Die is er niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 10:36 schreef Mirel het volgende:
Ik zoek een zoomlens voor de 5D III die ik dit weekend overkoop van iemand. Ik wil voorlopig een allround lens hebben voor festival/feestfotografie. Dichtbij en veraf en met goed licht.
Dat gezegd geeft de aanschaf van de body een flinke deuk in m'n portemonnee, dus ik zoek iets goedkoops
Stuur mij ook ff een berichtje als je die lens hebt gevonden?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als je een 24-300 f/1.4 hebt gevonden die de beeldkwaliteit heeft van de 85L en het gewicht en formaat van 50 f1.8 voor maximaal 200 euro hou ik me ook aanbevolen.
Waarom koop je een body van meer dan 2000 euro en ga je daarna besparen op het glas Imo kan je dan beter die body weer de deur uit doen. Een goedkopere body halen en dan meer geld aan je glas uitgeven dan andersomquote:Op dinsdag 3 mei 2016 10:36 schreef Mirel het volgende:
Dat gezegd geeft de aanschaf van de body een flinke deuk in m'n portemonnee, dus ik zoek iets goedkoops
Investering voor de toekomst. 2e hands, 1500 euro en met goedkopere lenzen doel ik rond de 200/300 euro ofzo, ook 2e hands. En anders wacht ik een weekje met loon en koop ik gelijk een goeie. Ik kan ook geduld hebbenquote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:04 schreef CrashO het volgende:
[..]
Waarom koop je een body van meer dan 2000 euro en ga je daarna besparen op het glas Imo kan je dan beter die body weer de deur uit doen. Een goedkopere body halen en dan meer geld aan je glas uitgeven dan andersom
Doe dat maar, voor 200 euro koop je niks. Welkom in de wondere wereld van full frame, waar budgetten nog verder opgerekt worden dan die van de Noord-Zuidlijn!quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:11 schreef Mirel het volgende:
[..]
Investering voor de toekomst. 2e hands, 1500 euro en met goedkopere lenzen doel ik rond de 200/300 euro ofzo, ook 2e hands. En anders wacht ik een weekje met loon en koop ik gelijk een goeie. Ik kan ook geduld hebben
Eens denken, voor fotograferen in een donkere ruimte zoals Tivoli De Helling en Effenaar was ik best tevreden met een kitlens die ik bij m'n 2e hands 550D had, wanneer ik een flitser huurde. Ik filmde echter vaker en dat was zelfs met een gehuurde cameralamp lastig want wanneer ik dat fel genoeg deed dan keken mensen weg.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als je een 24-300 f/1.4 hebt gevonden die de beeldkwaliteit heeft van de 85L en het gewicht en formaat van 50 f1.8 voor maximaal 200 euro hou ik me ook aanbevolen.
Maar even serieus, wat noem jij "veraf", "goed licht" en "goedkoop"? Kan je daar wat getallen aan hangen?
Ik zal eens kijken naar de 24-70mm 2.8quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:14 schreef DonJames het volgende:
[..]
Doe dat maar, voor 200 euro koop je niks. Welkom in de wondere wereld van full frame, waar budgetten nog verder opgerekt worden dan die van de Noord-Zuidlijn!
Of je met f/2.8 dan uit de voeten kan weet ik niet, is toch 1,3 stop minder lichtsterk dan de 50 f/1.8. Zo'n lens die alles kan bestaat gewoon niet, maar het grote voordeel van een SLR is dat je lenzen kan wisselen.. Ik denk (maar ik weet dus niet of je met f/2.8 en 70mm weg komt) dat ik eerder op zoek zou gaan naar een lichtsterke 35mm prime voor dichtbij en filmen, en iets van een 70-200 voor wat verder weg. Gaat hoe dan ook geld kosten.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:26 schreef Mirel het volgende:
Eens denken, voor fotograferen in een donkere ruimte zoals Tivoli De Helling en Effenaar was ik best tevreden met een kitlens die ik bij m'n 2e hands 550D had, wanneer ik een flitser huurde. Ik filmde echter vaker en dat was zelfs met een gehuurde cameralamp lastig want wanneer ik dat fel genoeg deed dan keken mensen weg.
Dus een lens die icm maar ook zonder cameralamp duidelijke beelden kan leveren. Ik gebruikte vaak ook een 55mm 1.8 want die had altijd prima licht maar dan moest ik altijd ver weg van mensen staan om ze goed in beeld te krijgen, 2 m ofzo en dat is lastig in een danszaal.
Maar ik wil eigenlijk vaker overdag werken op festivals ipv 's avonds in pop podia, rondlopen op een terrein en van dichtbij en veraf foto's maken van mensen en activiteiten.
Ik zal eens kijken naar de 24-70mm 2.8
Nee snap ik, maar voorlopig ga ik overdag opdrachten doen en moxht ik ergens 's avonds fotograferen, dan huur ik een flitser (en ook voor sparen)quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Of je met f/2.8 dan uit de voeten kan weet ik niet, is toch 1,3 stop minder lichtsterk dan de 50 f/1.8. Zo'n lens die alles kan bestaat gewoon niet, maar het grote voordeel van een SLR is dat je lenzen kan wisselen.. Ik denk (maar ik weet dus niet of je met f/2.8 en 70mm weg komt) dat ik eerder op zoek zou gaan naar een lichtsterke 35mm prime voor dichtbij en filmen, en iets van een 70-200 voor wat verder weg. Gaat hoe dan ook geld kosten.
kost dat?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 13:39 schreef Tokus het volgende:
heeft er iemand interesse in een Zenitar 16mm f/2.8 fisheye voor Nikon (fullframe)? Is in uitstekende staat en komt met beide kappen, doos en Russische handleiding.
Voor een fokker 125 euro.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |