abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 19 april 2014 @ 17:56:37 #226
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_139047025
Ghostbusters en Nirvana gekocht.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_139047113
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:19 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Hadden ze Weird Scenes van The Doors? Godver geen tijd, anders was ik zeker gegaan.
Nee die heb ik niet gezien helaas.
Gegroet!
pi_139047146
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:19 schreef MilaNL het volgende:
Ik zie heel Record Store Day een beetje als een poging van de platenmaatschappijen om weer eens een zoveelste deluxe versie van een album uit te brengen, om er het dubbele voor te vangen. Of lekker wat b-kantjes persen en het voor veel te veel geld verkopen. Precies een reden dat fysieke media het hebben begeven.
Ze zouden het wat minder verzamelaarsgericht moeten maken en wat meer voor het grote publiek, aangezien ze pretenderen het grote publiek te willen aanspreken.
Helemaal mee eens.
Ik kwam hier (UK) bijvoorbeeld de soundtracks van The Muppets en The Good, The Bad and The Ugly tegen, beide omgerekend 36-40 euro. Gaat helemaal nergens over.
  zaterdag 19 april 2014 @ 18:27:34 #229
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_139047861
Zag vanochtend een foto van Plato in Utrecht om 10 uur. Helemaal volgestauwd. Op zich blij dat ik in Berlijn was. Hier bij het Kulturhaus waren er rond 10 uur ongeveer 5 mensen in de platensectie aan het snuffelen. :D
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zaterdag 19 april 2014 @ 18:41:16 #230
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_139048219
Vanochtend een rondje Nijmegen gedaan voor RSD. Bij De Waaghals was het relatief rustig, al hadden ze niet heel veel staan helaas. Bij Kroese leek het wel C&A vlaggetjesweek qua drukte. Vier bakken vol met RSD releases, en 30 man die er constant omheen zaten te duwen en trekken. :{
Wel heel opvallend: de grootste fanatiekelingen lijken toch te gaan voor de Nederlandse releases en voor de grote namen. Jett Rebel ging er als warm broodje over de toonbank. :')

Vorig jaar had ik toch te veel dingen gekocht die ik eigenlijk niet nodig had; te veel 7" singletjes die je toch nooit echt opzet om praktische redenen. Dit jaar dus toch maar wat meer ingehouden. Onder andere die veel te dure Sun Ra plaat maar laten staan, onder andere omdat Peer van de Waaghals aangaf dat ie toch niet echt heel goed was. ;)

Score uiteindelijk:
Tame Impala - Live Versions
The Flaming Lips - 7 Skies H3
Parquet Courts - Sunbathing Animal 7"

En verder nog wat niet-RSD platen van Lou Reed, Charles Mingus en Miles Davis.
pi_139048226
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:00 schreef Zspirit het volgende:

[..]

Nee die heb ik niet gezien helaas.
Lagen er 2 in Den Bosch, en ik heb er 1 van :)

Verder nog CCR en Donny Hathaway meegenomen. Weer flink wat armer.
  zaterdag 19 april 2014 @ 18:42:36 #232
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_139048268
Had iemand die Sam Cooke LP nog gezien trouwens? In Nijmegen was ie bij geen van de zaken geleverd.
  zaterdag 19 april 2014 @ 18:43:48 #233
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_139048299
CCR helaas niet gezien hier.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zaterdag 19 april 2014 @ 18:48:13 #234
37295 Luigi
mario pls
pi_139048389
Wat een paniek gebeuren, dat Record Store Day. Ik ga er iig niet van naar de platenzaak rennen.
pi_139048439
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:42 schreef Grobbel het volgende:
Had iemand die Sam Cooke LP nog gezien trouwens? In Nijmegen was ie bij geen van de zaken geleverd.
Ben ik niet tegengekomen helaas, stond wel op de verlanglijst.
pi_139048484
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:48 schreef Luigi het volgende:
Wat een paniek gebeuren, dat Record Store Day. Ik ga er iig niet van naar de platenzaak rennen.
In de platenzaak waar ik was stond er maximaal 8 man voor mij te wachten, iedereen wachtte netjes op zijn beurt om de bakken door te bladeren en er waren genoeg releases. Op zijn drukst waren er 15 man binnen denk ik. Is ook maar een klein platenzaakje.
pi_139049336
In Ede was het gezellig. Iets drukker dan normaal en kleine bandjes in de winkel.
Er was niet heel veel rsd-materiaal aanwezig maar ze deden er wel duidelijk iets leuks mee.
Een soort dag in het teken van muziek ipv alles alleen voor rsd.
Springsteen voor mezelf en ice-t voor een vriend gekocht. Verder nog 2 lp's gekocht die ik wilde hebben van nirvana en eddie vedder.
Er was nog een juffrouw aanwezig die een artikeltje voor 3voor12 ging schrijven, wilde een kort interviewtje doen over m'n aanschaffen maar duurde te lang omdat er wat gasten heel enthousiast over hun deathmetal aanschaffen aan het praten waren ;) ook prima.
pi_139049570
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:41 schreef Molleman het volgende:

