abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:38:11 #1
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137449225
Beste fokkers,

Ik had dit bericht eerst in het subtopic "klussen & Wonen" gezet, maar kreeg hierop geen reactie. Daarom probeer ik het hier, aangezien ik het ook wel bij "LIF" vind horen :)

ik zat te denken aan een nieuwe lichtervaring voor mijn kamer en zodoende kwam ik bij Philips Hue uit.
Omdat ik het idee erg stoer vind, vroeg ik me af of er fokkers hier zijn die ervaring met dit lichtsysteem hebben? Is het aan te raden? Is het niet te prijzig (200 euro voor een starterskit) voor wat je krijgt? Ik heb zelf wel een x aantal leuke ideetjes hoe ik dit het beste kan gebruiken :)

Ow, een linkje is natuurlijk nooit weg !

http://www.meethue.com/en-NL

Over het algemeen heeft Hue wel goede recensies, maar ik ken mij zelf en mijn impulsieve gedrag hier in en dus vroeg ik mij af of er fokkers zijn die de goede reviews kunnen beamen en mij er iets meer over kunnen vertellen :) Alvast hartelijk dank!
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_137449392
Hue is prijzig, maar leuk om mee te spelen. Haal een starterskit en een LED-stripje voor achter/onder je TV-meubel en je vermaakt je de komende dagen wel. Vooral met IFTTT, best cool :7
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:49:27 #3
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137449543
Vrij prijzig en met een DMX controller ook allemaal te regelen.
Zeker in combinatie met Freestyler (is ook een remote-app voor gemaakt door iemand, kost ¤3,50 al is er ook een gratis versie van de app.)

ARFX is ook wel een leuk programmaatje, heb je Ambilight bij video's http://www.arfx.nl/shop/
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:50:53 #4
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137449586
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:44 schreef Sm0keZ het volgende:
Hue is prijzig, maar leuk om mee te spelen. Haal een starterskit en een LED-stripje voor achter/onder je TV-meubel en je vermaakt je de komende dagen wel. Vooral met IFTTT, best cool :7
wat is IFTTT precies? :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:53:12 #5
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137449668
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:50 schreef Michielos het volgende:

[..]

wat is IFTTT precies? :)
https://ifttt.com/wtf ?
Moest het ook zoeken.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:54:56 #6
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137449721
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:53 schreef SiGNe het volgende:

[..]

https://ifttt.com/wtf ?
Moest het ook zoeken.
ok ok :D
Hoe is het qua brightness? Ik hoor hier mixed verhalen over. De een vind het meer sfeerlampen voor erbij en vind het qua brightness helemaal niets, de ander gebruikt het weer als main light source :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:58:13 #7
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137449823
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:54 schreef Michielos het volgende:

[..]

ok ok :D
Hoe is het qua brightness? Ik hoor hier mixed verhalen over. De een vind het meer sfeerlampen voor erbij en vind het qua brightness helemaal niets, de ander gebruikt het weer als main light source :)
Geen idee, ik heb alleen ervaring met Par-lampen en een DMX-controller, gewoon "disco"lampen dus en die zijn erg fel.

Hue is een leuk idee maar veel te duur, die staterskit kost ¤200 ofzo en dan krijg je 3 lampen, veel te weinig vind ik.
Losse lampen zijn ook duur.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:02:33 #8
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137449980
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:58 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb alleen ervaring met Par-lampen en een DMX-controller, gewoon "disco"lampen dus en die zijn erg fel.

Hue is een leuk idee maar veel te duur, die staterskit kost ¤200 ofzo en dan krijg je 3 lampen, veel te weinig vind ik.
Losse lampen zijn ook duur.
Het geld is geen enkel probleem, ik vraag me alleen af of het het geld ook waard is. Ik ben bereid 1000+ uit te geven als het het geld waard is zeg maar :)
Het idee vind ik echt ontzettend stoer en de reviews zijn lovend, heb ook de mindere reviews gelezen en daarin stond meestal dat :

a) de app niet heel overtuigend is (bepaalde settings zijn overigens wel intussen geupdate en gefixt)
b) de kleur groen niet heel sterk is (daarom dat ik via dit topic meer te weten wil komen)
c) het te duur is (200 euro), maar dit vind ik altijd relatief
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:04:45 #9
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137450076
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:44 schreef Sm0keZ het volgende:
Hue is prijzig, maar leuk om mee te spelen. Haal een starterskit en een LED-stripje voor achter/onder je TV-meubel en je vermaakt je de komende dagen wel. Vooral met IFTTT, best cool :7
ja, het ziet zo stoer uit _O_
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:06:45 #10
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137450157
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:02 schreef Michielos het volgende:

[..]

