abonnement Unibet Coolblue
pi_137510794
Omdat de vorige op slot ging vanwege bekende redenen, wil dat nog niet zeggen dat de hele reeks vermoord moet worden. Wat we nu zien is een wildgroei aan losse OV-chipkaart topics, dat schiet ook niet op.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik probeer het gewoon nogeens. Niet dat ik me hier vaak zal vertonen aangezien ik een verklaard tegenstander ben van dat ding. Maar toch.

Nieuwe ontwikkelingen over de OV Chipkaart? Post ze hier. Ik begin.

Fout in OVC legt NS Kaartverkoop plat

quote:
Een goed gehackte OV-chipkaart kan met één druk op de knop een kaartjesautomaat van de NS platleggen. Daardoor beïnvloeden de beveiligingsproblemen van de chip ook de verkoop van papieren kaartjes.
Als het failliet van dat kloteding nu NOG niet duidelijk is weet ik het ook niet meer.

Oh en geen stoute linkjes posten, dat weten jullie best :)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137510883
quote:
Je hoeft nooit meer poortjes bij de ingang te hebben dan de som van alle poortjes bij de perrons. Zeker niet omdat lang niet alle perrons tegelijk in gebruik zijn.
Over het aantal poortjes, bij veel stations heb je 2 of 4 perrons, daar kan je volstaan met 8 poortjes.,

Als je het station helemaal afsluit, zie station Rotterdam Lombardijen, dan moet je aan 2 kanten rijen poortjes hebben, dat zijn er minstens 16.

Dus bij volledige afsluiting heb je niet perse minder poortjes nodig dan wanneer je ze op de perrons plaatst.

En los daarvan is het een veel betere oplossing, winkels hebben geen last ervan, mensen kunnen gewoon er doorheen lopen.

Daarom doen andere landen dat ook, Londen is een goed voorbeeld daarvan.
pi_137510935
quote:
Een goed gehackte OV-chipkaart kan met één druk op de knop een kaartjesautomaat van de NS platleggen. Daardoor beïnvloeden de beveiligingsproblemen van de chip ook de verkoop van papieren kaartjes.
Is dat nogsteeds zo ja? Ze hadden het toch beter beveiligd?
pi_137512146
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:50 schreef d4v1d het volgende:
Is dat nogsteeds zo ja? Ze hadden het toch beter beveiligd?
Je citeert een anderhalf jaar oud citaat dat oorspronkelijk in de OP van het vorige deel uit deze reeks stond en nu weer is meegenomen in de OP van dit nieuwe topic in de reeks.
pi_137512174
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 13:51 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Je citeert een anderhalf jaar oud citaat dat oorspronkelijk in de OP van het vorige deel uit deze reeks stond en nu weer is meegenomen in de OP van dit nieuwe topic in de reeks.
Oh :X :')
pi_138292495
Ook wel opmerkelijk veel ?

http://www.nu.nl/binnenla(...)arten-stopgezet.html

quote:
30 procent van alle OV-chipkaarten is stopgezet

Sinds de invoering van de OV-chipkaart in 2007 zijn er 5,7 miljoen kaarten 'beëindigd'. Dat is zo’n 30 procent van het totaal aan geproduceerde kaarten, zo blijkt uit cijfers van Translink Systems, het bedrijf achter de kaart.

Foto: NU.nl/Alphons Nieuwenhuis

In totaal zijn er sinds de invoering ruim negentien miljoen kaarten gemaakt. Om verschillende redenen kunnen die weer worden beëindigd, waardoor de kaart niet meer gebruikt kan worden om mee te reizen.

Persoonlijke en anonieme varianten kunnen bijvoorbeeld verlopen, eigenaars kunnen zijn overleden en de kaart kan kapot zijn. Gestolen en verloren kaarten worden geblokkeerd, waarna zij niet meer te gebruiken zijn.

Ook zijn er mensen die hun gegevens willen wijzigen, bijvoorbeeld bij een huwelijk of een scheiding, legt een woordvoerster uit. Dan wordt eveneens hun kaart stopgezet en krijgen zij een nieuwe.