[..]

Lagen er 2 in Den Bosch, en ik heb er 1 van :)

Verder nog CCR en Donny Hathaway meegenomen. Weer flink wat armer.
Ah, volgens mij stond je naast me :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 19 april 2014 @ 20:28:50 #239
14505 OProg
A Life in Music
pi_139051529
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:38 schreef Spezza19 het volgende:
Ik hoor echt van steeds meer mensen dat ze een hekel krijgen aan record store day.
Heb ook al begrepen dat de verdeling van het vinyl heel erg oneerlijk gaat en dat vooral de grotere platenzaken bevoordeeld worden.... Iets wat dus tegen het motto van record store day zelf in gaat....
Ik vind dat een hoop mensen zeiken om het zeiken, maar daar zijn we in dit land nogal goed in.

Wat overigens niet wil zeggen dat ik vind dat alles helemaal correct gaat.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_139051979
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:28 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik vind dat een hoop mensen zeiken om het zeiken, maar daar zijn we in dit land nogal goed in.

Wat overigens niet wil zeggen dat ik vind dat alles helemaal correct gaat.
Wereldwijd zijn deze signalen
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 19 april 2014 @ 20:53:23 #241
14505 OProg
A Life in Music
pi_139052409
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:40 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Wereldwijd zijn deze signalen
Dus wereldwijd zeiken ze om het zeiken?

Als ze alles goedkoop uitbrengen in grote oplages krijg je het alleen van de grotere bands en kan je vervolgens weer allemaal reacties lezen dat ze alleen standaard meuk uitbrengen waar er veel te veel van zijn zonder dat het verzamelaarswaarde heeft. Brengen ze niks uit gaan mensen klagen dat ze vroeger tenminste nog leuke dingen uitbrachten toen er nog RSD was.

Ik ben in verschillende steden langs geweest en concludeer dat ik het bij lange na overal nergens zo druk zie als op RSD. Dus ondanks dat niet alles goed gaat is over het fenomeen RSD klagen ook gewoon zeuren, want het bereikt zeker voor de zaken zelf dus ook gewoon een duidelijk doel.

Dat het dan niet echt juist is dat zo een REM in zo'n lage oplage verschijnt terwijl er best wat vraag naar is onderken ik dan ook niet. Maar de charme is ook wel weer naar de zaak gaan terwijl je niet echt weet wat er allemaal is en hoeveel waardoor je extra vroeg voor de deur staat.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 april 2014 @ 21:00:49 #242
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_139052649
Omdat de kapper wat uitliep niet in staat geweest om om 9 uur bij de Waaghals in Nijmegen te staan. Ondanks dat hadden ze toch nog hetgeen ik graag wilde: Mastodon - Live at Brixton! Ze hadden geprobeerd er meerdere te krijgen, maar hebben er maar één ontvangen. En die lag er gelukkig nog!

Heb wel het gevoel dat het aantal releases, dat werkelijk interessant (lees: meer voorstellend dan een heruitgave van een gewoon verkrijgbaar album, maar dan op gekleurd vinyl ipv normaal vinyl of cd) is, gelijk is gebleven, terwijl het aantal releases toeneemt en de prijzen ook toenemen. En dat grotere zaken veel meer krijgen dan dat ze groter zijn is volgens mij ook zo. Maar er komt zoals al gezegd door OProg veel volk op af en de platenzaken profiteren; en daar zullen de meeste van ons voorstander van zijn.

Overigens zijn er ook mensen die van tevoren de platenzaken opbellen wat er is en soms zelfs vragen om iets te reserveren. Zelf vind ik 't een beetje als vals spelen, maar hoe staan jullie daar tegenover?
pi_139053289
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:53 schreef OProg het volgende:

[..]

Dus wereldwijd zeiken ze om het zeiken?

Als ze alles goedkoop uitbrengen in grote oplages krijg je het alleen van de grotere bands en kan je vervolgens weer allemaal reacties lezen dat ze alleen standaard meuk uitbrengen waar er veel te veel van zijn zonder dat het verzamelaarswaarde heeft. Brengen ze niks uit gaan mensen klagen dat ze vroeger tenminste nog leuke dingen uitbrachten toen er nog RSD was.

Ik ben in verschillende steden langs geweest en concludeer dat ik het bij lange na overal nergens zo druk zie als op RSD. Dus ondanks dat niet alles goed gaat is over het fenomeen RSD klagen ook gewoon zeuren, want het bereikt zeker voor de zaken zelf dus ook gewoon een duidelijk doel.

Dat het dan niet echt juist is dat zo een REM in zo'n lage oplage verschijnt terwijl er best wat vraag naar is onderken ik dan ook niet. Maar de charme is ook wel weer naar de zaak gaan terwijl je niet echt weet wat er allemaal is en hoeveel waardoor je extra vroeg voor de deur staat.
Ik ben sowieso geen fan van schaarste creëren om de prijs op te drijven en vind dat ook vooral bij muziek behoorlijk onzinnig. Maar zelfs als je daar geen probleem in ziet is het juist bij RSD niet handig om dat te doen. Mensen die normaal niet zo snel naar een platenzaak stappen, lopen nu misschien eens binnen om vervolgens enkel hele hoge prijzen te zien. Dat nodigt niet uit om na RSD vaker binnen te lopen en dus echt de winkels te promoten.

Voor een nieuwe, 1LP release zou je naar mijn mening niet meer dan 25 euro kwijt moeten zijn. Als je dan op RSD prijzen tussen de 35-40 euro ziet voor 1LP releases zonder poespas omdat ze weigeren er meer te persen, dan is RSD gewoon veranderd in een commercieel product in plaats van het promoten van muziekwinkels. Dat mag je zeuren om het zeuren noemen, maar wat mij betreft dekt dat de lading totaal niet.
pi_139053321
Ik heb er geen belang bij om niet van Record Store Day te houden hoor. Zeker niet het idee om eens te zeuren om het zeuren. Het is ook geen klacht. Als mensen eraan mee willen doen moeten ze dat vooral doen. Ik heb er geen last van, maar ik doe er niet aan mee.
Als ze alles goedkoop uitbrengen en in redelijke oplages hoor je mij niet klagen. Het is juist de hypocrisie om te pretenderen dat ze fysieke media weer bij het grote publiek aan de man willen brengen, en ondertussen hiermee vooral de verzamelaars bedienen. Daar komt nog eens bij dat de platenmaatschappijen het aangrijpen om er een slaatje uit te slaan, met "limited edition", "deluxe" en "remaster" en een flink prijskaartje erop. Dat er daarmee een nieuwe bestemming voor platenzaken is gevonden (namelijk meer voor verzamelaars) gun ik ze natuurlijk, maar het is niet voor mij.
Een paar jaar geleden, en misschien niet geheel toevallig voor het succes van RSD, was vinyl veel minder een "elite" formaat. Het was voor muziekliefhebbers die relatief goedkoop mooie fysieke uitvoeringen van muziek konden kopen. En dat is hoe ik het liever zie.
pi_139053327
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:00 schreef Gijscoman het volgende:

Overigens zijn er ook mensen die van tevoren de platenzaken opbellen wat er is en soms zelfs vragen om iets te reserveren. Zelf vind ik 't een beetje als vals spelen, maar hoe staan jullie daar tegenover?
Vanuit de koper snap ik dat je het probeert en zie ik er geen kwaad in. Ik vind wel dat een winkel dat soort vragen moet afwijzen, al snap ik wel dat er winkels zijn die stiekem reserveren.
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:27:39 #246
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_139053682
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:00 schreef Gijscoman het volgende:
Overigens zijn er ook mensen die van tevoren de platenzaken opbellen wat er is en soms zelfs vragen om iets te reserveren. Zelf vind ik 't een beetje als vals spelen, maar hoe staan jullie daar tegenover?
Dat gebeurt zeker, ook bij de platenzaak waar je vandaag Mastodon hebt gekocht. Ergens jammer (maak er zelf ook geen gebruik van), maar als je als platenzaak een goede band hebt met je vaste schare kopers en deze kunt versterken door een plaat achter te houden dan kweken ze daar wel de nodige goodwill mee denk ik. Voor de af-en-toe kopers is het daarentegen wel vervelend, dus het is maar de vraag of die snel weer terugkeren naar je zaak.

Beetje de afweging maken of je nieuwe banden wil kweken of bestaande wil versterken... Je zou denken dat de meeste zaken wel voor het eerste zullen kiezen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Grobbel op 19-04-2014 21:34:24 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 april 2014 @ 21:43:15 #247
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_139054340
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:27 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Dat gebeurt zeker, ook bij de platenzaak waar je vandaag Mastodon hebt gekocht. Ergens jammer (maak er zelf ook geen gebruik van), maar als je als platenzaak een goede band hebt met je vaste schare kopers en deze kunt versterken door een plaat achter te houden dan kweken ze daar wel de nodige goodwill mee denk ik. Voor de af-en-toe kopers is het daarentegen wel vervelend, dus het is maar de vraag of die snel weer terugkeren naar je zaak.

Beetje de afweging maken of je nieuwe banden wil kweken of bestaande wil versterken... Je zou denken dat de meeste zaken wel voor het eerste zullen kiezen.
Ik snap op zich ook wel dat de platenzaken het doen. Vaste klanten leveren ook meer op en ik snap dat een platenzaak daar heus wel eens iets voor wil doen. Maar ik vind het meer vanuit de kopers vals spelen. Het hopen dat ze die ene plaat hebben en je op tijd bent, vind ik juist zo leuk hieraan. Een beetje spanning hoort erbij. Om te reserveren als klant is als een detective lezen, nadat je eerst hebt opgezocht wie de dader is.
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:46:22 #248
13973 ranja
image means nothing
pi_139054454
In principe mag het ook gewoon niet, maar je weet natuurlijk nooit wat er zo onderhands gebeurt.
Daarbij kunnen de zaken ook geen garantie geven dat ze 'm inderdaad binnenkrijgen en ik kan me voorstellen dat bij de heel zeldzame dingen er meerdere mensen zijn die gaan vragen of het toch niet, alsjeblieft, een keertje....
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:47:45 #249
13973 ranja
image means nothing
pi_139054511
Overigens bedacht ik me net dat ik Nirvana ook in handen heb gehad maar geen idee waar die gebleven is of dat ik toch in de winkel besloten heb dat-ie te duur was... dacht dat ik 'm er bij gepakt had om te kopen maar ik heb 'm niet en staat ook niet op de kassabon 8)7
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:47:49 #250
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_139054515
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:00 schreef Gijscoman het volgende:
Omdat de kapper wat uitliep niet in staat geweest om om 9 uur bij de Waaghals in Nijmegen te staan. Ondanks dat hadden ze toch nog hetgeen ik graag wilde: Mastodon - Live at Brixton! Ze hadden geprobeerd er meerdere te krijgen, maar hebben er maar één ontvangen. En die lag er gelukkig nog!

Heb wel het gevoel dat het aantal releases, dat werkelijk interessant (lees: meer voorstellend dan een heruitgave van een gewoon verkrijgbaar album, maar dan op gekleurd vinyl ipv normaal vinyl of cd) is, gelijk is gebleven, terwijl het aantal releases toeneemt en de prijzen ook toenemen. En dat grotere zaken veel meer krijgen dan dat ze groter zijn is volgens mij ook zo. Maar er komt zoals al gezegd door OProg veel volk op af en de platenzaken profiteren; en daar zullen de meeste van ons voorstander van zijn.

Overigens zijn er ook mensen die van tevoren de platenzaken opbellen wat er is en soms zelfs vragen om iets te reserveren. Zelf vind ik 't een beetje als vals spelen, maar hoe staan jullie daar tegenover?
Oh was Mastodon ook een 'special'. Zag hem hier nog liggen rond 10 uur maar dacht die haal ik later wel een keer.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')