Het geld is geen enkel probleem, ik vraag me alleen af of het het geld ook waard is. Ik ben bereid 1000+ uit te geven als het het geld waard is zeg maar :)
Het idee vind ik echt ontzettend stoer en de reviews zijn lovend, heb ook de mindere reviews gelezen en daarin stond meestal dat :

a) de app niet heel overtuigend is (bepaalde settings zijn overigens wel intussen geupdate en gefixt)
b) de kleur groen niet heel sterk is (daarom dat ik via dit topic meer te weten wil komen)
c) het te duur is (200 euro), maar dit vind ik altijd relatief
Als je zoveel te besteden hebt zou ik het niet aan Hue uitgeven maar aan een goede Domotica-controller.
Ik heb er zelf niet veel verstand van maar met zo'n controller zou je in principe alles in je huis via een afstandsbediening/app kunnen regelen, zelfs wanneer de wasmachine aan moet.
Vind je het kunnen veranderen van kleur bijv. belangrijk of wil je alleen licht aan en uit kunnen doen (en dimmen)?
Ik zou zelf denk ik eerder naar DMX kijken als ik zoiets in mijn huis zou maken (maar da's ook omdat ik meer ervaring heb met DMX dan met Hue of een ander domotica ding.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:07:41 #11
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137450193
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:06 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Als je zoveel te besteden hebt zou ik het niet aan Hue uitgeven maar aan een goede Domotica-controller.
Ik heb er zelf niet veel verstand van maar met zo'n controller zou je in principe alles in je huis via een afstandsbediening/app kunnen regelen, zelfs wanneer de wasmachine aan moet.
Vind je het kunnen veranderen van kleur bijv. belangrijk of wil je alleen licht aan en uit kunnen doen (en dimmen)?
Ik zou zelf denk ik eerder naar DMX kijken als ik zoiets in mijn huis zou maken (maar da's ook omdat ik meer ervaring heb met DMX dan met Hue of een ander domotica ding.
Ik vind het veranderen van kleur wel een belangrijk speerpunt inderdaad. Het regelen van een afstand via de tablet/smart phone vind ik zelf minder belangrijk, meer een leuke bijkomstigheid :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_137451560
Ik heb het systeem plus 9 lampen en ben er ook zeer tevreden over

Ik heb mijn eigen instelling als ik alleen thuis ben, mijn vriendin heeft haar instellingen en samen hebben we een instelling van het lichtplan, zodra ik binnen 50 meter van mijn woning kom gaat mijn lichtplan werken. Ook heb ik een lamp ingesteld op regen (gaat 3 X blauw knipperen :') ) en bij een fb bericht of mail. S'avonds langzaam dimmen, s'ochtends langzaam als wake up. In verbinding met xbmc zodra film start gaan lichten dimmen/uit en bij pauze gaat alles aan zoals in een bioscoop. En zo heb ik nog meer instellingen

Pl00
  donderdag 6 maart 2014 @ 17:21:16 #13
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137452769
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb het systeem plus 9 lampen en ben er ook zeer tevreden over

Ik heb mijn eigen instelling als ik alleen thuis ben, mijn vriendin heeft haar instellingen en samen hebben we een instelling van het lichtplan, zodra ik binnen 50 meter van mijn woning kom gaat mijn lichtplan werken. Ook heb ik een lamp ingesteld op regen (gaat 3 X blauw knipperen :') ) en bij een fb bericht of mail. S'avonds langzaam dimmen, s'ochtends langzaam als wake up. In verbinding met xbmc zodra film start gaan lichten dimmen/uit en bij pauze gaat alles aan zoals in een bioscoop. En zo heb ik nog meer instellingen

Pl00
en vind jij het meer ter sfeer of ook als volledig lichtsysteem geschikt?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_137453331
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:21 schreef Michielos het volgende:

[..]

en vind jij het meer ter sfeer of ook als volledig lichtsysteem geschikt?
In mijn huis is het meer dan een goed volledig lichtsysteem
Heb ook Wi-Fi led van applamp.nl gehad en die vond ik meer voor sfeer, sterkte vond ik te laag om het als geheel lichtsysteem te gebruiken. Wel een stuk goedkoper dan HUE maar minder fel en vol qua licht
  donderdag 6 maart 2014 @ 19:13:32 #15
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137456157
Reageert het eigelijk ook op geluid? en kan je evt een stappenplan maken zodat, als het wel op geluid reageert, de kleur van de lampen (redelijk) op de maat van de beat van kleur veranderen?