Het komt ook voor dat mensen een schuld opbouwen bij Translink Systems. Mensen kunnen instellen dat hun kaart automatisch wordt opgeladen. Als dat geld vervolgens niet wordt betaald, wordt een incassobureau ingeschakeld en blokkeert Translink Systems de kaart tijdelijk. Als het geld binnen is, wordt de kaart weer gedeblokkeerd.

Als een kaart verloopt, wordt hij beëindigd en krijgt de eigenaar het geld terug dat er nog op staat. Daarvoor moet hij wel worden opgestuurd. Een kaart die jaren niet gebruikt is en bijvoorbeeld in een lade ligt, kan gewoon weer worden opgeladen als die nog geldig is, legt de woordvoerster uit.
pi_138293303
Zoveel is dat niet als kortingkaarthouder bij de ns kreeg je meteen in het begin al zo'n kaart. Deze zijn nu allemaal verlopen en al deze mensen hebben een nieuwe gekregen. Ik ook.

Een nieuwe kijgen is geen probleem, maar je moet dan wel weer handmatig naar miin ovchip gaan om de nieuwe toe te voegen. Zolang je dat nog niet gedaan hebt worden je reisgegeven niet zichtbaar gemaakt. Dus ik wou laatst idd wat treinreizen gaan declareren kon ik de gegevens alleen bij het ns station laten uitprinten. Wat ook bizar was dat voor het nieuw aanvragen van een wachtwoord bij mijn ov chip mijn oude kaartnummer moest invullen. Die lag al in de kliko en mijn ov chip zet nergens in oude mailtjes welk kaartnummer ik had. Gelukkig had ik ook nog een abbonenemt op mijn ov fiets ( wat ook alweer handmatig overgezet moet worden) en deze hadden in mailtjes wel het oude kaartnummer vermeld. Vervolgens moet je ter verificatie van het toevoegen nog wat persoonlijke gegevens invullen, velden met * zijn verplicht, maar bij het huisnummer staat geen sterretje zolang je dat niet ingevuld hebt krijg je cryptische foutmeldingen.

Het is gefragmenteerde automatisering waarbij ik me echt afvraag hoe nog oudere mensen hiermee om gaan. Ik ben van mening dat wanneer ik eenmaal iets ingesteld heb en men vindt dat de kaart verlopen is de instanties zelf dan ook alles weer voor de nieuwe kaart moeten omzetten, maar dat is blijkbaar niet hun logica.
  maandag 31 maart 2014 @ 17:19:26 #8
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_138368581
Ik heb een vraagje waar ik niet uitkom. Toen ik 18 werd heb ik studiefinanciering aangevraagd. Inmiddels ben ik 21 en heb nu pas een persoonlijke ov-chipkaart aangeschaft.

Nu wil ik een studentenreisprocuct op die kaart zetten, alleen staat hier dat ik moet inloggen met een brief die ik had ontvangen. Blijkbaar de brief van drie jaar geleden? Ik heb geen flauw idee of ik die wel gekregen heb, of, nog wel heb :')

Ik wil dus online inloggen, maar dat doet het dus niet zonder die inloggegegevens..

Ik weet wel dat ik een aanvraagformulier kreeg toen ik studentenfinanciering aanvroeg. Toen kon je gratis een ov-kaart aanvragen. Die heb ik ook ingevuld en opgestuurd, waardoor ik vervolgens doodleuk een brief terugkreeg waarin stond dat ik het zelf maar een ov kaart moest gaan regelen... Ik heb die kaart drie jaar niet nodig gehad, maar deze week misschien wel. Dus aangevraagd. De kaart is binnen, alleen met dat product er nog op..

EDIT: Hey, ze mailen tegenwoordig. Handig. Problem solved.
  maandag 31 maart 2014 @ 17:28:36 #9
269938 Joeri.
Aldus Urban Dictionary(.com)
pi_138368905
quote:
[..]

Als het failliet van dat kloteding nu NOG niet duidelijk is weet ik het ook niet meer.

Oh en geen stoute linkjes posten, dat weten jullie best :)
Een goed gehackte rekening van de Nederlandse Staat kan het land ook plat leggen, wat is dit voor speculatieve nonsense.

