abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 13 november 2016 @ 10:14:14 #51
147511 Cyanide-
Extreem irriterend
pi_166620786
registreer om deze reclame te verbergen
Juist géén losse dimmers.
Starterspakket heb je met beide types lampen en de strips.

Denk dat stap één is om te kijken of je strips of lampen wil, en in laatste geval welke fitting (GU10 spots of 'normale' E27 fitting).

En dan of je color of whites wil.
  zondag 13 november 2016 @ 10:21:18 #52
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_166620860
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 10:14 schreef Loveless85 het volgende:
Juist géén losse dimmers.
Starterspakket heb je met beide types lampen en de strips.

Denk dat stap één is om te kijken of je strips of lampen wil, en in laatste geval welke fitting (GU10 spots of 'normale' E27 fitting).

En dan of je color of whites wil.
Dus jij zegt geen losse dimmer? Ik bedoel dus dit kastje:
http://www.beaumotica.nl/(...)uzpdACFeYK0wod4qcJLg
pi_166620921
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 10:21 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dus jij zegt geen losse dimmer? Ik bedoel dus dit kastje:
http://www.beaumotica.nl/(...)uzpdACFeYK0wod4qcJLg
Ik heb die dimmer in de kamer van mijn zoon. Zo kan hij zelf zn licht uit doen als hij wil gaan slapen (en ik dus met de app op afstand als ik wil dat hij gaat slapen) hij heeft geen app nodig.

Voor de rest doe ik alles met de app zelf.
Ik heb in de woonkamer een startersset met de kleurenlampen. Moet heel eerlijk zeggen dat ik de kleuren leuk vind op een feestje maar verder niet echt veel gebruik.

In mijn zoons kamer de simpele white versie, en in mijn kamer de nieuwe white Ambiance omdat ik ook lees in de avond en in de ochtend goed licht nodig heb voor mijn makeup 😂
  zondag 13 november 2016 @ 10:52:44 #54
147511 Cyanide-
Extreem irriterend
pi_166621227
Dat dus, is in principe niet nodig, maar kan handig zijn als je mensen hebt zonder smartphone, of regelmatig lui over de vloer die niet aan je Hue bridge gekoppeld zijn (oppas, schoonmaak, you name it).

Je koppelt één scène aan die dimmer (de 'aan' knop), en kan je lampen dimmen of feller zetten (+/-), of alle lampen uitschakelen (de 'uit' knop)
  zondag 13 november 2016 @ 10:55:53 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_166621260
Dank voor de feedback
  zondag 13 november 2016 @ 10:59:50 #56
147511 Cyanide-
Extreem irriterend
pi_166621302
Let dus op dat ze niet goed werken in lampen die een dimmer als schakelaar hebben (of hij moet altijd op 100% staan), das eigenlijk wat ik eerder bedoelde.
  zondag 13 november 2016 @ 11:34:09 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_166621777
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 10:59 schreef Loveless85 het volgende:
Let dus op dat ze niet goed werken in lampen die een dimmer als schakelaar hebben (of hij moet altijd op 100% staan), das eigenlijk wat ik eerder bedoelde.
Ja, ik begrijp het. Wij hebben geen dimmers in huis.
pi_176347406
Wow. oud topic...

dus een schopje omhoog.

Klopt het dat er verschillende Hue Strips zijn? ik heb er onlangs een gekocht en daar zit de controller dus vast aan de strip, en moet er nog een kabeltje van de stekker naar de controller. Maar de strip zelf zit dus aan de controller, terwijl ik op youtube veelal versies zie waar de strip zelf ook los is. Weet iemand hoe dat zit?
Nothing lasts forever but the certainty of change
www.metalfan.nl
  zondag 7 januari 2018 @ 17:18:27 #59
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176348278
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 16:27 schreef Tokus het volgende:
Wow. oud topic...

dus een schopje omhoog.