Of dat het, ook zonder TV met ambilight, ook met de beelden op TV van kleur veranderen?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 06:21:41 #16
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_137473504
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:02 schreef Michielos het volgende:

[..]

Het geld is geen enkel probleem, ik vraag me alleen af of het het geld ook waard is. Ik ben bereid 1000+ uit te geven als het het geld waard is zeg maar :)
Het idee vind ik echt ontzettend stoer en de reviews zijn lovend, heb ook de mindere reviews gelezen en daarin stond meestal dat :

a) de app niet heel overtuigend is (bepaalde settings zijn overigens wel intussen geupdate en gefixt)
b) de kleur groen niet heel sterk is (daarom dat ik via dit topic meer te weten wil komen)
c) het te duur is (200 euro), maar dit vind ik altijd relatief
De kleur groen in de LED-strips zijn overigens wel goed. Gewoon echt fel donkergroen. In de normale lampen is het inderdaad wat om te huilen. Leuk als je een voetbalwedstrijd kijkt met een LED-strip achter je tv :Y
  vrijdag 7 maart 2014 @ 20:04:54 #17
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137494635
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 06:21 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

De kleur groen in de LED-strips zijn overigens wel goed. Gewoon echt fel donkergroen. In de normale lampen is het inderdaad wat om te huilen. Leuk als je een voetbalwedstrijd kijkt met een LED-strip achter je tv :Y
Nice, ik ben BIJNA overtuigd. Ik ben nu op ikea.nl leuke lampen aan het zoeken :)

2 van deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80096372/

en 1 staande lamp lijken me een goed begin i.c.m. die strip toch :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_149586317
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb het systeem plus 9 lampen en ben er ook zeer tevreden over

Ik heb mijn eigen instelling als ik alleen thuis ben, mijn vriendin heeft haar instellingen en samen hebben we een instelling van het lichtplan, zodra ik binnen 50 meter van mijn woning kom gaat mijn lichtplan werken. Ook heb ik een lamp ingesteld op regen (gaat 3 X blauw knipperen :') ) en bij een fb bericht of mail. S'avonds langzaam dimmen, s'ochtends langzaam als wake up. In verbinding met xbmc zodra film start gaan lichten dimmen/uit en bij pauze gaat alles aan zoals in een bioscoop. En zo heb ik nog meer instellingen

Pl00
Waarmee heb je ingesteld dat de lampen 3 X blauw knipperen bij regen?
pi_149586958
Wij hebben in het hele huis (begane grond + 2 verdiepingen, alle kamers) alleen maar Hue lampen die we aansturen met onze smartphones. Mijn vriend werkt in de domotica dus die heeft alles geprogrammeerd. Ze gaan uit om een bepaalde tijd in de avond (x aantal uur na zonsondergang) en weer aan in de ochtend. Ook heeft hij verschillende schema's voor verschillende kamers.

Qua licht is het prima, het is echt onze main light source. Het kan gewoon op tl-light stand zeg maar maar ook super sfeervol en alles ertussen in. Kan ook vanuit buiten het huis alle lichten regelen. Problemen met de app hebben wij nooit gehad en we hebben al Hue lampen vanaf het moment dat ze op de markt kwamen (iets ervoor nog zelfs).

Als je meer vragen hebt kan ik het mijn vriend wel vragen hoe hij dat geregeld heeft.

Oh en net als Admiraal_Anaal ook bij het tv kijken (XBMC) bepaalde instellingen enzo. Gaat via eigen server allemaal.
pi_149587203
Voor achter de tv hebben we ook een Hue die meekleurt met het licht van de tv, maar dat bevalt niet zo. Daar gaan we dus een Zambilight voor aanschaffen in plaats van een Hue.
pi_149587243
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:54 schreef LuDann het volgende:
Wij hebben in het hele huis (begane grond + 2 verdiepingen, alle kamers) alleen maar Hue lampen die we aansturen met onze smartphones. Mijn vriend werkt in de domotica dus die heeft alles geprogrammeerd. Ze gaan uit om een bepaalde tijd in de avond (x aantal uur na zonsondergang) en weer aan in de ochtend. Ook heeft hij verschillende schema's voor verschillende kamers.

Qua licht is het prima, het is echt onze main light source. Het kan gewoon op tl-light stand zeg maar maar ook super sfeervol en alles ertussen in. Kan ook vanuit buiten het huis alle lichten regelen. Problemen met de app hebben wij nooit gehad en we hebben al Hue lampen vanaf het moment dat ze op de markt kwamen (iets ervoor nog zelfs).