Veranderingen, die vernieuwend zijn, gaan altijd gepaard met bugs en tweaks, stilstand is achteruitgang.
Kees Torn - Als voor nog niet begraven graven graven graven graven, graven graven graven graven. En die klopt perfect.
Jeroen van Merwijk - Eén oorlog tegelijk, waarom doen we tegenwoordig niet één oorlog tegelijk
pi_139623060
Voor beter OV vreest toeslag voor verchipt treinkaartje
De Nederlandse Spoorwegen willen 1 euro extra in rekening brengen voor papieren wegwerptreinkaartjes met een chip. Dat denkt althans reizigersorganisatie Maatschappij voor Beter OV, die een dergelijke heffing onacceptabel noemt.


Volgens de reizigersorganisatie zijn de consumentenorganisaties van het Locov in het geheim met NS in gesprek over een dergelijke toeslag. "Voor Beter OV vindt een extra heffing op treinkaartjes een onacceptabel voornemen, aangezien de tarieven in ons land op grond van de spoorconcessie slechts mogen stijgen met de inflatie en extra kosten die ProRail aan de NS in rekening brengt" reageert voorzitter Rikus Spithorst.

De heffing zou een euro bedragen, zo heeft de vereniging via losloppige NS'ers vernomen. NS zelf wil niet op het bericht reageren. Dat NS een toeslag wil vragen voor verchipte treinkaartjes is al langer duidelijk. Een treinkaartje dat aan het loket wordt gekocht is vijftig cent duurder. Tot nu toe werd gedacht dat een dergelijk bedrag ook gevraagd zou worden voor het papieren wegwerpkaartje.

Het papieren wegwerpkaartje komt er alleen voor mensen die het volle tarief willen betalen. Houders met een voordeelurenkaart krijgen voor zover bekend geen keuze. Zij kunnen straks alleen reizen met korting met de ov-chipkaart.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_139623320
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:26 schreef Aether het volgende:
Het papieren wegwerpkaartje komt er alleen voor mensen die het volle tarief willen betalen. Houders met een voordeelurenkaart krijgen voor zover bekend geen keuze. Zij kunnen straks alleen reizen met korting met de ov-chipkaart.
Vroeger mocht ik met mijn kortingskaart ook mensen laten meerijden met korting hoe gaan ze dat dan doen?
  dinsdag 6 mei 2014 @ 16:35:36 #12
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_139623360
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vroeger mocht ik met mijn kortingskaart ook mensen laten meerijden met korting hoe gaan ze dat dan doen?
Niet.
pi_139623398
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vroeger mocht ik met mijn kortingskaart ook mensen laten meerijden met korting hoe gaan ze dat dan doen?
Dat is nu al mogelijk: http://www.ns.nl/reiziger(...)amenreiskorting.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_139624238
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:36 schreef Aether het volgende:

[..]

Dat is nu al mogelijk: http://www.ns.nl/reiziger(...)amenreiskorting.html
Is wel mogelijk, maar dan moeten ze wel een OV chipkaart hebben en minimaal 10 euro saldo + ritprijs (aannemende dat ze ook mee terug gaan)

Niet echt handig, want veel van mijn vrienden hebben geen OV chipkaart.

En de papieren kaartjes gaan er elke 3 maanden uit, al wordt dat elke keer uitgesteld, ook zo duidelijk. Laat ze gewoon bestaan.
pi_139984683
NS start proef met eenmalige chipkaart
NS is maandag een proef gestart waarbij reizigers bij de kaartautomaat een eenmalige OV-chipkaart geleverd krijgen, in plaats van het reguliere papieren treinkaartje. Op een 14-tal stations staan er één of enkele kaartautomaten die speciaal voor de proef zijn aangepast. Dat bevestigt een woordvoerder van NS tegenover Treinreiziger.nl.


De eenmalige OV-chipkaart is een papieren treinkaartje met chip. Treinreizigers die de eenmalige chipkaart nu krijgen zijn niet verplicht in te checken en betalen daarvoor niets extra's. Als de OV-chipkaartpoortjes definitief dicht gaan en het papieren treinkaartje is afgeschaft, zullen treinreizigers wel een toeslag moeten betalen voor de wegwerp-OV-chipkaart. In het Nationaal OV Beraad (NOVB) vragen vervoerders momenteel advies over de hoogte van de toeslag.