Klopt het dat er verschillende Hue Strips zijn? ik heb er onlangs een gekocht en daar zit de controller dus vast aan de strip, en moet er nog een kabeltje van de stekker naar de controller. Maar de strip zelf zit dus aan de controller, terwijl ik op youtube veelal versies zie waar de strip zelf ook los is. Weet iemand hoe dat zit?
Wat bedoel je met controller? Ik heb ook een Hue strip, maar ik heb er een die gewoon in het stopcontact gaat. De controller, als je het zo noemen wil, is de Hue bridge. Vervolgens kun je de strip bedienen met de Hue app, en/ofeen home automation controller, in mijn geval een Homey.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 7 januari 2018 @ 17:29:14 #60
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_176348480
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:38 schreef Michielos het volgende:
Beste fokkers,

Ik had dit bericht eerst in het subtopic "klussen & Wonen" gezet, maar kreeg hierop geen reactie. Daarom probeer ik het hier, aangezien ik het ook wel bij "LIF" vind horen :)

ik zat te denken aan een nieuwe lichtervaring voor mijn kamer en zodoende kwam ik bij Philips Hue uit.
Omdat ik het idee erg stoer vind, vroeg ik me af of er fokkers hier zijn die ervaring met dit lichtsysteem hebben? Is het aan te raden? Is het niet te prijzig (200 euro voor een starterskit) voor wat je krijgt? Ik heb zelf wel een x aantal leuke ideetjes hoe ik dit het beste kan gebruiken :)

Ow, een linkje is natuurlijk nooit weg !

http://www.meethue.com/en-NL

Over het algemeen heeft Hue wel goede recensies, maar ik ken mij zelf en mijn impulsieve gedrag hier in en dus vroeg ik mij af of er fokkers zijn die de goede reviews kunnen beamen en mij er iets meer over kunnen vertellen :) Alvast hartelijk dank!
Wat ik heb gedaan: Een Philips Hue Bridge v2 van Marktplaats (30 euro ipv > 60 euro.

In plaats van Philips Hue lampen Full colour, dimbaar (16 miljoen kleuren), voor Innr gegaan.
Innr is opgezet door ex-Philips Hue medewerkers en ze zijn een stuk goedkoper dan Philips Hue lampen, zonder in te boeten aan gebruiksvriendelijkheid.

Beaumotica Innr Lights
Voor elke extra lamp die je aanschaft, krijg je een paar procent korting. En de helpdesk is fantastisch.

Filmpje, de lampen reageren op het geluid uit mijn speakers. Leuke optie. Ook aanstuurbaar via iPhone, Android (Hey Google, Let There Be Light! laat je lichten aanspringen.

Ik heb ze in de woonkamer (2x), gang (1x) en slaapkamer (1x).

Je kunt er ook een Philips Wake-Up light van maken.
Sleep As Android heeft Hue integratie, anders via IFTTT (If This Then That); even googlen naar Philips Hue +IFTTT en je kunt van start.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_176350185
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat bedoel je met controller? Ik heb ook een Hue strip, maar ik heb er een die gewoon in het stopcontact gaat. De controller, als je het zo noemen wil, is de Hue bridge. Vervolgens kun je de strip bedienen met de Hue app, en/ofeen home automation controller, in mijn geval een Homey.
Nee, in het stopcontact zit de stekker, die vrij groot is (echt zo'n groot vierkant blok die dus ruimte inneemt). Daar plug je een kabel in, die naar een ander kleiner blokje gaat (kabel van een meter of 2 ofzo). In dat andere blokje zit de hue-shit die voor de communicatie met je bridge zorgt. Dat is je controller. Maar daar zit de echte strip dus aan vast, middels een iets dikkere kabel.
Maar er zijn blijkbaar ook andere versies, waar die strip los is en je 'm er dus aan moet koppelen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
www.metalfan.nl
  zondag 7 januari 2018 @ 20:53:08 #62
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176353405
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 18:57 schreef Tokus het volgende:

[..]

Nee, in het stopcontact zit de stekker, die vrij groot is (echt zo'n groot vierkant blok die dus ruimte inneemt). Daar plug je een kabel in, die naar een ander kleiner blokje gaat (kabel van een meter of 2 ofzo). In dat andere blokje zit de hue-shit die voor de communicatie met je bridge zorgt. Dat is je controller. Maar daar zit de echte strip dus aan vast, middels een iets dikkere kabel.
Maar er zijn blijkbaar ook andere versies, waar die strip los is en je 'm er dus aan moet koppelen.
Ah, ja, maar dat zijn verlengstukken, dus je hebt toch 1 van die dingen nodig die jij hebt, want anders valt er niks te verlengen, dacht ik.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')