Als je meer vragen hebt kan ik het mijn vriend wel vragen hoe hij dat geregeld heeft.

Oh en net als Admiraal_Anaal ook bij het tv kijken (XBMC) bepaalde instellingen enzo. Gaat via eigen server allemaal.
Ik zou graag willen weten welke software hij hiervoor gebruikt?
pi_149587375
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 23:02 schreef Dexter145 het volgende:

[..]

Ik zou graag willen weten welke software hij hiervoor gebruikt?
Het is een programma van een gast die er niet meer actief mee bezig is en het dus niet meer op internet heeft staan. Mijn vriend zegt dat je een mailtje moet sturen naar huecontroller@gmail.com en dan kun je daar het programma aanvragen/kopen.

Vaag verhaal, maar mijn vriend zit druk te gamen en meer krijg ik even niet uit hem. :P
pi_149587956
Ik heb even gegoogled en het gaat om het programma wat hier beschreven wordt. De developer kreeg het kennelijk te druk met andere projecten en raakte wat verveeld, maar het programma is nog wel te koop als je hem mailt volgens mijn vriend.

Dit werkt dus inderdaad prima met IFTTT ( If this, than that, koppelt een actie van 1 app aan een andere, zoals dus waarschuwing voor regen aan een actie van de Hue lampen) of Google Nest bijvoorbeeld.
pi_149588285
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 23:21 schreef LuDann het volgende:
Ik heb even gegoogled en het gaat om het programma wat hier beschreven wordt. De developer kreeg het kennelijk te druk met andere projecten en raakte wat verveeld, maar het programma is nog wel te koop als je hem mailt volgens mijn vriend.

Dit werkt dus inderdaad prima met IFTTT ( If this, than that, koppelt een actie van 1 app aan een andere, zoals dus waarschuwing voor regen aan een actie van de Hue lampen) of Google Nest bijvoorbeeld.
Ik zal eens een mail sturen.

Via IFTTT is het alleen mogelijk om te blinken, maar niet de kleur en duur ervan in te stellen. Veel te simpel en te weinig opties voor mij.
pi_149588518
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 23:29 schreef Dexter145 het volgende:

[..]

Ik zal eens een mail sturen.

Via IFTTT is het alleen mogelijk om te blinken, maar niet de kleur en duur ervan in te stellen. Veel te simpel en te weinig opties voor mij.
Dat zou kunnen, mijn vriend zegt hem wel een keer te hebben geinstalleerd maar niet te hebben uitgeprobeerd. Edit: hij zegt dat wat A_A gedaan heeft, 3 x blauw knipperen bij regen, wel gewoon zou moeten kunnen met IFTTT.

De reden dat mijn vriend dit programma gekocht heeft is omdat dit stand-alone op een computer (Ubuntu server in ons geval) kan draaien en je dus je telefoon niet nodig hebt. De stand-alone versie zorgt dus voor de programma's die automatisch draaien (dat aan om die tijd op die stand etc.) en we hebben de officiele Hue app op onze Android telefoons voor de finetuning en als we willen afwijken van het door ons ingestelde programma of instellingen.
pi_149596017
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 23:35 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, mijn vriend zegt hem wel een keer te hebben geinstalleerd maar niet te hebben uitgeprobeerd. Edit: hij zegt dat wat A_A gedaan heeft, 3 x blauw knipperen bij regen, wel gewoon zou moeten kunnen met IFTTT.

De reden dat mijn vriend dit programma gekocht heeft is omdat dit stand-alone op een computer (Ubuntu server in ons geval) kan draaien en je dus je telefoon niet nodig hebt. De stand-alone versie zorgt dus voor de programma's die automatisch draaien (dat aan om die tijd op die stand etc.) en we hebben de officiele Hue app op onze Android telefoons voor de finetuning en als we willen afwijken van het door ons ingestelde programma of instellingen.
IFTTT ken alleen je licht laten knipperen (aan/uit), hier is verder geen kleur aan te geven of andere instellingen te doen.

IFTTT heeft ook geen app nodig en is via hun website te configureren en te koppelen aan je Hue account.
pi_149598320
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:19 schreef Dexter145 het volgende:

[..]

IFTTT ken alleen je licht laten knipperen (aan/uit), hier is verder geen kleur aan te geven of andere instellingen te doen.