Om alvast ervaring op te doen met de eenmalige OV-chipkaart wordt deze nu alvast getest. Op de stations van Enschede, Den Bosch, Alkmaar, Schiphol, Amsterdam Amstel, Amsterdam Centraa,l Zwolle, Roosendaal, Maastricht, Hilversum, Nijmegen, Leiden Centraal, Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal zijn daarvoor één of enkele kaartautomaten aangepast.

Onder andere enkele reizen, dagkaarten, Railrunners en internationale vervoersbewijzen worden bij de aangepaste kaartautomaten nu als wegwerpchipkaart geleverd. De definitieve ombouw van alle NS-servicebalies staat gepland voor juni. Nadat de NS-servicebalies zijn omgebouwd, worden de NS-kaartautomaten ‘omgezet’ om enkel eenmalige chipkaarten uit te kunnen geven.

Het papieren treinkaartje met korting wordt straks geheel afgeschaft en niet vervangen door een wegwerp-OV-chipkaart. Volgens een woordvoerder zijn de kosten daarvoor te hoog en reizen de meeste vaste klanten, inclusief ouderen, al op saldo met de OV-chipkaart.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_139984746
quote:
Treinreizigers die de eenmalige chipkaart nu krijgen zijn niet verplicht in te checken en betalen daarvoor niets extra's. Als de OV-chipkaartpoortjes definitief dicht gaan en het papieren treinkaartje is afgeschaft, zullen treinreizigers wel een toeslag moeten betalen voor de wegwerp-OV-chipkaart.
dat zou door elk weldenkend mens als minister geblokkeerd moeten worden..
het is een eenmalig kaartje DUS wordt er geen toeslag op geheven...
pi_139993323
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2014 15:07 schreef Aether het volgende:Het papieren treinkaartje met korting wordt straks geheel afgeschaft en niet vervangen door een wegwerp-OV-chipkaart. Volgens een woordvoerder zijn de kosten daarvoor te hoog en reizen de meeste vaste klanten, inclusief ouderen, al op saldo met de OV-chipkaart.
Dus samenreiskorting bestaat straks niet meer ? Dat klinkt als eenzijdig openbreken van mijn abonnementscontract... hoe wil de NS mij gaan compenseren ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_139993514
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:28 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Dus samenreiskorting bestaat straks niet meer ? Dat klinkt als eenzijdig openbreken van mijn abonnementscontract... hoe wil de NS mij gaan compenseren ?
Ik neem aan dat dat hetzelfde gaat als nu, dat je medereizigers een OV chipkaart moeten hebben en daarop korting moeten activeren.
pi_139993680
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dat hetzelfde gaat als nu, dat je medereizigers een OV chipkaart moeten hebben en daarop korting moeten activeren.
Ze kunnen nu nog een los kaartje met korting kopen. Dat kan straks dus niet meer; want wegwerpkaartjes met korting verdwijnen. Dat is een vermindering van de mogelijkheden die mijn abonnement biedt (incidentele reizigers met korting meenemen).

Dus.. hoe gaat de NS mij hiervoor compenseren ;) ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140008696
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:34 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Ze kunnen nu nog een los kaartje met korting kopen. Dat kan straks dus niet meer; want wegwerpkaartjes met korting verdwijnen. Dat is een vermindering van de mogelijkheden die mijn abonnement biedt (incidentele reizigers met korting meenemen).

Dus.. hoe gaat de NS mij hiervoor compenseren ;) ?
Niet, want je medereiziger kan het product samenreiskorting activeren op zijn OVchip.

Zoek dingen eens uit voor je iets gaat roepen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_140008849
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 05:46 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Niet, want je medereiziger kan het product samenreiskorting activeren op zijn OVchip.

Zoek dingen eens uit voor je iets gaat roepen.
Eehm, lees eens voor je post ? Ik heb het over mensen die incidenteel reizen dus zelf geen OVchipkaart hebben en een los kaartje kopen. Bijv. buitenlandse gasten. Hen E 7,50 laten betalen + 20 euro op de kaart laten zetten om eenmalig met 40% korting met mij mee te kunnen reizen is een achteruitgang ten opzichte van "je kan een los kaartje met 40% korting kopen".

Je deemoedige excuses zijn bij deze aanvaard.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140009018
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 06:54 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Eehm, lees eens voor je post ? Ik heb het over mensen die incidenteel reizen dus zelf geen OVchipkaart hebben en een los kaartje kopen. Bijv. buitenlandse gasten. Hen E 7,50 laten betalen + 20 euro op de kaart laten zetten om eenmalig met 40% korting met mij mee te kunnen reizen is een achteruitgang ten opzichte van "je kan een los kaartje met 40% korting kopen".

Je deemoedige excuses zijn bij deze aanvaard.
Het is überhaupt een achteruitgang, ook zonder samenreiskorting.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 16 mei 2014 @ 08:44:54 #23
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140009778
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2014 15:07 schreef Aether het volgende:
NS start proef met eenmalige chipkaart
[ afbeelding ]NS is maandag een proef gestart waarbij reizigers bij de kaartautomaat een eenmalige OV-chipkaart geleverd krijgen, in plaats van het reguliere papieren treinkaartje. Op een 14-tal stations staan er één of enkele kaartautomaten die speciaal voor de proef zijn aangepast. Dat bevestigt een woordvoerder van NS tegenover Treinreiziger.nl.


De eenmalige OV-chipkaart is een papieren treinkaartje met chip. Treinreizigers die de eenmalige chipkaart nu krijgen zijn niet verplicht in te checken en betalen daarvoor niets extra's. Als de OV-chipkaartpoortjes definitief dicht gaan en het papieren treinkaartje is afgeschaft, zullen treinreizigers wel een toeslag moeten betalen voor de wegwerp-OV-chipkaart. In het Nationaal OV Beraad (NOVB) vragen vervoerders momenteel advies over de hoogte van de toeslag.

http://www.nu.nl/politiek(...)t-duurder-maken.html

quote:
Reizen met de OV-chipkaart mag voor reizigers gemiddeld niet duurder worden. De Tweede Kamer schaarde zich donderdagavond achter een motie van PVV-kamerlid Richard de Mos.
_O-

ns :|W
Triest kutvolk. Optreden tegen deze afzetters.

quote:
Om alvast ervaring op te doen met de eenmalige OV-chipkaart wordt deze nu alvast getest. Op de stations van Enschede, Den Bosch, Alkmaar, Schiphol, Amsterdam Amstel, Amsterdam Centraa,l Zwolle, Roosendaal, Maastricht, Hilversum, Nijmegen, Leiden Centraal, Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal zijn daarvoor één of enkele kaartautomaten aangepast.

Onder andere enkele reizen, dagkaarten, Railrunners en internationale vervoersbewijzen worden bij de aangepaste kaartautomaten nu als wegwerpchipkaart geleverd. De definitieve ombouw van alle NS-servicebalies staat gepland voor juni. Nadat de NS-servicebalies zijn omgebouwd, worden de NS-kaartautomaten ‘omgezet’ om enkel eenmalige chipkaarten uit te kunnen geven.

Het papieren treinkaartje met korting wordt straks geheel afgeschaft en niet vervangen door een wegwerp-OV-chipkaart. Volgens een woordvoerder zijn de kosten daarvoor te hoog en reizen de meeste vaste klanten, inclusief ouderen, al op saldo met de OV-chipkaart.
Ah, weer een verkapte prijsverhoging 'omdat ov chipkaart', je mag toch een aantal mensen meenemen als je bij NS een abbo hebt met korting? Als die geen chip hebben, hoe moeten die dan meereizen op korting?

Alles pakken ze aan om via de smoes 'ov chipkaart' het duurder te maken, alles pakken ze aan om de reiziger maar vooral te naaien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 20 mei 2014 @ 19:42:56 #24
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140177853
Haha chipkaart door uw bek heen
http://www.nu.nl/binnenla(...)-verdwijnt-juli.html

en we vegen onze reet af met de rechters.
http://www.nu.nl/binnenla(...)en-treinkaartje.html

Overigens mag die toeslag niet want:
http://www.nu.nl/politiek(...)t-duurder-maken.html

Waarom laten we dit toe? Overigens heb je aan rover ook geen ene reet. U zal chipkaarten, geen keuze. Gastvrij zeg voor die enkele keer als je de trein wil pakken en de toerist.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_140178625
http://www.voorbeterov.nl/page13.php

AAN:

De voorzitter en de secretaris van het NOVB
De Consumentenorganisaties in het NOVB
De NS
Het Ministerie van IenM

Amsterdam, 20 mei 2014

Geachte dames en heren,

U praat in het Nationaal OV-beraad (NOVB) over de hoogte van de toeslag die reizigers bij de NS gaan moeten betalen voor een ‘papieren’ treinkaartje (een papieren kaartje met een eenvoudige chip erin, verkrijgbaar bij de automaat). Die discussie kan slechts één uitkomst hebben: van een toeslag kan in het geheel geen sprake zijn.

Ten eerste: zoals wij reeds eerder aan de ACM schreven: het papieren treinkaartje is de laatste drager van de beschermde kaartsoort ‘enkele reis zonder korting’. Op een andere wijze is het niet mogelijk om deze kaartsoort voor de beschermde prijs aan te schaffen: immers, reizen op saldo voor dit tarief kan uitsluitend op een chipkaart die ¤ 7,50 kost. De brief aan de ACM vindt u bijgaand. Een brief van gelijke strekking zullen wij aan ILT sturen.

Ten tweede: de reiziger heeft helemaal niet om het OV-chipkaart-systeem gevraagd. Van het overgrote deel van de ruim tien jaar geleden gedane beloften is niets terecht gekomen: kijken wij naar het treurige resultaat, dat zien wij geen gebruiksgemak, maar wel prijsnadeel voor de reiziger. Dus om de reiziger nu extra te laten betalen voor een papieren chipkaartje dat hem totaal niets extra’s biedt, is onbehoorlijk. De NS schoffeert met dit voorstel de reiziger, en degradeert de stelling dat de reiziger op 1, 2 en 3 zou staan tot een holle frase.

Ten derde: de NS verdient veel aan de enkele reizen zonder korting. Het gaat hier veelal niet om forenzen (die meestal een abonnement hebben) dus het zijn extra klanten die in de stillere uren veel geld per kilometer in het laatje brengen.

Ten vierde: ook papieren kaartjes met korting zijn onmisbaar. Immers, het OV-chipkaartsysteem heeft het probleem van de voordeelurenreiziger die een deel van zijn reis buiten, en een deel van zijn reis binnen de kortingsperiode aflegt, nog steeds niet opgelost.

Kortom, het voornemen om een toeslag te gaan heffen voor een doodgewoon treinkaartje, dat slechts ten behoeve van de NS en andere vervoerders wordt uitgedost met een vanuit reizigersoogpunt bezien geheel overbodig technisch dingetje, raakt kant noch wal.

Daarom doen wij:

Een beroep op de NS om het voorstel om een toeslag te heffen, in te trekken en de consumentenorganisaties daar dus niet meer mee lastig te vallen, laat staan met een uitvraag over een aanvaardbare hoogte van deze toeslag.

Een beroep op de consumentenorganisaties in (en buiten) het NOVB om niet akkoord te gaan met een toeslag voor de papieren chipkaartjes.

Een beroep op IenM om indien nodig de NS op grond van de in de concessie opgenomen tariefbescherming alsmede op grond van het behoorlijk behandelen van reizigers te verbieden om een toeslag te gaan heffen op de papieren chipkaartjes en de NS op te dragen om, op grond van de afgesproken instandhouding van de voordeelurenkaart en dus ook van de tariefvoorwaarden/-mogelijkheden van die kaart, ook voor de gebruikers van de voordeelurenkaart papieren kortingkaartjes te handhaven, eveneens zonder toeslag.

Wij vertrouwen erop, onze visie voldoende duidelijk te hebben gemaakt. Uiteraard zijn wij van harte bereid tot een nadere toelichting. Ook vandaag zijn wij daarvoor telefonisch bereikbaar: 06 26 23 00 77

Met vriendelijke groet,

Maatschappij Voor Beter OV,

Rikus Spithorst,
voorzitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')