransisco en LA wel wat minder praktisch

Overigens is maart misschien wel erg vroeg, ligt volgens mij wel regelmatig sneeuw nog rond die tijd van het jaar. 2500 euro voor extra kosten lijkt me veel, aangezien de grootste kostenpost niet uit eten gaan is maar boodschappen doen. Dat kan echt veel goedkoper. 1000 euro voor standplaatsen is te doen, maar je hebt ook vaak dure camperplaatsen, maar dat is vaak op KOA-campings met veel voorzieningen. Vrij kamperen mag vaak niet, maar je hebt ook vaak goedkope camperplaatsen op campings zonder voorzieningen. En de camper moet ook goedkoper kunnen in die tijd van het jaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')