IFTTT heeft ook geen app nodig en is via hun website te configureren en te koppelen aan je Hue account.
Kan je gewoon via ifttt instellen als je een recipes aanmaakt. Standaard is de kleur al blauw bij mij. Heb zelfs ingesteld als mijn voetbalclub scoort er een lamp 3 seconde rood/blauw knippert en nog meer van dat soort dingen
pi_149599671
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:59 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Kan je gewoon via ifttt instellen als je een recipes aanmaakt. Standaard is de kleur al blauw bij mij. Heb zelfs ingesteld als mijn voetbalclub scoort er een lamp 3 seconde rood/blauw knippert en nog meer van dat soort dingen
Ja, ik dacht al. :P Als je Hue koppelt aan Google Nest bijvoorbeeld met IFTTT, dan kun je bij een koude temperatuur ook de lampen blauw laten knipperen en bij een warme temperatuur rood. Dus is zoiets wel gewoon mogelijk.

Welk programma gebruik jij, A_A? Gewoon standaard Hue app + IFTTT of iets anders?
pi_149599722
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:59 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Kan je gewoon via ifttt instellen als je een recipes aanmaakt. Standaard is de kleur al blauw bij mij. Heb zelfs ingesteld als mijn voetbalclub scoort er een lamp 3 seconde rood/blauw knippert en nog meer van dat soort dingen
Ik ken dit echt niet vinden, als ik blink lights kies, ken ik alleen maar aangeven welke lamp, meer zie ik niet.
pi_149599774
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:47 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja, ik dacht al. :P Als je Hue koppelt aan Google Nest bijvoorbeeld met IFTTT, dan kun je bij een koude temperatuur ook de lampen blauw laten knipperen en bij een warme temperatuur rood. Dus is zoiets wel gewoon mogelijk.

Welk programma gebruik jij, A_A? Gewoon standaard Hue app + IFTTT of iets anders?
Op dit moment gebruik ik inderdaad de standaard Hue app en IFTTT.
pi_149604965
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:49 schreef Dexter145 het volgende:

[..]

Ik ken dit echt niet vinden, als ik blink lights kies, ken ik alleen maar aangeven welke lamp, meer zie ik niet.
https://ifttt.com/connect/weather/hue
pi_149609086
quote:
Ik ken het Hue channel wel vinden maar geen mogelijkheid om bij blink een kleur te kiezen

https://ifttt.com/recipes(...)ain-blink-hue-lights
Hier ken ik bv. alleen de lampen aangeven maar nergens de kleur. Hij laat dan de lampen aan/uit knipperen met de huidige kleur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dexter145 op 12-02-2015 20:07:03 ]
pi_149611678
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:32 schreef Dexter145 het volgende:

[..]

Ik ken het Hue channel wel vinden maar geen mogelijkheid om bij blink een kleur te kiezen

https://ifttt.com/recipes(...)ain-blink-hue-lights
Hier ken ik bv. alleen de lampen aangeven maar nergens de kleur. Hij laat dan de lampen aan/uit knipperen met de huidige kleur.
https://ifttt.com/recipes(...)light-colors-to-blue
pi_149614039
quote:
Dit zet de lampen op blauw. en laat ze niet blauw knipperen?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 15:56:12 #35
3185 Adelante
To let it go now
pi_149636277
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:59 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Kan je gewoon via ifttt instellen als je een recipes aanmaakt. Standaard is de kleur al blauw bij mij. Heb zelfs ingesteld als mijn voetbalclub scoort er een lamp 3 seconde rood/blauw knippert en nog meer van dat soort dingen
ADO scoort toch nooit? Hoe weet je dan dat ie knippert :')

Oh ik wil doe optie ook wel maar zie nog geen ifttt voor de eredivisie :o
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 13 februari 2015 @ 16:24:13 #36
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_149637100
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:59 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Kan je gewoon via ifttt instellen als je een recipes aanmaakt. Standaard is de kleur al blauw bij mij. Heb zelfs ingesteld als mijn voetbalclub scoort er een lamp 3 seconde rood/blauw knippert en nog meer van dat soort dingen
Maar hoe weet dat programma dat er gescoord is en dat dat ook nog door jouw favoriete club is gedaan en niet door de tegenstander?
  Moderator vrijdag 13 februari 2015 @ 19:16:22 #37
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_149642075
Ik heb die lampen ook, 4 stuks momenteel maar ik wil eigenlijk op termijn alle verlichting hier vervangen voor die lampen, en dan straks in combinatie met een Homey wordt dat helemaal super :)
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 13 februari 2015 @ 19:35:24 #38
3185 Adelante
To let it go now
pi_149642664
Wehkamp heeft 15% korting op diverse Hue artikelen. Die Beyond is trouwens veel te duur voor een plafondlamp :{
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 26 december 2015 @ 21:44:09 #39
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_158550552
Iemand die een idee heeft hoe ik mijn 6 hue lampen + lichtslang als ambilight kan gebruiken zonder ambilight functie op mijn philips tv?

Wat is er voor nodig?
  maandag 28 december 2015 @ 19:09:18 #40
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158610374
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:59 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Kan je gewoon via ifttt instellen als je een recipes aanmaakt. Standaard is de kleur al blauw bij mij. Heb zelfs ingesteld als mijn voetbalclub scoort er een lamp 3 seconde rood/blauw knippert en nog meer van dat soort dingen
Klinkt meer als een kermis.

Knipperen je lampen ook als je een scheet laat :?

Ik zou helemaal krankjorum worden van dat soort fratsen. Lampen die knipperen bij regen, email of facebook berichten of whatever.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator maandag 28 december 2015 @ 19:13:04 #41
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158610532
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 21:44 schreef Lidl het volgende:
Iemand die een idee heeft hoe ik mijn 6 hue lampen + lichtslang als ambilight kan gebruiken zonder ambilight functie op mijn philips tv?

Wat is er voor nodig?
Dat kán ja, maar moet je niet willen, omdat die lampen veel te langzaam zijn om de beelden van de TV bij te houden, daardoor wordt het storender dan leuk.

Ik heb ze ook, maar in de praktijk heb ik ze vrijwel altijd op zachtgeel licht staan, en doe ik helemaal niets met de kleurmogelijkheden.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_158623427
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 21:44 schreef Lidl het volgende:
Iemand die een idee heeft hoe ik mijn 6 hue lampen + lichtslang als ambilight kan gebruiken zonder ambilight functie op mijn philips tv?

Wat is er voor nodig?
Dit:

http://www.iculture.nl/ap(...)one-app-philips-hue/

Maar vooral in je achterhoofd houden;
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 19:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat kán ja, maar moet je niet willen, omdat die lampen veel te langzaam zijn om de beelden van de TV bij te houden, daardoor wordt het storender dan leuk.

Heb het geprobeerd, maar echt soepel werkt het niet. En daarnaast moet je je telefoon in een houder voor de tv zetten met een stroomkabel eraan.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  dinsdag 29 december 2015 @ 16:22:18 #43
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_158638870
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb het systeem plus 9 lampen en ben er ook zeer tevreden over

Ik heb mijn eigen instelling als ik alleen thuis ben, mijn vriendin heeft haar instellingen en samen hebben we een instelling van het lichtplan, zodra ik binnen 50 meter van mijn woning kom gaat mijn lichtplan werken. Ook heb ik een lamp ingesteld op regen (gaat 3 X blauw knipperen :') ) en bij een fb bericht of mail. S'avonds langzaam dimmen, s'ochtends langzaam als wake up. In verbinding met xbmc zodra film start gaan lichten dimmen/uit en bij pauze gaat alles aan zoals in een bioscoop. En zo heb ik nog meer instellingen

Pl00
Dit dus, ik heb dw nieuwe bridge en die ondersteund home kit van Apple. Met siri kan ik via spraak alles regelen. Hey siri en dan zeggen wat ik wil qua licht. Werkt prima. Ik gebruik alleen maar hue lampen in m'n huis en ben er erg tevreden over.

Bij slapen gaan of thuis komen vinden wij de hue tab een uitkomst. Simpel knopje indrukken en alles uit. Werkt ook zonder stroom of batterijen.
Xbmc en film kijken is wel echt ideaal!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_158641482
Eckte mannen gebruiken olielampen en als het dan toch op elektriciteit moet gloelampen.
pi_158677381
Hoi, even een vraagje, klinkt allemaal heel leuk enzo, maar kan je dan je gewond schakelaars niet meer gebruiken? Of als deze op 'uit' staan, dan kan je de lampen niet aandoen?
  Moderator woensdag 30 december 2015 @ 17:04:03 #46
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158677962
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:51 schreef jackass__ het volgende:
Hoi, even een vraagje, klinkt allemaal heel leuk enzo, maar kan je dan je gewond schakelaars niet meer gebruiken? Of als deze op 'uit' staan, dan kan je de lampen niet aandoen?
Dat is correct. Je moet je lampen 'aan' geschakeld hebben ,want de Hue lampen hebben wel stroom nodig.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:26:02 #47
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_159407613
Net ook een starterkitje besteld.
In de toekomst wil ik ook een ambilight tv, dan kan ik deze mooi koppelen :s)
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_159407690
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:26 schreef jpg97 het volgende:
Net ook een starterkitje besteld.
In de toekomst wil ik ook een ambilight tv, dan kan ik deze mooi koppelen :s)
Eckte bazen plakken gewoon zo'n Ledstrip achter op hun TV en koppelen die met Kodi B-)
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:55:02 #49
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_159408309
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:28 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Eckte bazen plakken gewoon zo'n Ledstrip achter op hun TV en koppelen die met Kodi B-)
Ik heb geen raspberry pi :'(
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  zondag 13 november 2016 @ 09:31:10 #50
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_166620362
En up!
Wil mijn man een startersset cadeau gaan doen. Maar welke raden jullie mij (hem) aan.
Ik wil sws een waar ook kleurenlampen in zitten.
Maar ik zie verschillende sets. En is een losse dimmingskit nodig?
Kunnen jullie mij advies geven?

[ Bericht 7% gewijzigd door amaranta op 13-11-2016 09:46:56 ]
pi_166620786
Juist géén losse dimmers.
Starterspakket heb je met beide types lampen en de strips.

Denk dat stap één is om te kijken of je strips of lampen wil, en in laatste geval welke fitting (GU10 spots of 'normale' E27 fitting).

En dan of je color of whites wil.
  zondag 13 november 2016 @ 10:21:18 #52
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_166620860
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 10:14 schreef Loveless85 het volgende:
Juist géén losse dimmers.
Starterspakket heb je met beide types lampen en de strips.

Denk dat stap één is om te kijken of je strips of lampen wil, en in laatste geval welke fitting (GU10 spots of 'normale' E27 fitting).

En dan of je color of whites wil.
Dus jij zegt geen losse dimmer? Ik bedoel dus dit kastje:
http://www.beaumotica.nl/(...)uzpdACFeYK0wod4qcJLg
pi_166620921
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 10:21 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dus jij zegt geen losse dimmer? Ik bedoel dus dit kastje:
http://www.beaumotica.nl/(...)uzpdACFeYK0wod4qcJLg
Ik heb die dimmer in de kamer van mijn zoon. Zo kan hij zelf zn licht uit doen als hij wil gaan slapen (en ik dus met de app op afstand als ik wil dat hij gaat slapen) hij heeft geen app nodig.

Voor de rest doe ik alles met de app zelf.
Ik heb in de woonkamer een startersset met de kleurenlampen. Moet heel eerlijk zeggen dat ik de kleuren leuk vind op een feestje maar verder niet echt veel gebruik.

In mijn zoons kamer de simpele white versie, en in mijn kamer de nieuwe white Ambiance omdat ik ook lees in de avond en in de ochtend goed licht nodig heb voor mijn makeup 😂
pi_166621227
Dat dus, is in principe niet nodig, maar kan handig zijn als je mensen hebt zonder smartphone, of regelmatig lui over de vloer die niet aan je Hue bridge gekoppeld zijn (oppas, schoonmaak, you name it).

Je koppelt één scène aan die dimmer (de 'aan' knop), en kan je lampen dimmen of feller zetten (+/-), of alle lampen uitschakelen (de 'uit' knop)
  zondag 13 november 2016 @ 10:55:53 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_166621260
Dank voor de feedback
pi_166621302
Let dus op dat ze niet goed werken in lampen die een dimmer als schakelaar hebben (of hij moet altijd op 100% staan), das eigenlijk wat ik eerder bedoelde.
  zondag 13 november 2016 @ 11:34:09 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_166621777
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 10:59 schreef Loveless85 het volgende:
Let dus op dat ze niet goed werken in lampen die een dimmer als schakelaar hebben (of hij moet altijd op 100% staan), das eigenlijk wat ik eerder bedoelde.
Ja, ik begrijp het. Wij hebben geen dimmers in huis.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 januari 2018 @ 16:27:16 #58
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_176347406
Wow. oud topic...

dus een schopje omhoog.

Klopt het dat er verschillende Hue Strips zijn? ik heb er onlangs een gekocht en daar zit de controller dus vast aan de strip, en moet er nog een kabeltje van de stekker naar de controller. Maar de strip zelf zit dus aan de controller, terwijl ik op youtube veelal versies zie waar de strip zelf ook los is. Weet iemand hoe dat zit?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  Moderator zondag 7 januari 2018 @ 17:18:27 #59
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176348278
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 16:27 schreef Tokus het volgende:
Wow. oud topic...

dus een schopje omhoog.

Klopt het dat er verschillende Hue Strips zijn? ik heb er onlangs een gekocht en daar zit de controller dus vast aan de strip, en moet er nog een kabeltje van de stekker naar de controller. Maar de strip zelf zit dus aan de controller, terwijl ik op youtube veelal versies zie waar de strip zelf ook los is. Weet iemand hoe dat zit?
Wat bedoel je met controller? Ik heb ook een Hue strip, maar ik heb er een die gewoon in het stopcontact gaat. De controller, als je het zo noemen wil, is de Hue bridge. Vervolgens kun je de strip bedienen met de Hue app, en/ofeen home automation controller, in mijn geval een Homey.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 7 januari 2018 @ 17:29:14 #60
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_176348480
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:38 schreef Michielos het volgende:
Beste fokkers,

Ik had dit bericht eerst in het subtopic "klussen & Wonen" gezet, maar kreeg hierop geen reactie. Daarom probeer ik het hier, aangezien ik het ook wel bij "LIF" vind horen :)

ik zat te denken aan een nieuwe lichtervaring voor mijn kamer en zodoende kwam ik bij Philips Hue uit.
Omdat ik het idee erg stoer vind, vroeg ik me af of er fokkers hier zijn die ervaring met dit lichtsysteem hebben? Is het aan te raden? Is het niet te prijzig (200 euro voor een starterskit) voor wat je krijgt? Ik heb zelf wel een x aantal leuke ideetjes hoe ik dit het beste kan gebruiken :)

Ow, een linkje is natuurlijk nooit weg !

http://www.meethue.com/en-NL

Over het algemeen heeft Hue wel goede recensies, maar ik ken mij zelf en mijn impulsieve gedrag hier in en dus vroeg ik mij af of er fokkers zijn die de goede reviews kunnen beamen en mij er iets meer over kunnen vertellen :) Alvast hartelijk dank!
Wat ik heb gedaan: Een Philips Hue Bridge v2 van Marktplaats (30 euro ipv > 60 euro.

In plaats van Philips Hue lampen Full colour, dimbaar (16 miljoen kleuren), voor Innr gegaan.
Innr is opgezet door ex-Philips Hue medewerkers en ze zijn een stuk goedkoper dan Philips Hue lampen, zonder in te boeten aan gebruiksvriendelijkheid.

Beaumotica Innr Lights
Voor elke extra lamp die je aanschaft, krijg je een paar procent korting. En de helpdesk is fantastisch.

Filmpje, de lampen reageren op het geluid uit mijn speakers. Leuke optie. Ook aanstuurbaar via iPhone, Android (Hey Google, Let There Be Light! laat je lichten aanspringen.

Ik heb ze in de woonkamer (2x), gang (1x) en slaapkamer (1x).

Je kunt er ook een Philips Wake-Up light van maken.
Sleep As Android heeft Hue integratie, anders via IFTTT (If This Then That); even googlen naar Philips Hue +IFTTT en je kunt van start.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 januari 2018 @ 18:57:52 #61
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_176350185
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat bedoel je met controller? Ik heb ook een Hue strip, maar ik heb er een die gewoon in het stopcontact gaat. De controller, als je het zo noemen wil, is de Hue bridge. Vervolgens kun je de strip bedienen met de Hue app, en/ofeen home automation controller, in mijn geval een Homey.
Nee, in het stopcontact zit de stekker, die vrij groot is (echt zo'n groot vierkant blok die dus ruimte inneemt). Daar plug je een kabel in, die naar een ander kleiner blokje gaat (kabel van een meter of 2 ofzo). In dat andere blokje zit de hue-shit die voor de communicatie met je bridge zorgt. Dat is je controller. Maar daar zit de echte strip dus aan vast, middels een iets dikkere kabel.
Maar er zijn blijkbaar ook andere versies, waar die strip los is en je 'm er dus aan moet koppelen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  Moderator zondag 7 januari 2018 @ 20:53:08 #62
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176353405
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 18:57 schreef Tokus het volgende:

[..]

Nee, in het stopcontact zit de stekker, die vrij groot is (echt zo'n groot vierkant blok die dus ruimte inneemt). Daar plug je een kabel in, die naar een ander kleiner blokje gaat (kabel van een meter of 2 ofzo). In dat andere blokje zit de hue-shit die voor de communicatie met je bridge zorgt. Dat is je controller. Maar daar zit de echte strip dus aan vast, middels een iets dikkere kabel.
Maar er zijn blijkbaar ook andere versies, waar die strip los is en je 'm er dus aan moet koppelen.
Ah, ja, maar dat zijn verlengstukken, dus je hebt toch 1 van die dingen nodig die jij hebt, want anders valt er niks te verlengen, dacht ik.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')