abonnement Unibet Coolblue
pi_137579881
Originele OP:
quote:
ING wil bedrijven inzicht gaan geven in het betalingsgedrag van klanten van de bank. Die bedrijven kunnen dan op hun beurt op maat gesneden advertenties aanbieden. Dat heeft Hans Hagenaars, directeur Particulieren bij ING, gezegd in een interview met Het Financieele Dagblad.

De bank heeft volgens hem een speciaal team samengesteld om de betalingen van de ING-klanten te analyseren. 'ING doet het meeste betalingsverkeer in Nederland. We weten niet alleen waaraan mensen hun geld uitgeven, maar ook waar ze dat doen', aldus Hagenaars. ING gaat naar verwachting dit jaar al van start met een proef met enkele duizenden klanten.

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-aan-bedrijven.dhtml

De bankpas is de nieuwe bonuskaart?!
Vorig deel: NWS / ING wil bedrijven inzicht gaan geven in het betalingsgedrag van klant
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 10 maart 2014 @ 13:32:51 #2
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_137579932
Overigens is de ING wel heel erg vaag als het gaat om wat voor service ze nu gaan aanbieden bij adverteerders.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_137579955
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:30 schreef waht het volgende:

[..]

Dat doen ze ook niet, wel lezen wat ze zeggen.
Niet? Gaan ze het niet verkopen? Dus jij wilt zeggen dat ze die informatie gratis aan bedrijven gaan geven? :D
Dit account is niet meer in gebruik.
  maandag 10 maart 2014 @ 13:34:03 #4
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137579981
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:33 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Niet? Gaan ze het niet verkopen? Dus jij wilt zeggen dat ze die informatie gratis aan bedrijven gaan geven? :D
Nee dat wil hij niet zeggen. Lees je eens even in.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137580005
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:33 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Niet? Gaan ze het niet verkopen? Dus jij wilt zeggen dat ze die informatie gratis aan bedrijven gaan geven? :D
Alleen als jij aangeeft dat ze jouw data mogen gebruiken in de analyse zullen ze het doen, jouw prive-data (hetgeen totaal niet interessant is) dus niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_137580021
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:34 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee dat wil hij niet zeggen. Lees je eens even in.
Wat mis ik dan? Volgens mij is het heel duidelijk. ING wilt je betaalgegevens aan grote bedrijven geven.
Wat meer moet ik er van weten?
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_137580061
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:34 schreef waht het volgende:

[..]

Alleen als jij aangeeft dat ze jouw data mogen gebruiken in de analyse zullen ze het doen, jouw prive-data (hetgeen totaal niet interessant is) dus niet.
Lees jij je dan even beter in. Dit geldt alleen voor de proef periode. Als het uiteindelijk voor iedereen gaat gelden, is nog niet bekend of dat via opt-in only gaat.... Zie reacties ING op twitter :W
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_137580068
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:34 schreef waht het volgende:

[..]

Alleen als jij aangeeft dat ze jouw data mogen gebruiken in de analyse zullen ze het doen, jouw prive-data (hetgeen totaal niet interessant is) dus niet.
Dan is het nog steeds mijn data.

Zoiets als dit is ook een principekwestie, natuurlijk.
  maandag 10 maart 2014 @ 13:36:42 #9
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_137580090
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:34 schreef waht het volgende:

[..]

Alleen als jij aangeeft dat ze jouw data mogen gebruiken in de analyse zullen ze het doen, jouw prive-data (hetgeen totaal niet interessant is) dus niet.
Dus je mag alleen een opt-in doen op deelname aan de analyse, niet aan de reclame's zelf. Zonde. Een reclamevrije bank zou toch wel heel mooi zijn.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 10 maart 2014 @ 13:37:00 #10
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137580097
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:34 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Wat mis ik dan? Volgens mij is het heel duidelijk. ING wilt je betaalgegevens aan grote bedrijven geven.
Wat meer moet ik er van weten?
ING gaat geen betaalgegevens verkopen, punt. Je mist dus compleet essentie van het nieuwsbericht.

Ik ga het niet voor je uitkauwen, Google even twee minuten en je ziet zelf waar het over gaat.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137580106
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:35 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Lees jij je dan even beter in. Dit geldt alleen voor de proef periode. Als het uiteindelijk voor iedereen gaat gelden, is nog niet bekend of dat via opt-in only gaat.... Zie reacties ING op twitter :W
Ja, laten we even de toekomst voorspellen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 10 maart 2014 @ 13:37:34 #12
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_137580117
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:35 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Lees jij je dan even beter in. Dit geldt alleen voor de proef periode. Als het uiteindelijk voor iedereen gaat gelden, is nog niet bekend of dat via opt-in only gaat.... Zie reacties ING op twitter :W
Joh, die proef is leuk, volgend jaar rammen ze alle data erin en rollen er advertenties uit. Wat dat betreft geef ik geen ene neuk om de reacties van de ING. Ze verkopen hun ziel en zaligheid al.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_137580150
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:37 schreef TC03 het volgende:

[..]

ING gaat geen betaalgegevens verkopen, punt. Je mist dus compleet essentie van het nieuwsbericht.

Ik ga het niet voor je uitkauwen, Google even twee minuten en je ziet zelf waar het over gaat.
Sorry, maar als ze geen betaalgegevens gaan verkopen. Hoe kan tuincentrum A erachter komen dat ik in maart altijd inkopen doe bij tuincentrum B?

Dat is een letterlijk gegeven voorbeeld van de ING... Dat kan dus alleen als ze MIJN gegevens vrijgeven.
Dit account is niet meer in gebruik.
  maandag 10 maart 2014 @ 13:38:51 #14
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_137580161
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:37 schreef TC03 het volgende:

[..]

ING gaat geen betaalgegevens verkopen, punt. Je mist dus compleet essentie van het nieuwsbericht.

Ik ga het niet voor je uitkauwen, Google even twee minuten en je ziet zelf waar het over gaat.
Maar wat ze wel gaan doen blijft vaag. Ze gaan adverteerders inzicht geven in betaalgegevens, hoe dan? Met welke vorm? Welke adverteerders? Zit er een check op? Kan een partij die data opvragen of handelt de ING het af? Hoe garandeert de ING dat mijn gegevens niet op straat komen te liggen samen met duizenden anderen ? Vragen vragen, zonder antwoord.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 10 maart 2014 @ 13:38:52 #15
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_137580163
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:19 schreef Individual het volgende:

Wat was jouw analyse ervaring ook alweer? :D
Behoudens wat gestampvoet en bogen op je jarenlange ervaring heb ik nog weinig hout snijdende argumenten van je gehoord waarom dit een noodzakelijk iets van een bank zou moeten zijn.

Als ik reclame/ advertenties wil van het eoa dan vink ik dat wel aan bij de eerste de beste webwinkel, dat hoeft een bank niet voor mij te regelen.
pi_137580165
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:37 schreef waht het volgende:

[..]

Ja, laten we even de toekomst voorspellen.
Jij doet anders precies hetzelfde alleen met jouw mening...
Dit account is niet meer in gebruik.
  maandag 10 maart 2014 @ 13:39:40 #17
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_137580181
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:38 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Sorry, maar als ze geen betaalgegevens gaan verkopen. Hoe kan tuincentrum A erachter komen dat ik in maart altijd inkopen doe bij tuincentrum B?

Dat is een letterlijk gegeven voorbeeld van de ING... Dat kan dus alleen als ze MIJN gegevens vrijgeven.
Het voorbeeld van de directeur ging ironisch genoeg om een persoonlijke advertentie waarna hij zei dat er geen persoonsgegevens zullen worden verstrekt.

Eigenlijk gaat het dus zo:

Big data ----------------- ? ---------------------- Profit!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 10 maart 2014 @ 13:40:08 #18
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_137580200
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Behoudens wat gestampvoet en bogen op je jarenlange ervaring heb ik nog weinig hout snijdende argumenten van je gehoord waarom dit een noodzakelijk iets van een bank zou moeten zijn.

Als ik reclame/ advertenties wil van het eoa dan vink ik dat wel aan bij de eerste de beste webwinkel, dat hoeft een bank niet voor mij te regelen.
Vermoedelijke reactie:

'hjuhuhuhuh 12 jaar analyse ervaring huhuhuhuuhu'
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_137580237
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar wat ze wel gaan doen blijft vaag. Ze gaan adverteerders inzicht geven in betaalgegevens, hoe dan? Met welke vorm? Welke adverteerders? Zit er een check op? Kan een partij die data opvragen of handelt de ING het af? Hoe garandeert de ING dat mijn gegevens niet op straat komen te liggen samen met duizenden anderen ? Vragen vragen, zonder antwoord.
Hier zijn allemaal richtlijnen voor, ING gaat je geen opleiding tot data-analist aanbieden. En ik snap ook niet hoe je het niet weet als je al bij verscheidene bedrijven rond hebt gelopen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 10 maart 2014 @ 13:41:37 #20
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_137580247
Maar goed, wel een briljant plan; eerst jaag je iedereen naar een PIN pas toe en verban je cash geld gewoon, daarna lock je de klanten in door ze per maand een bedrag te laten betalen voor het stallen van hun geld en vervolgens pluk je ze helemaal kaal door hun data te verkopen aan louche adverteerders zonder dat je daar op toetst.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_137580255
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het voorbeeld van de directeur ging ironisch genoeg om een persoonlijke advertentie waarna hij zei dat er geen persoonsgegevens zullen worden verstrekt.

Eigenlijk gaat het dus zo:

Big data ----------------- ? ---------------------- Profit!
Terwijl dat geld verdienen dus eigenlijk voor ons zou moeten zijn. Wie heeft ING die gegevens gegeven? Wij toch zeker?
  maandag 10 maart 2014 @ 13:42:16 #22
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137580266
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:38 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Sorry, maar als ze geen betaalgegevens gaan verkopen. Hoe kan tuincentrum A erachter komen dat ik in maart altijd inkopen doe bij tuincentrum B?

Dat is een letterlijk gegeven voorbeeld van de ING... Dat kan dus alleen als ze MIJN gegevens vrijgeven.
Nee, dat is niet het voorbeeld wat ze letterlijk geven. Jij verdraait hun letterlijk gegeven voorbeeld. ING:

quote:
"Een tuincentrum wil graag weten dat je elk jaar in maart 150 euro uitgeeft aan tuinspullen. Hij kan op het juiste moment een scherp aanbod doen", aldus directeur Particulieren Hans Hagenaars in de krant. Adverteerders staan volgens hem in de rij om mee te doen.
In de praktijk zegt het tuincentrum dus tegen ING: "laat advertentie X zien aan mensen die in maart meer dan 150 euro uitgeven". Dan zegt ING "ok, doen we". Er gaat geen bit aan informatie van ING naar het tuincentrum.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 10 maart 2014 @ 13:42:48 #23
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137580282
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:41 schreef Scorpie het volgende:
Maar goed, wel een briljant plan; eerst jaag je iedereen naar een PIN pas toe en verban je cash geld gewoon, daarna lock je de klanten in door ze per maand een bedrag te laten betalen voor het stallen van hun geld en vervolgens pluk je ze helemaal kaal door hun data te verkopen aan louche adverteerders zonder dat je daar op toetst.
Daar hebben de klanten stuk voor stuk zelf voor gekozen hoor.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 10 maart 2014 @ 13:42:52 #24
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_137580286
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:41 schreef waht het volgende:

[..]

Hier zijn allemaal richtlijnen voor, ING gaat je geen opleiding tot data-analist aanbieden. En ik snap ook niet hoe je het niet weet als je al bij verscheidene bedrijven rond hebt gelopen.
Ik heb zat voorbeelden gezien die allemaal niet de garantie konden geven dat er geen persoonsgegevens beschikbaar zouden komen ja. Dus hoe de ING deze statement zo arrogant kan neerzetten is mij een raadsel. Je mag het me anders nog wel een keer uitleggen hoor waht, als je het zelf wel weet. Deel vooral je kennis over deze onwetenden.

(stiekem denk ik dat je het zelf ook niet weet)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_137580296
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:42 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee, dat is niet het voorbeeld wat ze letterlijk geven. Jij verdraait hun letterlijk gegeven voorbeeld. ING:

[..]

In de praktijk zegt het tuincentrum dus tegen ING: "laat advertentie X zien aan mensen die in maart meer dan 150 euro uitgeven". Dan zegt ING "ok, doen we". Er gaat geen bit aan informatie van ING naar het tuincentrum.
Is al eerder voorbij gekomen, maar indirect is je data toch verkocht. Het verlaat het pand van ING niet, maar het heeft wel waarde, want het tuincentrum betaalt er voor om het aan jou te laten zien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')